Speciallärare

Sök bland 95 lediga jobb som Speciallärare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Speciallärare inriktning intellektuell funktionsnedsättning

Att Tranås ligger nära gränsen till Östergötland med närhet till flera större städer, men ändå i Småland, märks tydligt. Med sitt läge har Tranås alltid varit en given handelsstad, fylld med drivna entreprenörer med en stadig fot i den småländska myllan. I Tranås kan du bo och verka tryggt – med närhet till varandra, naturen, skolan och fritidsaktiviteterna. Här blir det mer tid över till det som du tycker är viktigt i livet. OM ARBETSPLATSEN Barn och utbildningsförvaltningen i Tranås ger barn och unga en värdefull start i livet. Vi ansvarar för förskoleverksamhet, förskoleklass och grundskola, fritids, gymnasium, anpassad grund- och gymnasieskola, elevhälsa och resursteam. Vårt mål är att erbjuda en inkluderande, trygg och utvecklande miljö där elever och medarbetare trivs. Genom att bli en del av vår förvaltning får du möjligheten att vara med och påverka och göra Tranås till en ännu bättre skolkommun. Välkommen till en spännande karriärmöjlighet i Tranås kommun. Tranås kommuns Anpassade gymnasieskola finns väl integrerad på Holavedsgymnasiet. I Anpassad gymnasieskola har vi två inriktningar nationellt program och individuellt program. Vår anpassade gymnasieskola leds av en gemensam rektor för  Anpassad grundskola och anpassad gymnasieskola. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att ansvara och bedriva undervisning inom inriktningen ämnesområden. Tillsammans med arbetslaget ansvar du för att eleverna får en trygg och meningsfull skolvardag. I rollen ingår mentorskap där du planerar och genomför undervisningen utifrån varje elevs behov och förutsättningar. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga professioner inom verksamheten samt kontakt med vårdnadshavare. I vår verksamhet arbetar du tillsammans med flera lärare och elevassistenter. I Anpassad gymansieskola ingår elevhälsofunktioner som kurator, skolpsykolog, skolsköterska. Vi har ett nära samarbete med Centrala Elevhälsan. På Holavedsgymnsiet arbetar vi aktivt med ett inkluderande perspektiv där vi söker och hittar samarbete mellan skolans olika program. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad speciallärare med inriktning mot intellektuell funktionsnedsättning alternativt lärare med erfarenhet av anpassade skolformer. Du har kunskap om Anpassade skolformer, styrdokument och målgruppen samt dess utmaningar för lärande och utveckling. Vi ser att gärna att du har en bakgrund som förskollärare eller lärare F-3. För att passa i denna roll tror vi dessutom att du är/har: • Kommunikativ och tydlig: Kommunicerar på ett tydligt sätt. Säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Påminner och följer upp. • Strukturerad: Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. Är noggrann och väl medveten om verksamhetens mål. Lägger stor vikt vid att man lever upp till dessa. • Samarbetsförmåga: Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. • Flexibel: Elevernas bästa är alltid i fokus och ditt förhållningssätt präglas av att se möjligheterna i förändringar. Du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och är trygg i din roll. Du arbetar bra självständigt såväl som i team. • Ledarskap: Leder och motiverar andra för att e­ffektivt nå mål. En stolt företrädare för den yrkesroll vi utbildar eleverna mot och brinner för att dela med dig av dina kunskaper. Skapar engagemang och delaktighet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och mognad. ANSTÄLLNING Anställningsform: Tillsvidareanställning vid uppvisande av rätt behörighet. Ferietjänst. Tillträde: 24-08-07. LÖN OCH FÖRMÅNER I Tranås kommun tillämpar vi individuell lönesättning. Tranås kommun arbetar ständigt för att öka våra medarbetares välbefinnande. Läs mer om våra förmåner HÄR. ANSÖKAN För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget Talent Recruiter. Vi ber dig därför skicka in din ansökan via Talent Recruiter genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Intervjuer kan ske löpande under ansökningsperioden.  Varmt välkommen med din ansökan!

1 mars 2024
Sista ansökan:
22 mars 2024
Speciallärare med inriktning intellektuell funktionsnedsättning

Du är välkommen till Norberg, den lilla kommunen med det stora hjärtat. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen. Norbergs kommun startar från och med hösten upp en klass inom anpassad grundskola med inriktning ämnesområden. Är du behörig speciallärare med inriktning mot intellektuell funktionsnedsättning och vill starta en ny verksamhet är du varmt välkommen till oss. Norbergs förskolor och skolor har en gemensam vision, ”Det hänger på mig och jag kan göra något åt det. Jag, vi, tillsammans i det livslånga lärandet”. Tjänsten och arbetsuppgifter Du kommer tillsammans med övriga kollegor planera, genomföra och utvärdera den pedagogiska undervisningen. Du kommer att arbeta nära och i team med pedagog samt elevassistenter som arbetar inom anpassad grundskola. Du kommer tillsammans med dina kollegor att arbeta utifrån lågaffektivt bemötande och med olika kommunikationsverktyg. Du använder digitala verktyg som en naturlig del i din undervisning. Kvalifikationer Du är legitimerad speciallärare med inriktning intellektuell funktionsnedsättning. Du är strukturerad och van att dokumentera. Du behöver ha kunskaper om och kunna hantera individer med olika NPF-diagnoser och intellektuell funktionsvariation. I ditt uppdrag som speciallärare är det viktigt att du är lugn, trygg, stabil och har eleverna och deras måluppfyllelse i fokus. I klassrummet har du ett tydligt ledarskap där du också kan förmedla dina förväntningar på eleverna på ett bra sätt. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga, där du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du förväntas ha goda IT-kunskaper för att kunna vara med på skolans fortsatta digitala resa, i övrigt är du nyfiken och driven i utvecklingen av verksamheten. Erfarenhet av TAKK är meriterande. Övrigt För den som erbjuds anställning hos oss, krävs enligt Lag om registerkontroll, utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister. Utöver ett utvecklande och stimulerande arbete med härliga kollegor ges du möjlighet till en del förmåner, som exempelvis friskvårdsbidrag, att lämna blod på betald arbetstid samt förmånscykel. Norbergs kommun har rökfri arbetstid.

1 mars 2024
Sista ansökan:
1 april 2024
Speciallärare till Furulundsskolan i Mariannelund åk F-9 (100%)

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. Om arbetsplatsen Inom skolans värld i Eksjö kommun arbetar vi alla engagerat och med ett relationellt ledarskap för att rusta eleverna för framtiden. Från den tidiga skolåldern till gymnasieskolans slut ska eleverna få en likvärdig utbildning med möjlighet att utvecklas utifrån sina egna förutsättningar. Under åren ska de inspireras till en livslång lust att lära och stöttas i målet att klara sin utbildning. För att lyckas i vårt viktiga uppdrag strävar vi efter en positiv kultur där en gemensam samsyn och kollegialt samarbete skapar utveckling och arbetsglädje. Furulundsskolan är kommunens enda F-9 skola. Detta innebär att vi följer våra elever under många år vilket skapar unika möjligheter till samarbete och goda samverkansmöjligheter. På skolan går nästan 300 elever, varav ca 60 är inskrivna på fritidshemmet. Här arbetar ungefär 60 pedagoger och andra nyckelpersoner, med det gemensamma målet att samtliga elever ska må bra, vara trygga och lyckas med sitt skolarbete. Skolan är belägen i närhet till skog och natur där de stora ytorna på skolgården ger möjligheter till lek, idrott och andra aktiviteter. Övrig information Intervjuer sker löpande under rekryteringstiden. Tillse att du har ett aktuellt belastningsregister gällande arbete inom skola. Vid en intervju ska du kunna identifiera dig och på förekommen anledning kunna uppvisa arbetstillstånd. ARBETSUPPGIFTER I tjänsten kommer du att få arbeta med elever enskilt och i grupp för att stärka främst elevens förmåga i svenska och matematik. Att utveckla elevens studieteknik är ett annat prioriterat mål. Allt detta i en tät samverkan med ordinarie undervisande lärare, elevhälsan på skolan och elevernas vårdnadshavare. Vi söker en lagspelare med hög social kompetens och en positiv elevsyn. Du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt i ditt bemötande med såväl elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är öppen för att lära av andra och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du är organiserad och strukturerad såväl som driven i din professionella roll. Du har en vilja och stor handlingskraft i arbetet med att förbättra och utveckla verksamheten utifrån uppsatta mål. Det är en självklarhet för dig att arbeta systematiskt och effektivt samtidigt som du är bekväm med digital teknik. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad speciallärare och kan göra skillnad för våra elever som av någon anledning kommit efter i sin inlärning. Du behöver kunna effektiva metoder för att stärka läsinlärning, läsförståelse och/eller metoder för att reparera och stärka matematikinlärningen. Uppdraget kan komma att rikta sig mot flera olika stadier utifrån aktuellt behov. ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

