Om företaget Vår kund är en värderingsstyrd organisation där människorna är kärnan i framgången. Här råder en kultur som präglas av engagemang, förändringsvilja, prestigelöshet och tron på att allt är möjligt. Laganda, entreprenörsanda och allas lika värde genomsyrar hela verksamheten. Detta skapar en trygg arbetsmiljö där det finns mod att tänka nytt och där varje individ ges möjlighet att växa. Företagets huvudkontor är beläget i Kista, västra Stockholm, med goda kommunikationer och parkeringsmöjligheter. Om rollen Som HR-Generalist blir du en nyckelperson i ett mindre och engagerat HR-team som stöttar hela organisationen, bestående av ca 250 medarbetare. Huvudfokus ligger på kompetensförsörjning, där du i nära samarbete med chefer driver rekryteringsprocesser för roller inom både arbetar- och tjänstemannaområdet. Du ansvarar även för onboarding och offboarding och bidrar till utvecklingen av dessa processer och rutiner. Rollen är bred och innefattar även andra HR-frågor som rehabilitering, lönekartläggning, arbetsrätt, policystöd och ledarskapsrådgivning. Administrativa uppgifter som anställningsavtal, arbetsgivarintyg och uppdateringar i personalsystem ingår också. I denna roll kommer du även aktivt bidra till utvecklingen av företagets starka arbetskultur, exempelvis genom arbete med employer branding och att främja en inkluderande arbetsmiljö. Din profil Vi söker dig som har en HR-utbildning i grunden samt några års erfarenhet av en liknande roll. Du har ett starkt driv, är självgående och har en god förmåga att ta eget ansvar. Du trivs i en föränderlig miljö, är prestigelös i ditt sätt och vågar ta dig an nya utmaningar. Företaget lägger stor vikt vid laganda och gemenskap – därför kommer din personlighet spela en viktig roll i bedömningen. Då tjänsten innebär vissa resor är B-körkort ett krav. Om rekryteringsprocessen Detta är en så kallad hyr-rekrytering, vilket innebär att du inleder med ett konsultuppdrag med god möjlighet till överrekrytering. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor är du välkommen att kontakta: Rebecka Hillerström, 0733–015 323, [email protected] Cecilia Enfors, 0723–023 659, [email protected]
Arbetsbeskrivning Vi söker nu efter en erfaren rekryterare till vår kund i Sundbyberg. För att vara aktuell för rollen ser vi att du tidigare har arbetat minst 3 år med Techrekrytering på heltid. Du behöver även ha erfarenhet av hela rekryteringsprocessen, samt erfarenhet av tester vid rekryteringar. Låter detta som du? Välkommen med din ansökan! Arbetsplats: Sundbyberg Arbetsgivare: Randstad AB Uppdragslängd: augusti-december Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden Man kommer att arbeta i kundens Talent Acquisition team som stöttar samtliga chefer i banken med deras rekryteringar. Rekrytering av roller tex Business Analyst, Scrum Master, Software engineers (backend, Cobol, och Infrastructure). Kvalifikationer Krav: Minst 3 års erfarenhet från Techrekryteringar på heltid Erfarenhet av att rekrytera seniora medarbetare inom Tech/IT Erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering Van användare av tester God erfarenhet av att guida chefer med höga krav genom hela rekryteringen, från kravprofil till referenstagning Flytande kunskaper i svenska och engelska Meriterande: Van användare av Teamtailor Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Vill du bli en del av ett av världens största och mest välrenommerade HR- och rekryteringsföretag? Har du gedigen erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering och trivs med ett högt affärsfokus? Nu har du chansen att växa med oss på Adecco! Om rollen Som rekryteringskonsult på Adecco får du det bästa av två världar – en affärsdriven roll där du kombinerar dina specialistkunskaper inom rekrytering med försäljning och kundutveckling. Du ansvarar för att driva och genomföra rekryteringsprocesser från start till mål, samtidigt som du arbetar aktivt med att identifiera och bearbeta nya kunder samt vidareutveckla befintliga samarbeten. Du arbetar nära våra kunder och blir en rådgivande partner i deras kompetensförsörjning. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: • Driva och kvalitetssäkra kompetensbaserade rekryteringsprocesser • Aktivt arbeta med search, urval, personbedömning/tester, intervjuer och kandidatpresentationer • Bearbeta nya kunder och utveckla befintliga samarbeten • Bidra till att bygga Adeccos varumärke och närvaro på din lokala marknad Här får du stor frihet att påverka din vardag, dina affärer och din egen utveckling – samtidigt som du har roligt längst vägen! Vem är du? Vi söker dig som har: • Minst tre års erfarenhet av rekrytering, gärna inom olika branscher och sektorer (privat/offentlig) • Gedigen kunskap om kompetensbaserad rekrytering och god vana att arbeta med strukturerade processer • Erfarenhet av search och verktyg som Linkedin Recruiter • Vana att arbeta med testverktyg (med fördel Assessio som är den testleverantör vi använder) • Erfarenhet av försäljning, nykundsbearbetning och nätverksbyggande Det är meriterande om du dessutom har: • Akademisk examen inom HR, ekonomi, beteendevetenskap eller motsvarande • Tidigare arbetslivserfarenhet från branschen • Ett befintligt nätverk av kunder som du vill fortsätta utveckla tillsammans med oss Som person är du affärsdriven, relationsskapande och lösningsorienterad. Du motiveras av att skapa värde för både kund och kandidat, och har förmågan att kombinera kvalitet i leverans med ett starkt resultatfokus. Varför Adecco? Vi är en del av The Adecco Group, en global koncern verksam i över 60 länder. I Sverige har Adecco funnits sedan 1992 och är en väletablerat aktör nationellt. Hos oss får du kraften av ett välkänt varumärke i ryggen och blir en del av ett engagerat, affärsdrivet och stöttande team. Vi erbjuder dig: • En flexibel arbetsmiljö där du får påverka din vardag och dina affärer • Kollektivavtal, trygga anställningsvillkor och ett fördelaktigt förmånspaket • Tydliga tillväxtplaner och en innovativ företagskultur • Interna utvecklingsprogram och utbildningar • Möjlighet till internationell karriär Redo att ta nästa kliv? Vi ser fram emot din ansökan senast 2025-08-03. Urval sker löpande och annonsen kan komma att stängas ned innan sista ansökningsdag. Pga. GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail. Har du frågor om rollen eller vill veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kontakta rekryterande chef Amanda Pettersson på [email protected]. Tveka inte att höra av dig – vi berättar gärna mer! Vid frågor angående registrering och ansökan, kontakta [email protected] eller ring vår växel på 010-173 73 00. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du bli en del av ett av världens största och mest välrenommerade HR- och rekryteringsföretag? Har du gedigen erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering och trivs med ett högt affärsfokus? Nu har du chansen att växa med oss på Adecco! Om rollen Som rekryteringskonsult på Adecco får du det bästa av två världar – en affärsdriven roll där du kombinerar dina specialistkunskaper inom rekrytering med försäljning och kundutveckling. Du ansvarar för att driva och genomföra rekryteringsprocesser från start till mål, samtidigt som du arbetar aktivt med att identifiera och bearbeta nya kunder samt vidareutveckla befintliga samarbeten. Du arbetar nära våra kunder och blir en rådgivande partner i deras kompetensförsörjning. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: • Driva och kvalitetssäkra kompetensbaserade rekryteringsprocesser • Aktivt arbeta med search, urval, personbedömning/tester, intervjuer och kandidatpresentationer • Bearbeta nya kunder och utveckla befintliga samarbeten • Bidra till att bygga Adeccos varumärke och närvaro på din lokala marknad Här får du stor frihet att påverka din vardag, dina affärer och din egen utveckling – samtidigt som du har roligt längst vägen! Vem är du? Vi söker dig som har: • Minst tre års erfarenhet av rekrytering, gärna inom olika branscher och sektorer (privat/offentlig) • Gedigen kunskap om kompetensbaserad rekrytering och god vana att arbeta med strukturerade processer • Erfarenhet av search och verktyg som Linkedin Recruiter • Vana att arbeta med testverktyg (med fördel Assessio som är den testleverantör vi använder) • Erfarenhet av försäljning, nykundsbearbetning och nätverksbyggande Det är meriterande om du dessutom har: • Akademisk examen inom HR, ekonomi, beteendevetenskap eller motsvarande • Tidigare arbetslivserfarenhet från branschen • Ett befintligt nätverk av kunder som du vill fortsätta utveckla tillsammans med oss Som person är du affärsdriven, relationsskapande och lösningsorienterad. Du motiveras av att skapa värde för både kund och kandidat, och har förmågan att kombinera kvalitet i leverans med ett starkt resultatfokus. Varför Adecco? Vi är en del av The Adecco Group, en global koncern verksam i över 60 länder. I Sverige har Adecco funnits sedan 1992 och är en väletablerad aktör nationellt. Hos oss får du kraften av ett välkänt varumärke i ryggen och blir en del av ett engagerat, affärsdrivet och stöttande team. Vi erbjuder dig: • En flexibel arbetsmiljö där du får påverka din vardag och dina affärer • Kollektivavtal, trygga anställningsvillkor och ett fördelaktigt förmånspaket • Tydliga tillväxtplaner och en innovativ företagskultur • Interna utvecklingsprogram och utbildningar • Möjlighet till internationell karriär Redo att ta nästa kliv? Vi ser fram emot din ansökan senast 2025-08-03. Urval sker löpande och annonsen kan komma att stängas ned innan sista ansökningsdag. Pga. GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail. Har du frågor om rollen eller vill veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kontakta rekryterande chef Tommy Norberg på [email protected]. Tveka inte att höra av dig – vi berättar gärna mer! Vid frågor angående registrering och ansökan, kontakta [email protected] eller ring vår växel på 010-173 73 00. Varmt välkommen med din ansökan!
Brinner du för att hitta IT-branschens vassaste talanger? Är du en driven person som vill vara med på en spännande tillväxtresa med stora möjligheter att utvecklas? Då kan det här vara din nästa utmaning – och vi den perfekta matchen! Vi är ett växande IT-konsultbolag som nu letar efter en erfaren rekryterare som vill följa med på vår resa. Vårt mål är att bli en ledande aktör i branschen – och vi är övertygade om att framgång börjar med rätt människor. Hos oss är konsulterna hjältarna som gör skillnad varje dag. Som Talent Acquisition Specialist kommer du att vara ansiktet utåt för företaget när det gäller att locka, utvärdera och rekrytera IT-talanger. Du kommer att spela en avgörande roll i att bygga upp vårt team av konsulter och specialister samt säkerställa att vi har de färdigheter och kompetenser som krävs för att nå våra mål. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Dina ansvarsområden inkluderar: Identifiera och attrahera potentiella IT-kandidater genom olika kanaler. Utföra intervjuer och bedöma kandidaters tekniska färdigheter. Skapa och upprätthålla starka relationer med kandidater. Ansvara för dokumentation genom rekryteringsprocessen. Du kommer att vara företagets ansikte utåt i kontakten med kandidater samt vara delaktig i marknadsföringen. Säkerställa att kandidatupplevelsen hos Camai alltid är något utöver det vanliga. Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning (HR, Personal-och arbetsliv, IT eller motsvarande). Minst 2 års erfarenhet av att rekrytera inom IT-sektorn. Stark förmåga att vara självgående och driva rekryteringsprocessen framåt. En fena i att dokumentera och uttrycka dig i skrift. Med en positiv inställning och en inre motivationskraft tror du på laget före jaget. Meriterande: Erfarenhet av TeamTailor, LinkedIn Recruiter, Marknadsföring, HR eller Försäljning. Varför Camai: På Camai tror vi på att belöna hårt arbete och engagemang. Vi erbjuder generösa utvecklingsmöjligheter och förmåner för våra medarbetare samt en stimulerande arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Hos oss är du inte bara en anställd, du är en hjälte som bidrar till vår gemensamma framgång. Vårt löfte: När du blir en del av Camai-familjen kan du förvänta dig mer än bara ett jobb – du blir en del av en dynamisk gemenskap som värdesätter din personliga och professionella utveckling. Vi är inte bara ett företag, vi är en kraftfull rörelse som strävar efter att skapa en arbetsmiljö där varje individ kan blomstra och nå sin fulla potential. Vi lovar att ge dig de verktyg och resurser du behöver för att lyckas, inklusive generösa utvecklingsmöjligheter, kontinuerlig träning och stöd från en erfaren mentor inom branschen. Vi tror på att belöna hårt arbete och engagemang, och som en del av vårt team kommer du att få tillgång till en rad förmåner och belöningar som erkänner dina prestationer och bidrag till vår gemensamma framgång. På Camai är du inte bara en anställd, du är en hjälte som spelar en avgörande roll i att forma framtidens IT-landskap. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt inspirerande team? Välkommen till Camai – där dina ambitioner möter oändliga möjligheter! Vi ser fram emot att välkomna dig till Camai! Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Vi värderar rätt person framför datum. Placeringsort: Stockholm/Hybrid. Vi är 3 dagar/veckan på kontoret på Stora Essingen. Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match. Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?
