Vill du bidra till Skellefteås hållbara omställning i en roll där teknik möter verksamhetsutveckling? I Skellefteå kommun samarbetar vi över gränserna i en arbetskultur med stark framtidstro. I regionen pågår en hållbar omställning, där civilsamhället, kommunen, staten och näringslivet gemensamt arbetar för att använda resurser ansvarsfullt och bygga ett samhälle som möter framtidens krav Vi söker dig som vill kombinera tekniskt kunnande med verksamhetsförståelse i ett meningsfullt uppdrag. Hos oss får du vara med och stärka kommunens förmåga att planera, följa upp och utveckla verksamheten och samtidigt bidra till en hållbar framtid. Du blir en del av analysteamet på avdelningen IT och verksamhetsutveckling. Teamet arbetar med beslutsstöd, ledningssystem, analysuppdrag och maskininlärning. Här jobbar vi datadrivet, tvärfunktionellt och konsultativt, med helheten i fokus och med målet att stärka kommunens förmåga att förstå, styra och utveckla på kunskapsbaserad grund. Du får arbeta i en innovativ, aktivitetsbaserad miljö anpassad efter dina behov, med tillitsbaserad styrning och möjlighet till distansarbete när det passar. Vid flytt hjälper vi dig gärna att hitta bostad för en smidig start i Skellefteå. ARBETSUPPGIFTER Du har en nyckelroll i att stärka kommunens förmåga att styra och utveckla sina verksamheter genom ett modernt och samordnat ledningssystem. Arbetet sker i nära samverkan med processledare, IT, ekonomi och kommunens olika förvaltningar, med målet att skapa hållbara arbetssätt som stödjer både verksamhetsutveckling och kvalitet i det dagliga arbetet. Dina huvudsakliga ansvarsområden är att: • Implementera, förvalta och vidareutveckla vårt ledningssystem (Stratsys), så att det effektivt stödjer verksamhetens mål och bidrar till en enklare administration och en mer effektiv styrning. • Samordna systemförvaltningsfrågor, inklusive användar- och behörighetsadministration samt säkerställa att integrationer med andra system, som ekonomi- och HR-system, fungerar effektivt. • Bidra i förbättringsinitiativ, såsom tillgänglighetsanpassning, införande av AI-stöd samt utveckling av en långsiktigt hållbar systemförvaltningsorganisation. • Stärka den interna kommunikationen genom ansvar för informationskanaler och stödresurser, exempelvis systemförvaltningskanalen och intranätet (Insidan). • Delta i strategiskt och operativt utvecklingsarbete, till exempel i projekt kopplade till resursplanering, kvalitets- och patientsäkerhetsarbete samt integrationer med Power BI. Du verkar i en stor och komplex organisation där varje förvaltning har sina egna behov. Ditt uppdrag är att balansera dessa med kravet på gemensamma processer. Genom workshops med slutanvändare utmanar du arbetssätt, omsätter feedback till användarvänliga lösningar och samordnar mellan olika intressenter. Tillsammans med IT säkerställer du att systemen är stabila, integrerade och redo för framtiden med möjlighet att påverka och forma arbetssätt som gör verklig skillnad. KVALIFIKATIONER För att vara kvalificerad för rollen krävs det att du har en högskoleexamen inom systemvetenskap, beteendevetenskap med inriktning mot IT-miljöer eller motsvarande yrkeserfarenhet. Vidare behöver du ha förmågan att driva förändringsarbete för olika behov och användare samt kunna översätta verksamhetens behov till tekniska lösningar. Du måste vara skicklig på att kommunicera tydligt och anpassat, både skriftligt och muntligt på svenska. För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att skapa och hålla en god struktur, vara villig att samarbeta och besitta analytiskt tänkande som gör att du tar dig an att lösa komplexa problem på ett skickligt sätt. ÖVRIGT Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Vill du vara med och forma framtidens kultur- och fritidsliv i Kungsbacka? Vi söker två utvecklare som tillsammans med våra verksamhetschefer och kollegor vill skapa en lärande och datadriven organisation där invånarnas behov står i centrum. Rollen som utvecklare hos oss Vi söker två utvecklare till förvaltningen för Kultur och Fritid som kommer att arbeta som stöd till två av våra verksamhetschefer. Utvecklare 1 stödjer verksamhetschefen med ansvar för mötesplatser för ungdomar och seniorer samt föreningsservice och föreningsdialoger, inklusive stöd till föreningar. Utvecklare 2 stödjer verksamhetschefen med ansvar för allmänkultur, destinationsutveckling, besöksmål, bibliotek och kulturskola. Båda utvecklarna kommer att arbeta som ett team med ett förvaltningsövergripande uppdrag att etablera en datadriven organisation. Detta inkluderar arbete med datadrivna beslut, uppföljning, effekthemtagning och att skapa en lärande organisation. Dina arbetsuppgifter - Driva projekt och uppdrag inom respektive verksamhetsområde. - Bidra till utvecklingen av en datadriven arbetsplatskultur inom förvaltningen och kommunen i stort. - Analysera och följa upp verksamhetsdata för att stödja beslutsfattande. - Skapa hållbara relationer och samarbeta över organisatoriska gränser. - Etablera en leveranskultur som bygger på samarbete och gemensamt ansvar. - Samarbete med övriga förvaltningar inom kommunen då data och analyser till stor del har bäring på många av kommunens verksamheter. Din profil Som person är du en god kommunikatör och har lätt för att kommunicera i både tal och skrift. Du är van att arbete i högt tempo och att leverera resultat. Du kan snabbt gå från ord till handling utan att tappa det övergripande perspektivet. Vi söker dig som är analytisk och har förmågan att se mönster och samband. Du har lätt för att skapa och underhålla relationer samt ser värdet i tvärfunktionella samarbeten. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som: - har minst 3 år arbetslivserfarenhet av en liknande roll Det är meriterande: - med minst 3 år arbetslivserfarenhet av liknande roll inom kultur, fritid och data - med erfarenhet av arbeta i komplexa organisationer och erfarenhet av att röra sig mellan olika organisationsområden Läs gärna mer om oss Förvaltningen för Kultur & Fritid i Kungsbacka kommun arbetar med invånarens och besökarens fria tid. Vi jobbar för en god folkhälsa och erbjuder aktiviteter, evenemang och stöd som bidrar till välmående och förebygger ohälsa. Med hjälp av kultur, idrott och fritidsaktiviteter vill vi skapa det goda livet i Kungsbacka. Vi ansvarar för bibliotek, kulturskola, öppen fritidsverksamhet och mötesplatser för unga och seniorer, stöd till föreningslivet, simhallar och badplatser, fotbollsplaner, motionsspår, utegym och aktivitetsplatser, friluftsliv, Kungsbacka Teater, konsthall, turistinformation, Naturum Fjärås Bräcka och Äskhults by, evenemang, kulturmiljö, brottsförebyggande- och drogförebyggande arbete, föräldraskapsstöd, social inkludering, folkhälsoarbete och lotterier. https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-kultur--fritid?utm_source=chatgpt.com Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder tillsvidareanställningar på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Vi erbjuder en möjlighet att vara med och forma framtidens kultur- och fritidsverksamhet i Kungsbacka. Du kommer att arbeta i en organisation som värdesätter mod, ansvar och nytänkande. Vi erbjuder flexibla arbetsformer och goda möjligheter till kompetensutveckling Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/att-jobba-hos-oss Intresserad? Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 17 Augusti. På grund av semestertider är det begränsad möjlighet att komma i kontakta med rekryterande chef och rekryteringspartner. I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och besvara ett antal frågor som ingår i vår urvalsbedömning. För att säkerställa en rättvis och objektiv rekryteringsprocess kommer vi även att använda tester. #LI-KUNGSBACKA Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Vill du vara med och forma framtidens socialtjänst? Arbetsmarknadsförvaltningen i Hässleholms kommun söker en engagerad och driven projektledare som ska leda arbetet med att implementera den nya socialtjänstlagen inom ekonomiskt bistånd och kommunala arbetsmarknadsinsatser. Den nya lagen träder i kraft den 1 juli 2025 och syftar till att skapa en mer hållbar, tillgänglig och kunskapsbaserad socialtjänst. Det här erbjuder vi dig! Tjänsten är en tidsbegränsad anställning med start hösten 2025 till siste december 2026, med möjlighet till förlängning. Din arbetsplats kommer att vara Ekonomiskt bistånd med utgångspunkt från Tingshusgatan 1, ett par minuters promenad från centralstationen med goda pendlingsmöjligheter med tåg och buss. Hässleholms kommun strävar efter att skapa de bästa förutsättningar för ett hållbart arbetsliv, där du kan trivas, må bra och uppleva arbetsglädje. Vi erbjuder våra medarbetare förmåner så som friskvårdsbidrag och möjligheten att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar. Arbetsuppgifter: Leda och samordna implementeringen av den nya socialtjänstlagen inom ekonomiskt bistånd och arbetsmarknadsinsatser. Utveckla och anpassa befintliga verksamheter för att möta lagens krav. Det innebär att arbeta från strukturell nivå till att på operativ nivå ta fram processbeskrivningar, justera i rutiner och lägga in innehåll i verksamhetssystem. Utveckla verksamheternas arbete för att följa upp statistiktagning och effekt av arbete och insatser. Samverka med andra förvaltningar, regioner och statliga myndigheter. Stödja och utbilda medarbetare i förändringsarbetet. Följa upp och utvärdera implementeringsprocessen Delta i nätverk och samarbeta med andra kommuner och organisationer. Vem är du? Du har högskoleexamen inom socialt arbete och/eller socialrätt eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Minst tre års erfarenhet av arbete inom socialtjänsten, gärna med fokus på ekonomiskt bistånd eller arbetsmarknadsinsatser. Du har även erfarenhet av projektledning och/ eller att leda processer och har god förmåga att arbeta självständigt och i team för att nå resultat. Du har goda kunskaper om nuvarande och nya socialtjänstlagen. Du har god förmåga att samverka inom och utom organisation. Att kunna arbeta strukturerat och lösningsorienterat ser vi som viktiga förmågor. Du kan enkelt och tydligt kommunicera och redovisa för ledning, kollegor och politiker behov av förändring samt resultat av utvecklingsarbetet. Du ser verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv, men du kan också vara operativ för att hands-on införliva nya socialtjänstlagen. För jobbet behöver du B-körkort. Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy: Hässleholms kommuns medarbetar- och ledarpolicy Övrigt Vi arbetar med kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering vilket innebär att vi i denna rekrytering valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. När du söker jobbet kommer du att svara på ett antal urvalsfrågor kring bland annat hur väl du uppfyller kraven för jobbet, vad du kan bidra till och ditt intresse för jobbet. Bifoga gärna ditt examensbevis i ansökan. Fysiska anställningsintervjuer planeras till v. 34-35. Vi använder digital referenstagning som en del i urvalsprocessen. Blir du bjuden på intervju kommer vi att ta referenser innan själva intervjutillfället. I samband med intervjubokningen får du därför även en länk till vårt digitala referenstagningssytem. För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till rekryterande chef för vidare information kring hur du ansöker. Om oss Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för ekonomiskt bistånd, arbetsmarknadspolitiska insatser och kommunens vuxenutbildning. Vi arbetar strategiskt med insatser som möter medborgarens och arbetsmarknadens behov. Förvaltningens övergripande huvuduppdrag är att samordna processer för att bidra till att fler individer når egen hållbar försörjning. I förvaltningen finns Ekonomiskt bistånd, Arbetsmarknadsenheten, Komvux och Yrkeshögskolan Syd. Verksamhetsområdet ekonomiskt bistånd tar emot ansökningar om ekonomiskt bistånd och planerar tillsammans med den som ansöker för att nå ett arbete eller annan försörjning så fort som möjligt. Ekonomiskt bistånd är en tillfällig ekonomisk hjälp när man inte längre kan försörja sig och sin familj. Verksamheten samarbetar med arbetsmarknadsenheten och andra aktörer. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Boverket är den nationella myndigheten för planering, byggande och boende. Vi vill bidra till ett hållbart samhälle med bra boende i livskraftiga miljöer. Boverket har sitt huvudkontor placerat i Karlskrona, med ett mindre kontor i Malmö. Idag arbetar cirka 230 personer i myndigheten, bland annat arkitekter, civilingenjörer, ekonomer, jurister, kommunikatörer, planerare och samhällsvetare. Boverket arbetar sedan 2018 i matrisform, där de verksamhetsövergripande uppdragen/projekten leds av uppdragsägare och bemannas från verksamheten. Verksamhetsavdelning 1 rymmer fem enheter med fokus inom samtliga områden planering byggande och boende samt de verksövergripande uppdragen. Avdelningens ledning består av avdelningschef, fem enhetschefer, två uppdragsägare och en chef för det internationella sekretariatet. Din roll hos oss Chef för det internationella sekretariatet är en självständig roll där du förväntas leda och samordna Boverkets internationella arbete. Regeringen har instruerat alla myndigheter att framför allt fokusera på EU-politiken då många nya initiativ och regelverk kommer från EU. Du förväntas därför följa utvecklingen av nya EU-strategier och informera Boverkets ledning, och i förekommande fall även informera Regeringskansliet om konsekvenser som Boverket tidigt kan upptäcka för Sveriges del. Många av Boverkets medarbetare följer utvecklingen internationellt inom sitt expertområde och din roll blir till viss del att samordna Boverkets insatser. Du sammankallar därför återkommande till interna möten där informationsutbyte kan ske och du kan få rollen att utveckla grupper eller individer för att ytterligare stärka Boverkets insatser till hjälp för Sverige. De nordiska länderna samverkar inom Nordiska ministerrådet. Boverket ingår i samarbetet inom projektet Nordic Sustainable Construction där Boverket undersöker hur Norden skulle kunna få en starkare gemensam röst i EU inom specifika frågor som rör byggande, boende eller planering. Där sitter du med i ledningsgruppen som leds från Danmark där det finns ett sekretariat. Övriga områden inom detta treåriga samarbete är utveckling mot en cirkulär ekonomi, ökat livscykelperspektiv och en förbättrad klimatanpassning. Inom det nordiska arbetet ingår också att planera och tillsammans med Boverkets ledning genomföra årliga myndighetsmöten inom boende, byggande och planering. Det förekommer också besök från andra länder som vill lära sig mer om svenska byggregler, svenskt hållbarhetsarbete mm. Ibland finns även inbjudningar från andra länder och du leder dessa delegationer eller utser lämpliga medarbetare med rätt kompetens för respektive besök. De internationella frågorna tar olika mycket tid i anspråk över året. Förutom ditt internationella fokusområde förväntas du att ta ansvar för att driva andra uppdrag på Boverket som uppdragsägare. En uppdragsägare ansvarar för att beställa, leda, genomföra och överlämna utpekade regeringsuppdrag. Du är placerad på verksamhetsavdelning 1 med avdelningschefen som närmaste chef. Du ingår också avdelningsledningsgruppen tillsammans med fem enhetschefer och två uppdragsägare på avdelningen. Din kompetensprofil Som chef för det internationella sekretariatet och som uppdragsägare blir du en ledare på Boverket. Vi söker dig som har erfarenhet av framgångsrik ledarskap, företrädesvis från en politiskt styrd organisation. För att kunna representera Boverket bör du ha en stabil grund inom något av Boverkets verksamhetsområden samhällsplanering, byggande eller boende, samt goda kunskaper om helheten och om EUs funktionssätt. Du har en relevant akademisk utbildning kopplat till detta. Då rollen är mycket samarbetsorienterad, både nationellt och internationellt, är dina förmågor av yttersta vikt. Vi söker dig som har ett diplomatiskt sinnelag, är utåtriktad och har lätt för att skapa och bibehålla nätverk under lång tid. Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya eller komplexa frågor. Du behöver vara strategisk, målstyrd och driven. Men för att lyckas i rollen är det också mycket viktigt att du har en helhetssyn, samt är lyhörd och har stort samarbetsfokus. Vi värdesätter om du har förhandlingsvana. Du behöver vara bra på att formulera dig, skriftligt och muntligt på engelska och det är meriterande om du även behärskar ytterligare ett av de vanligaste EU-språken. Du är van att företräda din verksamhet externt. Boverket är en myndighet som ytterst arbetar på uppdrag av medborgarna. Vi söker dig som har en respekt och ödmjukhet inför rollen som statsanställd och ett stort intresse för samhällsfrågor! Anställningen Anställningen är placerad vid Boverkets nya huvudkontor (https://www.boverket.se/sv/om-boverket/boverkets-uppdrag/boverkets-nya-kontor/) i Karlskrona, där samtliga chefer och ledare i myndigheten är placerade. Här kommer du att få arbeta på en toppmodern arbetsplats som främjar ett aktivitetsbaserat arbetssätt, gemenskap och en hållbar arbetsmiljö. På Boverket finns också möjlighet att teckna överenskommelse om att arbeta på distans upp till 49 % av arbetstiden, förutsatt att arbetsuppgifterna tillåter detta. Övrigt Avdelningschef Lennart Andersson går att nå för frågor från och med den 21 juli. I det fall att kontaktpersonerna har semester går det alltid att nå en HR-partner för frågor via Boverkets växel: 0455-35 30 00. För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Visma Recruit. Vid ansökan kommer dina personuppgifter att hanteras i enlighet med GDPR. Genom din ansökan samtycker du till hanteringen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen, och kan på begäran lämnas ut till utomstående enligt offentlighets- och sekretesslagen. Ansökan kommer att sparas av myndigheten i 2 år efter att rekryteringen avslutats (i enlighet med Riksarkivets föreskrifter om gallring). Har du skyddad identitet, referenser eller liknande du själv bedömer som olämpliga att lämna ut, tag kontakt med ansvarig rekryterare. Inför rekryteringsarbetet har Boverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. Här studerar runt 14 000 studenter på cirka 80 program och över 300 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också lärarutbildning med interkulturell profil och polisutbildning. Mycket av forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande, de som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar. Södertörns högskola har sedan 2015 bedrivit polisutbildning på uppdrag av Polismyndigheten, och har idag cirka 800 studenter som läser polisprogrammet. Polisprogrammet ges i dagsläget i två former, en på plats på campus och en funktionsinriktad polisutbildning (FPU) som ges i huvudsak på distans, och från och med hösten 2024 kommer vi även ge möjlighet att läsa det ordinarie programmet på distans. Institutionen för polisiärt arbete (IPA) har idag ca 120 medarbetare, varav merparten är lärare med polisiär kompetens som är utlånade från Polismyndigheten. Vid institutionen samverkar vi även med lärare och forskare från andra institutioner på högskolan. Utbildningen ska vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet, varför vi strävar efter att öka lärarnas och forskarnas vetenskapliga kompetens kontinuerligt. Utöver polisprogrammet finns det också möjlighet att läsa till en kandidatexamen i polisiärt arbete och kriminologi. Hösten 2024 startade samverkansprojektet Sverige mot organiserad brottslighet (SMOB) vid institutionen, ett excellensinitiativ som ska stärka Sveriges förmåga att bekämpa organiserad brottslighet, med särskilt fokus på den kriminella ekonomin. Vi söker nu en verksamhetsutvecklare till institutionen. För mer information se nedanstående länk: https://www.sh.se/ledigajobb?rmpage=job&rmjob=9025&rmlang=SE Anställningen Anställningen är tidsbegränsad med omfattning om 100% med varaktighet på 12 månader. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Sista ansökningsdag är 2025-07-10. Ytterligare upplysningar Amir Rostami, projektledare: [email protected]
Är du vår nya KTP-projektledare? Vi på IUC Gävleborg driver i samverkan med Högskolan i Gävle projektet KTP Transformation. I samarbete med Tunnplåt i Gävle AB söker vi för ett av våra företagsprojekt dig som är nyutexaminerad ingenjör inom konstruktion, maskinteknik och teknisk design. Tjänsten gäller heltidsarbete under 11 månader med tillträde snarast - som KTP-projektledare i Gävle för att utveckla Tunnplåts produktion och organisation. Om KTP – Transformation KTP, Knowledge Transfer Partnership är en beprövad samverkansmodell för kunskapsväxling mellan näringsliv och akademi. Ett företagsprojekt inom KTP skapar konkret utveckling genom att företag får tillgång till ny kunskap och forskning, och akademin får input till utbildning och ny forskning. KTP erbjuder en unik möjlighet att komma in på strategisk nivå i ett företag, snabbt få använda teoretiska kunskaper och utveckla sin kompetens i praktiken. Projektet finansieras med stöd från Europeiska regionala utvecklingsfonden (ERUF) och Region Gävleborg. Dina arbetsuppgifter Ditt uppdrag blir att utveckla företagets konstruktionsfunktion, digitalisera ritningar samt effektivisera produktionsflöden. Du kommer även att medverka i utvecklingen av företagets hållbarhetsarbete. Som KTP-projektledare har du det stora ansvaret att föra projektet framåt. Du har ett team med coacher från högskolan och näringslivet i projektgruppen, samt nyckelpersonerna på Tunnplåt i Gävle AB. Är du personen vi söker? Kunskapsväxlingen är central i projektet. Vi söker därför dig med en högst tre år gammal akademisk examen, eller dig som är nära slutet av din utbildning på grund- eller avancerad nivå inom konstruktion, maskinteknik eller teknisk design. Din högskoleutbildning ska ha innehållit kurser i konstruktion, tillverkningsteknik, materialteknik, produktionslogistik och relevanta IT-applikationer. Kurserna har förstås haft hållbarhetsinslag och vilat på aktuell forskning. Som person är du drivande, både självgående och teaminriktad, resultat- och resurseffektiv, och har ett lika analytiskt som systematiskt förhållningssätt. Vi förutsätter att du som KTP-projektledare är intresserad av teknik, produktion, ledningssystem, digitalisering, företagsutveckling och hållbarhetsarbete. Du har även förståelse för de mindre företagens vardag och villkor. Projektspråket kommer att vara svenska, med många möten, samtal och skriftlig dokumentation. Det är meriterande om du har: Studier på avancerad nivå inom konstruktion, maskinteknik eller teknisk design Kurser i och/eller erfarenhet från: projektledning kvalitets-, arbetsmiljö- och miljöarbete ERP/affärssystem Arbetslivserfarenhet från tillverkningsindustri Om anställningen som KTP-projektledare Anställningen är en visstidsanställning på heltid under 11 månader, med tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse. Du blir anställd av IUC Gävleborg, som är en del av Företagsutbildarna, och arbetet kommer att utföras på Tunnplåt i Gävle AB. Om parterna IUC Gävleborg – Industriellt utvecklingscentrum som stärker tillväxt och konkurrenskraft i tillverkande industriföretag i Gävleborgs län. www.iucgavleborg.se och www.foretagsutbildarna.se Tunnplåt i Gävle AB konstruerar och tillverkar inredningar och skåp till skolor, arbetsplatser och offentliga miljöer. I samverkan med sina leverantörer medverkar Tunnplåt i arbetet med omställningen till fossilfritt stål. www.tunnplatigavle.se Högskolan i Gävle vill göra skillnad och bidra till förändring i samhället genom utbildningar och forskning som fokuserar på samhällsutmaningar. www.hig.se Välkommen även till vår digitala informationsträff via Teams den 30 juni kl. 15.00. Då berättar vi mer om jobbet, KTP och Tunnplåt i Gävle AB. Anmälan till: [email protected] Innan du skriver och skickar din ansökan – kontakta gärna: Ola Wiklund KTP-processledare 0720-70 92 63 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-08-01 till: [email protected] I ämnesfältet skriver du: KTP Projektledare Tunnplåt i Gävle AB Din ansökan ska helst vara i en samlad PDF-fil och innehålla personligt brev, CV samt studieintyg som inkluderar samtliga kurser du gått, eller examensbevis med information om alla kurser. I ditt personliga brev vill vi att du visar hur du svarar upp mot kompetensprofilen och kort beskriver hur du ser på utmaningen med KTP-projektet på Tunnplåt i Gävle AB.
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. We empower you to reach your potential with opportunities to make an impact to be proud of – for food, people and the planet. Job Summary The Transformation Competence & Service Center's mission is to support the effective and efficient delivery of our change programmes through increased professionalism in transformation throughout Tetra Pak. We are now looking for a Transformation Expert who will be responsible to develop and establish our transformation ways of working and the support CSC offers our business transformation community. You will report to the Director CSC Transformation. The position is permanent and based at any of our sites in EMEA (preferred location of Lund or Modena). What you will do While we already have processes around transformation, we still have a challenge in driving and delivering transformation, including making changes stick long-term. This role will lead improvement and deploying of methods and practices to support our stakeholders when driving different aspects of transformation. Main responsibilities: Continuous Improvement and deployment our Transformation work practices, focused significantly on Change, Programme and Project Management Promote best practice through the Transformation community Content owner & development of our learning catalogue Develop competence of the "Transformation bench" Drive clinics and workshops for programme roadblocks Drive engagement with the