Om jobbet Vi söker dig som under en period vill arbeta i ett delat och likställt ledarskap tillsammans med erfaren avdelningschef. Gemensamt har ni det övergripande ansvaret för personal, arbetsmiljö, budget och verksamhetsutveckling. Vi erbjuder en arbetsplats med starkt teamarbete och hög professionalism. Personalstyrkan på IVA är stabil med hög kompetens och arbetsplatsen är oberoende av hyrpersonal. Du ingår i klinikens ledningsgrupp och har ett nära samarbete med medicinskt ledningsansvariga läkare. När du börjar hos oss kommer du att erbjudas en individanpassad introduktion med kollegialt stöd från nära chefskollega och ledningsgrupp. Du rapporterar till verksamhetschefen som blir din närmsta chef. Om oss Intensivvårdsavdelningen med tillhörande uppvakningsenhet/ Post-OP ingår i Anestesikliniken som är en länsgemensam klinik för operations-intensivvårds och den steriltekniska verksamheten på sjukhusen i Karlskrona och Karlshamn. Anestesikliniken har drygt 270 medarbetare varav ett 70-tal tjänstgör inom intensivvården. Intensivvårdsavdelningen har sex bemannade vårdplatser och en tillhörande postoperativ enhet. Hit kommer patienter tillhörande alla kliniker på Blekingesjukhuset och i alla åldrar, från det nyfödda barnet till den fullvuxne. Om dig Gällande den formella kompetensen är kravet att du har en högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig, med fördel inom hälso- och sjukvård. Är du legitimerad sjuksköterska? - kanske med erfarenhet av intensivvård, och med dokumenterad chefserfarenhet från vårdområdet så är det meriterande men inte det viktigaste. Ledaregenskaper och personlig lämplighet överväger. Kanske har du funderat på att ta klivet och bli chef någon gång i framtiden men det har ännu inte blivit av? Nu har du chansen att för en period prova på ett meningsfullt chefsuppdrag med starkt stöd omkring dig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har ett empatiskt förhållningssätt och värdesätter goda relationer. Du är lyhörd, uppriktig och tydlig i ledarskapet. Du är bra på att organisera, samordna medarbetarna och delegera arbetsuppgifter. Du kan fatta beslut samt genomföra dem. Vidare är du kommunikativ med god social kompetens. Du arbetar för en god arbetsmiljö. Varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer planeras till v 34. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585).
Om företaget TvNo Textilservice AB har varit en stabil kraft inom textilservice sedan 1972. Med bas i Norrköping har vi vuxit till att bli ett av Sveriges ledande tvätterier, där vi stolt levererar högkvalitativ textilservice till vården i Östergötland och Jönköpings län. Vi är ett fullserviceföretag som hanterar allt från textilförsörjning till hygieninriktad processtyrning för att säkerställa att våra 1300 kunder – från stora sjukhus till små vårdmottagningar – alltid får det de behöver, i rätt tid och till rätt pris. Vi är ett miljöcertifierat företag med en stark passion för hållbarhet. Med en mångkulturell arbetsplats på cirka 150 anställda från 26 olika länder, sätter vi värde på mångfald och samarbete. Vår omsättning ligger på cirka 140 miljoner kronor per år, och vi befinner oss nu på en spännande resa mot fortsatt tillväxt och innovation. Dina arbetsuppgifter Som produktionsledare hos oss blir du en nyckelspelare i vår pågående förändringsresa. Du blir en av fyra produktionsledare och tillsammans leder och inspirerar varsitt team på cirka 35 tvättoperatörer. I rollen har du ett helhetsansvar för att planera, driva och utveckla produktionen så att våra höga krav på kvalitet, leveranssäkerhet och effektivitet uppnås. Vi söker dig som har med dig värdefull erfarenhet från tidigare arbetsplatser där du framgångsrikt har implementerat leantänk, utvecklat effektiva processer och skapat ett tydligt förbättringsfokus. Du vet vad som krävs för att bygga upp strukturer som håller över tid – och har gjort det förut. Din erfarenhet blir en viktig tillgång i vårt arbete med att vidareutveckla daglig styrning, skapa tydligare flöden och etablera en kultur där ständiga förbättringar är en naturlig del av vardagen. Du är en stark, närvarande och utvecklingsinriktad ledare som arbetar nära din grupp. Med ett coachande ledarskap skapar du