Erfaren Rekryterare till samhällsviktigt uppdrag i Stockholm!
Sway Sourcing Sweden AB
Personal- och HR-specialister

Vill du bidra till viktiga framtidsprojekt med fokus på samhällsutveckling? Är du vass på kompetensbaserad rekrytering, trivs i en rådgivande roll och gillar att samarbeta tätt med både chefer och HR-kollegor? Då är det här uppdraget för dig! Om rollenSom rekryterare kommer du att driva hela rekryteringsprocessen från kravprofil till anställning – med ett tydligt fokus på kompetensbaserad metodik och träffsäkra urvalsbeslut. Du arbetar i ett engagerat team där erfarenhetsutbyte och lärande står i centrum. Rollen innebär också ett särskilt fokus på rekrytering inom infrastruktur- och projektverksamhet, där du stöttar chefer med allt från search till intervjuer. Dina arbetsuppgifter Självständigt driva rekryteringsprocesser – från start till mål Arbeta aktivt med search via LinkedIn Recruiter Tillämpa tester som MAP & Matrigma som del av urvalet Rådgivning och guidning till chefer i kompetensbaserade intervjuer Säkerställa en positiv kandidatupplevelse och bidra till att stärka arbetsgivarvarumärket Ständigt utveckla arbetssätt tillsammans med teamet Vi söker dig som har: Mellan 3-5 års dokumenterad erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering. En eftergymnasial utbildning gärna personalvetarexamen eller likvärdig. Erfarenhet av att arbeta med rekrytering inom en offentlig sektor gärna kommunal, statlig eller regional verksamhet. En certifiering i Assessios tester MAP & Matrigma. Vana vid att arbeta konsultativt och med stark kandidatupplevelse i fokus. Erfarenhet av att hantera rekryteringar inom teknik, projekt eller infrastruktur. Tidigare erfarenhet av att hålla i workshops/utbildningar inom rekytering för chefer Du har ett professionellt driv kombinerat med ödmjukhet, och trivs i miljöer där det händer mycket. Du ser värdet i att bygga långsiktiga relationer, både med kandidater och rekryterande chefer Praktisk information: Uppdragsperiod: 28 April 2025 - 24 April 2026, med möjlighet till 1 års förlägning. Placering: Kontoret är beläget i Centrala Stockholm, med möjlighet till ca 50 % på distans Omfattning: Heltid 100% Du får vara del av ett team där värderingar som öppenhet, pålitlighet, samverkan och kompetens genomsyrar vardagen Är du redo att kliva in i ett nytt uppdrag och ta din rekryteringskompetens till nästa nivå? Skicka in din ansökan senast 11 april 2025. Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

28 mars 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
Rekryterare
Jobbusters AB
Personal- och HR-specialister

