Jurist - Vikariat
Länsstyrelsen i Norrbottens län
Förvaltnings- och organisationsjurister

Vill du bli en del av något större och bidra till en hållbar utveckling för Norrbotten och ökad trygghet i vårt län och ut mot omvärlden? På rättsenheten får du en bred insyn i många av samhällets olika rättsområden. Vi ansvarar bland annat tillsammans för att bereda och besluta i ett stort antal allmänna förvaltningsärenden. Vi genomför tillsyn, kontroll och tillståndsgivning inom en mängd olika områden. Vidare bereder och beslutar vi i överklagningsärenden inom olika rättsområden, bland annat enligt plan- och bygglagen och miljöbalken. Enheten ansvarar även för det arbete som länsstyrelsen har som valmyndighet.  Om jobbet I din roll kommer du främst att arbete med allmän förvaltningsrätt och med juridiska frågor inom ramen för våra olika tillstånds- och tillsynsområden. Konkret innebär det att du bland annat bereder och beslutar i en rad olika ärenden. Ansvarsområdet omfattar även överklaganden av kommunala beslut. Vidare kommer du även att hantera frågor och ge juridisk rådgivning i frågor som är kopplade till offentlighet och sekretess. Att ge råd och stöd i juridiska frågor internt samt att delat i utarbetande av remissvar till regeringen är också arbetsuppgifter som kan bli aktuella för dig. Resor förekommer i jobbet. Arbetet är i ständig utveckling och utifrån vårt uppdrag kan arbetsuppgifterna komma att förändras över tid. Du behöver därför kunna hantera förändringar. Det ger dig samtidigt möjligheter att utvecklas och både bredda och fördjupa din kompetens hos oss. Om dig Vi söker dig som har: - examen från juristprogrammet/jur.kand. eller magisterexamen i rättsvetenskap. - erfarenhet av arbete med juridiska frågor. - Körkort för personbil Eftersom arbetet dagligen innebär mycket kontakter både internt och externt är det viktigt att du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. Som person är du noggrann och har förmåga att utreda och analysera rättsliga frågeställningar. Du kan växla mellan arbetsuppgifter och har lätt för att samarbeta och bygga goda relationer samtidigt som du har hög integritet. Det en fördel om du har: - erfarenhet av myndighetsutövning. - erfarenhet av att arbeta med förvaltningsrätt vid domstol, myndighet eller kommun. - tingsmeritering. - erfarenhet av att arbeta med Offentlighet och sekretesslagen. För oss är personliga egenskaper viktiga och vi ser det som en självklarhet att du bidrar positivt till vår arbetsmiljö och arbetsglädje samt agerar utifrån den statliga värdegrunden Bra att veta  Tjänsten är ett vikariat under perioden 1/9-31/12- 2025 Eftersom vissa arbeten hos oss ställer krav på säkerhetsprövning kan du innan en anställning komma att få göra en säkerhetsprövning. Den innehåller ett säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll. För vissa arbeten krävs svenskt medborgarskap.   Övrigt Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. I rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonseringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.   Om Länsstyrelsen och vårt erbjudande till dig Länsstyrelsen arbetar för att Norrbotten ska utvecklas. Det gör vi på uppdrag av regeringen och vårt ansvarsområde är brett. Våra uppdrag spänner över hela samhället och hos oss finns allt ifrån biologer och ingenjörer till ekonomer och samhällsvetare. Vi jobbar tillsammans för att skapa samhällsnytta var dag och säkerställer att nationella mål och beslut för genomslag i länet. Vi tror på var och ens förmåga att självständigt driva sitt dagliga arbete, där du som medarbetare får rätt förutsättningar till arbetslivsbalans. Vi erbjuder dig: • Goda utvecklingsmöjligheter • Individanpassade anställningsvillkor • Hälsofrämjande aktiviteter och en hållbar arbetsmiljö • Flexibla arbetstider, extra semesterdagar och möjlighet till distansarbete Vi tror på kraften i att arbeta för något större, vikten av att ha plats för livet och att alla våra medarbetare ska känna sig delaktiga i vår kunskapsrymd. Övrigt Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. I rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonseringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Gästservicevärd till Fenix
Sabis AB
Kundtjänstpersonal

I Fenixhuset i Hagastaden vid Norra Tornen ansvarar vi för fastighetens samtliga behov inom Worklife Hospitality. Vi ansvarar för servicetjänster, lokalvård, konferensverksamhet och i huset driver vi även restaurang Gastropol. Verksamheten är bred och vi har nära samarbete med fastighetsägaren. Fenix och Gastropol riktar sig till alla som arbetar i huset och i närområdet. Om rollen Som Gästservicevärd är du våra hyresgästers och besökares första intryck – en viktig ambassadör som sprider information, service och glädje. Din främsta uppgift är att förenkla kundens vardag, skapa en positiv upplevelse och bidra till en trivsam miljö. I rollen ingår bland annat att bemanna receptionen, ge service och support, hantera post och leveranser samt utföra ronderingar i fastigheten. Du möter kunder och besökare med samma engagemang oavsett om kontakten sker via telefon, e-post eller på plats. Du arbetar nära dina kollegor i teamet och har ett tätt samarbete med övriga avdelningar. Din profil Vi söker dig som är trygg i dig själv, har ett naturligt servicefokus och sprider arbetsglädje omkring dig. Du har tidigare erfarenhet av receptionsarbete och är van att arbeta med dator och Office-paketet som en självklar del av vardagen. Du är lyhörd för kundernas behov, har ett gott öga för detaljer och ser alltid till helheten. Du tar stort ansvar för ditt arbete, är prestigelös, flexibel och trivs i en internationell miljö där kommunikationen sker både på svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet från bistro, konferens, catering, à la carte eller caféverksamhet. Erfarenhet av Facility Management samt ett intresse för teknisk och digital utveckling är också ett stort plus. Vi erbjuder dig · En arbetsplats med flexibla arbetstider och ett gott samarbete · Ett värderingsstyrt företag där vi aktivt arbetar med ledarskap på alla nivåer · Möjlighet till personlig utveckling genom utbildningar och möjlighet att byta tjänst inom företaget · En trygg arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner för alla anställda · Vi erbjuder våra tillsvidareanställda subventionerad massage på arbetsplatsen varannan vecka och förmånliga rabatter på våra hotelldestinationer. Ansökan Tillträde är 4 augusti 2025. Tjänsten är på 75% med varierande arbetstider vardagar, kvällar och vissa helger. Vid frågor om tjänsten, kontakta Platschef Margareta Gustavsson på [email protected]. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Besök gärna https://www.sabis.se/. Välkommen med din ansökan snarast möjligt

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Antagningshandläggare
Sveriges Lantbruksuniversitet
Övriga handläggare

Utbildningsavdelningen Hos oss på SLU:s utbildningsavdelning får du en nyckelroll i arbetet med att ge studenter från hela världen en smidig och rättssäker väg in i utbildning – och vidare ut i yrkeslivet. Här kombinerar du administration med samhällsnytta, i en dynamisk miljö där internationella perspektiv, kvalitet och studentservice står i fokus. Nu söker vi en engagerad antagningshandläggare till vår enhet för studieadministration och mobilitet på campus Ultuna. Om jobbet Som antagningshandläggare gör du framför allt behörighetsbedömningar av sökande med både utländska och svenska meriter och handlägger tillgodoräknande. Utöver det är uppdraget bland annat att informera om behörighets- och urvalsregler, skriva yttrande till överklagandenämnden, handlägga studieavgifter, ta fram och bearbeta statistik och medverka i utarbetandet av underlag till informationsmaterial. Arbetet innebär också att du bemannar telefontider och svarar på mejl och har kontinuerlig kontakt med studenter, institutioner och fakultetskanslier. Arbetsuppgifterna kan komma att förändras över tid då vi är en liten organisation med många uppdrag. Din bakgrund  Kravprofil: Vi söker dig som har: • Erfarenhet av antagningshandläggning och/eller tillgodoräknande inom högskola eller universitet • Akademisk examen, minst på kandidatnivå • Goda kunskaper i systemen NyA och Ladok • Goda färdigheter i Microsoft Office, särskilt Word, Excel och Outlook • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt För att lyckas i rollen tror vi att du: • Har en väl utvecklad servicekänsla och god kommunikativ förmåga • Är noggrann, strukturerad och trygg i att fatta beslut utifrån gällande regelverk • Har lätt för att ta dig an nya arbetsuppgifter och anpassa dig till förändringar • Trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om oss Utbildningsavdelningen är en avdelning inom universitets verksamhetsstöd. Vi svarar för administrativa och stödjande verksamheter som i huvudsak berör student- och utbildningsfrågor. De flesta av våra medarbetare finns på campus Ultuna men avdelningen har även personal på SLU:s övriga huvudorter Alnarp och Umeå. Vi är 15 personer på enheten för studieadministration och mobilitet och vi arbetar främst med antagning, examen, studieavgifter, mobilitet, stipendier och tillgodoräknande. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/ Placering: Uppsala, Ultuna Anställningsform: Tillsvidareanställning. SLU kan komma att tillämpa provanställning. Omfattning: 100% Tillträde: 2025-09-01 eller enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2025-08-03. Fackliga kontaktpersoner: https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/   Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
HR Business Partner
Thule Sweden AB
Personal- och HR-specialister

Bring your life Are you passionate about partnering with managers to drive people strategies that enable business success? Do you thrive in a dynamic and collaborative environment where your HR expertise contributes directly to operational efficiency and organizational development? If so, this could be the perfect opportunity for you. What you’ll do at Thule As HR Business Partner, you will work closely with our Supply Chain, Finance, and IT functions to support their development and performance from an HR perspective. This is a broad, hands-on role with a strong operational focus, where your main responsibility is to act as a strategic partner to leaders and translating business needs into practical HR actions that drive results. Your work will involve supporting managers on organizational structure, workforce planning, and people-related decisions. You’ll be deeply involved in implementing HR processes and initiatives that reflect both global standards and local requirements, ensuring compliance while also supporting the daily realities of each function. You will also offer guidance in areas such as labor law, performance management, policy implementation, and leadership development. This role plays an active part in supporting business efficiency, change initiatives, and structural growth, while also contributing to a positive and values-driven work culture. You’ll collaborate with your colleagues in the global HR team to continuously improve how we work and ensure consistency and quality across the organization.   What you bring To be successful in this role, we believe you have a degree in Human Resources or a related field, combined with a few years of experience in a generalist or HR business partner role. Ideally within a fast-paced, cross-functional environment. You bring solid knowledge of Swedish labor law and feel confident advising managers on both day-to-day matters and strategic HR topics. Fluency in Swedish and English is essential, as are strong digital skills and ease in working with HR systems and tools. You are structured, business-minded, and proactive. With strong prioritization skills, you’re able to manage multiple topics simultaneously and enjoy finding actionable solutions to complex challenges. It is considered a strong advantage if you have experience working with learning, competence development, and/or internal mobility initiatives. You understand the value of continuous growth, both for individuals and organizations, and how these areas contribute to building a sustainable and future-ready workplace.   Why you should join Thule At Thule, we believe in strong team work both within your own team but also cross functional between teams. We strive to be an open and curious organization, sharing our knowledge and inspiring one another. Within Thule Group you will find people who have a passion for the products we make and the outdoor company we are. We share the same values and we like to have fun. All of our employees have a joint responsibility to maintain that spirit and contribute to it.   Hiring Process Apply by submitting your application and resumé through “Apply for position” on our Thule Career Site. The application deadline is August 3, 2025. Due to summer holiday, we will begin reviewing applications only after the application period has closed. No screening or interviews will be conducted before that, so all candidates will receive updates after the deadline. Kindly note that we do not accept applications via email. If you have any questions about the role, feel free to contact our Talent Acquisition Partner, Oscar Persson, at [email protected] We look forward to hearing from you! About Thule Group Thule is a global sports and outdoor company. We offer high-quality products with smart features and a sustainable design that make it easy for people across the globe to live an active life. Under the motto Bring your Life— and with a focus on consumer-driven innovation and long-term sustainability — we develop, manufacture and market products within the product categories Sport & Cargo Carriers (roof racks, roof boxes and carriers for transporting cycling, water and winter sports equipment, and rooftop tents mounted on a car), Active with Kids & Dogs (car seats, strollers, bike trailers, child bike seats and dog transport), RV Products (awnings, bike carriers and tents for RVs and caravans) and Bags & Mounts (backpacks, luggage and performance mounts). Thule Group has about 2,800 employees at nine production facilities and 35 sales offices worldwide. The Group’s products are sold in 138 markets and in 2024, sales amounted to SEK 9.5 billion. http://www.thulegroup.com.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Enhetschef Projektutveckling, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Samhällsbyggnadsförvaltningen i Järfälla kommun är en förvaltning med ett brett uppdrag med ansvar för allt från tidiga skeden i samhällsbyggnadsprocessen till drift och förvaltning. Vi är drygt 320 medarbetare som tillsammans arbetar för verksamheten under miljö- och bygglovsnämnden, tekniska nämnden och kommunstyrelsen. Järfälla är en expansiv kommun, vi växer både geografiskt och organisatoriskt.  Vår organisation befinner sig i en spännande utvecklingsfas där vi slipar våra processer och utvecklar organisationen för att bli EN kommun. Vi är stolta över vårt positiva arbetsklimat på avdelningen, något som också speglas i våra starka resultat från medarbetarundersökningar. Mark- och exploateringsavdelningen har nyligen bildats efter en sammanslagning av två enheter och befinner sig även på en egen utvecklingsresa. Just nu arbetar vi aktivt med att forma gemensamma arbetssätt och en stark, enhetlig kultur. Till hösten kommer avdelningen att växa till att även omfatta enheten Projektutveckling allmän plats. Det innebär att avdelningen kommer att, utöver mark- och exploateringsfrågor, även ansvara för projektering och utbyggnad av allmän plats. Vi har en omfattande och mångsidig projektportfölj, som spänner över allt från utveckling av småhusområden och verksamhetsområden till ett av Sveriges mest hållbara och innovativa stadsutvecklingsprojekt Barkarbystaden. Här får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där du kan påverka och bidra till hållbar samhällsutveckling i en kommun som växer och förändras i snabb takt. Detta innebär att vi behöver ständigt tänka nytt och tar gärna an oss utmaningen att utveckla både oss själva, kommunen såväl som branschen. ARBETSUPPGIFTER Som chef för enheten Projektutveckling, exploatering på Mark- och exploateringsavdelningen har du ansvaret för att utveckla och kvalitetssäkra kommunens exploateringsverksamhet. Enheten består av 13 exploateringsingenjörer och projektledare. Du ansvarar för medarbetarnas leveranser i projekten. I rollen stöttar och vägleder du dina medarbetare i komplexa ärenden, förhandlingar och utmanande exploateringsfrågor. Du är en aktiv part i dialoger med interna parter, byggaktörer, fastighetsägare och andra externa aktörer. Du ingår även i avdelningens ledningsgrupp tillsammans med enhetschef för Projektutveckling, allmän plats och biträdande avdelningschef. Som enhetschef har du även ett viktigt ansvar för att utveckla enhetens arbetssätt och processer. Du driver ett systematiskt förbättringsarbete med fokus på ökad effektivitet och kvalitet. Genom att skapa tydliga strukturer, arbeta med kompetensutveckling och främja ett gott samarbetsklimat ger du förutsättningar för att enheten ska lyckas i sina leveranser.  Sammanfattningsvis innebär detta att: • Leda och utveckla enheten Projektutveckling exploatering med personalansvar för medarbetargruppen • Stötta och vägleda medarbetarna • Samverka med interna och externa aktörer såsom byggaktörer och fastighetsägare • Säkerställa leveranser i projekten och enhetens måluppfyllelse • Ansvara för enhetens budget och arbetsmiljö • Ingå i avdelningens ledningsgrupp och bidra till avdelningens utveckling KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är en trygg ledare med förmåga att fatta beslut. Du arbetar strukturerat, planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt och har en god förmåga att slutföra det du påbörjar inom givna tidsramar. Du är hänsynstagande, lyhörd och har en god förmåga att förstå och ta tillvara olika perspektiv i samverkan med andra. Vid förändrade förutsättningar är du lösningsorienterad och har förmågan att identifiera alternativa vägar framåt för att säkerställa framdrift. Vi söker dig som har:  • En civilingenjörsexamen inom lantmäteri, samhällsbyggnad eller motsvarande, relevant högskoleutbildning • Flera års erfarenhet av exploateringsområdet och projektledning samt förhandling och avtalshantering • Tidigare erfarenhet av personal-, budget- och verksamhetsansvar • God kommunikativ förmåga och vana att samverka med olika aktörer Det är meriterande om du har: • Arbetat i politiskt styrd organisation, gärna kommun • Erfarenhet av stora, komplexa stadsutvecklingsprojekt ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation och goda utvecklingsmöjligheter. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Vi genomför arbetspsykologiska tester vid denna rekrytering. Vi genomför begränsade bakgrundskontroller och säkerhetskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundkontroller och säkerhetskontroller, se www.jarfalla.se/bakgrundskontroller På grund av sommarsemester kommer vi att börja granska ansökningarna i mitten av augusti och återkommer med återkoppling så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Administrativa konsulter till uppdrag i Växjö
Eterni Sweden AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

ADMINISTRATÖRER TILL UPPDRAG I HÖST   Vi söker nu administrativa konsulter till ett kommande uppdrag i Växjöområdet.  ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill jobba som konsult för oss på Eterni i Växjö, med fokus på planering, logistik, projektadministration eller inköpsarbete. PERSONLIGA EGENSKAPER & KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant utbildning samt god erfarenhet inom ekonomi, inköp, teknik eller logistik. Du är van att tala och skriva engelska och har god systemvana, SAP och Excel är meriterande. Tekniska kunskaper samt yrkeserfarenhet från tillverkningsindustrin är klart önskvärt. Som person är du ansvarsfull och noggrann, du är van att jobba självständigt och har förmågan att strukturera och planera ditt arbete. Vidare har du grundläggande tekniska färdigheter och kan snabbt sätta dig in i nya projekt och processer. Med fördel är du en tempostark och flexibel person som gillar att jobba i team men med ett starkt fokus på att driva dina egna uppgifter från start till mål.   OM TJÄNSTEN Tjänsten som Administratör/Konsult är ett uppdrag på heltid.  Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos vår kund i Växjö.  ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.  VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

27 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Senior Accountant
Smart Eye AB (publ)
Redovisningsekonomer

Smart Eye is leading the global market for Driver Monitoring Systems, which will soon be a standard component in every car. Monitoring the driver behavior is safety critical both for normal driving as well as for autonomous driving. We are constantly growing and are now looking for a Senior Accountant who wants to join our great Finance team. At Smart Eye, we offer a high-tech work environment in an exciting and fast-growing industry. You'll have excellent opportunities for personal and professional development, be challenged, and have a lot of fun along the way. You’ll also be part of a team of highly skilled professionals and a workplace culture that is open, inclusive, and creative. We believe in true teamwork—where everyone’s contribution matters. Our modern headquarters are located in the heart of Gothenburg, easily accessible by bus, bike, tram, boat, or car. And yes, our espresso machines serve the best coffee in town! Your Role We are looking for an experienced Accountant who can manage the entire accounting process related to monthly financial closings. In this role, you will be responsible for all tasks from daily bookkeeping to reconciliations, accruals, and final reporting. As our Senior Accountant, you will lead the accounting and period end closing, as well as taking part in the daily tasks, working closely with all team members in the Finance team, especially our Financial Assistant. You will play a key role in driving continuous improvements across financial processes. Your daily tasks would be: - Accounting & Reporting - Period end closing - Balance sheet and PnL analysis - Payroll taxes and benefits - validation and reporting - Project accounting and Revenue recognition (successiv vinstavräkning) - Cash management - Inventory accounting - Approval matrix compliance - Working capital management You’ll have an active role in refining processes and supporting the company’s growth journey, working cross-functionally with other teams.We will be calling for interviews after Summer vacations, starting in week 34, 18th of August. Reporting to: Mats Benjaminsson, Chief Financial Officer Location: Smart Eye AB, Headquarters (Gothenburg) ​Must-have-skills: - Senior accounting skills: +5 years of relevant work experience as Accountant or Senior Accountant - University degree within Business Administration, preferably Accounting, Finance or similar - Good capabilities in Excel, experience in creating spreadsheets with advanced formulas is a plus - Communication skills with fluency in both Swedish and English - Confident in K3 accounting Meritorious: - Visma NET and Power BI - International work experience and dealing with multiple stakeholders - Other languages - IFRS Your Profile We believe that a dynamic work environment is built on a mix of personalities and backgrounds. To thrive in this role, you’re someone who is independent and self-driven, with a curious mindset and strong analytical and creative skills. You bring a positive and enthusiastic attitude, are business-driven, and approach your work with openness, structure and a down-to-earth mindset. You’re also collaborative and communicative, and motivated by contributing to something bigger together with your team. Interviews are held on a continuous basis, so we highly recommend that you submit your application at your earliest convenience. Welcome with your application. Smart Eye is the global leader in Human Insight AI, technology that understands, supports and predicts human behavior in complex environments. Together with our subsidiaries Affectiva and iMotions, we are bridging the gap between humans and machines for a safe and sustainable future. Today, our technology is embedded in next-generation vehicles, leading the way towards human-centric mobility through Driver Monitoring Systems and Interior Sensing solutions. Our Research Instruments offer unparalleled insights into automotive, aviation, assistive technology, behavioral science and many more fields. Our subsidiary Affectiva is humanizing technology by pioneering Emotion AI, helping companies gain a deeper understanding of how consumers engage with their content, products and services, in automotive, media & entertainment, market research and beyond. Our subsidiary iMotions provides the world’s leading biosensor software platform, that synchronizes data streams in real time from multiple sensors. Smart Eye was founded in 1999 and is headquartered in Sweden with offices in the US, UK, Germany, Denmark, Egypt, Japan, Singapore and China. A publicly traded company since 2016, our customers include NASA, Nissan, Boeing, Honeywell, Volvo, GM, BMW, Geely, Harvard University, over 1,300 research organizations around the world, 70% of the world’s largest advertisers and 28% of the Fortune Global 500 companies. Visit www.smarteye.ai for more information.

27 juni 2025
Sista ansökan:
15 september 2025
Medicinsk sekreterare till Liljeholmens vårdcentral
REGION STOCKHOLM
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Medicinsk sekreterare sökes till Liljeholmens Universitetsvårdcentral Välkommen till Liljeholmens Vårdcentral, med uppdrag för Akademiskt Primärvårdscentrum. På Liljeholmens Vårdcentral är vi cirka 120 personer som arbetar och vi är nu Sveriges största Vårdcentral. Vi är centralt belägen vid Liljeholmstorget med mycket goda kommunikationer som tunnelbana, bussar och tvärbana Liljeholmens vårdcentral är en Regiondriven resultatenhet. APC arbetar med att stärka utbildning och forskning samt utveckla implementering av studenter för Region Stockholms primärvård. Vi arbetar tvärprofessionellt. Läkargruppen består av specialistläkare inom allmänmedicin, gynekologi och barnmedicin. Hos oss arbetar specialistsjuksköterskor distriktsköterskor och undersköterskor. Psykologer och kuratorer. Medicinska sekreterare och administratörer. Fotvårdare. Rehab.koordinator. Vårdcentralen bedriver vård inom Husläkarmottagning, vi har även helgmottagning. Astma/Kol-mottagning. Livsstilsmottagning och diabetesmottagning. Psykosocialt team. Gynekologimottagning.  Barnavårdsmottagning. Hemsjukvård. Vårdcentralen har en egen sekreterarenhet med ansvarig enhetschef som ingår i Vårdcentralens Ledningsgrupp vilket ger en närhet till de olika specialistområdena och ger en ökad möjlighet att kunna påverka sekreterarnas arbete. Sekreterargruppen består i dag av sju sekreterare, och två administratörer. Vi behöver nu förstärka med ytterligare en sekreterare. Som medicinsk sekreterare hos oss är huvuduppdraget utskrift av patientjournaler. Utskrift av brev och intyg. Vårdkontaktregistrering. Posthantering. TeleQ. Hantering av väntelistor. Viss bemanning i reception kommer att bli aktuellt för den utlysta tjänsten. Inom sekreterarenheten har alla sekreterare och administratörer ett eget större sidouppdrag. Det är av stor vikt att kunna ta eget initiativ och ansvar. Att prioritera dina arbetsuppgifter och vara lyhörd inför verksamhetens behov. Att lätt kunna ta till sig förändringar i arbetet med flexibilitet inför olika arbetsuppgifter. Kvalifikationer: Utbildad medicinsk sekreterare med några års erfarenhet. Fördjupad kunskap inom ICD-10, helst med utbildning för Emendor Consulting AB. Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid 100%. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av enhetschef Marita Palm tel; 08-123 679 33. Fackligt ombud för Vision, Ola Tellner, tel; 08-12340481. Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

27 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Nyfiken och strukturerad? Bli R&D-assistent hos Axis i Lund!
Gigstep AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Om uppdraget Nu söker vi på Gigstep en självgående och serviceinriktad R&D-assistent eller R&D-koordinator till Axis Communications i Lund. Du kliver in som ersättare för en av två R&D-assistenter som ska börja studera till hösten. Uppdraget är långsiktigt och passar dig som trivs med variation, struktur och att stötta en dynamisk utvecklingsorganisation. Du kommer att arbeta nära och rapportera till R&D Director för Base Video Products och få en central roll i det dagliga arbetet inom teamet. Dina arbetsuppgifterDu kommer att ha en bred roll med flera ansvarsområden: -Stötta övergången från SharePoint on-prem till SharePoint Online – du blir ett viktigt stöd i förändringsresan. -Hantera DocuSign-flöden, främst kopplat till konsultavtal. -Assistera med visumansökningar för specifika länder. -Planera och boka interna utbildningar – säkra rum, föreläsare och deltagare. -Stötta med intervjubokningar när behov uppstår (backup för andra assistenten). Vi tror att du är -En doer som gillar att ta initiativ och få saker att hända. -En lyhörd och positiv lagspelare med hög servicekänsla. -En nätverkande person som vågar ta kontakt och bygga relationer i organisationen. -Nyfiken och villig att lära nytt, särskilt inom teknik och digitala verktyg. Vi ser gärna att du har -Erfarenhet eller god kännedom om SharePoint Online/365. -Grundläggande kunskaper i MS Office-paketet. -Erfarenhet av koordinerande eller administrativt arbete (meriterande men inget krav). -God kommunikationsförmåga på engelska och svenska. Om Axis  Axis är ett globalt teknikbolag med hjärtat i Lund. Här får du vara en del av ett företag som ligger i teknikens framkant och samtidigt har en stark, värderingsdriven kultur. Ansök nu!Låter det här som ett uppdrag för dig? Sök direkt – vi intervjuar löpande!

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Skaraborgs regemente söker handläggare/assistent stab
Försvarsmakten
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vill du ha en roll med bredd, ansvar och omväxlande vardag – där du är en nyckelperson i regementsstaben? Då kan detta vara något för dig. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som handläggare/assistent vid regementsstaben har du en dynamisk roll där du förväntas hantera både planerade och oförutsedda uppgifter. Din huvudsakliga uppgift är att stödja ledningen genom att säkerställa att intern kommendantur/administration/ stöd fungerar effektivt och med hög kvalitet. Tjänsten ställer krav på flexibilitet och fysisk närvaro. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: • Hantering av stabens interna stöd och praktisk handräckning, inklusive administration, förplägnad, transporter och materialhantering mm. • Praktisk stödja med administration och andra enklare arbetsuppgifter. • Stöd till stabsledningen vid möten, utbildningar och övningar, inklusive förberedelser, dokumentation och uppföljning. • Stödja planering och genomförande av regementsgemensamma och stabsspecifika aktiviteter såsom högtidsceremonier, personaldagar och internat. • Stödja genomförandet av olika utbildningar. • Genomföra logistiska arbetsuppgifter. Stor flexibilitet avseende arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov. Kan vara självständiga uppgifter och även att utföra enklare styrda uppgifter. Du kommer att arbeta både självständigt och i samverkan med andra. Du har god förmåga att kommunicera på i tal och skrift. Din förmåga att ta ansvar, prioritera och hantera varierande arbetsuppgifter är avgörande för att lyckas. Du rapporterar till stabsledningen och kan representera stabsledningen i intern och extern samverkan. Kvalifikationer • Godkänd Gymnasieexamen eller motsv. • Körkort klass B (manuell växellåda). • Goda kunskaper i att tala och skriva på svenska och engelska. Personliga egenskaper Vi söker dig som är serviceinriktad, initiativrik och har förmågan att hantera många olika uppgifter parallellt. Du tar ett stort personligt ansvar och har en naturlig förmåga att prioritera även under pressade förhållanden. Du trivs med att arbeta med människor på alla nivåer. Är strukturerad, ansvarstagande och sätter dig snabbt in i nya uppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Godkänd militär grundutbildning eller motsvarande. • Erfarenhet av att arbeta i en organisation med högt tempo och många parallella uppgifter. • Erfarenhet av administrativt arbete och/eller logistiskt arbete inom Försvarsmakten eller annan större organisation. • Eftergymnasial utbildning inom logistik eller annan relevant inriktning. • Dokumenterad god förmåga att arbeta med MS Office och andra administrativa IT-verktyg, exempelvis SharePoint. • Erfarenhet av Försvarsmaktens IT-system. • Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet, med fördel Försvarsmakten. Övrigt Anställningen är en civil heltids tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Arbetsorten är Skövde. Tjänsten är säkerhetsklassad och innebär krav på genomförd säkerhetsprövning och svenskt medborgarskap. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Tjänsten innebär även genomförande av tjänsteresor, deltagande i utbildning och övning i krigsorganisationen. Regementet är ett krigsförband, vilket innebär att du kommer att bli krigsplacerad och du förväntas därmed kunna verka i hela beredskapsskalan; fred, kris och krig i Sverige eller inom Nato. Du ska periodvis räkna med att ha beredskap och kunna vara borta från hemmet. Träning och friskvård är en naturlig del av Försvarsmakten. Tre timmar per vecka genomförs fys på arbetstid, och du tränar mot uppsatta mål och har god fysisk förmåga i förhållande till tjänstens krav. Kontakt Har du frågor om befattningen är du välkommen att kontakta överstelöjtnant Mattias Brehag (stabschef), eller major Jonas Eliasson (stf stabschef). Fackliga representanter OFR/O               Nicklas Schöld OFR/S               Britt Dahlman SEKO-F             Christer Florin SACO                Victor Ore Samtliga nås via Försvarsmaktens växel 0505-45 10 00. Ansökan och urvalsprocess Till ansökan bifogas CV med referenser och personligt brev. Lämna gärna löneanspråk. Allt inlämnat material ska vara i pdf-format. Sista ansökningsdag: 2025-08-10 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Skaraborgs regemente, P 4 har verksamhet från Älvdalen i norr till Remmene i söder. Ledningen sitter i Skövde där huvuddelen av värnpliktsutbildningen sker. Regementets uppgift är att rekrytera och utbilda värnpliktiga och personal till två pansarbataljoner, ett tungtransportkompani och ett brigadspaningskompani. P 4 ansvarar också för en brigadstab som vid kris och krig ska leda stora delar av arméns förband. Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/p4 Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, på hemmaplan såväl som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

27 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025