På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. VAD Vi söker nu en erfaren och engagerad Talent Acquisition Specialist till vårt HR-team i Huvudsta. Hos oss är våra medarbetare vår viktigaste tillgång – och i den här rollen får du en central position i att säkra framtidens kompetens. Som en del av Unilabs HR-team kommer du att arbeta med hela rekryteringsprocessen från start till mål – från sourcing till signering. Du fungerar som partner till våra affärsområden i frågor som rör talangförsörjning och bidrar till att forma våra strategier inom Employer Branding, Search och content marketing. Med stöd av data och marknadsinsikter kommer du även att bidra till att utveckla vårt rekryteringsarbete ytterligare. I din roll kommer du att: - Identifiera nuvarande och framtida kompetensbehov tillsammans med våra chefer - Driva och ansvara för hela rekryteringsprocesser - Fungera som senior partner inom rekrytering och kompetensförsörjning - Arbeta aktivt med sourcing och headhunting - Stärka vår talent pipeline och driva Employer Branding-projekt - Skapa och sprida engagerande innehåll för att attrahera rätt kandidater - Arbeta nära vårt globala Talent Acquisition-team VEM Som Talent Acquisition Specialist söker vi dig som är en självgående och energisk doer med ett starkt engagemang för att matcha rätt person med rätt möjlighet. Du är affärsdriven och har en god förståelse för vilken påverkan rätt kompetens har på en organisations framgång. Du trivs i en snabb och dynamisk miljö där samarbete står i centrum, och du är en sann lagspelare som vill ha roligt på vägen. Med din rådgivande och kommunikativa stil har du lätt för att bygga förtroendefulla relationer på alla nivåer i organisationen. Dessutom är du strukturerad och strategisk, och har förmågan att driva Employer Branding-initiativ framåt på ett målinriktat sätt. Vi söker dig som har: - Flera års erfarenhet av rekrytering i en specialist- eller konsultroll - Relevant högskoleutbildning eller motsvarande - Gedigen erfarenhet av Search, Headhunting och Employer Branding - Goda kunskaper i rekryteringsdata och hur det används strategiskt - Erfarenhet av projektledning - Mycket god kommunikationsförmåga i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt - Meriterande om du har erfarenhet av att skapa kvalitativt innehåll för t.ex. sociala medier eller karriärsidor Vi erbjuder - En kreativ och flexibel arbetsmiljö vid vårt huvudkontor i Huvudsta - En stark företagskultur där vi sätter patienten i fokus och jobbar med ständiga förbättringar - Möjlighet att påverka och utveckla vår rekryteringsstrategi tillsammans med ett engagerat HR-team Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse, vi tillämpar provanställning. Du kommer att ingå i ett HR-team där du rapporterar till vår HR-chef. Under semesterperioden kan det dröja något innan du hör ifrån oss, vi startar upp arbetet med urval och intervju så snart vi är tillbaka i augusti. VAR Vi sitter i fina och moderna lokaler på vårt huvudkontor i Huvudsta, Solna, tillsammans med ett 30-tal kollegor från olika funktioner såsom företagsledning, ekonomi, HR, sälj, kommunikation & Legal. Huvudkontoret ligger i anslutning till ett av våra större labb. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi, laboratoriemedicin och patologi. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.