engagemang, trygghet och delaktighet. Du ser potentialen i dina medarbetare och arbetar aktivt för att de ska kunna växa i sina roller och bidra till teamets gemensamma framgång. Tjänsten innefattar även ansvar för personaladministration såsom tidsrapportering, sjukfrånvaro, rehab, rekrytering och lönesättning. Du arbetar i nära samverkan med kollegor inom produktionsteknik, underhåll och övriga produktionsledare – där du bidrar med såväl operativ styrning som strategiskt utvecklingsarbete för att ta verksamheten till nästa nivå. #LI-DNI Din profil Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av att leda inom industrin och som drivs av att arbeta med människor och utveckling. Du har tidigare haft personalansvar och är trygg i din ledarroll – du vågar fatta beslut, är närvarande i vardagen och skapar förtroende genom tydlig kommunikation och ett lyhört förhållningssätt. Du brinner för att få människor att växa och har erfarenhet av att arbeta med personalfrågor som omtankesamtal, rehabiliteringsärenden, rekrytering och utvecklingssamtal. Du är van att coacha, inspirera och skapa engagemang i arbetsgruppen för att tillsammans nå gemensamma mål. Vi ser gärna att du har arbetat med LEAN och har ett starkt förbättringsfokus där du ser värdet i ständiga förbättringar, struktur och processtänk. Din förmåga att identifiera förbättringsmöjligheter och driva förändringsarbete är avgörande i vår pågående utvecklingsresa. Att arbeta datadrivet och målinriktat är en självklarhet för dig. Du har god datorvana, behärskar Officepaketet och uttrycker dig obehindrat på svenska i både tal och skrift. Som person är du prestigelös, lösningsorienterad och trivs i en miljö där du får ta ansvar, göra skillnad och påverka utvecklingen framåt. Inför anställning på TvNo görs bakgrundskontroll och drogtest. Ansökningsförfarande TvNo samarbetar med Skill i rekryteringsprocessen för den här tjänsten. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvariga rekryterare Anna-Stina Pantzare, [email protected], 011-470 53 03 Vi jobbar med löpande tillsättning och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! Information om ansökningsprocessenOm du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra arbetspsykologiska tester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten.
H2 Entreprenad söker nu en erfaren och engagerad platschef som vill vara med och forma framtidens projekt. Här får du en unik möjlighet att ta en central roll i ett växande företag där ledarskap, ansvar och kvalitet står i fokus. Om företaget Hanssons Hus Entreprenad, även kallat H2 Entreprenad, bildades 2015 i Ulricehamn och har sedan dess vuxit till en koncern med ca 130 medarbetare och en omsättning på cirka 1,5 miljarder SEK. Företaget utför projektering och byggnation av större bostadsprojekt samt lokalanpassningar runtom i Sverige. Affärsmässighet, långsiktigt hållbara projekt och starka relationer är värden som genomsyrar verksamheten och ligger till grund för företagets framgång och tillväxt. Om tjänsten Du ansvarar för att leda och driva den dagliga produktionen ute på byggarbetsplatsen och blir en viktig del i att säkerställa att projekten genomförs effektivt, säkert och med hög kvalitet. Rollen är operativ och innebär ett nära samarbete med både egna medarbetare och underentreprenörer. För att lyckas i rollen krävs ett tydligt ledarskap, god kommunikativ förmåga och en förmåga att skapa engagemang och struktur i det dagliga arbetet. Arbetsuppgifter Som Platschef på H2 Entreprenad ansvarar du för att leda och styra byggproduktionen från start till mål. Du säkerställer att arbetet följer tidsplan, budget och kvalitetskrav, samtidigt som du skapar ett positivt arbetsklimat och en trygg arbetsmiljö. Du planerar det dagliga arbetet i detalj, följer upp produktionen och har ett nära samarbete med både interna medarbetare och underentreprenörer. I rollen ingår även ansvar för arbetsberedningar, egna kontroller, skyddsronder samt dokumentation och rapportering. Du hanterar material leveranser, sköter inköp av förbrukningsmaterial och ser till att allt flyter på effektivt och säkert på arbetsplatsen. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara tydlig och kommunikativ, med förmåga att skapa goda relationer och ett bra samarbetsklimat. Du är en naturlig ledare som får med dig andra genom engagemang, närvaro och tydlighet. Du trivs i en roll där du har många kontaktytor och har lätt för att prioritera och fatta beslut, även i ett högt tempo. Vidare är du strukturerad, lösningsorienterad och prestigelös, med ett starkt eget driv och ansvarskänsla. Kvalifikationer Vi söker dig som har några års erfarenhet från byggbranschen, gärna i en ledande roll. Du har god kännedom gällande lagar, avtal och riktlinjer inom bygg. Du har även vana att arbeta i digitala verktyg som Bluebeam och Trimble Connect. Det är meriterande om du har genomgått relevanta utbildningar och certifieringar inom exempelvis BAS-P/BAS-U, heta arbeten, HLR, ställningsbyggnad, säkra lyft, entreprenadsjuridik samt arbetsmiljö och säkerhet. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Din ansökan Vi vill uppmärksamma om att det är semestertider, vilket innebär att vi kommer att påbörja intervjuer först i augusti. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mirnessa Omerika, [email protected]. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/ Vill du leda ett engagerat team som gör verklig skillnad för barn och familjer? Vi söker en trygg och utvecklingsinriktad enhetschef till familjeenheten – en verksamhet där du får vara med och forma stödet till familjer i utsatta och utmanande livssituationer. Här får du möjlighet att kombinera ledarskap med samhällsnytta och bidra till att skapa hållbara lösningar för barn och föräldrar i behov av stöd. På familjeenheterna möter vi familjer i olika skeden av livet – från småbarnsår till tonårstid och vid stora förändringar som separationer. Vi vet att de flesta familjer klarar utmaningar själva, men ibland behövs stöd utifrån. Vårt arbete handlar om att ge råd, vägledning och hjälp till familjer där vardagen inte fungerar som man önskar. Det kan handla om oro för barnens mående, svårigheter att samarbeta kring barnen eller utmaningar i föräldrarollen. Ofta möter vi föräldrar som har svårt att kommunicera, som hamnar i missförstånd eller har olika synsätt – och där blir vi en viktig resurs för att hitta fungerande lösningar. En stor del av vår öppna verksamhet innebär att vi i samverkar med andra, familjecentraler, MVC, BVC, förskolor och skolor. Enhetens familjebehandlare arbetar även med behandling med myndighetsbeslut som pågår över längre tid. Beskrivning av arbetsuppgifter Som enhetschef har du ansvar för verksamhetens kvalitet, personal och ekonomi. Verksamheten är väl etablerad, efterfrågad och med en stabil personalgrupp. Som chef ansvarar du för att verksamheten bedrivs enligt lagkrav med stöd av det kvalitetsledningssystem som finns. Du som chef behöver se helheten i verksamheten och förvaltningen. Du kommer ingå i en ledningsgrupp för avdelning barn och unga insats tillsammans med nio andra chefer. Inom förvaltningen arbetar vi för att barn och ungdomar ska kunna bo kvar hemma så långt som möjligt. Det innebär att öppenvården hela tiden utvecklar nya arbetssätt för att möta behovet av lösningar på hemmaplan. Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleutbildning som socionom eller psykolog, och som har vidareutbildat dig inom systemteori. Du har erfarenhet av att arbeta som chef eller biträdande chef, och har även en bakgrund som familjebehandlare. Du är van vid att samverka med andra verksamheter och har arbetat familjecentrerat. Din förståelse för vilket stöd familjer behöver under svåra perioder eller i kris är god, och du har förmågan att omsätta den kunskapen i praktiskt arbete. Som person har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är trygg i ditt ledarskap och har en naturlig förmåga att leda och engagera andra. Du har också god förståelse för ekonomiska samband och vad som krävs för att skapa en verksamhet med ekonomi i balans. Upplysningar Har du frågor om tjänsten, kontakta: Områdeschef Kerstin Karlsson 018 -727 71 91 (semester vecka 28-32) Facklig företrädare: Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34 Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13 Har du frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta: Hr-specialist Jessica Ededal 018-727 12 92 (semester vecka 27-28, 30-32) I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Har du erfarenhet av att leda produktion inom tillverkande industri och söker en nyckelroll där du får kombinera tekniskt ledarskap med operativt ansvar? Vill du vara med och bygga framtidens produktionsstruktur i ett innovativt teknikföretag? Då kan vi ha rollen för dig. Vi direktrekryterar till ett teknikdrivet företag i frontlinjen inom utveckling och tillverkning av avancerade kompositlösningar. Med egenutvecklad teknik för snabb och energieffektiv temperaturreglering av formverktyg samt induktionssvetsning av termoplastiska kompositer, arbetar de med branscher där lättvikt, hållbarhet och precision är avgörande – från sport och fordonsindustri till flyg och förnybar energi. Företaget är ett tvärfunktionellt team på cirka 30 medarbetare som brinner för teknik, innovation och samarbete. Deras vision är att göra högpresterande kompositlösningar tillgängliga, hållbara och kostnadseffektiva – utan att kompromissa med kvalitet. Din roll Som produktionschef får du ett övergripande ansvar för att utveckla och driva produktion framåt. Du säkerställer att processer är effektiva, kvalitativa och skalbara i takt med deras tillväxt. I nära samarbete med ledningsgrupp och produktionsteam kommer du att planera, leda och följa upp det dagliga arbetet, samt arbeta strategiskt med processförbättringar. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Leda och organisera produktionen med fokus på struktur, kvalitet och leveranssäkerhet Utveckla och implementera rutiner och arbetssätt för en skalbar produktion Budget- och kostnadsansvar för produktionsområdet Säkerställa en trygg, effektiv och utvecklande arbetsmiljö Driva tvärfunktionellt samarbete med teknik, projektledning, inköp och ekonomi Du ansvarar för ledning av: Produktionsavdelningen (tillverkning av induktorer, kablage och komponenter) Verkstaden (utrustad med tre 3-axliga CNC-maskiner för skärande bearbetning) Lager, logistik och inköp Din profil Vi söker dig som har ett tydligt och tryggt ledarskap, kombinerat med god teknisk förståelse och erfarenhet från tillverkande industri. Du är van vid att arbeta verksamhetsnära, driva förändring och skapa struktur i växande organisationer. Vi ser gärna att du har: Flerårig erfarenhet i ledande roll inom produktion eller verkstadsindustri Förmåga att leda både människor och processer mot gemensamma mål Erfarenhet av att arbeta med förbättringsarbete och implementering av nya rutiner God kommunikativ förmåga på både svenska och engelska Meriterande: Kunskap inom skärande bearbetning och CAM Erfarenhet av logistik och inköpsflöden Kännedom om förbättringsmetoder som exempelvis 5S Vad vi erbjuder En central roll i ett expansivt teknikföretag där du får vara med och bygga från grunden Påverkan på både strategi och det dagliga operativa arbetet Möjlighet att leda en produktion i teknisk framkant Ett engagerat team med hög kompetens och stark gemenskap En arbetsmiljö där initiativ, ansvarstagande och innovation uppmuntras
H2 Entreprenad söker nu en erfaren och engagerad platschef som vill vara med och forma framtidens projekt. Här får du en unik möjlighet att ta en central roll i ett växande företag där ledarskap, ansvar och kvalitet står i fokus. Om företaget Hanssons Hus Entreprenad, även kallat H2 Entreprenad, bildades 2015 i Ulricehamn och har sedan dess vuxit till en koncern med ca 130 medarbetare och en omsättning på cirka 1,5 miljarder SEK. Företaget utför projektering och byggnation av större bostadsprojekt samt lokalanpassningar runtom i Sverige. Affärsmässighet, långsiktigt hållbara projekt och starka relationer är värden som genomsyrar verksamheten och ligger till grund för företagets framgång och tillväxt. Om tjänsten Du ansvarar för att leda och driva den dagliga produktionen ute på byggarbetsplatsen och blir en viktig del i att säkerställa att projekten genomförs effektivt, säkert och med hög kvalitet. Rollen är operativ och innebär ett nära samarbete med både egna medarbetare och underentreprenörer. För att lyckas i rollen krävs ett tydligt ledarskap, god kommunikativ förmåga och en förmåga att skapa engagemang och struktur i det dagliga arbetet. Arbetsuppgifter Som Platschef på H2 Entreprenad ansvarar du för att leda och styra byggproduktionen från start till mål. Du säkerställer att arbetet följer tidsplan, budget och kvalitetskrav, samtidigt som du skapar ett positivt arbetsklimat och en trygg arbetsmiljö. Du planerar det dagliga arbetet i detalj, följer upp produktionen och har ett nära samarbete med både interna medarbetare och underentreprenörer. I rollen ingår även ansvar för arbetsberedningar, egna kontroller, skyddsronder samt dokumentation och rapportering. Du hanterar material leveranser, sköter inköp av förbrukningsmaterial och ser till att allt flyter på effektivt och säkert på arbetsplatsen. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara tydlig och kommunikativ, med förmåga att skapa goda relationer och ett bra samarbetsklimat. Du är en naturlig ledare som får med dig andra genom engagemang, närvaro och tydlighet. Du trivs i en roll där du har många kontaktytor och har lätt för att prioritera och fatta beslut, även i ett högt tempo. Vidare är du strukturerad, lösningsorienterad och prestigelös, med ett starkt eget driv och ansvarskänsla. Kvalifikationer Vi söker dig som har några års erfarenhet från byggbranschen, gärna i en ledande roll. Du har god kännedom gällande lagar, avtal och riktlinjer inom bygg. Du har även vana att arbeta i digitala verktyg som Bluebeam och Trimble Connect. Det är meriterande om du har genomgått relevanta utbildningar och certifieringar inom exempelvis BAS-P/BAS-U, heta arbeten, HLR, ställningsbyggnad, säkra lyft, entreprenadsjuridik samt arbetsmiljö och säkerhet. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Din ansökan Vi vill uppmärksamma om att det är semestertider, vilket innebär att vi kommer att påbörja intervjuer först i augusti. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mirnessa Omerika, [email protected]. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.
Vill du vara med att utveckla vår verksamhet & göra skillnad för våra medborgare? Välkommen till Åstorp – Söderåsstaden med mod att pröva nya vägar. Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen. Åstorp befinner sig i en positiv tillväxt med cirka 16 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling. Nu har du chansen att bidra till en ännu bättre livskvalité för våra äldre! Socialförvaltningen i Åstorp är inne i en spännande förbättringsresa där en ny organisation är framarbetad utifrån följande styrningsstruktur; kultur, struktur och ledarskap/medarbetarskap. Vår nya ledningsgrupp börjar ta form och vi söker nu dig som sista nyckelspelare, som vill vara med i utformningen av denna förbättringsresa. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta. Socialförvaltningen arbetar på uppdrag av socialnämnden. Förvaltningens uppdrag är att ge människor stöd till förbättrade livsvillkor och ett självständigt liv. Socialförvaltningen tillämpar tillitsbaserad styrning och ledare förväntas ha en hög grad av självkännedom, självledarskap, intresse av utveckling av sitt ledarskap och en förmåga att omsätta beslut i handling. Våra vård- och omsorgsboenden är idag två till antalet, Vidåsen och Astern. Vi söker nu en ny enhetschef till Astern som är vårt vård- och omsorgsboende med demensinriktning. Astern består av 36 lägenheter som är fördelat på tre plan med vardera 12 lägenheter. Under hösten 2023 började Astern sin resa mot Stjärnmärkt, vilket är en utbildningsmetod som hjälper enheter inom kommunen att förbättra sin omsorg för äldre och personer med demens. Under våren 2025 blev Astern Stjärnmärkt. Sedan tidigare arbetar enheten med nationella kvalitetsregistren Senior Alert och BPSD. BPSD-registret är ett nationellt kvalitetsregister som syftar till att minska beteendemässiga och psykiska symtom vid demens. Som enhetschef kommer du ingå i ledningsgruppen för Vård och omsorg, som i dagsläge består av 7 kollegor samt verksamhetschef. ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag som enhetschef handlar om att leda, utveckla och följa upp verksamheten i enlighet fattade beslut och utifrån den lagstiftning som finns. Som enhetschef har du ansvar för helheten, det vill säga för personal, arbetsmiljö, verksamhet och ekonomi. Tillsammans med medarbetarna arbetar du målinriktat och systematiskt. För att lyckas i rollen som enhetschef tillämpar du ett nära och coachande ledarskap. Det förutsätter en lyhördhet och en god förmåga att skapa ett tillitsfullt arbetsklimat. KVALIFIKATIONER Du som söker har en högskoleexamen med inriktning mot social omsorg, socionom eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är av stor vikt att det finns erfarenhet av att arbeta som chef inom aktuellt verksamhetsområdet och gärna inom politiskt styrd organisation. Extra mediterande med erfarenhet inom demensvård. Du är kreativ, handlingskraftig och har mod att pröva nya vägar. Du har en positiv människosyn med förmåga att entusiasmera och utveckla andra så att uppsatta mål nås. Eftersom rollen innebär mycket samverkan ser vi det som självklarhet att du är duktig på att skapa och upprätthålla goda relationer med dina samarbetsparter. Socialförvaltningen arbetar aktivt med välfärdsteknik för att klara vårt uppdrag. Vi ser det som självklart att du är väl förtrogen med att arbeta i digitala system. Du är positiv och engagerad i att utveckla ett modernt digitalt arbetssätt. Vana att arbeta i LifeCare och TimeCare pool/planering är meriterande. Vi tillämpar chef i beredskap, vilket innebär att vi har rullande schema för tillgänglighet över hela veckor utanför kontorstid, ca 4 veckor per år. Vi kommer lägga stor vikt vid att hitta rätt person för både kollegie- och medarbetarteamet. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök. I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas. Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och forma framtiden för elever på Fokusskolan anpassad grundskola och Landskronas anpassade gymnasieskola? Vi söker nu en biträdande rektor med särskilt ansvar för ämnesområden åk 1-9 samt Fokusskolans fritidshem. Vår skola har cirka 110 elever och drygt 70 engagerade medarbetare i olika roller. Vi behöver dig som brinner för att göra skillnad för våra elever. I din roll som biträdande rektor kommer du, tillsammans med skolledningen, att leda den dagliga verksamheten och det pedagogiska utvecklingsarbetet utifrån ett coachande förhållningssätt. Du arbetar för att skapa goda pedagogiska förutsättningar så att eleverna får tillgång till en god inlärningsmiljö samt får stöd och utmaningar i sin utveckling och lärande. Du har ett strategiskt och operativt ansvar för arbetet inom enheten vilket innefattar: • Personalansvar • Arbetsmiljöansvar • Verksamhets- och pedagogisk utveckling • Systematiskt kvalitetsarbete • Elevhälsa Vi söker dig som: • har erfarenhet av personalansvar • har erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete • har erfarenhet av facklig samverkan • är väl förtrogen med skolans styrdokument/ lagstiftning • är relationell, lyhörd och har en god förmåga att kommunicera och samarbeta • har en god förmåga att leda, inspirera, engagera och skapa förtroende • är lösningsfokuserad, flexibel och är trygg i situationer som utmanar • fokuserar på mål, resultat och kvalitet KVALIFIKATIONER • Pedagogisk högskoleutbildning med lärarlegitimation • Erfarenhet av att arbeta i skolledning eller som enhetschef • Erfarenhet av arbete i anpassad grund- eller gymnasieskola ÖVRIGT Arbetsgivarinformation: https://www.landskrona.se/jobbailandskronastad För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp. Om du som sökande har skyddade personuppgifter skickar du in ansökan till HR-avdelningen via post eller lämnar in den i receptionen, ställd till HR-enheten där du också anger vilket referensnummer annonsen har. I din ansökan behöver du ange hur du vill bli kontaktad av rekryterande chef. Din ansökan kommer sekretessmarkeras och bevaras i två år även om du inte blir anställd hos oss. Därefter gallras handlingarna. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://www.landskrona.se/kommun-och-politik/sa-behandlar-landskrona-stad-personuppgifter/.
Har du gedigen erfarenhet av controlling och redovisning – och är redo att ta nästa steg i karriären? Nu söker vi en driven Finance Manager till ett Serwent - ledande inom kritisk VA-struktur. Vi söker dig som har mycket god erfarenhet av controlling och redovisning samt några års erfarenhet av ledarskap. I rollen kommer du att vara med på en tillväxtresa som ställer krav på att du är datadriven, proaktiv och vill jobba affärsnära. Du kommer att ingå i Serwents ledningsgrupp, agera strategisk partner till VD samt ha ansvar för ett ekonomiteam på sex personer. Vi går löpande igenom urvalet - så skicka din ansökan redan idag! Övergripande ansvar Finance Director, Sweden har det övergripande ansvaret för bolagets finansiella funktion i Sverige, med särskilt fokus på controlling, affärsstöd och lönsamhetsstyrning. Rollen säkerställer att ekonomistyrning, redovisning och rapportering håller hög kvalitet och att ekonomifunktionen aktivt bidrar till företagets tillväxt, effektivitet och finansiella mål. Rollen är även en strategisk partner till VD i beslutsfattande och affärsutveckling, men omfattar också gemensamma initiativ och leveranser över landsgränserna. I det dagliga arbetet rapporterar du till VD i Sverige, och inom ramen för vår matrisorganisation rapporterar du funktionellt till koncernens CFO. Huvudsakliga arbetsuppgifter Leda, stötta och utveckla ekonomiteamet i Sverige. Säkerställa korrekt, proaktiv och regelbunden rapportering av KPI:er, månadsutfall, avvikelser och prognoser till ledning, styrelse och koncernfunktioner. Utveckla och driva processer för budget, prognoser och flerårsplaner i nära samarbete med region- och segmentschefer. Vara ett ekonomiskt bollplank till affärsverksamheten – identifiera förbättringspotential, analysera risker och möjligheter. Ta ett helhetsansvar för ekonomifunktionen i Sverige – redovisning, controlling, fakturering och kundreskontra. Initiera och leda förbättrings- och automatiseringsprojekt inom ekonomiprocesser. Säkerställa efterlevnad av legala krav, interna regelverk och god redovisningssed (K3). Ansvara för relationer med externa parter som revisorer och myndigheter. Mer om dig och det vi söker Kvalifikationer Ekonomexamen från universitet eller högskola. Minst 8–10 års erfarenhet från liknande roll, gärna inom ett medelstort eller internationellt bolag. Erfarenhet av att stötta affärsverksamheten genom analyser, kalkyler och lönsamhetsarbete. God förståelse för redovisning (K3), rapportering och finansiella processer. Van att arbeta nära ledning och vara en aktiv del av beslutsfattandet. Erfarenhet av koncernrapportering och arbete i internationell miljö är meriterande. Mycket god systemvana – gärna större ERP-system och BI-verktyg (ex. Power BI). Flytande svenska och engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper Du är en analytisk och strategisk person med stark kommersiell förståelse och högt driv. Trygg i att både utmana och stötta affären med skarpa ekonomiska insikter, samtidigt som du är prestigelös och operativ när situationen kräver det – hands-on och lösningsorienterad. Som kommunikativ ledare skapar du förtroende, engagerar och utvecklar ditt team. Du är proaktiv, tar ansvar och trivs i en föränderlig miljö där du gärna driver förbättringar. Vad erbjuder Serwent dig? En stimulerande arbetsmiljö där entreprenörsandan genomsyrar allt de gör En unik chans att vara med och påverka företagets fortsatta tillväxt och framgång Kul tillsammans! Frukostar, sommar- och julfester m.m. En trygg anställning med kollektivavtalad pension, försäkringar och semester Friskvårdsbidrag och olika hälsoaktiviteter Förmånsbil Omfattning och placering Detta är en direktrekrytering till Serwent med start så snart som möjligt. Placering på huvudkontoret i Rotebro eller i Uppsala. Resor mellan kontoren förekommer. Alkohol- och drogtester genomförs vid nyanställning. Om Serwent Serwent har lång erfarenhet inom branschen och har varit verksamma sedan 1996. Under dessa år har vi byggt upp ett brett utbud av tjänster, med huvudfokus på vatten- och avloppslösningar. Serwent samlar åtta framstående företag under en enhetlig plattform och befäster därmed sin position som den näst största aktören inom sektorn för underhåll av underjordisk infrastruktur i Skandinavien. Företaget omsätter cirka 350 MSEK och har ett engagerat team på ca 180 medarbetare som är baserade i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Västerås och Gävle. Vi befinner oss i en mycket positiv utveckling och har en stor efterfrågan på våra tjänster. Vi har nu ett behov av fler kvalificerade medarbetare som vill vara med i vår tillväxtresa och utveckla oss vidare som bolag. Serwent - ledande inom vatten- och avloppsindustri The Place – Sveriges enda Worklife Partner För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
Vill du ta nästa steg i din karriär och kombinera operativ försäljning med att utveckla ett kompetent säljteam inom IT? Har du erfarenhet av att coacha andra inom försäljning och samtidigt driva affärer självständigt? K3 Nordic söker en affärsdriven och kommunikativ säljledare som ska stötta och utveckla deras säljteam – utan personalansvar. Här får du möjligheten att inspirera och optimera försäljningsarbetet i en spännande och växande organisation. Varmt välkommen in med din ansökan, löpande urval! Information om tjänsten K3 Nordic är återförsäljare av IT-tjänster så som programvarulicenser, molntjänster, supportavtal för hårdvara och rådgivning inom IT. Genom att vara specialister inom tidigare nämnda områden hjälper de företag att förenkla sin vardag. För att stärka och utveckla deras affär inom licensområdet söker Professionals Nord för K3 Nordics räkning en säljledare, som både kan leda teamet och aktivt arbeta med försäljning. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos K3 Nordic. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och K3 Nordics önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Du erbjuds • En nyckelroll i ett framgångsrikt säljteam• Koordinerande arbetsuppgifter som präglas av ansvar och självständighet• En rolig och fartfylld arbetsplats där du omges av drivna och trevliga kollegor Arbetsuppgifter I rollen som säljledare utgår du från kontoret i Örebro och ansvarar över att leda ett mindre team. Rollen innebär att coacha och stötta säljarna, men också att aktivt själv vara operativ i affären. Du säkerställer att teamet fångar intresse hos nya kunder, utvecklar befintliga och nya partnerskap och identifierar nya affärsmöjligheter. Utöver detta har du ett särskilt ansvar för hantering av storkunder och nyckelkunder, där du arbetar strategiskt med att utveckla och vårda långsiktiga affärsrelationer. Rollen innefattar även KAM-relaterade uppgifter, såsom avtalsförhandling, behovsanalys och skräddarsydda lösningar för K3 Nordics största kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattas av:• Leda och stötta säljarna i deras dagliga arbete, både operativt och strategiskt• Själv driva försäljning, hålla kundmöten, identifiera nya affärsmöjligheter och utveckla partnerskap• Utveckla och förbättra processer för kundinteraktioner, inklusive onboarding, uppföljningsmöten och storkundshantering• Vara drivande i storkundsmöten och arbeta strategiskt för att stärka och utveckla våra större kundrelationer• Hålla i veckomöten och säkerställa uppföljning av mål och KPI:er • Utveckla och förbättra rutiner och processer inom licensförsäljning • Coacha och utveckla teamet, så att fler kan ta större ansvar i kundprocesserna och bidra till affärsutveckling • Samverka med andra affärsområden för att skapa synergier och öka affärspotentialen Vi söker dig som: har tidigare erfarenhet av B2B-försäljning inom IT, gärna inom licenser eller molntjänster. Det är meriterande om du har dokumenterad ledarerfarenhet, men som minst goda ledaregenskaper där du trivs i en roll med att stötta andra i deras utveckling. Vidare behärskar du både svenska och engelska i tal och skrift. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas och lyckas i rollen hos K3 Nordic. Vi söker en driven och handlingskraftig ledare med ett starkt affärsfokus. Du inspirerar och coachar ditt team samtidigt som du själv är operativ i försäljningen. Strukturerad och lösningsorienterad, tar du initiativ och säkerställer effektiva processer för att driva affären framåt. Din kommunikativa förmåga gör dig till en tydlig och engagerad ledare som skapar starka relationer både internt och externt. Med strategiskt tänkande och ett inre driv identifierar du möjligheter, utvecklar affärer och stärker kundrelationer. Om du vill kombinera ledarskap med operativ försäljning inom IT och trivs i en dynamisk miljö, är du helt klart rätt person för K3 Nordic! START: OmgåendeOMFATTNING: HeltidSTAD: ÖrebroURVAL: Sker löpande KONTAKT: Mia Haaster Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer