Är du intresserad av kundmötet, att skapa kundnöjdhet och ge service i världsklass? Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: Erbjuda bästa möjliga bemötande och affärsmässig service till Swedbanks privat- och företagskunder. Samarbeta med andra kollegor genom att vara proaktiv och engagerad i dina kundmöten genom att hitta lösningar och behov och bidra till gruppens välmående och resultat. Varierande arbetsuppgifter då vi jobbar både lokalt med fysiskt kundmöte och nationellt via telefoni och teams. Utvecklas vidare inom Swedbank – Karriärvägarna inom banken är många och intern rörlighet uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft I denna roll behöver du: Ha hög servicenivå och vara engagerad med förmågan att sätta kunden i centrum. Vara lösningsorienterad och målinriktad med passion för affären som kan göra skillnad för våra kunder. Vara en lagspelare som strävar efter teamets framgång lika mycket som din egen. Erfarenhet av kundservice, proaktivitet och försäljning Hos oss kan du uppleva: Personlig och professionell utveckling genom självledarskap och kontinuerlig utveckling. Meningsfullt arbete som positivt påverkar vår arbetsplats, våra kunder och samhället. En öppen och samarbetsinriktad kultur som uppmuntrar tvärfunktionellt teamarbete och erbjuder nätverksmöjligheter. En stöttande och inkluderande miljö som främjar en balanserad och hållbar arbetslivssituation, med flexibla arbetsförhållanden när det passar rollen. Förmåner såsom vårt erbjudanden för bankprodukter för anställda, tjänstepensionsplan, aktiebaserade belöningsprogram Eken, och frivillig gruppförsäkring. "Bli en del av vårt team och......Bli en del av ett team med uppdrag som gör skillnad för våra kunder. Vi lever i ständig förändring och är inte rädda för att anpassa oss och prova på nytt. Vi brinner för kundmötet och utveckling, där vi utmanar oss själva till att forma framtidens bankupplevelse. Våra värderingar ÖPPEN, ENKEL och OMTÄNKSAM genomsyrar vårt arbete och är en naturlig del av vardagen för hela avdelningen” Erica Wester din framtida chef Vi ser fram emot din ansökan senast den 2025-07-05. Placeringsort: Jönköping Rekryterande chef: Erica Wester, 0470-97040 Vänligen observera att rekryteringsarbetet kan ta lite längre tid än normalt då det är sommarsemester. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.
Vi söker en driven och ansvarstagande ekonomiassistent till ett uppdrag med fokus på leverantörsreskontra. Har du erfarenhet av hantering och bokföring av leverantörsfakturor och ett intresse för att effektivisera ekonomiska processer? Då kan detta vara rätt roll för dig! Om rollen Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med: Hantering och bokföring av leverantörsfakturor Identifiering och lösning av avvikelser och problem Bidra med förbättringsförslag för att effektivisera processer Eskalering av ärenden vid behov Vi söker dig som har Grundläggande ekonomisk utbildning och/eller erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra God förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift Ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och ansvarstagande Ett proaktivt förhållningssätt och trivs med att ta egna initiativ Meriterande Erfarenhet av ekonomisystemet Agresso (Unit4) Personliga egenskaper Vi tror att du är en framåt och social person som trivs i samarbeten, men som också har förmågan att arbeta självständigt och driva ditt arbete framåt Låter detta som din nästa utmaning? Vad kul! Skicka in din ansökan så hör vi av oss för ett nästa steg i processen. Som konsult hos oss på Job Solution Consulting omfattas man av en trygg anställning i nära dialog med sin konsultchef för att alltid säkerställa att du trivs och utvecklas i din roll. Vi erbjuder en rad förmåner med fokus på kompetensutveckling och välmående, Och självklart omfattas man också av kollektivavtal i sin tjänst hos oss. För eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till mig. Du når mig på [email protected].
Vill du bidra till att göra Västra Götalandsregionen till Sveriges bästa offentliga arbetsgivare? Är du en erfaren chef och senior HR-person som brinner för kultur, arbetsmiljö och ledarskap? Då kan det här vara din nästa utmaning. Om oss Västra Götalandsregionen (VGR) är Sveriges största offentliga arbetsgivare med cirka 56 000 medarbetare. På Koncernkontoret arbetar vi strategiskt för att skapa ett hållbart och attraktivt arbetsliv där våra medarbetare får rätt förutsättningar att bidra till visionen om det goda livet. Vi leder och samordnar utvecklingen inom hela VGR och har ett tydligt uppdrag att stärka organisationens kultur, ledarskap och samverkan. Vi söker nu en senior HR-strateg till Koncernstab HR som med trygghet, energi och coachande förhållningssätt vill vara med och leda det kulturfrämjande arbetet inom hela VGR. Du kommer att ha en nyckelroll i att forma de processer, strukturer och verktyg som stärker kultur, psykologisk trygghet och ledarskap – i nära samverkan med HR-chefer, verksamhetsledare och andra strategiska funktioner. Ditt uppdrag Som senior HR-strateg kommer du att: Stärka och samordna det koncerngemensamma arbetet med VGRs organisationskultur. Vara ett strategiskt stöd till HR-direktören. Bidra med både struktur och energi i det kulturutvecklande arbete som pågår i organisationen. Arbeta nära våra HR-chefer, chefer och verksamhetsledningar för att omsätta värderingar, uppdrag och mål i praktiken. Coacha och stödja chefer och HR i utvecklingsprocesser, med ett coachande och faciliterande förhållningssätt. Bidra till att vidareutveckla ett tillitsfullt ledarskap och ett starkt medarbetarskap i hela organisationen. Vad vi erbjuder Hos oss får du ett strategiskt och meningsfullt uppdrag med stor påverkansmöjlighet. Du får möjlighet att: Arbeta i en komplex och samhällsviktig organisation. Driva kultur- och ledarskapsutveckling i stor skala. Vara med och utforma framtidens HR i en av Sveriges största arbetsgivare. Kombinera arbete på plats i våra moderna kontor med distansarbete. Ingå i ett nätverk av erfarna HR-strateger och ledare. Din profil Vi söker dig som har: Relevant akademisk examen inom HR, beteendevetenskap, ledarskap eller annat som arbetsgivaren finner likvärdigt. Flerårig erfarenhet av arbete som chef, gärna inom offentlig sektor. Erfarenhet av kvalificerat HR-arbete inom kultur, arbetsmiljö, förändringsledning samt organisationsutveckling. Erfarenhet av att arbeta med och driva utvecklingsprocesser i samverkan med olika aktörer. Förmåga att bygga relationer och skapa förtroende i komplexa miljöer. God förmåga att facilitera, coacha och leda samtal med individer, grupper och nätverk på högre ledningsnivå. Hög strategisk förmåga kombinerad med ett pragmatiskt genomförande fokus. Meriterande: Erfarenhet från hälso- och sjukvård eller andra personalintensiva verksamheter. Kunskap om arbetsmiljölagstiftning och erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete. Diplomering/certifiering i coaching, grupputveckling eller andra faciliteringsverktyg. Som person är du: Trygg, prestigelös och positiv. Du har god självinsikt och trivs i rollen som möjliggörare. Du har en naturlig fallenhet för att lyssna, reflektera och bidra till långsiktiga relationer och hållbar utveckling. Du trivs i det strategiska rummet, men har alltid örat mot verksamheten. Du gillar att arbeta tillsammans med andra och delar vår värdegrund: Tillsammans gör vi varandra framgångsrika. Vi lyssnar in. Vi lyssnar av. Feedback bidrar till vår utveckling. Övrigt Intervjuer sker i slutet av augusti. Resor inom regionen förekommer Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas. Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Vi eftersträvar jämlikhet för alla medarbetare, att de trivs på arbetsplatsen och värnar om en god balans mellan arbetsliv och privatliv. Läs mer om vår verksamhet här: http://www.vgregion.se/om-vgr/ Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Swedbank söker nu Kundrådgivare till Small Corporate service till kontoret i Sundbyberg Har du ett driv för service och affärer? Nu söker vi dig som vill hjälpa företagskunder via telefon i en utvecklande roll hos Swedbank i Stockholm! Ditt anställningserbjudande Vi söker fyra personer som vill anta denna spännande utmaning som konsult vid Swedbank. Du blir del av ett team på 12 personer som du arbetar nära med ett stort ansvar och tydlig påverkan. Uppdraget är konsultuppdrag med start 25/8 som löper till och med 31/12. För uppdraget blir du anställd av oss på TNG men utgår från Swedbanks kontor i Sundbyberg. Dina arbetsuppgifter Som kundrådgivare hos Small Corporate service möter du företagare i deras vardag, främst genom samtal och skriftlig kontakt. Här får du en central roll i att skapa riktigt nöjda kunder genom att ge snabb, effektiv och personlig service. Genom ditt arbete bidrar du till att bygga långsiktiga relationer och säkra affärer som skapar värde för både kunden och banken. Det här är en roll där du får möjlighet att utveckla både ditt affärsmannaskap och självledarskap. I ett öppet och samarbetsinriktat team delar ni erfarenheter och stöttar varandra i vardagen. Värt att veta Du blir en del av Swedbanks företagsservice med placering i Sundbyberg. Rollen innebär dagtidstjänst och du får en gedigen introduktion när du börjar. Här arbetar du i moderna lokaler tillsammans med engagerade kollegor och en närvarande chef som stöttar din utveckling. Våra förväntningar Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och ett stort engagemang för service och affärer. Du har tidigare jobbat inom service eller kundtjänst och förstår att det stundvis kan vara lite stressigt. Du tar ansvar i ditt arbete, har ett professionellt förhållningssätt och drivs av att göra sunda affärer. Det är också viktigt att du sprider positiv energi till såväl kunder som kollegor. För att lyckas i rollen ser vi att du är nyfiken, kommunikativ och har ett intresse för att utvecklas vidare i banken. Du kommunicerar mycket väl på både svenska och engelska. Intresserad? Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos Swedbank. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!
Vi söker dig som vill ta nästa kliv i karriären! Med ett intresse för kläder, administration och service blir du en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass och att skapa långsiktiga kundrelationer! Om tjänsten Som kundservicemedarbetare är din roll avgörande för goda kundupplevelser och en framgångsrik service. Du kommer ta emot beställningssamtal, mail och chatt där du hjälper kunder genom engagerad och meningsfull service där du genom ditt intresse för kläder skapar väl anpassade lösningar för kundens behov. Du kommer att: Ta emot inkommande kundsamtal och bemöta kundens behov med professionalism och engagemang. Arbeta administrativt med varierande uppgifter som mail, chatt och ärendehantering. Erbjuda anpassade lösningar för att bygga värdefulla och långsiktiga kundrelationer. Arbeta mot uppsatta mål och få löpande stöd och feedback från din ledare. Vårt erbjudande Lön enligt kollektivavtal via Unionen och Almega. Två veckors betald utbildning samt kontinuerlig coachning och utbildning i din roll. Stora möjligheter till karriärutveckling inom företaget. Friskvårdsbidrag. Modernt kontor i en stimulerande och aktiv arbetsmiljö med teamaktiviteter och roliga händelser för att främja en god gemenskap! Vi söker dig som Har ett intresse för service och drivs av att utvecklas inom det. Är intresserad av kläder och har ett öga för mode! Har siktet på framgång - en driven och engagerad stjärna som vill ta sin karriär till nästa nivå! Trivs med att samarbeta för att uppnå gemensamma samt individuella mål. Är proaktiv och initiativtagande i ditt arbetsutförande och bidrar till teamets utveckling. Tidigare erfarenhet av service är meriterande, men inget krav - vi ger dig verktyg att lyckas! Krav för tjänsten Flytande i svenska i både tal och skrift. Goda kunskaper i engelska. Har datorvana. Godkänd gymnasieutbildning. Anställningsform och startdatum Start: Enligt överenskommelse. Anställningsform: Vi erbjuder inledningsvis behovsanställning med goda möjligheter till tillsvidareanställning för rätt person. Arbetstider: Vi erbjuder måndag-fredag 07.00-21.00 och lördagar 09.00-15.00. Majoriteten av arbetpassen kommer vara under vardagar, men vi ser gärna att du är flexibel och kan jobba helger. Är du redo för nästa kliv i karriären? Tveka inte - Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
Vi söker dig som vill ta nästa kliv i karriären! Med ett brinnande intresse för kundservice och varierande arbetsuppgifter där blir du en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass och att skapa långsiktiga kundrelationer! Om tjänsten Som kundservicemedarbetare är din roll avgörande för goda kundupplevelser och framgångsrik service. Du kommer ta emot inkommande samtal, mail, chatt och hjälpa kunder genom engagerad och meningsfull service där du skapar väl anpassade lösningar för kundens behov. Du kommer att: Ta emot inkommande kundsamtal och bemöta kundens behov med professionalism och engagemang Utvecklas i flera olika områden och uppgifter, i en dynamisk arbetsmiljö Arbeta med administrativa uppgifter som mail, chatt och ärendehantering Erbjuda anpassade lösningar för att bygga värdefulla och långsiktiga kundrelationer Arbeta mot uppsatta mål och få löpande stöd och feedback från din ledare Vårt erbjudande Lön enligt kollektivavtal via Unionen och Almega. Två veckors betald utbildning samt kontinuerlig coachning och utbildning i din roll. Stora möjligheter till karriärutveckling inom företaget. Friskvårdsbidrag Modernt kontor i en stimulerande och aktiv arbetsmiljö med teamaktiviteter och roliga händelser för att främja en god gemenskap! Vi söker dig som Har ett intresse för service och att testa nya områden och drivs av att utvecklas Har siktet på framgång - en driven och engagerad stjärna som vill ta sin karriär till nästa nivå! Trivs med att samarbeta för att uppnå gemensamma samt individuella mål. Är proaktiv och initiativtagande i ditt arbetsutförande och bidrar till teamets utveckling Tidigare erfarenhet av service är meriterande, men inget krav - vi ger dig verktyg att lyckas! Krav för tjänsten Flytande i svenska i både tal och skrift Goda kunskaper i engelska Har datorvana Godkänd gymnasieutbildning Anställningsform och startdatum Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Vi erbjuder inledningsvis behovsanställning med goda möjligheter till tillsvidareanställning för rätt person. Arbetstider: Vår verksamhet är igång vardagar, kvällar och helger vilket ger goda möjligheter till flexibla arbetstider som fungerar för dig och verksamheten. Är du redo för nästa kliv i karriären? Tveka inte - Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
Vi söker dig som vill ta nästa kliv i karriären! Med ett brinnande intresse för kundservice, försäljning eller teknik blir du en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass och att skapa långsiktiga kundrelationer! Om tjänsten Som kundservicemedarbetare är din roll avgörande för goda kundupplevelser och framgångsrik service. Du kommer ta emot inkommande samtal, mail, chatt och hjälpa kunder genom engagerad och meningsfull service där du skapar väl anpassade lösningar för kundens behov. Du kommer att: Ta emot inkommande kundsamtal och bemöta kundens behov med professionalism och engagemang Arbeta administrativt i olika system med uppgifter som mail, chatt och ärendehantering Bedriva merförsäljning på några av våra avdelningar Erbjuda anpassade lösningar för att bygga värdefulla och långsiktiga kundrelationer Arbeta mot uppsatta mål och få löpande stöd och feedback från din ledare Vårt erbjudande Lön enligt kollektivavtal via Unionen och Almega. Två veckors betald utbildning samt kontinuerlig coachning och utbildning i din roll. Stora möjligheter till karriärutveckling inom företaget. Friskvårdsbidrag Modernt kontor i en stimulerande och aktiv arbetsmiljö med teamaktiviteter och roliga händelser för att främja en god gemenskap! Vi söker dig som Har ett intresse för kundservice, försäljning eller teknik och drivs av att utvecklas inom det Har siktet på framgång - en driven och engagerad stjärna som vill ta sin karriär till nästa nivå! Trivs med att samarbeta för att uppnå gemensamma samt individuella mål. Är punktlig och noggrann i ditt arbetsutförande och har ett öga för kvalitet. Tidigare erfarenhet av service, försäljning eller support är meriterande, men inget krav - vi ger dig verktyg att lyckas! Krav för tjänsten Flytande i svenska i både tal och skrift Goda kunskaper i engelska Har datorvana Godkänd gymnasieutbildning Anställningsform och startdatum Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Vi erbjuder inledningsvis behovsanställning med goda möjligheter till tillsvidareanställning för rätt person. Arbetstider: Vi erbjuder vardagar, kvällar och helger utefter din tillgänglighet! Är du redo för nästa kliv i karriären? Tveka inte - Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
Vill du bidra till Skellefteås hållbara omställning i en roll där teknik möter verksamhetsutveckling? I Skellefteå kommun samarbetar vi över gränserna i en arbetskultur med stark framtidstro. I regionen pågår en hållbar omställning, där civilsamhället, kommunen, staten och näringslivet gemensamt arbetar för att använda resurser ansvarsfullt och bygga ett samhälle som möter framtidens krav Vi söker dig som vill kombinera tekniskt kunnande med verksamhetsförståelse i ett meningsfullt uppdrag. Hos oss får du vara med och stärka kommunens förmåga att planera, följa upp och utveckla verksamheten och samtidigt bidra till en hållbar framtid. Du blir en del av analysteamet på avdelningen IT och verksamhetsutveckling. Teamet arbetar med beslutsstöd, ledningssystem, analysuppdrag och maskininlärning. Här jobbar vi datadrivet, tvärfunktionellt och konsultativt, med helheten i fokus och med målet att stärka kommunens förmåga att förstå, styra och utveckla på kunskapsbaserad grund. Du får arbeta i en innovativ, aktivitetsbaserad miljö anpassad efter dina behov, med tillitsbaserad styrning och möjlighet till distansarbete när det passar. Vid flytt hjälper vi dig gärna att hitta bostad för en smidig start i Skellefteå. ARBETSUPPGIFTER Du har en nyckelroll i att stärka kommunens förmåga att styra och utveckla sina verksamheter genom ett modernt och samordnat ledningssystem. Arbetet sker i nära samverkan med processledare, IT, ekonomi och kommunens olika förvaltningar, med målet att skapa hållbara arbetssätt som stödjer både verksamhetsutveckling och kvalitet i det dagliga arbetet. Dina huvudsakliga ansvarsområden är att: • Implementera, förvalta och vidareutveckla vårt ledningssystem (Stratsys), så att det effektivt stödjer verksamhetens mål och bidrar till en enklare administration och en mer effektiv styrning. • Samordna systemförvaltningsfrågor, inklusive användar- och behörighetsadministration samt säkerställa att integrationer med andra system, som ekonomi- och HR-system, fungerar effektivt. • Bidra i förbättringsinitiativ, såsom tillgänglighetsanpassning, införande av AI-stöd samt utveckling av en långsiktigt hållbar systemförvaltningsorganisation. • Stärka den interna kommunikationen genom ansvar för informationskanaler och stödresurser, exempelvis systemförvaltningskanalen och intranätet (Insidan). • Delta i strategiskt och operativt utvecklingsarbete, till exempel i projekt kopplade till resursplanering, kvalitets- och patientsäkerhetsarbete samt integrationer med Power BI. Du verkar i en stor och komplex organisation där varje förvaltning har sina egna behov. Ditt uppdrag är att balansera dessa med kravet på gemensamma processer. Genom workshops med slutanvändare utmanar du arbetssätt, omsätter feedback till användarvänliga lösningar och samordnar mellan olika intressenter. Tillsammans med IT säkerställer du att systemen är stabila, integrerade och redo för framtiden med möjlighet att påverka och forma arbetssätt som gör verklig skillnad. KVALIFIKATIONER För att vara kvalificerad för rollen krävs det att du har en högskoleexamen inom systemvetenskap, beteendevetenskap med inriktning mot IT-miljöer eller motsvarande yrkeserfarenhet. Vidare behöver du ha förmågan att driva förändringsarbete för olika behov och användare samt kunna översätta verksamhetens behov till tekniska lösningar. Du måste vara skicklig på att kommunicera tydligt och anpassat, både skriftligt och muntligt på svenska. För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att skapa och hålla en god struktur, vara villig att samarbeta och besitta analytiskt tänkande som gör att du tar dig an att lösa komplexa problem på ett skickligt sätt. ÖVRIGT Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Jämtlands Räddningstjänstförbund söker dig som vill ta ansvar för att driva, utveckla och samordna vårt arbete med planering för höjd beredskap. I rollen som beredskapsplanerare blir du både ett nav och en motor i ett uppdrag som är strategiskt viktigt för både oss och för hela samhället. Du arbetar nära förbundsledning och får möjlighet att påverka både inriktning och innehåll i ett högaktuellt och växande område. Om du trivs med planering och utveckling, är bra på att få med dig andra och gillar att omvandla mål till konkret verksamhet kan det här vara din nästa utmaning. Om oss Hos oss på Jämtlands Räddningstjänstförbund får du en flexibel arbetsplats i en organisation som är under utveckling. Vårt förbund ansvarar för räddningstjänst och förebyggandeverksamhet enligt lagen om skydd mot olyckor i alla åtta kommuner i Jämtlands län. Vi har 35 brandstationer och 9 räddningsvärn, de allra flesta av våra cirka 600 medarbetare är brandmän i beredskapstjänst. Heltidspersonal har vi i huvudsak på brandstationen i Östersund där även denna tjänst är placerad. Om jobbet Som beredskapsplanerare är det ditt uppdrag att leda, driva och samordna räddningstjänstens arbete med planering för höjd beredskap. I rollen ansvarar du för planering på övergripande och systemnivå för hela organisationen, men du har också en viktig roll i att stödja och driva arbetet på avdelningsnivå. Rollen är operativ och strategisk på samma gång – du kommer vara den som formulerar målbild, tar initiativ och genomför arbetet. Exempel på arbetsuppgifter: Planering och utveckling av krigsorganisation och utveckling av plan för höjd beredskap Övergripande och förberedande planering för övning, mobilisering och lokalisering av civilpliktiga Lokalisering och fördelning av räddningstjänstens resurser vid höjd beredskap Kontinuitetshantering av räddningstjänstens samlade verksamhet Vårt erbjudande Jämtlands Räddningstjänstförbund erbjuder en välkomnande, professionell och pålitlig kultur. Vi provar gärna nya idéer och utvecklar våra arbetssätt. Som anställd på räddningstjänsten får du friskvårdstid under arbetstid, fria arbetskläder och goda möjligheter till balans mellan arbete och privatliv. All personal omfattas givetvis av kollektivavtal. Om dig Vi söker dig som är självgående, initiativrik och målinriktad, med förmåga att självständigt omvandla mål till praktiskt arbete. Samtidigt kan du samarbeta brett inom organisationen och ta in flera perspektiv. Rollen innebär stort eget ansvar och kräver en trygghet i att kunna arbeta utifrån uppsatta mål. Kvalifikationer För att vara aktuell för denna tjänst ser vi att du har en akademisk examen med relevant inriktning, exempelvis inom samhällsvetenskap, statsvetenskap, riskhantering, krisberedskap eller samhällssäkerhet. Alternativt har du en annan utbildningsbakgrund i kombination med arbetslivserfarenhet som bedöms relevant för tjänsten Dessutom har du: Körkortsbehörighet B Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Goda IT-kunskaper på grundläggande nivå Meriterande Erfarenhet från arbete med liknande frågor i annan organisation Erfarenhet från arbete inom kommunal räddningstjänst, länsstyrelse, Försvarsmakten eller annan relevant totalförsvarsmyndighet Erfarenhet från arbete med kontinuitetshantering Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Jämtlands Räddningstjänstförbund har som mål att öka mångfalden. Vi värdesätter därför den kompetens som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför. Anställningsvillkor Lön och tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas de första 6 månaderna. Din huvudsakliga anställningsort kommer att vara Östersund men vi är öppna för viss mån av distansarbete hemifrån eller från någon annan av förbundets brandstationer. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövning samt registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Ansökan Vi vill att du skickar dina ansökningshandlingar senast den 17 augusti 2025 till: [email protected]. Märk din ansökan med ”Beredskapsplanerare” Frågor För mer information om tjänsten kontakta oss gärna.
Ekonom Är du en självständig och driven ekonom, som vill arbeta i en internationell miljö med kompetenta och trevliga kollegor? Vill du ha en arbetsgivare som satsar på ett hållbart medarbetarskap och erbjuder trygga, förmånliga arbetsvillkor? Då ska du söka rollen som ekonom hos oss på Uppsala universitet! Bli en av oss! Institutionen för materialvetenskap har som mål att vara en miljö för framgångsrik och värdefull forskning och utbildning med inriktning mot materialvetenskapliga lösningar för viktiga samhällsutmaningar. Vår institution utgör en spännande arbetsplats med forskning i ett brett teknikrelaterat område, från grundforskning till storskalig tillämpad forskning, och täta kontakter med studenter genom institutionens engagemang i civilingenjörs- kandidat- och masterutbildningar. Vår forskning och undervisning bedrivs inom sju avdelningar med olika forskningsfokus samt en administrativ avdelning för stöd och service. Institutionen är en internationell arbetsplats med ca 180 verksamma medarbetare. https://www.uu.se/institution/materialvetenskap/ Om avdelningen Du tillhör en administrativ avdelning för stöd och service som idag består av två HR-generalister, en personaladministratör, en kursadministratör, tre ekonomer och en ekonomisamordnare. Till gruppen hör även prefekten, som är chef för institutionen samt två studierektorer för grundutbildning och forskarutbildning. Inom avdelningen samverkar vi för att ge bästa möjliga stöd åt övrig verksamhet och vi arbetar nära varandra, hjälps åt och utbyter erfarenheter. Vi som jobbar här arbetar dedikerat och trivs på jobbet! Arbetsuppgifter Du arbetar nära våra avdelningsföreståndare och forskningsledare och är därmed en viktig del i arbetet med forskning och utbildning! Ditt arbete är ständigt utmanande med varierande arbetsuppgifter. Anställningen innebär kvalificerat ekonomiarbete och stöd till våra forskargrupper. Arbetsuppgifterna innefattar bl.a. reskontra, redovisning, budget och bokslut samt uppföljning och analys. En viktig del i arbetet är att administrera, följa upp och redovisa forskningsprojekt gentemot EU och andra externa finansiärer och uppdragsgivare. Detta utifrån de lagar och regler som gäller för universitetet som statlig myndighet såväl som för respektive finansiärs regelverk. I stödet till våra forskargrupper ingår att utbilda och vägleda medarbetare, t ex i utformandet av budget i ansökningar och hantering av beviljade forskningsprojekt. Även allmänna administrativa arbetsuppgifter förekommer i varierande grad och innefattar bland annat diarieföring och arkivering så väl som service kring disputationer. Arbetet sker i huvudsak på plats på Ångströmlaboratoriet, med chans till viss flexibilitet. Kvalifikationskrav - Högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. - Flerårig erfarenhet av ekonomiarbete, inkluderande upprättande av budget, bokslut och redovisning. - Erfarenhet av arbete med ekonomisk uppföljning och rapportering av verksamhet. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. - Mycket goda kunskaper i Excel och övriga Office-paketet. Önskvärt/meriterande i övrigt Det är meriterande med erfarenhet inom ett eller flera av följande områden: - ekonomiarbete inom universitet och högskola, - arbete i ekonomisystemen Raindance och Proceedo, samt lönesystemet Primula, - uppföljning och rapportering av EU-finansierade projekt liksom forskningsprojekt med annan extern finansiering, - erfarenhet av arbete som innebär att ge stöd och service till medarbetare i en komplex organisation Tjänsten kräver att du har god samarbetsförmåga och flexibilitet, likaväl som självständighet och initiativförmåga. Du behöver ha ett noggrant och strukturerat arbetssätt med förmåga att prioritera och skifta fokus bland många parallella ärenden. Arbetsuppgifterna förutsätter en nyfikenhet och förmåga att självständigt söka information och ta reda på vad som ska göras och hur saker ska lösas, även sådant du inte kommit i kontakt med tidigare. Tjänsten innebär arbete mot såväl andra ekonomer som forskare och andra externa parter, därför är en vilja att ge god service viktigt. Du behöver ha ett prestigelöst arbetssätt där såväl komplexa ekonomiska analyser som allmän administration och service ges plats. Att vara bekväm med ”öppen dörr” och att vara tillgänglig för medarbetare är en förutsättning för arbetet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om anställningen Anställningen är tillsvidare (provanställning kan tillämpas) Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala Upplysningar om anställningen lämnas av: Åsa Kassman Rudolphi, Prefekt, [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 29 augusti 2025, UFV-PA 2025/2083 Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Välj ett jobb för att visa detaljer