Move & Walk är ledande i Sverige inom Konduktiv Pedagogik; ett pedagogiskt baserat system som har utvecklats för barn, ungdomar och vuxna med neurologiska funktionsnedsättningar. Vi tror på att skapa individuella möjligheter där varje individ tillåts växa utefter sina egna mål och förutsättningar. Vi erbjuder flera olika typer av verksamheter, som alla genomsyras av Konduktiv Pedagogik: Personlig Assistans, Anpassad grund- och gymnasieskola, Träning (re/habilitering) och Daglig Verksamhet. Den Personliga Assistansen bedrivs rikstäckande, medan våra andra verksamheter är etablerade i Göteborg, Stockholm och Malmö. Vi är ett företag som bygger på starka värderingar och en tydlig vision för framtiden. Vi tror på att skapa en arbetsmiljö där varje individ inte bara kan trivas, utan också kan växa och blomstra både som person och i sin yrkesroll. Vår värdegrund ger oss riktning, hjälper oss att navigera och genomsyrar allt vi gör! Om rollen Vill du leda och utveckla en verksamhet som gör skillnad på riktigt? Vi söker en trygg och strategisk verksamhetschef som med tydligt ledarskap och starkt engagemang vill driva arbetet med personlig assistans framåt – med individens behov i centrum. Som verksamhetschef för personlig assistans har du det övergripande ansvaret för hela verksamhetsområdet och är registrerad verksamhetsansvarig hos IVO. Du arbetar i en dynamisk och meningsfull miljö där du har stora möjligheter att påverka och utveckla arbetet utifrån företagets värdegrund och mål. Ditt uppdrag omfattar strategiskt ansvar för kvalitet, regelefterlevnad, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Med ett tydligt, modigt och engagerat ledarskap säkerställer du att våra insatser håller hög kvalitet, är individanpassade och genomförs i enlighet med gällande lagstiftning och riktlinjer. Du leder ett team av chefer – Kund- och Assistentansvariga samt Conductorer – som har det operativa ansvaret i det dagliga arbetet nära kunder och personal. Tillsammans skapar ni en stabil och utvecklingsorienterad verksamhet med fokus på trygghet, effektivitet och goda relationer, såväl internt som externt. I denna roll arbetar du aktivt med att utveckla och implementera strukturer, processer och arbetssätt som främjar kontinuerlig förbättring och långsiktig hållbarhet. Du är en viktig del av företagets ledningsgrupp, där du tillsammans med verksamhetschefer och nyckelpersoner bidrar med din kompetens i det övergripande förändrings- och utvecklingsarbetet. Vi ser att du har ett helhetsperspektiv och god förmåga att samarbeta med andra verksamhetschefer och nyckelpersoner i organisationen för att nå gemensamma mål. Vem är du? Vi söker dig som har flerårig erfarenhet från en liknande roll inom personlig assistans eller annan närliggande LSS-verksamhet, där du haft det formella ansvaret som verksamhetsansvarig hos IVO. Du är trygg i din yrkesroll och har ett tydligt, modigt och närvarande ledarskap. Du har vana av att leda andra chefer, skapar goda resultat genom tillit, tydliga ramar och fokus på utveckling snarare än detaljstyrning. Som ledare är du strategisk, beslutsför och drivs av att skapa goda förutsättningar för andra att lyckas i sina uppdrag. Du är relationsskapande och har en mycket god kommunikativ förmåga – både internt inom organisationen och externt i kontakt med exempelvis myndigheter, anhöriga och samarbetspartners. Erfarenhet av att arbeta i en värderingsstyrd organisation ses som meriterande. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Flerårig erfarenhet i en ledande roll inom personlig assistans eller annat närliggande område inom LSS Relevant akademisk utbildning Tidigare varit registrerad verksamhetsansvarig hos IVO Dokumenterad erfarenhet av chefs- och ledarskap, inklusive budgetansvar och systematiskt kvalitetsarbete Förmåga att leda med tydlighet, mod och ett strategiskt helhetsperspektiv Ser vikten i att omvärldsbevaka verksamhetsområdet Erfarenhet av myndighetskontakter och/eller myndighetsutövning Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vad vi erbjuder: En stimulerande och stödjande arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att växa och utvecklas. Utmanande och meningsfulla arbetsuppgifter där din insats kommer att göra verklig skillnad. En konkurrenskraftig lön och andra personalförmåner. Friskvårdsbidrag Kompetenta och professionella kollegor Samverkan över verksamhetsgränserna Ett företag i framkant Om du delar våra värderingar och är redo att göra skillnad, då ser vi fram emot att höra från dig. Ansök idag och bli en del av vårt team på Move & Walk! Tillträde Tjänsten avses att tillsättas så snart som möjligt. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Med hänsyn till sommarledigheter planerar vi att genomföra huvuddelen av intervjuerna under vecka 27 och/eller vecka 33. Intervjuer kan även komma att hållas löpande under veckorna 28–32. Du ombeds visa upp ett utdrag ur belastningsregister innan påbörjad anställning. Varmt välkommen med din ansökan!
Post- och telestyrelsen, PTS, arbetar för säker och tillgänglig kommunikation i Sverige inom områdena elektronisk kommunikation och post. PTS ska bidra till en trygg digital omställning genom samverkan, främjande insatser, reglering och tillsyn. Myndigheten har till uppgift att säkerställa robusta elektroniska kommunikationsnät, skapa rättvisa marknadsförhållanden på marknaden för elektronisk kommunikation och att skapa lösningar för personer med funktionsnedsättning. PTS delar ut bredbandsstöd för att öka tillgången till fasta bredbandsnät med god prestanda. Stödet tilldelas genom en konkurrensutsatt urvalsprocess. Som sektorsansvarig beredskapsmyndighet leder PTS arbetet med att samordna åtgärder inom sektorn elektronisk kommunikation och post, inför och vid fredstida krissituationer samt höjd beredskap. Myndigheten har de senaste åren tillförts en rad nya uppgifter. PTS har bland annat fått uppdragen att vara samordnande myndighet för tillämpningen av EU:s tillgänglighetsdirektiv, förordning om digitala tjänster (DSA) och dataförvaltningsförordning (DGA). PTS och Myndigheten för digital förvaltning (Digg) fick 5 dec 2024 i uppdrag att lämna ett gemensamt förslag på hur Diggs uppgifter skulle kunna överföras till och inordnas i PTS. En utgångspunkt för arbetet var att organisationsförändringen ska träda i kraft senast den 1 januari 2027. Myndigheternas redovisning har inkommit till Regeringskansliet och har remitterats till berörda med sista svarsdatum den 30 juni 2025. Myndigheten leds av en styrelse. Vid PTS finns ca 420 medarbetare. Myndighetens verksamhet finansieras av avgifter, anslag och bidrag. Avgifter tas ut av anmälda operatörer samt av företag och personer som har sådana tillstånd som PTS utövar tillsyn över, exempelvis tillstånd för radioanvändning. Myndigheten har förvaltningsanslag för att finansiera åtgärder inom bland annat civilt försvar, robust kommunikation, stöd för bredbandsutbyggnad, tjänster för personer med funktionsnedsättning och grundläggande betaltjänster. Intäkterna för 2024 uppgick till 646 mnkr, varav anslagsmedlen uppgick till 269 mnkr. Verksamheten bedrivs på flera ställen i landet, men personalen finns i huvudsak i Stockholm. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Vi söker dig som är dokumenterat god chef och ledare samt har • dokumenterad erfarenhet av att genomföra strategiskt förändrings- och utvecklingsarbete, • erfarenhet från arbete på ledningsnivå i en större organisation, • erfarenhet av EU-arbete eller annat internationellt samarbete, • mycket goda kunskaper i svenska och engelska, • akademisk utbildning. Du ska också ha förmåga att • arbeta strategiskt med kompetensförsörjning, • engagera och motivera medarbetare, • kommunicera väl med hög social kompetens, • samverka med andra aktörer inom myndighetens område inom offentlig och privat sektor, • skapa förutsättningar för en god intern styrning och kontroll samt en effektiv resursanvändning inom givna finansiella och juridiska ramar, • förstå den politiska struktur som myndigheten verkar inom, • leda och utveckla verksamheten inom ramen för en god förvaltningskultur, • se till att myndigheten klarar sina uppgifter vid såväl fredstida krissituationer som vid höjd beredskap, • företräda verksamheten i externa sammanhang, nationellt och internationellt med hög integritet och ett professionellt förhållningssätt till uppdragsgivare, media och andra intressenter, • bygga en verksamhet med hög nivå på säkerhetsskydd, informations-och cybersäkerhet, • företräda arbetsgivarintresset och tillsammans med övriga myndighetschefer utveckla den statliga arbetsgivarpolitiken. Det är meriterande om du har • erfarenhet av förvaltningspolitiska och offentligfinansiella frågor, • erfarenhet från förändring och utveckling av verksamhet med stöd av digitalisering och ny teknik, • erfarenhet av att leda en organisation med uppgifter inom totalförsvaret, • erfarenhet av att leda verksamhet som i hög grad påverkas av geopolitiska eller säkerhetspolitiska faktorer, • erfarenhet av ledarskap i en expertorganisation, • goda kunskaper om statsförvaltningen och dess beslutsprocesser. Mer information Mer information om befattningen lämnas av Staffan Lindmark, enhetschef, och Natasa Ristic Davidson, statssekreterare. Frågor om anställningsvillkoren och rekryteringsprocessen besvaras av Jan Lindberg Sezer, kansliet för ledningsförsörjning till myndigheter. Du når dem via Regeringskansliets växel, tel 08-405 10 00. Övrigt Endast den som är svensk medborgare kan utnämnas som generaldirektör och chef för Post- och telestyrelsen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer därför att genomföras före beslut om anställning som generaldirektör. Intresseanmälan Välkommen att registrera din intresseanmälan och CV i vårt rekryteringsverktyg senast den 10 augusti 2025. Sekretess gäller för uppgift om enskild kandidats identitet. Svensk statsförvaltning består av cirka 200 myndigheter som lyder omedelbart under regeringen. Regeringen anställer myndighetscheferna och beslutar om deras anställningsvillkor. Lönen är individuell och bestäms mot bakgrund av de krav som ställs på befattningen och chefens kvalifikationer och erfarenheter. De flesta myndighetschefer anställs för en bestämd tid – normalt är den första anställningsperioden sex år.
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Sektionen Aircraft Maintenance söker en chef som kan stärka vårt team och vara med på vår tillväxtresa. Du kommer att jobba med att planera och leda arbetet i vår verkstad, där vi underhåller och bygger om flygplan. Vi utför linje-, bas- och modifieringsarbete på Saab:s Special Mission Aircraft GlobalEye, SAAB 2000 AEW&C och SAAB 340 AEW&C. Rollen som verkstadschef för vår verksamhet har ett viktigt syfte, inte bara för Saab, utan även för hela Sverige. Gå gärna in på länken för att se en film kring en av produkterna som du kommer arbeta med. Vi erbjuder dig För att säkerställa att du får en bra start hos oss på Saab Aeronautics får du som chef gå ett introduktionsprogram för nya chefer på Aeronautics. Hos oss är du inte ensam - Du har stor support från stödfunktioner såsom controller, HR, kvalité och säkerhetsfunktion. Vi erbjuder dig flertalet förmåner, men framför allt: * Ett meningsfullt arbete där du får vara med och utveckla framtidens flygteknik. * Möjligheter att utvecklas både personligt och professionellt. * En trevlig arbetsplats med engagerade kollegor. * Etablerat Leadership Framework & Employee Framework för att stötta dig i din chefsroll som supporterande och modig ledare. Din roll Som vår verkstadschef kommer du att ansvara för en del av vår modifierings- och linjeverksamhet. Du kommer att: * Leda ett team: Du får ett eget team med flygtekniker och flygmekaniker som du leder och stöttar, samtidigt som du stöttar i framtida rekryteringar för att säkerställa att vi fortsätter attrahera och utveckla nya talanger. * Säkerställa kvalitet: Du ser till att allt arbete görs på ett säkert och bra sätt. * Samarbeta: Du jobbar tillsammans med andra avdelningar för att nå gemensamma mål. * Driva innovation: Initiera nya projekt och främja en kultur av kontinuerlig förbättring. Din profil Vi lägger vikt vid din erfarenhet som ledare och chef, men vi önskar att du har ett intresse för teknik och flyg. Du kommer att arbeta nära erfarna chefskollegor i ledningsgruppen med stor kompetens inom flygbranschen. Du blir en del av ett team där alla hjälps åt, delar kunskap och strävar efter att nå gemensamma mål - här finns ingen plats för prestige, vi tror på att samarbete är vägen till framgång. Vi tror att du har: * Passion för utveckling av både verksamhet och medarbetare. Du är bra på att leda andra människor och inspirera dem. * Problemlösningsförmåga: En fallenhet för att identifiera utmaningar och implementera effektiva lösningar. * Har B-körkort och är flexibel för resor som kan förekomma i tjänsten. Behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift.Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Sektionen Aircraft Maintenance är en del av avdelningen Support Solutions inom affärsområdet Aeronautics på Saab. Avdelning Support Solutions med cirka 360 anställda arbetar brett med modifiering och underhåll av helikoptrar och flygplan, både civilt och militärt. Vi verkar på många platser i Sverige med huvudorterna Linköping Malmslätt och Tannefors, Ljungbyhed och Nyköping. En del av vår verksamhet bedrivs även utomlands, i Norden men även i andra delar av världen. Verksamheten vilar på ett flertal tillstånd för civil respektive militärt underhåll och utveckling, vilket gör att vi idag kan erbjuda en unik bredd av förmågor och kompetenser till marknaden. Vi vill gärna lära känna dig mer, så skicka in en ansökan så snart som möjligt - Vi väntar på dig!
Leader of Bastard Burgers Välkommen till Bastard Burgers! Hos oss får du möjlighet att arbeta i en mycket progressiv och ständigt utvecklande miljö. Tillsammans med andra kollegor är du med och skapar nästa generations streetfood. I din roll kan du förvänta dig mycket skratt, samarbeten, utmaningar och utveckling. Att vara en Leader of Bastard betyder att du är flexibel, ser möjligheter och har stor förståelse för hela restaurangen, så väl köket som kassan. Genom ett positivt mindset är du högst delaktig i att få ditt team att arbeta tillsammans. En Leader of Bastard leder med gott exempel i enlighet med Bastard Burgers ledarskapsprinciper och värderingar. I rollen förväntas du ta ett högt ägandeskap för tilldelad enhet samt strävar efter att ge bästa kvalité och service till våra gäster. Genom att följa Bastard Burgers strukturer, rutiner och använda att vår sociala plattform för att interagera med dina kollegor bidrar du till en ”vi-känsla” som kan ta oss hur långt som helst. Vi kommer göra vårt bästa för att du ska utvecklas men vi förväntar oss också ditt engagemang och nyfikenhet och på så sätt skapar vi kontinuerligt lärande. Restaurangchef - Vikariat till 08.01.2027 Om rollen Vi vill jobba med dig som älskar människor och mat lika mycket som oss. Som restaurangchef på Bastard Burgers ansvarar du för att servicen håller en hög nivå och att såväl gäster som medarbetare är nöjda och glada. Du leder teamet med rätt inställning och bra energi. Du har erfarenhet från tidigare restaurang- eller serviceyrke och förstår att det blir stressiga stunder men att servicen/maten alltid måste vara utmärkt. Du får ett övergripande ansvar för schemaläggning, inköp, personalkostnader och i princip allt som händer i restaurangen. Arbetet innebär ett stort driftfokus, kök och kassa, med administrativa inslag där du förväntas ta ett högt ägandeskap. Operativt arbete i driften ca 80 % av arbetstiden. Övergripande ansvarsområden: Ta ansvar för resultaten och enheten som helhet – i relation till uppsatta nyckeltal Utbilda och rekrytera personal Ansvarig för att mäta, utvärdera samt utveckla och rapportera resultaten på sin enhet Systematiskt göra uppföljningar i interna system Upprätta säkra arbetsförhållanden och följa det interna systematiska arbetsmiljöarbetet Se till att livsmedelssäkerheten följs i enlighet med hygienbestämmelser Aktivt arbeta med och implementera Bastard Burgers likabehandlingsplan och värdeord på sin enhet Är vi en match? Vi söker dig som... Utbildningskrav: inget Har tidigare erfarenhet från restaurang- eller serviceyrke, gärna med personal och budgetansvar Du skall kunna svenska och/eller engelska, meriterande att behärska båda språken Möjlighet att arbeta flexibla timmar, inklusive kväller och helger Önskvärda beteenden och erfarenheter: Har en utmärkt kommunikationsförmåga God organisations- och ledarskapsförmåga, där du är strukturerad och ansvarstagande Motiveras av och kan motivera medarbetare till att jobba efter uppsatta mål Har ett engagemang för Bastard Burgers och har gärna koll på oss sedan tidigare! Vi ser gärna att du bor i närområdet av enheten Vi erbjuder dig Bastard Burgers värdeord är kvalité, kultur och människor, där dessa ligger till grund för gemensamma mål. En tjänst hos oss innebär en möjlighet att få vara delaktig i ett innovativt och snabbt växande företag, där vi är stolta över vår kultur och familjära känsla! Perks: • Föräldraförmån – vi toppar upp föräldrapenningen!* (upp till ett visst belopp). • Kollektivavtal (tjänstepension, förmåner etc.) • Veckovis pulsmätning • Friskvårdsbidrag • Betald startavgift för lopp och tävlingar • Personalrabatt på alla Bastard Burgers i Sverige, Norge, Finland Om Bastard Burgers Bastard Burgers är ett ungt och snabbt växande företag som grundades i Luleå, Sverige, år 2016. Idag finns det fler än 70 Bastard Burgers-restauranger runt om i hela Sverige och ytterligare restauranger i Finland och Norge. Vi är stora och vi växer snabbt, men vägrar tappa personlighet eller bli basic. Kom hit för att du gillar musik, graffiti, streetwear, riktigt bra streetfood, klistermärken på borden, svengelska – allt det där som gör Bastard Burgers till Bastard Burgers. Kärlek till mat och människor har skapat en stark kultur runt Bastard Burgers, där såväl klimatsmarta initiativ som högljudd hiphop ryms. Mångfald och inkludering Bastard Burgers värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet, vår ambition är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder. Välkommen med din ansökan!
Våra medborgare är viktiga och med dem i fokus kommer ni att bygga långsiktiga relationer med hyresgäster, anhöriga och personal så att ni tillsammans skapar vårdboenden i världsklass. Vi fortsätter med vår satsning för att möjliggöra ett nära ledarskap och söker nu nya enhetschefer. Tjänsterna innebär att ni leder i samledarskap med en enhetschefskollega. Om arbetsplatsen I Helsingborg finns det 19 vårdboenden med personal som är tillgänglig dygnet runt. Varje vårdboende består av ett antal lägenheter och alla vårdboende har tillgång till gemensamma utrymmen för samvaro och måltider. Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill ha ett spännande och utvecklande arbete där du tillsammans med din kollega skapar den bästa boendemiljön för våra hyresgäster och goda relationer med närstående. Du möter dina medarbetare med värme och engagemang och din närvaro bidrar till arbetsglädje och ett gott arbetsklimat. Du är trygg i din roll som ledare, inspirerar och skapar ett engagemang för ert gemensamma uppdrag. I ditt uppdrag har du ekonomi-, personal, kvalitet och arbetsmiljöansvar. Du leder med fokus på tillit och uppmuntrar till delaktighet och utveckling. Kvalifikationer Du ska ha en lämplig högskoleexamen/kandidatexamen och vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet från ledande befattning inom vård och omsorg. Det är meriterande om du har kunskap/erfarenhet av personer med kognitiv sjukdom. Då du ska arbeta i samledarskap, så lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Det är viktigt för oss att vi inleder en bra relation från början för att det ska bli rätt arbete för dig. Därför vill vi ha ditt tydliga CV men i stället för ett personligt brev vill vi att du skriver kortfattat om dina tankar kring: • Vilken ambition och ledarfilosofi du har när det gäller att arbeta med tillitsbaserat ledarskap? • Hur du gör det möjligt för hyresgästens/kundens delaktighet i praktiken? Dina personliga egenskaper är viktiga för oss Vi söker dig som har förmåga att motivera och engagera dina medarbetare och samtidigt vågar ställa krav och följa upp resultat. Du är inlyssnande och en god kommunikatör. Du är en tydlig, trygg och en närvarande ledare. Du är strukturerad, målinriktad och har förmåga att driva utveckling. Ditt ledarskap drivs av ett stort kundfokus. Att jobba i Helsingborgs stad Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Vård- och omsorgsförvaltningen På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 4500 medarbetare - från undersköterskor, stödassistenter, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://vardochomsorg.helsingborg.se/jobba-hos-oss/ Övrig information För att vara rädda om varandras tid och förväntningar önskar vi att du anger löneanspråk och tillträdesdatum i din ansökan. Sista ansökningsdag: 2025 07 13 Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan anställning kommer vi göra en kontroll av medborgarskap. Du kommer behöva uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du även styrka ett giltigt arbetstillstånd eller att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd enligt Utlänningsförordningen 6 kap. §13a. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vikarierande Verksamhetsledare, Konstfrämjandet Västerbotten Vikariat på 50% under perioden 18.08.2025-18.08.2027 Tillträde: 18.08.2025 Placeringsort: Umeå Resor och viss helg- och kvällstjänstgöring kommer att förekomma Konstfrämjandet Västerbotten är en ideell organisation som arbetar för att tillgängliggöra samtidskonsten och stärka konstens och konstnärens roll i samhället. Med samarbete som utgångspunkt vill Konstfrämjandet Västerbotten belysa små och stora kulturaktörer, organisationer och initiativ som verkar i området, och på så vis teckna en karta över ett mångsidigt konst- och kulturlandskap. Vi initierar projekt, utställningar, publika arrangemang, workshops m.m. i hela länet. Vårt arbete vilar på fyra hörnstenar: Konstbildning, främjande av arbetsmarknaden för konstnärer, demokratisering av konsten, samt synlig- och tillgängliggörande av konst i samhället. En stor del i Konstfrämjandets uppdrag handlar om att förmedla ingångar och verktyg med vars hjälp vi kan utveckla och stärka konstnärliga perspektiv och förmågor hos både van och ovan publik. Vi är huvudmän för konstkonsulenten i Västerbotten som i linje med vår övertygelse bedriver ett långsiktigt och strategiskt arbete för att stärka samtidskonsten i länet. Arbetsbeskrivning Konstfrämjandet Västerbotten erbjuder dig en välkomnande och kreativ arbetsplats där samverkan och nyfikenhet präglar arbetssättet. Förutom verksamhetsledaren arbetar en regional konstkonsulent samt en verksamhetsutvecklare med oss. Framöver kommer även en projektledare att anställas. Som verksamhetsledare på Konstfrämjandet har du en bred uppgift att leda och utveckla organisationens verksamhet. Detta inkluderar att planera, genomföra och utvärdera projekt, samarbeta med konstnärer och andra aktörer, samt att kommunicera Konstfrämjandets arbete och vision. Som verksamhetsledare är du också ansvarig för att stärka Konstfrämjandets roll i samhället och att driva projekt som främjar konstens betydelse. Du har stor kreativ frihet och det är ditt ansvar att självständigt planera, genomföra, dokumentera och kvalitetssäkra verksamhetens innehåll. I dina arbetsuppgifter ingår ansvar för verksamhetens ekonomi och du arbetar därmed löpande med budgetarbete, ekonomisk uppföljning, rapportering m.m. Personal- och arbetsmiljöfrågor, nätverkan samt styrelsearbete är andra arbetsuppgifter. Kvalifikationer Vi tror att du som söker har: • Relevant utbildning samt praktisk erfarenhet av att organisera och leda konstnärliga verksamheter • Ett brett nätverk av och vana att arbeta med konstnärer, samt med kommuner, regioner och andra samhällsinstanser • God kännedom om det samtida konstlivet • Vana av administration, budgetarbete och ekonomistyrning • God förmåga av intern samt extern kommunikation samt marknadsföring • Vana av att utveckla projekt och skriva projektansökningar • En egen stark vision om hur ett konstfrämjande arbete kan genomföras i dialog med samarbetspartners. • God förmåga att arbeta såväl självständigt som i team • Meriterande är erfarenhet av konstpolitiskt arbete • Meriterande är erfarenhet från föreningsarbete Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Anställningsvillkor Tjänsten är ett vikariat på 50% under perioden 18.08.2025-18.08.2027. Tillträde 18.08.2025. Resor och viss helg- och kvällstjänstgöring kommer att förekomma. Arbetsplats Vårt arbete utgår från Umeå och vi har vårt kontor på Kulturhuset Klossen, Ålidhem. Vill du veta mer om tjänsten? Hör av dig till: Clarissa Siimes, verksamhetsledare, [email protected], 070 205 54 58 Thomas Hartman, ordförande, [email protected], 070 666 49 95 Välkommen med din ansökan bestående av ett personligt brev, cv samt referenser till e-posten [email protected]. Ansökan ska vara oss till handa senast 3:e augusti 2025. Intervjuer planeras till v.33. Observera att anställningsprocessen är kort och eventuell anställning påbörjas tätt efter intervjun.
På FRA arbetar vi med något som ingen annan gör i Sverige, och det kan du bli en del av. Oavsett yrkesroll är vi med och gör samhällsnytta genom att bidra till ett meningsfullt syfte — tillsammans arbetar vi med unika uppgifter för Sveriges säkerhet och integritet. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka. Vill du göra samhällsnytta och bidra till Sveriges oberoende i världen? Vi söker nu en biträdande kontorschef till ett av kontoren på den tekniska avdelningen. På FRA är varje arbetsuppgift en del av något större. Är du den vi söker kan vi erbjuda ett varierande arbete i en kunskapsintensiv miljö där du får vara med och göra skillnad varje dag. Ditt uppdrag Som biträdande kontorschef hör du till MKT-kontoret på avdelningen för teknik. Avdelningen har till uppgift att förse FRA med de tekniska system som behövs för verksamheten. Avdelningen utvecklar, förvaltar och driftsätter nya tekniska system samt sköter drift och underhåll av befintliga system. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i den här rollen innefattar att biträda kontorschef i det löpande arbetet, både genom samarbete men också med att ta hand om egna ansvarsområden. Den biträdande kontorschefen ingår i kontorets ledningsgrupp, och rollen innebär att man går in som kontorschef vid den ordinarie kontorschefens frånvaro Du förväntas aktivt delta i verksamhetsutveckling genom att samarbeta inom och över kontors- och avdelningsgränser i olika sammanhang. Du är trygg i ditt ledarskap, du är en förebild och tar ansvar, du röjer hinder, skapar och upprätthåller rutiner och förutsättningar för leveranserna. Kontoret har en expansionsplan som gör att mycket fokus kommer att behöva läggas på organisationsfrågor, övergripande rekryteringsfrågor samt koordinering av enheternas introduktion av nya medarbetare mm. Målet är att bygga en resilient verksamhet som utvecklar och utvecklas i takt med verksamhetens krav och behov. I rollen kommer du i samråd med kontorschefen i viss mån kunna anpassa dina arbetsuppgifter utefter erfarenhet, kompetens och intresse. Resor i tjänsten förekommer. Du kan Vi söker dig som har: Akademisk utbildning inom relevant teknikområde, t.ex. systemutveckling, radio, elektronik etc. alternativt motsvarande kunskap erhållen under arbetslivet Erfarenhet som personalansvarig chef Erfarenhet av teknikutveckling eller av att leda teknikutveckling Erfarenhet och/eller kunskap av förändringsledning, främst med avseende på agilt arbetssätt och organisationsförändringar Erfarenhet och/eller kunskap av samarbetsverktyg Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du har: Erfarenhet som personalansvarig chef över andra chefer Erfarenhet och/eller kunskap av förändringsledning vid införande av SAFe eller annat agilt ramverk Erfarenhet av teknikutveckling med både mjukvara och hårdvara inblandat Du är Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi söker dig som har ett strategiskt tänkande. Du ser på sakers långsiktiga betydelse och kan anpassa dina beslut och handlingar därefter. Du trivs med att driva och implementera förändring där du har lätt att ta till dig nya arbetssätt och metoder. Du uppskattar samarbete av olika slag där vi ser att du har en förmåga att lyssna, kommunicera och konstruktivt lösa eventuella meningsskiljaktigheter. Utöver detta har du en analytisk förmåga där du trivs med att arbeta med komplexa frågeställningar. Du kan bryta ner problem i sina beståndsdelar för att analytiskt och strategiskt komma fram till den bästa lösningen. Om FRA FRA har omvärlden som sin arena där varje arbetsuppgift är en del av något större. På ett eller annat sätt får du som medarbetare vara med och bidra till att skydda Sveriges integritet och oberoende i världen. Du är med och gör skillnad på riktigt, varje dag. Vår uppgift som underrättelsetjänst är att skydda Sverige mot de allvarligaste hot som kan riktas mot ett samhälle – militära angrepp, terrorism och cyberattacker. Vi skyddar det viktigaste vi har – vår trygghet, vår demokrati och vårt sätt att leva. Vi är experter på cyberområdet och signalspaning samt en larmklocka för militära hot. FRA leder sedan 2024 Nationellt cybersäkerhetscenter, NCSC vars uppdrag är att utveckla och stärka Sveriges förmåga att förebygga, upptäcka och hantera cyberhot. Som nyanställd på FRA får du en omfattande introduktionsutbildning och kontinuerlig kompetensutveckling, vilket ger dig möjlighet att utveckla dina färdigheter och bli ännu bättre på det du brinner för. Vår organisation är mångfacetterad och består av olika kompetenser och personligheter, där varje individ har unika egenskaper och förutsättningar. Vi strävar efter att skapa en miljö där alla känner sig välkomna och trygga. Utöver en stimulerande arbetsmiljö erbjuder vi också ett attraktivt förmånspaket, som du kan läsa mer om på. För mer information om Nationellt cybersäkerhetscenter besök www.ncsc.se För din trygghet. För vår demokrati. Varje dag. Året om. Mer information Arbetsplatsen är belägen i närheten av Drottningholm, ca 10 min från Brommaplan. Svenskt medborgarskap är ett krav då anställning vid FRA innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi tillämpar sex månaders provanställning. För mer information är du välkommen att kontakta rekryterande chef på [email protected]. Fackliga företrädare nås på 010-557 46 00. Vi tar emot ansökningar via www.fra.se senast 2025-07-13 Referensnummer 2025FRA990-2 . Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Svenska Turistföreningen driver åtta fjällstationer STF Abisko Turiststation ligger i Abisko Nationalpark, 20 mil norr om Polcirkeln och är Svenska Turistföreningens nordligaste fjällstation. Här har vi bedrivit besöksverksamhet sedan 1903. Våra besökare kommer från hela världen, året runt, för att uppleva fjällvärlden runt Torneträsk, vandra eller skida ut med Kungsleden och för att uppleva det mytomspunna norrskenet! Nu söker vi Driftchef Fastighet till STF Abisko Turiststation Svenska Turistföreningens vision och därmed ditt uppdrag är att skapa de bästa förutsättningarna för att få fler att upptäcka Sverige på ett hållbart sätt. Våra värdeord omtänksam, nyfiken, äkta, professionell och engagerad genomsyrar hela vår organisation och arbetssätt. Som driftchef för fastighetsavdelningen har du övergripande ansvar för daglig drift och styrning av fastighetsavdelningen på anläggningen. Livet på en fjällstation är varierande, spännande och lärorikt, precis som en dag på fjället kan vara. Som en del av fjällstationen kommer du arbeta i en sammansvetsad arbetsgrupp som endast ser möjligheter. I gruppen stöttar vi varandra och hjälper till i andra delar på fjällstationen om det behövs. Våra värdeord omtänksam, nyfiken, äkta, professionell och engagerad genomsyrar hela vår organisation och arbetssätt. Vad innebär rollen som Driftchef Fastighet? Operativt leda driften på fastighetsavdelningen Upprätta, utveckla och efterfölja rutiner för arbetet på avdelningen Personaladministration, schemaläggning och tidsrapportering samt rekrytering, introduktion och uppföljning av medarbetare på avdelningen Ansvara för drift och underhåll av tekniska installationer, så som eget vatten- och avloppsreningsverk, värme, ventilation och linbana Daglig skötsel som till exempel sophantering, transporter, plogning och sandning Ansvar för systematiskt brandskyddsarbete (SBA) och övriga säkerhetsfrågor Tillsammans med platschef upprätta verksamhetsplan för underhåll och projekt, samt ansvara för att verkställa den Samarbeta med centrala fastighetsavdelningen vid planering och genomförande av projekt samt löpande underhåll Upphandling och kontakt med externa entreprenörer vid behov av underhåll och vissa installationsarbeten samt att samordna entreprenörer Vem är du? Har en relevant utbildning eller erfarenhet av liknande tjänst Erfarenhet av arbetsledande tjänst och personalansvar Ett tryggt och väl utvecklat ledarskap En lagspelare som älskar att samarbeta och gillar ordning och reda Tar ett stort ansvar över dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet Van att arbeta självständigt enligt uppställda planer och mål Har B-körkort och gärna skoterkörkort Goda kunskaper inom svenska och engelska. Andra språk är meriterande. Vi värdesätter ditt driv, din kommunikationsförmåga och din förmåga att skapa de bästa förutsättningarna till gästmöten som går hand i hand med STF värdeord omtänksam, nyfiken, äkta, professionell och engagerad. Information om tjänsten Anställningsform tillsvidare med inledande 6 månaders provanställning Beredskapsansvar som varierar efter säsong och behov Arbetstiden följer verksamheternas öppettider och är förlagd till såväl vardagar som helger, dagtid som kvällstid. Lön enligt överenskommelse i enlighet med erfarenhet Kostavdrag enligt kollektivavtal, Visita/Unionen Vad erbjuder vi? Personalboende mot hyresavdrag En fritid med fjället precis utanför dörren Utvecklingsmöjligheter inom STF Erfarenhet från besöksnäringen Läs mer om Abisko här. Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Nuvarande innehavare av tjänsten går i pension inför sommaren. Startdatum enligt överenskommelse dock senast under maj månad. Har du frågor, är du varmt välkommen att kontakta platschef Johan Persson på mail [email protected].
Är du undersköterska och söker en ny karriärmöjlighet? Som gruppchef får du en ledarroll och coachar våra medarbetare att göra skillnad för de som bor hos oss. Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Vi är i ständig utveckling och söker dig som vill växa med oss – tillsammans gör vi världen lite bättre, en människa i taget! Hos oss får du engagerade kollegor, duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Om rollen Som gruppchef är din primära arbetsuppgift att coacha och arbeta i det dagliga omsorgsarbetet tillsammans med teamet. Det innebär att du är dina medarbetares förebild och via ditt starka engagemang skapar du varje dag ett gott arbetsklimat i gruppen. Du arbetar dagtid, helger och kvällar. Du arbetar administrativt en dag per vecka resterande arbetstid sker tillsammans med din personal på avdelning. Nära ledarskap: Rollen finns i vår organisation för att säkerställa ett nära ledarskap och ge stöd. Du har personal- och planeringsansvar för din arbetsgrupp och är delaktig i att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med Vardagas koncept. Detta genom att vara närvarande och stötta, svara på frågor, leda, ge feedback och bekräfta dina medarbetare i vardagen. Du har flera gruppchefskollegor och ni samverkar, bollar och utbyter erfarenheter. Delaktighet: Som gruppchef rapporterar du till verksamhetschefen och har möjlighet att påverka genom ditt deltagande i den lokala ledningsgruppen. Om Villa Djäknegatan Vi är ett nyöppnat boende sedan ett år tillbaka. Hos oss finns avdelningar för personer med demenssjukdom eller kroppslig sjukdom. Totalt har vi 80 platser. Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin. Även du kommer få genomgå denna utbildning. Aktivitetsansvarig: Vi arbetar strukturerat med aktiviteter och har en aktivitetsansvarig som utvecklar och utför meningsfulla aktiviteter med våra boenden. Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Din erfarenhet och kunskap Du är utbildad undersköterska, har god datorvana och talar och skriver flytande svenska. Erfarenhet från äldreomsorg och ledarskap är meriterande för denna roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du är: tydlig och skapar delaktighet coachande och har förmågan att motivera och skapa engagemang hos våra medarbetare. duktig på att ge och ta emot feedback prestigelös och lättlärd självständig och samarbetsvillig affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarskapsprogram: Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 250715 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Självklart har vi även kollektivavtal och försäkringar. Har du frågor? Kontakta gärna: [Fyll i din mejladress och eventuellt telefonnummer] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansök här Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Inbjudan till chattintervju med Hubert AI Som ett led i vårt arbete mot en rättvis och kompetensbaserad rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 15 min att slutföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Mer information om hur vi kommer behandla dina personuppgifter och dina rättigheter som registrerad hittar du här. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du se till att erfarenheter från inträffade händelser leder till konkret effekt i samhället? Då kanske du är vår nästa kollega! Ledarskapet hos oss utgår från tillit, medmänsklighet och viljan att arbeta tillsammans. Vi utgår från att vi gör vårt bästa och vill varandra väl. Att agera i linje med det innebär att medverka till ökad trygghet och ett hållbart arbetsliv. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som chef för enheten ansvarar du för enhetens verksamhet, personal och ekonomi. Du har ansvar för att driva enhetens frågor på en strategisk nivå och att arbeta med kontinuerlig utveckling av verksamheten. Enhetens verksamhet förutsätter samverkan inom MSB samt att du företräder MSB i kontakter med andra organisationer. Du kommer tillsammans med dina medarbetare på enheten och enhetschefskollegor inom verksamhetsområdet att stärka och utveckla stödet till kommunal räddningstjänst med tydligt fokus på ökad effekt i samhället. Området är i en stark utvecklingsfas och för att skapa förutsättningar för inriktning och styrning av kommunal räddningstjänst kan uppdraget förändras inom ramen för myndighetens pågående förändringsresa. Du ska leda och styra med verksamhetens, avdelningens och myndighetens mål och medarbetar- och ledarkriterier som utgångspunkt. Dina kunskaper och kompetenser Som person är du strukturerad, mål- och resultatinriktad. Din problemlösande analysförmåga kommer väl till pass här, liksom din strategiska förmåga som innebär att du kan sätta verksamhetens uppdrag i ett större sammanhang och ta ett helhetsperspektiv på frågor. Vidare har du: - Relevant akademisk utbildning eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig. - Ledarerfarenhet. - Grundläggande kunskap om och erfarenhet av kommunal räddningstjänst. - Erfarenhet av att följa upp händelser eller verksamhet, gärna inom räddningstjänstområdet. - God förmåga att uttrycka dig väl i tal och i skrift både på svenska och på engelska. Det är meriterande om du har: - Chefserfarenhet inom offentlig förvaltning. - Goda kunskaper om statsförvaltningen och dess beslutsprocesser samt en god förståelse för den politiska struktur myndigheten verkar inom. - Erfarenhet av förändringsledning. - Kunskap om och erfarenhet av krisberedskap och totalförsvar. Som chef och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterad, utvecklingsinriktad, coachande och dialoginriktad, har god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning med ett tidsbegränsat chefsförordnande på fyra år Din placeringsort kommer att vara Karlstad. Resor i anställningen ingår. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss Du kommer som enhetschef att vara placerad vid verksamheten för räddningstjänst och farliga ämnen på Avdelningen för räddningstjänst och skydd av befolkningen. Enhetens uppgift är att sammanställa statistik, genomföra analyser och att omhänderta erfarenheter från inträffade olyckor. I uppgiften ingår myndighetens kontakter med Statens haverikommission och att samordna arbetet med barns och ungas säkerhet när det gäller att motverka olycksfall som leder till personskador. Verksamheten finns stationerad i Karlstad. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta biträdande avdelningschef Patrik Perbeck. Fackliga företrädare är Lena Bergman Bokvist (Saco-S), Lena Bäcklund Gillstedt (ST) och Josefin Berglund (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti 2025.
Välj ett jobb för att visa detaljer