1 mars 2024
Sista ansökan:
24 mars 2024
Speciallärare åk 7-9 Kyrkhedens skola Hagfors Kommun

ARBETSUPPGIFTER OCH KVALIFIKATIONER  Du är utbildad speciallärare med inriktning mot matematik och har erfarenhet av undervisning i åk 7-9. I ditt arbete kommer du att arbeta praktiskt med att ge elever stödinsatser och undervisa individuellt, i grupp och i ordinarie undervisningssituationer. Du förväntas också föreslå insatser och anpassningar för elever i behov av detta och vara delaktig för upprättandet av utredningar och åtgärdsprogram samt uppföljning och utvärdering av dessa. Du har hög digital kompetens och vill ta dig an uppgiften att skapa goda digitala strategier för det administrativa arbetet kring skolans särskilda stöd. Du har idéer och tankar kring hur man kan utveckla lärandet hos dina elever, med utgångspunkt i elevernas behov. Mentorskap ingår i tjänsten. Det är en förutsättning att du tycker om att arbeta med elever och i team. Du har lätt för att kommunicera och har ett stort intresse av att möta olika människor med olika bakgrund och förutsättningar. Du har en god förmåga att skapa goda relationer till medarbetare, barn/elever och kollegor. Som person kännetecknas du av en positiv inställning och ett lösningsfokuserat arbetssätt.   Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.   Enligt skollagen (2010:800) krävs ett registerutdrag från Rikspolisstyrelsen belastningsregister för att arbeta inom förskoleverksamhet, skola eller barnomsorg. Blankett finns på Rikspolisstyrelsens webbplats.  ARBETSPLATS Kyrkheden skola, Hagfors kommun Hagfors kommun erbjuder dig stora möjligheter till balans i livet. Du kan göra karriär och samtidigt njuta av ett gôtt liv med livskvalitet. Här finns ett modigt fôlk med framåtanda som uppskattar kombinationen av den lilla stadens potential och närheten till en storslagen natur.  Vårt handlingskraftiga näringsliv stärker kommunen och sätter Hagfors på kartan internationellt. Den lokala flygplatsen gör att det är nära till Stockholm och resten av världen, vilket skapar möjligheter i både jobbet och privatlivet.  Här hjälps vi åt att skapa ett rikt liv och tillsammans möjliggör vi en attraktiv kommun. Läs mer om arbetet i Hagforsstrategin. LÖN  Vi tillämpar individuell lönesättning och löneanspråk.   FACKLIGA FÖRETRÄDARE  Nås via kommunens växel 0563-185 00 ÖVRIGT  Vi har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.  SISTA ANSÖKNINGSDAG 2024-03-22 SYSSELSÄTTNINGSGRAD 100 % ANSTÄLLNINGSFORM Tidsbegränsad anställning läsåret 24/25 TILLTRÄDESDATUM 2024-08-12 eller enligt överenskommelse  ANSVARIG ARBETSLEDARE Kerstin Båtnäs [email protected]   VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

29 februari 2024
Sista ansökan:
22 mars 2024
Speciallärare till Högaholmsskolan

Ref: 20240426 Arbetsuppgifter Just nu söker vi en speciallärare till Högaholmsskolan. I rollen som speciallärare planerar och genomför du undervisning, kartläggning, handledning och observation av både enskilda barn, elever och grupper. Du verkar för att eleverna ska få en så god utveckling som möjligt, såväl kunskapsmässigt som socialt, samt påverkar aktivt och stimulerar eleverna till att utvecklas så långt som möjligt för att uppfylla kunskapskraven. Du genomför även utbildning för och handledning av medarbetare samt är ett stöd till ledningen i arbetet med barn och elever i behov av särskilt stöd. Vidare kommer du att medverka i verksamhets- och metodutveckling. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad grundskollärare och har en speciallärarexamen. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som speciallärare är det meriterande. Du behöver ha god kunskap i skolans styrdokument och förmågan att tillämpa det i ditt dagliga arbete. Det är viktigt att du har god didaktisk- och pedagogisk förmåga samt att du har kunskap kring relevanta digitala verktyg.   Vi ser fram emot din ansökan!  Om arbetsplatsen I januari 2024 öppnade vi upp Högaholmsskolan i nya fina lokaler. Mitt i gröna Lindängen ligger Högaholmsskolan som är en mångkulturell F–6-skola med cirka 360 elever. Här finns bl.a. fina lektionssalar som väl isolerade och ljuddämpande vilket bidrar till en trivsam lärmiljö med arbetsro. Här finns No/bild sal, hemkunskapssal, trä och metall och textilslöjdsal, musiksal samt ett skolbibliotek. Här arbetar engagerad personal med målet att våra elevers skoldag ska präglas av trygghet, studiero och en lustfylld lärandemiljö där elevernas kunskapsutveckling står i fokus. Högaholmsskolan är en partnerskola och i samarbete med Malmö Universitet är vi med och utbildar framtidens lärare. Högaholmsskolan fritidshem består av tre självständiga avdelningar som samverkar med de lägre årskurserna under skoldagen. Fritidshemmet har sina egna lokaler på skolan. Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6500 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

29 februari 2024
Sista ansökan:
14 mars 2024
2 Speciallärare matematik, 1 st åk 4-6 Kyrkhedens skola och 1 st åk 4-6 ÄBC

ARBETSUPPGIFTER OCH KVALIFIKATIONER  Du är utbildad speciallärare med inriktning mot matematik och med hög specialpedagogisk kompetens och har med fördel arbetat med särskilda undervisningsgrupper och har erfarenhet av undervisning i åk 4-6. I ditt arbete kommer du att arbeta praktiskt med att ge elever stödinsatser och undervisa individuellt, i grupp och i ordinarie undervisningssituationer. Du förväntas också föreslå insatser och anpassningar för elever i behov av detta och vara delaktig för upprättandet av utredningar och åtgärdsprogram samt uppföljning och utvärdering av dessa.Du kommer även vara delaktig i genomförandet av nationella prov och andra kartläggningar och diagnoser.  Du har hög digital kompetens och vill ta dig an uppgiften att skapa goda digitala strategier för det administrativa arbetet kring skolans särskilda stöd. Du har idéer och tankar kring hur man kan utveckla lärandet hos  elever, med utgångspunkt i elevernas behov.  Mentorskap kan ingå i tjänsten. Det är en förutsättning att du tycker om att arbeta med elever och i team. Du har lätt för att kommunicera och har ett stort intresse av att möta olika människor med olika bakgrund och förutsättningar. Du har en god förmåga att skapa goda relationer till medarbetare, barn/elever och kollegor. Som person kännetecknas du av en positiv inställning och ett lösningsfokuserat arbetssätt.  Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Enligt skollagen (2010:800) krävs ett registerutdrag från Rikspolisstyrelsen belastningsregister för att arbeta inom förskoleverksamhet, skola eller barnomsorg. Blankett finns på Rikspolisstyrelsens webbplats.  ARBETSPLATS  Kyrkhedens skola 4-6  ÄBC  4-6  Hagfors kommun Hagfors kommun erbjuder dig stora möjligheter till balans i livet. Du kan göra karriär och samtidigt njuta av ett gôtt liv med livskvalitet. Här finns ett modigt fôlk med framåtanda som uppskattar kombinationen av den lilla stadens potential och närheten till en storslagen natur.  Vårt handlingskraftiga näringsliv stärker kommunen och sätter Hagfors på kartan internationellt. Den lokala flygplatsen gör att det är nära till Stockholm och resten av världen, vilket skapar möjligheter i både jobbet och privatlivet.  Här hjälps vi åt att skapa ett rikt liv och tillsammans möjliggör vi en attraktiv kommun. Läs mer om arbetet i Hagforsstrategin.  LÖN  Vi tillämpar individuell lönesättning, ange löneanspråk.   FACKLIGA FÖRETRÄDARE  Nås via kommunens växel 0563-185 00 ÖVRIGT  Vi har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.  SISTA ANSÖKNINGSDAG 2024-03-22 SYSSELSÄTTNINGSGRAD 100 % ANSTÄLLNINGSFORM Tidsbegränsad anställning läsåret 24/25 TILLTRÄDESDATUM 2024-08-12 eller enligt överenskommelse  ANSVARIG ARBETSLEDARE Kyrkhedens skola Kerstin Båtnäs 070 - 385 53 98 [email protected] ÄBC Eva - Lena Jonsson 070-190 48 05 [email protected] VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

29 februari 2024
Sista ansökan:
22 mars 2024
Speciallärare

Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential.Vill du bidra till att bättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!  Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta mot skolans samtliga program, VO, BF, SA, NA och EK (ej IVAS) och jobba med elever enskilt och i grupp i syfte att öka måluppfyllnaden där fokus ligger på det operativa arbetet tillsammans med elever. Du deltar i skolans elevhälsoarbete och ser till eleven och dess utveckling och behov. Tillsammans med specialpedagog kommer du leda och driva skolans specialpedagogiska utvecklingsarbete för elever i behov av särskilt stöd. I ditt arbete förväntas du bland annat föreslå insatser och anpassningar för elever i behov av detta och medverka i upprättandet av utredningar och åtgärdsprogram samt uppföljning och utvärdering av dessa.  Din arbetsplats Birgittaskolan är en plats för möten mellan människor – möten som präglas av ömsesidig respekt och glädje. All verksamhet vilar på och utgår från skolans värdegrund - respekt, trygghet, samarbete, glädje och kunskap.  Birgittaskolans gymnasium är en kommunal gymnasieskola, centralt belägen med goda kommunikationsmöjligheter. Skolan består av cirka 470 elever och drygt 70 personal. Vi erbjuder Barn- och fritidsprogrammet, Ekonomiprogrammet och Vård- och omsorgsprogrammet vilket ingår i Vård- och omsorgscollege. I samma byggnad finns fler skolor, bland annat IVAS som också är en del av gymnasiet, men som riktar sig mot gymnasieelever inom autismspektrumtillstånd med ca 90 elever. LinVux samt Linköpings Idrottsgymnasium. Utbyte och samarbete mellan skolorna sker. Du som söker Vi söker dig som har lärarlegitimation med inriktning mot gymnasieskola. Vi ser gärna att du har genomförd utbildning som speciallärare med specialisering språk-, skriv-, läs-, matematik-utveckling. Du ska även tillägnat dig erfarenhet av det pedagogiska arbete som läraruppdraget innebär enligt Skolverket.  Vi söker dig som är kommunikativ och har lätt att bygga relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du förväntas ha vana och kunskap att hantera moderna IKT-verktyg. Vidare är goda kunskaper, både muntligt och skriftligt, i det svenska språket en förutsättning för att du ska kunna hjälpa eleverna på bästa sätt. Du ska också vara väl förtrogen med skolväsendet i stort och gärna GY11. Vi fäster stor vikt vid samarbetsförmåga. Din förmåga att intressera, entusiasmera och engagera värderar vi högt, likaså din flexibilitet. Du är väl förtrogen med gymnasieskolans styrdokument samt kurser/ämnen Du har ett positivt förhållningssätt och tillför entusiasm och energi i arbetet. Du skapar delaktighet och har en god samarbetsförmåga. Du har god insikt i hur människor tar till sig kunskap och kan anpassa ditt sätt att förmedla budskap till andra. Du är trygg i dig själv, ser relationer i dess rätta perspektiv och har förmåga att sätta dig in i andra människors situation. Vidare tar du ansvar för att planera och organisera aktiviteter på ett effektivt sätt.  Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 12581 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Om Linköpings kommun Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt. Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

29 februari 2024
Sista ansökan:
23 mars 2024
Speciallärare Anpassad grundskola (ämnen åk 4-6)

I Säffle kommun både kan, vill och vågar vi. Vi har en öppen attityd och välkomnar det nya. Vi värnar om varandra och samhällets växtkraft. Vi är kända för vårt goda värdskap och med stolthet säger vi att vi är Säfflebor - så har vi formulerat vår vision om hur vi vill leva i Säffle 2026. Nu söker vi en speciallärare som vill komplettera vårt kollegium med sin spetskompetens. I tjänsten ingår att tillsammans med erfarna lärarkollegor ansvara för, vara klassföreståndare för och undervisa elever med rätt till anpassad grundskola inriktning Ämnen. Därtill verka handledande med material och tips i undervisningen för lärare i F-6 utifrån de elever med rätt till anpassad grundskola som går integrerat i grundskolans klasser.  Arbetsuppgifter Som speciallärare på Höglundaskolan ska du bedriva ett arbete som sätter elevens lärande i centrum. Vi vill se att du är en engagerad lärare som kan inspirera och motivera eleverna i sin kunskapsutveckling. Du ska utgå från elevernas perspektiv när du tillsammans med övrig personal och ledning organiserar, driver och utvecklar skolan. Din inställning till uppdraget ska vara lösningsinriktad och du ska ha eleven i fokus. Nu söker vi en behörig speciallärare (gärna inriktning intellektuell funktionsnedsättning) som kommer att bedriva undervisning i anpassad grundskola samt ha ett handledande uppdrag. Som speciallärare hos oss är du med och skapar en skola där alla elever ska ha möjlighet att uppnå målen och där lärandet upplevs som meningsfullt, stimulerande, lustfyllt och tryggt. På Höglundaskolan är det för närvarande fem speciallärare i tjänst (två för åldrarna F-3, två kopplad till Anpassad grundskola inriktning Ämnesområden samt en inriktad på åk 4-6) och den här tjänsten är en resursförstärkning för gruppen elever i anpassad grundskola som läser ämnen och de som går integrerat.  Kvalifikationer Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och har en god förmåga att individualisera och variera undervisningen för att skapa lust till lärande. Du har god kunskap om och arbetar gärna med digitala läromedel i undervisningen. Du är lyhörd och har en god samarbetsförmåga med elever, föräldrar och kollegor. Vi lägger stor vikt vid dina personlig egenskaper då arbetet kräver flexibilitet, samarbete och förmåga att ta egna initiativ.  Villkor Sökande för anställningen skall ha föreskriven lärarutbildning/legitimation. Även sökanden med lärarbehörighet F-6 som är intresserade av att undervisa i skolformen Anpassad grundskola är välkomna att ansöka!   För vidare information om våra verksamheter besök: https://www.saffle.se/ Läs mer om Säffle kommuns förmåner på vår http://jobb.saffle.se/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Säffle kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss kontakt med annonsförsäljare och övriga media i den här rekryteringen.

29 februari 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Speciallärare Anpassad grundskola

I Säffle kommun både kan, vill och vågar vi. Vi har en öppen attityd och välkomnar det nya. Vi värnar om varandra och samhällets växtkraft. Vi är kända för vårt goda värdskap och med stolthet säger vi att vi är Säfflebor - så har vi formulerat vår vision om hur vi vill leva i Säffle 2026. Nu söker vi en speciallärare som vill komplettera vårt kollegium med sin spetskompetens. I tjänsten ingår att tillsammans med erfarna speciallärarkollegor ansvara för, vara klassföreståndare för och undervisa elever med rätt till anpassad grundskola inriktning Ämnesområden.  Arbetsuppgifter Som speciallärare på Höglundaskolan ska du bedriva ett arbete som sätter elevens lärande i centrum. Vi vill se att du är en engagerad lärare som kan inspirera och motivera eleverna i sin kunskapsutveckling. Du ska utgå från elevernas perspektiv när du tillsammans med övrig personal och ledning organiserar, driver och utvecklar skolan. Din inställning till uppdraget ska vara lösningsinriktad och du ska ha eleven i fokus. Nu söker vi en behörig speciallärare (gärna inriktning intellektuell funktionsnedsättning) som kommer att bedriva undervisning i anpassad grundskola inom ämnesområden. Som speciallärare hos oss är du med och skapar en skola där alla elever ska ha möjlighet att uppnå målen och där lärandet upplevs som meningsfullt, stimulerande, lustfyllt och tryggt. På Höglundaskolan är det för närvarande fem speciallärare i tjänst (två för åldrarna F-3, två kopplad till Anpassad grundskola inriktning Ämnesområden samt en inriktad på åk 4-6).   Kvalifikationer Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och har en god förmåga att individualisera och variera undervisningen för att skapa lust till lärande. Du har god kunskap om och arbetar gärna med digitala läromedel i undervisningen. Du är lyhörd och har en god samarbetsförmåga med elever, föräldrar och kollegor. Vi lägger stor vikt vid dina personlig egenskaper då arbetet kräver flexibilitet, samarbete och förmåga att ta egna initiativ.  Villkor Sökande för anställningen skall ha föreskriven lärarutbildning/legitimation. Även sökanden med lärarbehörighet F-6 som är intresserade av att undervisa i skolformen Anpassad grundskola är välkomna att ansöka!   För vidare information om våra verksamheter besök: https://www.saffle.se/ Läs mer om Säffle kommuns förmåner på vår http://jobb.saffle.se/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Säffle kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss kontakt med annonsförsäljare och övriga media i den här rekryteringen.

29 februari 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Speciallärare/specialpedagog sökes till Anpassad Grundskola på Tallbackasko

Välkommen att arbetar i Aneby kommun där vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar. Vår ambition är att alltid vara lyhörda och på spaning mot framtiden. Vi strävar efter att forma en effektiv verksamhet i framkant. Inom Barn-och Utbildningsavdelningen erbjuder vi dig som medarbetare en arbetsplats där utveckling och initiativtagande sätts i centrum. Vi arbetar hårt för att öka delaktigheten och engagemanget hos våra medarbetare genom att skapa forum för diskussion och kunskapsutbyte. Arbetet med så kallade lärgrupper syftar till att ta avstamp i vetenskap och beprövad erfarenhet för att nå och sprida medarbetarnas egna tankar och idéer. Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: http://www.aneby.se/jobbahososs På Tallbackaskolan ska varje elev, tillsammans med oss, få möjlighet att nå toppen av sin potential genom kunskap, trygghet och glädje. I vår skola är värdegrundsarbetet viktigt på riktigt. Genom samsyn och aktivt arbete hos alla som arbetar på Tallbackaskolan tar vi bestämt avstånd ifrån all form av diskriminering och kränkande behandling. Tallbackaskolan är en trevlig enhet, till hösten -24 bestående av Förskoleklass - åk 6 samt anpassad grundskola, med ca 230 elever och 35 personal, beläget i centrala Aneby. Elever, vårdnadshavare och personal är glada och stolta över att verksamheten bedrivs i fräscha välutrustade skollokaler. Skolan inrymmer också Tallbackaskolans fritidshem med två avdelningar, Lilla och Stora Tallen med sammanlagt ca 120 elever inskrivna. På Lilla Tallen går elever i åk F-1 och på Stora Tallen elever i åk 2-5. Skolan ligger nära naturen som är en naturlig del av skolans vardag. Hos oss finner du ett kompetent kollegium med en inkluderande atmosfär och god social arbetsmiljö med fokus på att utveckla elevernas fulla potential. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig, speciallärare/specialpedagog med intresse, kunskap och kompetens som till höstterminen -24 vill arbeta i vår grupp mot Anpassad Grundskola. I tjänsten kommer du arbeta med sju elever i åldrarna 6-10 år närmast tillsammans med två lärare, och tre resurspersoner. Stöd kommer att ges utifrån en individuell planering för varje elev i att överblicka och planera sin dag/vecka. Eleverna kommer att undervisas enskilt eller i grupp. Målet är alltid att eleven skall känna tillhörighet i gruppen och delta i så stor utsträckning som hen mår väl av. Det finns en tydlig kommunikation kring detta så att eleven kan förberedas för eventuella förändringar. Personalgruppen har ett tydligt gemensamt arbetssätt/förhållningssätt som genomsyras av ett lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik/visuella stödstrukturer och strategier som främjar självständighet. På vår skola ska varje elev, tillsammans med oss, få möjlighet att nå toppen av sin potential genom kunskap, trygghet och glädje. I kollegiet strävar vi efter och arbetar på olika sätt med en tillåtande lärmiljö och att differentiera undervisningen för alla elevers bästa. På Tallbackaskolan är värdegrundsarbetet viktigt på riktigt. Ett viktigt led i detta arbete är samsyn och vårt aktiva arbete mot diskriminering och kränkande behandling. Här vill vi varandra väl och gör vi varandra bra. För att nå dit behöver vi de absolut bästa pedagogerna. Därför ska alla våra pedagoger: - Ta ansvar för och ha insikt om elevernas resultat och hälsa, vilket innebär att vara lyhörd för varje elevs förutsättningar och behov. - Ha höga förväntningar på eleverna och deras förmåga att utvecklas. -Fånga och stimulera elevernas nyfikenhet, intresse och lärande. Som lärare är du engagerad, driven, planerar och genomför undervisning som främjar lärande och utveckling hos eleverna med fullt fokus på varje individ och utifrån dennes individuella förutsättningar. Du ser språkutvecklande arbetssätt som en självklarhet och digitala hjälpmedel både som en tillgång och en förutsättning för din undervisning och ditt formativa bedömningsarbete. Du dokumenterar och följer upp utvecklingen och kommunicerar denna med chef, elev och vårdnadshavare. På skolan finns en speciallärare som på olika sätt kommer att stötta er i det dagliga arbetet. KVALIFIKATIONER Du tycker om barn och är legitimerad lärare/speciallärare. Utöver detta vill vi att Du: - Har höga förväntningar på eleverna och deras förmåga att vilja och kunna utvecklas. - Har ett gott ledarskap, är ansvarstagande, tydligt organiserad och resultatinriktad. - Är lyhörd för varje elevs förutsättningar och behov. - Stimulerar elevens nyfikenhet och lust till lärande. - Har god samarbetsförmåga och flexibilitet. Du har god förmåga att skapa goda relationer och kommunicera med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du har lätt för att sätta dig in i någon annans perspektiv med bibehållen professionalitet. Du har goda ämneskunskaper och är väl förtrogen med skolans styrdokument. Som medarbetare på Tallbackaskolan vågar du prova och utveckla andra arbetsmetoder och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter till kollegor. Du är drivande och intresserad av att vara en del i att utveckla det kollegiala lärandet. Personlig lämplighet värderas högt då vi värdesätter lösningsorienterat tänkande samt god samarbetsförmåga. Sök redan idag! Rekrytering sker fortlöpande. Tillsättning av tjänst kan ske före sista ansökningsdatum. ÖVRIGT Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

29 februari 2024
Sista ansökan:
17 mars 2024