PIPELIFE SVERIGE AB är Sveriges ledande tillverkare av hållbara rörsystemlösningar som förbinder människor och samhällen med vatten, energi och kommunikation. Våra produkter används inom infrastruktur och byggmarknaden och innefattar kabelskydd, elinstallation, kommunalteknik, dagvattenlösningar, inomhusavlopp samt dränering och bevattning. Vi är ca 280 anställda och omsätter drygt en miljard kronor. Förutom försäljning i Sverige exporterar vi till flertalet av de europeiska länderna. Vårt svenska huvudkontor och norra Europas största platsrörsfabrik ligger i Ljung. Pipelife Sverige ingår i Wienerberger koncernen med säte i Wien, Österrike med ca 20 000 medarbetare och en årlig omsättning på 4.2 miljarder euro. Läs mer på www.pipelife.com Pipelife söker en Strategisk Marketing Manager som vill vara med och ta vår marknadskommunikation och varumärken till nästa nivå. Vi erbjuder en roll med stort inflytande och möjlighet att arbeta med några av marknadens mest hållbara och innovativa produkter. Vi söker dig som trivs i en kommersiell och hållbar miljö som brinner för att få både människor och varumärken att växa. Ansvarsområden Som Marketing Manager hos oss får du chansen att arbeta i en spännande och varierande roll med utveckling av befintliga och nya marknader med olika produkter och varumärken. Du har ett stort fokus på att skapa ökad varumärkeskännedom och ansvarar för att planera och implementera olika marknadsprojekt som ligger i linje med koncernens produktstrategi. Du arbetar aktivt med att ta fram varumärkesdrivande aktiviteter för att maximera försäljningen och för att stärka bolagets varumärkesposition både i Sverige och Europa. Du kommer att arbeta mycket nära försäljningsteamet för att driva initiativ som skapar värde för våra kunder och bidrar till att nå våra affärsmål. Du ansvarar för utformning, implementering, aktivering och uppföljning av bolagets övergripande marknadsplan och marknadsbudget. Du har ett personalansvar för sex personer vilka arbetar inom produkt och marknad. Tjänsten är placerad på kontoret i Ljung eller i Göteborg och du ingår i ledningsgruppen och du rapporterar till kommersiell direktör. Din roll innebär b.la. • Leda och coacha produkt och marknadsteamet mot gemensamma mål • Ansvar för produktportfölj och kommunikation för olika marknadssegment • Ansvar för att utveckla marknadskommunikationen för produktportföljen till respektive segment • Strategiskt arbete med framtagande av marknadsplan och disponering av resurser • Säkerställa effektiv marknadsföringskommunikation på tvärs av alla kanaler, inklusive digitala medier, marketing automation, CRM samt tryckt material och event • Samarbeta med försäljningsteamet för att skapa stödjande marknadsföringskampanjer • Projektledning med våra samarbetspartners och byråer • Budgetarbete och kostnadsuppföljning Vem är du? Vi söker dig som har minimum fem års erfarenhet av att ha drivit ett framgångsrikt ledarskap inom marknad och kommunikation. Du har ett stort affärsfokus och vi ser gärna att du har erfarenhet av en liknande roll där du har ansvarat både för produkt och marknad. Alternativt har du haft en ledande roll inom byråvärlden och vill gå över till kundsidan. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i ett tekniskt bolag där försäljningen sker både direkt mot slutkund som via återförsäljare och installatörer. Du är en stabil, nyfiken och positiv person med ett starkt självledarskap och en tydlig förankring i affär och försäljning. Du har förmågan att snabbt röra dig mellan strategi, taktik och operativt agerande. Du är en mycket engagerad och coachande ledare med ett gediget intresse av att utveckla människor och du tror på att skapa saker tillsammans. Du är också en god kravställare som inspirerar och coachar - internt såväl som externt. I allt du gör har du alltid kund- och affärsperspektiv och du gör inget som inte skapar affärsmöjligheter och affärsnytta. Du har en hands-on attityd och är inte rädd att hugga i när det behövs. Du har mycket goda språkkunskaper i engelska och svenska och vi ser gärna att du har erfarenhet av att har arbetat i en internationell miljö. Ansökan Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail [email protected] Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt.
Vi söker en Operativ Ekonomichef Välkommen att utveckla och utvecklas tillsammans med oss. Har du erfarenhet av redovisning och analys och söker nästa steg i din karriär? Vill du ta en nyckelroll i vår verksamhet i Säffle och göra skillnad i en internationell miljö? Då kan detta vara din nästa utmaning! Om jobbet Som Operativ Ekonomichef får du en viktig roll där du ansvarar för det dagliga ekonomiarbetet i vår verksamhet. I rollen kommer du att samarbeta tvärfunktionellt med andra avdelningar och ha nära kontakt med våra dotterbolag. Du får en central roll i att säkerställa redovisning, rapportering och ekonomisk analys, samtidigt som du aktivt bidrar till att utveckla och förbättra rutiner och arbetssätt för att möta framtidens behov. Du har personalansvar för ett mindre team och rapporterar direkt till Vice VD/CFO. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Löpande redovisning Månads- och årsbokslut inkl. koncernredovisning Momsredovisning och skattedeklarationer Valutahantering och analys av valutaexponering Ekonomiska analyser och rapportering till CFO Effektivisering och utveckling av ekonomiska processer och rutiner Om dig Vi söker dig som är engagerad, analytisk och har erfarenhet inom ekonomi och redovisning. Du trivs med att arbeta operativt, har en stark känsla för detaljer utan att tappa helheten, och gillar att ta ansvar, både för struktur, resultat och andra människor. Du har minst fem års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, inklusive moms och årsbokslut, samt en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande. Har du haft personalansvar tidigare är det meriterande, men det viktigaste är att du trivs i en roll där det ingår och är något du vill axla med trygghet och engagemang. Vi erbjuder Hos oss får du en roll där du kan göra verklig skillnad. Vi är ett företag som värdesätter långsiktiga relationer, både med våra medarbetare och våra kunder. Här får du möjlighet att ta ansvar och växa i din roll. Vi satsar på kontinuerlig utbildning och erbjuder stöd för att hjälpa dig att utvecklas. Samarbete och stöd är grundläggande för oss, och vi tror på att växa tillsammans som team. Om verksamheten Somas utvecklar, producerar och marknadsför regler- och avstängningsventiler i rostfritt, syrafast stål till hela världen. Som en global innovatör har Somas både erfarenhet och passionen att lösa de mest komplexa utmaningarna inom ventilbranschen. Vi är idag drygt 200 medarbetare fördelade på sju orter i fem länder och levererar till de flesta branscher. Vårt ”hur” är komplext, men vårt ”varför” är enkelt och har funnits med oss sedan starten i mitten av 40-talet, vi gör vårt arbete med passion och med en stor portion nyfikenhet. Våra lösningar hämtar kraft från hållbarhet, säkerhet och innovation. Vi tror att det svåra och komplexa ska vara enkelt, både nu och i framtiden. Vi är stolta över vart vi befinner oss idag och vi är säkra på att den spännande resan fortsätter framöver. Låter detta intressant? Välkommen att skicka in din ansökan via formuläret här nedan. Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-08-03. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Tveka inte att höra av dig, vi ser fram emot att prata med dig. Kontakta oss på: VVD/CFO: Mats Nilsson tel: 0533–69 17 30 mail; [email protected] HR-generalist: Andreas Jansson tel: 0533-69 18 21 mail; [email protected]
Hos Sodexo är du en del av något större – ett globalt företag med hjärtat på rätt ställe. Vi tror på styrkan i mångfald, samarbeten och gemensamma ambitioner. Som Operations Manager hos oss får du en nyckelroll i att forma framtidens arbetsmiljö – genom att leda, utveckla och kvalitetssäkra viktiga servicetjänster i nära samarbete med kund och kollegor. Tillsammans med Scania skapar vi framtidens arbetsplatser Vår kund Scania befinner sig i en spännande förändringsresa där arbetsplatsen är ett strategiskt verktyg för innovation, flexibilitet och gemenskap. Som Operations Manager är du med och driver den utvecklingen framåt – med ansvar för våra team och leveranser inom logistik, utemiljö och Front End Services. Dina team möter människor varje dag, levererar service i världsklass och bidrar till en arbetsmiljö där både människor och idéer får växa. Genom ett nära och förtroendefullt ledarskap stöttar du både medarbetare och kund i att skapa hållbara, effektiva och välkomnande arbetsplatser. Din roll – operativ ledare med affärsdriv och förändringsfokus Som Operations Manager leder du både verksamhet och människor. Du har personalansvar för arbetsledare och ett indirekt ansvar för medarbetare inom dina tjänsteområden. Rollen innebär både strategiskt och operativt ansvar, med fokus på kvalitet, kostnadseffektivitet och utveckling. Du kommer bland annat att: • Ansvara för budget, resursplanering och uppföljning inom dina områden • Coacha, utveckla och bemanna dina team – med fokus på engagemang, arbetsmiljö och prestation • Säkerställa leverans enligt avtal, servicenivåer och QHSE-standarder (Quality, Health, Safety & Environment) • Arbeta datadrivet – följa upp KPI:er och omsätta insikter till förbättringar • Identifiera förbättrings- och utvecklingsmöjligheter i samarbete med platschef och kund • Driva förändring och implementera nya, digitala arbetssätt Vad du bidrar med För att lyckas i den här rollen ser vi att du har ett utvecklingsorienterat synsätt, en trygg ledarstil och en stark känsla för affär och service. Vi söker dig som har: • Tidigare erfarenhet av ledarskap, gärna med ansvar för andra chefer eller arbetsledare • Erfarenhet av Facility Management eller annan tjänsteverksamhet med komplex leverans • Förmåga att bygga relationer, skapa förtroende och arbeta lösningsorienterat i nära dialog med kund • Dokumenterad erfarenhet av förändringsledning och att driva förbättringsarbete • Mycket goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel och PowerPoint • Vana att arbeta med nyckeltal, uppföljning och systemstöd inom FM • God kommunikativ förmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift Vårt erbjudande – mer än bara ett jobb • En flexibel och utvecklande arbetsmiljö • Stöd från engagerade kollegor och ledare som vill se dig växa • Tillgång till utbildningar och interna karriärvägar • Möjlighet att bidra till samhällsnytta genom volontärarbete på arbetstid • Ett företag med starkt fokus på hälsa, hållbarhet, säkerhet och arbetsmiljö Om tjänsten • Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse • Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning • Placering: Södertälje Ansök senast 3 augusti men vänta inte – urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. För frågor, kontakta Per Karlsson på [email protected]. Ansök via vårt rekryteringssystem – vi tar inte emot ansökningar via e-post. Var med och skapa en bättre vardag för alla – varje dag. Välkommen till Sodexo! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Länsverksamhet Obstetrik och gynekologi bedriver verksamhet vid länets alla sjukhus. Där ingår förlossningsvård med ca 1800 förlossningar per år (Sundsvall och Örnsköldsvik), gynekologisk öppenvårdsmottagning, gynekologisk cancervård, gynekologiska operationer, kontinensmottagning, ultraljudsmottagning samt utbildning och forskning. Vi söker nu en enhetschef som ska ansvara över läkarenheten och gynekologisk mottagning i Örnsköldsvik. Anställningen är en tillsvidareanställning i grundprofessionen och chefsförordnandet är tidsbegränsat med Regionens ledarskapspolicy som riktmärke. Som chef i Region Västernorrland företräder du arbetsgivaren och utövar ett ledarskap som har sin grund i god självinsikt och präglas av ärlighet, öppenhet, ansvarskänsla och personligt mod. Beroende på din grundprofession kan uppdraget eventuellt kombineras med kliniskt arbete. Enhetschef för Läkare och mottagning, Obstetrik och Gynekologi Örnsköldsvik Arbetsuppgifter Som enhetschef är du direkt underställd verksamhetschef och ingår i länsklinikens ledningsgrupp. Vi är en trygg ledningsgrupp med god gemenskap där allas kompetenser och olikheter tas tillvara. Vi drivs av framåtanda och utveckling och brinner för att forma framtidens obstetriska och gynekologiska vård i Västernorrland. I rollen som enhetschef har du det samlade lednings- och resultatansvaret för enheten avseende personal, ekonomi, patientsäkerhet, medicinsk kvalitet, arbetsmiljö och utveckling. Du har personalansvar för ca 25 medarbetare och har en viktig roll som kulturskapare och förebild för enhetens alla medarbetare. Arbetet sker enligt klinikens gemensamt framtagna mål, prioriteringar och värderingar. Du har också ett ansvar för förbättrings- och utvecklingsarbete inom enheten. I din roll kommer du att ha nära samarbete med enhetschefen för BB/förlossning och Specialistmödravården i Örnsköldsvik. God samverkan krävs även med andra verksamheter inom regionen, andra samhällsaktörer och med våra fackliga representanter. Som stöd i din vardag finns övriga chefskollegor, verksamhetsutvecklare samt stödfunktioner inom ekonomi och HR. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har en adekvat akademisk examen inom hälso- och sjukvård alternativt annan högskoleutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren sammantaget bedömer som likvärdig Har tidigare erfarenhet av att arbeta i en ledande befattning Behärskar det svenska och engelska språket i både tal och skrift Har B-körkort För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Stabil Samarbetsförmåga Ledarskap Strategisk Utvecklingsinriktad Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan!
Nu söker vi en ny kollega som Driftschef till vårt kontor i Malmö. Som Driftchef är du en viktig del av det operativa ledarskapet hos oss på KS Städ & Fönsterputs. Du har det övergripande ansvaret för personal, drift, kundrelationer och kvalitet i våra uppdrag. Tjänsten passar dig som brinner för ledarskap, förbättringsarbete och en vardag där ingen dag är den andra lik. Du skapar resultat genom att coacha, strukturera och bygga goda relationer – både internt och externt. Om KS Städ & Fönsterputs Vi är ett branschledande städ- och underhållsföretag som sätter kunden i fokus. Med marknadsledande metoder och morgondagens IT-system erbjuder vi lokalvårdstjänster i världsklass. Våra kunder är både företag och privatpersoner som söker kvalitativ och personlig service. På KS vet vi att vår personal är vår viktigaste tillgång. Därför uppmuntrar vi självständighet, initiativförmåga och ger goda möjligheter till utveckling. Om rollen Som Driftschef hos oss leder den dagliga driften och säkerställer att våra städuppdrag levereras enligt avtal – med rätt kvalitet, i rätt tid och till rätt kostnad. Du utvecklar rutiner, följer upp kvalitet och driver förbättringar i våra arbetsprocesser. Du har personalansvar för arbetsledare och lokalvårdare, ansvarar för bemanning, schemaläggning och rekrytering samt säkerställer en god arbetsmiljö. Du arbetar nära teamet för att skapa engagemang, trivsel och utveckling. Kundrelationer Du är kundens operativa kontaktperson och ansvarar för uppföljning av kundnöjdhet. Du säkerställer tydlig kommunikation vid uppstarter och att vi alltid möter eller överträffar avtalade krav. Ekonomi & uppföljning Du följer upp timmar, kostnader och leveranser, arbetar med budget och nyckeltal och identifierar möjligheter till förbättring och merförsäljning. Du rapporterar regelbundet till ledningen och föreslår optimeringsåtgärder. System & administration Du arbetar i planerings- och kvalitetssystem, ser till att rapportering och dokumentation är korrekt och agerar som ett operativt stöd i beslutsfattande. Vem är du? För att trivas och lyckas i rollen som Driftchef hos oss tror vi att du är en trygg och närvarande ledare med ett genuint engagemang för människor. Du är strukturerad och tydlig, har lätt för att kommunicera med olika individer och trivs i en vardag där mycket händer. Du tar ansvar, vågar fatta beslut och motiveras av att skapa resultat tillsammans med ditt team. Du har en naturlig förmåga att skapa engagemang, bygga förtroende och hantera förändringar med ett lugnt och lösningsfokuserat förhållningssätt. Du är prestigelös, flexibel och trivs i en roll där du får vara både operativ och strategisk – alltid med kunden och teamets bästa i fokus. Om tjänsten Placering: Malmö Anställningsform: Heltid, tillsvidare (6 månaders provanställning) Tillträde: Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt Välkommen med din ansöka!
Om EnRival Utbildning AB Utbildning är en kritisk faktor för den som söker jobb. Oavsett hur duktig man är kräver arbetsgivaren nästan alltid en formell utbildning av något slag. EnRival Utbildning erbjuder tjänster som sluter gapet mellan utanförskap och anställningsbarhet. Vägen går via karriärvägledning och utbildning, fram till en stark position på arbetsmarknaden. Om tjänsten EnRival AB söker nu på uppdrag av EnRival Utbildning AB en Verksamhetschef för vårdbiträdesutbildningar. EnRival Utbildning AB är ett bolag inom Strigokoncernen. Med verksamhet på elva orter och ett nära samarbete med branschen, formar vi framtidens yrkeskunnande. Som Verksamhetschef får du ansvar för kvalitet, utveckling och genomförande av utbildningarna och säkerställer att våra insatser motsvarar arbetsmarknadens behov. Tjänsten innebär ett nära samarbete med verksamhetschefer, ledning samt externa aktörer som Arbetsförmedlingen, Vård- och omsorgscollege, och arbetsmarknadens parter. Ditt uppdrag Som Verksamhetschef kommer du att: • Leda och utveckla utbildningarna vid samtliga skolor • Säkerställa att utbildningarna håller hög kvalitet, följer förordningen om betygsrätt och följer upphandlingsdokument och huvudavtal • Säkerställa lärarkompetens och leda personalen ute på orterna • Säkerställa ekonomisk uppföljning och lönsamhet • Ansvara för utbildningsråd (planering, genomförande, dokumentation och återkoppling) • Implementera ett likriktat arbetssätt kring leveransen av utbildningen • Hantera schemaläggning, beläggning och leverantörsavtal • Tillsammans med administration arbeta med utbildningsstarter, APL och betygssättning amt ansvara för att alla krav på dokumentation och rapportering uppfylls. • Företräda utbildningen gentemot Arbetsförmedlingen, arbetsgivare och deltagare Tjänsten innebär resor till våra orter. Din profil Vi söker dig som: • Har erfarenhet av vuxenutbildning och rektorsbehörighet • Gärna har bakgrund från vården och förstår kompetensbehov på arbetsmarknaden • Har erfarenhet av ledarskap och att leda team • Är målinriktad, strukturerad och kommunikativ • Har god administrativ och organisatorisk förmåga • Klarar av att hantera ett högt tempo och många parallella processer Erfarenhet från utbildningsbranschen är meriterande men inte ett krav. Låter det intressant? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] senast 2025-07-31. Märk din ansökan med ”Verksamhetschef EnRival AB” Har du frågor om tjänsten? Kontakta oss gärna!
Vill du vara med och forma SIMAB:s framtid i Småland? Vi söker en engagerad och affärsdriven regionchef med erfarenhet av ledarskap och intresse för bygg, ventilation och sotning. Här får du möjlighet att kombinera strategiskt ansvar med daglig operativ närvaro – och göra verklig skillnad i ett växande företag med stark kultur och stolta medarbetare. Om jobbet SIMAB expanderar och vi söker nu en regionchef med placering i Växjö med omnejd. Du blir ansvarig för att leda och utveckla vår verksamhet i Småland där vi idag har platskontor i Växjö, Ljungby och Värnamo. Som regionchef har du fullt ansvar för personal, ekonomi, drift och affärsutveckling i din region – samt en viktig roll i vår ledningsgrupp. Tjänsten är en kombination av operativt och strategiskt arbete. Du hanterar den dagliga driften, koordinerar teamet som består av ventilationstekniker, ventilationsmontörer, injusterare, ventilationsrensare, sotare, brandskyddskontrollanter/tekniker samt administratör och följer upp ekonomin och driver SIMAB:s utveckling i regionen framåt. Du har täta kontakter med både kunder, kommunala uppdragsgivare och interna funktioner såsom VD, säljorganisationen, övriga regionchefer och HR. Vem är du? För att lyckas i rollen som regionchef hos SIMAB tror vi att du är en trygg och tydlig ledare med en naturlig förmåga att skapa struktur, bygga relationer och driva verksamheten framåt. Du är van att arbeta både operativt och strategiskt, och trivs i en dynamisk vardag där prioriteringar kan ändras snabbt. Du har dokumenterad erfarenhet av att leda team och är van att motivera, engagera och samordna personal i olika yrkesroller. Du har god ekonomisk förståelse, är affärsmässig och har ett starkt resultatfokus. Rollen kräver också att du är flexibel och lösningsorienterad. Formella krav: Har tidigare erfarenhet från en ledande roll med personal- och budgetansvar Har arbetat i en verksamhet med tjänsteförsäljning, gärna inom bygg, ventilation eller entreprenad Är van att fatta egna beslut och arbeta målinriktat mot tydliga resultat Har en god digital mognad och är en god kommunikatör i både tal och skrift. Har körkort Meriterande: Ledarskapsutbildning eller affärs-/marknadsutbildning Kunskaper om bygg-, ventilations- eller fastighetsbranschen Erfarenhet av upphandlingar eller arbete med kommunala kunder Vi erbjuder Hos SIMAB får du en nyckelroll i ett expansivt skede, med stora möjligheter att påverka. Du får arbeta i en kultur präglad av yrkesstolthet, jordnära värderingar och hög tillit. Vi har en positiv och välkomnande arbetsmiljö där det ska vara kul att jobba, både som chef och medarbetare. Ansökan Låter det här som ditt nästa steg? Skicka in din ansökan redan idag! I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Johanna Nygren. Vi tillämpar löpande urval. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Använd formuläret i annonsen. På grund av semestertider kan återkopplingen dröja fram till v. 35. För att vi ska få en tydligare bild av dig som kandidat vill vi gärna att du besvarar urvalsfrågorna frågor i samband med din ansökan. Det ersätter det personliga brevet.Vi uppskattar om du svarar med dina egna ord. AI är ett fantastiskt hjälpmedel i många sammanhang, men här vill vi få höra just dina tankar och din personliga röst. Om SIMAB SIMAB skapar en tryggare bostad och en renare inomhusluft hemma, på arbetet, i skolan och på fritiden till alla typer av fastighetsägare och bostadsrättsföreningar i södra Sverige. Detta genom att leverera varor och tjänster inom ventilation, sotning, brandskydd samt montering och försäljning av fläktar, hängrännor, plåt- och ventilationsdetaljer. Mission: SIMAB ska vara ett tryggt och inspirerande företag att vara anställd i, och ett riktigt roligt företag att arbeta i och göra affärer med. Vi tar alltid ansvar för utförda arbeten och uppfyller våra åtaganden. Våra anställda och kunder ska alltid känna att det går att lita på SIMAB. Vision: Med marknadens bästa tillgänglighet och högsta servicenivå gör vi det lätt för kunder att göra affärer med SIMAB och skapar långsiktiga kundrelationer. På SIMAB kan alla göra skillnad och påverka sin arbetssituation. SIMAB ska alltid vara det trygga valet för kunder och medarbetare. Sökord: regionchef, ventilation, bygg, sotning, växjö, ljungby, småland, värnamo, ledare, chef, ansvarig
Academic Resource söker nu en affärsdriven Driftchef till vår kund, ett Life Science företag i Stockholm. Tjänsten är tillsvidare och är en heltidsanställning. Start enligt överenskommelse. Är du redo att ta ett nästa steg i karriären? Ansök för att få veta mer om möjligheten! Ansvarsområden Som Driftschef för Patologi Stockholm kommer du att leda och utveckla arbetet vid vår kunds Patologi verksamhet. I laboratorierna genomförs analyser av biologiskt material, såväl manuellt som digitalt, och som driftschef kommer du att leda en organisation som befinner sig i diagnostikens absoluta framkant. Här kommer du att spela en central och mycket viktig roll inom verksamhetens framtida utveckling. Ditt fokus kommer att vara att öka förutsägbarhet och effektivitet i verksamheten genom att tillsammans med teamet driva utvecklingen av enheten i syfte att öka såväl involvering som kapacitet och produktivitet. Som Driftchef ansvarar du för en verksamhet med ca 60 personer bestående av Biomedicinska analytiker, Biomedicinare, Läkare och Administrativ personal. Du har två gruppchefer med ansvar för den löpande laboratorieverksamheten samt läkare som direktrapporterande. Tjänsten är bred och varierad och innefattar såväl strategiska och analytiska delar, såväl som den har mer operationella och verksamhetsnära inslag. Tillsammans med medicinsk chef ansvarar du för den långsiktiga planeringen av verksamhet, budget och utbildning inom området och du blir en del av ledningsgruppen för Patologi Norden. Du rapporterar till verksamhetschef Patologi Norden. Kvalifikationer • Akademisk examen exempelvis civilingenjör, biomedicinsk analytiker, apotekare eller motsvarande naturvetenskaplig examen • Tidigare ledarerfarenhet med personalansvar • Erfarenhet av laboratorieverksamhet och processflöde • Erfarenhet av eget budgetansvar • God Systemvana • Mycket god svenska och engelska i tal och skrift Meriterande • Branschvana • Erfarenhet av reglerad verksamhet som ISO; GMP eller liknande • Vana av projektarbete Till den här rollen söker vi dig som är en trygg och förtroendeingivande ledare med erfarenhet av att leda i förändring. Vi vill hitta dig som kan bidra med nya ögon där du både kan se möjligheter till effektivisering och samtidigt få teamet att växa i genomförandet. Du förstår värdet av struktur och kvalitet och har tidigare arbetat inom regulatoriskt styrd verksamhet. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta med Lean verktyg och drivs av att bygga en lärande organisation. Då tjänsten innebär att ansvara för driften av en laboratorieverksamhet ser vi gärna att du har erfarenhet från arbete inom/kopplat till lab, alternativt motsvarande produktionsverksamhet. Om Academic Resource Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Life Science, Ekonomi & Finans, samt HR. Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm & Uppsala. Ansökan: Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV och personligt brev på svenska i PDF/Word format. Klicka nedan på ”sök tjänsten” och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: UDC0525 Vid frågor kontakta Daniel Kolski: [email protected] Observera att vi tar ej tar emot ansökningar via mail/e-post. we take you further!
Academic Resource söker nu en affärsdriven Driftchef till vår kund, ett Life Science företag i Stockholm. Tjänsten är tillsvidare och är en heltidsanställning. Start enligt överenskommelse. Är du redo att ta ett nästa steg i karriären? Ansök för att få veta mer om möjligheten! Ansvarsområden Som Driftschef för Patologi Stockholm kommer du att leda och utveckla arbetet vid vår kunds Patologi verksamhet. I laboratorierna genomförs analyser av biologiskt material, såväl manuellt som digitalt, och som driftschef kommer du att leda en organisation som befinner sig i diagnostikens absoluta framkant. Här kommer du att spela en central och mycket viktig roll inom verksamhetens framtida utveckling. Ditt fokus kommer att vara att öka förutsägbarhet och effektivitet i verksamheten genom att tillsammans med teamet driva utvecklingen av enheten i syfte att öka såväl involvering som kapacitet och produktivitet. Som Driftchef ansvarar du för en verksamhet med ca 60 personer bestående av Biomedicinska analytiker, Biomedicinare, Läkare och Administrativ personal. Du har två gruppchefer med ansvar för den löpande laboratorieverksamheten samt läkare som direktrapporterande. Tjänsten är bred och varierad och innefattar såväl strategiska och analytiska delar, såväl som den har mer operationella och verksamhetsnära inslag. Tillsammans med medicinsk chef ansvarar du för den långsiktiga planeringen av verksamhet, budget och utbildning inom området och du blir en del av ledningsgruppen för Patologi Norden. Du rapporterar till verksamhetschef Patologi Norden. Kvalifikationer • Akademisk examen exempelvis civilingenjör, biomedicinsk analytiker, apotekare eller motsvarande naturvetenskaplig examen • Tidigare ledarerfarenhet med personalansvar • Erfarenhet av laboratorieverksamhet och processflöde • Erfarenhet av eget budgetansvar • God Systemvana • Mycket god svenska och engelska i tal och skrift Meriterande • Branschvana • Erfarenhet av reglerad verksamhet som ISO; GMP eller liknande • Vana av projektarbete Till den här rollen söker vi dig som är en trygg och förtroendeingivande ledare med erfarenhet av att leda i förändring. Vi vill hitta dig som kan bidra med nya ögon där du både kan se möjligheter till effektivisering och samtidigt få teamet att växa i genomförandet. Du förstår värdet av struktur och kvalitet och har tidigare arbetat inom regulatoriskt styrd verksamhet. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta med Lean verktyg och drivs av att bygga en lärande organisation. Då tjänsten innebär att ansvara för driften av en laboratorieverksamhet ser vi gärna att du har erfarenhet från arbete inom/kopplat till lab, alternativt motsvarande produktionsverksamhet. Om Academic Resource Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Life Science, Ekonomi & Finans, samt HR. Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm & Uppsala. Ansökan: Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV och personligt brev på svenska i PDF/Word format. Klicka nedan på ”sök tjänsten” och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: UDC0525 Vid frågor kontakta Daniel Kolski: [email protected] Observera att vi tar ej tar emot ansökningar via mail/e-post. we take you further!
Vill du tillsammans med dina kollegor vara med i pågående resa för att utveckla Nordanstigs förskolor? Då är det här jobbet för dig! Nordanstigs kommun består av flera skolorter med totalt ca 1300 barn och elever. Vi strävar efter likvärdighet och samma förutsättningar mellan förskolor och skolor, då alla elever möts upp i kommunens högstadium. Vi arbetar för bra övergångar och med en reflekterande miljö där alla får möjlighet att utvecklas och nå goda resultat. Vi söker nu rektor till Gnarps förskola. Gnarps förskola ligger centralt i Gnarp med fina omgivningar och stor gård. På förskolan går i dagsläget ca 75 barn. Förskolan är organiserad i tre arbetslag fördelat efter ålder på barn. I respektive arbetslag arbetar 3-6 pedagoger. Bland personalen finns mycket erfarenhet och god kunskap om barns olika behov. All personal har under läsåret genomfört en utbildning i AKK (Alternativ och Kompletterande Kommunikation). Pedagogisk dokumentation används som verktyg för lyssnande och delaktighet samt för att utveckla undervisningen. Vi har ett nära samarbete med specialpedagog och utvecklingspedagog som bidrar med handledning och stöd på olika sätt i verksamheten. Arbetsuppgifter Vi söker dig som är en trygg och tydlig skolledare som brinner för pedagogisk utveckling! I rollen som rektor har du ett helhetsansvar för din förskola. Du leder och fördelar arbetet på förskolan med syftet att varje barn ska utvecklas och lära i ett meningsfullt sammanhang. Du både stödjer och utmanar pedagogerna i deras arbete för att främja kvalitén på undervisningen och barnens utveckling. Du ingår i en ledningsgrupp under ledning av utbildningschef och tillsammans med andra skolledare inom förskola och skola ingår du i ett kollegialt sammanhang. Som rektor ansvarar du för att verksamheten uppfyller nationella mål och följer nationella riktlinjer. Uppdraget innebär även personal- och budgetansvar. I tjänsten ingår även uppdraget att vara kultursamordnare och leda kulturombudsträffar för förskola och grundskola. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och flera års aktuell erfarenhet av pedagogiskt ledarskap inom förskola eller grundskola. Du är väl förtrogen med systematiskt kvalitetsarbete i förskoleverksamhet. Som ledare uppfattas du som trygg och du leder för att effektivt nå gemensamma mål och förbättrade resultat på ett strukturerat och effektivt sätt. Du är en ledare som ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet, du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du har förmågan att tänka strategiskt och ta ut en långsiktig färdriktning. Som person är du initiativtagande och har en god samarbetsförmåga. För att trivas i rollen är du strukturerad och har ett lärandeorienterat och strategiskt förhållningssätt. Du är en tydlig och lyhörd ledare med personlig mognad. Med ditt kommunikativa ledarskap skapar du engagemang bland dina medarbetare. Du skapar även framgångsrika relationer med barn och vårdnadshavare. Stor vikt läggs vid det pedagogiska ledarskapet samt dina personliga egenskaper. Meriterande Meriterande är om du har chefserfarenhet med personal- och budgetansvar och har påbörjat eller genomgått den statliga befattningsutbildningen för rektorer. Övrigt B-körkort är ett krav. Inför eventuell intervju medtas aktuellt utdrag ur belastningsregister. Vi erbjuder våra medarbetare 2000 kr/år i friskvårdsbidrag och eftersträvar en jämn könsfördelning i våra verksamheter. Vi ser fram emot att få dig som vår nya kollega! Nordanstig Naturligtvis - Här förverkligar du dina livsdrömmar Nordanstigs kommun ligger i norra Hälsingland nära Sveriges mittpunkt mellan Hudiksvall och Sundsvall. Kommunen sträcker sig från kusten med sandstränder och natursköna öar, till inlandets stora skogar med känsla av vildmark och möjlighet till både fiske och alpin skidåkning. Vi har prisvärda boenden både på landsbygden och i våra många små samhällen. Vårt rika kultur- och föreningsliv engagerar många av våra cirka 9500 invånare. Vid rekrytering gör Nordanstigs kommun ett medvetet val gällande var vi vill exponera vår annons. Vi vill ej bli kontaktade av annonssäljare eller rekryteringsföretag.
Välj ett jobb för att visa detaljer