Arbetsbeskrivning Vill du vara med och forma framtidens energilösningar – med människan i fokus? Siemens Energy i Finspång befinner sig i en expansiv fas och satsar stort på framtiden. I takt med detta behöver även deras Talent Acquisition-team förstärkas. Vi söker nu en Talent Acquisition Specialist för ett spännande konsultuppdrag hos Siemens Energy. I denna roll får du arbeta nära verksamheten, bygga starka relationer med chefer och bidra strategiskt till företagets långsiktiga kompetensförsörjning. Du blir en del av en innovativ och global organisation som erbjuder en inkluderande kultur, stort eget ansvar och goda möjligheter att påverka morgondagens arbetsplats. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan – tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post – ansök enkelt via vår hemsida. Välkommen med din ansökan redan idag. Ansvarsområden Agera som nyckelkontakt och betrodd rådgivare till rekryterande chefer, och led rekryteringsprocessen i samarbete med vår Candidate Experience Partner och TA-koordinator. Etablera ett nära samarbete med chefer för att identifiera rekryteringsbehov utifrån nyckeluppgifter och önskade resultat, i linje med Siemens Energys långsiktiga kompetensplanering. Bidra med datadrivna insikter om arbetsmarknaden och konkurrenter genom regelbunden kontakt med interna kunder, inklusive proaktiv analys av historisk rekryteringsdata för att stödja framtida rekryteringsstrategier. Hålla dig uppdaterad om aktuella trender på arbetsmarknaden, konkurrenters rörelser och generella rekryteringstrender. Kvalifikationer För rollen som Talent Acquisition Specialist söker vi dig som har några års erfarenhet av rekrytering och känner dig trygg med att driva hela rekryteringsprocessen på egen hand – från behovsanalys till tillsättning. Vi ser att du har: En god analytisk förmåga och vana vid att arbeta med data som stöd i beslutsfattande. Ett prestigelöst och samarbetsinriktat arbetssätt samt ett genuint intresse för människor och relationer. Ett proaktivt och lösningsorienterat synsätt – du trivs i en rådgivande roll och är nyfiken på att utvecklas vidare kunna uttrycka dig obehindrat på både svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Har du erfarenhet av att arbeta med offentlig sektor och är intresserad av en roll där du får kombinera relationsbyggande, affärsutveckling och administrativ noggrannhet? Vill du vara med och leverera högkvalitativa konsultlösningar till myndigheter, kommuner och regioner? Då kan rollen hos Upgraded People vara nästa steg i din karriär! Nu söker vi på Upgraded People en Ramavtalsansvarig Konsultförmedlare till vårt kontor i centrala Stockholm med start omgående. Din roll hos oss I denna roll kommer du att arbeta med några av Sveriges mest framstående offentliga kunder, där du stödjer avropsprocessen inom våra ramavtal och säkerställer att rätt kompetens matchas till rätt uppdrag. Du ansvarar även för att processen följer de lagar och regler som krävs, såsom LOU. Utöver det får du även möjlighet att bidra till utveckling av vår egna konsultportal - ett system som hanterar hela arbetsprocessen, från avrop till tillsättning, och förenklar arbetet för alla involverade parter. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Kundfokus: Leverera högkvalitativ service genom att noggrant analysera kundens behov och krav. I samråd med kunden delar du kunskap och information för att säkerställa bästa möjliga resultat och process. Matchning och förmedling: Identifiera och matcha rätt konsulter till uppdrag. Relationsbyggande: Vårda och utveckla relationer med både kunder och leverantörer för att säkerställa långsiktiga samarbeten. Konsultportalen: Aktivt arbeta med och vidareutveckla vår konsultportal, samt ge stöd till både kunder och leverantörer i användningen av systemet. Regel- och avtalssäkerhet: Säkerställa att kunder följer de regler och riktlinjer som gäller för ramavtalen för att upprätthålla legitimitet och kvalitet i processerna. Förhandling och administration: Hantera prisförhandlingar, villkor och administrativ uppföljning enligt regelverken. Deadline-fokus: Säkerställ att alla processer levereras inom utsatta tidsramar med hög noggrannhet och professionalism. Strategiskt arbete: Bidra till att utveckla våra metoder och processer för att alltid ligga steget före i en konkurrensutsatt bransch. Vi söker dig som: Har erfarenhet av att arbeta inom konsultmäklarbranschen Har vana av att arbeta i en konsultativ roll, gärna med erfarenhet av digitala verktyg och plattformar Har förmågan att vägleda beställare att följa de regelverk och riktlinjer som gäller enligt ramavtalet, samt är skicklig på att förmedla vikten av att upprätthålla dessa för att säkerställa korrekt process och legitimitet. Är en relationsbyggare med ett starkt affärssinne och förmåga att förstå både tekniska och affärsmässiga krav. Är en noggrann och strukturerad person som trivs med att hålla deadlines och leverera hög kvalitet Motiveras av att arbeta mot tydliga mål och utvecklas i en målinriktad miljö där vi firar framgångar och anordnar roliga interna tävlingar. Har gärna erfarenhet av att arbeta med offentlig sektor och har god förståelse för upphandlingsprocesser enligt LOU (meriterande). Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vad vi erbjuder: En inkluderande arbetsmiljö: På Upgraded People trivs vi tillsammans och har en härlig stämning på kontoret. Utmanande och varierande arbetsuppgifter: Hos oss får du arbeta med både strategiska och operativa frågor i en spännande och dynamisk bransch. Teknik i framkant: En möjlighet att arbeta och påverka utvecklingen av vår konsultportal, en central del av vår verksamhet. Flexibilitet och balans: Vi värdesätter balansen mellan arbete och fritid samtidigt som vi uppskattar gemenskapen på kontoret. Anställningsform och kontor Vikariat med start omgående och pågående tom augusti 2026 med stor möjlighet till fast anställning. Start omgående. 6 månaders provanställning. I rollen sitter man på vårt Stockholmskontor och tillhör Stockholmsregionen. Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan redan idag och ta nästa steg i din karriär och bidra till framgångsrika lösningar inom offentlig sektor! Tillsammans bygger vi framtidens konsultlösningar – alltid med kvalitet, noggrannhet och kundfokus i centrum. START: Omgående PLATS: Stockholm, Kungsgatan 12 OMFATTNING: Heltid, vikariat tom augusti 2026 med stor möjlighet till fast anställning LÖN: Fast lön + bonus KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande, sök idag! Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Vi ger dig verktygen för att lyckas som egen Rekryteringskonsult – Är du redo att satsa? Branschen inom personalförsörjning har förändrats och NXT Interim & NXT Rekrytering har utvecklat ett vinnande koncept med en paketering som lockar många konsulter.Vi har ett högt tryck av förfrågningar från våra kunder och söker nu ytterligare en kollega och partner som vill jobba med rekrytering & konsultförmedling, som egen.Vi är specialister på specialister och är verksamma inom HR, IT, ekonomi samt Sälj & Marknad Vi ger dig verktygen för att lyckas Dagliga förfrågningar från våra ramavtalskunder. Inspirerande arbetsmiljö med fri frukost, wi-fi, skrivare och utsökt kaffe hela dagen Modernt rekryteringverktyg integrerat med CRM och fakturering Hemsida Marknadsföring Ett medlemskort som förgyller din vardag och är fullt med rabatter så som SPA-hotell, glasögon, bilar, utbildningar, pensionslösningar mm. Seniora kollegor att byta erfarenhet med och coachas av. Kunskapsutbyte i vårt team är viktigt. Hjälp med rådgivning kring redovisning Factoring Tillgång till eget gym på vårt kontor Utbildningsprogram Sist men inte minst, AW tillsammans med andra företag varje torsdag. Vem är du? Med dessa verktyg kan en person med bra kontaktnät och som inte är rädd för att använda det, bli riktigt framgångsrik. Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av rekrytering, men för att lyckas i denna roll är dina sociala och affärsmässiga egenskaper avgörande. Att kunna strukturera upp din arbetsdag och ha ett naturligt självledarskap kommer hjälpa dig snabbare till resultat. Du drivs av att skapa synergier mellan människor och företag. Ditt framgångs DNA ligger i att möta människor, företag och affärer där du dagligen är den naturliga trygga personen att vända sig till.Som person vill du styra din vardag, ta semester när du önskar, ha en dräglig vardag och samtidigt tillhöra någonting större och ha trevliga kolleger som bistår med hjälp till dina framgångar. NXT Interim & NXT Rekrytering är verksamma inom främst IT, HR, Ekonomi. Det är meriterande om du själv är specialist inom något av dessa områden. I det dagliga arbetet är du med i hela rekryteringsprocessen och bistår med kravprofil, utformar annonser, coachar inom employer branding, search, intervjuer, tester och bakgrundskontroller Vi fungerar som rådgivare och bollplank till våra kunder och kandidater. Välkommen med din ansökan: Vill du veta mer om tjänsten kontakta Lorita Holzner, VD Göteborg, 0733-66 42 58 [email protected] ansökan med personligt brev och CV sänder du via NXT Interims ansökningslänk.Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Varmt Välkommen! Mer om NXT Interim: www.nxtinterim.se NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, samt Sälj & Marknad och erbjuder paketerade tjänster som de traditionella företagen inte erbjuder idag. Vi har över 20 års erfarenhet inom branschen samt ca 6000 unika kontakter för att kunna hjälpa just er. Vårt agila och innovativa sätt att arbeta präglar vår verksamhet, men gör även att vi oftast ligger steget före i processen. Genom ett modernt, digitalt och GDPR anpassat system tar vi oss säkert genom processen med största sekretess innan vårt första möte.
Är du en erfaren rekryterare med god insikt i kompetensbaserad rekrytering? Är du van att arbeta konsultativt och har lätt för att skapa goda relationer? Har du också erfarenhet av strategiskt arbete inom kompetensförsörjning? Då kan du vara den vi söker! Nu finns möjlighet för dig att bli del av ett kompetent rekryteringscenter som arbetar för att säkerställa en kompetensbaserad och normkritisk rekrytering. Inom Falu kommun genomförs närmare 700 rekryteringar varje år och vi arbetar för en rekryteringsprocess i absolut framkant. Eftersom rekryteringar sker i kommunens alla förvaltningar har vi stor insyn i kommunens mångfacetterade verksamhet. Vi ser att du som söker har ett genuint intresse för rekrytering och vill vara med och driva våra rekryteringsuppdrag från start till mål. Du trivs även med kombinationen av att självständigt driva egna processer samtidigt som du har ett nära samarbete med dina närmaste kollegor. Rekryteringscenter tillhör HR-enheten som är en del av HR- och Lönekontoret. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som HR-specialist inom rekrytering och kompetensförsörjning kommer du projektleda chefs- och specialistrekryteringar inom kommunens alla förvaltningar. Du deltar i och driver arbetet kring kravprofiler, annonsskrivning, urval, intervjuer, arbetspsykologiska tester, arbetsprover och andra områden som rör hela rekryteringsprocessen. Du arbetar också med att driva på och säkerställa att Falu Kommuns kompetensförsörjningsstrategi, som bygger på SKR.s nio strategier för att säkra kompetensförsörjningen, får önskad effekt. I detta ingår friskfaktorer, arbetsgivarvarumärke, lön, villkor och förmåner, kompetensutveckling med mera. Vidare verkar du för att våra rekryteringar håller hög kvalitet. Tillsammans med oss andra på rekryteringscenter har du även fokus på omvärldsanalys då vår ambition är att ständigt förbättra och utveckla våra processer. En viktig del i vårt arbete är att ha utbyte med verksamheterna i kommunen för att förstå deras vardag och för att öka deras möjligheter att rekrytera rätt person till rätt plats. På rekryteringscenter har vi en stöttande kultur där vi hjälps åt och är insatta i varandras uppdrag och arbetssätt. Vi driver våra rekryteringsprocesser på ett självständigt sätt samtidigt som vi har ett nära samarbete och hjälper varandra när det behövs. Detta har vi sett bidrar till utveckling och trygghet på både individ- och gruppnivå. Kvalifikationer För rollen krävs: - Akademisk utbildning med inriktning mot personal/HR eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för uppdraget. - Erfarenhet av att ha arbetat som rekryterare och självständigt drivit rekryteringsprocesser, företrädesvis för chefs- och specialisttjänster. - Mycket god kunskap om och insikt i kompetensbaserad rekrytering i teorin samt hur detta tillämpas i praktiken. - God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Personliga egenskaper För att passa i rollen ser vi att du har förmågan att agera på eget initiativ, arbeta självständigt och att du är bekväm med att driva dina egna processer från start till mål. Du har god prioriteringsförmåga samt ett metodiskt tillvägagångssätt i ditt arbete. I rollen kommer du arbeta tätt med kommunens chefer på alla nivåer och vi söker därför dig som har lätt för att bygga nya relationer och som trivs i en konsultativ roll. Här behöver du även vara trygg i din förmåga att förmedla information på ett kommunikativt och tydligt sätt. Du kommer bli en del av vårt team där vi stöttar varandra på ett prestigelöst sätt och delar med oss av kunskaper och erfarenhet. Vi ser därför att du är en god lagspelare som värdesätter, har lätt för, och trivs med nära samarbete. Du kan, och törs, utmana våra befintliga processer genom att ifrågasätta och komma med nya idéer och infallsvinklar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande kvalifikationer - Erfarenhet av strategiskt arbete med kompetensförsörjning. Gärna inom offentlig sektor. - Erfarenhet av att använda arbetspsykologiska testverktyg och arbetsprov i rekryteringar - Kunskaper i marknadsföringsstrategier, annonsering på sociala medier och andra digitala kanaler för platsannonsering Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell förtjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. Övrigt När du skickar in din ansökan kommer du att få besvara urvalsfrågor som är ställda utifrån de krav som gäller för tjänsten. Dina svar är en viktig del av det första urvalet, så se till att svara utförligt och tydligt. I din ansökan ska du bifoga ditt CV, men du ska inte skicka in ett personligt brev – urvalsfrågorna ersätter detta. Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik. För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess kommer vi i denna rekrytering att använda arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden. Även arbetsprov kan komma att tillämpas. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]
Vill du arbeta på ett nischat rekryteringsföretag under stark tillväxt? Ser du dig själv som en person med god framåtanda, trivs med ansvar och vill ha stöttande och engagerade kollegor? Då kan du vara klippt och skuren för rollen som norsktalande rekryterare hos oss på Jobway, ansök idag! I takt med Jobways tillväxt har behovet av ytterligare en rekryterare uppstått. Som rekryterare kommer du ansvara för hela rekryteringsprocessen, från start till mål. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat rekryteringsteam där ni tillsammans levererar kandidater till Jobways kunder och pågående uppdrag i Sverige & Norge. Arbetsuppgifter Ansvar för rekryteringsprocesser och kunder. Genomföra kravprofilsmöten. Sammanställa kravprofil, skriva annons och förbättringsåtgärder. Löpande search och headhunting av kandidater i befintliga samt nya nätverk. Genomföra telefonintervjuer, gallring och presentation av kandidater. Rådgivning och uppföljning med kunder och kandidater under hela rekryteringsprocessen. Vi erbjuder dig: För rätt person innebär tjänsten en central roll med stora utvecklingsmöjligheter där nya idéer välkomnas, värdesätts och verkställs. Hos oss på Jobway möts du av ett härligt gäng kollegor i en entreprenöriell anda, där det är högt i tak och korta beslutsvägar. I din roll som rekryterare kommer du få möjlighet att knyta nya kontakter samt bygga ditt eget varumärke. Din profil: För att lyckas i rollen som rekryterare behöver du vara en relationsskapare ut i fingerspetsarna. Du pratar flytande norska och gillar att ta kontakt med nya människor och skapa/bibehålla relationer. Troligtvis har du arbetat med rekrytering och/-eller försäljning tidigare där du som person är du duktig på att strukturera upp ditt arbete samt hålla många bollar i luften, då du kommer arbeta med flera uppdrag samtidigt. Om företaget: Jobway AB är ett växande och dynamiskt entreprenörsföretag som grundades 2007. Jobway hjälper företag och offentlig sektor med direktrekrytering. Genom search & headhunting finner och attraherar Jobway kvalitetssäkrade kandidater för att sedan leverera dem vidare till kund. Vi är ett resultatorienterat team som andas entreprenörskap. Hos oss sätter du själv ramarna för din arbetsdag och resultat med flexibla arbetstider och goda möjligheter att arbeta på distans. Givetvis är du varmt välkommen att utgå från vårt nyrenoverade kontor på Linnégatan 14, Östermalm. Har vi fångat ditt intresse att vilja veta mer om oss? Skicka in en ansökan så bokar vi en tid som fungerar för oss båda. Vid ytterligare frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Nicklas Thorstenson på [email protected]
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du på jakt efter ett flexibelt och utvecklande extrajobb vid sidan av studierna samt har erfarenhet av rekryterings-och konsultbranschen? Vi söker nu en viktig spelare till vårt team som får vara med på en spännande start-up resa. Låter detta intressant så kanske det är just dig vi söker! Start: mitten av augusti Vårt team Vi är idag ett sälj-och leveransteam på 11 personer som har ett nära samarbete med varandra, våra kunder och kandidater. Eftersom vi är i ett expansivt skede stärker vi nu upp på leveranssidan som du även kommer ingå i. Hos oss på EdZa erbjuds stor flexibilitet kring hur du utformar din arbetstid. Vi ser dock att du gärna arbetar 1-2 gånger i veckan utifrån behov och möjlighet. Passar det dig bäst att pussla ihop plugget och jobbet med att jobba halvdagar, så är även det möjligt. Vi erbjuder även att kunna arbeta remote/ home office någon dag i veckan. Introduktion och onboarding kommer du såklart att få och sedan tittar vi löpande på vilket stöd som behövs. Om rollen Som rekryteringstkoordinator kommer du vara en viktig spelare i stora delar av våra processer. Du kommer jobba med både EdZa och ambition:x som är våra två varumärken med olika inriktning. EdZa jobbar med tjänster/uppdrag inom teknik och IT medan ambition:x jobbar med tjänster inom försäljning, ekonomi, administration, HR och kommunikation. Du kommer bland annat att: Vara med och utforma bra och tilltalande annonser Kandidaturval Search Telefonintervjuer Referenstagning Vara med och skapa content till våra sociala medier Komma med idéer och utvecklingsförslag Detta är de arbetsuppgifter vi ser initialt och i takt med att du kommer in i arbetet ser vi också att du kommer att kunna ta större ansvar och större del av våra processer. Så långt som du upplever att du har tid och utrymme. Vem är du? Studerar inom HR/beteendevetenskap eller annan relevant utbildning Du har tidigare erfarenhet från rekrytering, med stor fördel inom IT/tech Helst har du 1-2 år kvar till examen Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska Vi letar efter dig som är ansvarstagande och serviceminded som har kunden och kandidaten i fokus. Du är en nyfiken och orädd person som tar dig an uppgifter oavsett om du tidigare testat eller om det är nytt för dig. För att passa in i teamet tror vi också att du har en resultatinriktad sida och gillar det snabbrörliga arbetet. Om Ed:za Vi är ett rekrytering-och konsultbolag med mål att vara nytänkande och flexibla kring våra kunders behov av att få saker gjorda och samtidigt lösa deras utmaningar kring att hitta rätt kompetens. Detta gör vi genom att erbjuda tjänster och lösningar som levererar på specifika projekt och behov. Vi erbjuder en hybrid arbetsplats vilket innebär att du har möjlighet att arbeta från vårt härliga kontor som är beläget i centrala Stockholm och hemifrån. Vi ser dock att du jobbar från kontoret minst en gång i veckan. Ansökan Du är välkommen att höra av dig till [email protected] om du har frågor eller funderingar. (Vi tar dock ej emot ansökningar via mail). Vi ser fram emot din ansökan!
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du på jakt efter ett flexibelt och utvecklande extrajobb vid sidan av studierna samt har erfarenhet av rekryterings-och konsultbranschen? Du kommer i denna roll ha stor fokus på att jobba mot Skåne-regionen och vi ser därför att du bor i Malmö-området och har möjlighet att ta dig ut till våra kunder inom regionen. Du kommer att samarbeta med kollegorna på huvudkontoret i Stockholm och även om du primärt har fokus på våra kunder i södra Sverige så kommer du även att stötta upp i andra regioner utefter behov. Start: mitten av augusti Vårt team Vi är idag ett sälj-och leveransteam på 11 personer som har ett nära samarbete med varandra, våra kunder och kandidater. Eftersom vi är i ett expansivt skede stärker vi nu upp på leveranssidan som du även kommer ingå i. Hos oss på EdZa erbjuds stor flexibilitet kring hur du utformar din arbetstid. Vi ser dock att du gärna arbetar 1-2 gånger i veckan utifrån behov och möjlighet. Passar det dig bäst att pussla ihop plugget och jobbet med att jobba halvdagar, så är även det möjligt. Eftersom att du är bosatt i Malmö-området och vårt huvudkontor är baserat i Stockholm, så kommer du att jobba remote/ hemifrån och besöka kunder vid behov. Du kommer att få introduktion och onboarding både på distans och på plats. Vi räknar med att du gör ett platsbesök i Stockholm under en av introduktionsdagarna. Om rollen Som rekryteringstkoordinator kommer du vara en viktig spelare i stora delar av våra processer. Du kommer jobba med både EdZa och ambition:x som är våra två varumärken med olika inriktning. EdZa jobbar med tjänster/uppdrag inom teknik och IT medan ambition:x jobbar med tjänster inom försäljning, ekonomi, administration, HR och kommunikation. Du kommer bland annat att: Vara med och utforma bra och tilltalande annonser Kandidaturval Search Telefonintervjuer Referenstagning Vara med och skapa content till våra sociala medier Komma med idéer och utvecklingsförslag Detta är de arbetsuppgifter vi ser initialt och i takt med att du kommer in i arbetet ser vi också att du kommer att kunna ta större ansvar och större del av våra processer. Så långt som du upplever att du har tid och utrymme. Vem är du? Studerar inom HR/beteendevetenskap eller annan relevant utbildning Du har tidigare erfarenhet från rekrytering, med stor fördel inom IT/tech Helst har du 1-2 år kvar till examen Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska Vi letar efter dig som är ansvarstagande och serviceminded som har kunden och kandidaten i fokus. Du är en nyfiken och orädd person som tar dig an uppgifter oavsett om du tidigare testat eller om det är nytt för dig. För att passa in i teamet tror vi också att du har en resultatinriktad sida och gillar det snabbrörliga arbetet. Om Ed:za Vi är ett rekrytering-och konsultbolag med mål att vara nytänkande och flexibla kring våra kunders behov av att få saker gjorda och samtidigt lösa deras utmaningar kring att hitta rätt kompetens. Detta gör vi genom att erbjuda tjänster och lösningar som levererar på specifika projekt och behov. Vi erbjuder en hybrid arbetsplats vilket innebär att du har möjlighet att arbeta från vårt härliga kontor som är beläget i centrala Stockholm och hemifrån. Vi ser dock att du jobbar från kontoret minst en gång i veckan. Ansökan Du är välkommen att höra av dig till [email protected] om du har frågor eller funderingar. (Vi tar dock ej emot ansökningar via mail). Vi ser fram emot din ansökan!
I takt med att Siemens Energy i Finspång fortsätter att växa och driva innovation behöver även Talent Acquisition-teamet utvecklas för att möta den ökande efterfrågan på topptalanger. Genom att stärka sina rekryteringsförmågor säkerställer Siemens Energy att de attraherar, engagerar och introducerar de mest kvalificerade medarbetarna – personer som kommer att bidra till företagets framgång i framtiden. Det handlar om att bygga ett dynamiskt team som driver Siemens Energys tillväxt och hållbarhetsarbete framåt. Talent Acquisition-teamet har en central roll i Siemens Energys strategiska tillväxt genom att identifiera och attrahera topptalang till hela organisationen. De verkar i en samarbetsinriktad kultur där innovativa rekryteringsstrategier utvecklas för att möta verksamhetens föränderliga behov. Som en del av detta dynamiska team får medarbetaren möjlighet att bidra till att forma framtidens arbetsstyrka, driva energiomställningen och stödja företagets mål om en hållbar energiframtid. Siemens Energy strävar efter att bygga en inkluderande och mångfaldig arbetsplats som speglar de samhällen där de är verksamma. Arbetsuppgifterna innefattar följande • Fungera som nyckelkontakt och förtroendeingivande rådgivare för rekryterande chefer genom att leda rekryteringsprocessen i nära samarbete med Candidate Experience Partner och TA Coordinator. • Skapa ett nära samarbete med rekryterande chefer för att strategiskt planera rekryteringsbehov utifrån centrala arbetsuppgifter och mål, i linje med Siemens Energys långsiktiga kompetensbehov och arbetskraftsplanering. • Bidra med datadrivna insikter om arbetsmarknad och konkurrenter genom regelbunden kunddialog samt proaktiv analys av historisk rekrytering för att vägleda framtida rekryteringsstrategier. • Hålla dig uppdaterad om aktuella trender på arbetsmarknaden, konkurrenters aktiviteter och allmänna rekryteringstrender. • Vara en ambassadör för mångfald och inkludering inom Siemens Energy genom att säkerställa diversifierade kandidatpooler för samtliga tjänster. Vi söker dig som har följande kvalifikationer • 3-5 års erfarenhet inom Talent Acquisition från intern HR-funktion, rekryteringsbyrå eller via Recruitment Process Outsourcing (RPO). • Goda kommunikativa färdigheter i både svenska och engelska • God service- och relationsförmåga. • Analytisk och van att tolka samt presentera data för olika intressenter • Driv att ständigt utvecklas och förbättra kompetens • Hög emotionell intelligens med empati och lyhördhet Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sofia Gillberg, Business Manager Adecco via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
I takt med att Siemens Energy i Finspång fortsätter att växa och driva innovation behöver även Talent Acquisition-teamet utvecklas för att möta den ökande efterfrågan på topptalanger. Genom att stärka sina rekryteringsförmågor säkerställer Siemens Energy att de attraherar, engagerar och introducerar de mest kvalificerade medarbetarna – personer som kommer att bidra till företagets framgång i framtiden. Det handlar om att bygga ett dynamiskt team som driver Siemens Energys tillväxt och hållbarhetsarbete framåt. Talent Acquisition-teamet har en central roll i Siemens Energys strategiska tillväxt genom att identifiera och attrahera topptalang till hela organisationen. De verkar i en samarbetsinriktad kultur där innovativa rekryteringsstrategier utvecklas för att möta verksamhetens föränderliga behov. Som en del av detta dynamiska team får medarbetaren möjlighet att bidra till att forma framtidens arbetsstyrka, driva energiomställningen och stödja företagets mål om en hållbar energiframtid. Siemens Energy strävar efter att bygga en inkluderande och mångfaldig arbetsplats som speglar de samhällen där de är verksamma. Arbetsuppgifterna innefattar följande • Fungera som nyckelkontakt och förtroendeingivande rådgivare för rekryterande chefer genom att leda rekryteringsprocessen i nära samarbete med Candidate Experience Partner och TA Coordinator. • Skapa ett nära samarbete med rekryterande chefer för att strategiskt planera rekryteringsbehov utifrån centrala arbetsuppgifter och mål, i linje med Siemens Energys långsiktiga kompetensbehov och arbetskraftsplanering. • Bidra med datadrivna insikter om arbetsmarknad och konkurrenter genom regelbunden kunddialog samt proaktiv analys av historisk rekrytering för att vägleda framtida rekryteringsstrategier. • Hålla dig uppdaterad om aktuella trender på arbetsmarknaden, konkurrenters aktiviteter och allmänna rekryteringstrender. • Vara en ambassadör för mångfald och inkludering inom Siemens Energy genom att säkerställa diversifierade kandidatpooler för samtliga tjänster. Vi söker dig som har följande kvalifikationer • 3-5 års erfarenhet inom Talent Acquisition från intern HR-funktion, rekryteringsbyrå eller via Recruitment Process Outsourcing (RPO). • Goda kommunikativa färdigheter i både svenska och engelska • God service- och relationsförmåga. • Analytisk och van att tolka samt presentera data för olika intressenter • Driv att ständigt utvecklas och förbättra kompetens • Hög emotionell intelligens med empati och lyhördhet Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sofia Gillberg, Business Manager Adecco via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer