Vill du vara med och göra skillnad som socialsekreterare på StoppCenter inom Socialtjänsten i Eskilstuna? Vi söker nu två medarbetare till vikariat fram till den 31 december 2026. Det ena vikariatet börjar den 1 september 2025 och det andra startar den 1 november 2025. StoppCenter är en enhet som arbetar mot våld i nära relation där vi har samlat myndighetsutövning och insatser inom samma enhet. Målet med vår verksamhet är att vara ett stöd till alla parter i en familj där det förekommer våld. Vi är stolta över det arbete vi bedriver tillsammans inom enheten och i samverkan med andra för målgruppen viktiga aktörer. Vill du veta mer om vår verksamhet? Se via länk nedan: https://www.youtube.com/watch?v=6gSBBLrgWks www.eskilstuna.se/vald ARBETSUPPGIFTER Vi arbetar systemteoretiskt för att möta varje invånares behov. Målet är att möjliggöra en utveckling till en självständighet och ett liv fritt från våld. I uppdraget ingår en omfattande samverkan med båda externa och interna parter. Arbetet som socialsekreterare är varierande och flexibelt. Du kommer möta våldsutsatta, våldsutövare och barn som bevittnat våld. I arbetet ingår att göra skyddsbedömningar och förhandsbedömningar då vi är en del av socialtjänsten mottagning. Du kommer även utreda främst i vuxenärenden och fatta beslut om insatser. Arbetet innebär också att bemanna vår telefon dit både brukare och professionella kan ringa. Det innebär vidare att hantera inkommande ansökningar och anmälningar och ta emot besök som är av akut karaktär. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en socionomexamen alternativt en akademisk utbildning mot beteendevetenskap eller motsvarande som uppfyller Socialstyrelsens behörighetskrav för att bli behörig att utföra arbetsuppgifter inom socialtjänstens barn- och ungdomsvård (socialt arbete grundnivå, socialt arbete fortsättningsnivå, socialrätt, förvaltningsrätt, psykologi). I rollen kommer du att möta människor i utsatta situationer, fatta beslut och bidra till trygga lösningar därför är erfarenhet av myndighetsutövning, gärna inom individ- och familjeomsorg, en stor fördel. Har du dessutom arbetat med våld i nära relationer så är det meriterande. Vi ser gärna att du har: • Vidareutbildning inom våld i nära relation • Utbildning i bedömningsinstrumenten SARA, PATRIARK och/eller FREDA • Erfarenhet av att möta och samtala med både vuxna och barn som befinner sig i svåra och akuta situationer Du är flexibel och anpassningsbar i en föränderlig vardag. Du har förmåga att se helheten, är lyhörd och trygg i mötet med människor i utsatta situationer. Du behåller lugnet även i pressade lägen och fattar genomtänkta beslut. För den här tjänsten behöver du ha B-körkort. Känner du igen dig i beskrivningen? Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Socialförvaltningen ansvarar för arbetet med att skapa social trygghet för barn, ungdomar och vuxna. Målet är att arbeta för att uppnå social uthållighet. Inom socialförvaltningen bedrivs kvalificerat och välutvecklat socialt arbete. Förvaltningens arbete innehåller både myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser för barn, ungdomar, vuxna och familjer. Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.
Ref: 20251588 Arbetsuppgifter Alla våra jobb gör skillnad och är viktiga. Men det finns vissa jobb som är unika. Att jobba i Sociala insatsgrupper är ett sådant jobb. Vi söker nu 1 behandlare till Sociala insatsgrupper. Ta chansen sök din drömtjänst idag! Sociala insatsgrupper (SIG) är en arbetsmetod och insats för samverkan mellan socialtjänst, polis och andra myndigheter och aktörer, med syfte att hjälpa individer att bryta med en kriminell livsstil. Arbetet är riktat gentemot individer över 18 år med en kriminell livsstil. Även individer i risk för att rekryteras till kriminella nätverk/våldsbejakande extremistiska grupper ingår i målgruppen. Ett deltagande i SIG innebär ett åtagande för individen att ta emot stöd och behandling från verksamheten. Stödet innefattar samtalsbehandling som riktar sig gentemot kriminalitet/missbruk/impulskontroll utifrån individens behov. Stödet innefattar även social färdighetsträning, problemlösning och konflikthantering. En del av kontakten sker även utanför samtalsrummet, i form av konkret stöd i exempelvis vårdkontakter och i bostads- och arbetssökande. Som behandlare i Sociala insatsgrupper använder du din samlade kompetens för att tillsammans med individen uppnå en positiv förändring utifrån en gemensam handlingsplan. Är du en kunnig och driven person som länge har drömt om att testa ett riktigt spännande uppdrag? Är du flexibel och bra på att arbeta med individer i kriminalitet? Vill du göra skillnad för Malmö och Malmöborna på ett sätt som väldigt få kan göra? Anta utmaningen, sök jobbet! Kvalifikationer Vi söker en behandlare som brinner för målgruppen och uppdraget och vill göra skillnad. Du behöver vara flexibel i ditt arbetssätt och möta utmaningar positivt, samt vara beredd på att arbeta tätt med individen för att uppnå förändring. Arbetsuppgifterna kräver att du är duktig på att skapa relationer samtidigt som du har en förmåga att vara tydlig i ditt uppdrag och arbeta efter uppsatta mål för behandlingen. Som behandlare i Sociala insatsgrupper behöver du vara en teamspelare som tillsammans med kollegorna i verksamheten och i samverkan med andra arbetar mot gemensamma mål. Du är utbildad socionom, socialpedagog eller har en likvärdig utbildning (om minst 180 högskolepoäng) som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdraget. Du har minst 3 års erfarenhet av arbete med människor i kriminalitet, antingen genom arbete med behandling eller genom arbete med myndighetsutövning. Vidare har du god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket. Det är meriterande för tjänsten om du har utbildning i Kriminalitet som livsstil eller andra behandlingsprogram för den aktuella målgruppen. Det är även meriterande om du har erfarenhet av dokumentation, journalföring och arbete med måluppfyllelse. B-körkort är önskvärt men inte ett krav. Om arbetsplatsen Plattform Malmö är en samlingsplats för flera olika verksamheter där Sociala insatsgrupper ingår. Genom att erbjuda en gemensam ingång vill vi öka tillgängligheten för Malmöbor. Vi vänder oss till ungdomar mellan 12–21 år och deras föräldrar, till brottsutsatta samt till personer som önskar lämna kriminella nätverk. Sociala insatgrupper erbjuder dig en arbetsplats med god stämning, bra sammanhållning samt engagerade och erfarna kollegor som stöttar varandra. Vill du bli en del av vår verksamhet? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform:Tidsbegränsad anställning, 2025-09-01 - 2026-06-30 Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: 2025-09-01 eller enligt överenskommelse Övrigt Urval inför intervjuer kommer att ske i slutet av vecka 28. Intervjuer är planerade att hållas v 29. Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut fattas. I denna rekrytering har vi för att än mer säkerställa ett kompetensbaserat urval valt att rekrytera utan personligt brev och ber dig därför att inte bifoga något sådant, utan endast bifoga din CV. Sökande som kallas på intervju skall vid intervjutillfället visa upp examensbevis från efterfrågad utbildning. Sökande som erbjuds anställning är skyldig att lämna utdrag ur belastningsregister och id-handling (pass eller nationellt id-kort). Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Tjänsten är placerad inom Socialförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Socialförvaltningen ansvarar för myndighetsutövning, beställning av insatser och egen regi inom områdena individ- och familjeomsorg, LSS och socialpsykiatri. Vi säkerställer att alla invånare får det stöd som de har rätt till.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Vill du leda utan att vara chef? Då kan detta vara rollen för dig! I rollen som 1:e socialsekreterare arbetar du i ett nära samarbete med övriga 1:e socialsekreterare/enhetssamordnare, medarbetare samt enhetschefer. Det är du som tillsammans med andra 1:e socialsekreterare leder och fördelar det dagliga arbetet och har ett ansvar över det operativa arbetet på din enhet. Rollen innebär både arbete i grupp men även individuella uppdrag som du ansvarar för och driver. Som 1:e socialsekreterare stöttar du i ärendehandledning och säkerställer att handläggningsprocessen sker i enlighet med gällande lagstiftning, föreskrifter och styrdokument. Du arbetar utifrån delegationsordningen och är beslutsfattare utifrån denna. Du har ansvar för introduktionen till nya medarbetare och är ett stöd i deras utveckling av myndighetsrollen. I rollen ingår även att hålla utbildningar, upprätta och uppdatera nödvändiga rutiner samt säkerställa att medarbetaren har rätt kompetens för sitt uppdrag. Ett stort fokus i rollen kommer att vara utvecklingsarbete som ständigt pågår utifrån olika förändringar som sker både inom organisationen och även utvecklingsarbete kopplat till lagstiftning, rättspraxis eller utifrån andra utvecklingsbehov i verksamheten. Enheten har ett ständigt pågående utvecklingsarbete med målsättningen att hitta effektivare och nya sätt för samverkan och handläggning. Detta kan i förlängningen komma att innebära förändringar i arbetssätt på enheten, där du som 1:e socialsekreterare har en viktig roll i att vara med och driva, stötta, vägleda och coacha medarbetarna i utvecklingsarbetet. Utöver arbetet på enheten ingår du även i ett större sammanhang där du har ett nära samarbete med andra enheter och avdelningar samt samverkan med externa parter. Din arbetsplats Vi söker nu en 1:e socialsekreterare inom IFO (individ och familjeomsorgen) till enheten Utredning och uppföljning 2. Enheten utredning och uppföljning 2 ingår i avdelning Vuxna inom Socialförvaltningen. Enheten består av två grupper med inriktning mot socialpsykiatri respektive individ och familjeomsorg. På enheten finns enhetschef, 1:e socialsekreterare samt 25 medarbetare som arbetar som biståndsbedömare respektive socialsekreterare. Du kommer att arbeta tillsammans med två kollegor som också är 1:e socialsekreterare, där en av 1:e socialsekreterarna arbetar inom området socialpsykiatri. Enheten Utredning och uppföljning 2 jobbar nära enheten för LSS samt Boendeenheten, vilka också ingår i avdelning Vuxna och är de enheter som hanterar myndighetsutövning. I avdelning Vuxna ingår även ett antal utförarverksamheter som arbetar på uppdrag av enheterna inom utredning och uppföljning och erbjuder insatser som stöd, boende och behandling inom socialpsykiatrin samt stödinsatser inom missbruk och skadligt bruk och beroende. Arbetstiden är förlagd vardagar kl 07:50-17:00 med flextidsavtal. Möjlighet till distansarbete finns efter överenskommelse, när det bedöms lämpligt utifrån verksamhetens behov samt personliga förutsättningar. Arbetsplatsen ligger i centrala Linköping på Hertig Karlsgatan 4, nära resecentrum i Linköping med planerad flytt till nya och fräscha lokaler på Drottninggatan 45, under hösten 2025. Du som söker Vi söker dig som har en socionomexamen alternativt en beteendevetenskaplig kandidatexamen med kurser inom socialt arbete, socialrätt, förvaltningsrätt och psykologi. Vi ställer krav på att du har flerårig erfarenhet av myndighetsutövning samt erfarenhet inom myndighetsutövning inom IFO missbruk (SoL och LVM). Det är önskvärt med myndighetsutövning inom socialpsykiatrin och LSS. Har du tidigare erfarenhet av uppdrag som 1:e socialsekreterare eller som enhetssamordnare är detta meriterande. Arbetet innefattar många kontaktytor både internt och externt samt mycket dokumentation, därav är det ett krav att du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Då resor i tjänsten förekommer behöver du även ha B-körkort. Som person har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra synsätt. Du organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och lägger stor vikt vid att upprätthålla en god kvalitet. I stressade eller pressade situationer är du lugn, stabil och kontrollerad samt behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker samt har förmågan att göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Vidare har du god samarbetsförmåga samt har förmågan att förstå hur andra tar till sig kunskap och kan anpassa budskapet till mottagaren. Varmt välkommen med din ansökan! Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15462 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Ditt engagemang gör oss bättre Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.
Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård, arbetsmarknad och integration samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare. Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en socialsekreterare på barn- och familj för handläggning av ärenden, med inriktning mot barn och unga. Barngruppen består av handläggare med arbetsuppgifter riktat mot mottagning, utredning, uppföljning av öppenvårdsinsatser, uppföljning av placeringar, familjerätt och familjehem. Denna tjänst innebär arbete med förhandsbedömningar, utredning enligt SoL och LVU samt uppföljning av öppenvårdsinsatser. Individ- och familjeomsorgen har en helhetssyn på både människa och verksamhet. Vi söker dig som har engagemang för socialt arbete och är öppen och nyfiken på förbättringsarbete med fokus på den enskildes behov. Vi erbjuder: • Friskvårdsbidrag med 2000 kr/år • Möjlighet till förmånsbil och förmånscykel • Ett nära ledarskap • Kompetensutveckling. Dina tidigare erfarenheter är avgörande för hur vi skräddarsyr dina utbildningar i Yrkesresan • Möjlighet till distansarbete • Möjlighet till semesterväxling • Extern handledning • Konkurrenskraftig lön • Ett arbete där det är nära till engagerade arbetskamrater och arbetsledning • En trevlig arbetsplats med känsla för gemenskap. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • slutförd socionomutbildning • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift • B-körkort och kan/får köra bil • god datorvana • erfarenhet av myndighetsutövning inom barn- och familj • erfarenhet av BBIC (barns behov i centrum). Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i verksamhetssystemet Lifecare . Som person visar du intresse och förståelse för dem du möter i din yrkesroll. Du arbetar för en god kommunikation och har ett gott bemötande. Vidare har du ett självständigt arbetssätt, är strukturerad med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är flexibel, kan fatta beslut, anpassa dig till ändrade förutsättningar och driver processer på ett målinriktat sätt. Då arbetet innebär kontakter med flertalet personer bör du ha en mycket god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi arbetar tillsammans för omställningen till den nya socialtjänstlagen Utdrag ur belastningsregistret och socionomexamen uppvisas vid intervju. Vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIGT Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. För vissa tjänster kräver vi utdrag ur belastningsregister och uppvisande av B-körkort. Giltig legitimation ska uppvisas om du blir kallad till intervju. Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas! Beskrivning Vuxenenheten ingår i den samlade Myndighetsverksamheten inom sektor Trygghet och Stöd. I Myndighetsverksamheten ingår följande enheter; Mottagningsenheten, Barn Ungdom och Familj, Verkställighet och placeringsenheten, Vuxenenheten, Funktionsstödsenheten samt Biståndsenheten. Vi har som mål att våra brukare ska kunna erbjudas en tydlig, samordnad och effektiv process i kontakten med oss. Som ett led i att uppnå detta mål är vi placerade i kommunens stadshus med en kontorslösning som bygger på ett aktivitetsbaserat arbetssätt. På så sätt kan vi stärka effektiviteten och stödja kommunikation och samarbete. I det ingår också IT-lösningar som främjar ett papperslöst arbetssätt. Du erbjuds extern processhandledning, ges möjlighet till distansarbete och får friskvårdsbidrag. Vuxenenheten handlägger ärenden från 18 år och uppåt. På enheten arbetar 10 socialsekreterare (8 med inriktning beroende/hemlöshet samt 2 som handlägger boendeärenden) och 2 1:e socialsekreterare under ledning av en enhetschef. Vill du bli en av oss och arbeta med något av det viktigaste och roligaste som finns? Skicka in din ansökan redan idag! Arbetsuppgifter På tjänsten kommer du att främst arbeta med handläggning av vuxna utifrån skadligt bruk/beroende och hemlöshet. Där arbetar du med utredningar utifrån anmälningar, ansökningar samt uppföljning i ärenden med insatser och vård utifrån Socialtjänstlagen samt lagen om vård av missbrukare (LVM) i vissa fall. Vuxenenheten strävar efter att arbeta i enlighet med Nationella riktlinjerna för missbruks- och beroendevård. ASI är implementerat på enheten och vi har datastöd via ASI-Net. I det dagliga operativa individarbetet har socialsekreteraren metodstöd och arbetsledning av 1:e socialsekreterare som har lång erfarenhet av myndighetsutövning för den aktuella målgruppen. Du erbjuds ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter i en verksamhet som ständigt utvecklas utifrån brukarnas och samhällets krav. Du blir en del av en arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande, generositet och höga ambitioner. Alla är en del av den gemensamma arbetsmiljön och har ett ansvar för att skapa trivsel på arbetsplatsen. Vi värderar samarbetsförmåga likväl som förmåga till självständigt arbete och vi bemöter människor på ett respektfullt sätt, ofta i svåra situationer. Kvalifikationer Vi söker nu dig som har socionomexamen och det är meriterande om du tidigare har arbetat med Myndighetsutövning med åldersgruppen 21 år och uppåt. Har du tidigare kunskap inom vårt verksamhetssystem Treserva samt inom ASI är det en fördel. Du har god kunskap kring handläggningsprocessen och dokumentation. Du är väl insatt i den lagstiftning som styr. Eftersom arbetsuppgifterna innefattar samarbete med både interna och externa kontakter behöver vi dig som kan skapa goda samarbetsrelationer. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.
Om arbetsplatsen Älvkarleby kommun är en organisation med nära till chef, kollegor och politik. Här är vi drygt 700 engagerade medarbetare som har ledorden Mod, Vilja, Respekt och Helhetssyn som värdegrund i allt vårt arbete. Vi eftersträvar att personalsammansättningen ska spegla samhället med mångfald och jämställdhet, och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Älvkarleby kommun, med Skutskär som centralort, ligger strax söder om Gävle, precis där Dalälven möter havet. Runt knuten finns natur, älv och hav, oavsett du befinner dig i kommunen. Här bor drygt 9 500 invånare med närhet till, från och mellan det mesta. Täta bussturer, tre tågstationer och närheten till E4 gör oss till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för människor med olika erfarenheter och kompetenser. För att främja hälsa har vi rökfri arbetstid samt friskvårdbidrag eller en friskvårdstimme på arbetstid varje vecka. Därutöver erbjuder vi: • flexibel arbetstid • semesterväxling • föräldrapenningtillägg • avtalsförsäkringar • löneväxling Individ- och familjeomsorgen (IFO) i Älvkarleby kommun består av tre enheter, Vuxen och ekonomiskt bistånd, Barn & familj/familjerätt samt Öppenvård och familjehem. Enheten Vuxen och Ekonomiskt bistånd. Vi söker nu en vikarierande socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd, då en av våra socialsekreterare ska vara föräldraledig. Enheten består av fyra socialsekreterare som arbetare med ekonomiskt bistånd, två socialsekreterare som arbetar med vuxenärenden samt enhetschef. Älvkarleby kommun erbjuder dig ett meningsfullt, spännande och varierande arbete i en mindre kommun med korta beslutsvägar och nära samarbete, vilket också präglar vår verksamhet för individ- och familjeomsorg. På vår arbetsplats har vi flextidsavtal med arbetstid 07.30 – 16.15 och det finns möjlighet att arbeta hemifrån i viss mån. Våra lokaler ligger centralt i Skutskär med närhet till restauranger, affärer och kollektivtrafik. Med ca 7 minuters gångavstånd till tågstationen och ca 1 minut till bussen är det enkelt att ta sig hit och hem. Välkommen att bli en av oss! Arbetsuppgifter Arbetet inom ekonomiskt bistånd består av två delar. Det handlar om att stötta människor att nå egen försörjning, vilket uppnås genom samarbete med individen och samverkan med interna och externa aktörer. Arbetet sker parallellt med den andra delen som är att utreda och bedöma rätten till ekonomiskt bistånd. Utredningen baseras främst på vad som framkommer ur samtal med människor och inkomna handlingar. Beslut fattas därefter på ett rättssäkert sätt i enligt med gällande lagstiftning. Arbetet är socialt men innehåller även mycket dokumentation vilket förutsätter en god förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift. För att nå målen samverkar vi dels med kollegor inom IFO och Arbetsmarknad, dels med Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Regionen. Kvalifikationer Vi söker dig med högskole- eller universitetsexamen inom det sociala, samhällsvetenskapliga, ekonomiska eller juridiska området. Du har god samarbetsförmåga och har lätt att skapa förtroendefulla relationer. Du har modet att tro på människors förmågor och har en humanistisk människosyn. Du kan möta människor i utsatta situationer och hantera svåra samtal. I ditt sätt att arbeta är du strukturerad, noggrann och trivs både med att arbeta självständigt och i arbetslaget. Du är flexibel och har lätt att ställa om när givna förutsättningar plötsligt ändras. Erfarenhet av myndighetsutövning är meriterande, likaså tidigare arbete i verksamhetssystemet Treserva. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten. Övrigt Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.
Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas! Beskrivning Vill du vara med och forma ett helt nytt team för ungdomar och unga vuxna? Vi är mitt i en spännande förändringsresa! Med nya socialtjänstlagen i fokus anpassar vi vår verksamhet för att bättre möta invånarna. Under våren 2025 utvecklar vi det brottsförebyggande teamet – en viktig satsning för att stärka stödet till unga. Som medarbetare får du möjlighet att påverka teamets utveckling. Tjänsten är varierad och innefattar arbete med SIG (Social insatsgrupp), myndighetsutövning och fältinsatser. Ditt uppdrag: Teamet kommer att arbeta riktat mot unga som är i behov av samhällets stöd, med fokus på områden som missbruk, kriminalitet och annat normbrytande beteende. Vårt arbete bygger på en helhetskedja som inkluderar: - Samverkan med exempelvis polis och skola. - Förebyggande och uppsökande arbete. - Implementering av SIG-metoden. - Kunskapshöjande insatser inom organisationen. Hos oss arbetar vi proaktivt. Vi fokuserar på förebyggande insatser och långsiktiga förändringar, istället för att endast reagera på problem som redan uppstått. Du kommer att ingå i ett tvärprofessionellt team med daglig samverkan mellan olika yrkesroller, där du som socialsekreterare spelar en avgörande roll. Vad är SIG? SIG (Social insatsgrupp) är en frivillig insats för ungdomar och unga vuxna som behöver stöd för att bryta ett brottsaktivt livsmönster och kriminell identitet. Insatsen bygger på strukturerad samverkan och skräddarsys efter individens behov, med stöd och behandling som utformas tillsammans med exempelvis skola, socialtjänst, polis och fritidsverksamhet. Fältarbete: I rollen ingår även fältarbete, som kan bestå av riktade insatser eller traditionellt fältarbete under kvällar och helger. Målet är att möta unga där de befinner sig och skapa en meningsfull dialog för att stärka positiva livsval. Myndighetsutövning: Arbetet innefattar sedvanlig myndighetsutövning för ungdomar i målgruppen, med särskilt fokus på brottsaktiva ungdomar. Arbetet är en viktig del i att säkerställa att rätt stöd och insatser erbjuds ungdomar och deras familjer för att förebygga och motverka fortsatt kriminalitet. Rollen kräver ett strukturerat och rättssäkert arbetssätt. Arbetsuppgifter Vill du vara med och utveckla enheten med fokus på tidiga insatser för ungdomar i riskzonen för kriminalitet? Mottagningsenheten består av mottag för barn och vuxna, våld i nära, brottsförebyggande-samt förebyggande och främjande teamet. Här arbetar fyra 1:e socialsekreterare och en enhetschef som tillsammans bygger en dynamisk och erfaren arbetsgrupp. I den här rollen blir du en viktig del i att forma och implementera ett nytt arbetssätt där samverkan står i centrum. Det nya teamet kommer att arbeta uppsökande, förebyggande och med behandlande insatser, i nära samarbete med både interna och externa aktörer. Målet är att erbjuda ett lättillgängligt, sammanhållet och likvärdigt stöd till målgruppen, samtidigt som du har ett nära samarbete med dina kollegor och arbetsledare. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar: Målgruppen för teamet är ungdomar och unga vuxna i åldrarna 11–29 år, samt deras vårdnadshavare. Fokus ligger på att möta behov kopplade till missbruk, kriminalitet och annat normbrytande beteende. Arbetet innebär att du möter ungdomar och familjer med varierande problematik och behov. Rollen är både spännande och utmanande, där samverkan med interna och externa parter är en central del av det dagliga arbetet. Även om teamet är nytt kommer du in i en verksamhet med lång erfarenhet och stort engagemang för målgruppen. Du får stöd av erfarna och engagerade kollegor samt en närvarande arbetsledning som stöttar dig i arbetet. Detta är en möjlighet att göra skillnad i en betydelsefull roll och samtidigt vara delaktig i utvecklingen av ett nytt och innovativt arbetssätt. Kvalifikationer - Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt tidigare erfarenhet av myndighetsutövning. - Meriterande med kunskap om kriminologisk teori och kriminogena faktorer är meriterande. - Det är även meriterande att du är insatt i Risk, Behov och Mottaglighet (RBM) samt kriminalitet som livsstil. - Körkort är ett krav. Du arbetar självständigt och strukturerat med god förmåga att planera och prioritera. Du har personlig mognad, god empatisk och analytisk förmåga samt uttrycker dig väl i tal och skrift. Du är relationsskapande och samverkar väl med andra aktörer kring den unge. Du vill bidra till utveckling och förstår uppdraget i en politiskt styrd organisation. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Utdrag ur belastningsregistret krävs vid anställning. Välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.
Vill du göra skillnad? Just nu söker vi en engagerad socialsekreterare som vill jobba med att utreda och bedöma rätten till ekonomiskt bistånd. Om jobbet Ekonomi- och mottagningsenheten, som är en del av individ- och familjeomsorgen, arbetar för att ge rätt stöd till kommuninvånare i behov av ekonomiskt bistånd, utredning av behov av skydd inom våld i nära relationer, handläggning av dödsbon och boendefrågor. I enheten ingår även kommunens budget och skuldrådgivare. Enheten består av både socialsekreterare, socialassistenter, en gruppledare och en enhetschef. Vi sitter i moderna lokaler i Täby centrum där vi arbetar aktivitetsbaserat. Ditt uppdrag är att utreda och bedöma rätten till ekonomiskt bistånd. Här möter du perosner som har uppburit bistånd en tid. Du upprättar en individuell planering tillsammans med den enskild med målsättningen att hen ska hitta tillbaka till ett socialt och ekonomiskt självständigt liv. Enhetens socialassistenter avlastar dig med en del av det administrativa arbetet vilket ger dig mer tid till att möta klienterna och arbeta aktivt med förändringsarbete, uppföljning och samverkan. Vem är du? Vi söker dig som har: • socionomexamen • arbetslivserfarenhet inom socialtjänsten eller från annan myndighet, vilket är meriterande. För att lyckas med arbetet behöver du vara strukturerad och kunna arbeta självständigt. Du är bekväm med att dokumentera samt skapa goda möten. Vidare har du ett respektfullt bemötande, är positiv och fokuserar på resurser i stället för hinder. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Täby kommun erbjuder Vi erbjuder dig ett intressant, utmanande och meningsfullt arbete där din insats kommer ha stor betydelse för de inblandade. Du är med och gör skillnad i människors liv. På vår hemsida www.taby.se kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun. Om rekryteringsprocessen I Täby kommun genomförs rekrytering utifrån metodiken kompetensbaserad rekrytering. Rekryteringen omfattar även olika typer av bakgrundskontroller för en kvalitetssäkrad process. Innan en eventuell anställning i Täby kommun ombeds du som kandidat verifiera relevanta utbildningar och arbetslivserfarenhet samt uppvisa ett utdrag ur Polisens belastningsregister ”Utdrag från belastningsregistret för enskild person enligt 9 § 1 stycket lagen (1998:620) om belastningsregister”. Utdraget ska uppvisas i obrutet kuvert och går att beställa på Polisens hemsida Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se). Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Behandling av personuppgifter När du registrerar din ansökan kommer Täby kommun att behandla dina personuppgifter för att administrera din ansökan. Kommunstyrelsen i Täby kommun är personuppgiftsansvarig för dessa behandlingar. Läs gärna mer om hur Täby kommun behandlar personuppgifter på Personuppgifter - Täby kommun (taby.se). Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen, vilket innebär att dina ansökningshandlingar kan begäras ut. Övrigt Låter det intressant? Registrera din ansökan på vår hemsida genom knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail eller brev. Sista ansökningsdag är 2025-07-11. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Tjänsten är ett vikariat på 6 mån med möjlighet till förlänging. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Om Täby kommun Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation. Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden. Social omsorg är ett av Täby kommuns verksamhetsområden. Här ger vi stöd och service till Täbyborna inom områdena äldreomsorg, individ- och familjeomsorg och funktionsnedsättning.
Din arbetsplats • Enheten för Familjestöd och familjehem är en av tre enheter inom verksamhet Barn och familj vid sektorn för socialtjänst i Härryda kommun. På enheten arbetar sju familjebehandlare, fem barnsekreterare och fem familjehemssekreterare samt arbetsledning. Vårt uppdrag är att ge barn och familjer som är i behov av biståndsbedömda insatser från socialtjänsten, bästa möjliga stöd och hjälp. Familjehemssekreterare och familjebehandlare har tidigare delat på en arbetsledare. Nu kommer vi att utöka med ytterligare en arbetsledare och vi söker därför dig som vill vara 1:e socialsekreterare för fem erfarna och ambitiösa familjehemssekreterare. • Familjehemssekreterarna har till uppgift att rekrytera, utreda och handleda familjehem samt kontaktfamiljer, stödfamiljer och kontaktpersoner. De håller i grundutbildning för våra nyblivna familjehem. Tillsammans med barnsekreterare har de regelbundna teamplaneringar för att • planera och lägga upp arbetet. Det nära samarbetet med barnsekreterare innebär bl a gemensamma möten med skola och föräldrar. De samarbetar med kommunens kommunikatör i arbetet med att rekrytera nya familjehem. • Härryda kommun är beläget med ett nära pendlingsavstånd till Göteborg och andra kranskommuner. Buss och tåg går ofta och stannar nära kontoret. Kontoret ligger centralt med närhet till bl a mataffärer, apotek och lunchrestauranger. • Vi vill att du som medarbetare ska trivas hos oss och ha en god arbetsmiljö. Vi litar på din förmåga och kompetens och vi uppmuntrar och tar tillvara nya idéer. Du kommer ha gott om stöd både av närmsta chef och av dina 1:e-kollegor, men också genom regelbunden processhandledning. Kommunen erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag och frukost varje morgon mot en mindre avgift. Vi har ett gott och nära samarbete mellan våra enheter inom Barn och familj samt med andra viktiga samarbetspartners inom kommunen, som t ex med skolan. Medarbetarna på enhet Familjestöd och familjehem uttrycker en hög grad av trivsel, tycker om och månar om varandra och har roligt ihop. Vi har givande och konstruktiva diskussioner och vill att alla ska komma till tals och känna sig lyssnade på. • Verksamhet Barn och familj i Härryda har en uttalad inriktning; Hemma först. Det innebär att vi med hjälp av ett flexibelt och processinriktat arbetssätt vill göra allt vi kan för att hjälpa barn i deras hemmiljö. Detta gör vi i samarbete med familjen, familjens nätverk och andra för barnet viktiga funktioner. När placering är det som återstår vill vi i första hand hitta lösningar i det egna nätverket och i andra hand i något av våra egna familjehem. Inriktningen och arbetssättet har lett till att absoluta merparten av de barn och ungdomar som av någon anledning inte kan bo kvar hemma, bor i något av våra egna familjehem. Vi värderar våra familjehem högt. Vi är måna om att ge dem det stöd de behöver för att de i sin tur ska kunna stötta och hjälpa det placerade barnet. Våra familjehemssekreterare är professionella, tillgängliga och flexibla och arbetar i nära team med barnsekreterare och socialsekreterare för att tillgodose varje enskilt barns behov. Om det behövs tar vi hjälp av våra familjebehandlare som också är en del av vår enhet. Ditt uppdrag • I ditt uppdrag kommer du att stötta familjehemssekreterarna i handläggningen och i samverkan. Du ska leda och fördela arbetet. Du kommer vara ett viktigt stöd i att tillse att vi har ett fokus på handledningen till familjehemmen och hur den kan utvecklas och förbättras. Du ska tillsammans med chef och medarbetare ansvara för att vår handläggning är rättssäker och du har en viktig roll när det gäller omvärldsbevakning och metodutveckling. Du ska trivas med att samverka och samarbeta med dina kollegor och ha en hög förmåga att ta in olika perspektiv. Du ska kunna vara ett känslomässigt stöd när det är svåra processer. Du kommer vara en viktig del i att upprätthålla arbetet med att finna våra egna familjehem och utveckla vår förstärkta familjehemsvård. • Det kommer i ditt uppdrag ingå att ha en överblick och ett ansvar över familjehemmens arvoden och beräkningen av omkostnadsersättningar. Du ska säkerställa att vi följer SKR:s riktlinjer och kunna göra genomtänkta bedömningar i de fall det finns anledning att gå utöver riktlinjerna. Du kommer att vara en viktig del i att planera aktiviteter för familjehemmen, såsom cafékvällar, föreläsningar och grundutbildning. Vi vill utveckla arbetet med att utvärdera stödet till våra familjehem. Vidare kommer i tjänsten ingå att till viss del vara operativ, t ex när det gäller rekrytering. Det här krävs för tjänsten • Vi behöver dig som är strukturerad, kunnig och processinriktad, men också snäll och omtänksam och trygg i dig själv. Du har mångårig erfarenhet av att arbeta med familjehemsvård inom socialtjänsten och är väl insatt i en familjehemssekreterares arbete. Du är lyhörd och inlyssnande för såväl våra barns och familjehems som familjehemssekreterarnas och våra samarbetspartners behov, • Vi vill att du ska vara socionom. Det är meriterande om du har handledarutbildning för familjehem eller utbildning i TMO och/eller ICDP samt vidareutbildning i barns utveckling och anknytningsmönster. Vi ser gärna att du har arbetsledarerfarenhet. • Varmt välkommen med din ansökan. Kortintervjuer på teams kommer att äga rum under vecka 28 och längre intervjuer på plats under vecka 29. Kontakt Ordinarie chef är på semester under vecka 26 och 27. För frågor under den tiden går det bra att kontakta enhetschef för utredning och skydd, Pernilla Johansson (tidigare 1:e socialsekreterare förfamiljehemssekreterarna) samt 1:e socialsekreterare Elin Björk (för barnsekreterarna) För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas.
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande. Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord! ARBETSUPPGIFTER Var med och skapa världens bästa stad för ett långt och värdigt liv nu söker vi en socialt ansvarig samordnare (SAS)! Som SAS ingår du i en enhet tillsammans med stadens medicinskt ansvariga sjuksköterskor (MAS) och medicinskt ansvariga för rehabilitering (MAR). Vi arbetar nära varandra och strävar efter att vara en aktiv partner i kvalitetsutvecklingen i förvaltningen. Just nu satsar vi extra på att arbeta mer förebyggande, både strategiskt och tillsammans med verksamheterna. Hos oss hjälps vi åt, stöttar varandra och delar kunskap för att hitta smartare arbetssätt. Vi ser fram emot att hälsa dig välkommen som vår nya kollega! I ditt arbete ingår bland annat omvärldsbevakning, särskilt gällande lagstiftning. Du deltar i nätverk och arbetsgrupper inom och utanför förvaltningen och fungerar som stöd till verksamheterna när det gäller att höja kvaliteten och arbeta förebyggande. Du deltar som sakkunnig i ledningsgrupper och andra forum, och en stor del av uppdraget handlar om att utreda och bedöma Lex Sarah-rapporter samt anmälningar till Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Du granskar förvaltningens äldreomsorg och föreslår förbättringar för att säkerställa att lagar, föreskrifter och beslut följs. Du stödjer verksamheterna i det systematiska kvalitetsarbetet och bidrar till utveckling av rutiner och arbetssätt. Arbetet kräver att du är strukturerad och kan prioritera mellan uppgifter. Du planerar mycket av ditt arbete självständigt och har möjlighet att arbeta hemifrån eller från annan plats när det passar. Vi ser fram emot att välkomna dig som en del av vårt SAS-team tillsammans gör vi skillnad varje dag! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer relevant samt flera års erfarenhet av att arbeta inom socialt arbete. Du är väl insatt i lagstiftningen och i social dokumentation. Du behöver även ha erfarenhet av kvalificerat utredningarbete och verksamhetsutveckling. Erfarenhet och kunskap om äldreomsorg, av ledarskap och verksamhetsutveckling. Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. Du driver långsiktigt och uthålligt förändringsarbete, både på lokal och övergripande nivå. Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs. Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Vi kan erbjuda dig ett spännande utvecklingsarbete tillsammans med kunniga chefer och medarbetare. Vi är Göteborg, är du det också? Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du: • En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens • Trygg anställning • Meningsfulla arbetsuppgifter • Karriärmöjligheter och kompetensutveckling • Heltidsanställning med möjlighet till deltid • Goda semestervillkor • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.
Välj ett jobb för att visa detaljer