Produktionsteknisk Chef till DeLaval
Randstad AB
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet från tillverkningsindustrin och trivs i en ledande befattning? Vill du arbeta i ett innovativt företag där du kan bidra till en mer hållbar värld? Nu har du möjlighet att ansluta till oss på DeLaval i rollen som Produktionstekniks Chef! DeLaval är just nu inne i en digital förändringsresa där de investerar och satsar på att lägga om fabrikslayouten för att öka kapaciteten, detta med fokus på digitalisering och automation. Rollen ger dig möjligheten att kombinera ledarskap med praktisk ingenjörskonst och industrialisering av nya och innovativa produkter. DeLaval är världens största utvecklare, tillverkare och leverantör av mjölkproduktionslösningar. Vi erbjuder dig en arbetsplats som ingen annan, där toppmodern teknik går hand i hand med djurens välbefinnande. I den här rollen får du möjlighet att arbeta i en vacker miljö där du har fabriken, utvecklingen och laboratoriet tätt intill varandra, placerade i Tumba. Du kommer att vara en viktig del av fabrikens ledningsgrupp direktrapporterande till fabrikschefen. På DeLaval tror vi att mångfald i våra team får oss att utveckla bättre produkter och ha den bästa arbetsmiljön. Välkommen till oss! I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringskonsult Linda Cooper på [email protected], urval och intervjuer kommer att påbörjas i början av Augusti. Ansvarsområden Som Produktionsteknisk chef är du ansvarig för våra investeringar och utvecklingsprojekt. Rollen har det övergripande ansvaret att leda den tekniska utvecklingen och processutvecklingen i fabriken. Fabriken består av ca 150 medarbetare och har det globala ansvaret för att producera och leverera DeLavals Voluntary Milking System (VMS) som är en av våra viktigaste produkter. Vi monterar och testar även annan utrustning i DeLavals produktsortiment. Den produktionstekniska avdelningen består idag av 9 medarbetare som har olika roller för att tillsammans bidra till vår utveckling. Utifrån en ambitiös målbild och med ett innovativt tankesätt förväntas du skapa en tydlig strategi och riktning för ditt team. Du och ditt team kommer att spela en viktig roll för att se till att nya och befintliga produkter monteras på det mest effektiva sättet där hög kvalitet i alla led är en avgörande faktor. Du har en central roll i relationerna mellan fabriken, utvecklingsavdelningarna och teknikavdelningarna inom DeLaval där du har både externa och interna kontaktytor. Det produktionstekniska arbetet innebär att ständigt utmana och förbättra DeLavals produktionsprocess, metoder och verktyg där du har en avgörande roll i utvecklingsarbetet framöver.  Leda och utveckla produktionsteknikavdelningen och skapa ett sammanhållande team Definiera, schemalägga och optimera användningen av alla tillgängliga tekniska resurser för att uppnå önskade mål relaterat till effektivitet, produktivitet och kostnader för fabrikens övergripande plan Bidra till utvecklingen av fabrikslayouten och ta fram tekniska metoder och verktyg för att för att montera produkter och underlätta för medarbetare i produktion. Utveckla strategier och implementera planer för förbättrad säkerhet/kvalitet/leveransprestanda i linje med fabrikens vision Arbeta nära R&D och kvalitetsorganisationen Fasa in nya produkter och hjälpa till med befintliga produkter i produktion Leda och delta i fabriksprojekt, främst industrialiseringar av nya produkter  Hantera fabrikens investeringar i verktyg, utrustning och utvecklingsprojekt Kvalifikationer I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har en god förmåga att coacha, leda, bygga framgångsrika team och känner dig trygg i ditt ledarskap. Du är resultatinriktad, proaktiv och innovativ i ditt tankesätt och du motiveras av att finna nya tekniska lösningar och driva förbättringar. Då du kommer att leda och representera den produktionstekniska funktionen söker vi dig som är en driven, lyhörd och ödmjuk ledare. Du har integritet, är analytisk och har en förmåga att skapa långsiktiga mål och strategier. Universitetsexamen inom teknik Minst 5 års erfarenhet från tillverkningsindustri med fördel inom produktionsteknik God kunskap och intresse av tillverkningsprocesser, produktionstekniska verktyg och metoder Erfarenhet från en roll som ledare där du har arbetat med att skapa och utveckla framgångsrika team Erfarenhet av att använda Lean-metodik i ditt dagliga arbete Vana av att leda projekt och ansvara för budget Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Vidare ser vi det som meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom montering Om företaget Delaval International AB Vår vision är att göra en hållbar livsmedelsproduktion möjlig. Som ett företag byggt på Innovation arbetar vi ständigt med att hitta sätt att hjälpa våra kunder, mjölkbönder, göra mer med mindre genom att tillhandahålla världsledande mjölkningsutrustning och lösningar. Idag har DeLaval cirka 4500 passionerade medarbetare som verkar på mer än 100 marknader runt om i världen. DeLaval är en del av Tetra Laval-gruppen. Se mer på www.delavalcorporate.com

3 juli 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Rusta Linköping söker Varuhuschef
Retail Recruitment Sverige AB
Verkställande direktörer m.fl.

Vi söker en Varuhuschef!   Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya varuhuschef till varuhuset i Linköping. Det är ju i varuhusen slaget om kunderna står och nu behöver vi dig för att vinna detta slag. Din viktigaste uppgift blir att varje dag presentera ett välskött och tilltalande varuhus med positiva och hjälpsamma medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss!   Din roll som Varuhuschef Som varuhuschef ansvarar du för den dagliga driften och inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du vill ständigt utveckla försäljningen och du vet att god lönsamhet är en förutsättning för ditt varuhus. För dig är kostnadsmedvetenhet, effektivitet och resultatfokus självklara hörnpelare i varuhusdriften.   Ditt ansvar som Varuhuschef: • att uppnå försäljnings- och resultatmål i varuhuset – du ansvarar för effektivisering av kostnader och nyckeltal, optimering av omsättning och lönsamhet samt budgetering • personalansvar för alla medarbetare i varuhuset, från rekrytering och introduktion till utveckling och avslut • att säkerställa och genomföra koncept samt förankra och genomdriva centralt fattade beslut   Din Profil  Framför allt är du en person som trivs med ett högt tempo och som är trygg med att fatta beslut. Du är kommunikativ och närvarande i ditt ledarskap. Att engagera och utveckla dina medarbetare är något av det bästa du vet. Dina ambitioner är höga och du gillar att arbeta hårt. Raka puckar och ett glatt humör är självklart för dig. Dessutom har du:   • flera års erfarenhet från ledande befattning inom handel, med personal- och budgetansvar • kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljöarbete • erfarenhet av försäljningsverksamhet, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer • lätt för att få med dig gruppen Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss!   Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. De fungerar som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som ledstjärna i det dagliga arbetet. Det är viktigt för oss att du agerar och levererar i enlighet med våra värderingar.    Sätt igång och ansök!  Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Välkommen att registrera CV och personligt brev!   Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten som varuhuschef genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/   I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare.       Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.

3 juli 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Avdelningschef till klinsk kemi och farmakologi
REGION UPPSALA
Chefer inom hälso- och sjukvård

Verksamhetsområde akademiska laboratoriet Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Som länssjukhus och leverantör av högspecialiserad vård erbjuder vi vård till två miljoner människor i Mellansverige. Här händer det ständigt något – ett nytt liv föds, en mormor opereras, en kollega hyllas som hjälte. Hos oss får du uppleva både hårda prövningar och fantastiska händelser, i en stark gemenskap med kollegor. Se delar ur vår verklighet i vår fotoutställning; akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan! Vår verksamhet Akademiska laboratoriet är en del av Akademiska sjukhuset och ansvarar för medicinsk diagnostik, forskning och utbildning. KKF är en av våra fem sektioner och bedriver högspecialiserad verksamhet dygnet runt. Vi utför avancerad diagnostik och ger stöd till vården samt bidrar till forskning och utbildning. Idag arbetar cirka 140 medarbetare inom KKF. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du bidrar till människors hälsa – och i vissa fall till och med räddar liv – genom snabba och kvalitetssäkra provsvar? Är du en trygg, engagerad ledare med hjärtat i vården och en vilja att utveckla både människor och verksamhet? Då kan du vara den vi söker som avdelningschef till Akademiska sjukhusets största laboratorium – Klinisk kemi och farmakologi (KKF). Ditt uppdrag Som avdelningschef är du direkt underställd biträdande verksamhetschef och är en del av sektionens ledningsgrupp. Du leder en avdelning med cirka 25 medarbetare, främst biomedicinska analytiker, och ansvarar för ekonomi, personal, arbetsmiljö, kvalitet och verksamhetsutveckling. Ditt uppdrag är att tillsammans med personalen nå uppsatta mål och driva avdelningens utveckling framåt. Du samarbetar nära med dina chefskollegor, biträdande verksamhetschef, medicinskt ledningsansvarig läkare och kvalitetssamordnare. Du ser till att arbetet följer våra rutiner, följer upp verksamheten löpande och skapar en hållbar och välfungerande arbetsvardag. En viktig del av ditt ledarskap är att säkerställa en fungerande bemanning och en god arbetsmiljö. Du leder med ett coachande och stödjande arbetssätt och jobbar kontinuerligt med förbättringar och utveckling. Detta innebär bland annat ansvar för rekrytering, upplärning, planering av utbildningar och andra kompetenshöjande insatser samt övergripande schemaplanering tillsammans med bemanningskoordinator. Du arbetar aktivt för att främja både fysisk och psykosocial arbetsmiljö och utvecklar medarbetargruppen för att skapa ett positivt och hållbart arbetsklimat. Dina kvalifikationer • Har högskoleutbildning inom laboratorievetenskap. • Har erfarenhet av chefskap med personal-, budget- och verksamhetsansvar. • Har god kommunikativ förmåga och är trygg i ditt ledarskap. • Är lyhörd, tydlig och trivs med att arbeta med förändringsledning. Meriterande: • Legitimation som biomedicinsk analytiker. • Tidigare erfarenhet från laboratoriemedicinsk verksamhet, gärna inom klinisk kemi och farmakologi med dygnet-runt verksamhet. Vi erbjuder Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid som chef. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Din arbetsplats kommer att vara på Akademiska sjukhuset, ingång 61. • En gedigen introduktion och praktisk inskolning i våra processer. • Tillgång till operativt chefsprogram och relevanta utbildningar. • Ett nära stöd från dina kollegor i ledningsgruppen. • En viktig roll i en verksamhet som ständigt utvecklas. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Kontakta Tf. biträdande verksamhetschef Mariam Sliwa, [email protected] Observera att återkoppling kan dröja något på grund av semester under vecka 28–30. Fackliga representanter nås via Region Uppsalas växel, 018-611 00 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

3 juli 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Marknadsområdeschef till Riksbyggen - Fastighetsförvaltning Norr
AxÖ Consulting AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss! Marknadsområde Norr Tjänsten ingår i affärsområde Fastighetsförvaltning, vilket är ett av Riksbyggens två affärsområden. Riksbyggen erbjuder teknisk förvaltning, ekonomisk förvaltning, fastighetsdrift, utemiljö samt verksamhetsservice inom fastighetsförvaltning till bostadsrättsföreningar, kommersiella fastighetsägare och andra verksamheter som äger fastigheter. Verksamheten för marknadsområde Norr bedrivs i Norrbotten samt Skellefteå med omnejd. Kontor finns i Gällivare, Kiruna, Luleå och Skellefteå med ett antal mindre driftsställen på orter där vi har uppdrag. Ditt uppdrag – att växa affären, utveckla människor och stärka vårt varumärke - Du har ett tydligt tillväxtfokus. Med kunden och affären i centrum identifierar du nya affärsmöjligheter, ökar kundnöjdheten och utvecklar erbjudandet, samtidigt som du bidrar till att vi som medlemsägt företag gör skillnad i samhället  - Du vet hur man förvaltar affärer, men framför allt hur man får dem att växa. Som chef för ca 60 medarbetare får du arbeta både strategiskt och operativt – med fullt ansvar för resultat, affärsplan, budget och ledarskap. - Du coachar dina chefer, bygger kundrelationer på plats – och får hela marknadsområdet att röra sig i samma riktning, framåt.  Du är en ledare som skapar affärsvärde Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av ledarskap, gärna med vana att leda andra chefer. Du har dokumenterat goda resultat av att utveckla affärer och driva förändringsarbete. Du trivs i en roll med tydligt ansvar för tillväxt, lönsamhet och kundrelationer. Om du har erfarenhet inom fastighetsförvaltning eller relaterad bransch är det starkt meriterande. Du är en ledare som har Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet från omfattande relevant arbetslivserfarenhet. Gedigen ledarskapserfarenhet, med vana att leda andra chefer. God erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter samt driva förändringsarbete, med affären och kunden i fokus.  För att lyckas i rollen behövs Ett strategiskt och övergripande perspektiv samt handlingskraft att föra verksamheten och medarbetarna framåt. Du är affärsmässig, resultatorienterad, engagerad med initiativförmåga Stimuleras av nya möjligheter och se dessa på ett kreativt sätt. Du har en social och kommunikativ förmåga samt vara öppen, förtroendeingivande och prestigelös. Du är relationsbyggande och vårdar goda relationer både externt och internt.  Därför ska du välja Riksbyggen Hos oss får du: - Påverka – du får utrymme att driva förändring och göra skillnad på riktigt - Utvecklas – både som ledare och som en del av en lärande kultur - Bidra – vi bygger hållbara samhällen, både ekonomiskt, miljömässigt och socialt - Balans – vi tror på frihet under ansvar och möjligheten att få ihop livets alla delar Du kommer att utgå från Luleå eller Skellefteå med ansvar för hela marknadsområdet – en roll som kräver närvaro och resor, men också ger stora möjligheter att skapa verkligt värde. Vill du ta klivet vidare i karriären – med fullt fokus på affär, ledarskap och medlemsvärde? Då ser vi fram emot att höra från dig. Välkommen till Riksbyggen! Övrigt Tjänsten är tillsvidareanställning. Tjänsten kräver körkort och tillgång till egen bil. Vi önskar ha din ansökan senast 10 augusti 2025.  Vi går igenom ansökningar löpande fram till sista ansökningsdag med hänsyn till semesterperiod v.28-31. Varmt välkommen med din ansökan! Välkommen med vidare frågor om tjänsten och processen till rekryteringskonsult Johan Rosenqvist 070-326 78 56.   AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Produktionschef till Beslag & Metall
adding PEOPLE AB
Produktionschefer inom tillverkning

Därför är du viktig Som produktionschef hos Beslag & Metall är du en nyckelperson i vår fortsatta utveckling. Vi är ett bolag med en stark investeringsvilja, som tycker det är riktigt roligt att satsa framåt! Vår strategi är att växa med förnuft, alltid tillsammans med våra kunder. I din roll leder du våra produktionsteam, skapar struktur och riktning i det dagliga arbetet – och bygger en miljö där människor trivs och utvecklas. Det du gör varje dag påverkar både vår produktion, kultur och framtida konkurrenskraft! Det här är Beslag & Metall Vi är ett familjeägt industriföretag i tredje generationen med verksamhet i Ekenässjön. Med över 85 års erfarenhet och cirka 230 anställda är vi idag en leverantör i framkant inom automatpressning, robotsvetsning och automatiserad montering. Vår omsättning ligger på cirka 900 miljoner kronor och våra största kunder är bland andra Scania, Volvo Lastvagnar och Volvo Cars. Vi befinner oss i en stark utvecklingsfas med högt investeringstempo och flera pågående tekniska projekt. Fokus i din roll Som produktionschef hos Beslag & Metall har du det övergripande ansvaret för att leda, strukturera och utveckla produktionen. Du är en engagerad och affärsdriven ledare som trivs med förändring och utveckling, där du har fokus på produktivitet och lönsamhet. Du ansvarar för investeringar och driver både den tekniska och organisatoriska utvecklingen framåt, och ser till att verksamheten styrs mot våra strategiskt uppsatta mål! Du arbetar både strategiskt och operativt för att säkerställa att våra processer håller hög teknisk nivå, hög kvalitet och kan skalas upp i takt med ökad produktivitet. Du ser till att resurserna används effektivt och att säkerhet och arbetsmiljö alltid prioriteras. Allt för att vi som organisation alltid ska vara i vår absoluta framkant! Ditt ansvar omfattar även verktygsavdelningen, lagret och teknikorganisationen. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till vd, samt har sex avdelningschefer som rapporterar till dig. Om vi får önska Vi vet inte vem du är – än, men vi har en god idé om vad du har med dig sedan tidigare: Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning med inriktning mot teknik, alternativt att du erhållit motsvarande kunskaper genom din arbetslivserfarenhet. Du har bred erfarenhet från tillverkningsindustrin inom produktionsteknik, automation och investeringar, och gärna erfarenhet av automotive. Du är en trygg ledare med erfarenhet av att leda andra chefer. Erfarenhet av att arbeta och styra mot uppsatta mål. Du har alltid fokus på produktivitet, styrning och nyckeltal, och du arbetar alltid för att skapa struktur och resultat i verksamheten. Svenska och engelska i tal och skrift. Är det rätt plats för dig? Du är en trygg ledare med energi, struktur och en stark vilja att göra skillnad. Du trivs i högt tempo och gillar när det händer mycket i din vardag. Det här är en organisation med snabba beslutsvägar, en aktiv ledningsgrupp med ett bra teamwork. Samtidigt ser du individen bakom varje prestation – du coachar, utmanar och skapar rätt förutsättningar för ditt team att lyckas. Vi tror att du, liksom vi, drivs av förbättringar, engagemang och långsiktighet. Och att du vill vara en del av en organisation som har modet att investera, växa och tänka nytt – utan att tappa fötterna från fabriksgolvet. Passar det här in på dig? Då ser vi fram emot att lära känna dig! Bra att veta Placering: Ekenässjön Anställningsform: Tillsvidare Rapporterar till: vd Marcus Björnsson Ansökan: Visa ditt intresse senast den 20 augusti, urval sker dock löpande Kontaktperson: Anette Beckman, 072-500 30 23

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Social Media Manager till snabbväxande skönhetsvarumärke 🚀
Wrknest AB
Försäljnings- och marknadschefer

Om tjänsten För vår kunds räkning söker vi nu en Social Media Manager som är lika delar kreativ doer som strategisk tänkare. Du kommer in i ett bolag med ett starkt varumärke på TikTok och Instagram – och du ska nu ta det till nästa nivå. Rollen är en nyckel i teamet där du till en början kommer ha större operativt ansvar, men till hösten gå in i en mer strategisk roll då teamet växer. Till att börja med är du främst operativ genom att producera innehåll, klippa, publicera, och leda tonaliteten. Därefter blir du mer strategisk och kommer bygga upp ett mindre team under dig. Du får stort utrymme att sätta din prägel, arbeta med starka kreatörer och vara en central del av bolagets digitala röst i världen. Dina framtida arbetsuppgifter I rollen får du både arbeta hands-on med content och sätta strategin för hur varumärket fortsätter växa online. Ditt ansvar sträcker sig från produktion till communitybyggande. Ansvara för och skapa content för främst TikTok och Instagram Klippa, redigera och anpassa material från kreatörer och events Planera, publicera och optimera inlägg i realtid baserat på trender Driva och följa upp strategin för sociala medier Bygga upp ett mindre team inom sociala medier Leda externa frilansare för contentproduktion Arbeta nära community coordinators och andra kreativa team Resa för att dokumentera events, möta kreatörer och skapa live-innehåll Du erbjuds generösa förmåner och en arbetsplats med stort fokus på hållbarhet – bland annat genom B Corp-certifiering. Här får du ta del av årliga hälsoinitiativ, företagsresor till internationella events och arbeta i ett toppmodernt kontor i hjärtat av Stockholm. Vi söker dig som Har minst 3+ års erfarenhet från en liknande roll i ett D2C-varumärke inom skönhet eller mode. Du har bevisad erfarenhet av att skapa och växa sociala kanaler – särskilt TikTok och Instagram. Du är bekväm framför kameran, kan skapa innehåll själv och har öga för tonalitet, varumärkesidentitet och "desireability". Du har arbetat med varumärken som har en stark närvaro i sociala medier och en aktiv online-community. Du har också erfarenhet av att skapa innehåll, redigera video och driva kampanjer som en del av ett team. Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du social, initiativrik, självständig, gillar att jobba nära andra människor och har koll på vad som är hett just nu. Intresse inom skönhet och mode är ett stort plus. Övrig information Start: September Plats: Stockholm, med möjlighet att jobba hemifrån en dag i veckan. Omfattning: Heltid, med flexibla arbetstider och resor inom och utanför Sverige. Anställningsform: Tillsvidare Om kunden Vår kund är ett svenskt varumärke med global närvaro i över 40 länder och 250 anställda. De har haft en stark tillväxtresa – från 100 MSEK till nära 1 miljard i omsättning på bara åtta år. Produkterna är 100 % veganska och de har ett tydligt hållbarhetsfokus. Kulturen präglas av passion, innovation och en stark känsla för community – och du kommer att vara en nyckelspelare i nästa steg på deras resa. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

3 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025
Teamledare Cancerfonden givarservice
Becksmo Kommunikation AB
Försäljnings- och marknadschefer

Vi söker nu dig som arbetat i några år inom Kundservice/Kundtjänst/Givarservice och nu önskar ta nästa steg i yrkeslivet som teamledare. Du har mycket god datavana, är van att arbeta med olika CRM-system, du är lösningsorienterad och gillar att ta ansvar. Rollen innebär att vägleda, motivera och stötta teammedlemmarna i deras arbete, samt att se till att gruppens mål uppnås effektivt. Ge tydliga instruktioner och vägledning till teamet kring arbetsuppgifterna. Fördela arbetsuppgifter på ett effektivt sätt inom teamet. Följa upp och säkerställa att teamet når sina mål. Du och teamet tar emot samtal från privatpersoner och företag som vill skänka gåvor, har frågor kring sitt givande och om Cancerfondens verksamhet. ta emot och hantera förfrågningar via telefon, e-post och chatt på ett korrekt, proffsigt och vänligt sätt ansvara för att alla dina ärenden får en snabb och tillfredsställande lösning, och dokumenteras enligt gällande rutiner se till att varje givare lämnar samtalet med en positiv känsla och vetskapen om att deras ärende har hanterats på ett korrekt sätt Du kommer att ingå i ett team med 11 kollegor som med hjälp av sina olika bakgrunder och kunskaper strävar mot gemensamma mål och bidrar till en trygg och inspirerande arbetsplats. Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal och tjänstepension. Placering för uppdraget är vid ett av våra kontor i Västertorp. Mejla personligt brev samt CV till [email protected] Förbered gärna minst två referenser från tidigare arbeten då vi i nästa steg kommer att be om att få kontakta dessa. Arbetsplatsen har kollektivavtal med Unionen. Kontoren ligger vid Västertorps tunnelbanestation i Hägersten, Stockholm Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan tiden för ansökan gått ut så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Gruppchef Redovisning
Luftfartsverket
Ekonomi- och finanschefer

Är du en erfaren redovisningsekonom, gärna inom statlig sektor, som är redo att ta nästa steg i din karriär? Eller är du redovisningschef och söker en ny utmaning i ett affärsverk som leder flyget, där du får möjlighet att leda våra redovisningsprocesser? Brinner du också för att optimera, effektivisera och digitalisera våra processer och arbetssätt. Då är det här rollen för dig! Om tjänsten Rollen som gruppchef är en nyinrättad tjänst. Som gruppchef för redovisningsgrupperingen i ekonomienheten inom Gemensamma tjänster (GT) för LFV är du en nyckelspelare i att utveckla och säkerställa en god kvalitet i affärsverkets redovisningsprocesser. Du leder och inspirerar ett team på 9 personer inom redovisning, leverantörs- och kundreskontra och ett systemteam som förvaltar vårt affärssystem. Du har ett övergripande ansvar för redovisningsarbetet i gruppen, från kvalitetssäkring till rapportering, samtidigt som du driver förändring och utveckling med fokus på digitalisering och ökad automation. Du kommer också att ha en viktig roll i LFVs arbete med upphandling och implementering av affärssystem. Din roll Du ingår i ledningen för GT Ekonomi och rapporterar till enhetschef för GT ekonomi. Enheten består idag av ca 30 medarbetare uppdelade i en redovisningsgrupp, en controllergrupp och ytterligare en gruppering som stöttar en specifik del av LFV Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Leda och fördela det dagliga arbetet inom redovisningsgruppen. • Personalansvar för redovisningsgruppen. • Säkerställa att den löpande redovisningen och bokslut håller god kvalitet. • Processutveckling och kvalitetssäkring – du leder arbetet med att effektivisera och modernisera redovisningsprocesserna, med fokus på förenkling, digitalisering, automation och AI-stöd. • Regelefterlevnad – Säkerställande av att myndigheten följer interna rutiner och gällande regelverk. • Finansiell rapportering – Bistår med upprättandet av de finansiella delarna i delårsrapporter och årsredovisning samt övrig finansiell rapportering. Detta görs i nära samarbete med koncernfunktionen Styrning och ekonomi. • Rapportering till statsredovisningen (Hermes) och anslagsredovisning. • Kontakter med externa revisorer och Riksrevisionen. • Delta i bytet av affärssystem. Myndigheten står inför ett byte av affärssystem som kommer att ge förutsättningar för ytterligare automatisering och effektivisering inom redovisningsområdet. • Du tolkar vad god redovisningssed är. Vem är du? Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kombinerar strategisk tänkande med ett operativ driv. Du är analytisk, prestigelös och har en öppen kommunikation som skapar engagemang och tydlighet i teamet. Du är van vid att hantera komplexa situationer och tar ansvar för att utveckla både processer och medarbetare. Vi söker dig som: • Har akademisk examen inom ekonomi eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig • Har minst 5 års erfarenhet av kvalificerade redovisningsuppgifter, gärna från en statlig myndighet, affärsverk eller en större organisation • Tidigare drivit automation och effektivisering inom redovisningsområdet • Flytande svenska i tal och skrift Meriterande om du: • Tidigare haft personalansvar • Haft ansvar för en arbetsgrupp med motsvarande uppdrag • Har god kännedom av det regelverk inom redovisningsområdet som styr en statlig myndighet • Har erfarenhet av koncernredovisning • Har erfarenhet av att arbeta med affärssystemet IFS Övrig information Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping. Provanställning om 6 månader kan komma att tillämpas. Innan anställning genomförs ett drogtest. Vi värdesätter mångfald och vi tror att olika perspektiv gör oss bättre. Vår rekryteringsprocess är kompetensbaserad och innehåller urval, tester och intervjuer, vilket säkerställer att alla kandidater behandlas lika och rättvist. Om LFV Vi leder flyget - i takt med tiden, i alla lägen. LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Vi erbjuder flygtrafikledning och relaterade tjänster både nationellt och internationellt. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flygplan i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi driver digitaliseringen inom flera områden. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. Läs mer om LFV här LFV gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings-och rekryteringsföretag.

3 juli 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Quality & Lean Manager
FläktGroup Sweden AB
Övriga administrations- och servicechefer

Varje dygn andas du in över 20 000 liter luft och spenderar i genomsnitt 90% av din tid inomhus. Inomhusventilationslösningar påverkar alla – oavsett om du ser våra produkter eller inte. FläktGroup är marknadsledande av innovativa och energieffektiva lösningar för inomhusklimat, som säkerställer komfort, säkerhet och prestanda samtidigt som vi minskar klimatavtrycket. Vi har satt den tekniska standarden i över 100 år och kan med våra breda produktportfölj möta de mest omfattande kundkraven. FläktGroup ägs av Triton och har huvudkontor i Tyskland. Vi är verksamma över hela världen och har produktionsanläggningar i Europa, Asien och USA. Together We Create Excellence. For Life. Läs mer om oss på www.flaktgroup.com. OM VÅR FUNKTION Vi har höga ambitioner och en tydlig målsättning: att leverera produkter av absolut toppklass till våra kunder. Kvalitet är inte bara ett krav utan det är en självklar del av vår kultur och vårt löfte till marknaden. Vår funktion kombinerar teknisk kompetens med ett starkt förbättringsdriv. Genom att uppmuntra ett entreprenöriellt tänkande och ett nyfiket förhållningssätt identifierar vi ständigt nya möjligheter till utveckling, både i våra processer och i vårt arbetssätt. Vi arbetar nära produktionen och andra nyckelfunktioner för att säkerställa att kvalitet genomsyrar hela värdekedjan, från idé till färdig produkt. VI ERBJUDER DIG I denna roll har du ett övergripande ansvar för att utveckla och leda vårt kvalitetsarbete samt driva vår lean-strategi framåt. Du arbetar nära bl.a. produktion, teknik, sälj, inköp och andra nyckelfunktioner för att säkerställa att våra produkter håller högsta kvalitet, varje dag, år ut och år in. Du kommer att leda ett team av 12 kompetenta medarbetare och skapa förutsättningar för en kultur där ständiga förbättringar, samarbete och ansvarstagande är en självklar del av vardagen. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av: Leda och utveckla kvalitetsfunktionen med fokus på både operativ och strategisk nivå Säkerställa att kvalitetskrav uppfylls enligt kundkrav, standarder och regelverk Driva och implementera lean-initiativ och förbättringsprojekt i hela organisationen Utveckla och följa upp nyckeltal kopplade till kvalitet och effektivitet Stötta organisationen i rotorsaksanalyser, avvikelsehantering och riskbedömningar Vara en nyckelperson i arbetet med certifieringar och revisioner (t.ex. ISO 9001) VEM ÄR DU Vi tror att den här rollen passar dig som har starkt engagemang för kvalitet och förbättringsarbete, och ser det som en självklarhet att alltid ha kundens behov i fokus när du ställer krav på organisationen. För att trivas hos oss tror vi att du är analytisk, lösningsorienterad och har en naturlig förmåga att se helheten. Du motiveras av att skapa struktur, driva förändring och se konkreta resultat av ditt arbete. Du tycker det är roligt att att ena dagen vara med i strategiska diskussioner med Operations lokala ledningsgrupp och nästa dag stå ute i produktionen och lösa problem tillsammans med teamet.  Vi söker dig som är en trygg ledare som bygger förtroende, får med dig människor och skapar engagemang genom tydlighet, lyhördhet och ett coachande förhållningssätt. Vi ser att du har högskoleutbildning inom relevant ämne och flerårig erfarenhet av kvalitetsarbete inom tillverkande industri. Du besitter goda kunskaper kring lean-principer och har drivit förbättringsarbete strukturerat. Erfarenhet av att arbeta med standarder och certifieringar är meriterande. Ps. Vi är en global koncern så det är viktigt att du kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska. VÅRT LÖFTE För oss är det enkelt. För att kunna vara den ledande leverantören av energieffektiva ventilationslösningar är vår tekniska utveckling och våra engagerade medarbetare centrala. På FläktGroup Sweden AB jobbar ca 600 anställda och vi har produktion och utveckling i Jönköping och säljkontor på 13 platser runt om i Sverige. Vi erbjuder spännande utmaningar i en internationell miljö. Här jobbar specialister och generalister inom bland annat försäljning, utveckling, produktion, IT, logistik, marknad, HR och ekonomi. Hos oss på FläktGroup är närheten till våra kunniga medarbetare inom flera yrkesområden en styrka som skapar en tydlig helhet. Här finns en kultur som präglas av laganda och entreprenörskap, där vår vardag kännetecknas av en ambiitiös och flexibel inställning. Vi hjälps tillsammans åt för att hitta den bästa lösningen, oavsett vilka utmaningar vi stöter på. Både i vårt arbete och för våra kunder. För det är tillsammans vi skapar något enastående. För hela livet. ÖVRIG INFORMATION Om du har frågor är du välkommen att kontakta Miran Futic, Interim Plant Manager [email protected]. Sista ansökningsdag är 3 augusti. Vi tillämpar löpande urval, därför kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Inför rekryteringen har vi tagit ställning till annonskanaler och rekryteringsbolag och vi undanber oss därför samtal angående detta.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Socialchef
Nordmalings kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Är du vår nya socialchef? Trivs du i en roll där du kan arbeta både strategiskt och nära verksamheten där utvecklingsfrågor och omsorg för människor står i fokus? I så fall erbjuder vi en roll med stora möjligheter att påverka utvecklingen av sektor omsorg tillsammans med dina medarbetare. Välkommen med din ansökan! Arbetsplatsen Sektor omsorg är den största sektorn i Nordmalings kommun med sina drygt 300 medarbetare som arbetar inom en mängd olika verksamheter och yrkesroller med fokus på att möta människors behov av vård och stöd. Följande områden finns i dagsläget organiserade inom denna sektor; äldreomsorg, funktionshinder (LSS), hälso- och sjukvård (HSL), Individ- och familjeomsorg (IFO), en köksverksamhet och en bemanningsenhet. Dessa områden leds av totalt 12 chefer. Från årsskiftet 2024-25 ingår vi i avtalssamverkan av myndighetsutövning med Bjurholms kommun.  Vi jobbar kontinuerligt mot och för Nordmalings vision, Vision 2031, som lyder som sådan: - Nära havet, nära städer, nära naturen och nära varandra. Sektor omsorg står inför en översyn av organisationen, främst inom vård och omsorgsverksamheterna, för att bättre kunna möta de behov och utmaningar som vi står inför både internt och externt. Detta innebär att du som ny sektorchef kommer att vara med på en spännande och intressant tid här framöver. Du rapporterar direkt till kommunchefen och ingår i kommunens ledningsgrupp. Vi erbjuder Som medarbetare i Nordmalings kommun har du även flera förmåner och erbjudanden. Läs mer om dem på vår hemsida; https://www.nordmaling.se/kommun/jobba-hos-oss/vara-formaner Rollen och uppdraget Som socialchef kommer du att spela en central roll i att leda och utveckla sektor omsorg. Du ansvarar för att säkerställa att våra mål och resultat uppnås, alltid med fokus på att erbjuda högkvalitativ omsorg för våra medborgare och brukare. Du har ett övergripande ansvar för sektorn gällande organisation, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Tillsammans skapar ni en effektiv och modern arbetsplats där resurserna tas till vara på bästa sätt.  Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att inkludera: - Strategisk planering och ansvarar för att det finns goda underlag inför beslut och verkställande. - För dialog och biträder sektorn i politiska sammanhang samt verkar för att samarbetet mellan sektorn och de förtroendevalda fungerar på ett tillfredställande sätt. - Ledarskap och coaching av chefsteamet för att främja en hållbar och inkluderande arbetsmiljö med starka friskfaktorer. - Samverkar och samarbetar med andra aktörer, både interna och externa. - Uppföljning och utvärdering av resultat för att säkerställa att vi alltid strävar efter förbättring. - Arbete med budget och resursfördelning för att optimera sektorns effektivitet. Du bidrar aktivt till kommunens övergripande utveckling och gör skillnad - både för organisationen och för individerna vi finns till för. Din profil Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning och erfarenhet av arbete inom socialtjänstens område, gärna inom vård och omsorgsområdet. Du behöver vara kunnig i aktuell lagstiftning inom området (för att kunna leda kommande omställningsarbete bl.a. utifrån förändrad lagstiftning). Vi ser vidare att du har erfarenhet av att leda andra chefer och att arbeta i en politisk styrd organisation. Du har kunskap och erfarenhet av att arbeta med budget och måluppfyllningar (du ska kunna tolka och analysera ekonomiska resultat och prognoser). Meriterande är om du har; - kunskap eller utbildning inom förändringsledning - erfarenhet av organisations-/verksamhetsutveckling för att skapa trygga verksamheter - kunskap och/eller erfarenhet av att bygga ett starkt lag/team Vi söker en ledare som; - är mål- och resultatorienterad, med förmåga att driva verksamheten framåt och nå satta mål. - har en naturlig förmåga att samarbeta och bygga långvariga relationer. - är lojal både mot teamet och organisationens visioner och uppsatta riktningar. - har ett nära och tillitsbaserat ledarskap. Du är trygg och kommunikativ i din ledarroll - där du motiverar, inspirerar och visar vägen.  - tänker strategiskt, planerar och strukturerar arbetet för att säkerställa en effektiv verksamhet. Du är med och formar framtidens omsorg genom att implementera innovativa strategier och förbättringar. Du fattar beslut med ett gott omdöme, ett realistiskt perspektiv och med fokus på rätt saker. Samverkan och dialog är grunden för ett lyckat arbete. Samarbetsvilja, stabilitet och ärlighet (och en dos humor) hjälper oss att utvecklas tillsammans. Om du tycker profilen stämmer in på dig och är redo att ta på dig en intressant och meningsfull roll som socialchef hos oss, där du verkligen kan göra skillnad, då ser vi fram emot din ansökan!   Om Nordmalings kommun Nordmaling har ett utmärkt läge, alldeles vid kusten, mellan Umeå och Örnsköldsvik med E4 och Botniabanan helt nära. Närheten till hav, skog, älv, fina motionsanläggningar och ett rikt föreningsliv ger stora möjligheter till en aktiv fritid för både stor och liten. Arenor, köpcentra och kulturhus finns i Örnsköldsvik i söder och Umeå i norr, bägge mindre än 30 min bort med Botniabanan. Vi är helt enkelt centrum mellan städerna! Nordmalings kommun har cirka 7000 invånare, och 650 medarbetare som gör ett viktigt jobb för att erbjuda invånarna god service och livsmiljö. Nordmalings kommun är en del av Umeåregionen. Funderar du på att flytta till eller är nyfiken på Nordmaling? Läs mer på https://mitt.nordmaling.se/ Jobba som räddningstjänstpersonal i beredskap I kommunen finns ett kontinuerligt behov av att förstärka räddningstjänsten, varför vi ser det som positivt att även kunna arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap (förutsatt att kvalifikationer för uppdraget kan uppnås och att förutsättningar finns i ovan utannonserad tjänst). Annonsering Nordmalings kommun gör val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd vid varje rekrytering och kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd i samband med denna annons.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025