I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! Västra Gästriklands samhällsbyggnadsnämnd har gemensam förvaltning för kommunerna Hofors, Ockelbo och Sandviken. Sandviken är värdkommun, det vill säga nämndens och förvaltningens säte. Förvaltningen har bland annat i uppdrag att hantera myndighetsfrågor inom plan-, bygg-, miljö- och hälsa. Som medarbetare i Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning arbetar för en långsiktigt hållbar och god livsmiljö för invånarna i den tre kommunerna med sammanlagt 53 000 invånare. Vi fortsätter nu arbetet med att skapa vår nya förvaltning, och du har i detta arbete chans att få vara delaktig och bidra till utvecklingen av en attraktiv arbetsgivare för drygt 80 medarbetare. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - semesterväxling - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Som administratör/registrator på Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning arbetar du med förvaltningens administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att ansvara för att registrera inkomna handlingar och bevaka samt hantera den digitala inkorgen. Du kommer att ta hand om både ingående och utgående post, expediera beslut och andra handlingar, samt lämna ut allmänna handlingar. Arkivvård är också en viktig del av dina arbetsuppgifter. Vid behov kommer du att bistå och avlasta registratorer och nämndsekreterare. Andra administrativa sysslor ingår också i dina arbetsuppgifter. Det kan även blir aktuellt att arbeta med konvertering mellan våra ärendehanteringssystem. KVALIFIKATIONER Som person är du stabil och ansvarstagande. Du har god samarbetsförmåga och är lyhörd för kollegors behov och vill ge god service till alla medborgare i de tre kommunerna. Du drivs av utveckling och har idéer som bidrar till förvaltningens administrativa utveckling. För att trivas i rollen behöver du vara självgående och ha lätt för att samarbeta med andra. Du har erfarenhet från administrativa uppgifter och har förmågan att snabbt sätta dig in i nya system. Du har gymnasial utbildning med en inriktning som är relevant för rollen eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Du bör ha väldigt god datorvana då vi i verksamheten använder Office 365. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Meriterande om du tidigare arbetat inom politiskt styrd verksamhet och har goda kunskaper om de lagar som styr kommunalt arbete. Meriterande är även om du har jobbat inom samhällsbyggnad. Erfarenhet av systemen Ecos och Nova samt EDP Vision är också meriterande. Tjänsten är en visstidsanställning from 2025-09-01 tom 2025-12-31, omfattning 100%. Vi behandlar alla ansökningar löpande och kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan. ÖVRIGT Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna våra sidor Arbete & karriär under sandviken.se Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb
I Varbergs kommun är vi cirka 5 500 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Serviceförvaltningen är en av Varbergs kommuns tio förvaltningar. Det är en intäktsfinansierad verksamhet som svarar för kommunens interna stödprocesser. Inom serviceförvaltningen arbetar ca 500 anställda och 500 timvikarier omsätter drygt 700 mkr per år. Serviceförvaltningen består av följande verksamheter: • Fastighet • Kost och städ • IT • Bemanning • Utveckling och logistik Du kommer att tillhöra enheten utveckling och logistik vilket är en enhet som arbetar förvaltningsövergripande med en mängd olika frågor och har en stabsliknande funktion. Inom enheten ingår bland annat funktionerna controller, fordon och logistik, posthantering, administration, nämndsekretariat och GDPR samordning. Nu söker vi en kollega som med nyfikenhet, kreativitet och struktur vill vara med och bidra till utveckling i förvaltningens ekonomiarbete. Hos oss får du arbeta både strategiskt och operativt – och vara en viktig del i att driva utvecklingen framåt. Vill du växa med oss? ARBETSUPPGIFTER Som ekonom hos oss får du en central och varierad roll där du arbetar både strategiskt och operativt. Du ansvarar för budgetarbete, prognoser och ekonomisk uppföljning, samtidigt som du hanterar löpande ekonomiadministration såsom leverantörsfakturor, fakturering och andra administrativa uppgifter. Du kommer att ha ett särskilt fokus på vår fastighetsverksamhet, där du arbetar nära verksamheten och är ett viktigt stöd till både chefer och administratörer i ekonomiska frågor. Rollen passar dig som trivs med att växla mellan analys, samarbete och praktiskt genomförande, och som vill bidra till att utveckla våra ekonomiprocesser. KVALIFIKATIONER Vem är du? Vi söker dig som är analytisk, nyfiken och strukturerad. Du har ett intresse för både siffror och processer, och trivs med att arbeta både självständigt och i samarbete med andra. Du är inte rädd för att ta tag i operativa uppgifter när det behövs, samtidigt som du har förmåga att se helheten. Vi välkomnar både nyutexaminerade och dig med erfarenhet. Vi söker dig som: • Har en relevant utbildning inom ekonomi eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Är analytisk, lösningsfokuserad och har förmåga att omsätta komplexa analyser till praktiska åtgärder. • Trivs med att arbeta både självständigt och i team, och som drivs av utveckling och förbättringsarbete. • Kan uttrycka dig på ett pedagogiskt och tydligt sätt i både tal och skrift. • Erfarenhet från offentlig sektor är ett plus men inget krav ÖVRIGT Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag! Om du har frågor gällande annonsen, hör av dig efter den 21 juli.
Cube of Art söker en entrévärd på deltid. Arbetstiden inkluderar både vardagar och helger. Tycker du om att arbeta med varierande arbetsuppgifter? Älskar du att förbättra upplevelsen för alla? Då är du rätt person för tjänsten som entrévärd på Cube of Art i Uppsala. Om oss Cube of Art är ett museum för interaktiv konst. Museet ger besökarna möjlighet att upptäcka digital och interaktiv konst. Visionen är att förena människor i interaktion med konst, och väcka nyfikenhet kring hur teknik och konst kan samverka. Museet är beläget i centrala Uppsala och består av en svart kub med 7 meter i takhöjd. Kuben är installerad med den senaste laser- och lidartekniken som gör att besökarna kan interagera med konsten på ett helt nytt sätt. Om dig Vi söker dig som trivs med att möta människor, ta initiativ och skapa en välkomnande atmosfär. Du har lätt för att ta kontakt, leda samtal och arbeta i ett högt tempo där snabba beslut kan behövas. Det viktigaste för oss är din positiva inställning och ditt engagemang för att ge varje besökare en minnesvärd upplevelse. Vi söker dig som är redo att vara med och bidra till spännande konst! Du är stresstålig och gillar nya utmaningar. Du är en skicklig värd och är ansvarsfull, strukturerad och ser till att arbetet flyter på smidigt. I gengäld erbjuder vi dig stora utvecklingsmöjligheter i en innovativ miljö. Det kommer bli en lärorik resa med stimulerande möjligheter till personliga framsteg och ny kunskap. Vi kommer garanterat att utmana dig! Mertierande Erfarenhet från kundtjänst eller försäljning. Utbildning inom teknik, data/IT och matematik är meriterande.
En teknisk, varierande kundserviceroll där du får jobba med en spännande och hållbar produkt och utmanande ärenden. Låter det spännande? Det tycker vi! Låter det svårt? Ja ganska – det finns mycket att lära sig i denna roll men vi kräver inga tekniska förkunskaper, vi utbildar dig här! Detta är en långsiktig roll, där du på kort sikt kommer lära dig mycket sett till de varierande serviceärendena, och där det på lång sikt finns utvecklingsmöjligheter mot exempelvis 2nd line. I rollen får du även merförsälja till kunder som kontaktar dig – vilket bidrar ännu mer till variationen samt att du kan få mer i lön utöver tryggheten i grundlönen! Om teamet och rollen Du kommer ingå i teamet som hanterar alla inkommande kundfrågor. Fokuset i teamet är att ge kunderna den bästa kundupplevelsen och kunna leverera effektiva svar med en hög servicenivå. Ditt team arbetar nära 2nd line/claims – som är ett team som hanterar komplexa tekniska ärenden samt reklamationsärenden. På sikt finns möjlighet att utvecklas till att jobba i dessa team. Din framtida kollega Isabelle berättar om rollen och teamet såhär: ” Det som förgyller min arbetsdag är vårt energiska och sammansvetsade team. Vi skrattar mycket tillsammans och vi har en otrolig samarbetsanda, då vi stöttar varandra och delar framgångar tillsammans. Det bästa med rollen som kundservicemedarbetare är den variation och dynamik som arbetet innebär – ingen dag är den andra lik, och jag lär mig ständigt nya saker. ” Som kundservicemedarbetare kommer du att: Ha huvudfokus på att besvara inkommande ärenden via telefon, mail och övriga digitala kanaler. Du kommer alltså att prata mycket i telefon och ha kontakt med kunder i skrift Erbjuda och sälja el - och serviceavtal till de kunder som kontaktar dig. Du ringer alltså inte kallt, utan erbjuder avtalen till de kunder du har kontakt med i serviceärenden. En stor möjlighet att höja din lön då denna försäljning är provisionsgrundande! Vara Svea Solars röst gentemot våra kunder – din hjälp och stöttning kommer ge stor påverkan på hur Svea Solar uppfattas Det roliga i rollen är att kundärendena är tekniska och komplexa i sin karaktär (don’t worry though, vi kommer lära dig allting!) Det är även en rolig mix av service samt försäljning Är vi en match? För oss är dina personliga egenskaper allra viktigast. Vi värdesätter: Vänlighet och god samarbetsförmåga Målinriktning och en förmåga att jobba i ett högt tempo Ordningsamhet Förmåga att hålla dig lugn även när det är mycket att göra, och att kunna anpassa dig när nya rutiner och arbetssätt implementeras (för det händer hela tiden vill vi lova) Utöver detta behöver du goda kunskaper i svenska och engelska, vara en van datoranvändare och tycka det är kul att lära dig, samt vara duktig på att formulera dig i text Det är meriterande men inte ett krav om du tidigare jobbat med service, försäljning eller teknisk support. Listan kan kännas lång, men ingen är bäst i alla kategorier. Sök om du känner igen dig någorlunda På Svea Solar kan du Grow as we grow - vi lär dig nya skills här! Övrig info Arbetstider: Kontorstider mån-fre Anställning: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Arbetsplats: Alvik Strand. Vi arbetar heltid på kontoret för att säkerställa ett gott samarbete i teamet. Mångfald och inkludering Vi vet att mångfald och olika erfarenheter bidrar till kreativiteten som krävs för att utveckla branschen. Vi värdesätter en jämn könsfördelning och ambitionen är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder för att representera samhället och våra kunder. Därför bedöms alla kandidater från samma premisser. Vi ställer samma frågor till alla kandidater samt använder tester i Alva Labs som en del av bedömningen. Bli del av the Power Shift och Grow as we grow När Svea Solar växer blir världen bättre. Vi erbjuder våra Power Shifters att göra faktiskt skillnad - i en tid då få frågor är lika viktiga som klimatfrågan. På Svea Solar finns ingen brist på nya spännande utmaningar och möjligheter att Grow as we grow. Vi menar allvar med att leda the Power Shift - men vi kan såklart ha roligt samtidigt. Vi vet att alla mår bättre om vi kan erbjuda en arbetsplats präglad av fantastiskt ledarskap, acceptans av misslyckanden tillsammans med vänlighet och humor. Om rekryteringsprocessen Ansök på endast 10-15 minuter, utan CV eller personligt brev! Vi vill ge dig en modern ansökningsupplevelse och inleder processen omgående efter att annonsen publicerats. Först svarar du på korta frågor om våra minimikrav. Uppfyller du dem, får du ett mejl från vår AI-robot Hubert som bjuder in dig till en objektiv chattintervju på cirka 10-15 minuter. Hubert möjliggör en snabb och rättvis bedömning av kandidater och säkerställer att alla får samma chans att visa sina kvalifikationer. Läs mer om Hubert här. Går du vidare från Hubert-intervjun bjuds du in till telefonintervju med en av våra rekryterare. För en rättvis bedömning får kandidater i detta steg genomföra tester i Alva Labs. Diversity is key! För slutkandidat gör vi bakgrundskontroll av belastningsregister. Längst ned på denna sida hittar du mer information om våra rekryteringsprocesser Varmt välkommen med din ansökan!
Vi på Jefferson Wells söker efter en Ekonomiassistent inom kundreskontra till vår kund i Alingsås. Uppdraget startar snarast möjligt och pågår i ca 6 månader. För rätt person finns det möjligheter till förlängning därefter! Om uppdraget: Tjänsten är ett konsultuppdrag som inledningsvis varar i ca 6 månader med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd hos oss på Jefferson Wells men tillbringa dina dagar ute hos vår kund som är belägen i Alingsås. Arbetstiden är förlagd under dagtid måndag till fredag. Dina arbetsuppgifter: I denna roll kommer du att vara en viktig del av vår kunds ekonomiteam och bidra till att säkerställa korrekt och effektiv hantering av kundreskontra. Du kommer att arbeta med olika ekonomiska processer och dina arbetsuppgifter kan bland annat innehålla: * Hantering av kundfakturor och betalningar * Avstämning av kundreskontra * Kontakt med kunder gällande fakturafrågor * Uppföljning av betalningar och påminnelser * Övriga administrativa uppgifter inom ekonomiavdelningen Dina egenskaper och kvalifikationer: Vi söker dig som vill arbeta strukturerat med stort ansvar i en föränderlig och flexibel miljö. Du har en god kommunikativ förmåga, samarbetar med andra på ett effektivt sätt samtidigt som du även utan problem kan arbeta självständigt. Du är trygg i din roll, lösningsorienterad och du vågar ta egna initiativ. Du har: - relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi - 2-5 års erfarenhet av arbete inom kundreskontra - tidigare erfarenhet av att arbeta i stora ekonomiska flöden - goda kunskaper i Excel och Microsoft Office - mycket goda språkkunskaper, tal och skrift, i svenska och engelska Tidigare erfarenhet av olika ekonomisystem samt leverantörsreskontra meriterande. Låter detta som ditt nästa jobb? Varmt välkommen att ansöka via "ansök nu" länken här bredvid. Vi kommer löpande att presentera kandidater för detta uppdrag, så tveka inte att ansöka redan idag! Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig? Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas på olika uppdrag inom olika branscher. Jefferson Wells är en del av ManpowerGroup och vi får ständigt in nya, spännande uppdrag, vilket skapar möjligheter för din personliga utveckling och karriär. Kontaktuppgifter och ansökan Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig för tillsättning av uppdraget, Therese [email protected] Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Talent Acquisition Specialist till Culpeo Vi ser ett ökat behov av stöd inom rekrytering och search hos våra kunder. Därför söker vi nu dig som är redo att ta nästa steg i din utveckling. Som Talent Acquisition Specialist kliver du in i ett erfaret team och får direkt bidra i kunduppdrag, samtidigt som du är med och bygger Culpeo vidare tillsammans med oss. Om rollen Som Talent Acquisition Specialist får du en bred och utvecklande roll med fokus på rekrytering, search och kundrelationer. Cirka 80 % av din tid kommer att ägnas åt ett uppdrag där du stöttar en av våra kunder i att utöka sin nationella organisation. Du kommer bland annat att: • Driva hela rekryteringsprocesser – från kravprofil till signering • Söka upp och attrahera kandidater genom search • Ha nära kontakt med både kunder, kandidater och kollegor • Vara med och utveckla våra arbetssätt Vem är du? Du har kanske en utbildning inom HR, beteendevetenskap eller liknande och minst två års erfarenhet av rekrytering eller HR. Men viktigast för oss är att du gillar att få saker att hända – och att du bygger relationer på ett varmt, genuint och professionellt sätt. Du är nyfiken, prestigelös och ser till att slutföra det du påbörjar. Vi tror att du: • Tar initiativ och driver dina processer självständigt • Har god känsla för människor och bygger förtroende • Trivs i ett mindre team där alla hjälps åt • Vill fortsätta utvecklas inom rekrytering och HR Vi letar inte efter ett perfekt CV – vi letar efter rätt person. Någon som vill växa tillsammans med oss. Var och när? Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med önskad start direkt efter sommaren. Vi ser gärna att du har din bas på vårt kontor i Luleå. Vi sitter i fina lokaler på Köpmangatan 2. Ansökan Låter det som något för dig? Skicka din ansökan så snart som möjligt – vi hanterar urval och intervjuer löpande och ser fram emot att välkomna vår nästa kollega! Om Culpeo Vi på Culpeo är ett gäng specialister inom HR, rekrytering och organisationsutveckling. Vi tror på ett mer snabbrörligt och inkluderande näringsliv och är övertygade om att dagens utmaningar kräver nya sätt att arbeta. Vi stöttar våra kunder genom hela medarbetarresan – från första kontakt till avslut – och kombinerar en bred gemensam grund med intern och extern specialistkompetens. Intresset för människor, kultur och utveckling genomsyrar allt vi gör. På bara tre år har vi haft förmånen att arbeta med allt från stora internationella aktörer till små, familjära bolag och oavsett kundens storlek är vår ambition densamma - att boosta kompetensen och skapa bättre arbetsplatser med både arbetsglädje och affärsnytta i fokus. I dag är vi sex personer i teamet – och samarbetar med flera fantastiska konsulter som stärker upp vår verksamhet. Vi är stolta över det vi bygger tillsammans och hur våra kunder fortsätter att växa med oss vid sin sida.
Taysta arrangerar dryckesevent på restauranger och hotell runt om i landet. Nu söker vi passionerad kundtjänstmedarbetare som vill sprida sin passion för livets goda. Vi hjälper dagligen människor till ett rikare liv. Hos Taysta sker både konsultering mot företagsvärlden och arrangemang av privata upplevelser, allt med fokus på den enskilda parten. Organisering av unika helhetsupplevelser: skräddarsydda företagsevenemang anpassat efter kundens önskemål samt arrangerande av öppna dryckesevent för privatpersoner. Vi arrangerar diverse öppna dryckesprovningar i Stockholm, Malmö, Göteborg, Uppsala, Örebro, Gävle, Västerås, Linköping, Jönköping, Karlstad, Växjö, Helsingborg, Lund, Norrköping och Umeå. Vi har nu en tjänst ledig som kundtjänstmedarbetare. Du har ansvar för kundkontakt med Taystas kunder genom telefon, mejl och social media. Arbetet innebär även korrigering av texter, bilder och annat material. Samt administration, ta fram material och hjälpa till med marknadsföringsuppgifter. Vi söker dig som är redo att vara med och utveckla spännande event. I gengäld erbjuder vi dig stora utvecklingsmöjligheter i en innovativ miljö. I ett växande företag erbjuds en lärorik vardag med stimulerande möjligheter till personliga framsteg och lärdom. Vi kommer garanterat att utmana dig! Som person är du en noggrann med ett öga för detaljer. Du gillar utmaningar och att ta egna initiativ till att lösa problem. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till nya situationer. Låter det här som du? Då kanske det här är något för dig! Sökande måste tala flytande svenska, ha goda datorkunskaper och minst inneha två års erfarenhet av yrket. Vi ser gärna att du har utbildning inom journalistik eller digital marknadsföring. Erfarenhet av fotografering, bildredigering, eventskapande och tidigare koordineringsuppdrag är meriterande. Besök gärna vår hemsida www.taysta.se för vidare information. Ansökan tas endast emot via vår hemsida här nedan. Ansökningar som inte inkluderar CV, personligt brev och bild tas ej emot.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Värends Räddningstjänst är ett kommunalförbund som ansvarar för räddningstjänsten för ca 117 000 invånare i Alvesta och Växjö kommuner. Hos oss arbetar idag 250 personer fördelade på förbundets tio brandstationer. Värends Räddningstjänsts uppdrag är att bereda ett likvärdigt och tillfredsställande skydd mot olyckor avseende människors liv och hälsa, samt egendom och miljö. Vår vision: Ett tryggt och olycksfritt samhälle - för alla. Vill du vara en del i ett större sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt och bidra till hur samhället utvecklas? Då kan det här vara tjänsten för dig! ARBETSUPPGIFTER Vi söker en driven och strukturerad medarbetare till en nyinrättad tjänst som verksamhetsutvecklare på räddningstjänsten. Vi befinner oss i en tid av förändring och söker dig som vill arbeta med både strategisk planering och löpande arbetsuppgifter i det verksamhetsnära arbete. Du delar vår tro på nytänkande, samverkan och handlingskraft och du vill vara med och bidra till räddningstjänstens förmåga att möta framtida utmaningar. Du kommer att ha en roll som ledningsstöd till förbundschefen vilket innebär att du har en central funktion i det strategiska ledningsarbetet och arbetar tillsammans med ledningen för att de politiskt beslutade uppdragen ska genomföras med bra resultat. Du bidrar till utvecklingen av organisationen genom att långsiktigt planera och förbereda för ett lyckat genomförande av till exempel strategiska ledningsmöten och implementering av uppdrag. Du kommer också att ha ett utvecklingsuppdrag som innebär att tillsammans med verksamheten utveckla och implementera arbetssätt och metoder, involvera interna och externa intressenter och att omvärldsbevaka för omvandling till verksamhetsutveckling. Det kan handla om att utveckla och leda projekt och uppdrag, att skriva beslutsunderlag, remissvar och utredningar och att planera och följa upp verksamhet. Tjänsten passar dig som trivs med varierande arbetsuppgifter och har ett intresse för utvecklingsarbete och kommunal verksamhet. Du kommer att ingå i ledningsgruppen och arbeta i nära samarbete med förbundschef och ledning. Organisatoriskt kommer tjänsten att tillhöra verksamhetsstödet med förbundschef som närmaste chef. Eftersom vi startar rekryteringen i semesterperioden kommer vi starta arbetet med urval och intervjuer först i mitten av augusti. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med minst tre års högskoleutbildning inom relevant område. Du har erfarenhet av att arbeta strategiskt och/eller leda i tidigare roller, gärna i politiskt styrd verksamhet. Du har med framgång drivit förändringsarbete och skapat resultat där flera intressenter varit involverade. Uppdraget ställer stora krav på att vara lyhörd och att ha förmåga att identifiera vilka arbetsuppgifter som behöver utföras och vilka frågor som behöver lösas, samt se till att de blir genomarbetade och verkställs av rätt person. Du rör dig naturligt mellan olika aktiviteter och medverkar i flera forum på olika nivåer inom organisationen. Du är en relationsbyggare som trivs med att samarbeta och skapa resultat tillsammans med andra. Du är strukturerad, kommunikativ och skicklig på att se helheter och du har ett starkt driv och vill vara med och göra skillnad. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är lyhörd och har förmåga att skapa förtroende och samsyn i olika sammanhang. ÖVRIGT Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.
Qopla AB är ett ledande teknikbolag inom foodtech och tillhandahåller digitala betallösningar för restauranger. Vi är stolta över att ha över 1500 kunder i Sverige och befinner oss i en spännande expansionsfas där vi behöver förstärka vårt team med skickliga och engagerade medarbetare. Vi söker nu drivna och kundorienterade Support Specialist på heltid som kommer att spela en nyckelroll i att leverera högkvalitativ support till våra kunder och partners. Som Support Specialist kommer du att vara ansiktet utåt för vårt bolag och hjälpa till att bygga starka relationer genom att lösa problem och svara på frågor. Arbetsuppgifter: Assistera våra partners över telefon och mail med vägledning i hur man använder vår plattform och verktyg. Utföra ändringar i restaurangers menyer och säkerställa att informationen är korrekt och uppdaterad. Hjälpa till med tekniska frågor och felsökning för att säkerställa att våra partners får en smidig upplevelse. Förbereda hårdvara med rätt system och program till våra restauranger. Ha kontakt med samarbetspartners såsom Wolt, Foodora och UberEats. Viktiga personliga egenskaper: Utpräglad servicekänsla God kommunikationsförmåga och en positiv attityd Lösningsorienterat och ett analytiskt tänkesätt Starkt tekniskt intresse och förmåga att snabbt lära sig nya system och programvara. Krav: Tala och skriva obehindrat på svenska och engelska. Flexibilitet att arbeta olika timmar under veckorna för att möta våra kunders och partners behov. Meriterande kvalifikationer: Tidigare erfarenhet av att arbeta inom restaurangbranschen och förståelse för dess specifika behov och utmaningar. Tidigare erfarenhet av arbete med kassalösningar eller deliverytjänster för restaurang. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö i ett framgångsrikt och innovativt företag där du får möjlighet att utvecklas och påverka. Du kommer att vara en del av ett dedikerat och passionerat team som arbetar tillsammans för att leverera exceptionell support och service till våra kunder och partners. Jobbet kommer också innebära arbete varannan helg. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av Qopla AB, skicka in din ansökan redan idag. Du ansöker genom att skicka ditt CV och en kort beskrivning om dig själv till [email protected]. Döp mailet till "Support Specialist" Vi ser fram emot att höra från dig!
VÅR KUND Stena Recycling är ett av Europas ledande återvinningsföretag och erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vår kund hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Deras företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med deras kunder driva utvecklingen i branschen. Vår kund erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Dessutom satsar de mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med Stena Recycling. Här får du jobba i en framtidsbransch! OM ROLLEN I rollen som Kundsupportmedarbetare skapar du en positiv kundupplevelse och är ansiktet utåt för Stena Recycling. Vi söker dig som vill förstärka verksamheten under deras pågående systembyte med chans till förlängning. Din primära uppgift är att hantera inkommande ärenden, samtal och mail, via ärendehanteringssystem. Du strävar efter att lösa kundens ärende redan vid första kontakt eller vid behov kopplar ihop kunden med rätt kollega internt och följer kundens ärende från start till slut med löpande återkoppling. Du kommer också att kontakta företagets kunder proaktivt via telefon för att säkerställa kundnöjdhet och potentiell utveckling av samarbetet. Dagligen hjälper du kunder att få en god hantering av sitt avfall samt utvecklar kundens affär genom att arbeta med merservice där du ser helheten och hittar långsiktiga och hållbara lösningar utifrån kundens behov. I rollen som Kundsupportmedarbetare arbetar du nära kollegor i andra roller på filialen samt har ett tätt samarbete med dina närmsta kollegor i supportteamet. Att ha intresse av och helhetsförståelse för företagets affär är en viktig del i rollen. Stena Recycling arbetar ständigt med utveckling och förbättringar av rutiner och arbetssätt, där du förväntas vara en drivande deltagare! Exempel på andra arbetsuppgifter du kommer att utföra: Orderläggning för inleveranser via affärssystemet Lägga upp nya kunder via affärssystemet Hantera och dokumentera kundreklamationer Delta och aktivt bidra till verksamhetens förbättringsarbete genom att samla insikter om kundens behov och upplevelse Proaktivt arbeta med att digitalisera kunderna via kundportalen OM DIG För att lyckas i rollen som Kundsupport ser vi att du är serviceinriktad och trivs med att bygga och förvalta relationer. Du har lätt för att kommunicera, är lyhörd i ditt bemötande och gör ditt yttersta för att skapa en god kundupplevelse. Som person är du självständig samtidigt som du är bra på att samarbeta, både vad gäller kunder och kollegor internt. Vidare är du en person som gärna tar ägarskap och har god förmåga att prioritera samt skapa struktur i ditt arbete. Du arbetar gärna proaktivt där du själv tar egna initiativ till att driva på förbättringar och ligga steget före. På företaget är det högt tempo, en händelsestyrd och föränderlig verksamhet så din förmåga att snabbt hantera och prioritera bland arbetsuppgifter är avgörande. KVALIFIKATIONER Flerårig arbetslivserfarenhet av service och löpande kundkontakt samt arbete med ärendehanteringssystem Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift B-körkort Vi ser det som meriterande om du har: Erfarenhet av innesälj ÖVRIG INFORMATION Start: Enligt överenskommelse i augusti eller september Plats: Arbetet sker från Stenas filial på Bangårdsgatan 3 i Linköping Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda 07-16 Anställningsform: Konsultuppdrag via A-hub Låter detta som en intressant roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer