Biträdande rektor åk 7-9 samt Lärstudio till Vendelsömalmsskolan
Haninge kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.    Välkommen att utvecklas med oss! Är du en driven ledare redo för nya utmaningar? Vill du vara med och driva en skola som ger elever de bästa förutsättningar för framtiden? Här är chansen! Det är dags för en av Vendelsömalmsskolans skolledare att anta nya utmaningar och vi behöver därför en skicklig ledare till vårt högstadium samt våra lärstudiogrupper. Vendelsömalmsskolan är en F-9 skola med drygt 620 elever och 85 kompetenta medarbetare. Hos oss finns även fritidshem, öppen fritidsverksamhet, anpassad grundskola och kommungemensamma lärstudiogrupper. Skolan är i åk F-6 är tvåparallellig och i åk 7-9 treparallellig. Vi har nybyggda och nyrenoverade byggnader som även inrymmer bibliotek, café och fin matsal.  Vi strävar efter att lägga grunden för ett livslångt lärande och att varje elev ges möjlighet att utifrån sina förutsättningar utvecklas så långt möjligt både kunskapsmässigt och socialt.    Ditt uppdrag Vi söker dig som är erfaren och legitimerad lärare och har erfarenhet av att leda kollegor och/eller personal. Erfarenhet av biträdande rektorsroll är meriterande samt erfarenhet av att leda utvecklingsarbete. Du drivs av att göra skillnad för varje elev och att driva skolutveckling. Du har lätt för att skapa goda relationer och har god förmåga att arbeta i team. Du kommer att tillhöra skolans ledningsgrupp som består av rektor, biträdande rektor F-6, bitr. rektor fritidshem samt administrativ chef. I vår stora ledningsgrupp ingår även skolans utvecklingsledare. Arbetsuppgifter Du har personalansvar för ca 25 medarbetare, vid behov har du kontakt och möten med elever och vårdnadshavare.  Du leder högstadiets EHT möten och du är en del av Elevhälsoteamet. Du är med och driver Trygghetsteamet för hela skolan. Du har också ansvar för våra tre kommunala lärstudiogrupper. Tillsammans med skolledningen planerar du tjänstefördelning och ansvarar för att nå budgetmål. Du ansvarar för att lägga skolans schema i Skola24. Skolans utvecklings och SKA- arbete är centralt vilket göra att du ofta planerar, organiserar och analyserar övergripande arbete för utveckling och ökad måluppfyllelse.    Kvalifikationer Det är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt goda kunskaper om schemaläggning. En god samarbetsförmåga och helhetssyn på eleven är en förutsättning för ditt arbete. Du har god kommunikativ förmåga och har lätt att skapa relationer med elever, föräldrar och medarbetare. Du tar egna initiativ och ser positiva utmaningar i att prova olika arbetssätt för att eleverna ska lyckas. Kreativitet, prestigelöshet och flexibilitet hjälper dig att utveckla skolans verksamhet vidare. Meriterande är om du arbetat med CPS och att det präglar din elevsyn.  För att axla chefsuppdraget ser vi att det är viktigt att du tar ansvar och kan prioritera samt att du vågar både fatta beslut och be om hjälp. Du är prestigelös, står för ditt ord och vågar berätta om egna fel och misstag.  Du uppmuntrar, inspirerar och engagerar dina medarbetare genom att arbeta tillsammans med dem mot era gemensamma mål, utveckla samarbetet i gruppen och bygga ett lag. Genom ett situationsanpassat ledarskap lägger du tid på att stötta och coacha dina medarbetare och använder tvåvägskommunikation genom att både lyssna och ställa frågor.   Villkor Du är legitimerad lärare och har med fördel haft liknande uppdrag.  Vi erbjuder dig: * Spännande utmaningar och engagerade arbetskamrater. * Pedagogisk lunch till reducerat pris. * Friskvårdsförmåner. Välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande. Skicka därför din ansökan redan idag!   Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.   Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.

22 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Elgiganten söker en varuhuschef till Borlänge - är du vår nästa ledare?
Elgiganten AB
Chefer inom handel

Söker du efter nästa utmaning? Då har vi här en fantastisk möjlighet till dig! Om rollen: Som Varuhuschef är du huvudansvarig för driften av hela varuhuset. För att lyckas framgångsrikt i rollen behöver du vara strukturerad, ambitiös, ansvarstagande och samtidigt ha ett genuint intresse för att skapa goda förutsättningar för glada och engagerade medarbetare samt nöjda kunder.   Vi tror att du som ledare har stor vilja att nå framgång och trivs med att arbeta mot och uppnå nya mål tillsammans med dina kollegor. Dina arbetsuppgifter består av den dagliga driften av ditt eget varuhus - där du skall leda och utveckla dina kollegor, samtidigt som du får medarbetarna att trivas. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare i Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet. Ansvarsområden: • Huvudansvar för driften i varuhuset med ett budget-, resultat- och rapporteringsansvar. • Fullt personalansvar med arbetsuppgifter som schemaläggning, rekrytering, onboarding, utvecklingssamtal, arbetsmiljö mm. • Leda, utveckla och motivera medarbetare.  • Ge tydlig vägledning och tydliga mål för avdelningarna.  • Planera och genomföra olika marknadsaktiviteter i varuhuset • Arbeta för att bli det naturliga förstahandsvalet för kunderna och erbjuda service i världsklass före, under och efter köpet. Om dig: Vi söker dig som är en erfaren ledare inom Retail. Vi vill att du delar vår övertygelse om att tydligt, coachande och ödmjukt ledarskap ger motiverade medarbetare och skapar gemenskap. För dig är kunderna och medarbetarna det du bryr dig mest om, samtidigt som du gör det som krävs för att skapa goda resultat för ditt varuhus. Eftersom rollen är så pass mångsidig behöver du besitta förmågan att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt och att du dessutom har en god genomförandekraft. Vi tror också att det kommer underlätta din vardag om du även har lätt för dig att lära dig nya tekniska system. Vi tror att du är en ledare som: • älskar utmaningar och har höga ambitioner  • visar engagemang och uthållighet  • är målinriktad, strukturerad och resultatorienterad  • har god kommunikation och är tydlig  • kan samarbeta med andra och tar egna initiativ Elgiganten erbjuder: Med ansträngning och beslutsamhet kan du gå långt inom bolaget och erbjuder alla våra medarbetare goda utvecklings- och karriärsmöjligheter. Hos oss kommer du att få en bra introduktion som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas hos oss. • Individuell lönesättning och pension • Generöst bonusavtal • Personlig utveckling och löpande utbildning • Utmärkta karriärsmöjligheter i Sverige och Norden • Förmåner inom friskvård och personalköp Övrig information: Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Omfattning: Heltid. Arbetstider som kväll och helg kan förekomma. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-07-20. Ansökningarna utvärderas löpande, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Observera att vi i vår rekryteringsprocess använder oss av ett antal personlighets- och färdighetstester som skickas ut via mail i samband med din ansökan. Vänligen kontrollera även din skräppost. Varmt välkommen med din ansökan! Torbjörn, HRBP, Elgiganten

22 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Teamchef fastighet och förråd
Halmstads Energi och Miljö AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Vi levererar en så enkel sak som trygghet. Som det största energi- och miljöbolaget i regionen bidrar vi med samtliga delar till ett fungerande och hållbart samhälle. Vi levererar el till din kaffebryggare 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året och tar hand om den efter att den bryggt sin sista kopp. Våra anställda är vardagshjältar, är du?Vill du vara med och leda och utveckla en verksamhet som spelar en avgörande roll för både funktion och framtid? Vi söker nu en engagerad och strategisk teamchef fastighet och förråd till HEM. Här får du chansen att arbeta i en bred och operativ ledarroll där du är med och formar effektiva processer, driver förbättringar och säkerställer hållbar drift – både idag och för framtiden. OM ROLLEN Som teamchef för fastighet och förråd har du ett helhetsansvar för daglig drift, långsiktig planering och utveckling av både personal och verksamhet. Du leder ett team med kompetenta medarbetare och säkerställer att verksamheten bedrivs effektivt, säkert och i linje med våra värderingar. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Leda och följa upp drift, underhåll och utveckling av fastigheter och förråd • Driva bygg- och renoveringsprojekt samt investeringar inom fastighetsområdet • Ha budget- och personalansvar, inklusive arbetsmiljö och kompetensutveckling • Säkerställa att verksamheten uppfyller gällande lagkrav, interna riktlinjer och miljömål • Utveckla processer, digitala systemstöd och arbeta med uppföljning av nyckeltal DIN PROFIL Vi söker dig som är en trygg och engagerad ledare med en stark vilja att utveckla både människor och verksamhet. Du har god struktur och trivs med att ta ansvar. Din kommunikativa förmåga och ditt strategiska tänk gör att du skapar tydlighet, samsyn och framdrift i organisationen. Du har ett tekniskt intresse, du behöver inte vara expert men är nyfiken och noggrann. Kvalifikationer • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom fastighet/fastighetsteknik eller projektledning • Erfarenhet av fastighetsförvaltning, underhållssystem och byggrelaterade projekt • B-körkort  Meriterande • Erfarenhet av SCADA/styr- och övervakningssystem • Erfarenhet av Maintmaster eller liknande underhållssystem • Erfarenhet av lagerarbete inom industriell verksamhet • Erfarenhet av att skapa beskrivningar i olika bygg- och driftprojekt Vill du ha ett jobb med variation, stort ansvar och möjlighet att göra verklig skillnad? Då kan detta vara din nästa utmaning! Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. ANSÖKAN Varmt välkommen att ansöka om tjänsten! Sista ansökningsdag 2025-07-27. Om du har frågor finns rekryterande chef tillgänglig t o m 24 juni samt fr o m 24 juli. På HEM är medarbetarna verkligen nöjda. I vår senaste medarbetarundersökning undersökte vi bland annat vårt eNPS, alltså Employee Net Promotor Score. eNPS är ett vanligt sätt att mäta företagets medarbetarnöjdhet, hur medarbetarna uppfattar sin arbetsgivare och hur troligt det är att de skulle rekommendera företaget som arbetsplats. HEMs score landade på 23, på en skala där 0 – 20 är bra och 20 – 50 är mycket bra, ett resultat vi är väldigt stolta och glada över. Vi bryr oss om miljö och hållbarhet, och inte minst dig som är anställd hos oss på HEM. Därför erbjuder vi bl.a. förtroendeflextid, föräldrapenningtillägg, friskvårdsbidrag samt 63 timmars arbetstidsförkortning per år. Vi sitter i öppet kontorslandskap i nya, fräscha lokaler på Flygstaden och erbjuder massage och anordnar träningspass på arbetstid. Du har även möjlighet att beställa lunch till arbetsplatsen; allt för att underlätta för dig i arbetsvardagen. Beroende på hur ditt uppdrag ser ut har du som medarbetare på HEM möjlighet att arbeta hemifrån 2-3 dagar i veckan. På HEM har vi dessutom möjlighet att erbjuda mer förmånliga pensionsavtal än många andra arbetsgivare.

22 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Verkstadschef till Göteborg
Intenso Teknikrekrytering AB
Produktionschefer inom tillverkning

Verkstadschef till Göteborg Vi är i ett expansivt skede och då vår nuvarande verkstadschef tar sig an en central roll i koncernen söker vi nu en engagerad och lösningsorienterad ersättare till vår toppmoderna anläggning i Kungälv. Arbetsuppgifter Som verkstadschef hos oss ansvarar du för verkstaden och fördelar arbetet för våra servicetekniker och utrustningstekniker, samt är en viktig kontaktperson mot våra kunder. En del av verksamheten består av svenskutrustning av nya maskiner och den andra delen av serviceverksamhet. Du ingår i ett starkt och erfaret team och har centrala supporterande funktioner till din hjälp i arbetet. Din roll är avgörande för att säkerställa att våra kunders verksamheter fungerar smidigt och effektivt. Du har även budget- och personalansvar och rapporterar till platschef. Leda och stödja servicetekniker i deras dagliga arbete Vara ansiktet utåt och hantera kundkontakter Prioritera och omfördela arbetsuppgifter baserat på aktuella behov Säkerställa att säkerhetsföreskrifter och rutiner följs Samarbeta nära maskinsäljare, reservdelsförsäljare, servicetekniker, servicepartners och platschef Arbeta tätt ihop med central garantihandläggare för att säkerställa bästa möjliga kundservice Vad har Gustaf Thuresson, VD, att säga om företaget? "Som anställd i Söderberg & Haak koncernen blir man en del av en stabil organisation med offensiva visioner. Det är en stor fördel att jobba i en organisation med korta beslutsvägar och där varje individ har stor frihet under ansvar. Vi erbjuder våra anställda löpande utbildningar, men också möjligheter till att växa eller ändra inriktning inom bolaget. De flesta som har ledande positioner inom koncernen idag har börjat sin karriär hos oss i en annan befattning. Jag som VD tror på varje anställds engagemang och vilja att utveckla sig själv och företaget i en positiv riktning. Jag älskar att jobba omgiven av människor som är specialister inom sitt område och som kan och vill ta de beslut som krävs för att verksamheten skall utvecklas i den riktning vi stakat ut."  Din profil För att lyckas i rollen som verkstadschef ser vi gärna att du har erfarenhet av liknande roll sedan tidigare, har ett stort teknikintresse och gillar att ta ansvar. Som person är du strukturerad, noggrann och relationsorienterad i din framtoning. Du knyter många kontakter både internt och externt vilket ställer stora krav på att du är serviceinriktad, kommunikativ och professionell i ditt bemötande. Genom dina ledaregenskaper skapar du en lösningsorienterad och positiv arbetsmiljö. Erfarenhet av verkstads- eller servicearbete Vana av att leda och koordinera team Erfarenhet av att arbetat med entreprenad eller lantbruksmaskiner är meriterande Vana vid administrativa uppgifter och datoranvändning Svenska i tal och skrift, engelska är meriterande Vi erbjuder Som verkstadschef hos oss är du en del av ett etablerat företag som erbjuder produkter av bästa kvalitet. Vi har en öppen företagskultur med ett kunnigt, hjälpsamt och engagerat team, där laganda och att ha roligt på jobbet värderas högt. Vi erbjuder bra villkor med kollektivavtal samt en väl genomarbetad introduktion. Kontakt och ansökan För frågor om tjänsten kontakta Joacim Bengtsson, platschef Göteborg på  0725-847477. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Söderberg & Haak grundades 1866 och är i dag en av de största privata aktörerna inom svensk lantbruksmaskin- och entreprenadmaskinhandel. Vi ser oss som ett serviceföretag med uppgift att förse svenska entreprenörer med teknik som gagnar effektivitet och ekonomi. Försäljning, service och reservdelsförsörjning sker genom ett rikstäckande nätverk av interna och externa återförsäljare och servicepartners från Ystad i söder till Kiruna i norr. Våra entreprenadvarumärken är Komatsu, Bomag, Terex Finlay, Terex Ecotec och Metsjö. För mer information om verksamheten besök www.sodhaak.se.

21 juni 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Verksamhetschef Service och diagnostik
REGION GOTLAND
Chefer inom hälso- och sjukvård

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Service och diagnostik Ö-läget kräver det stora sjukhusets resurser och innebär samtidigt det mindre sjukhusets närhet och samhörighet. Inom sjukvården på Gotland byggs nära samarbeten snabbt, beslutsvägarna är korta vilket skapar smidighet för patienter och medarbetare. Inom verksamhetsområdet Service och Diagnostik samlas verksamheter som en certifierad sterilcentral, Laboratoriemedicinskt Centrum Gotland (LMCG) med ackrediterade analyser, Vårdadministration, Medicinska sekreterare och Planeringsenhet Vård (PEV). För laboratorieverksamheten innebär ö-läget att alla laboratoriespecialiteter – kemlab, transfusionsmedicin med blodcentral, mikrobiologi, fyslab och vattenlab – finns under samma tak. Då verksamhetsområdet är komplext, kan en omorganisation eventuellt bli aktuell framgent. Vår multidisciplinära personalgrupp har en bred kompetens och vi lägger stor vikt vid både medarbetarnas trivsel och vid vårt kvalitetsarbete. Dina arbetsuppgifter Som verksamhetschef för Service och Diagnostik ansvarar du för en bred och komplex organisation, där de ingående enheterna består av flera specialistfunktioner – från en certifierad sterilcentral och ett helintegrerat laboratoriemedicinskt centrum med samtliga discipliner till administrativa stödenheter och Planeringsenhet Vård (PEV). Verksamheten är fördelad på sex enheter med varsin enhetschef och tillsammans bildar ni verksamhetsområdets ledningsgrupp. Tillsammans med enhetscheferna leder och utvecklar du verksamheten för att säkerställa högkvalitativ och tillgänglig diagnostisk samt en kundorienterad service utifrån de mål, processer och ekonomiska ramar som ges. Inom dessa ramar har du som verksamhetschef frihet och ansvar att arbeta för att utveckla en effektiv, kvalitativ och attraktiv verksamhet med en hållbar och stimulerande arbetsmiljö för medarbetarna. Inom verksamhetsområdet arbetar i dagsläget cirka 145 medarbetare, där du har det direkta personalansvaret för elva av dem. I din roll är du en förebild för det nära ledarskapet – synlig, tydlig och tillgänglig för både chefer och medarbetare. Du utvecklar din ledningsgrupp så att beslut kan tas så nära berörd verksamhetsdel som möjligt och tillsammans säkerställer ni att all verksamhet följer nationella riktlinjer, regelverk och kvalitetsstandarder. Du har ett mycket gott och nära samarbete med alla verksamheter inom vården eftersom dina medarbetare arbetar både nära och i de olika verksamheterna. Du har löpande kontakt med verksamheterna för att säkerställa att förutsättningar och tjänster anpassas till respektive verksamhets behov. Ditt verksamhetsområde präglas av medicintekniskt avancerad utrustning och en mångfald av IT-system, vilket innebär att du medverkar i omfattande upphandlingsarbete som kräver en god inblick i Region Gotlands upphandlingsprocess och det regelverk som upphandlingar omfattas av. Som verksamhetschef har du ansvar för de medicintekniska investeringarna och förväntas säkerställa att certifierade system och utrustning uppdateras i takt med teknikens framsteg. Du är underställd sjukhuschefen, ingår i sjukhusets ledningsgrupp och bidrar till sjukhusets, förvaltningens och regionens utveckling. Du arbetar efter Region Gotlands och Hälso- och sjukvårdsnämndens mål och direktiv samt säkerställer att ditt verksamhetsområde har en god beredskap för oförutsedda händelser, både lokalt och i omvärlden. Vem är du? Vi söker dig med relevant högskole- eller universitetsutbildning, gärna med inriktning på hälso- och sjukvård, och flerårig erfarenhet av högre chefsroll inom hälso- och sjukvård. Tjänsten kräver mycket god svenska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har utbildning inom ledarskap, arbetsmiljö och arbetsrätt samt chefs- och ledarerfarenheter från både offentlig sektor och näringslivet. Det är även en fördel om du har erfarenhet av att leda genom andra chefer, arbete inom certifiering och ackrediterad verksamhet, digitalisering och implementering av nya teknologiska lösningar inom diagnostik och vård samt av upphandling enligt LOU. Vi söker en trygg och prestigelös ledare som skapar engagemang genom delaktighet och förser andra med de befogenheter som krävs för att nå gemensamma mål. Du kommunicerar tydligt och säkerställer att budskap och förväntningar är klara, samtidigt som du lyssnar, samarbetar och löser konflikter konstruktivt. Du är självgående och driver ditt arbete med ett strukturerat angreppssätt. Du är mål- och resultatorienterad, anpassar dina prioriteringar efter dina mål och ändrar inriktning vid behov. Dessutom planerar och organiserar du ditt arbete effektivt med tydliga tidsramar och hög kvalitet, medan du håller ett strategiskt fokus på helheten. Om hälso- och sjukvårdsförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för att en hälsofrämjande sjukvård och tandvård tillhandahålls på lika villkor till de som bor och vistas på Gotland. Vi förbättrar människors vardag, varje dag. Tillsammans utvecklar vi hälso- och sjukvården nära patienten. Vi skapar trygghet genom respekt, integritet och tillgänglighet.

21 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Platschef till verkstad
Hirely AB
Övriga chefer inom övrig servicenäring

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi söker dig som är en engagerande ledare med ett starkt fokus på att bygga och utveckla ett sammansvetsat team. Som Platschef får du en nyckelroll där du leder och coachar din personal till framgång, samtidigt som du driver försäljningen och affärsutvecklingen framåt. Du rapporterar till regionchef Stockholm. Euromaster har ständigt säkerhet i fokus och en viktig förutsättning för det är att som ledare skapa en säker och inkluderande arbetsmiljö där alla trivs och kan utvecklas. Med ett skarpt öga för affärer kommer du också att vårda och utveckla våra kundrelationer, samt säkerställa att filialen når sina mål. Om du brinner för att motivera, inspirera och se ditt team utvecklas, då är det här rätt utmaning för dig. Som platschef har du en central roll där du: Driver försäljning och kundrelationer: Ansvarar för att utveckla försäljningen, inklusive merförsäljning, och bygga starka relationer med både lokala och nationella kunder. Leder och utvecklar personal: Har fullt personalansvar, från rekrytering och introduktion till löpande utveckling och coachning. Du säkerställer en trygg och hälsosam arbetsplats i enlighet med gällande lagar och vår ledarskapsmodell, och arbetar aktivt för mångfald och inkludering i teamet. Ansvarar för resultat och drift: Planerar, leder och fördelar arbetet proaktivt för att säkerställa att filialen når sina mål och budget. Du hanterar även viktiga administrativa uppgifter som tidrapporter, inventering och fakturering. I Järfälla servar vi såväl tunga som lätta fordon och erbjuder bilservice, hjulinställning, däckhotell och beredskap. Vi arbetar med en del större kundavtal där du i egenskap av platschef har ett ansvar för dialog, koordinering och uppföljning kring vissa av dessa avtal. Till hjälp har du ett engagerat team i Järfälla som tillsammans bygger upp den kompetens som behövs för att fortsätta kunna leverera bra resultat och nöjda kunder. Låter detta som du, tveka inte att söka. Urval sker löpande.

20 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Produktionsledare
Hirely AB
Produktionschefer inom tillverkning

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: AQ Enclosure i Sollefteå AB är ett ledande företag inom utveckling, tillverkning och försäljning av kapslingar och skåp samt en systemleverantör inom mekaniskt och elektroniskt montage. Kunderna finns främst inom branscherna kraft, säkerhet och miljö. Många av kunderna finns i Sverige, men ca 15 % av omsättningen går till övriga Europa och ca 15 % levereras utanför Europa. AQ Enclosure Sollefteå AB har en organisation med korta beslutsvägar och stora möjligheter för den anställde att påverka verksamheten. För rätt person finns goda möjligheter till fortsatt utveckling inom företaget och även inom koncernen. AQ Enclosure Sollefteå AB ingår i AQ Group AB som är en av Sveriges ledande leverantörer av komponenter och system till krävande industrikunder. Koncernen har 9000 anställda i Sverige, Bulgarien, Estland, Litauen, Ungern, Polen, USA, Kanada, Brasilien, Finland, Tyskland, Kina, Indien, Mexiko och Italien. AQ Group grundades 1994 och är noterat på Nasdaq-börsen. Årsomsättningen uppgår till 9 miljarder SEK. AQG har högsta kreditvärdighet AAA. Se även www.aqgroup.com för mer information. Vi växer och förstärker organisationen med en produktionsledare   Arbetsuppgifter: Den huvudsakliga uppgiften är att tillsammans produktionschefen och medarbetarna jobba för att möta produktionsmålen samt att driva förbättringar och effektiviseringar av produktionen för att öka produktivitet och kvaliteten. Rollen som produktionsledare innebär att du är underställd produktionschefen och i samarbete med honom: - Arbetsleda produktionspersonalen inom ditt ansvarsområde - Aktivt driva förbättringsarbetet i produktionen - Utveckla, och resursplanera produktionspersonalen inom ditt ansvarsområde. - Säkerställa att företagets kvalitets-, miljö- och säkerhetsarbete genomförs och vara delaktig i utvecklingen av detta arbete. - Samarbeta med övriga funktioner inom företaget. Din profil/kompetens: Du är en god kommunikatör, kan skapa förtroende, har förmågan att lyssna och har bra självförtroende. Du klarar av att parallellt arbeta med flera frågor och i vardagen ta de beslut som krävs. Du har ett stort ledarskapsintresse, teknikintresse och sätter laget före jaget. Du är en naturlig ledare som har förmågan att skapa ett positivt, utvecklingsinriktat arbetsklimat som lägger grunden för måluppfyllelse och långsiktig utveckling. Du är analytisk och strukturerad och kan snabbt få vana i vårt affärssystem Monitor. Meriterande är om du har: - dokumenterad ledarerfarenhet. - erfarenhet från tillverkande industri och/eller montagearbete. På AQ är vi stolta över vår arbetsmetodik och vårt varumärke. Vi uppfattas av våra kunder som kompetenta, nytänkande och med kundens affär i fokus. Våra medarbetare är vår största tillgång i vår relation med kunderna. Det är därför viktigt för oss att arbeta långsiktigt och med hela hjärtat med i varje situation. Vi har ofta sociala aktiviteter där vi stärker gemenskapen och bygger relationer både internt och med våra kunder. Det bidrar till en engagerad och positiv anda där våra medarbetare hjälps åt för att lösa kundens uppdrag på bästa sätt. Det ger dig och oss en stimulerande och trivsam företagskultur att utvecklas i. På AQ har vi kul på jobbet, hjälper varandra och har en härlig stämning, vi ser gärna att du blir en del av den. AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt. Din ansökan: Urval sker löpande därför uppskattar vi om du skickar in din ansökan så snart som möjligt dock senast 30 augusti . Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande Hamoud Alderi via e-post: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

20 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Platschef
PEAB Sverige AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Platschef till Peab Anläggning – ta täten i en expansiv och trivsam miljö i Region Mellersta!   Nu gasar vi på och växer! Peab Anläggning ser en stark och lovande lokal marknad med stora möjligheter – och vi söker dig som vill vara med på vår resa som platschef med utgångsort Norrköping eller Linköping. Här får du chansen att leda både stora, spännande anläggningsprojekt, där du styr både ekonomi, kvalitet och personal för att nå bästa möjliga resultat.   Om rollen som platschef hos oss är du hjärtat i projektet och ansvarar för hela produktionen från kalkyl till färdigställande. Du kommer ingå i en engagerad grupp präglad av hög trivsel, humor och stark gemenskap – här värnar vi om varandra och skapar tillsammans framgång.    Sagt om din blivande chef; ”Under Henriks ledarskap har vi ett öppet och lättsamt arbetsklimat där alla känner sig hörda. Han är jordnära och lyhörd, bjuder gärna på ett skratt och håller organisationen platt – men när det behövs fattas besluten snabbt och tydligt. Det skapar en skön arbetsmiljö, och det syns i våra fina resultat i vår senaste medarbetarundesökning”.   Dina arbetsuppgifter är bland annat att: Leda och planera produktionen med fokus på kvalitet och god ekonomi Fördela arbetsuppgifter och följa upp resultat Säkerställa att alla lagar, regler och Peabs riktlinjer efterlevs Ha fullt ansvar för projektets budget och prognoser Leda och utveckla dina medarbetare med ett tydligt och närvarande ledarskap Driva arbetsmiljöarbetet och skapa en säker och trygg arbetsplats Leda projektrelaterade möten och samarbeta nära kunder och leverantörer Du har det övergripande ansvaret för att projektet levereras inom satta ramar och att både kvalitet och ekonomi håller högsta klass. Med ditt affärsmannaskap och driv säkerställer du att varje projekt når gott resultat.   Din profil  Vi söker dig som är en trygg, rak och prestigelös ledare med förmåga att skapa goda relationer och inspirera ditt team. Du är affärsmässig och har ett starkt driv att leverera projekt med hög kvalitet och god lönsamhet. Din förmåga att prioritera och ta egna initiativ gör att du alltid ligger steget före.   Vi tror att du har: Teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande erfarenhet Minst 5 års erfarenhet som platschef eller liknande roll inom produktion med personalansvar Erfarenhet av att leda större projekt Goda kunskaper inom kalkyl, produktion, entreprenadjuridik och företagsekonomi B-körkort och tillgång till bil God svenska i tal och skrift samt goda IT-kunskaper Det är meriterande om du har god erfarenhet av betongprojekt Som person är du strukturerad, uthållig och beslutsam – samtidigt som du är en uppskattad kollega som bidrar till vår starka sammanhållning och positiva arbetskultur. Vi värdesätter att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga och att du vill vara med och bygga framtidens hållbara samhälle tillsammans med oss.   Vi erbjuder Hos Peab får du möjlighet att växa i en organisation som bygger framtidens hållbara samhälle. Du blir en del av en arbetsplats där gemenskap, humor och omtanke är en självklar del av vardagen. Vi satsar stort och vill att du ska trivas, utvecklas och känna stolthet i det vi bygger tillsammans. Vi strävar efter en mångfaldig arbetsplats och uppmuntrar alla kvalificerade kandidater att söka, oavsett kön, ålder, etnicitet eller bakgrund. För att främja en dynamisk och inkluderande HR-grupp ser vi gärna ansökningar från alla som vill bidra till en jämnare könsfördelning då Peab kontinuerligt arbetar för mångfald och jämlikhet i byggbranschen.   Vi tillämpar löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten - kontakta Henrik Wallin på [email protected]. Har du frågor om rekryteringsprocessen – kontakta Linda Hake på [email protected]   Välkommen att driva framgång och bygga framtiden med oss på Peab Anläggning!   Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess.   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

20 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
IT-chef till MediCarrier

MediCarrier är Region Stockholms logistik- och transportbolag med ett samhällsviktigt uppdrag. De levererar pålitlig och effektiv varuförsörjning till vården i hela regionen, utifrån vårdens behov och ägardirektiv. Nu rekryterar MediCarrier en IT-chef som vill fortsätta arbetet med att bygga en robust IT-verksamhet. Du är en trygg, närvarande och handlingskraftig ledare med hög kompetens inom IT. Du är en kommunikativ ledare som visar vägen, får saker att hända och leder genom att involvera och engagera. Rollen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Lunda/Spånga. Det finns möjlighet till delvist distansarbete och provanställning kan komma att tillämpas. Här får du en nyckelroll i en samhällsviktig verksamhet som gör skillnad för vården och regionens invånare. Du rapporterar till VD. Vänligen observera att urval och intervjuer kommer att påbörjas i augusti, välkommen med din ansökan! Om tjänsten MediCarrier hanterar logistikflöden som ställer höga krav på robusta och tillförlitliga IT-system. Som IT-chef har du det övergripande ansvaret för att säkerställa en trygg och stabil IT-drift, samordna och vidareutveckla våra IT-tjänster samt erbjuda ett effektivt IT-stöd till hela organisationen. Du är en del av bolagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. I rollen leder du ett team på tio direktrapporterande medarbetare och arbetar både strategiskt och operativt för att driva verksamheten framåt. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I rollen som IT-chef är du en ledande, rådgivande och stödjande i MediCarriers digitala utveckling. Du har ett helhetsansvar för IT-staben, inklusive personal, budget och arbetsmiljö. Ditt uppdrag handlar både om att säkerställa en stabil och säker IT-drift och att arbeta strategiskt för att förstå, möta och utveckla organisationens samlade IT-behov. Genom ett nära samarbete med övriga delar av verksamheten bidrar du till att skapa hållbara, effektiva och verksamhetsnära IT-lösningar som möjliggör MediCarriers uppdrag. Arbetet inom IT-området inkluderar: - Leda IT-utvecklingen i nära samarbete med affärsområden och staber - Ansvara för leverantörsstyrning och säkerställa en strukturerad, framåtblickande dialog med externa samarbetspartners - Utveckla och förvalta den strategiska IT-planen i linje med verksamhetens behov och övergripande mål - Leda arbetet med systemarkitektur tillsammans med specialister och säkerställa en stabil och behovsanpassad systemförvaltning (exempelvis AOM, IMI, Warehouse, Opter) - Driva IT- och informationssäkerhetsfrågor Som chef inom MediCarrier behöver du vara en agerande ledare: du är en förebild; du visar vägen; du Involverar och engagerar; du levererar resultat. Vem är du? Du har akademisk examen inom för rollen relevant område, samt aktuell arbetslivserfarenhet inom verksamhetsområdet. Du behöver också ha tidigare erfarenhet som IT-chef med personal, - arbetsmiljö -och budgetansvar. Det är meriterande med erfarenhet inom offentlig sektor. Kurser som ITIL, 3PL, agilt arbetssätt och ledarskapsträning ses också som meriterande. Du har en stark kravställarkompetens och en sund affärsmässighet i samarbetet med externa leverantörer. Du är van vid att navigera i komplexa IT-miljöer med flera parallella system och leverantörsrelationer. Du har god förmåga att skapa struktur i en dynamisk vardag. Du har också dokumenterad erfarenhet av förändringsledning och drivs av att leda organisationer genom förändring med både strategisk höjd och operativ närvaro. Om verksamheten MediCarrier AB är Region Stockholms logistik- och transportbolag. Bolaget distribuerar sjukvårds- och förbrukningsartiklar samt utför transporttjänster åt verksamheter inom Region Stockholm. Bolaget ansvarar även för Region Stockholms beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. På MediCarrier i Lunda/Spånga arbetar omkring 200 medarbetare. MediCarrier omsätter cirka 1,5 miljarder kronor. Då MediCarrier är en del av Region Stockholm arbetar vi med värdeorden kompetens, pålitlighet samverkan och öppenhet. Dessa ord genomsyrar hela verksamheten. När du börjar hos oss får du ett genomtänkt introduktionsprogram för att snabbt komma in i rollen och förstå både din del och vår del i Region Stockholm. Vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag på 5?000 kr, löneväxling, företagsgym och möjlighet till distansarbete utifrån verksamhetens behov. Det här är ett uppdrag för dig som vill bidra med din kompetens där den verkligen gör skillnad. Varmt välkommen med din ansökan. Vänligen observera att urval och intervjuer kommer att påbörjas i augusti, ansök genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

20 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
IT-chef

MediCarrier är Region Stockholms logistik- och transportföretag, och vårdens externa lager. Från 1 januari 2021 ansvarar MediCarrier även för regionens beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. Vi är ett dynamiskt och växande bolag med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi omsätter cirka 1,4 miljarder kronor, hanterar 9 000 orderrader per dag och gör 30 000 angöringar per månad. Nu rekryterar vi en IT-chef som vill fortsätta arbetet med att bygga en robust IT-verksamhet. Du är en trygg, närvarande och handlingskraftig ledare med hög kompetens inom IT. Du är en kommunikativ ledare som visar vägen, får saker att hända och leder genom att involvera och engagera. Rollen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Lunda/Spånga. Det finns möjlighet till delvist distansarbete och provanställning kan komma att tillämpas. Hos oss får du en nyckelroll i en samhällsviktig verksamhet som gör skillnad för vården och regionens invånare. Du rapporterar till VD. Om rollen MediCarrier hanterar logistikflöden som ställer höga krav på robusta och tillförlitliga IT-system. Som IT-chef har du det övergripande ansvaret för att säkerställa en trygg och stabil IT-drift, samordna och vidareutveckla våra IT-tjänster samt erbjuda ett effektivt IT-stöd till hela organisationen. Du är en del av bolagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Du ingår även i Region Stockholms olika nätverk för IT-chefer. I rollen leder du ett team på tio direktrapporterande medarbetare och arbetar både strategiskt och operativt för att driva verksamheten framåt. Dina arbetsuppgifter i huvudsak: I rollen som IT-chef är du ledande, rådgivande och stödjande i MediCarriers digitala utveckling. Du har ett helhetsansvar för IT-staben, inklusive personal, budget och arbetsmiljö. Ditt uppdrag handlar både om att säkerställa en stabil och säker IT-drift och att arbeta strategiskt för att förstå, möta och utveckla organisationens samlade IT-behov. Genom ett nära samarbete med övriga delar av verksamheten bidrar du till att skapa hållbara, effektiva och verksamhetsnära IT-lösningar som möjliggör MediCarriers uppdrag. Arbetet inom IT-området inkluderar: - - Leda IT-utvecklingen i nära samarbete med affärsområden och staber - - Ansvara för leverantörsstyrning och säkerställa en strukturerad, framåtblickande dialog med externa samarbetspartners - - Utveckla och förvalta den strategiska IT-planen i linje med verksamhetens behov och övergripande mål - - Leda arbetet med systemarkitektur tillsammans med specialister och säkerställa en stabil och behovsanpassad systemförvaltning (exempelvis AOM, IMI, Warehouse, Opter) - - Driva IT- och informationssäkerhetsfrågor Som chef inom MediCarrier behöver du vara en agerande ledare: du är en förebild; du visar vägen; du Involverar och engagerar; du levererar resultat. Vem är du? Du har akademisk examen inom för rollen relevant område, samt aktuell arbetslivserfarenhet inom verksamhetsområdet. Du behöver också ha tidigare erfarenhet som IT-chef med personal, - arbetsmiljö -och budgetansvar. Det är meriterande med erfarenhet inom offentlig sektor. Kurser som ITIL, 3PL och agilt arbetssätt samt ledarskapsträning ses också som meriterande. Du har en stark kravställarkompetens och en sund affärsmässighet i samarbetet med externa leverantörer. Du är van vid att navigera i komplexa IT-miljöer med flera parallella system och leverantörsrelationer. Du har god förmåga att skapa struktur i en dynamisk vardag. Du har också dokumenterad erfarenhet av förändringsledning och drivs av att leda organisationer genom förändring med både strategisk höjd och operativ närvaro. Om verksamheten MediCarrier AB är Region Stockholms logistik- och transportbolag. Bolaget distribuerar sjukvårds- och förbrukningsartiklar samt utför transporttjänster åt verksamheter inom Region Stockholm. Bolaget ansvarar även för Region Stockholms beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. På MediCarrier i Lunda/Spånga arbetar omkring 200 medarbetare. MediCarrier omsätter cirka 1,5 miljarder kronor. Då MediCarrier är en del av Region Stockholm arbetar vi med värdeorden kompetens, pålitlighet samverkan och öppenhet. Dessa ord genomsyrar hela verksamheten. När du börjar hos oss får du ett genomtänkt introduktionsprogram för att snabbt komma in i rollen och förstå både din del och vår del i Region Stockholm. Vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag på 5 000 kr, löneväxling, företagsgym och möjlighet till distansarbete utifrån verksamhetens behov. Det här är ett uppdrag för dig som vill bidra med din kompetens där den verkligen gör skillnad. I den här rekryteringen samarbetar vi med Poolia. VI ser framemot din CV och ett personligt brev på svenska. Varmt välkommen med din ansökan. Vänligen observera att urval och intervjuer kommer att påbörjas i augusti, ansök genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se/. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Vi hoppas att du kontaktar Poolia för en vidare dialog om rollen. Välkommen!

20 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025