Ready for your next challenge? We are currently seeking a highly skilled and motivated Plant Controller / Finance Manager to join our leadership team at the Skara plant. This is a key role in a newly structured company, offering the chance to make real impact, shape financial strategies, and grow alongside the business. Your mission As Plant Controller/Financial Manager, you’ll be a strategic partner to the Plant General Manager, leading the financial agenda and contributing to all key decisions at the plant. You’ll be an active member of the plant leadership team and responsible for financial performance, planning and reporting, while also leading and developing a high-performing finance team. Responsibilities Full financial ownership of the plant’s income statement and balance sheet – P&L, balance sheet, cash flow Lead budgeting, forecasting, and monthly closings Drive profitability through product/customer analysis, cost control, and process improvement Be a key player in capital investment decisions and long-term planning (LRP) Represent the plant in financial matters at regional and European levels Partner with cross-functional teams to identify cost savings and growth opportunities Ensure compliance with audits, accounting standards, and corporate policies Lead and inspire the finance team with clear direction and continuous development Candidate Profile We are seeking a candidate with a high level of education and a degree in economics combined with solid financial management experience from a similar industry and operational scale, preferably from the automotive industry. You have held a finance leadership role in a manufacturing environment for at least five years, and you bring a proven track record of successfully leading and implementing projects, financial methodologies, and end-to-end process improvements. Experience in driving change and developing new structures in mid-sized production facilities is highly valued.You possess a deep understanding of both near-term objectives and long-term financial planning and have consistently demonstrated your ability to meet strategic goals. Familiarity with operations involving complex material flows and a large workforce is essential. Your ability to collaborate, communicate, and influence stakeholders at all levels of the organization is a key strength. Fluency in both spoken and written English and Swedish is required. Why join us? This is more than a finance role – it's a chance to be a true business partner and make a difference. You’ll step into a dynamic environment with room to grow, influence decisions, and help shape the plant’s future. Application If you have any questions about the position, please feel free to contact our recruiter Monika Psag-Milicic at +46 734 116 854 or [email protected]. We apply continuous selection, and the position may be filled before the final application date. Therefore, we encourage you to submit your application as soon as possible. Please note that we do not accept applications via email — kindly apply through the link in the advertisement.
Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Nu söker vi leveranschef till marknadsområde Ombyggnad Norra för ett vikariat Vår ombyggnadsverksamhet är en viktig del för Riksbyggens helhet och för vårt långsiktiga engagemang med våra kunder. Vår verksamhet förverkligar många av de underhålls- och ombyggnadsprojekt som våra förvaltade bostadsrättsföreningar står inför. Projekten vi genomför varierar stort i art, komplexitet och längd, exempel på projekt är stambyten, klimatskal, el och solceller. Vi fortsätter satsa på vår ombyggnadsverksamhet och mycket spännande är på gång. Marknadsområde Ombyggnad Norra har verksamhet från Luleå i norr till Örebro i söder. I samband med att vår befintliga Leveranschef, med ansvaret för orterna Umeå, Skellefteå och Luleå, skall gå på föräldraledighet så behöver vi en vikarie till hösten 2027. Vi söker en vikarierande leveranschef till vår verksamhet i Umeå, Skellefteå och Luleå. Hos oss gör du skillnad Som leveranschef kommer du ha personalansvar och resultatansvar för ombyggnadsverksamheten i Umeå, Skellefteå och Luleå och du kommer att ingå i ledningsgruppen för marknadsområde Ombyggnad Norra och du kommer rapportera till marknadsområdeschefen för marknadsområde Ombyggnad Norra. Som chef i Riksbyggen har man tre ansvarsområden som man agerar utifrån och hanterar parallellt: • Ett verksamhets- och resultatansvar • Att vara arbetsgivarens företrädare • Att vara en ledare och förebild Du ansvarar för att planera, leda och utveckla verksamheten avseende försäljning och genomförande av projekt, Att säkerställa kvalitet av våra leveranser är en viktig del av uppdraget. Som personalansvarig ingår det bland annat att hantera rekryteringar, arbetsmiljöfrågor och medarbetarsamtal. Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Du bidrar med din kompetens Du är byggingenjör eller civilingenjör och har flerårig arbetslivserfarenhet från fastighetsbolag och/eller entreprenadverksamhet. Förtroende, samarbete, engagemang och ansvarstagande är hörnstenar i Riksbyggens syn på medarbetarskap. Du är kommunikativ, systematisk och strukturerad med en analytisk förmåga. Du är resultatinriktad, har goda ledaregenskaper och har lätt för att inspirera, engagera och motivera dina medarbetare. För att passa i en chefsroll på Riksbyggen är det viktigt att ha en vilja att driva förändringsarbete. Det är viktigt att du kan kommunicera väl på svenska i tal och skrift då din drivkraft och kommunikativa förmåga är nyckeln till ett gott samarbete med såväl kunder som kollegor. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Placeringsort för tjänsten är Umeå. Det krävs B-körkort och tillgång till egen bil. I tjänsten som är en heltidstjänst förekommer en del möten på kvällstid. Ansökan Skicka din ansökan till https://www.riksbyggen.se Lediga jobb senast den 2025-08-03. Urval gör vi löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag! Intervjuer kommer påbörjas efter 4 augusti. Vid frågor kontakta marknadsområdeschef Veronica Söderberg, telefon: 060-169158 eller email: [email protected]. Välkommen med din ansökan! Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.
Sektionschef Komposit Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Inom arbetsområdet komposit arbetar vi med både nytillverkning och underhållsarbeten på befintliga fartyg. I din roll som sektionschef i vår kompositverkstad så kommer du leda ett team av medarbetare som du har personal- och arbetsmiljöansvar för. Det är du tillsammans med ditt team som kommer skapa de bästa förutsättningarna för att genomföra ert arbete på bästa sätt. Arbetsuppgifter * Budgetansvar och säkerställa ett hållbart ekonomiskt resultat * Säkerställa leveranser enligt plan för respektive pågående projekt * Koordinera resurstillsättning för projekt, både internt och med inhyrd personal * Driva vidareutvecklingen av både organisationen och medarbetarna * Leda det löpande utvecklingsarbetet för en säker och trygg arbetsmiljö * Arbeta aktivt med både Lean och 5S Din profil Vi söker en driven och engagerad ledare som vill vara med och utveckla både verksamhet och medarbetare! I denna roll får du möjligheten att arbeta nära både team och ledning, där du inspirerar, stöttar och driver verksamheten framåt. Du har ett starkt kund- och leveransfokus och trivs med att hitta lösningar på utmaningar. För att lyckas i rollen är du en lyhörd och innovativ ledare som skapar en positiv arbetsmiljö. Du gillar att samarbeta och bygga starka relationer, både internt och externt, och du ser dig själv som en viktig del av ett större lag. Krav * Tidigare erfarenhet av ledarskap inom daglig produktion * God datorvana i Officepaketet * Kunskap och erfarenhet inom Lean och 5S * Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Meriterande * Eftergymnasial utbildning inom relevant område * Kunskap inom kompositproduktion * Teoretisk utbildning inom komposit * Kunskap och erfarenhet inom ritningsläsning * Teknisk utbildning på lägst gymnasienivå eller motsvarande Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vid frågor gällande tjänsten kontakta rekryterande chef, [email protected] Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare, Caroline Persson [email protected]
Att vara chef vid Högskolan i Borås innebär att aktivt bidra till en högskola i ständig utveckling. Som förvaltningschef får du en central roll i högskolans strategiska arbete och en möjlighet att i nära samverkan med rektor och övrig ledning skapa långsiktiga värden för hela organisationen. Vi värnar om våra medarbetares välmående och erbjuder goda förutsättningar för balans mellan arbete och privatliv, där flexibla arbetstider, generösa semestervillkor och trygga anställningsförmåner är en självklar del av helheten. Vårt centrala läge i Borås ger dessutom utmärkta pendlingsmöjligheter och närhet till både stadens och regionens möjligheter. Strategiskt ansvar, samhällsnytta och utveckling i fokus – är du vår nya förvaltningschef? Välkommen med din ansökan och bli en del av en organisation där vi arbetar tillsammans för framtiden och för att göra skillnad! Ditt chefsuppdrag Som förvaltningschef är du högskolans högsta tjänsteperson och leder det gemensamma verksamhetsstödet – en organisation med cirka 200 medarbetare som varje dag bidrar till att skapa bästa möjliga förutsättningar för utbildning, forskning och samverkan. Vi söker dig som vill ta ett helhetsgrepp om en av högskolans mest centrala funktioner. Du rapporterar direkt till rektor och ingår i högskolans ledningsgrupp. Tillsammans med övriga ledningsmedlemmar bidrar du aktivt till högskolans strategiska utveckling, måluppfyllelse och kvalitetsarbete inom hela organisationen. Om rollen Som förvaltningschef har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla högskolans administration. Verksamhetsstödet är organiserat i nio avdelningar, där varje avdelning leds av en avdelningschef som rapporterar direkt till dig. Tillsammans säkerställer ni att verksamhetsstödet är ändamålsenligt, effektivt och anpassat efter verksamhetens behov. Du har en central roll i att samordna och utveckla det gemensamma stödet – i nära dialog med både ledning och verksamhet. I samverkan med akademicheferna arbetar du för att det administrativa stödet ska vara behovsanpassat, flexibelt och stödja både utbildning och forskning. Du har även ett särskilt ansvar för att vidareutveckla samarbetet mellan verksamhetsstödet och akademierna, med målet att stärka högskolans samlade kapacitet och effektivitet. Ditt ansvar omfattar både strategiska och operativa funktioner inom områden som ekonomi, personal- och organisationsfrågor, administrativa processer, stödsystem och övrig myndighetsutövning kopplad till högskolans kärnverksamhet. Du representerar även högskolan i externa sammanhang – i kontakt med bland annat Utbildningsdepartementet, Universitetskanslersämbetet (UKÄ), Sveriges universitets- och högskoleförbund (SUHF) samt i olika nätverk på lokal, regional, nationell och internationell nivå. Dina kvalifikationer För att lyckas i rollen som förvaltningschef ser vi att du har en relevant akademisk examen och dokumenterad chefs- och ledarerfarenhet på hög administrativ nivå. Du har haft personal- och budgetansvar inom en större organisation och en ledarroll inom universitets- och/eller högskolesektorn. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, både på svenska och engelska och är van att kommunicera i komplexa sammanhang. Du har erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbete och förståelse för utbildnings- och forskningsfrågor inom högre utbildning. Vidare har du en stark administrativ förmåga och erfarenhet av kvalitetsarbete, organisationsutveckling och värdegrundsarbete. Du är väl insatt i relevant lagstiftning och har mycket goda kunskaper inom förvaltningsrätt. Vi söker dig som är trygg och tydlig i rollen som arbetsgivarföreträdare och har erfarenhet av att hantera komplexa organisations- och personalfrågor. Du har också förmåga att samverka förtroendefullt med ledning, medarbetare, studenter, fackliga organisationer och externa aktörer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en trygg och ansvarstagande ledare med integritet och en stark vilja att samarbeta. Du har lätt för att bygga förtroendefulla relationer och kommunicerar på ett tydligt och inkluderande sätt. Du är förtroendeingivande och har ett ledarskap som präglas av strategiskt tänkande, lyhördhet och handlingskraft. Du skapar goda förutsättningar för motivation, kreativitet och ett positivt arbetsklimat. Du är prestigelös, har förmåga att engagera andra, delegera ansvar och prioritera med helhetsperspektiv. Meriterande • Förhandlingsvana • Erfarenhet av arbete med säkerhets- och beredskapsfrågor Din anställning Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse. Placeringsort Borås. Diarienummer: PA2025/127 Så här ansöker du Välkommen med din kompletta ansökan inklusive diarienummer och bilagor via vårt rekryteringssystem senast 17 augusti. Guide för hur du ansöker i vårt rekryteringssystem och bilagor som ska bifogas Högskolan i Borås uppmuntrar ansökningar från personer med varierande bakgrunder, erfarenheter och synsätt eftersom detta berikar och stärker vår verksamhet. Vi eftersträvar jämn könsfördelning hos medarbetarna och värdesätter mångfald i verksamheten. Vill du veta mer? Högskolan i Borås är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Våra förmåner Jobba hos oss Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer om ditt nya jobb: Birgitta Alfraeus, HR-chef. Rektor Mats Tinnsten och förvaltningschef Anna Cregård nås via högskolans växel tfn 033-435 40 00. Observera att det kan vara något längre svarstider under sommaren på grund av semestertider. Facklig företrädare för Saco-S är Klas Håkan Alm som nås via högskolans växel tfn 033-435 40 00. Facklig företrädare för OFR/S nås via [email protected]. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag och annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Vi söker en ny VD då vår gamla VD skall gå i pension. Personen vi söker skall ha en stor social kompetens då en stor del av arbetet är att skapa nya kunder och arbeta med befintliga kunder för ökad försäljning av Västfrakts tjänster. Vd har också personalansvar samt övergripande ansvar för Västfrakts hela verksamhet samt sitter med i styrelsen. Arbetet kräver att man är på plats 5 dagar per vecka och vi ser helst att man bor inom pendlingsavstånd till Västfrakts kontor. Tidigare erfarenheter från transportsektorn är meriterande.
Vill du vara med och forma framtiden för Sveriges äldsta snabbmatskedja? I rollen som regionchef hos Sibylla får du en central roll där du gör skillnad. Du kommer att resa runt i landet och arbeta nära deras engagerade franchisetagare, stötta dem i att utveckla och driva sina restauranger framåt. Som en del av deras tighta och stöttande team får du möjlighet att bidra till gemensam framgång och samtidigt växa i ditt eget ledarskap. Här väntar en spännande utvecklingsresa där du kan göra din röst hörd, påverka och vara med och skapa framtidens Sibylla! OM TJÄNSTEN Redan 1932 serverades den första Sibylla-korven, och sedan dess har denna svenska klassiker förgyllt vardagen för miljontals människor. Idag består Sibylla-familjen av cirka 128 restauranger över hela Sverige, och oavsett var du befinner dig, möts du av den varma och välkomnande Sibylla-andan. Sibylla är ett franchiseföretag, vilket innebär att varje restaurang ägs och drivs av engagerade och passionerade företagare. Som regionchef har du en unik möjlighet att stötta dessa eldsjälar i deras dagliga arbete, bidra till deras framgång och hjälpa dem att utveckla sina verksamheter. Tillsammans driver ni försäljningen framåt och skapar förutsättningar för tillväxt och trivsel i din region. I denna roll kommer du att åka ut till restaurangerna, både planerat och spontant, för att vara en stöttande pelare i restaurangens vidareutveckling och förbättring. Du erbjuds 🚀 En varierad och dynamisk tjänst där du får möjlighet att växa tillsammans med dina kollegor, din närmaste chef och franchisetagarna 💡 Möjligheten att arbeta med kunniga, seniora kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap och stöttar varandra 🌭 Frihet under ansvar och schyssta förmåner ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som regionchef kommer du att vara en nyckelperson för Sibylla-restaurangerna i din region. Du kommer bland annat att: * Genomföra regelbundna besök på restaurangerna för att identifiera möjligheter till förbättring och ökad lönsamhet genom driftoptimering * Samarbeta med franchisetagare för att utveckla deras verksamheter, inklusive att skapa handlingsplaner och stödja deras långsiktiga mål * Stötta franschisetagaren gällande utbildning, optimering av drift, arbetsmiljö, personalfrågor bland annat * Ha budget och försäljningsansvar för enskilda Sibyllor och för regionen * Arbeta med uppstart av nya restauranger och ansvara för att varje ny restaurang får en stark och positiv start VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet av franchiseverksamhet - Har god datavana, främst i Office-paketet - Innehar B-körkort, då det förekommer mycket resande (inklusive övernattningar) inom Sverige, främst i Norrland - Är van vid att arbeta med budget och lönsamhet, samt har god förståelse för företagsledning - Har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska i tal Det är även meriterande med erfarenhet från snabbmatsbranschen eller liknande samt kunskaper i andra språk. För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du är: - Målmedveten och har en stark drivkraft - Öppen, kommunikativ och självsäker i sociala sammanhang - Strukturerad och ordningsam med en god känsla för detaljer - En stabil och trygg ledare som inspirerar och engagerar andra Hos Sibylla får du inte bara en ny karriärmöjlighet – du får också vara med och bygga på en tradition som älskats i generationer. Vill du vara med på resan? Välkommen till Sibylla-familjen! Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Du kan läsa mer om Sibylla här!
Vi som arbetar med regionfastigheter har i uppdrag att skapa ändamålsenliga och moderna lokaler för Region Kronobergs olika verksamheter. Genom att bygga om och bygga nytt, driver vi utvecklingen framåt och säkerställer att våra vårdmiljöer är både attraktiva och hållbara. Byggprojektavdelningen är en avdelning inom Regionfastigheter och här arbetar 8 byggprojektledare och 4 ingenjörer. Vi arbetar tätt tillsammans med lokalutvecklare för att säkerställa att våra projekt möter regionens behov och krav. Vårt team präglas av samarbete, innovation och en stark vilja att leverera högkvalitativa resultat. Vi värdesätter en öppen och inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare har möjlighet att bidra med sina unika färdigheter och erfarenheter. Genom att arbeta tillsammans med lokalutvecklare säkerställer vi att våra projekt är väl förankrade i regionens långsiktiga utvecklingsplaner och att de bidrar till en hållbar och attraktiv miljö för invånarna. Region Kronobergs chefer är modiga och engagerade ledare som verkar utifrån våra ledord: helhet, tillit och tydlighet. I din ledarroll har du förmågan att se det stora sammanhanget och skapa förståelse genom att tydligt kommunicera mål, riktning och mening. Du bidrar aktivt till en kultur som genomsyras av vår värdegrund – respekt för människan. Hos oss i Region Kronoberg får du möjlighet att trivas, utvecklas och göra skillnad. Tillsammans arbetar vi mot vår gemensamma vision: Ett gott liv i ett livskraftigt län. ARBETSUPPGIFTER Som avdelningschef leder du verksamheten mot uppsatta mål och har ett helhetsansvar för personal, verksamhet, budget och arbetsmiljö. Du är närmaste chef för cirka tolv medarbetare och rapporterar till fastighetschefen. Du är en drivande kraft i utvecklingsarbetet och stöttar dina medarbetare i deras dagliga arbete genom att samordna, planera, strukturera och följa upp verksamheten. Utöver att stötta dina medarbetare kommer du kommer att arbeta med detaljerade tidsplaner och säkerställa att alla projektfaser följer dessa. Ansvar för projektbudgetar, inklusive kostnadsuppskattningar, budgetuppföljning och kostnadskontroll, ingår också i dina arbetsuppgifter. Du kommer också att kontraktera och övervaka konsulter och entreprenörer för att säkerställa att arbetet utförs enligt avtalade villkor. I din tjänst kommer du även att ansvara för ledning och koordinering av projektteam. Du utövar ett kommunikativt ledarskap som präglas av närvaro, tydlighet och öppen dialog. Genom ditt sätt att leda är du en förebild i det dagliga arbetet och bidrar till en kultur som bygger på tillit, öppenhet, trygghet och engagemang. Vi erbjuder dig: • En unik möjlighet att påverka, utveckla och driva regionfastigheter framåt • Tillgång till interna och externa chefsutbildningar Läs mer om våra förmåner här: https://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • har relevant högskoleingenjörsutbildning inom byggteknik eller motsvarande • har erfarenhet av byggprojektledning med större projekt, gärna över 400 miljoner • har erfarenhet av arbete som chef med personalansvar • har erfarenhet av lagen om offentlig upphandling Som person ser vi gärna att du är strukturerad, kreativ, samarbetsinriktad och lösningsorienterad. Du har en förmåga att organisera och prioritera arbetsuppgifter effektivt, kommer med innovativa lösningar och idéer för att övervinna utmaningar, arbetar bra i team och främjar en positiv arbetsmiljö samt har en stark förmåga att identifiera och implementera lösningar på problem. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Rekryteringsprocessen: Tjänsten kommer att säkerhetsskyddsklassas och förutsätter godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen. Vi använder arbetspsykologiska test i den här rekryteringen. Tester används för att skapa en rättvis och transparent urvalsprocess, där alla kandidater får samma chans att visa sina förmågor. Genom att fokusera på både personliga egenskaper och meriter kan en bra matchning i testresultaten leda till en intervju, även om alla krav inte uppfylls. Intervjuer är planerade att hållas 25/8, 26/8 och 27/8. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Resultatinriktad ledare sökes till snabbväxande konsultbolag Vi söker enTeam Managersom vill leda ett ambitiöst och högpresterande team inom konsultförmedling. Hos oss jobbar drivna kollegor som varje dag löser komplexa kundbehov och matchar rätt konsult till rätt uppdrag över hela Sverige. Som ledare hos oss förväntas du inte bara coacha andra – du har också egna mål att arbeta mot. Här utvecklas både du och teamet utifrån konkreta resultat, där ersättningen påverkas direkt av prestation. Dina ansvarsområden: Leda, coacha och motivera teamet till nya nivåer Skapa struktur, driv och energi i vardagen Säkerställa att matchning och leverans håller högsta kvalitet Arbeta aktivt mot egna individuella mål Vi söker dig som: Har dokumenterad erfarenhet av att leda team i ett högt tempo Har starkt affärstänk, är självgående och lösningsorienterad Trivs med att jobba mot tydliga mål och resultat Är van vid att bygga kultur och skapa engagemang Hos oss får du en nyckelroll i ett snabbväxande bolag där ansvar och frihet går hand i hand – och där framgång mäts i konkreta resultat. Redo att ta nästa steg? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande.
Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag? Distrikt Skaraborg/Bohuslän söker nu en områdeschef som drivs av att arbeta som ledare i ett kund- och medarbetarfokuserat företag. Tjänsten är första linjens chef med placering i Mariestad. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många. Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Bli en del av vårt team, gör skillnad och bidra till ett mer inkluderande samhälle. Om tjänsten Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete. Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning. I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund. I denna tjänst verkar du inom segmentet lokalvård vilket innebär att tidigare branscherfarenhet och ledarskap inom lokalvård ses som meriterande. Observera att kunduppdraget kräver att du genomgår och godkänns för en säkerhetsklassning, vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras som en del av rekryteringsprocessen. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har: Ledarskapserfarenhet med personalansvar Administrativ erfarenhet och resultatorienterat fokus Erfarenhet från kundrelationer med goda resultat Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och personalutveckling Arbetsledning inom lokalvård är meriterande Certifieringarna INSTA 800, SRY & PRYL är meriterande Lägst gymnasial utbildning B-körkort (erfordras) Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt. Ansökan och övrig information Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Befattningens placering: Mariestad Sista ansökningsdag: 2025-08-10 Kontaktpersoner: Rekryteringsansvarig, Patrik Otterdahl, [email protected] Verksamhetschef, Lars Bergström, [email protected] Fackliga kontaktuppgifter: Tommy Salomonsson, Ledarna 070-3300351 Asim Zilic, Saco 070-3594515 Ann-Christin Andersson, Unionen 070-6525186 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vill du vara med och bidra till att människor får en bättre vardag? Har du lust att arbeta med sådant som är viktigt och där du verkligen har möjlighet att göra skillnad? Letar du efter ett samhällsviktigt och omväxlande arbete varierat jobb där du blir spindeln i nätet och får vara delaktig i många processer? Då är du varmt välkommen till oss på Norsjö kommun! DIN NYA ARBETSPLATS Du kommer att ansvara för kanslienheten inom kommunens stab och vara direkt underställd kommunchef. I staben ingår förutom kansli även enheterna HR, Ekonomi och IT. Kanslichefen ingår i kommunens ledningsgrupp där fokus ligger i att ta ett helhetsansvar för kommunens utveckling samt utgör ett viktigt stöd för kommunchef. På kommunledningskontoret arbetar totalt ca 70 medarbetare från staben och från andra kommunala verksamheter. Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. DITT UPPDRAG Som kanslichef har du personal- verksamhets- och budgetansvar för kanslienhetens arbete. Rollen är bred i sin karaktär och innebär både operativt och strategiskt arbete. Kanslienheten omfattar kommunsekreterare, kommunikatör, säkerhetssamordnare samt receptionspersonal. Tillsammans med dina medarbetare ansvarar kanslienheten för: - Nämndadministration, arrangerande av val och stöd till politiken. - Arkiv, e-arkiv och informationssäkerhet - Intern- och extern kommunikation - Kundservice och medborgardialog Du har huvudansvar för kommunens digitaliseringsarbete, internkontroll och mål- och resultatstyrning. Du leder en tvärorganisatorisk verksamhetsutvecklingsgrupp samt utgör ett stöd till kommunsekreteraren och kan själv hålla i vissa sammanträden, såsom kommunfullmäktiges fasta beredning. Eftersom du är ansvarig för kommunens säkerhetsarbete heter din befattning formellt säkerhetschef tillika kanslichef. Detta innebär att du kommer genomgå en säkerhetsprövning innan anställning. DIN KOMPETENS Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som chef och ledare samt arbete i politiskt styrda organisationer. Du bör ha erfarenhet av verksamhetsutveckling genom digitalisering och goda kunskaper om huvudsakliga lagrum som styr kommunal verksamhet. Som person är du noggrann och kommunikativ. Du har god förmåga att driva, samordna och utveckla övergripande frågor. Du har mycket god förmåga att samarbeta och göra dig förstådd och du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du uppskattar att arbeta med många olika frågor och att kunna alternera det operativa arbetet där du själv står för görandet med strategiskt arbete och ledarskap där du stöttar dina medarbetare i sina respektive roller. Du är tydlig samtidigt som du genom tillit och förtroende ger utrymme för dina medarbetare att växa. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och ser med fördel att du i din ansökan formulerar varför du söker tjänsten. KRAV - Relevant högskoleexamen inom samhällsvetenskapliga området eller motsvarande. - Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska. - Mycket goda kunskaper inom Office-paketet samt goda generella kunskaper om systemstöd som nyttjas inom kommunala verksamheter. - Tjänsten är säkerhetsklassad och kräver därmed svenskt medborgarskap. - B-körkort. HÄR FÅR DU VÄRLDENS BÄSTA VARDAG Vår kommun är lugn, trygg och trivsam – kanske främst förknippad med natursköna vidder, storslagna norrsken och idrottsliga framgångar. Men Norsjöbygden innefattar mer än så. Här är det enkelt att vistas och verka. Med naturen runt ena hörnet och arbetet runt nästa är det enkelt att kombinera nöje med nytta. Med endast en timmes bilfärd till de två närmsta flygplatserna och en knapp halvtimmes bilfärd till bygdens tågstation är vår lilla ort lätt att nå. Men kanske är det enkelheten i själva bygden som utgör det mest unika. I centralorten finns skola, bibliotek, fritidsgård, sporthall, simhall, beachvollybollplan, ishall, fotbollshall, tennisplan, discgolf, fotbollsplan, bordtennishall, boule, skyttehall, multisportarena, skatepark, utegym, bowling, miniracing, pulkbacke, naturreservat, lekparker och elljusspår, allt på ett och samma område. Enkelt, vardagslyx och en del av det som utgör världens bästa vardag! ÄR DU INTRESSERAD? Varaktighet: Tillsvidareanställning, provanställning kan bli aktuell Omfattning: 100% Tillträde: 2025-09-01 eller enligt överenskommelse Norsjö kommun utgår från din kompetens under rekryteringen och mångfald en självklarhet för oss. Vi hoppas därför att du, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder känner dig välkommen att lämna in din ansökan. Vi har tron om att personal med olika bakgrund och kompetenser skapar en ökad kreativitet och kvalitet i organisationen. ______________ Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Välj ett jobb för att visa detaljer