greater Transformation community Coach and support stakeholders in the application of processes and tools Maintain connection towards our Communications Business Partner We believe you have You have a university degree preferably within Business and/or Engineering. We believe you have 3- 5 years of experience in a change management orientated role with varied stakeholder level interaction. You have a very good command in English, both written and verbal. Besides that, we believe you have a good understanding of what it takes to drive change, with the energy and passion to create something new. You are persistent, willing to challenge the status quo and should not be afraid to test new things. You have strong proven communication skills, and building relationships is something that comes naturally. If this sounds like you, you could be one we are looking for. We Offer You A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements Apply Now If you are inspired to be part of our promise to protect what's good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/. This job posting expires on July 2. To know more about the position contact Adam Smith at +46 73 336 1004 Questions about your application contact Johanna Delshammar at +46 733 36 30 94 For trade union information, contact Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 and Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 Diversity, equity, and inclusion is an everyday part of how we work. We give people a place to belong and support to thrive, an environment where everyone can be comfortable being themselves and has equal opportunities to grow and succeed. We embrace difference, celebrate people for who they are, and for the diversity they bring that helps us better understand and connect with our customers and communities worldwide.
Är du vår nya KTP-projektledare? Vi på IUC Gävleborg driver i samverkan med Högskolan i Gävle projektet KTP Transformation. I samarbete med Tunnplåt i Gävle AB söker vi för ett av våra företagsprojekt dig som är nyutexaminerad ingenjör inom konstruktion, maskinteknik och teknisk design. Tjänsten gäller heltidsarbete under 11 månader med tillträde snarast - som KTP-projektledare i Gävle för att utveckla Tunnplåts produktion och organisation. Om KTP – Transformation KTP, Knowledge Transfer Partnership är en beprövad samverkansmodell för kunskapsväxling mellan näringsliv och akademi. Ett företagsprojekt inom KTP skapar konkret utveckling genom att företag får tillgång till ny kunskap och forskning, och akademin får input till utbildning och ny forskning. KTP erbjuder en unik möjlighet att komma in på strategisk nivå i ett företag, snabbt få använda teoretiska kunskaper och utveckla sin kompetens i praktiken. Projektet finansieras med stöd från Europeiska regionala utvecklingsfonden (ERUF) och Region Gävleborg. Dina arbetsuppgifter Ditt uppdrag blir att utveckla företagets konstruktionsfunktion, digitalisera ritningar samt effektivisera produktionsflöden. Du kommer även att medverka i utvecklingen av företagets hållbarhetsarbete. Som KTP-projektledare har du det stora ansvaret att föra projektet framåt. Du har ett team med coacher från högskolan och näringslivet i projektgruppen, samt nyckelpersonerna på Tunnplåt i Gävle AB. Är du personen vi söker? Kunskapsväxlingen är central i projektet. Vi söker därför dig med en högst tre år gammal akademisk examen, eller dig som är nära slutet av din utbildning på grund- eller avancerad nivå inom konstruktion, maskinteknik eller teknisk design. Din högskoleutbildning ska ha innehållit kurser i konstruktion, tillverkningsteknik, materialteknik, produktionslogistik och relevanta IT-applikationer. Kurserna har förstås haft hållbarhetsinslag och vilat på aktuell forskning. Som person är du drivande, både självgående och teaminriktad, resultat- och resurseffektiv, och har ett lika analytiskt som systematiskt förhållningssätt. Vi förutsätter att du som KTP-projektledare är intresserad av teknik, produktion, ledningssystem, digitalisering, företagsutveckling och hållbarhetsarbete. Du har även förståelse för de mindre företagens vardag och villkor. Projektspråket kommer att vara svenska, med många möten, samtal och skriftlig dokumentation. Det är meriterande om du har: Studier på avancerad nivå inom konstruktion, maskinteknik eller teknisk design Kurser i och/eller erfarenhet från: projektledning kvalitets-, arbetsmiljö- och miljöarbete ERP/affärssystem Arbetslivserfarenhet från tillverkningsindustri Om anställningen som KTP-projektledare Anställningen är en visstidsanställning på heltid under 11 månader, med tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse. Du blir anställd av IUC Gävleborg, som är en del av Företagsutbildarna, och arbetet kommer att utföras på Tunnplåt i Gävle AB. Om parterna IUC Gävleborg – Industriellt utvecklingscentrum som stärker tillväxt och konkurrenskraft i tillverkande industriföretag i Gävleborgs län. www.iucgavleborg.se och www.foretagsutbildarna.se Tunnplåt i Gävle AB konstruerar och tillverkar inredningar och skåp till skolor, arbetsplatser och offentliga miljöer. I samverkan med sina leverantörer medverkar Tunnplåt i arbetet med omställningen till fossilfritt stål. www.tunnplatigavle.se Högskolan i Gävle vill göra skillnad och bidra till förändring i samhället genom utbildningar och forskning som fokuserar på samhällsutmaningar. www.hig.se Välkommen även till vår digitala informationsträff via Teams den 30 juni kl. 15.00. Då berättar vi mer om jobbet, KTP och Tunnplåt i Gävle AB. Anmälan till: [email protected] Innan du skriver och skickar din ansökan – kontakta gärna: Ola Wiklund KTP-processledare 0720-70 92 63 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-08-01 till: [email protected] I ämnesfältet skriver du: KTP Projektledare Tunnplåt i Gävle AB Din ansökan ska helst vara i en samlad PDF-fil och innehålla personligt brev, CV samt studieintyg som inkluderar samtliga kurser du gått, eller examensbevis med information om alla kurser. I ditt personliga brev vill vi att du visar hur du svarar upp mot kompetensprofilen och kort beskriver hur du ser på utmaningen med KTP-projektet på Tunnplåt i Gävle AB.
We are expanding as we continue to take the marine survey industry forward and are now looking for a Project Manager to join our team at our Gothenburg office. If you are ready to push the boundaries together with us, we encourage you to apply now! About us Njord Survey (formerly Clinton Marine Survey) was founded in 2015 with the ambition and purpose of bringing cost effective solutions to the offshore survey industry. We offer high quality geophysical and hydrographic surveys for renewable energy, navigation, dredging operations, charting, marine construction and more. Njord Survey is currently in an exciting phase of growth, and we recently reached 110 dedicated employees offering customized solutions for project specific requirements and client needs. We offer opportunities for personal development in a dynamic environment. Scope of work: The role as Project Manager is a full-time position located in our office in Frihamnen, Gothenburg with a spectacular view of the Gothenburg harbour. As a Project Manager you are responsible for all steps in the project process, including to planning, leading and follow-up projects from start to finish. You will report and work close to the company’s Project Director to ensure high quality deliveries to our clients. The responsibilities of the position include, but are not limited to: Client relationship management, incl main point of contact for client communication and follow-up during projects Ensuring effective resolution of conflicts Successful delivery of projects according to agreed schedules Ensure effective project control to deliver on schedule, budget and HSEQ parameters Lead external and internal kick-off meetings, project meetings, lessons learned meetings Responsible for project documentation (Project plan, Quality Plan, HSE plan) and ensure is set up and filled in properly prior to start of new projects Filling in project information in Reports of different kind. Working closely with the Department managers, Team leads/supervisors and Offshore Manager to ensure plan and monitor project activity Coordinate and follow-up HSEQ incident reports in the projects and present statistics Responsible lead for project budget including monitoring of hours and costs for projects Responsibility for invoice preparation and approval by the client ensuring timely payment Lead of internal projects including planning of budget, time and resources together with Project Director Sharing regular updates with the Project Director In the role as Project Manager, you will also have the opportunity to contribute to internal- and external marketing and communication strategies. Business travels in Sweden and Europe are conducted when needed. Requirements: An educational background in project management, economy, business administration or equivalent Documented experience from leading projects Professional proficiency level in English (organizational language) Since the position is based at the Gothenburg office, work visa in Sweden is a requirement Merits (not mandatory): Previous experience from the marine survey industry A background of offshore work or vessel knowledge Managing HSEQ reports Who we are looking for: We are reaching out to you who have documented experience from leading projects where you have been responsible for communicating with clients, leading teams and final delivery as well as responsible for HSEQ (Health, Safety, Environment, Quality) in your projects. You are a fast learner and a doer who takes responsibility for your work tasks. You have developed an ability to determine when to prioritize what and you have an established a way of structure and follow-up your own as well as the projects’ progress. The role requires you to always be one step ahead and make sure that delivery to clients is made according to set deadlines. Others would describe you as a team player with a flexible mindset who are agile when circumstances change (as they do in our world every day). You have an eye for identifying areas of improvement and take your initiatives forward. You enjoy working both independently as well as in a team and are good at maintaining professional work relations. To succeed in the role, you are communicative and responsive to the needs and requests from clients and colleagues. Our offers to you At Njord Survey you become part of an experienced team who have fun together and build on each other’s ideas. We offer a workplace for you to grow and to stay and believe that competence development should be a combination of gained experience from diverse projects together with courses, workshops and activities. For this position we offer flexible working hours and a wide range of benefits such as a reduction of 40 work hours per year, a wellness benefit of 5000 SEK/year, occupational pension, private health care insurance and access to our personnel benefit’s portal, team activities and more. Our recruitment process The recruitment process consists of several evaluation steps to ensure a qualitative process. First a phone interview for us to learn more about your ambitions and for you to get to know Njord Survey and our offers better, followed by online tests and a competence-based interview with the Project Director. The aim of the process is for you to learn about the content of the role and for us to evaluate if you have the right profile for the position. You can read more about our recruitment process at the career page here. The application is expected to be open until the 13th of July. Please note that candidate selection is ongoing, so submit your application as soon as possible. Kindly note that response times may be longer than usual due to holiday period. We are looking forward reading your application! We kindly ask to not be contacted for external recruitment services.
Är du redo för ett nytt och viktigt arbete där din kompetens gör skillnad varje dag? Enheten för projekt och styrning på tekniska förvaltningen söker nu dig som vill vara med och utveckla vårt arbete med säkerhet och kontroll. Välkommen att söka tjänsten som verksamhetsutvecklare! Tekniska förvaltningen består av knappt 200 medarbetare inom avdelningarna offentlig miljö, vatten och avfall, service och enheten för projekt och styrning. Enheten projekt och styrning består för närvarande av sex projektledare, två verksamhetsutvecklare, en nämndsekreterare samt en administrativ assistent. Enhetens uppdrag vid sidan av att leda kommunala byggnadsprojekt inom ett flertal områden är att stödja de övriga verksamheterna. De befintliga verksamhetsutvecklarna arbetar tillsammans men även var för sig. Vid sidan av de tjänster som framgår ovan finns även i dagsläget en medarbetare som i sin roll bland annat självständigt drivit och stöttat verksamheterna i arbetet med säkerhetsfrågor och intern kontroll. Det är dessa arbetsuppgifter som vi nu behöver säkra upp. ”Ibland är det ett konststycke för oss människor att balansera mellan rollen som stödjande och kontrollerande, men det är precis vad den här tjänsten handlar om. Att stödja verksamheterna i deras arbete, hjälpa dem att klara sitt åtagande och samtidigt följa upp och rapportera till förvaltningsledning och teknisk nämnd att riktlinjer och direktiv efterlevs” - Max Tolf, enhetschef. ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetsutvecklare inom säkerhet och kontroll kommer du arbeta inom ett relativt stort kompetensområde och inom avdelningarnas breda verksamhetsområden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att arbeta sammanhållande och med utveckling av säkerhetsfrågor inom hela tekniska nämndens verksamhetsområde. Det innefattar områden som bland annat arbetsmiljöfrågor, brandskydd, kontinuitetshantering, totalförsvarsfrågor, klimatanpassning, nödvatten, reservkraft samt risk- och sårbarhetsanalyser. Du kommer även att arbeta sammanhållande och utvecklande med rutiner gällande intern kontroll inom tekniska nämndens verksamheter. En stor del av arbetet består av inventeringar och analyser av risker i syfte att minska sårbarheten inom organisationen och i kommunen. Tjänsten innebär även framtagande av beslutsmaterial, tjänsteskrivelser sammanställningar samt i viss mån föredragande inför nämnd samt stöd till förvaltningens verksamheter och utbildningssamordning inom kompetensområdena. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har högskoleutbildning med inriktning med säkerhet och sårbarhet eller annan utbildning/erfarenhet inom tjänstens områden. I tjänsten ingår att skriva underlag och tjänsteskrivelser samt vara föredragande i nämnd, därför är goda kunskaper i tal och skrift på svenska ett krav. Resor inom och utanför kommunens gränser ingår och därför är B-körkort ett krav. Om du har erfarenhet av arbete med flertalet av de områden som inryms i tjänsten ser vi det som mycket meriterande, Med anledning av tjänstens beskaffenhet är det viktigt för oss att du är en person som är självgående i ditt arbete, har en helhetssyn och uppnår resultat genom initiativ och drivkraft. Löpande kontakt med såväl kollegor som externa kontakter är en stor del av arbetet och därför behöver du ha en god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt sätt. Du har lätt för att strukturera ditt arbete och du planerar, organiserar och prioriterar på ett effektivt sätt. Tjänsten innebär placering i säkerhetsklass och därför är svenskt medborgarskap ett krav. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer