Projektledare inriktning bygg till lokalförsörjningsenheten
Ale kommun
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Vill du vara med och forma Ale kommuns framtid genom spännande och samhällsviktiga byggprojekt? Vi söker en engagerad och erfaren byggprojektledare som vill göra skillnad – på riktigt. Hos oss får du leda projekt från idé till verklighet och bidra till att våra invånare får tillgång till trygga, moderna och funktionella lokaler. Välkommen till Verksamhet Fastighet inom Serviceförvaltningen – här arbetar vi med hela livscykeln för kommunens lokaler, från planering till byggnation, förvaltning, drift och underhåll. Vi ansvarar för cirka 140 000 kvm lokalyta och våra "kunder" är Ale kommuns alla verksamheter – skolor, förskolor, vårdboenden och mycket mer. Vi är ett gäng på drygt 60 engagerade medarbetare, uppdelade i enheterna Drift och underhåll, park och anläggning samt Lokalförsörjning. Just nu är vi inne i en spännande utvecklingsresa med flera stora byggprojekt på gång – bland annat nytt kommunhus, särskilda boenden, skolor och förskolor. Du kommer vara placerad inom lokalförsörjningsenheten tillsamman med 7 andra medarbetare och som tillsammans eftersträvar en familjär och ”entreprenöriell” miljö.   Dina arbetsuppgifter Som byggprojektledare har du ett helhetsansvar för att planera, driva och följa upp byggprojekt – från första idé till färdig byggnad. Du kommer bland annat att: Självständigt leda ny- och ombyggnationer samt underhållsprojekt Leda och samordna projektgrupper med representanter från verksamheter, konsulter, entreprenörer och myndigheter Ansvara för projektens budget, tidplan och kvalitet Rapportera projektstatus och hantera risker löpande Göra avrop samt delta i upphandlingar enligt LOU Bidra till att utveckla våra arbetssätt, rutiner och processer Du blir en viktig del av enheten Lokalförsörjning, där vi arbetar tätt tillsammans över rollerna. Här finns både erfarenhet och kollegialt stöd – och vi tror på att dela kunskap och lösa saker gemensamt. Du samarbetar också nära med enheten för drift och underhåll men även park och anläggning. Vi driver både små och stora projekt – från förskolor och skolor till räddningsstationer och särskilda boenden. Hos oss får du möjlighet att arbeta med varierade entreprenadformer, ofta i samverkan. Som person förstår och tillämpar du affärsmässiga principer och har fokus på projektets tid, ekonomi och kvalitet. Har du dessutom flerårig erfarenhet av att ha arbetat som byggprojektledare, där du självständigt ansvarat för projekt i sin helhet, ser vi det som positivt. Lika viktigt som det formella är din personlighet. Vi tror att du är en person som agerar på eget initiativ, har driv och ett resultatfokus genom hela ditt arbete. Du är en lagspelare som trivs med att samarbeta med andra och är en viktig kugge i ett förtroendeskapande arbetsklimat. Att du kommunicerar klart, tydligt och strukturerat är en förutsättning för att vara framgångsrik i tjänsten. Eftersom du kommer att ha många olika projekt igång samtidigt krävs ett analytiskt, metodiskt och systematiskt arbetssätt. Det är ett plus om du har erfarenhet från tidiga skeden och politiskt styrda organisationer.   Kvalifikationer Du har: - 3 årig-eftergymnasial utbildning vid lärosäte inom bygg, el eller VVS eller likvärdig arbetslivserfarenhet som anses likvärdigt av arbetsgivaren. - Minst 2 års erfarenhet av byggprojektledning eller annat som anses likvärdigt av arbetsgivaren. - Erhåller byggnadstekniska kunskaper eller inom närliggande områden såsom el eller VVS Mycket god svenska i tal och skrift B-körkort är ett krav för tjänsten.   Övrigt Hos oss får du: - Ett positivt arbetsklimat med högt engagemang - Vara med och bygga samhällsservice som verkligen gör skillnad - En organisation med närhet till beslutsfattare och tillitsbaserad styrning - Möjligheten att påverka – både i dina projekt och i vår gemensamma utveckling Ale är en av regionens mest expansiva kommuner, och vi vill att du ska vara med och forma framtiden tillsammans med oss. Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att få lära känna dig och kanske välkomna dig till vårt engagerade gäng. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Projektledare
Flexit Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Projektledare Är du redo att ta nästa steg i din karriär som projektledare och vill vara med och forma framtidens smarta inomhusklimatlösningar? Som projektledare på Flexit kommer du att spela en nyckelroll i utvecklingen av framtidens smarta och energieffektiva inomhusklimatlösningar. Vi söker nu en engagerad projektledare som kan ta oss till nästa nivå. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med innovativa projekt som bidrar till ett bättre och hälsosammare inomhusklimat för våra kunder. I denna roll kommer du att planera, administrera och driva utvecklingsprojekt, leda och coacha projektgruppen, analysera behov och krav samt kontinuerligt styra projekt mot överenskomna mål. Du ansvarar även för att nödvändig dokumentation tas fram och distribueras samt hanterar budgetansvar inom projekten. Tillsammans med ditt team så ansvarar du för projektens genomförande genom hela kedjan, från förstudie till slutleverans och samarbetar med både interna kollegor och externa partners. Flexit har en stor produktportfölj som är under ständig förnyelse och nu vill vi ta steget i den fortsatta utvecklingen av nya smarta och effektiva energilösningar för framtidens bostäder. Dina arbetsuppgifter består bland annat av Planera, administrera och driva utvecklingsprojekt Styra, leda och coacha projektgruppen Analysera behov, förutsättningar och krav samt kontinuerligt styra projekt mot överenskomna mål Ansvara för att nödvändig dokumentation tas fram och distribueras Om dig Vi söker dig som har 1–5 års erfarenhet av projektledning, gärna från industri- eller byggsektorn, med erfarenhet av produktutveckling. Vi ser gärna att du har kännedom om projektstyrningsprogram och det är meriterande om du har kunskap inom områdena energi, installation eller termodynamik. För att lyckas i rollen är du kreativ med utpräglad problemlösningsförmåga, strategisk, strukturerad och lösningsorienterad i ditt arbetssätt. Du är drivande, initiativtagande och engagerad, med förmåga att själv starta upp, driva och koordinera egna projekt eller delprojekt. Att koordinera, samspela och kommunicera med många olika intressenter, även på ett internationellt plan, är centralt i denna tjänst vilket ställer krav på goda kommunikativa egenskaper på svenska/norska och engelska.

25 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Processledare bidrag i Stockholm
Jurek Recruitment & Consulting AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Har du erfarenhet av att arbeta med bidragsansökningar och trivs i en roll där du får kombinera administration med självständigt ansvar? Är du van att samarbeta med olika funktioner och har förmågan att driva processer framåt? Då kan detta vara ett uppdrag för dig! Vi söker nu en processledare för bidragsansökningar till ett konsultuppdrag på 50% med start i augusti. Uppdraget är på deltid och innebär att du arbetar nära både verksamhetschefer och controllers i en organisation med cirka 500 anställda.  Detta är ett konsultuppdrag där du anställs som konsult av Jurek Talents. Som konsult hos oss på Jurek är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper. Om rollen Som processledare kommer du att tillhöra ett team med fyra kollegor, där du ansvarar för att driva och kvalitetssäkra bidragsansökningar från idé till inlämning. Dina ansvarsområden kommer att innefatta: • Projektleda och tidshålla ansökningsprocesser • Ta fram och kvalitetssäkra ansökningsunderlag • Stötta verksamheterna i återrapportering enligt finansiärers krav • Säkerställa att projekt bedrivs enligt ansökningar genom deltagande i styrgrupper • Ansöka och fördela medel via riksföreningen • Förankra ansökningar hos chefer och i finansieringsforum • Ta fram underlag inför strategiska vägvalsbeslut Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du:  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta med bidragsansökningar • Är administrativt skicklig men också van att ta ägarskap för processer • Har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat • Har viss pondus och kan driva arbetet framåt även i komplexa sammanhang • Har erfarenhet från liknande verksamhet och förstår kontexten • Är van att samarbeta med olika funktioner och kan tänka strategiskt • Det är viktigt att du inte enbart ser dig själv som administrativt stöd – du behöver kunna hålla i stafettpinnen och ta ansvar för att processerna genomförs på ett kvalitativt sätt. Du erbjuds Uppdraget är ett spännande och meningsfullt konsultuppdrag i en samhällsviktig organisation, där du får möjlighet att ta stort ansvar och verkligen göra skillnad. Arbetet har ett flexibelt upplägg och kan förläggas till en eller flera dagar i veckan, med möjlighet att arbeta delvis på distans. Uppdraget förväntas starta i augusti och omfattningen är cirka 50 procent. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor om tjänsten, kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Darberg på [email protected].

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Uppdragsledare Mark/Gata
AFRY AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Till vårt härliga gäng och kontor i Östersund söker vi nu uppdragsledare. Är du den vi söker? Vår region består av nära 300 medarbetare som drivs av att skapa framtidens hållbara infrastruktur. Kanske drivs även du av just utveckling, innovation och av att hitta rätt samarbeten och kunder som vill utvecklas med vår hjälp. Inom affärsområdet samhällsbyggnad arbetar bara i Sverige närmare 1 400 specialister framgångsrikt med bland annat våra strategiska hållbarhetstjänster, uppdrag och projekteringar. Hos oss har vi ett mycket uppskattat arbetsklimat, där vi stöttar och peppar varandra samt tillåter varandra att växa. I rollen som uppdragsledare kommer du att ansvara för att leda ditt uppdragsteam i rätt riktning och leverera bra resultat till våra kunder. Hos oss får du följa projekten från tidigt skede till leverans och uppföljning.  Vi har en bred projektportfölj där vi har uppdrag tillsammans med privata beställare som entreprenörer, exploatörer och industriföretag men också Trafikverket och kommuner. Tack vare kunnandet och erfarenheten hos våra medarbetare kan vi erbjuda stöd i projekt av alla typer och storlekar.  Vårt arbetsklimat präglas av samarbete och kreativitet där vi exempelvis genom ett aktivt och uppskattat tekniknätverk för uppdragsledare lär av varandra och tillsammans hittar nya lösningar. Kvalifikationer Vi söker dig som gärna har flera års erfarenhet som uppdragsledare, har arbetat i multidisciplinära projekt och nu vill ta en roll i att leda komplexa projekt. Du arbetar sannolikt idag som uppdragsledare i rollen som konsult, men kanske även är du projektledare hos beställare eller exploatör/entreprenör. Du har god förståelse för olika skeden och är väl införstådd med frågeställningar kopplade till olika teknikområden. För dig är det naturligt att dela med dig av dina kunskaper och du är mån om att utveckla projektmedlemmarna inom uppdraget. Att ge feedback och motivera är något du trivs med.   Som person är du trygg i dig själv, du engagerar och inspirerar dina kollegor med tydliga mål, samtidigt som du bidrar till ett trivsamt arbetsklimat. Du skapar goda relationer internt och med kunden, är både lyhörd för önskemål och har mod att säga ifrån när det behövs.   Vi ser gärna att du har akademisk examen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. I rollen kommer du att ha kontakt med olika kunder och kollegor och behöver därför ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Vi letar efter någon med en vision att bygga något nytt och spännande, och som ser fram emot att samarbeta med likasinnade och en fantastisk grupp kollegor. På AFRY lever vi efter våra värdeord: ”Brave – Devoted – Team players”, och vi hoppas att du är den person vi söker! Ytterligare information Hos oss på AFRY får du tillgång till nära 19 000 kollegor med spetskompetens inom sina områden. Vi hoppas att du kommer att lära dig lika mycket av oss som vi lär oss av dig. Vi strävar efter att våra medarbetare ska trivas och utvecklas genom tydliga kompetensutvecklingsprogram som anpassas efter varje individs behov. Vi vet att medarbetare som mår bra, både fysiskt och psykiskt, är vår viktigaste framgångsfaktor. Därför prioriterar vi en god arbetsmiljö och en balans mellan arbete och fritid. Vi vill vara din ideala arbetsgivare, oavsett vilken fas i livet du befinner dig i, och vi förstår vikten av en fungerande helhet. För alla våra medarbetare erbjuder vi en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang, där framåtanda och trygghet går hand i hand. Har vi fångat ditt intresse? Hoppas det! Sista ansökningsdag är 15 september 2025. På grund av semestertider kan svar dröja längre än vanligt.  Kontaktperson för frågor: Kristina Nilsson, Sektionschef Tel. 010-505 08 78 [email protected] Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Projektledare/Serviceledare VVS till IVAB
Adecco Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Nu söker vi en erfaren Projektledare/Serviceledare inom VVS till vår filial i Uppsala. Är du en strukturerad och lösningsorienterad person med en god förmåga att skapa förtroende och bygga relationer? Trivs du i en roll där du får leda projekt samt vara delaktig i att utveckla affären och får vara en del av ett trevligt team med korta beslutsvägar? Då kanske du är den vi söker! Om tjänsten Som Projektledare/Serviceledare har du en central och viktig roll att driva och samordna projekt från start till mål. Du ansvarar för att säkerställa att arbetet flyter smidigt och effektivt. Det innebär ansvar för ekonomi, kvalitet, arbetsmiljö och dokumentation samt att projekten genomförs enligt uppsatta mål och tidsramar. Vanliga arbetsuppgifter: • Gå igenom projektunderlag med ledande montör och upprätta riskanalys, egenkontroll samt projektmål • Fördela ansvar och uppgifter inom arbetsgruppen • Bygga och vårda kundrelationer genom professionellt bemötande • Bevaka ekonomin i projekten och säkerställa korrekt fakturering och kostnadsuppföljning • Beställa material • Säkerställa en god arbetsmiljö genom att följa lagar, regler och företagets verksamhetssystem • Hantera projektadministration, inklusive dokumentation och rapportering i företagets system • Vara delaktig i rekryteringsprocesser av nya montörer samt säkerställa god introduktion, leda och motivera Resor förekommer inom tjänsten. Vem är du? Vi söker i första hand dig som haft en likande roll innan och vet vad jobbet innebär. De är viktigt att du har erfarenhet av VVS-yrket och kan hjälpa till att guida våra montörer i deras dagliga arbete samtidigt som du behöver ha god datorkunskap och gärna erfarenhet av fakturering etc. Då vi vill främja en öppen kultur är det viktigt att du som person är prestigelös, lösningsorienterad och orädd för att ta dig an olika typer av arbetsuppgifter. Vi tror att du som person har ett gott kundbemötande och är serviceinriktad. Du behöver också kunna arbeta såväl självständigt som i team. Krav: • B-körkort • Goda kunskaper i Office-paketet samt i övrigt goda digitala kunskaper • Behärskar svenska väl både i tal och skrift Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Det här kan vi erbjuda dig Vi erbjuder dig möjligheten att få växa med ett familjeföretag som har 75 års erfarenhet i branschen. IVAB har en stabil ekonomi och kompletterande verksamheter såsom mekanisk verkstad, industriavdelning som utför installationer runt om i Norden samt dotterbolag inom bl.a. stålkonstruktion. IVAB har låg personalomsättning och stor trivsel bland medarbetarna. I Uppsala kommer du till en hemtrevlig lokal med centralt läge. Stämningen och känslan på filialen är mycket fin och familjär, precis som vi vill ha det.?Vi jobbar till stor del mot entreprenad och projekt men ser ett behov av att utöka vår verksamhet mot service för såväl företagskunder som privatpersoner och tänker därför att din roll blir såväl mot projektledning som service – lite beroende på kompetens och intresse hos dig. Vi erbjuder även: • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag • Företagshälsovård och hälsoundersökningar • Förmånsbil/förmånscykel • Hyra av egen fjällstuga m m Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar provanställning 6 månader. Startdatum enligt överenskommelse. Ansökan IVAB har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.?Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök". Adecco använder tester och ibland videointervju som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan senast den 11 augusti. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen?att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anette Eriksson, 073-684 71 16 [email protected].?(Semester v 27 t om 30) Välkommen med din ansökan! Mer om IVAB IVAB grundades 1947 i Sjulnäs utanför Piteå och drivs idag av tredje generationen. Verksamheten kan delas upp i fyra delar; verkstad, industri, VVS och sprinkler. Inom VVS är vi auktoriserade vvs-, sprinkler- och gasinstallatörer. IVAB-koncernen har ca 300 anställda. Vi består i dagsläget av huvudkontoret i Piteå, 10 filialer runt om i landet samt dotterbolagenhttps://www.nordtool.se/?ochhttps://norrlandskaindustri.se/. Tillsammans står vi redo att möta dagens och morgondagens krav på ett väl fungerande företag. Läs gärna mer på https://www.ivab.com/ Sökord: IVAB, Infjärdens värme, VVS, VS, Projektledare, Serviceledare, Projekt, Uppsala, Adecco?

25 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Projektchef Hus - Stockholm
Skanska Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Region Hus Stockholm bygger kommersiella fastigheter och offentliga lokaler som till exempel depåer till buss och tåg, flygplats, industri- och logistiklokaler, ny- och ombyggnation av kontor, sjukhus- och vårdbyggnader, skolor och andra offentliga lokaler. Vi jobbar även i tidiga skeden tillsammans med Skanskas projektutvecklingsteam. Vi lägger stor vikt vid att bygga det bästa teamet och lönsamt genomföra våra uppdrag. Vi strävar efter att vara en förebild inom svenskt näringsliv gällande hållbart samhällsbyggande, säkerhet och långsiktig lönsamhet. Nu söker vi en nyfiken och kommunikativ projektchef till ett av våra distrikt inom Hus Stockholm. Vad innebär jobbet som projektchef? Som projektchef kommer du att ha en viktig roll i att utveckla relationen med våra kunder och aktivt delta i distriktets kund- och marknadsarbete. Du ingår i ledningsgruppen och har en aktiv roll i hur distriktet utvecklas framåt. Att arbeta som projektchef hos oss är ett utvecklande och varierande uppdrag, du har en övergripande roll och leder projekten från tidigt skede ända fram till avslut. Affären och produktionen är centrala områden för dig, från anbud till överlämnande av projektet till kund. Du ansvarar för att projektet styrs mot uppsatta mål och arbetar med att våra kunders förväntningar uppfylls. Givetvis är du inte ensam om att bidra till projektens framgång, vi arbetar tillsammans som ett team och det finns mycket kunskap inom distriktet. I rollen ansvarar du för planering och upprättande av projektplan, produktionskalkyl och inköpsstrategier arbetar kontinuerligt med avstämningar av dessa. Är du den vi söker? Vi söker dig som har ett stort intresse för människor och ledarskap! Att leda är en central del av rollen och därför är det viktigt att du har ett genuint intresse av att motivera ditt team och att du trivs i en lärande kultur där du som ledare tror på utveckling och en inkluderande miljö. Du skapar lätt förtroende och trivs med att hitta nya kontakter och skapa nätverk, både inom och utanför organisationen. Som person är du modig, vågar ställa frågor och ta för dig. Du gillar att arbeta med marknad- och kund och ser möjligheter till nya projekt genom öppenhet och nyfikenhet. Du vill också bidra till att Skanska fortsätter vara en förebild gällande samhällsbyggande, säkerhet och hållbarhet. För den här rollen behöver du: - Universitet- eller högskoleutbildning - Minst 5 års erfarenhet från byggbranschen - Erfarenhet från ledande roll med ansvar för projekt eller del i projekt - Det är inget krav, men meriterande om du dessutom har arbetat med ekonomistyrning eller anbudsprocesser Ansökningar tas emot under sommaren! Vill du ha tid att skriva på ditt CV? Inga problem, vi tar emot ansökningar under sommarveckorna och sista ansökningsdag är den 15 aug. Genomgång av ansökningar och kontakt med kandidater tar vi först framåt mitten av augusti. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta distriktschef Anna Palmér på: [email protected] Glad sommar! Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

25 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Byggprojektledare
Falkenbergs kommun
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Verksamheten Fastighetsförvaltning och Projekt, som är en del av kultur-, fritid- och teknikförvaltningen, ansvarar för projektledning av ny- och ombyggnationer för kommunala byggnader.  I vårt ansvar ingår också att hyra ut, förvalta och drifta kommunens byggnader och verksamhetslokaler, så som skolor, förskolor, idrottshallar och omsorgsfastigheter. Totalt ansvarar vi för ca 250 000 m2 lokaler. I kommunens budget ligger många spännande byggprojekt, bland annat finns beslut om investeringar för en ny brandstation och ny- och ombyggnationer av förskolor och skolor. Vårt största investeringsprojekt i plan avser ett helt nytt badhus för falkenbergarna.  Vi söker nu en ny byggprojektledare till vår grupp och för rätt person finns goda möjligheter att vara med och projektleda intressanta projekt framöver. ARBETSUPPGIFTER I rollen som byggprojektledare hos oss har du ansvar för både ny- och ombyggnadsprojekt. Du leder projekt från förstudie och projektering, genom upphandling av entreprenad och byggnation, fram till överlämning till förvaltning. Du är ansvarig för projektens budget, tidsplan, organisation, framdrift och kvalitet. Du rapporterar till fastighets- och projektchef. Storlek på projekt och arbetsuppgifter förändras över tid och du kommer ha stor möjlighet att själv vara med och påverka innehållet i tjänsten. Avdelningen består av byggprojektledare, fastighetsförvaltare och lokalfunktioner, totalt 14 medarbetare. Byggprojektledare och fastighetsförvaltare arbetar ofta tillsammans i våra projekt, men i din projektorganisation ingår också andra kommunkollegor samt externa konsulter, myndigheter och entreprenörer. Kontakter med allmänhet och andra intressenter förekommer också. Falkenbergs kommun har ganska nyligen antagit Riktlinjer för hållbar bygg och anläggning och vi arbetar nu med att implementera hållbarhetsaspekten i våra projekt. För en person med kunskap och intresse inom detta område finns bra möjligheter att vara med och utveckla våra arbetssätt. KVALIFIKATIONER Du som söker har en högskoleingenjörsexamen med inriktning bygg, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har tidigare erfarenhet som projektledare, eller så har du förvärvat motsvarande kompetens i roll som beställare, entreprenör eller konsult. Vi söker en person som är självgående och som har ett samarbetsinriktat arbetssätt och förståelse för hur du ingår i ett större sammanhang. Då vi driver projekt utifrån våra verksamheters och hyresgästers behov behöver du ha ett serviceinriktat arbetssätt med kunden i fokus. För tjänsten krävs att du har tidigare relevant erfarenhet från byggbranschen och en förståelse för rollen som beställare. Det är en fördel om du har vana att driva flera projekt parallellt. Uppdraget kräver god förmåga att planera, organisera och följa upp projektets framdrift. Vi värdesätter att du arbetar strukturerat, är analytisk och kan bryta ned komplexa frågor. Du är kommunikativ och har förmåga att uttrycka dig tydligt på svenska språket i tal och skrift.   B- körkort är ett krav. Arbetsgivaren lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Intervjuer är planerade från vecka 34 och framåt. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

25 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Mekaniserad Provning söker rutinerade projektledare och specialister
The We Select Company AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vill du göra världen till en säkrare plats? Vår vision är att genom innovativa tjänster skapa trygghet på vägen, i hemmet och på jobbet. Tillsammans med över 45.000 kompetenta och engagerade medarbetare i 60 länder kommer du att ha kul på jobbet. Till DEKRAs affärsområde Mekaniserad Provning söker vi löpande rutinerade specialister/projektledare för avancerade & mekaniserade provningsprojekt! Affärsområde Mekaniserad Provning utvecklar och bygger robotiserade system för Oförstörande Materialprovning. Systemen är oftast av typen ROV för undervattensapplikationer eller Crawlertyp för torr miljö men kan även vara stationära system för exempelvis tillverkande industri. Systemen designas och byggs in-house för fjärrstyrd inspektion och oförstörande provning av komponenter i miljöer som är fysiskt svåråtkomliga, vilket ofta innebär att systemen är unika för varje uppdrag och projekt, som bidrar till ständigt nya och spännande utmaningar. OM TJÄNSTEN Som provningsspecialist/projektledare på affärsområde mekaniserad provning arbetar du med utveckling och applicering av avancerad och mekaniserad OFP-teknik. Du bidrar med din höga kunskap inom oförstörande provning och både leder och arbetar tillsammans med dina kollegor i projekten. Uppdragen drivs både i projektform i team men även individuellt och kräver stor initiativförmåga och social kompetens. Labbarbete är vanligt under utvecklingsstadiet i projekten för att senare övergå i skarp implementering som sker hos kunden. Vi söker dig som vill arbeta fritt, omväxlande och kreativt och du har i din roll möjlighet till stor inverkan på både arbetssätt, provningsteknik och robotarnas funktioner och utformning. Vi kommer att uppskatta dina idéer och förslag! Arbetet innebär ofta ett nära samarbete med dina kollegor på DEKRA i Sverige men även internationellt. Detta ger dig möjlighet att skaffa dig ett stort nätverk med kollegor inom samma profession! Vidare så är du social, kommunikativ och tycker om att både jobba i och leda team. Avdelningen finns utspridd över hela Sverige med den största gruppen placerad i Solna. Våra uppdrag innebär resor både inom Sverige och internationellt, oftast i perioder om 1–2 veckor per tillfälle. Normalt förekommer cirka 20–50 resdagar per år, vissa år färre och undantagsvis fler. VEM ÄR DU? Vi söker dig med erfarenhet av OFP, framförallt inom ultraljud och virvelströmsprovning som vill utvecklas inom avancerad provningsteknik. Vi skriver de flesta av våra dokument på engelska därför är det viktigt att du behärskar engelska i både tal och skrift. Dessutom kan våra uppdrag vara internationellt bemannade med deltagare från hela koncernen. Du som person Har teknisk utbildning eller erhållit motsvarande kunskaper genom erfarenhet Erfarenhet av OFP-metoder och mätmetoder i allmänhet Har goda språkkunskaper i svenska och engelska Är ansvarstagande och självgående Har social kompetens och god servicekänsla gentemot kunder Har körkort och har ingenting emot att resa i tjänsten Det är meriterande om du innehar OFP-certifikat nivå 2 inom UT och/eller ET och gärna PAUT enligt europeiskt och/eller amerikanskt certifieringssystem Vår framgång bygger på samarbete och goda relationer. Hos oss blir du delaktig i ett omväxlande arbete i en kreativ miljö, med täta kontakter både med kunder och kollegor. Vi tror på mångfald och inkludering och vill rekrytera medarbetare med olika perspektiv, erfarenheter och kompetenser. Placeringsort: Stockholm eller Göteborg Stämmer ovanstående in på dig? Tveka inte att höra av dig! VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN! Skicka in din ansökan redan idag! För frågor, kontakta Anton Jansson, kontaktuppgifter nedan. Kontaktperson Anton Jansson [email protected] 0104551291

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Projektledare Stockholm - Intresseanmälan
ATICC Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

ATICC Sweden är ett modernt konsult- och rekryteringsföretag, som brinner för individen. Vi tror till 100% på att medarbetare lyckas bättre i sitt arbete om vi, som arbetsgivare, skapar en flexibel, rättvis och rolig plattform att verka på. Med vårt företag skapar vi tillsammans just den plattformen. Läs mer på ATICC. Just nu söker vi ytterligare projektledare, som likt oss trivs i en organisation med stor frihet. Du är kanske rätt person för oss? Arbetsuppgifter I rollen som Projektledare kommer du att arbeta i spännande och komplexa projekt hos någon av våra kunder i Stockholm. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Planering, styrning och uppföljning av projektets alla faser. Budget- och kostnadskontroll samt riskhantering. Ledning och koordinering av interna och externa resurser, inklusive entreprenörer och konsulter. Säkerställa att projektet följer gällande regelverk, standardavtal och kvalitetskrav. Kommunikationsansvar gentemot alla projektets intressenter. Hantering av förändringar och beslut i projektet. Bygga nätverk för att utveckla kundrelationer och sälja in egna uppdrag. Din bakgrund minst högskole- eller civilingenjör med inriktning mot bygg och anläggning, elkraft eller samhällsbyggnad, alternativt likvärdig erfarenhet från arbetslivet minst 8-10 års erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen, med erfarenhet som beställare, byggentreprenör och/eller konsult. tidigare arbetat som konsult i roller såsom projektledare, byggledare eller projekterings-/uppdragsledare. god kunskap och erfarenhet av entreprenadjuridik samt AB, ABT och ABK. utbildning och erfarenhet som BAS-P och BAS-U. deltagit i större nybyggnads-, till- eller ombyggnadsprojekt. Meriterande är om du har:  certifiering IPMA, PMI eller motsvarande.  minst 5 år som projektledare inom större infrastrukturprojekt, såsom järnväg, spårväg, tvärbana Vi erbjuder Vi erbjuder en arbetsplats, där det finns ett starkt engagemang för verksamheten och innehållsrika dagar. Bli en del av en gemenskap som är värdestyrd, omtänksam och som välkomnar mångfald! Vi tror på kraften i att arbeta i team för att ge de bästa resultaten; både för bolaget men också för teammedlemmarnas individuella ambitioner. Tillsammans skapar vi det företag, som vi vill att vi ska vara! Vi har en rättvis och attraktiv lönemodell.  Vi går igenom intresseanmälningar löpande. Observera att detta är en intresseanmälan och att vi endast kontaktar dig om det uppstår ett behov som matchar din profil. Varmt välkommen med din intresseanmälan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Projektledare till fordonsindustrin
Titanx Engine Cooling AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Är du projektledare som motiveras av en dynamisk miljö med stora möjligheter att sätta din egen prägel på arbetet? Är du nyfiken på fordonsindustrin och trivs med varierande arbetsuppgifter, snabba beslut och stora möjligheter till utveckling? Vi på TitanX i Linköping står i en spännande utvecklingsfas och söker nu en driven projektledare som vill vara med och forma framtidens produkter inom tung fordonsindustri. Ta ditt nästa karriärsteg hos oss på TitanX! Om oss TitanX Engine Cooling AB är en global partner till tillverkare av kommersiella fordon för värmeöverföring. Med stöd av våra ägare TataAutoComp Systems är vårt uppdrag att utveckla innovativa och konkurrenskraftiga lösningar för värmehantering för att påskynda arbetet med renare transporter. På TitanX litar vi på att varje teammedlem gör skillnad, bidrar med innovativa idéer och tillför värde till företaget. Våra beslutsvägar är korta, vi agerar snabbt och tar ägandeskap. Vi är ett globalt team och uppnår bättre resultat tillsammans. Om rollen På vår site i Linköping tillverkar och utvecklar vi världsledande plattvärmeväxlare till tunga fordonsindustrin. Både utveckling och produktion sker lokalt i en och samma byggnad, vilket gör oss till ett sammansvetsat team som tillsammans löser utmaningar och hanterar förändringar på ett effektivt sätt. I rollen som projektledare är du en nyckelperson i att säkerställa leverans genom projektens olika faser. Du motiverar och följer upp leverans från kollegor och säkerställer kostnadseffektivitet genom inköp och investeringar, samtidigt som du upprätthåller god förståelse för och relation med kunden. Du är spindeln i nätet i projektteamet som består av specialister inom utveckling, kvalitet, process, inköp och produktion. Det finns stor kunskap och erfarenhet av projektledning globalt och möjlighet till kontinuerlig utveckling och erfarenhetsutbyte. Exempel på arbetsuppgifter: • Hantera kundprojektteamet för att driva lönsamma nya affärsmöjligheter samt förbättra lönsamheten för befintliga kontrakt • Se till att projektledningsverktygen tillämpas av projektteamet • Arbeta med den globala försäljnings- och projektdirektören för att utveckla en strategisk affärsplan för plattform. • Föreslå årlig Tech Prod-budget och upprätthåll rullande 12-månadersprognos för plattform. • Godkänn Tech Prod-projekt och leverera tekniska prod-besparingar som överenskommits i budgetprocessen. Detta inkluderar idébankshantering • Förbereda månatliga statusrapporter för projekten • Representera projekten vid interna tekniska valideringar samt vid kundmöten för uppföljning av kommersiell och projektlednings status • Årlig budgeteringsprocess för alla input till nyckeltal. • Hantera risker och avvikelser, prioritera mellan projekt vid behov och eskalera vid behov Din Profil Vi söker dig som har minst kandidatexamen inom relevant ingenjörsutbildning, det är meriterande om du har civilingenjörsutbildning. Du har flerårig erfarenhet av projektledning inom tillverkande industri (gärna fordonsindustri) och grundläggande kunskaper om IATF. För att lyckas i rollen behöver du ha god strukturell förmåga att leda både ditt eget och andras arbete, samt följa upp och säkerställa att tidplanen följs genom kontinuerliga dialoger med projektteamet och andra intressenter. Du behöver ha en god förståelse för kundens önskemål och förmåga att diskutera och kommunicera tekniska lösningar. Du gillar att utmanas i problemlösning och behåller lugnet trots förändrande omständigheter. Som projektledare är det också viktigt att du har en ekonomisk medvetenhet då du ansvarar för ekonomisk uppföljning genom projekten. Du behöver ha goda kunskaper i Microsoft Office 365 och det är meriterande om du har kunskap/erfarenhet av: • Tekniska och kommersiella fasvalideringar • APQP-arbetssätt • Matlab • Smartsheet • MS Projekt • Catia • SAP Du har goda kunskaper i engelska, gärna även i svenska. I rollen har du möjlighet till resor för att besöka kunder, leverantörer och andra siter. Vad vi erbjuder Vi beskriver vårt arbetsklimat som internationellt, stärkande, mångkulturellt, snabbt och dynamisk. Hos oss är du med och skapar premiumprodukter i världsklass i ett globalt företag. TitanX är en arbetsplats där du får växa och kan göra skillnad! Urval sker löpande, välkommen med din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025