Specialpedagog eller speciallärare till vuxenutbildning - Yrkesspår med sfi

Vill du jobba innovativt som specialpedagog/speciallärare med vuxna deltagare i Yrkesspår med svenska för invandrare (sfi)? Tycker du om att samarbeta och nätverka? Då har du hittat rätt! Merit driver Yrkesspår med sfi på uppdrag av Helsingborgs stad. På Merit arbetar många kompetenser tillsammans runt deltagarna. Vi erbjuder också gymnasiala yrkeskurser och orienteringskurser som en integrerad del av Yrkesspåren. Vi söker dig som: är specialpedagog eller speciallärare med examensbevis/legitimation är nyskapande, proaktiv, öppen och har ett stort driv vill hitta olika kreativa lösningar som ger deltagarna en individanpassad utbildning där de förbereder sig för sina studie- och jobbmål. är intresserad av att arbeta flexibelt med nya arbetssätt med till exempel digital lärplattform och med metoder som utgår från riktigt deltagarinflytande Du kommer att: vara delaktig i att utveckla lärmiljöer, individanpassning och stöd till deltagarna för att de ska nå sina mål stödja lärare och annan personal i att planera, genomföra och kvalitetssäkra individanpassad undervisning, och följa upp resultaten stödja enskilda deltagare i deras utveckling Merit AB är ett växande utbildnings- och coachningsföretag som drivs av pedagoger. Merit finns till för deltagarna. Vi arbetar med kompetensförsörjning tillsammans med arbetsgivare och utbildningar. Våra insatser håller hög kvalitet med effektiva metoder med starkt resultatfokus. På Merit är teamkänslan stark och det finns en mångfald av kompetenser bland personal och deltagare. Välkommen till en kreativ, rolig och stolt arbetsplats!

29 april 2024
Sista ansökan:
16 oktober 2024
Vi söker en specialpedagog/speciallärare till Drottning Blankas Gymnasiesko

Drottning Blankas Gymnasieskola startade sin verksamhet 1996 och har idag 27 skolor på 23 orter runt om i Sverige. Vi bedriver utbildning inom såväl praktiskt inriktade som teoretiska gymnasieprogram, alla med utrymme för högskolebehörighet. Inom Drottning Blanka värderar vi relationer och det mänskliga mötet högt. Konkret innebär det att alla skolor inom DBGY arbetar aktivt med engagemang på ett personligt, lokalt och globalt plan där såväl ledning som personal och elever involveras. Du kan läsa mer om oss på www.dbgy.se. Drottning Blankas Gymnasieskola Göteborg Gårda erbjuder både yrkes- och högskoleförberedande utbildningar på sju olika program. Skolan har drygt 800 elever och 50 medarbetare. Specialpedagog/speciallärare till Drottning Blankas Gymnasieskola Göteborg Gårda Vill du vara med och göra skillnad och ha en betydelsefull roll i en organisation som ständigt utvecklas? Vi söker nu en specialpedagog/speciallärare för att ytterligare stärka vårt sammansvetsade elevhälsoteam. Ditt uppdrag I ditt uppdrag ingår att vara ett direkt stöd i undervisningen för elever på individ- och gruppnivå. Du samarbetar dagligen med skolledning, elevhälsa, lärare och heltidsmentorer för att tillsammans skapa bästa möjliga förutsättningar för alla elevers lärande. Du analyserar löpande elevers stödbehov och lärares undervisning för att kunna erbjuda idéer på hur man kan förbättra lärandet. Din profil Följande egenskaper är viktiga för att lyckas i uppdraget som specialpedagog/speciallärare hos oss. Vi söker en behörig speciallärare eller specialpedagog med yrkeserfarenhet från åk 7-9 och eller gymnasieskolan. Vi önskar att du har goda kunskaper om och erfarenhet av hur man undervisar elever utifrån flera olika modeller och metoder. Det är särskilt meriterande om du har fördjupade kunskaper av att undervisa i matematik. Du har ett engagemang och driv utöver det vanliga. Du är kunnig, kreativ och ser fördelar av att samarbeta med kollegor för att skapa goda förutsättningar för elevernas utveckling och lärande. Du kommer att vara en del av vårt breda elevhälsoteam och arbeta främjande, förebyggande och åtgärdande tillsammans med personal och elever. Du kommer att ingå i ett nätverk tillsammans med andra specialpedagoger/speciallärare inom Drottning Blanka som träffas regelbundet under ledning av vår processtödjande centrala specialpedagog. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Din energi och engagemang är av den karaktär att den smittar av sig till elever och kollegor. Varmt välkommen in med din ansökan så att vi får tillfälle att berätta vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Start 12 augusti eller enligt överenskommelse. Vi kommer att kalla kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna biträdande rektor Alinée Candán på mejl: [email protected]. Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Speciallärare med inriktning mot intellektuell funktionsnedsättning

Timrå ligger vid kusten mitt i Sverige, mellan två städer med ett perfekt samspel av hav, skog, berg och vildmark. Här finns landsbygd, industrier och ett växande näringsliv. Här finns plats för upplevelser, äventyr eller bara lugn och ro med ett bekvämt avstånd till shopping och nöjen. Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region! Beskrivning Du bedriver en rolig, inspirerande och utmanande undervisning. Har god förmåga att samarbeta, delar med dig av kunskaper, erfarenhet och information i syfte att utveckla verksamheten. Du omsätter systematiskt skolans mål, planer och beslut. Vi söker med andra ord dig som "brinner för" denna målgrupp, är en kreativ och problemlösande person som ser möjligheter i utmaningar. Du har god datorvana och erfarenhet av att använda digitala verktyg i din undervisning. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Arbetsuppgifter Ditt uppdrag är sedvanliga speciallärare uppgifter inom anpassad grundskola med inriktning mot ämnen du planerar, tillrättalägger och genomför samt dokumenterar elevernas utveckling. Det är du som leder det pedagogiska arbetet. Du måste vara lyhörd och ha lätt för att samarbeta. Du samarbetar med kollegor inom ämnesområden, fritidshemmet och elevhälsan för att möjliggöra elevens lärprocess under hela dagen. Du ska bedriva en modern och kreativ undervisning och hitta strategier för att nå varje elev och stärka hen i såväl kunskapsutveckling som i den personliga utvecklingen.  Kvalifikationer Lärarlegitimation för att undervisa i anpassad grundskola, inriktning ämnen. Du har en god insikt och kunskap om skolans styrdokument. Du använder din kreativitet och kan anpassa ditt förhållningssätt, dina pedagogiska metoder och tekniker utifrån elevernas behov.  Villkor Lärarlegitimation för att undervisa i anpassad grundskola inriktning ämnen, examensbevis och intyg uppvisas vid eventuell intervju. Före anställning ska giltigt utdrag från belastningsregistret för skola och barnomsorg lämnas in. Rekrytering kommer att ske fortlöpande. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.  I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Speciallärare F-6 till Valemyr

Strömstads kommun är en liten och nära organisation där alla är viktiga och arbetar tillsammans för att leverera bästa möjliga service. Vill du bli vår nya kollega på Valemyrskolan? Vi är ett härligt gäng som jobbar på den skolan, vi är öppna och känner oss stolta över vår skola. Vi har hög andel behörig personal och ett kollegium som stannar länge på arbetsplatsen. Detta gör att vi får en god kontinuitet för våra elever. På Valemyrskolan går det ca 150 elever, från förskoleklass till årskurs 6. Fritidshem finns i anslutning till skolan. På Valemyrskolan arbetar vi ständigt med att skapa gemenskap mellan alla våra elever. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en speciallärare med inriktning språk-, skriv- och läsutveckling till vår mångkulturella skola med elever och personal från världens alla hörn. Som speciallärare på Valemyrskolan samarbetar du med specialpedagogen och undervisande lärare för att stödja elever i behov av särskilt stöd, antingen enskilt, i klassrummet eller i mindre grupp. I uppdraget ingår också att du ska vara uppdaterad kring kompensatoriska hjälpmedel och IT samt att du ska kunna arbeta med dessa i den anpassade undervisningen. Skolan präglas av ett positivt klimat där alla känner sig välkomna, alla medarbetare är engagerade och intresserade av att lära sig och utvecklas tillsammans. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare, med grundskolebehörighet och som påbörjat, eller avser att påbörja, speciallärarutbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som speciallärare i grundskolan. Just nu erbjuder vi dig som vill studera till speciallärare chansen att få delar av studierna betalda, samtidigt som du börjar arbeta som speciallärare direkt! Om du erbjuds tjänsten får du en heltidstjänst med 100 % lön, där 20 % av din arbetstid är avsatt för studier. Arbetsgivaren står givetvis även för kurslitteraturen. Erfarenhet och kunskap inom NPF är meriterande. Du ska ha förmågan att kunna entusiasmera och leda elever att utvecklas utifrån sina förutsättningar. Du har goda kunskaper om skolans styrdokument och arbetar efter en väl förankrad värdegrund. Att skapa goda relationer till elever, vårdnadshavare och arbetskamrater är viktigt för dig. Du är positiv, tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Lärare/speciallärare till den anpassade grundskolan, Aggarpsskolan

Svedala är en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Kommunen är inne i en expansiv fas och är en omtyckt familjekommun dit många vill flytta. Vi verkar för attraktiva och hälsofrämjande arbetsplatser i syfte att erbjuda verksamhet av högsta kvalitet. Kommunen har omkring 1600 anställda och 23 000 invånare. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där hållbarhet, öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Svedala skolkommun har en hög målsättning, vår verksamhetsidé är att alla ska lyckas. Läs om hur vi arbetar för vår vision - alla ska lyckas, www.kvutis.se  Uppdrag Aggarpsskolan är en 4-9 skola som öppnade i augusti 2018 med kapacitet för cirka 700 elever. Skolan är anpassad för att erbjuda elever och lärare goda förutsättningar för att alla ska lyckas. Genom delaktighet och inflytande skapar vi meningsfullhet för både elever och pedagoger. Är du lärare/speciallärare, med inriktning mot intellektuell funktionsnedsättning, och intresserad av ett nytt spännande uppdrag? Nu finns chansen att bli en del av Aggarpsskolan och arbeta tillsammans med oss för att alla ska lyckas. Inom ramen för detta uppdrag finns möjlighet till förstelärartjänst om du är intresserad av det. Som lärare/speciallärare hos oss kommer du arbeta inom den anpassade grundskolan. Du kommer främst att arbeta med undervisning av elever men där även mentorskap och relationsskapande aktiviteter i mellanrummen är en del av uppdraget. Du tillhör ett arbetslag med socialpedagog, specialpedagog, lärare samt elevassistenter/fritidspersonal. Arbetslaget ansvarar tillsammans för cirka 25 elever i åk 4-9 varav flertalet läser ämne. Eleverna är indelade i 4-5 undervisningsgrupper. Som lärare/speciallärare är du ansvarig för planering och genomförande av undervisningen.  För att lyckas i uppdraget är det av stor vikt att du verkar för ett bra samarbete och god kommunikation med de elevassistenter som är med i undervisningssituationerna. • Ansvara för undervisning i anpassad grundskola • Utbilda och stötta eleverna i deras sociala och kunskapsmässiga utveckling • Handleda kollegor, dokumentation • Tillsammans med arbetslaget och dina kollegor fortsätta utveckla innehållet i verksamheten Kompetens Vi söker dig som är utbildad lärare/speciallärare med inriktning mot intellektuell funktionsnedsättning och har ett brinnande intresse för undervisning. Du har goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta med elever med IF och autism. Du har erfarenhet och kunskap om bemötande av elever med NPF. Du har också en ödmjukhet för våra elevers behov samt den komplexitet som verksamheten har. Du är strukturerad, flexibel och har en mycket god samarbetsförmåga. Uppdraget förutsätter även att du är öppen och tydlig i din kommunikation.   Vidare är viktiga delar,   • God pedagogisk insikt om skolans styrdokument och kan på ett effektivt sätt använda det i ditt dagliga arbete • Organiserar för en god lärmiljö som präglas av trygghet och studiero • Meriterande är erfarenhet av arbete i den anpassade grundskolan. • Meriterande är om du har utbildning med specialisering inom intellektuell funktionsnedsättning IF. Du är en engagerad pedagog och intresserad av att utvecklas. Du vill arbeta för kollegialt lärande där vi lär av varandra och utvecklas tillsammans.  Vi erbjuder dig en utvecklande tjänst där du får arbeta tillsammans med engagerade och kunniga kollegor. Arbetstid/varaktighet Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Lön Individuell lönesättning tillämpas. Sista ansökningsdag 2024-05-06 Intervjuer sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan. Bifoga gärna din lärarlegitimation och behörighetsförteckning digitalt under övriga dokument. Övrigt Förmåner utöver kollektivavtalade förmåner inom pension, försäkringar, föräldrapenningtillägg och föräldralön är exempelvis friskvårdsersättning på 2000 kr, förmånscykel, semesterväxling, löneväxling till pension och pensionsvägledning. Förmåner som erbjuds kan du läsa om här: www.svedala.se/formaner Varmt välkommen med din ansökan!

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Speciallärare/resurs

Vi söker nu en driven speciallärare med god samarbetsförmåga till vårt team vid Gräsmyr skola. Välkommen med din ansökan! Verksamheten Gräsmyr skola är en F-6 skola med 64 elever som undervisar i B-form. Skolan ligger mitt i byn med fina naturområden inpå husknuten. Skolan har ett nära samarbete med fritidshemmet och förskolan som finns i samma byggnad. Vi är ett litet arbetslag med ett naturligt kollegialt lärande.  Rollen Du ansvarar för skolans specialpedagogiska arbete, både främjande, förebyggande och åtgärdande. Det innebär arbete direkt mot mindre elevgrupper, enskilda elever och tillsammans med ett litet kollegium på 5 lärare. Du ingår i ett lokalt elevhälsoteam bestående av rektor, kurator, skolpsykolog samt logoped och skolsköterska. Du har huvudansvaret för att pedagogiska utredningar görs i samarbete med lärare och huvudansvar för elevernas åtgärdsprogram. Du medverkar till extraanpassningar för elever i behov av stöd av olika slag. Du kan även ha kollegial handledning i specialpedagogiska frågor och har ett nätverk med kommunens specialpedagoger. I uppdraget ingår det även att vara resurs i klasser där delning av grupper behövs samt att finnas tillhands vid korttidsbehov av vikarie. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad speciallärare alt. specialpedagog. Meriterande är för arbetet är om du har erfarenhet av specialundervisning och anpassningar för både läs- och skrivsvårigheter samt svårigheter inom autismspektrat. Erfarenhet av att leda kollegor i ett specialpedagogiskt lärande, eftersom elevens behov ofta sträcker sig utanför en särskild undervisning, är även meriterande. Viktiga egenskaper och förmågor för att lyckas i rollen är att du är/har; - självständig - självständighet i arbetet innebär att du kan driva arbetet med pedagogiska utredningar samt åtgärdsprogram i samarbete med kollegiet och vårdnadshavare. Du ansvarar för dessa delar i ett lokalt elevhälsoteam. - flexibel - flexibilitet på en liten skola innebär att vi ibland behöver hjälpas åt med resursbehov och att täcka upp för korttidsfrånvaro enligt våra rutiner. - god samarbetsförmåga - din samarbetsförmåga med kollegor på skola/fritids är stor. Ni träffas i arbetslag samt enskilda träffar kring elevers behov. - god pedagogisk insikt gällande elever inom autismspektrat samt med elever med läs-/skriv-/räkna svårigheter. Om Nordmalings kommun Nordmaling har ett utmärkt läge, alldeles vid kusten mellan Umeå och Örnsköldsvik med E4 och Botniabanan helt nära. Här finns all offentlig service du kan önska, fina motionsanläggningar och en trygg och lugn miljö. Närheten till hav, skog och älv och ett rikt föreningsliv ger stora möjligheter till en aktiv fritid för både stor och liten. Arenor, köpcentra och kulturhus finns i Örnsköldsvik i söder och Umeå i norr, bägge mindre än 30 min bort med Botniabanan. Vi är helt enkelt centrum mellan städerna! Nordmalings kommun har cirka 7100 invånare, och 650 medarbetare som gör ett viktigt jobb för att erbjuda invånarna god service och livsmiljö. Nordmalings kommun är en del av Umeåregionen. Jobba som räddningstjänstpersonal i beredskap I kommunen finns ett stort behov av att förstärka räddningstjänsten, varför vi ser det som positivt att även kunna arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap (förutsatt att kvalifikationer kan uppnås). Annonsering Nordmalings kommun gör val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd vid varje rekrytering och kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd i samband med denna annons.

23 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Förstelärare med speciallärarkompetens till Rambergsskolan

I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen. Bli en av oss! Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att: • öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande. • skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat. • öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar. Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola. Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning ARBETSUPPGIFTER Rambergsskolan ligger på Ramberget i Lundby och här går cirka 580 elever från förskoleklass till årskurs 6 med tillhörande fritidshem. Vi är en skola som arbetar aktivt med Roligare Raster och Trivselledare för att vi vet att strukturerad rastverksamhet ger trygga elever. Alla elever vill lyckas med sin utbildning därför söker vi dig med speciallärarkompetens som vill: - Arbeta så alla elever lyckas med sin utbildning! - Vill arbeta med ett uppdrag som är inriktat mot årskurs 4-6 utifrån skolans perspektiv F-6 med sikte mot högstadiet samt gymnasiet! - Som förstelärare på skolan ha ett särskilt ansvar för samt leda, utveckla och möta våra elever i undervisning inom matematik, svenska, svenska som andra språk, engelska samt arbete med särskilt begåvade elever. Med särskilt fokus matematik. - Samarbeta med lärare i klass och i praktiskt arbete undervisa de elever som behöver ett särskilt stöd utifrån läsa, skriva, räkna och engelska 4-6. Det kan vara stöd som utgår från skolans ämnen då vårt språk, matematiska förståelse utvecklas och fördjupas i mötet inom alla skolans ämnen. Lärare i klass har ansvar för elev utifrån extra anpassningar men några elever behöver lite till för att få igång sin läshastighet, matematiska förståelse, språkförståelse och engelska. - Samarbeta med lärare särskilt ansvar för SVA. - Som särskilt uppdrag forma en undervisning så den lockar till läsförmåga och matematisk förståelse genom att möta elever enskilt och/eller grupp en stund varje dag under en sex veckors period. Det vi kallar intensivläsning/intensivmatematik. - Arbeta tillsammans med och i nära samarbete med lärare i klass för att möta särskilt begåvade elever som behöver fler utmaningar vid ett par tillfällen i veckan. - Arbeta med elever som behöver andra utmaningar utifrån sina styrkor. Elever som vill lära mer och diskutera för att förstå och tänka tillsammans med andra. - Arbeta förebyggande och hälsofrämjande på individ-, grupp- och organisationsnivå genom ett kontinuerligt och strukturerat samarbete med lärare i klass. - Arbeta strategiskt och förebyggande med att kartlägga och undanröja hinder i elevens fysiska, pedagogiska och sociala lärmiljö för att skapa en tillgänglig lärmiljö för alla elever. KVALIFIKATIONER - Bidra med speciallärarkompetens till skolans pedagoger och vara delaktig utifrån ansvarsområde i pedagogisk utredning/kartläggning av elevs behov av särskilt stöd och utvärdering av desamma. - Handleda pedagoger på skolan så vi ser möjligheter och kan utveckla pedagogiska ledarskap i klass. - Använda och hålla dig uppdaterad om forskningsbaserade arbetsmetoder samt ha erfarenhetsutbyte med övrig personal inom relevanta ämnesområden. - Arbeta nära och tillsammans med skolans specialpedagog, speciallärare, elevhälsan samt skolledning. - Vara en del och bidra till skolans systematiska kvalitetsarbete enskilt, tillsammans med den samlade elevhälsan och skolans pedagoger genom att t ex tillsammans med lärare analysera extra anpassningar, pedagogisk kartläggning och åtgärdsprogram samt att göra kunskapssammanställningar och kartläggningar kring sådant som kan användas i skolans utvecklingsarbete. - Ingå i skolans utvecklingsgrupp i vårt gemensamma kompetensutvecklande arbete på skolan. - Kontakta och föra dialog med föräldrar i samarbete med personal och skolans pedagoger kring elever. Du är behörig speciallärare med inriktning matematik men svenska är meriterande. Du är legitimerad lärare F-6 med behörighet matematik, svenska, engelska och har fyra års legitimerad undervisning. No eller so är meriterande. Du har förmåga att vara drivkraft i en delakultur. Du har en gedigen kunskap inom området genom vitsord och dokumenterade kunskaper. Ditt uppdrag kommer att vara inriktat mot arbete i årskurs 4-6 men utifrån skolans perspektiv F-6. Du har vana att arbeta med undervisning och har en kommunikativ förmåga. Du är en person med stor flexibilitet som är van att arbeta tillsammans med pedagoger och elever utifrån en stor karta extra anpassningar. Du kan samspela med elever, pedagoger, föräldrar och skolledning. Du är en aktiv del i vårt skolövergripande arbete samt har vana att arbeta digitalt. Du ingår i skolans elevhälsoarbete. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

22 april 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Är du vår nya Speciallärare?

Varmt välkommen till Dibber skolor och förskolor. Vi drivs av vår värdegrund, att alla barn och elever får uppleva att de är värdefulla. Värdegrunden är gemensam för alla medarbetare i både förskolor och skolor. Dibber etablerades i Sverige 2017 och bedriver idag både skolor och förskolor. Dibbers huvudkontor ligger i Sollentuna. På Dibber har vi hjärta för lärande. Det betyder att vi brinner för att varje barn och elev ska ges de bästa förutsättningarna för att utveckla ett livslångt lärande med hjärta för världen. Dibber i Sverige är en del av den norska friskolekoncernen Dibber som startades och ägs av två engagerade pedagoger, Randi och Hans Jacob Sundby.       Vill du bidra till att ge alla elever rätt utbildning i en kommunicerande och trygg miljö med höga förväntningar? Trivs du med ett engagerat team och utvecklande arbetsdagar som vill gå till jobbet med syftet ”Lärande för ökad livskvalité”? Då är det dig vi söker! Dibber Stora Essingen är en ny anpassad grundskola som öppnar i augusti 2024. Skolan riktar sig till elever med fysiska och intellektuella flerfunktionshinder från förskoleklass till åk 9 och erbjuder en miljö där det finns en övertygelse om att alla barn kan utvecklas. Vi kommer att ta emot mellan 20-25 elever när skolan är full. Vår verksamhetsidé lyder: Rätt utbildning i en kommunicerande och trygg miljö med höga förväntningar. Den är också ett löfte till våra elever och vårdnadshavare. Vi erbjuder: Förskoleklass (förskola), Klass 1-9 (Anpassad Grundskola), Fritidshem. Vi planerar för Korttidstillsyn 9§ LSS (komplement till skola) från och med våren 2025. Uppdraget är att bedriva skola där alla elever ges förutsättning att utveckla förmågor enligt gällande kursplan för individen på en meningsfull och stimulerande nivå. Målet är en individ med kunskaper och värden som med sin unika egenart deltar i samhället. Som lärare arbetar du aktivt och lojalt med skolans dagliga uppdrag och pedagogiska arbete, med utgångspunkt från våra mål och planer. Du blir en viktig pusselbit att tillsammans med medarbetarna bidra till skolans arbete med att bli en kvalitativ verksamhet som fokuserar på lärande och utveckling för våra elever. Vi får världens viktigaste värden att växa! Nu söker vi just Dig som vill vara med och ge eleverna på Stora Essingen en excellent utbildning i en meningsfull kontext! Vi har 20-25 platser för elever mellan 6-16 år gamla med flerfunktionshinder. Klasserna är åldersblandade och undervisningen sker i teman där eleverna går in i tvärgrupper som är mer åldershomogena. Som komplement till skolan bedriver vi också fritidshem. Arbetslaget kommer bestå av lärare och elevassistenter. Förutom det pedagogiska uppdraget har du också ansvar för arbetsledning av medarbetarna i din klass. Bad i klorerad bassäng och ridning kan ingå för eleverna, du bör därför inte vara allergisk.       Arbetsuppgifter .Se till att skolan drivs i enlighet med läroplanen och kvalitetsstandard, skolans mål och arbetsformer .Ha en god förmåga när det gäller att skapa goda relationer till elever och låter eleverna delta så att de utvecklar färdigheter, självförtroende och livsglädje .Ha en positiv attityd gentemot både elever och medarbetare .Du ansvarar för att dina elever klarar kunskapskraven och utvecklas maximalt utifrån sin potential .Du ansvarar för att utforma eventuell pedagogiska kartläggningar och åtgärdsprogram med stöd av elevhälsan .Du håller dig à jour genom att delta och ta till dig de kurser och utbildningar som erbjuds Kvalifikationer .Du är utbildad speciallärare med inriktning mot utvecklingsstörning med legitimation och har erfarenhet som klasslärare .God kommunikationsförmåga .Förmåga att planera och organisera ditt arbete samt ta ansvar för gemensamma arbetsuppgifter i arbetslaget/organisationen. .Erfarenhet av digitala verktyg som stöd i utveckling av lärande . Mycket goda kunskaper i svenska, såväl skriftliga som muntliga Personliga egenskaper Som utbildad lärare har du förståelse för att du som lärare är en av de enskilt viktigaste faktorerna för att eleverna ska lyckas. Samtidigt arbetar du aktivt för att göra eleverna delaktiga i sitt lärande under dagen. Vi tror att du ser utmaningar som möjligheter snarare än problem och förutsätter att du har ett stort engagemang och intresse av utveckling. Såväl elevernas, organisationens och din egen utveckling. Du tror också på alla elevers möjligheter att utvecklas fullt ut utifrån sina förutsättningar. Du tar egna initiativ där du ser att behov finns och har en förmåga att se till hela verksamhetens bästa. God förmåga att skapa relationer med elever, personal och föräldrar och att samverka för elevernas bästa är givet. Du har ambitioner och passion för det du gör. Du kan också skapa engagemang och deltar i elevens utveckling. Du är innovativ, flexibel och samarbetsvillig. För att vara framgångsrik i rollen måste du kunna kommunicera med människor med olika bakgrunder och i olika livssituationer. Du måste kunna arbeta självständigt och ta ansvar.    Vi erbjuder Engagerade och duktiga kolleger i en professionell miljö! Vi har ett attraktivt pedagogiskt koncept med tillgång till ett omfattande utbildningsmaterial. Vi har kollektivavtal genom Almega (Friskoleavtalet). Dibber har ett löfte till alla sina medarbetare: «Hos oss har du alla möjligheter att utvecklas både som yrkesmänniska och individ samtidigt som du utför världens viktigaste jobb på bästa möjliga sätt.» Förmåner i samtliga av Dibbers verksamheter: *Fria pedagogiska måltider *Friskvårdsbidrag *Personalstöd via Falck Health Care Kontaktinformation Patricia Larsson, Regional Skolchef Arbetsplats Junohällsvägen 1 11264 Stockholm

22 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Lärare anpassad utbildning, Vuxenutbildningen i Lysekil

I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 14 400 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över. Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära både havet och bergen – här finns möjlighet till såväl eftertanke som äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på Lysekils kommun - https://lysekil.se/. Beskrivning Som anställd i Arbetslivsförvaltningen i Lysekils kommun arbetar du med kollegor i god gemenskap och ett öppet arbetsklimat med mycket engagemang. För oss är det viktigt att det finns en balans mellan privatliv och arbetsliv och vi arbetar aktivt för en god arbetsmiljö. Förvaltningen ansvarar bland annat för arbetsmarknadsinsatser, vuxenutbildning och ekonomiskt bistånd. Vårt uppdrag är att ta emot, vägleda och möjliggöra för de kommuninvånare som önskar stöttning med att komma i aktivitet, arbete, studier och varaktig försörjning - att nå sina mål. Den aktuella tjänsten är förlagd till enheten för vuxenutbildning som har 30 medarbetare. Du kommer att ingå i en grupp av kunniga och erfarna kollegor som stödjer och inspirerar varandra. Vi söker nu speciallärare till anpassad utbildning för vuxna. Våra elever studerar antingen i klassrum eller mer flexibelt via digitalt lärande på distans. Utöver undervisning erbjuder vi även individuell handledning till eleverna. Vi erbjuder ett omväxlande arbete med mycket frihet under ansvar. Vi välkomnar dig som kan se vår verksamhet med nya ögon och bidra till att vi utvecklas ytterligare. Arbetsuppgifter Arbetet består i att undervisa elever inom anpassad utbildning för vuxna. Du planerar, genomför och utvärderar egen undervisning. Dokumenterar och följer upp elevernas utveckling vad gäller kunskap och sociala förmågor. Din undervisning bygger på att skapa en tillgänglig lärmiljö för eleverna. Eleverna läser i mindre grupper eller individuellt i syfte att skapa goda förutsättningar för elevens lärande. Systematiskt kvalitetsarbete ingår genom att kontinuerligt planera, följa upp och utveckla verksamheten. Kvalifikationer Vi söker dig som har en examen som speciallärare alternativt lärare. Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta med personer med intellektuell funktionsnedsättning och vi ser gärna att du har kunskap om kompensatoriskt stöd. Det är positivt om du har kunskap om tecken som stöd och AKK (alternativ och kompletterande kommunikation). Du har erfarenhet att undervisa inom olika ämnen/ämnesområden på grundläggande och gymnasial nivå. Med engagemang, entusiasm och lyhördhet skapar du en trygg lärandemiljö som bygger på ömsesidig respekt och samarbete och som stimulerar elever till lärande. Du har ett lösningsfokuserat och öppet förhållningssätt. Du har positiva och höga förväntningar på eleverna och anpassar undervisningen efter alla elevernas nivå och med fokus på elevens bästa. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du behöver vara flexibel och lyhörd då undervisningen i hög grad utgår från elevernas individuella behov. Meriterande: Speciallärarexamen med behörighet att undervisa på anpassad utbildning. Legitimerad lärare med specialpedagogisk kompetens. Kunskap om AKK och tecken som stöd. Till din ansökan bifogar du lärarlegitimation och ämnesbehörigheter. Villkor Semestertjänst heltid 100%. Visstidsanställning.  Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut fattas. Välkommen med din ansökan! Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

22 april 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Speciallärare-intellektuell funktionsnedsättning till Anpassad grundskola

Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre. Verksamhet Sylteskolan är en F-9 skola där både grundskola och anpassad grundskola finns. Den anpassade grundskolan i Trollhättans stad är på väg in i ett spännande skede som kommer att innebära en utveckling och expansion av verksamheten.  På Sylteskolan arbetar vi utifrån en gemensam helhetssyn, värdegrund och förhållningssätt för ett starkt ledarskap i klassrummen. Tydliga rutiner och anpassning av undervisningen är ledstjärnor i vår verksamhet. Vi ser mångfald som en tillgång och inkludering som en självklarhet. I vår verksamhet och våra undervisningsgrupper undervisar vi elever utifrån olika kursplaner.  Vår ambition är att ständigt utveckla oss och vår verksamhet med målet att öka elevernas måluppfyllelse, kunskapsmässigt och socialt. Alla elever ska få utvecklas så långt som möjligt! På anpassad grundskola har vi elever som läser både ämnen och ämnesområden. Skolan erbjuder även fritidsverksamhet och korttidstillsyn. Elevens hela skoldag är viktig för att skapa trygghet, känsla av sammanhang och en meningsfull fritid.   Vi söker tjänster för undervisning i ämnesområden och ämnen 1-9 Arbetsuppgifter  Vi söker dig som är behörig speciallärare mot intellektuell funktionsnedsättning. Du planerar och undervisar en mentorsgrupp i den anpassade grundskolan, där även ledarskap för elevstödjare ingår. I arbetslaget finns speciallärare och ett antal elevstödjare. Tillsammans rustar vi våra ungdomar för vuxenlivet.  I tjänsten ingår mentorskap för den grupp du undervisar. Du har: - Positiv inställning till att arbeta med ungdomar i tonåren - Erfarenhet av att möta elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och ett lågaffektivt bemötande. - Erfarenhet av att arbeta med AKK, alternativ kompletterande kommunikation - Du är lika flexibel i att förändra undervisning efter behov som du är redo att möta en mångfald av elever. -Du är väl förtrogen att arbeta i team tillsammans med övriga lärare, elevstödjare och elevhälsoteam. Detta kan du förvänta dig av tjänsten: - Du får komma till en skola där eleven står i centrum. - Få en rektor som är genuint intresserad av specialpedagogik. -Du kommer delta i ett sammanhang där rektor, specialpedagog, pedagog, elevstödjare verkar tillsammans runt eleven för att skapa en god lärmiljö som stimulerar elevernas lärande. - Vara beredd på många skratt. - Få fina relationer med kollegor. Anställningsinformation Utdrag ur Belastningsregistret är obligatoriskt vid arbete med barn. Ferietjänst. Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.  Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons! Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.

19 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024