ArbetsuppgifterTill vår förvaltningskund i Stockholm söker vi nu en erfaren och självständig rekryterare med dokumenterad erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering. Som rekryterare hos vår kund driver du hela rekryteringsprocessen från start till mål med ett konsultativt förhållningssätt. De rekryterar kompetensbaserat, vilket innebär att objektivitet och rättvis bedömning är centralt i deras arbete. Testerna MAP och Matrigma är viktiga verktyg de använder sig av genom hela rekryteringsprocessen för att säkerställa att de gör välgrundade urvalsbeslut. Här får du möjlighet att utvecklas i en samhällsviktig organisation med en bredd av rekryteringsuppdrag inom infrastruktur, IT, teknik och andra områden. Den här rollen kommer att ha ett extra fokus på rekrytering till deras projektverksamhet med roller som projektledare, projekteringsledare, tekniskt sakkunniga och andra typer av roller inom ramen för våra infrastrukturprojekt. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Driva rekryteringsprocessen enligt kompetensbaserad metodik, från kravprofil till anställning. Arbeta aktivt med search av kandidater via LinkedIn Recruiter. Säkerställa att tester används som en integrerad del av urvalsprocessen för att skapa träffsäkra beslut. Stötta rekryterande chefer genom tydlig kommunikation och rådgivning, samt guida dem i kompetensbaserade intervjuer. Bidra till utvecklingen av deras arbetssätt. Fungera som en ambassadör för deras arbetsgivarlöfte och säkerställa en positiv kandidatupplevelse. Hos vår kund är rekrytering ett samarbete. Du arbetar självständigt i dina processer i nära samarbete med deras chefer och samtidigt är du en del av ett engagerat och sammansvetsat team där samarbete och lärande står i fokus. Du blir en del av sektion Rekrytering och arbetsgivarvarumärke och arbetet sker i nära samarbete med övriga rekryterare i teamet samt HR-partner för avdelning Investeringsprojekt och rekryterande chefer i verksamheten. Sektionen ingår som en del av HR-avdelningen på runt 20 personer. Inom HR arbetar de mycket tillsammans i olika tvärfunktionella grupper. Kvalifikationer Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet i rollen som rekryterare/ TA. Du har minst 2 års arbetslivserfarenhet av att ingå i en intern rekryteringsfunktion/ -team i större verksamhet (+500 anställda). Du har minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat praktiskt med alla delar i rekryteringsprocessen inklusive search i rollen som rekryterare. Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet av att självständigt driva kompetensbaserade rekryteringsprocesser med stöd av tester i urvalsarbete. Du har minst 3 års erfarenhet av LinkedIn Recruiter med search. Du är certifierad testanvändare i Assessios tester MAP & Matrigma. Meriterande: Yrkesutbildning eller högskoleutbildning inom HR, rekrytering eller motsvarande relevant område. Meriterande: Erfarenhet av att hålla i workshops/ utbildning inom rekrytering för chefer. Personliga egenskaper Vi tror att du lyckas bäst i rollen om du är resultatorienterad med en god förmåga att strukturera och planera ditt och andras arbete. Du är en person som hanterar rekryterarens vardag med en kombination av energi och lugn och du drivs av att skapa lösningar även i utmanande situationer. Vi letar efter dig som ser värdet av att bygga förtroendefulla relationer och har ett konsultativt arbetssätt som skapar ett lärande hos andra. Företagspresentation Vår kund är en myndighet i Stockholm som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar. Det som kännetecknar deras verksamhet är det stora engagemanget bland deras medarbetare samt stoltheten över deras samhällsuppdrag. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i april och uppdraget förväntas löpa i t.o.m. 2026-04-24 med option på förlängning 1 år. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Uppdraget möjliggör för närvarande både arbete på distans (inom Sverige) och på plats på kontoret på Kungsholmen i Stockholm. Du förväntas arbeta minst 50% på plats på kontor i veckan. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Deadline att skicka in din ansökan är 2025-04-10.

28 mars 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
Rekryterare till företag inom kollektivtrafiken
Digitalenta AB
Personal- och HR-specialister

Vi söker en självgående och kommunikativ Rekryterare för ett spännande konsultuppdrag hos en samhällsviktig aktör inom kollektivtrafiken i Stockholm. Uppdraget löper från den 28 april 2025 till den 24 april 2026, med möjlighet till förlängning ytterligare ett år. Om rollen Som rekryterare kommer du att arbeta i sektionen för Rekrytering och arbetsgivarvarumärke, som är en del av HR-avdelningen. Du driver självständigt hela rekryteringsprocessen enligt kompetensbaserad metodik, med särskilt fokus på rekrytering inom projektverksamhet – såsom projektledare, teknikspecialister och andra nyckelroller inom infrastrukturprojekt. Du arbetar nära andra rekryterare, HR-partners och rekryterande chefer, med ett tydligt konsultativt förhållningssätt. Arbetsuppgifter - Driva hela rekryteringsprocessen enligt kompetensbaserad metodik – från kravprofil till anställning - Aktivt söka kandidater via LinkedIn Recruiter - Säkerställa att arbetspsykologiska tester används som en integrerad del av urvalsarbetet (MAP och Matrigma) - Stötta rekryterande chefer med rådgivning och coachning i kompetensbaserade intervjuer - Bidra till utvecklingen av rekryteringsprocesser och arbetssätt - Arbeta för att säkerställa en positiv kandidatupplevelse - Fungera som ambassadör för arbetsgivarvarumärket och bidra till ett professionellt bemötande genom hela processen Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du är en trygg och självgående rekryterare med ett stort engagemang för att göra träffsäkra urval. Du arbetar strukturerat, kommunicerar tydligt och trivs i ett samarbetsinriktat team. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och gillar att bidra till ständiga förbättringar. Erfarenhet och kompetens - Gedigen erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserad rekrytering - Vana att arbeta självständigt genom hela rekryteringsprocessen - Erfarenhet av search via LinkedIn Recruiter - God kunskap om arbetspsykologiska tester, gärna MAP och Matrigma - God kommunikativ förmåga och erfarenhet av att stötta och coacha rekryterande chefer - Erfarenhet av rekrytering till tekniska eller projektinriktade roller är meriterande - Är du redo för denna utmaning? Skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot att få veta hur just du kan bidra till framgång i detta uppdrag. Uppdraget För det här uppdraget anställs du som konsult på Digitalenta. Vi erbjuder alla våra konsulter ett gediget friskvårdsbidrag, försäkringar, förmånligt pensionssparande, konsultträffar och givetvis en engagerad konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden.

28 mars 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
Xamera söker en Recruitment Business Manager till vårt Linköpingskontor!
Xamera AB
Personal- och HR-specialister

Om tjänsten Xameras Linköpingskontor söker nu en driven och engagerad Recruitment Business Manager (RBM) som vill vara med och forma framtidens matchningar mellan unga ingenjörer och Sveriges mest innovativa företag! Som RBM är ditt ansvar att leda hela rekryteringsprocessen och säkerställa att både kunder och kandidater får en förstklassig upplevelse. Du bygger starka och långsiktiga kundrelationer, arbetar aktivt för att öka inflödet av nya uppdrag och skapar matchningar som verkligen gör skillnad. Genom att förstå kundernas behov och kandidatens potential stärker du Xameras position på marknaden. Du coachar och utvecklar dina konsulter och säkerställer en trygg och stimulerande arbetsmiljö. Dessutom representerar du Xamera i externa sammanhang och samarbeten för att sprida vår vision och bygga vårt varumärke. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Driva rekryteringsprocesser från urval och intervjuer till färdig matchning och uppföljning. Coacha och utveckla konsulter genom regelbundna avstämningar, coachning och hantering av arbetsrättsliga frågor för att skapa en trygg och utvecklande arbetsmiljö. Bygga och underhålla kundrelationer, identifiera nya affärsmöjligheter och arbeta aktivt med merförsäljning för att öka affärsvolymen och kundnöjdheten. Vi söker dig som: Har erfarenhet inom rekrytering, försäljning eller konsultbranschen och vill ta nästa steg i din karriär. Relevant eftergymnasial utbildning. Är affärsdriven och har en naturlig förmåga att bygga starka kundrelationer och se möjligheter där andra ser utmaningar. Har erfarenhet av rekrytering eller tjänsteförsäljning – en stark merit. Är en skicklig kommunikatör som gillar att skapa kontakt med nya människor och har förmågan att förstå både kundens och kandidatens behov. Är resultatinriktad, tävlingsinriktad och trivs med att arbeta i en miljö där ditt driv och engagemang gör skillnad. Vilka är vi? Xamera är en ledande aktör inom matchning av unga ingenjörer och studenter inom IT, teknik och ekonomi. Vår vision är att lösa kompetensbristen inom svensk industri- och techsektor genom att tänka nytt. Vi utmanar traditionella rekryteringsmetoder och fokuserar på att skapa rätt matchningar från början. Detta tillvägagångssätt har gjort oss till Årets Rekryteringsföretag 2024. Vad erbjuder vi? Engagerade kollegor som delar ditt driv och din passion. En spännande utvecklingsresa där du växer både professionellt och personligt. Ett stort nätverk av kunder, kandidater och branschkollegor. Ett dynamiskt arbete där ingen dag är den andra lik. En positiv och inkluderande arbetsmiljö där vi har roligt på jobbet och stöttar varandra att nå nya höjder. Startdatum: Intervjuer sker löpande. Ansök idag! Skicka din ansökan via länken nedan. Har du frågor om tjänsten? Kontakta Andrea på [email protected]. Vi tillsätter tjänsten löpande – vänta inte med att skicka in din ansökan!

26 mars 2025
Sista ansökan:
12 september 2025
Recruiter till Committo
CMMTTO AB
Personal- och HR-specialister

Nu finns en unik möjlighet för dig som vill arbeta i en dynamisk och personlig miljö, där kvalitet, engagemang och varma relationer står i centrum! På Committo arbetar vi med rekrytering av chefer och specialister inom olika branscher och värdesätter långsiktiga samarbeten. Vi är på en otroligt rolig och spännande resa och nu söker vi en Recruiter som vill vara med och utveckla vår verksamhet. På Committo bryr vi oss om varandra och är ’Committed to people and relations’. Är du redo att bli en del av vårt växande team? Varmt välkommen att höra av dig! OM TJÄNSTEN Vi bygger ett boutiquehotell inom rekrytering – vill du vara med? Som Recruiter hos Committo kommer du att spela en viktig roll i våra rekryteringsuppdrag och ditt främsta ansvar är search och kandidatupplevelsen. Search är en avgörande och tidskrävande del av rekryteringsprocessen, och vi värdesätter din expertis inom området. Att identifiera och attrahera rätt kandidater kräver kreativitet, nyfikenhet och uthållighet – egenskaper vi ser som avgörande för framgång i rollen. Du ansvarar för en stor del av kandidatkommunikationen och säkerställer en förstklassig kandidatupplevelse genom hela processen. Det innebär allt från telefonintervjuer, inbokning av intervjuer, annonsskrivning och referenstagningar. Vi jobbar tätt tillsammans för att varje uppdrag ska bli en succé och för att skapa de bästa möjliga matchningarna är det en självklarhet att du är med i kunddialogen och lär känna våra kunders organisation, behov och utmaningar. Du arbetar i våra system och fungerar som vår högra hand i diverse situationer och rekryteringsrelaterade uppgifter. I rollen får du möjlighet att vara delaktig genom hela processen för att på så sätt få en god kunskap kring hela vår rekryteringsprocess och utvecklas inom yrket. Beroende på din erfarenhet och ambition finns även möjligheten att självständigt driva egna rekryteringsprocesser. OM DIG För att trivas i rollen behöver du ha en positiv inställning, en stark drivkraft och en förmåga att navigera flexibelt mellan olika utmaningar. Ena dagen kan du söka efter en strategisk marknadschef för en global verksamhet, nästa dag identifierar du nyckelkompetenser för en teknisk expert inom automation. Vi söker dig som uppskattar en roll med stor variation, där struktur och noggrannhet kombineras med flexibilitet och ett pragmatiskt synsätt på när något är “good enough”. För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du är prestigelös och inte rädd för att hoppa in där det behövs, oavsett om det handlar om att driva en searchstrategi eller bidra till andra delar av vår verksamhet. Eftersom en stor del av kommunikationen sker i skrift behöver du vara språkligt skicklig och kunna uttrycka dig tydligt och professionellt. Vi ser gärna att du har en relevant högskole- eller universitetsutbildning och du har även någon form av erfarenhet inom rekrytering. Har du dessutom intresse för datadriven rekrytering och digitala verktyg är det en klar fördel. Framför allt har du ett genuint intresse för människor – något som ligger i hjärtat av vårt arbete på Committo. KONTAKT Låter det här som en spännande möjlighet? Varmt välkommen med din ansökan. För frågor om tjänsten, välkommen att kontakta Rebecca Oldenfeldt på +46 703 01 32 98 eller [email protected] alternativt Linda Samuelsson på +46 702163752 eller [email protected] Intervjuer och urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! OM COMMITTO Committo grundades i juni 2024 av Linda Samuelsson och Rebecca Oldenfeldt, med visionen att skapa ett rekryteringsföretag som sätter människan i fokus. Vi är specialiserade på att matcha rätt person med rätt roll, där individens kompetens, drivkrafter och potential står i centrum. Vi rekryterar chefer och specialister inom olika branscher. Människor är kärnan i allt vi gör. Med ett personligt och engagerat arbetssätt är vi snabbfotade, tillgängliga och noggranna i varje steg av processen. Vår filosofi är väldigt enkel – ett professionellt bemötande kombinerat med genuint engagemang skapar de bästa förutsättningarna för lyckade rekryteringar. Vi håller till i fina lokaler mitt i centrala Göteborg - på Vallgatan 4. Välkommen till Committo - Committed to People & Relations

21 mars 2025
Sista ansökan:
7 september 2025
Rekryterare
Juneporten AB
Personal- och HR-specialister

Rekryterare till Juneporten Juneporten är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet för att möta våra kunders behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och utveckla vår verksamhet. Din roll Som rekryterare hos Juneporten får du en bred och varierad roll där du driver hela rekryteringsprocessen från start till mål. Du arbetar nära HR och Rekryteringsansvarig och stöttar organisationen i att attrahera och rekrytera rätt kompetens för vår fortsatta tillväxt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för hela rekryteringsprocesser, från kravprofil och annonsering till intervjuer, referenstagning och anställning Samarbeta med och stötta chefer i rekryteringsrelaterade frågor Onboarding och introduktion av nya medarbetare Bidra till utvecklingen av våra rekryteringsstrategier och metoder Arbeta proaktivt med att attrahera kandidater och bygga upp en stark kandidatpipeline Vad söker vi? För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående, lyhörd, engagerad och har en förmåga att skapa förtroende. Du brinner för att hitta rätt personer till rätt plats och har gärna erfarenhet av att driva rekryteringsprocesser från början till slut. Vi ser gärna att du trivs i en dynamisk miljö där utveckling och förändring är en naturlig del av vardagen. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av rekrytering God förmåga att bygga relationer och förtroende med kollegor och kandidater Stark administrativ förmåga och struktur i ditt arbete Erfarenhet av att arbeta i en snabbt växande organisation är meriterande Vi erbjuder dig En central roll med stort eget ansvar och utvecklingsmöjligheter En arbetsplats med högt i tak, där vi värdesätter samarbete, engagemang och initiativförmåga Möjlighet att bidra till och påverka vår rekryteringsstrategi i ett företag i tillväxt

20 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
TF Talent Acquisition Partner till Sogeti
Sogeti Sverige AB
Personal- och HR-specialister

Då vår nuvarande TA partner går på föräldraledighet i sommar söker vi nu en tillförordnad till vår region Arctic. Vi söker nu efter dig som vill ta nästa steg i karriären och vill driva arbetet mot en ökad tillväxt och synlighet tillsammans med oss. Att arbeta affärsnära som TA Partner innebär många bollar i luften, ägande av sin egna tid och leverans i rekryteringsprocessen samt ett högt tempo. Du ansvarar över och driver rekryteringsprocessen framåt i regionen tillsammans med rekryterande teamchefer på de olika orterna. Region Arctic innefattar orterna Umeå, Luleå, Örnsköldsvik och Skellefteå. Du driver även arbetet inom employer branding lokalt och med hjälp av vår nationella marknadsavdelning. Hos oss på Sogeti är ambitionsnivån och engagemanget i det vi gör, minst lika högt som det är i tak. Vad ska du göra? Vi vill att fler ska få möjligheten att arbeta hos oss och söker nu efter en rekryterare som kommer att identifiera och attrahera allt från testare och utvecklare till lösningsarkitekter och projektledare, seniora och juniora, kvinnor och män, och du kommer att träffa många spännande personer, både internt och externt. Som TAP kommer du själv att sätta strukturen för ditt arbete. Rekrytering inom IT-branschen kan vara utmanande, men du tar glatt an utmaningen och tycker att du genom ett kreativt sätt kan hitta nya vägar att identifiera och attrahera de bästa kandidaterna utifrån våra behov. Arbetet kommer lägga stor tyngd på search, driva rekryteringsprocessen framåt tillsammans med rekryterande teamchefer och förmodligen trivs du därför att vara spindeln i nätet. För att vi ska nå våra mål behöver vi lyckas med uppsökande rekrytering/search, genomföra intervjuer, samla in tips från våra anställda samt öka vår synlighet mot kandidatmarknaden. Vem är du? Vi söker dig som troligen har arbetat som researcher, TA specialist/partner, rekryterare eller kandidatansvarig mot IT-branschen. - För att lyckas i rollen behöver du arbeta strukturerat, proaktivt och ha inställningen att kvantitet leder till kvalitet - Troligtvis är du kreativ och kommer på nya sätt hur vi kan anställa de bästa blivande Sogetiarna på ett energifyllt sätt - Du trivs på sociala medier och har en vilja att skapa resultat och kommer att samarbeta med våra duktiga ledare som du ibland behöver ifrågasätta, ställa krav på och lära dig av - Du får gärna ha erfarenhet av IT-branchen och vara orienterad i olika kompetenser som är centrala inom IT-branchen - Du bör ha erfarenhet av search och tycka att LinkedIn Recruiter är din bästa vän! - Är lyhörd, energisk och inte rädd för att ta plats samt ställa krav - Du talar och skriver svenska flytande - Viktigast av allt är att du trivs med att träffa människor och vill uppnå goda resultat tillsammans med ett härligt gäng Känner du igen dig och tycker att det här vore spännande? Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan snarast. Kontakta oss gärna vid frågor eller funderingar!Jörgen Bohlin, 0730524952 Sogeti Sverige, en del av Capgemini-koncernen, med 21 kontor och 1300 medarbetare, skapar affärsvärde med teknologi för organisationer som behöver införa innovation snabbt och som vill ha en lokal partner med global skalbarhet. Med en hands-on-kultur och närhet till kunderna, implementerar Sogeti lösningar som hjälper organisationer att arbeta snabbare, bättre och smartare. Genom att kombinera agilitet och snabb implementation via en DevOps-ansats, levererar Sogeti innovativa lösningar inom test- och kvalitetssäkring, molnet och systemutveckling, förstärkta av AI, data och automation. Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat genom #addher - ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen.

18 mars 2025
Sista ansökan:
13 september 2025
Rekryterare
Juneporten AB
Personal- och HR-specialister

Rekryterare till Juneporten Juneporten är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet för att möta våra kunders behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och utveckla vår verksamhet. Din roll Som rekryterare hos Juneporten får du en bred och varierad roll där du driver hela rekryteringsprocessen från start till mål. Du arbetar nära HR och Rekryteringsansvarig och stöttar organisationen i att attrahera och rekrytera rätt kompetens för vår fortsatta tillväxt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för hela rekryteringsprocesser, från kravprofil och annonsering till intervjuer, referenstagning och anställning Samarbeta med och stötta chefer i rekryteringsrelaterade frågor Onboarding och introduktion av nya medarbetare Bidra till utvecklingen av våra rekryteringsstrategier och metoder Arbeta proaktivt med att attrahera kandidater och bygga upp en stark kandidatpipeline Vad söker vi? För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående, lyhörd, engagerad och har en förmåga att skapa förtroende. Du brinner för att hitta rätt personer till rätt plats och har gärna erfarenhet av att driva rekryteringsprocesser från början till slut. Vi ser gärna att du trivs i en dynamisk miljö där utveckling och förändring är en naturlig del av vardagen. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av rekrytering God förmåga att bygga relationer och förtroende med kollegor och kandidater Stark administrativ förmåga och struktur i ditt arbete Erfarenhet av att arbeta i en snabbt växande organisation är meriterande Vi erbjuder dig En central roll med stort eget ansvar och utvecklingsmöjligheter En arbetsplats med högt i tak, där vi värdesätter samarbete, engagemang och initiativförmåga Möjlighet att bidra till och påverka vår rekryteringsstrategi i ett företag i tillväxt

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Talent Acquisition Partner
EdZa AB
Personal- och HR-specialister

Är du passionerad inom rekrytering och talangförsörjning? Vill du bidra i en dynamisk och internationell miljö? Vi söker en erfaren Talent Acquisition Specialist för att stötta en av våra kunder i att attrahera, identifiera och rekrytera rätt talanger. Detta är ett ettårigt konsultuppdrag hos en väletablerad organisation. Du kommer att ha en nyckelroll i att driva hela rekryteringsprocessen från start till mål, samarbeta med rekryterande chefer och säkerställa en utmärkt kandidatupplevelse. Plats: Stockholm Anställningsform: Konsultuppdrag, ettårigt kontrakt Dina ansvarsområden Rekrytering & Talent Acquisition Hantera hela rekryteringsprocessen – från kravprofil och annonsering till anställningserbjudande. Samarbeta med rekryterande chefer för att identifiera behov och krav för olika roller. Aktivt söka och attrahera kandidater via LinkedIn, jobbplattformar och nätverk. Granska CV:n, genomföra intervjuer och bedöma kandidaters kvalifikationer. Koordinera intervjubokningar och ge feedback till kandidater. Säkerställa en smidig och positiv upplevelse för kandidater genom hela rekryteringsprocessen. Employer Branding & Processförbättring Stötta initiativ för att stärka företagets attraktivitet som arbetsgivare. Identifiera och genomföra förbättringar i rekryteringsstrategier och processer. Hantera och uppdatera kandidatpipelines i rekryteringssystemet (ATS). Säkerställa efterlevnad av företagets rekryteringspolicy, arbetsrättsliga regler och GDPR. Vem är du? För att lyckas i denna roll ser vi att du har: En examen inom HR, företagsekonomi eller liknande område. Dokumenterad erfarenhet av rekrytering och talent acquisition, gärna i en internationell miljö. Erfarenhet att söka upp och engagera kandidater via olika kanaler. Erfarenhet av att hantera rekryteringsprocesser från start till mål. Starka kommunikativa och sociala färdigheter. Kan arbeta självständigt samtidigt som du samarbetar med flera intressenter. Erfarenhet av ATS och rekryteringsverktyg (t.ex. LinkedIn Recruiter, Workday, SuccessFactors). Flytande engelska, och svenska är meriterande. Välkommen med din ansökan! Denna rekryteringsprocess hanteras av Ed:Za Group. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Tveka inte att kontakta oss på [email protected].

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
TA specialist med erfarenhet från industri & energisektorn
Edge of Talent AB
Personal- och HR-specialister

Edge of Talent är ett kompetensföretag som stolt erbjuder våra kunder de bästa talangerna, för kortsiktiga uppdrag och projekt eller långsiktiga samarbeten, oavsett kontraktsform. Vi levererar rekryteringar, konsulter och samarbetar med ett stort frilansnätverk. Vi värderar flexibilitet och anpassar oss efter både våra konsulters och kunders behov. Vi söker just nu dig som vill bli en del av vårt team som anställd konsult Vi erbjuder dig spännande uppdrag där du kan utvecklas och bidra till våra kunders framgång. Om rollen Vi på Edge of Talent söker en erfaren TA-specialist som vill arbeta i en spännande och utmanande roll med fokus på att rekrytera specialiserade roller inom industrin. Dessa roller kräver ofta teknisk kompetens, praktisk erfarenhet och en målmedveten rekryteringsprocess. I denna roll kommer du att vara anställd hos Edge of Talent och arbeta på heltid dedikerat mot våra kunder. Placeringen är på vårt centrala kontor i Stockholm. Ditt första uppdrag Som första uppdrag erbjuder vi dig TA utmaningar för en kund inom energi- och infrastruktursektorn. Kundens verksamhet är specialiserad och kräver en noggrann rekryteringsprocess för att hitta rätt kompetens. Dina arbetsuppgifter Som TA-specialist kommer du att: Proaktivt söka och attrahera kandidater med specialistkompetens inom industri, bygg, anläggning eller liknande tekniska yrkesområden. Använda olika sourcingstrategier för att identifiera kvalificerade kandidater via exempelvis branschspecifika nätverk, traditionell headhunting, LinkedIn, ATS-system. Genomföra intervjuer och bedöma kandidater utifrån teknisk kompetens, säkerhetsmedvetenhet och praktisk erfarenhet – viktiga faktorer i denna typ av yrkesroller. Skapa relationer med kandidater och bygga ett långsiktigt nätverk inom branschen. Arbeta nära kundens team för att förstå deras behov och leverera rätt kompetens. Kompetenser vi söker För att lyckas i rollen ser vi att du har: Några års erfarenhet av rekrytering inom tekniska eller specialistroller där svårrekryterade kompetenser är vanligt förekommande. Goda kunskaper i att arbeta med traditionell headhunting för kompetenser som inte använder Linked In men såklart även kunskaper i ATS-system och LinkedIn. Förmåga att arbeta strategiskt och effektivt med search och urval. Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vad vi erbjuder På Edge of Talent får du arbeta i en transparent och affärsdriven organisation som vågar tänka nytt. Vi kombinerar professionalism med mod och kreativitet i vårt sätt att rekrytera. Du blir en del av ett engagerat team som stöttar varandra och har kul på jobbet. Ansökan Låter detta som din nästa utmaning? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig.

10 mars 2025
Sista ansökan:
27 augusti 2025