SNABBFAKTA Omfattning: Heltid. Arbetstider: Måndag till fredag kl.08.00-17.00. Ort: Stockholm, Gärdet. Startdatum: September. Anställningsform: Särskild visstidsanställning. Detta är ett vikariat på 12 månader. Nu söker vi en rekryterare till vårt rekryteringsteam på Inte Bara Post Bemanning. Inte Bara Post Bemanning är en del av Inte Bara Post Group. Inte Bara Post Group jobbar med Office Management, men framför allt jobbar vi med människor. Våra kunder är företag, men bakom varje företag finns människor med behov, utmaningar och höga förväntningar på sin arbetsvardag. Och det är här vi kommer in – vi löser problemen som gör deras dagar enklare, smidigare och roligare. Kort sagt, vi ser till att företag kan fokusera på det de gör bäst – medan vi tar hand om resten. VAD GÖR DU SOM REKRYTERARE? Som rekryterare hos Inte Bara Post Bemanning rekryterar du externt till våra kunder. Du har en nyckelroll i att självgående leda och genomföra hela rekryteringsprocessen – från kravprofil till tillsättning. Med ett affärsmässigt och engagerat förhållningssätt bygger du starka relationer med både kunder och kandidater. Du ingår i ett team med en ytterligare rekryterare och samarbetar tätt med kundansvariga samt övriga i leveransteamet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Genomföra kravprofil Skriva och publicera jobbannonser Sourcing och aktiv search av kandidater via ATS-system och olika kanaler så som LinkedIn Genomföra intervjuer och bedöma kandidaters kompetenser, erfarenheter och personliga egenskaper Referenstagning och bakgrundskontroller Matcha kandidater med rätt uppdrag och kund Arbeta proaktivt med att bygga långsiktiga relationer med både kunder och kandidater Hantera administrativa uppgifter kopplade till rekryteringsprocesserna Säkerställa positivt employer brand genom att arbeta för en positiv kandidatupplevelse VEM ÄR DU? För att lyckas i rollen är du relationsskapande och nyfiken på människor, företag och dess affärsverksamheter. Du har en positiv och engagerad inställning med ambitionen att alltid arbeta effektivt och strukturerat. Du är prestigelös och förändringsbenägen. Vidare är du en tävlingsinriktad lagspelare som älskar att ha kul – för hos oss på Inte Bara Post Bemanning är jobbet mer än bara en arbetsplats! Vi söker dig som har: Minst två års erfarenhet av rekrytering Tidigare erfarenhet av att arbeta med flera rekryteringsprocesser parallellt Eftergymnasial utbildning God datorvana Har flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av extern rekrytering inom rekryterings- och bemanningsbranschen. ÖVRIG INFORMATION Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning efter intervjutillfället. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.
SNABBFAKTA Omfattning: Heltid. Arbetstider: Måndag till fredag kl.08.00-17.00. Ort: Stockholm, Gärdet. Startdatum: September. Anställningsform: Särskild visstidsanställning. Detta är ett vikariat på 12 månader. Nu söker vi en rekryterare till vårt rekryteringsteam på Inte Bara Post Bemanning. Inte Bara Post Bemanning är en del av Inte Bara Post Group. Inte Bara Post Group jobbar med Office Management, men framför allt jobbar vi med människor. Våra kunder är företag, men bakom varje företag finns människor med behov, utmaningar och höga förväntningar på sin arbetsvardag. Och det är här vi kommer in – vi löser problemen som gör deras dagar enklare, smidigare och roligare. Kort sagt, vi ser till att företag kan fokusera på det de gör bäst – medan vi tar hand om resten. VAD GÖR DU SOM REKRYTERARE? Som rekryterare hos Inte Bara Post Bemanning rekryterar du externt till våra kunder. Du har en nyckelroll i att självgående leda och genomföra hela rekryteringsprocessen – från kravprofil till tillsättning. Med ett affärsmässigt och engagerat förhållningssätt bygger du starka relationer med både kunder och kandidater. Du ingår i ett team med en ytterligare rekryterare och samarbetar tätt med kundansvariga samt övriga i leveransteamet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Genomföra kravprofil Skriva och publicera jobbannonser Sourcing och aktiv search av kandidater via ATS-system och olika kanaler så som LinkedIn Genomföra intervjuer och bedöma kandidaters kompetenser, erfarenheter och personliga egenskaper Referenstagning och bakgrundskontroller Matcha kandidater med rätt uppdrag och kund Arbeta proaktivt med att bygga långsiktiga relationer med både kunder och kandidater Hantera administrativa uppgifter kopplade till rekryteringsprocesserna Säkerställa positivt employer brand genom att arbeta för en positiv kandidatupplevelse VEM ÄR DU? För att lyckas i rollen är du relationsskapande och nyfiken på människor, företag och dess affärsverksamheter. Du har en positiv och engagerad inställning med ambitionen att alltid arbeta effektivt och strukturerat. Du är prestigelös och förändringsbenägen. Vidare är du en tävlingsinriktad lagspelare som älskar att ha kul – för hos oss på Inte Bara Post Bemanning är jobbet mer än bara en arbetsplats! Vi söker dig som har: Minst två års erfarenhet av rekrytering Tidigare erfarenhet av att arbeta med flera rekryteringsprocesser parallellt Eftergymnasial utbildning God datorvana Har flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av extern rekrytering inom rekryterings- och bemanningsbranschen. ÖVRIG INFORMATION Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning efter intervjutillfället. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.
Vill du skaffa dig erfarenhet inom rekrytering och bemanning? Vi söker nu dig som är studerande på högskola, universitet eller liknande och har en planerad praktikperiod under höstterminen 2025! Till Växjökontoret söker StudentConsulting nu en praktikant. Du kommer vara med i vårt dagliga arbete och praktisera nära våra medarbetare som arbetar med rekrytering - och bemanningsprocessen. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och består främst av rekrytering såsom urval, telefonintervjuer, intervjuer och referenstagning. Du kommer att få en stor inblick i rekryteringsprocesser och generella HR-frågor. Du kommer att få chansen att arbeta med flera olika projekt samt vara delaktig kring konsulthantering och till viss del även ha kontakt med kund. Praktiken kommer vara förlagd mån-tors 8-17, med hänsyn till eventuellt arbete/rapport som ska skrivas. Du kommer utgå från vårt kontor som finns i centrala Växjö. För rätt person finns möjligheter att påbörja ett extrajobb innan praktikperioden!! Vid frågor är du välkommen att kontakta Tf Teamleader enhet Växjö Kenan Karic på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! DETTA SÖKER VI Som person är du driven, strukturerad och ansvarsfull. Eftersom praktiken innebär kontakt med både kandidater, konsulter och till viss del kunder är det viktigt att du är serviceinriktad och trivs med att ha telefonkontakt. Du trivs bäst i en dynamisk organisation med ett högt tempo, där den ena dagen inte är den andra lik. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Vill du in i en roll där du bygger affärer på riktigt, skapar nätverk i toppskiktet av svenskt näringsliv och samtidigt bidrar till samhället genom att skapa nya arbetstillfällen? Vi på Needo söker nu en Rekryteringskonsult med fokus på interima och snabba tillsättningar. Det här är en roll som kännetecknas av högt tempo, precision och snabba affärsbeslut. Om Needo Needo är ett värderingsdrivet rekryteringsbolag med kontor i Stockholm och Göteborg, och ett team på 26 engagerade medarbetare som alla delar en gemensam ambition: att vara bäst i Sverige på rekrytering. Vi arbetar med några av Sveriges mest välkända företag, från snabbväxande scale-ups till globala koncerner, och vår tillväxtresa är bara i början. Vi tror på att framgång skapas genom stark kultur, tydliga mål och att ha roligt längs vägen. Därför arrangerar vi årliga konferenser tillsammans, tränar ihop på Ignite Barry’s samt har tillgång till ett eget gym i anslutning till kontoret. Vi uppmuntrar balans mellan prestation och välmående. För den här rollen kommer du arbeta från vårt vackra kontor på Villagatan i Stockholm, där du dagligen har sällskap av både drivna kollegor och vår uppskattade kontorshund Bull. Om rollen I den här rollen får du inledningsvis en komplett och solid utbildning för hur man driver en rekryteringsprocess, från första kontakt med kund till kontraktsskrivning med kandidat. Rollen är intensiv, målstyrd och utvecklande. Det passar dig som vill ha en snabb karriärsutveckling och samtidigt är villig att arbeta hårt för att lyckas. Ditt dagliga arbete kommer innefatta att kontakta kandidater konsulter, bygga nätverk relationer samt intervjua kandidater. Du arbetar med processerna från start till mål och får ett stort ägandeskap i processen. Interim karakteriseras av tighta tidsramar vilket passar dig som gillar att arbeta effektivt, klarar av att prioritera och har en tro på din egen förmåga. I praktiken innebär det att du: Identifierar och kartlägger våra kunders kompetensbehov Matchar rätt kandidat till rätt uppdrag - blixtsnabbt Driver parallella, snabba processer med fokus på hög kvalitet Får möjlighet att påverka, utveckla och växa i takt med dina resultat Du erbjuds möjligheten att bygga starka relationer med chefer på välkända och snabbväxande scale-ups och börsnoterade bolag. Med rätt mindset och en pålitlig leverans blir du framgångsrik inom rekrytering och den person som företag ringer när de behöver lösa utmanande rekryteringsbehov. Vad vi erbjuder – på riktigt Att lyckas i den här rollen är en katalysator för din karriär. Vi stöttar din utveckling från konsult till affärsrådgivare och ger dig tillgång till några av Sveriges mest spännande bolag. Du får även: En vardag där du växer i både affärsförståelse, förhandling och strategiskt tänkande Samarbeta med drivna och härliga kollegor på vårt kontor i Stockholm City Bygga ett nätverk bland kandidater och beslutsfattare i Stockholms näringsliv Tydliga mål, täta avstämningar och ett nära ledarskap Vi söker dig som har Rätt mindset! Din attityd och inställning till vad du vill åstadkomma på jobbet är helt avgörande för din och Needos framgång. Vi kommer ge dig alla verktyg för att lyckas och allt ligger i dina händer för att gå hela vägen och slå våra interna rekord! Utöver detta vill vi att du har: Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande 1–3 års erfarenhet av försäljning, rekrytering eller meriterande arbete inom konsultverksamhet En analytisk skärpa kombinerat med handlingskraft och högt tempo En vilja att lära, växa och ta nästa steg i karriären – snabbt På Needo kommer det även finnas goda karriärmöjligheter för rätt person. Vi ser därför gärna att du ser dig själv långsiktigt inom branschen. Låter det som du? Vi intervjuar löpande – sök idag eller hör av dig med frågor.
Vi söker en engagerad och erfaren projektledare för att leda och koordinera vårt IOP- Jobbtrappan. Jobbtrappan Tillväxt Helsingborg, Helsingborgs IF och Arbetsmarknadsförvaltningen samarbetar för att vägleda och förbereda arbetssökande med ekonomiskt bistånd till arbetsmarknaden. Projektet använder sig av fyra verktyg för att hjälpa individer att närma sig arbetsmarknaden: Publikvärdar, Jobbmålet, Mentorskap och Snabbspåret. Om Rollen Som projektledare för IOP-projektet kommer du att ha ansvar för att planera, implementera och följa upp aktiviteter inom ramen för IOP. Rollen innebär också att tillsammans med verksamhetschefen utveckla strategier för långsiktig hållbarhet och ett produktivt samarbete med staden som möter både stadens och våra mål och behov. Du kommer att vara en central kontaktpunkt för samarbetspartners inklusive Arbetsmarknadsförvaltningen och Helsingborgs IF. Varje år kommer du ha kontakt med fler än hundra arbetssökande, visa regelbundet och andra som en engångskontakt. I ditt dagliga arbete kommer du arbeta mycket uppsökande och din telefon är ditt viktigaste verktyg för att du ska lyckas i rollen. Varje dag ser annorlunda ut men den gemensamma nämnaren är att varje dag innebär telefonkontakt med företag, arbetssökande, mentorer, föreningar och andra för att förflytta människor närmare arbetsmarknaden. I din roll är du spindeln i nätet och det personliga mötet är nyckeln till framgång. I rollen kommer du också stötta verksamheten i vårt ESF projekt HISSen där du kommer arbeta som jobbcoach för individerna i det programmet. Om Dig Du som lyckas i rollen trivs i en miljö där du tar ansvar för din roll och egen utveckling samtidigt som du är nyfiken på dina kollegor och de andra delarna av verksamheten. Du är van vid att arbeta i mindre eller snabbväxande verksamheter där din arbetsbeskrivning är formbar och kan ändras från månad till månad beroende på verksamhetens behov och dina styrkor. Du är en person med energi och förmåga att se människors potential samt lösningar för våra individer. På Tillväxt Helsingborg hjälps vi åt och då vi är ett litet team blir arbetsuppgifterna både högt och lågt, en dag står du och presenterar verksamheten för en rad lokala och regionala politiker medan nästa dagen plockar du disken och moppar golvet efter ett av våra lunchevent. Du kan snabbt läsa av människor och identifiera deras styrkor samt adressera individernas specifika utmaningar och behov. Genom den förståelsen för individen kan du skräddarsy lösningar och stöd som hjälper individen att övervinna hinder och nå sina mål att hitta ett hållbart arbete. Det krävs en viss typ av mentalitet och inställning för att trivas i en mindre verksamhet där förväntningar är stora och tempot högt. Du gillar förändring på riktigt och visar det i ditt förhållningssätt och sätt att tänka kreativt utanför boxen. Det kan handla om att din roll förändras, att kollegor eller arbetsmetoder byts ut, att finansiering eller struktur saknas, eller att du behöver axla fler roller än vad det från början var tänkt. Vi gör det som är bäst för verksamheten för att vi ska kunna nå våra mål att få fler i arbete och hjälpa företag att växa. Vi brinner verkligen för det vi gör vilket krävs för att trivas i rollen som spindeln i nätet. Om det låter som dig, vill vi gärna höra från dig. Arbetsuppgifter Projektledning och samordning Kontinuerlig uppföljning och rapportering Samarbete med interna och externa intressenter Riskhantering och problemlösning Ansvar för att skapa och lämna in regelbundna rapporter om projektet till verksamhetschefen och styrgruppen Organisation och ledning av workshops och utbildningar Kvalifikationer Flytande svenska krävs Akademisk utbildning Erfarenhet av projektledning God kommunikationsförmåga där telefon är ett viktigt verktyg Förmåga att arbeta självständigt och i team Erfarenhet av att hjälpa individer att utvecklas Erfarenhet av att organisera utbildningar och workshops Kunskap och eller erfarenhet kring arbetsmarknadsfrågor Önskvärda egenskaper och erfarenheter Du trivs i en miljö där du tar ansvar för din egen utveckling. Du tycker om att lära dig, läsa böcker, lyssna på podcasts och andra sätt att absorbera kunskap Du trivs med att bygga processer och företagsstruktur och hitta vägen framåt. Du tycker om att arbeta i ett litet team där kollegor stöttar varandra Du får energi av människor Du är prestigelös – fokuset ligger på deltagarna i våra program Du tar initiativ och löser problem Du har startat och lett ditt eget startup, företag, förening eller komplext projekt där koordination av många intressenter ingått Vår verksamhet är digital-först, därför är det viktigt att du anammar ny teknik och inte är rädd för att ta ansvar för ditt eget lärande och utveckling.
Välj ett jobb för att visa detaljer