Vi söker välutbildad personal med lämplig erfarenhet, som kan omsätta avancerad behandlingskunskap i den dagliga miljöterapin. Strukturer och metoder finns väl inarbetat – du står för innehållet i processen. GrödbyGården är ett behandlingshem för föräldrar och deras barn. Verksamhetens mål är att fördjupa relationen dem emellan, att hjälpa föräldern förstå sitt barns olika utvecklingsbehov och lära sig att tillräckligt väl möta dessa. Vi integrerar den jagstärkande miljöterapin med individuell psykoterapi. Vi tänker oss, att du är en person som tycker om att ta ansvar för ditt jobb; som är aktiv och gärna praktisk; att du stimuleras av en hög komplikationsgrad i arbetet och att du vill undvika att bedöma människor efter färdiga mallar eller schabloner. Din drivkraft har sin källa i tillfredsställelsen av att vara delaktig i klienternas utveckling och mognad och glädjen i att alla hjälps åt. Allas bidrag uppskattas utifrån klienternas nytta. Goda förutsättningar att i kliniska vardagen integrera och fördjupa teoretiska kunskaper i psykoterapi och utvecklingspsykologi. Vi har etablerat en sund företagskultur, där personalgruppen är klient- och arbetsinriktad. GrödbyGården är en platt organisation – kort avstånd till ledningen. Klienternas delaktighet är viktig för att nå behandlings- och utredningsmålen. Du ingår i ett arbetslag om 5 behandlare, får regelbunden extern handledning och har dessutom olika resurspersoner, som bidrar till att vi tillsammans ska nå målen i genomförandeplanen. Körkort. Lön efter överenskommelse. Rullande schema. Maila din ansökan till [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Föreståndare till Vintergården HVB – Gör skillnad varje dag Vintergården är ett HVB-hem beläget i natursköna Sunhultsbrunn med närhet till både skog och sjön Söljen. Här erbjuder vi en trygg och familjär miljö för flickor och pojkar i åldern 9–16 år med social problematik, fördelade på tre avdelningar med totalt 15 platser. Vi söker nu en trygg och engagerad föreståndare som vill vara med och leda, utveckla och kvalitetssäkra vårt viktiga arbete. Som föreståndare är du verksamhetens tillståndsbärare och har en central roll i att driva och vidareutveckla Vintergården HVB:s arbete i linje med lagstiftning, mål och riktlinjer. Arbetet sker nära verksamhetschefen och biträdande föreståndare. Exempel på arbetsuppgifter: Leda, planera och följa upp den dagliga verksamheten Bedöma placeringsförfrågningar Göra risk- och skyddsbedömningar samt kartläggningar Upprätta genomförandeplaner Ha vård- och behandlingsansvar enligt verksamhetens metoder Stötta och coacha medarbetarna i deras behandlingsarbete Arbetstider: Måndag–fredag dagtid, men kvälls- och helgarbete kan förekomma vid akuta händelser. Vi söker dig som är en stabil, tydlig och lösningsfokuserad ledare med ett stort engagemang för barn och unga i behov av stöd. Du är lyhörd, kommunikativ och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Du har också: Relevant högskoleutbildning (t.ex. socionom, beteendevetare) Kunskap i socialrätt Erfarenhet av arbete med barn, unga och familjer inom socialtjänsten Tidigare ledarerfarenhet Erfarenhet av behandlingsarbete och evidensbaserade metoder God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift Meriterande är om du har: Erfarenhet från HVB-verksamhet för barn och unga Drivit utvecklings- eller förändringsarbete Ledarskapsutbildning Kunskap i metoder som MI, ART eller lågaffektivt bemötande Hos oss får du en arbetsmiljö med öppet klimat, stark sammanhållning och högt engagemang. Du kommer att få kollegor med olika bakgrund och erfarenhet som alla värdesätter humor, tillit och prestigelöshet. Du kommer att få möjlighet att påverka och vidareutveckla en meningsfull verksamhet där du gör skillnad varje dag! Om tjänsten Tillsvidareanställning på heltid Tillträde enligt överenskommelse Provanställning tillämpas, förlängs efter godkänd IVO-ansökan om tillståndsbärare Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Bakgrundskontroll och utdrag ur misstanke- och belastningsregister krävs
Vill du vara en del av ett arbetslag som brinner för att hjälpa utsatta barn och drivs av att utveckla familjehemsvården? Vill du dessutom få möjligheten att arbeta på ett företag med spännande utvecklingsmöjligheter, där glädje, engagemang och ansvar är ledord? Vi söker en driven och engagerad familjehemskonsulent till vår familjehemsenhet i Linköping. Är du en person som är socionom med god social förmåga, har erfarenhet av myndighetsutövning och handledning? Då kan det vara dig vi söker! Om tjänsten Humana är en ledande aktör inom svensk familjehemsvård. Vårt arbete genomsyras av engagemang, flexibilitet och beprövade metoder som bidrar till att säkerställa kvalitativa insatser. Vi har olika enheter och kontor för att komma nära våra familjehem som finns i hela Sverige. Som familjehemskonsulent kommer du att ingå i ett team med andra familjehemskonsulenter. Dina primära arbetsuppgifter består av att rekrytera och utreda nya familjehem, handleda familjehem och arbeta i förfrågningar från socialtjänsten som söker familjehem till barn och unga. I vårt arbete använder vi oss av forsknings- och evidensbaserade metoder som TryggFam och Connect. Du kommer även att vara en del av olika utvecklingsprojekt då vi ständigt granskar oss själva och för att säkerställa kvalitativ familjehemsvård. Vi har förtroendearbetstid vilket innebär att vi har frihet att planera vår tid samtidigt som det förväntas av oss att lägga viss arbetstid på kvällar och helger utifrån verksamhetens bästa. Beredskapstjänstgöring ingår. Exempel på arbetsuppgifter Rekrytera familjehem Stötta och handleda jour- och familjehem Utreda och utbilda familjehem Kontinuerligt rapportera vården skriftligt till kund Upprätta och hålla kontakt med kunder Delta i utvecklingsarbetet runt konsulentstödd familjehemsvård Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, sex månaders provanställning tillämpas. Arbetet sker främst under dagtid men arbete under kvällar och helger kan förekomma. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vem är du? För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Du har erfarenhet och kunskap om familjehemsvård som vårdform, samt en god förståelse för vad som krävs för att upprätthålla kvalitativa insatser. Som person måste du både känna dig trygg med att arbeta självständigt och med dina kollegor. Vi ser även att du har en positiv inställning till samarbete och att bygga starka relationer, både internt och externt. Arbetet är ständigt föränderligt vilket ställer krav på flexibilitet, struktur och förmågan att anpassa och prioritera sitt arbete därefter. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. För denna tjänst krävs det att du: har socionomexamen har B-körkort har tre års erfarenhet av myndighetsutövning Det är även meriterande om du: har erfarenhet av att arbeta i behandling och/eller handledning har erfarenhet av familjehemsvård har god dokumentationsförmåga har god kännedom om BBIC och Socialtjänstlagen Vi erbjuder Ett öppet arbetsklimat som genomsyras av glädje, engagemang och ansvar Engagerade, kompetenta och erfarna kollegor med god sammanhållning Tillgång till vår interna utbildningsportal och kompetenta handledare Ett utvecklande och varierande arbete Möjlighet att vara med och utveckla ditt egna arbete Förtroendearbetstid Möjlighet till förmånsbil Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Enhetschef, Matilda Nordsjö, [email protected]
Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Individ- och familjeomsorgen i Boden har en organisation som syftar till att arbeta med multikompetenta team som samverkar kring och med klienterna och familjerna för att ge stöd inom olika områden. Vi arbetar nära vårt samlade öppenvårdsteam och genom alla teamens nära samverkan bidrar det till en trygg likväl som utvecklande arbetsmiljö för medarbetarna. På Team Familj arbetar socialsekreterare med inriktning försörjningsstöd, familjehem, familjerätt/föräldraskap, missbruk/beroende/ohälsa samt barn och unga med målet att skapa en fungerande helhet för familjerna vi möter. ARBETSUPPGIFTER Arbetet består av socialt utrednings- och motivationsarbete med inriktning försörjningsstöd med målet att den enskilda ska bli självförsörjande. Uppgifterna är omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfulla. Teamets medarbetare är engagerade personer som drivs av att göra skillnad i sitt arbete. Du får ett nära stöd från kollegor och teamchef i det dagliga arbetet. Du har extern ärende- och processhandledning, regelbundna yrkesträffar med fokus på utveckling. Som nyanställd erhåller du en introduktionsplan anpassad efter dina behov som syftar till att ge dig en trygg inskolning på arbetsplatsen och de verktyg som du behöver i det dagliga arbetet. KVALIFIKATIONER Du som söker tjänsten har socionomexamen eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms adekvat. Erfarenhet inom myndighetsutövning är meriterande. Du är strukturerad och tycker om att samarbeta och samverka och har förmåga att arbeta självständigt och lösningsfokuserat. Du är positiv till utveckling av verksamheten tillsammans med dina kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du som person är en teamspelare", du är ödmjuk och tolerant, kan båda lyssna in och inspirera andra. Ditt arbete präglas av god kvalité, ett gott bemötande och en hög servicenivå. Du kommer att arbeta såväl i akuta ärenden som mot planerade mål, vilket kräver ett flexibelt förhållningssätt med kollegor och chef nära som bollplank i din vardag. Du är bekväm med att ta initiativ och även fatta beslut och driva dina ärenden framåt. Vi strävar efter en jämn köns- och åldersfördelning och ser styrkan i mångfald. Det är viktigt att du uttrycker dig väl i svenskt tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskaper i ytterligare språk och/eller erfarenhet av andra kulturer. B-körkort erfordras. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vill du jobba med oss? Vi i Finspång är sedan en tid tillbaka i ett spännande skede där vi anpassar vår verksamhet efter den nya socialtjänstlagen med ambitionen att möta barn, ungdomar, familjer och vuxna i ett tidigt förebyggande arbete. Vi ser nu behov av att bibehålla vår stabilitet på myndighetssidan så att de kommuninvånare som har behov och rätt till insatser kan få det. Vi söker dig som är van att arbeta med myndighetsutövning på socialkontor och som är väl insatt i lagstiftning så som SoL, LVU, LVM och LBSB. Vad kan vi erbjuda dig? Vi söker dig som är sugen på att jobba med myndighetsutövning med inriktning barn, ungdomar, deras familjer och/ eller vuxna, på ett socialkontor med högt engagemang. Ett socialkontor där allas kompetenser tas tillvara och innovativa lösningar och samarbete präglar vårt arbete både under utredning-, uppföljning- och behandlarfas. I Finspång har alla barn, ungdomar och vuxna som är placerade i familjehem eller HVB sin egen socialsekreterare i en särskild uppföljargrupp. Uppföljargruppen har även ansvar för att strukturerade uppföljningar av öppenvårdsinsatser sker. För att du ska trivas hos oss behöver du vara intresserad av, och gärna förtrogen med, förhållningssättet Signs of Safety eftersom hela IFO i Finspång arbetar aktivt utifrån detta arbetssätt. Vi är stolta över att alla medarbetare, oavsett var i organisationen de arbetar, kan känna sig trygga i att chefer och kollegor från alla grupper och du själv kommer att ha ett gemensamt förhållningssätt i arbetet. När du börjar hos oss kommer du att få grundutbildning i Signs of Safety, om du inte redan har en sådan. Dina framtida arbetsuppgifter I rollen som socialsekreterare kommer du behöva kunna växla tempo, balansera krav på dokumentation med vikten av personliga möten och samtal med barn, ungdomar, deras familjer samt vuxna. Vi ser utrednings- och uppföljningsarbetet som en del i en förändringsprocess och i rollen sker samarbete ofta tillsammans med övriga kollegor på IFO så som barn- och ungdomsutredare, uppföljare, vuxenhandläggare och behandlare. Signs of Safetys förhållningssätt bygger på strävan efter ett nära samarbete med familjernas och de vuxnas egna nätverk och du behöver förstå vikten av att låta dem vi möter hitta och pröva sina egna lösningar där vi som socialtjänst inte sätter på oss rollen som experter. Vi tillämpar medhandläggarskap när så behövs men ser gärna att du har mod att arbeta självständigt i ärenden när det är möjligt. Grunden är alltid att du ska känna dig trygg i arbetet och få stöd av kollegor och chef i de moment som ingår i ditt dagliga arbete. För att det ska fungera har vi varje vecka gruppmöten där ansvarig chef deltar. På dessa gruppmöten vägleder vi varandra i strukturerad ärendehandledningsprocess. Utöver veckovisa gruppmöten kommer du att ha egen tid med gruppchef för ärendestöd kontinuerligt. När du är ny på arbetsplatsen får du även en mentor som stöttar dig tills du kommit in i arbetet. Finspångs socialtjänst präglas av mod, samarbete över gränserna och engagemang hos medarbetare. Vi har därför som mål att alla medarbetare på IFO ska ansvara för att utöver det vardagliga klientarbetet kunna driva någon form av utvecklingsarbete. Det innebär att du kommer få möjlighet att bidra med kvalitetshöjande arbete i någon form. Arbetstiden är huvudsakligen förlagd dagtid, men obekväm arbetstid förekommer. Det finns viss möjlighet att arbeta hemifrån vid behov när verksamheten tillåter och i dialog med gruppchef. Flexavtal gäller när du arbetar som myndighetsutövare hos oss. Vem är du? Du har socionomexamen och erfarenhet av myndighetsutövning. Vi lägger stor vikt vid tidigare erfarenheter, personlig lämplighet samt förmågan att kunna vara lugn i krävande situationer. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Villkor: Körkort för manuell växellåda är ett krav. Övrigt: Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden, tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde: 2025-09-01 eller enligt överenskommelse Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Vi driver Finspång framåt! Finspång har ett rikt och varierat utbud av kultur, unika historiska miljöer och mötesplatser. Det är en levande industriort med ett starkt näringsliv med närhet till kringliggande städer. Tillsammans med näringslivet har Finspångs kommun fastslagit en gemensam vision att vi till år 2035 ska ha 30 000 invånare. Finspång utvecklas genom en drivkraft att möta samtiden och framtiden. Därför styrs kommunens verksamheter utifrån FN:s globala mål. Genom att agera lokalt för att påverka globalt vill vi bidra till en hållbar framtid för människor och miljö. Som medarbetare i Finspångs kommun är du vår viktigaste resurs. Du och dina kollegor förbättrar vardagen för andra – varje dag. Här får du möjlighet att göra skillnad, ge service till andra och ta ansvar för Finspångs utveckling. Tillsammans bygger vi stolthet och arbetsglädje på en arbetsplats som präglas av öppenhet och samarbete. Vi har en förmånsportal genom företaget Benify; Fördel Finspång, där alla våra medarbetare får ta del av förmåner, rabatter och andra erbjudanden av många olika slag, exempelvis friskvårdsbidrag. För att ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Finspångs kommun. I Finspångs kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa till annonsens kontaktperson som kommer att guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Innan anställning i Finspångs kommun ska giltig identitetshandling visas. Inför rekryteringsarbetet har Finspångs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Psykiatriska öppenvårdsmottagningen i Sandviken är en allmänpsykiatrisk mottagning för invånare över 18 år. Vi ansvarar för att i den öppna psykiatriska vården bedriva insatser som främjar hälsa och ger ökad livskvalitet. Vi är cirka 35 medarbetare på mottagningen i Sandviken. Vår mottagning präglas av en god arbetsmiljö där vi har omsorg om varandra. Verksamheten genomsyras av ett gott bemötande, hög tillgänglighet och goda resultat. Psykiatriska mottagningen i Sandviken arbetar mot tre kommuner; Sandviken, Hofors och Ockelbo. Vi söker nu en kurator för tillsvidareanställning. ARBETSUPPGIFTER Som kurator inom vuxenpsykiatrin står du för det psykosociala perspektivet i teamarbetet runt patienten. Du kommer att ingå i mottagningens behandlingsteam. Kuratorerna på mottagningen finns representerade i teamen men samarbetar också med varandra för ett utvecklat socialt arbete inom den specialiserade psykiatrin. I det dagliga arbetet ingår också att medverka i mottagningens och enhetens förbättringsarbete. . Detta innebär att du har möjlighet att vara med och utveckla vården på mottagningen. Som kurator hos oss kommer du bland annat att arbeta med • att samordna insatser och samverka med andra vårdgivare runt patienten såsom exempelvis SIP • stödsamtal utifrån psykosociala belastningsfaktorer, uppmärksamma barns behov, anhörigstöd och psykosociala kartläggningar • barndomsanamneser inom diagnostikprocessen. Hos oss får du • personligt anpassad introduktion • arbeta i trygg arbetsgrupp där det alltid finns någon att rådfråga • individuell utvecklingsplan. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker en flexibel och engagerad person som trivs i nära samarbete med alla professioner i en omväxlande vardag. Du har en god samarbetsförmåga, är trygg i din yrkesroll, har ett genuint intresse för arbete med personer med psykisk ohälsa och du har förmåga att bemöta människor på ett professionellt och empatiskt sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I rollen som kurator ska du ha • socionomutbildning. För den här tjänsten är det meriterande om du är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator, och om du har erfarenhet av myndighetsutövning och/eller biståndshandläggning. Före erbjudande om anställning har arbetsgivaren rätt att begära ett utdrag från belastningsregistret. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. ARBETSUPPGIFTER Biståndsenheten i Eksjö kommun söker två kontrakterade jourhem för barn mellan 0-20 år. Vi söker också jourhem som kan ta emot vid förfrågan men som inte är kontrakterade. Vi söker dig/er som har utrymme både gällande tid, plats och engagemang samt har en stabil vardag och en personlig känslomässig mognad. Din/er uppgift blir att öppna upp ditt/ert hem för de barn och ungdomar som har behov av annat boende en period. Uppdraget som kontrakterat jourhem innebär förbindelse att ta emot tillfälligt placerade barn och ungdomar med kort varsel. Ofta sker placeringen samma dag och kan pågå allt från någon dag till flera månader. Jourplacering sker under socialtjänstens utredningstid i de fall barnen inte kan/bör bo hemma av olika anledningar. Utredningen syftar till att bedöma barnets mer långsiktiga behov av eventuellt stöd och åtgärder. Ibland flyttar barnet/ungdomen hem igen, ibland placeras det i annan form för en längre period. Uppdraget som jourhem innebär att ni har ansvar för barnets/barnens dagliga omvårdnad och att möta deras behov av känslomässigt stöd. Ni ansvarar också för att stödja skolgången, se till att barnet kommer till bokade tider med exempelvis sjukvård, medverka vid fritidsaktiviteter och till umgänge med barnets biologiskt nätverk med mera. Ni får stöd och handledning av familjehemssekreterarna samt nära samarbete med barnets socialsekreterare. Som jourhem behöver en vuxen kunna vara hemma på heltid under den tid man har placeringar om det finns ett sådant behov. Som jourhem får man ersättning genom arvode och omkostnadsersättning. Ni som vill bli vårt jourhemmet behöver bo i Eksjö kommun eller närliggande kommun. Detta för att barnen ska kunna gå kvar i skola/förskola samt för att barnen ska kunna upprätthålla kontakt med föräldrar och andra viktiga personer i sitt nätverk. KVALIFIKATIONER Vi söker jourhem med följande kvalifikationer: - Stabila och trygga vuxna som klarar och har tid att sätta barnens behov i första rummet - Erfarenhet av att ta hand om barn gärna i form av familjehem - Förmåga att möta barn som kan befinna sig i kris och med olika erfarenheter/svårigheter - Förmåga att utgöra en trygghet för barnen under placeringstiden och också i samband med avslutet av placeringen - Minst en vuxen ska kunna vara hemma på heltid vid en placering som kan ske med kort varsel - Hemmet behöver ha 1-2 extra sovrum tillgängliga - Körkort och tillgång till egen bil - Flexibilitet och en god förmåga att samarbeta ÖVRIGT
Välkommen till Samskapa. Vi erbjuder stöd och behandling till utsatta barn, unga och deras familjer. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Vi söker nu en handledare till familjehem till våra uppdrag, inom strukturerad hemmabaserad behandling, i hela Skåne med angränsande län. Uppdrag: Som handledare ansvarar du för ett antal familjehem. Din uppgift är att bistå familjehemmen med handledning och stöd under de perioder de har en placering. Du arbetar på uppdrag av socialtjänsten och har ett nära samarbete med ansvarig socialsekreterare. I arbetet ingår: - Rekrytering och utredning av familjehem - Att utbilda familjehem - Stöd och handledning till familjehem - Dokumentation och rapportering Du blir en del av ett team, som arbetar i komplexa ärenden med behandlingsinsatser i familjehemmen. Behandlingsarbetet sker i stor utsträckning ensamt, men i varje ärende är man ett team med täta team-träffar och ett gemensamt mål framåt med de olika delarna i familjesystemet. Därav behöver du tycka om att arbeta både i team och självständigt. Teamet, som består av Samordnare, Familjebehandlare, Handledare och Ungdomsbehandlare, ansvarar för att tillhandahålla de bästa förutsättningarna för utveckling och förändring i familjerna på hemmaplan och även för placerade barn i behandlingsfamilj. Varje ärende är unikt och du kan därför komma att ha olika roller och tillhöra olika team utifrån hur behovet ser ut. Det finns en behandlingsledare som har huvudansvaret för att strukturera och leda behandlingsarbetet framåt i teamen. Arbetet innefattar resor då våra familjehem finns utspridda i regionen. I tjänsten ingår även beredskap. Information om tjänsten: Omfattning: Heltid Arbetstid: Dagtid, men viss kvällstid kan förekomma. Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning Vi erbjuder dig Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Möjlighet till kompetensutveckling (utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse) En egen utvecklingsplan där vi sätter värde på din kompetens (kartlägger styrkor och utvecklingsområden) Generöst friskvårdbidrag Välutbildade och erfarna ledare nära dig Möjlighet att växa inom organisationen (till exempel genom intern rörlighet) Krav Socionom eller beteendevetare Erfarenhet av familjehemsvård (gärna som familjehemskonsulent) God kännedom om socialtjänstlagen och BBIC Utbildning kring utredningsprocessen Arbetslivserfarenhet inom målgruppen God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska (krävs i utredningsprocessen och rapporteringen) God datorvana B-körkort Meriterande Vi ser gärna att du har minst tre års erfarenhet av behandlingsarbete Utbildning/erfarenhet av att handleda familjehem Steg-1 utbildning eller andra fördjupande utbildningar Erfarenhet av att arbeta i team med relationell och systemisk inriktning Personliga egenskaper: Som person är du trygg i dig själv och har en god förmåga att skapa förtroende hos andra människor och för organisationen. Du har ett vänligt och omsorgsfullt bemötande. Vi tror att du är en driven person som sporras av eget ansvar och att utveckla en god och kvalitativ verksamhet. Då du arbetar i människors vardag och bostad, är det viktigt att du kan vara flexibel och hantera de situationer som kan uppstå. Det är av vikt att du en har god samarbetsförmåga, både internt och externt. Personlig lämplighet är avgörande för att lyckas i denna roll. Information om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/. Urval och intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan! Kontakt Veronica Tiger [email protected] 0735-323869
Välkommen till Samskapa. Vi erbjuder stöd och behandling till utsatta barn, unga och deras familjer. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Vi söker nu en handledare till familjehem till våra uppdrag, inom strukturerad hemmabaserad behandling, i hela Skåne med angränsande län. Uppdrag: Som handledare ansvarar du för ett antal familjehem. Din uppgift är att bistå familjehemmen med handledning och stöd under de perioder de har en placering. Du arbetar på uppdrag av socialtjänsten och har ett nära samarbete med ansvarig socialsekreterare. I arbetet ingår: - Rekrytering och utredning av familjehem - Att utbilda familjehem - Stöd och handledning till familjehem - Dokumentation och rapportering Du blir en del av ett team, som arbetar i komplexa ärenden med behandlingsinsatser i familjehemmen. Behandlingsarbetet sker i stor utsträckning ensamt, men i varje ärende är man ett team med täta team-träffar och ett gemensamt mål framåt med de olika delarna i familjesystemet. Därav behöver du tycka om att arbeta både i team och självständigt. Teamet, som består av Samordnare, Familjebehandlare, Handledare och Ungdomsbehandlare, ansvarar för att tillhandahålla de bästa förutsättningarna för utveckling och förändring i familjerna på hemmaplan och även för placerade barn i behandlingsfamilj. Varje ärende är unikt och du kan därför komma att ha olika roller och tillhöra olika team utifrån hur behovet ser ut. Det finns en behandlingsledare som har huvudansvaret för att strukturera och leda behandlingsarbetet framåt i teamen. Arbetet innefattar resor då våra familjehem finns utspridda i regionen. I tjänsten ingår även beredskap. Information om tjänsten: Omfattning: Heltid Arbetstid: Dagtid, men viss kvällstid kan förekomma. Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning Vi erbjuder dig Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Möjlighet till kompetensutveckling (utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse) En egen utvecklingsplan där vi sätter värde på din kompetens (kartlägger styrkor och utvecklingsområden) Generöst friskvårdbidrag Välutbildade och erfarna ledare nära dig Möjlighet att växa inom organisationen (till exempel genom intern rörlighet) Krav Socionom eller beteendevetare Erfarenhet av familjehemsvård (gärna som familjehemskonsulent) God kännedom om socialtjänstlagen och BBIC Utbildning kring utredningsprocessen Arbetslivserfarenhet inom målgruppen God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska (krävs i utredningsprocessen och rapporteringen) God datorvana B-körkort Meriterande Vi ser gärna att du har minst tre års erfarenhet av behandlingsarbete Utbildning/erfarenhet av att handleda familjehem Steg-1 utbildning eller andra fördjupande utbildningar Erfarenhet av att arbeta i team med relationell och systemisk inriktning Personliga egenskaper: Som person är du trygg i dig själv och har en god förmåga att skapa förtroende hos andra människor och för organisationen. Du har ett vänligt och omsorgsfullt bemötande. Vi tror att du är en driven person som sporras av eget ansvar och att utveckla en god och kvalitativ verksamhet. Då du arbetar i människors vardag och bostad, är det viktigt att du kan vara flexibel och hantera de situationer som kan uppstå. Det är av vikt att du en har god samarbetsförmåga, både internt och externt. Personlig lämplighet är avgörande för att lyckas i denna roll. Information om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/. Urval och intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan! Kontakt Veronica Tiger [email protected] 0735-323869
Välkommen till Samskapa. Vi erbjuder stöd och behandling till utsatta barn, unga och deras familjer. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Vi söker nu en handledare till familjehem till våra uppdrag, inom strukturerad hemmabaserad behandling, i hela Skåne med angränsande län. Uppdrag: Som handledare ansvarar du för ett antal familjehem. Din uppgift är att bistå familjehemmen med handledning och stöd under de perioder de har en placering. Du arbetar på uppdrag av socialtjänsten och har ett nära samarbete med ansvarig socialsekreterare. I arbetet ingår: - Rekrytering och utredning av familjehem - Att utbilda familjehem - Stöd och handledning till familjehem - Dokumentation och rapportering Du blir en del av ett team, som arbetar i komplexa ärenden med behandlingsinsatser i familjehemmen. Behandlingsarbetet sker i stor utsträckning ensamt, men i varje ärende är man ett team med täta team-träffar och ett gemensamt mål framåt med de olika delarna i familjesystemet. Därav behöver du tycka om att arbeta både i team och självständigt. Teamet, som består av Samordnare, Familjebehandlare, Handledare och Ungdomsbehandlare, ansvarar för att tillhandahålla de bästa förutsättningarna för utveckling och förändring i familjerna på hemmaplan och även för placerade barn i behandlingsfamilj. Varje ärende är unikt och du kan därför komma att ha olika roller och tillhöra olika team utifrån hur behovet ser ut. Det finns en behandlingsledare som har huvudansvaret för att strukturera och leda behandlingsarbetet framåt i teamen. Arbetet innefattar resor då våra familjehem finns utspridda i regionen. I tjänsten ingår även beredskap. Information om tjänsten: Omfattning: Heltid Arbetstid: Dagtid, men viss kvällstid kan förekomma. Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning Vi erbjuder dig Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Möjlighet till kompetensutveckling (utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse) En egen utvecklingsplan där vi sätter värde på din kompetens (kartlägger styrkor och utvecklingsområden) Generöst friskvårdbidrag Välutbildade och erfarna ledare nära dig Möjlighet att växa inom organisationen (till exempel genom intern rörlighet) Krav Socionom eller beteendevetare Erfarenhet av familjehemsvård (gärna som familjehemskonsulent) God kännedom om socialtjänstlagen och BBIC Utbildning kring utredningsprocessen Arbetslivserfarenhet inom målgruppen God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska (krävs i utredningsprocessen och rapporteringen) God datorvana B-körkort Meriterande Vi ser gärna att du har minst tre års erfarenhet av behandlingsarbete Utbildning/erfarenhet av att handleda familjehem Steg-1 utbildning eller andra fördjupande utbildningar Erfarenhet av att arbeta i team med relationell och systemisk inriktning Personliga egenskaper: Som person är du trygg i dig själv och har en god förmåga att skapa förtroende hos andra människor och för organisationen. Du har ett vänligt och omsorgsfullt bemötande. Vi tror att du är en driven person som sporras av eget ansvar och att utveckla en god och kvalitativ verksamhet. Då du arbetar i människors vardag och bostad, är det viktigt att du kan vara flexibel och hantera de situationer som kan uppstå. Det är av vikt att du en har god samarbetsförmåga, både internt och externt. Personlig lämplighet är avgörande för att lyckas i denna roll. Information om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/. Urval och intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan! Kontakt Veronica Tiger [email protected] 0735-323869
Välj ett jobb för att visa detaljer