Som butikschef hos oss på Synsam blir du en nyckelspelare i ett av Nordens mest innovativa företag inom optik och livsstilsprodukter. Hos oss kommer du inte bara ansvara för en butik, du kommer vara med och bygga framtidens kundupplevelse på ett bolag som gör skillnad! En dag som butikschef och stjärnledare på Synsam Den orangea ridån går upp när du kliver in genom dörrarna till butiken. Du kommer till en arbetsplats där kreativitet och kundfokus inte bara är ord – det är vårt DNA. Som butikschef hos oss får du inspirera och utmana ett dynamiskt team av butikssäljare och optiker som brinner för service, försäljning, kvalitet och innovation. Butiken blir er Synsam-scen där ni, utifrån Synsams riktlinjer, levererar kundservice i världsklass, driver igenom nytänkande projekt, lanserar produkter och tjänster, samt skapar nya standarder för kundbemötande och service. Dessutom får du i rollen som butikschef förtroendet att: Forma och utveckla en butikskultur som speglar våra värderingar – hos oss är kunden nr 1, vi tar ansvar och vi är innovativa. Ta helhetsansvar för butikens framgångar, från rekrytering och upplärning av personal till resultat, kundupplevelse och lokal marknadsföring. Tänka utanför boxen när det gäller att nå försäljningsmål och optimera resultat. Med både frihet och ansvar, söker vi en ledare som vågar prova nytt och lära av sina erfarenheter. Vi tror på ett ledarskap som inspirerar och motiverar varje individ i teamet. Som butikschef på Synsam får du en central roll i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig sedd, hörd och värdefull. Du leder ditt team med engagemang och närvarande ledarskap och främjar ett arbetsklimat där samarbete, respekt och ömsesidig förståelse står i centrum. Vem är du? För att lyckas i rollen som butikschef på Synsam tror vi att du är en engagerad, målinriktad och lösningsfokuserad person som brinner för ledarskap. Du har förmågan att lyfta och utveckla dina medarbetare, att skapa en miljö där varje teammedlem vill växa, samtidigt som du har ett skarpt affärssinne, tar ansvar för butikens resultat och är bekväm med att arbeta i digitala system. Vidare ser vi gärna att du har: Tidigare erfarenhet av ledarskap där du visat på goda resultat. Du behöver inte komma från vår bransch, vi kommer att förse dig med rätt verktyg för att du ska ha möjlighet att lära dig allt du behöver veta. Alternativt så arbetar du redan inom optikbranschen eller retail som säljare med framgångsrika resultat och lockas av att driva din egen butik och utveckla dig som ledare. Varför Synsam? På Synsam får du inte bara ett jobb, utan en möjlighet att göra karriär på en arbetsplats där kundfokus, innovation och ansvarstagande står i centrum. Vi har stora ambitioner och välkomnar dig till ett sammanhang där du kan växa och ta nya steg Utöver detta erbjuds du som butikschef bland annat: Kollektivavtal Kontinuerliga utbildningar via Synsam Academy Bonussystem utöver grundlön Friskvårdsbidrag Personalrabatter Om rekryteringsprocessen Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt bakgrundskontroll. Du kommer att få möjlighet att skicka med en kort videopresentation i ansökan, det är frivilligt men ett bra sätt att ta chansen att presentera sig. Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Ta chansen att bli vår nästa stjärnledare - vi ser fram emot att höra från dig!
Som butikschef hos jem & fix har du det direkta ansvaret för driften av din butik. Rollen ger stort utrymme till att nyttja ditt goda affärsmannaskap, för att på bästa sätt leverera goda försäljningsresultat tillsammans med dina duktiga medarbetare. Du ansvarar för att löpande planera, utvärdera och följa upp butikens strävan mot målet att bli det självklara valet för alla hemmafixare. Du hanterar även personalplanering samt utbildar och sätter upp tydliga mål för dina medarbetare. Vidare arbetar du operativt med den dagliga butiksdriften, som består av uppgifter såsom att beställa och ta emot varor, packa upp leveranser samt leda och aktivt delta i försäljning- och lagerarbete. Dina personliga egenskaper Du är en ansvarsfull och prestigelös person som brinner för god kundservice. Du har en positiv attityd och ett starkt engagemang som du använder dig av för att lyfta både butiken och dina medarbetare. Din målsättning är att säkerställa att butiken är attraktiv för såväl kunder som medarbetare. En förutsättning för att lyckas är att du är tydlig i din kommunikation och i ditt ledarskap samt att du är mål- och resultatorienterad. Du har viljan att utvecklas tillsammans med butiken och dina medarbetare. Med ditt coachande ledarskap föregår du med gott exempel genom ett aktivt deltagande i alla förekommande arbetsuppgifter i butiken. Du har troligtvis några års erfarenhet av ledarskap och butiksdrift och känner dig säker och bekväm i denna typ av roll. Om du dessutom själv är en händig och hängiven hemmafixare, så är det ett stort plus. I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt på din personlighet och på vilket sätt du kan komplettera det befintliga teamet med dina erfarenheter och ditt ledarskap. Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig en spännande roll med stora möjligheter till utveckling i en organisation under stark expansion. Som butikschef hos jem & fix arbetar du med stor frihet under ansvar och har alltid bra stöd hos dina kollegor och chefer. Du kommer att ingå i ett distrikt med flera andra butiker där samarbete och prestigelöshet står högt i kurs. Om oss jem & fix är en lågprisbyggmarknad inom bygg, hem och trädgård. Vi är ett familjeägt dansk-svenskt bolag som öppnade sin första butik i Sverige 2005. Sedan dess har vi expanderat stadigt och bygger nya butiker löpande. I dagsläget har vi över 200 butiker spridda över Sverige, Danmark och Norge. Det gör oss till Nordens ledande lågprisbyggmarknad. Anställningsvillkor Lön enligt Unionens kollektivavtal. Då butiken är öppen alla dagar i veckan förekommer det både dag-, kvälls- och helgarbete. Arbetslivserfarenhet Arbete med kundservice och/eller försäljning, och dokumenterad ledarerfarenhet. Vi tillämpar löpande urval. Körkort: B-kort eller AM-kort Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader. Lön: Fast månads- vecko- eller timlön Webbplats: https://www.jemfix.se Övrigt: Vi samarbetar med Svensk Bakgrundsanalys för en säker rekrytering och trygg arbetsplats. Läs mer om deras tjänster här.
Vi har en viktig roll och vill att du är med! Vi har en viktig roll och vill att du är med! På Dibber har vi hjärta för lärande. Det betyder att vi brinner för att varje barn och elev ska ges de bästa förutsättningarna för att utveckla ett livslångt lärande med hjärta för världen. Vår Hjärtekultur är kärnan i hela verksamheten, och präglar relationerna med barn och elever, vårdnadshavare, och mellan kollegor. Hjärtekulturen ska vara en vägledare i varje situation. Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsplats där varje medarbetare känner sig sedd och kan vara med och bidra. Vi erbjuder en arbetsplats med fokus på trivsel och arbetsmiljö, utveckling och tillitsfulla relationer och har kollektivavtal genom Almega (Friskoleavtalet). Är du den vi söker? Vill du vara med och få världens viktigaste värden att växa? Vi söker en varm och kompetent rektor till Dibber Göteborg som tilltalas av att verka i en större organisation med puls, vilja och driv. Hos oss har du alla möjligheter att utvecklas både i din yrkesroll och personligt, samtidigt som du utför världens viktigaste jobb på bästa möjliga sätt. Vi erbjuder engagerade, motiverade och professionella kollegor i en bred kompetent arbetsmiljö. Vi har ett attraktivt pedagogiskt koncept. Förskolorna har olika karaktär beroende på om de ligger i stadskärnan, i utkanten eller på landsbygden – men alla arbetar utifrån samma tydliga pedagogiska koncept med hjärta för lärande. Som rektor för fyra förskolor i Göteborg leder du med ett tillitsbaserat förhållningssätt och bygger professionella relationer med dina medarbetare. I din roll leder du Biträdande rektor, förskollärare, utvecklingsledare, barnskötare, kockar och städpersonal. I dagsläget finns ingen biträdande rektor, Blir en ny roll för att stärka upp i ledarskapet så en av dina första uppgifter blir att, tillsammans med skolchef, rekrytera och introducera. Du ges också möjlighet att delegera uppgifter på ett sätt som stärker både dig och organisationen. Som ny rektor i Dibber får du under första året en rektors kollega som mentor. Är du den vi söker? Arbetsuppgifter Du har det övergripande ansvaret för: * Det systematiska kvalitetsarbetet enligt läroplan och Dibbers mål * Personalansvar, arbetsmiljö och ekonomi * Barnplaceringar och samverkan med vårdnadshavare och kommun * Att vara en engagerad och närvarande ambassadör för Dibber och dina förskolor I tjänsten förekommer även resor. Kvalifikationer Vi söker dig som har: * Pedagogisk högskoleutbildning * Ledarerfarenhet inom förskola eller skola * Rektorsutbildning är meriterande Personliga egenskaper Du är en nyfiken och närvarande ledare. Du är en tydlig ledare som är inspirerande och uppmuntrar medarbetare till delaktighet och inflytande. Du har en god kommunikativ förmåga. Du har ett tillitsbaserat ledarskap. Du kan arbeta självständigt. Övrigt Lön enligt överenskommelse, vi praktiserar individuell lönesättning. Endast sökande som uppfyller kvalifikationskraven beaktas. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi tillämpar 6 mån. provanställning. Om oss Dibber Sverige är en del av den norska friskolekoncernen Dibber och etablerades i Sverige 2017. Dibber bedriver förskolor, grundskolor, anpassade grundskolor och öppna förskolor. Dibbers huvudkontor ligger i Sollentuna, verksamheten finns i stora delar av Sverige. Välkommen till Dibber – med hjärta för lärande! Om oss Dibber Sverige är en del av den norska friskolekoncernen Dibber och etablerades i Sverige 2017. Dibber bedriver förskolor, grundskolor, anpassade grundskolor och öppna förskolor. Dibbers huvudkontor ligger i Sollentuna, verksamheten finns i stora delar av Sverige. Välkommen till Dibber – med hjärta för lärande!
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Vemyra utanför Sollefteå tar emot skolpliktiga pojkar upp till 16 år med psykosociala problem samt kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning SiS befinner sig mitt i en omfattande förändring där verksamheten utvecklas på flera plan samtidigt. Vi utvecklar och anpassar vårt arbete utifrån nya och förändrade behov i såväl samhället som i vår egen verksamhet. Vi vet att utvecklande och engagerade chefer är en avgörande förutsättning för att klara dagens och framtidens uppdrag. SiS ungdomshem Vemyra söker nu två enhetschefer till två av våra avdelningar. Som enhetschef för en avdelning ansvarar du för arbetet på avdelningen så att uppställda mål nås. Du har det övergripande behandlingsansvaret för de unga som vistas på avdelningen. Vidare har du som enhetschef verksamhets-, personal- och budgetansvar för avdelningens ca 15-20 medarbetare. I ledarskapet ingår även metodutveckling, dokumentation och uppföljning som viktiga delar. Du ingår i institutionens ledningsgrupp och ska förutom avdelningsansvar verka för institutionens utveckling. Till din hjälp har du en gruppledare, en behandlingssekreterare, samt avdelningspersonal bestående av behandlingspedagoger och behandlingsassistenter. Du ingår också i institutionens chefberedskap enligt rullande schema. Du ansvarar för att gemensamma arbetssätt och metoder används och efterlevs och stödjer medarbetare i sitt arbete. Du ser till att medarbetarna har kompetens för den vård och behandling som avdelningen bedriver och förutsättningar att genomföra sina uppgifter i en god och säker arbetsmiljö. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • En akademisk examen om minst 180 hp, gärna inom samhälls-, beteende- eller vårdvetenskap som till exempel socionom, beteendevetare eller annan relevant akademisk examen. • Flerårig erfarenhet av arbete inom verksamheter med fokus på vård, behandling och säkerhet, såsom exempelvis socialtjänst, vård och behandling, kriminalvård eller annan relevant verksamhet. • En dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat som chef med helhetsansvar för verksamhet, ekonomi och personal. • En god kommunikativ förmåga att uttrycka dig väl i tal såväl som i skrift, skapa dialog, delaktighet och engagemang. • B-körkort. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av att arbeta med målgruppen eller har erfarenhet av socialtjänst eller psykiatri. • Erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning. • Kommunikativ, med god förmåga att uttrycka sig väl, i tal såväl som i skrift, på svenska. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. På SiS månar vi om ett gott ledarskap. Det innebär att du som chef och ledare tar ansvar för helheten, agerar som en god förebild, driver utveckling, främjar ett gott samarbete och är tydlig i din kommunikation. Läs mer om vårt ledarskap. Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Med staten som arbetsgivare ingår en rad förmåner, läs mer om dessa här: https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/formaner/ Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den sista juli. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Nu söker vi en interimschef till miljö- och bygglovsenheten till Upplands-Bro kommun. Om uppdraget Uppdraget är på heltid och beräknad start är 1 september. Uppdraget beräknas pågå i 6 månader. Det finns viss möjlighet till distansarbete, men merparten av arbetet utförs på plats. Dina arbetsuppgifter Som interimchef för miljö- och bygglovsenheten i Upplands-Bro kommun har du ett helhetsansvar för två viktiga verksamhetsområden: miljöbalksbaserad tillsyn samt bygglovs- och anmälansärenden enligt plan- och bygglagen. Du leder och fördelar arbetet inom båda enheterna och ansvarar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö för totalt cirka 20 medarbetare. Du arbetar både strategiskt och operativt och ingår i ledningsgruppen för miljö- och stadsbyggnadsavdelningen, med rapportering till avdelningschef. I rollen ingår också politisk beredning, föredragning i nämnd, samverkan internt och externt samt att representera kommunen i externa nätverk. Du stöttar handläggarna i båda teamen i prioritering, rättstillämpning och kvalitetssäkring. På miljösidan ingår ansvar för tillsynsplanering och kontrollprogram enligt gällande miljö-, livsmedels- och tobakslagstiftning. På bygglovssidan ansvarar du för effektiv handläggning enligt PBL, god service gentemot medborgare och tydlig rättstillämpning. Du förväntas bidra till verksamhetsutveckling, förbättrade arbetssätt och stärkt samarbete mellan enheterna. Du har ett kommunikativt, tydligt och engagerande ledarskap, och driver förändringsarbete med delaktighet och struktur. Dina kvalifikationer Högskoleutbildning med inriktning mot miljö- och hälsoskydd, samhällsbyggnad, planering, juridik eller annan för tjänsten relevant utbildning Dokumenterad erfarenhet av att leda personal inom offentlig sektor Goda kunskaper i relevanta lagstiftningar: miljöbalken, livsmedelslagen, alkohollagen, tobakslagen och plan- och bygglagen (PBL) Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation samt vana vid myndighetsutövning Erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete, gärna enhetsövergripande B-körkort Meriterande Erfarenhet inom teknisk förvaltning eller miljö- och bygglovsområdet Du leder med helhetsperspektiv och förmåga att balansera operativa och strategiska frågor Du har ett relationsskapande och kommunikativt ledarskap Du är trygg, strukturerad och resultatinriktad Du har förmåga att fatta kloka och välgrundade beslut även under tidspress Du är van att skapa engagemang, samsyn och utvecklingsfokus i dina team Du står upp för god rättssäkerhet och tydlig service gentemot kommunens invånare Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 250620. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Om rollen Du ansvarar för marknads- och kommunikationsstrategin men framför allt för det operativa genomförandet, för fyra destinationer: Addnature, Outdoorexperten, Maxa och Tengo, samt våra produktvarumärken Master Fitness och Kraftmark. Fokus ligger på att driva tillväxt i alla konsumentnära kanaler, med en tydligt hands-on roll där du är lika bekväm i ledningsgruppen som med att själv byta en banner. Det här är en operativ roll för dig som älskar att få saker att hända. Du kombinerar varumärkesförståelse med ett kommersiellt driv och är den som får våra varumärken att synas, kännas och konvertera, i digitala och fysiska kanaler. Du har koll på kampanjflöden, contentproduktion, och kan kravställa effektivt mot byråer inom paid-kanaler. I praktiken innebär det att du: Är en nyckelperson i marknadsavdelningens samarbete med återförsäljare och fältsälj Planerar och driver kampanjer i samarbete med team och externa byråer Kravställer och följer upp insatser inom paid (Meta, Google, CRM m.fl.) mot byråer Säkerställer ett starkt varumärkesuttryck och en röd tråd i kommunikationen Leder ett mindre, operativt team med hög energi och tät leverans Driver contentproduktion, både själv och i samarbete med kreatörer Har ett finger med i allt från produktcontent och sociala medier till nyhetsbrev och kampanjsidor Är en aktiv del i affärsutveckling och kommersiella initiativ Du kommer in i en expansiv fas där det finns stort mandat att forma och utveckla marknadsarbetet. Du rapporterar direkt till VD och är en del av ledningsgruppen. Din profil Du är en kommersiell marknadsledare som trivs med både strategi och produktion. Du gillar när det går fort, är inte rädd att kavla upp ärmarna, och är van vid att ta ansvar från idé till genomförande. Vi söker dig som har: Obligatorisk erfarenhet från e-handel, t.ex. som eCommerce Manager eller Marknadschef Stark känsla för kommunikation, innehåll och varumärkesuttryck Vana att kravställa byråer inom paid och följa upp resultat Erfarenhet av att arbeta nära sälj och kategori Prestigelös inställning, du gör det som krävs Gärna bakgrund från sport, träning eller aktiv livsstil Meriterande om du har arbetat med både D2C och återförsäljare Du rapporterar direkt till VD och sitter i företagets ledningsgrupp. Om Vartex och WeSports Group Vartex är en del av WeSports, en dynamisk nordisk koncern med stark närvaro inom sport, träning och outdoor. Med över 40 specialistvarumärken, inklusive Addnature, Outdoorexperten, Skistore, Bikester, Maxa, Master Fitness och Kraftmark, är vi en ledande aktör i branschen. Koncernen omsätter cirka 2,8 miljarder kronor och består av över 400 medarbetare. Kulturen präglas av energi, entreprenörskap och korta beslutsvägar. Vartex har sitt huvudkontor i Malmö. Placering och start Tjänsten är baserad i Malmö. Start enligt överenskommelse. Ansökan Redo att ta nästa steg? Vi intervjuar löpande – varmt välkommen med din ansökan!
Marknadschef till Finspångs Tekniska! Vill du bidra till ett hållbart Finspång och vara den som för bolaget närmare både kunder och samhälle? Vi söker nu en Marknadschef med lokal förankring, relationsförmåga och drivkraft att utveckla våra affärer och vårt varumärke! Finspångs Tekniska är bolaget som utvecklar cirkulära tjänster och förenklar vardagen för alla som bor och verkar i Finspångs kommun. Vi levererar dricksvatten, renar avloppsvatten, hanterar avfallsresurser och tillhandahåller klimatsmart fjärrvärme, el och laddtjänster. Dessutom sköter vi gator och utemiljöer i tätorten. Tillsammans arbetar vi för en cirkulär framtid med utgångspunkt från vår vision: ett hållbart och attraktivt samhälle för generationer framåt. Din roll Som Marknadschef på Finspångs Tekniska får du det övergripande ansvaret för att vidareutveckla vårt marknadsarbete, våra samarbeten och våra kundrelationer. Du kommer att ha en nyckelroll i att representera oss i olika lokala sammanhang samt identifiera nya affärsmöjligheter och strategiska samarbeten.Vidare ansvarar du för att driva vårt marknads- och försäljningsarbete inom energiområdet så som fjärrvärme, elhandel och energitjänster, där du arbetar med relationsskapande försäljning och har kontakt med företagen i Finspångs Kommun. I rollen ingår personalansvar för våra kundservicemedarbetare. Som Marknadschef är du en del av bolagets ledningsgrupp och är både strategisk partner och operativ motor i kund- och marknadsfrågor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Representera samtliga verksamhetsområden externt i nätverk, kundforum, marknadsdagar,näringslivsmässor och andra lokala sammanhang Utveckla försäljnings- och marknadsarbete inom fjärrvärme, elhandel och energitjänster – med mål,kampanjer och relationsbyggande aktiviteter Vårda och vidareutveckla relationer med företagskunder, kommunen och samarbetspartners Följa upp kundundersökningar och driva förbättringsarbete Leda och samordna marknads- och kommunikationsaktiviteter, sponsring ochvarumärkesinsatser Vara en stark intern röst för kundperspektivet i hela organisationen Delta i affärsutveckling, prisdialoger och branschsamverkan Leda personal inom marknad och kundservice Om dig Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av att arbeta med kundrelationer, försäljning och service – gärna inom energisektorn. Du är både strategisk och praktiskt lagd, med ett starkt driv att omsätta idéer till konkreta resultat. Att bygga förtroende och skapa goda relationer faller sig naturligt för dig, både internt i organisationen och externt i kontakt med kunder och samarbetspartners. Du trivs med att arbeta datadrivet, där kundinsikter och utvecklingsmål ligger till grund för beslut och förbättringsarbete. Du har erfarenhet av att leda projekt, aktiviteter eller team, och är en trygg kommunikatör i både tal och skrift. Har du dessutom en stark lokal förankring i Finspång – eller ett genuint engagemang för regionens utveckling – är det en stor fördel. Om Finspångs Tekniska På Finspångs Tekniska är vi stolta över vår roll i samhällsutvecklingen. Vi levererar inte bara viktiga samhällstjänster – vi arbetar aktivt för att skapa en cirkulär och hållbar framtid. Vår kultur präglas av våra värderingar: Lyhörda – Vi lyssnar på våra kunder och varandra. Samskapande – Vi skapar lösningar tillsammans. Långsiktiga – Vi bygger för framtiden. Modiga – Vi vågar tänka nytt och utmana invanda arbetssätt. För att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas har vi också gemensamt tagit fram spelregler. De beskriver hur vi kommunicerar, samarbetar, tar ansvar och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Här är vi övertygade om att utveckling sker genom delaktighet, tydliga mål och respekt för varandras kompetens och erfarenheter. Är du intresserad? Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Mia Neander på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Finspångs Tekniska. Sista ansökningsdag är den 3 augusti 2025. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. EISS Rekrytering & Search EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se
Är du sugen på nya utmaningar, en karriär inom restaurangbranschen eller ett företag där det går snabbt att växa? Då har du kommit rätt! Vilka är Brödernas? Brödernas bedriver med framgång sin verksamhet i hela Sverige från Umeå i norr och till Malmö i söder. Brödernas expanderar i en rasande takt med visionen att bli känt även utanför Sveriges gränsen. Vår ambition är att Brödernas ska associeras med god kvalité och fantastisk service. Vi har idag över 90 öppnade enheter i Sverige och vi öppnar nya enheter varje månad. Det viktiga för oss är att oavsett vilket mål du har för framtiden så har vi garanterat en plats för dig. Hos oss är det dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vad innebär jobbet som Restaurangchef hos oss? I tjänsten ingår huvudansvar för driften och personalen på restaurangen, vanligtvis ca 15 anställda. Du jobbar med att utveckla dina medarbetare, ger dem vägledning så att dem kan växa genom delegering av arbetsuppgifter. Du har även huvudansvaret för lönsamheten och resultatet för enheten. Bland annat ingår följande ansvar i tjänsten: Service Inköp Leveranser Attestera fakturor Schemaläggning Prognos och personalkostnad Lokal marknadsföring och rekrytering Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av en ledande roll inom restaurangbranschen sedan tidigare. Du ska vara serviceinriktad, lösningsorienterat och klara av att behålla helhetsgreppet i ett högt arbetstempo. Du är stresstålig, driftig och bra på att leda och utveckla din personal. Vad erbjuder vi? En ledande roll i Sveriges snabbast växande restaurangkedja. Vi erbjuder en fartfylld arbetsplats som är mitt under en stor expansion vilket innebär mycket goda möjligheter för att utvecklas med företaget. Intervjuer sker löpande så tveka inte! Sök! Are you hungry for new challenges, a career in the restaurant industry or a company where you can grow fast? Then you have come to the right place! Who are the Brödernas? Brödernas successfully conducts its operations throughout Sweden from Umeå in the north and to Malmö in the south. Brödernas are expanding at a rapid pace with the vision of becoming known even outside Sweden's border. Our ambition is for Brödernas to be associated with good quality and fantastic service. We currently have over 80 opened units in Sweden and we open new units every month. The important thing for us is that no matter what goal you have for the future, we have guaranteed a place for you. With us, it is your own ambitions and results that determine how far you can go. What does the job as Restaurant Manager with us mean? The service includes the main responsibility for the operation and staff of the restaurant, usually about 15 employees. You work to develop your employees, give them guidance so that they can grow by delegating tasks. You also have the main responsibility for the profitability and the result for the unit. Among other things, the following responsibilities are included in the service: Service Purchase Deliveries Certify invoices Scheduling Forecast and personnel costs Local marketing and recruitment Who are you? We are looking for you who have previous experience of a leading role in the restaurant industry. You must be service-oriented, solution-oriented and able to maintain the overall grip at a high work pace. You are stress-resistant, enterprising and good at leading and developing your staff. What do we offer? A leading role in Sweden's fastest growing restaurant chain. We offer a fast-paced workplace that is in the middle of a major expansion, which means very good opportunities for development with the company. Interviews are ongoing, so do not hesitate! Apply!
Bli en del av Green Hero och forma framtidens energimarknad! Vill du arbeta med framtidens energilösningar och samtidigt göra skillnad för klimatet? Green Hero söker nu drivna och resultatinriktade elsäljare via telefon som vill vara med och hjälpa hushåll att göra smartare, mer hållbara val av elavtal. Vad innebär rollen? Som Team Ledare hos Green Hero kommer du att: Bygga ditt eget säljteam Regelbunden coachning och utbildning Kontakta privatpersoner via telefon för att erbjuda konkurrenskraftiga och miljövänliga elavtal Arbeta mot tydliga mål med daglig coachning och stöd från ett engagerat team Representera ett företag som ligger i framkant inom hållbar energi Vi söker dig som: Är kommunikativ, positiv och trivs med att prata i telefon Har ett starkt driv att nå resultat och gillar att utmana dig själv Är självgående och strukturerad – erfarenhet av försäljning är meriterande men inte ett krav Talar flytande svenska Vi erbjuder dig: Fast grundlön + provision utan tak Möjlighet till distansarbete Säljcoachning och utbildning i energibranschen Chansen att jobba för ett företag som gör verklig skillnad för klimatet Ansök idag och var med på Green Heros resa mot en grönare framtid!
Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group ("friskola") with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is through both Swedish and English, with English the language of the corridors. IES is one of Sweden's largest school groups at "Grundskolan" with 43 schools and around 30,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. IES Eskilstuna is one of the largest schools in Sweden with 1,185 students enrolled in grades F-9 and approx 125 staff members. Biträdande rektor åk 4-6 Vill du vara med och leda en skola där elevernas kunskapsutveckling och trygghet står i centrum? IES Eskilstuna söker nu en engagerad och tydlig biträdande rektor till årskurs 4-6. Som biträdande rektor kommer du att ingå i skolans ledningsgrupp, samt ha huvudansvar för eleverna i årskurs 4-6. Det innebär att säkerställa att eleverna dels utvecklas och trivs i en trygg och spännande skolmiljö, och dels att vår undervisning håller högsta nivå. Du kommer vara en betydelsefull del i vårt systematiska kvalitetsarbete, vilket vi tillsammans utvecklar vidare. I din roll kommer du ha en viktig del i att bibehålla samt utveckla vår skolkultur där lärare kan undervisa och elever kan lära sig. Uppdraget inkluderar: • Ansvara för den pedagogiska verksamheten i årskurs 4-6 • Leda arbetet med kollegialt lärande, systematiskt kvalitetsarbete och formativ undervisningskultur • Du har ett viktigt uppdrag i att arbeta aktivt med elevhälsofrågor, trygghet och trivsel, i nära samverkan med skolans elevhälsoteam och arbetslag • Ansvara för arbete med anpassningar och särskilt stöd samt vara ett stöd för medarbetare i frågor som rör undervisningens kvalitet och arbete • Personalansvar för personal i årskurs 4-6 och säkerställa god arbetsmiljö • Bidra till skolans övergripande vision, mål och struktur • Ansvara för att bygga en kultur baserad på våra värderingar såväl som generell professionalism och IES ethos Kvalifikationer Du bör vara en synlig förebild med stark närvaro i den dagliga verksamheten av skolan och du besitter förmågan att engagera och inspirera både elever, vårdnadshavare och personal. Som ledare är du lösningsfokuserad och kan hantera komplexa situationer och du har en god kommunikativ förmåga både i tal och skrift. Du bör ha erfarenhet av att implementera både förebyggande och beteendemässiga metoder och policyer inom skolor. Vi söker dig som har en ambition att arbeta långsiktigt och med fokus på att skapa stabilitet och utveckling i nära samarbete med skolans rektor. • Du delar Internationella Engelska Skolans värderingar och är en förebild för din omgivning • Du är utbildad lärare (eller motsvarande) med flera års erfarenhet av undervisning • Du har erfarenhet av ledarskap i skolan med goda resultat • Du har god kunskap om Skollagen och andra styrdokument • Du har gedigna kunskaper om betyg och bedömning enligt LGR 22 • Du är en god lyssnare och relationsbyggare med föräldrar, elever och personal • Du är en strukturerad och organiserad, samt driven och ansvarstagande lagspelare • Du kommunicerar väl i skrift och tal på både engelska och svenska • Du har erfarenhet av att arbeta med specialpedagogiska behov • Du har tidigare erfarenhet från att ha personal- och rekryteringsansvar eller motsvarande • Erfarenhet som biträdande rektor, gärna med påbörjad/avslutad rektorsutbildning eller annan chefsutbildning är meriterande Tjänsten är tillsvidare på heltid, med start i augusti 2025. Rekryteringen sker löpande så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer