Produktionschef till Varmförzinkning
OnePartnerGroup GGVV AB
Produktionschefer inom tillverkning

Varmförzinkning är en tillverkande processindustri verksamma som ett familjeföretag i Smålandsstenar och jobbar med utveckling, försäljning, tillverkning och ytbehandling med allt samlat under ett och samma tak. Från råmaterial till färdig produkt. Vi arbetar med stål och zink, och majoriteten av våra produkter levereras till infrastrukturen. Engagerat utvecklar vi lösningar som skapar säkerhet, effektivitet och hållbarhet. Vi strävar efter att vara enkla och flexibla på ett sätt som stärker både vår egen och våra kunders konkurrenskraft.    Varmförzinkning söker nu en Produktionschef. Trivs och utmanas du av att arbeta med en variation av utvecklande ansvars- och arbetsuppgifter med medarbetare och produktion i fokus? Då kan det vara dig vi söker.    Om rollen: Som Produktionschef får du en strategisk roll där du leder och inspirerar våra produktionsmedarbetare och gruppchefer. Ditt fokus ligger på att skapa en positiv, trygg och högpresterande arbetsmiljö där teamet motiveras att nå sina mål. Du har det övergripande ansvaret för att planera, genomföra och optimera produktionen för att uppnå verksamhetens ställda mål. Genom effektiv resursstyrning och ett ständigt förbättringsarbete säkerställer du smidiga flöden, kostnadseffektivitet och rätt kvalité.Du rapporterar till VD.   Exempel på ansvarsområden: Leda, coacha och utveckla produktionspersonalen Ansvara för produktutförandet, leveranstider och produktivitet  Avdelningens användning av affärssystemet (Monitor ERP) följs Säkerställ att drift och underhållsrutiner efterföljs Personal och arbetsmiljöansvar för medarbetarna i produktionen Kompetensutveckling för medarbetarna i produktionen Företagets värdegrund efterlevs, genom ett närvarande ledarskap   Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av ledarskap inom tillverkningsindustrin Är utbildad inom teknik, produktion eller motsvarande Har god förståelse för både produktionsteknik och kvalitetsstyrning Är en kommunikativ och trygg ledare med god beslutsförmåga Trivs med att arbeta mål- och resultatinriktat tillsammans med ditt team Meriterande: Erfarenhet av stålindustri med tillverkning Tidigare erfarenhet av Monitor ERP   Vi erbjuder dig:  En roll som innebär en nyckelposition i företaget där du får vara med och påverka samt ges stora möjligheter att utvecklas inom bolaget. Dessutom kommer du till ett härligt, sammansvetsat gäng där man stöttar och hjälper varandra. Vi är ett stabilt familjeföretag där vi vågar investera i framtiden, verkar i en spännande bransch och där vi ständigt jobbar med nya projekt. Varmt välkommen till oss!    Vill du veta mer?  I denna rekrytering samarbetar Varmförzinkning med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Stina Runesson på 073 413 08 24 alternativt [email protected].  I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Interim HR-chef till SRV!
Jurek Recruitment & Consulting AB
Personal- och HR-chefer

Jurek söker en Interim HR-chef till det kommunala bolaget SRV Återvinning i södra Stockholm.   Välkommen med din ansökan idag! Om uppdraget  På SRV genomförs just nu ett större förändringsarbete, med det långsiktiga målet att skapa ett hållbart företag inom återvinningsbranschen.. Just nu söker vi på Jurek en person som vill bli en del av detta förändringsarbete och arbeta som Sektionschef HR och arbetsmiljö. Arbetsuppgifter • Leder, driver och utvecklar sektionen HR och arbetsmiljö strategiskt, taktiskt och operativt utifrån SRV:s Strategi och affärsplan • Säkerställer ett aktivt stöd inom HR-området gentemot övriga företaget inom exempelvis HR-utveckling, utbildning, personalärenden, rekrytering, personlighetstester, inhyrning, rehabilitering, lönesättning, befattningsvärderingar, förhandlingar, arbetsrätt, omställning, arbetsmiljö, statistik mm • Samverka med övriga chefer i verksamheten och deltaga i olika forum, lokala ledningsgrupper vid behov och närvara vid personalmöten • Planera, leda, driva och utveckla sektionen HR och arbetsmiljö strategiskt, taktiskt och operativt utifrån SRV:s Strategi- och affärsplan Vem är du? Vi ser att du ska uppfylla följande; • Du har en examen från högskola/universitet inom HR/beteendevetenskap eller utbildning som SRV bedömer likvärdig • Minst 10 års dokumenterad erfarenhet av kvalificerat arbete inom HR, varav minst 5 år som HR-chef eller motsvarande • Bred erfarenhet inom HR-området och har mycket goda kunskaper inom arbetsrätt, arbetsmiljö och förhandlingar • Goda kunskaper inom HR-utveckling, personalutbildning, löpande personalärenden, rekrytering, inhyrning, rehabilitering, lönesättning, befattningsvärderingar, omställning, statistik • Erfarenhet från flertalet olika branscher • Erfarenhet från bransch inom avfall/återvinning eller process/tillverkningsindustri • Krav på B-körkort • Goda kunskaper att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift Meriterande önskemål: • Arbetat som konsult inom HR-utveckling och projektledning • Vana att arbeta med utvecklingsfrågor och uppföljning • Dokumenterad ledarskapsutbildning, t ex Försvarshögskolan eller liknande Personliga egenskaper kommer att tas i beaktning. Du är en prestigelös och stabil ledare med starkt driv. Du är strategisk, analytisk och lösningsorienterad, med god förmåga att planera, påverka och samarbeta. Du är målinriktad, strukturerad och bidrar där det behövs. Du erbjuds Tjänstens omfattning är på 100% med start omgående och löper i sex månader, med chans till eventuell förlängning. Plats för utförandet av uppdraget samt plats där arbetet sker i huvudsak är i Huddinge. Arbetstiderna är måndag–torsdag 08.00–17.00 och fredag 08.00–15.00. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig kandidatansvarig Therese Sundin på [email protected]    Om verksamheten Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management

1 juli 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Plan- och bygglovschef
Hudiksvalls kommun
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Vill du vara med och forma framtidens byggande – och göra skillnad för både invånare och samhälle?  Hudiksvalls kommun står inför tillväxt, förändring och nya möjligheter. Vi söker nu en strategisk och närvarande ledare till rollen som plan- och bygglovschef – en nyckelperson i arbetet för ett hållbart och attraktivt samhälle.  Hos oss leder du ett team med 14 kompetenta medarbetare och ansvarar för hela plan- och bygglovsprocessen. Det innebär en kombination av strategiskt ansvar och operativt ledarskap, i en verksamhet där samhällsplanering och vardagsnära service går hand i hand.   Vi har en viktig roll – både i människors byggdrömmar och i kommunens framtid.  Vi planerar hur mark och vatten ska användas på ett smart och hållbart sätt, och vi ser till att byggandet sker enligt gällande regler.  Hos oss arbetar vi med detaljplaner, bygglov, tillsyn och strandskyddsfrågor – allt för att skapa ett tryggt, hållbart och välplanerat samhälle.   Vi sitter i moderna lokaler i det nybyggda kontorshuset Skeppet, vid Hudiksvallsfjärden – fem minuter från stadskärnan, med restaurang i huset och närhet till både stad och natur.    Arbetsuppgifter Som plan- och bygglovschef har du ett övergripande ansvar för att leda, utveckla och kvalitetssäkra arbetet inom plan- och bygglov. Det innebär att du:  - leder och motiverar medarbetarna i det dagliga arbetet  - samordnar processer och tar fram beslutsunderlag  - säkerställer att verksamheten följer plan- och bygglagen, miljöbalken och andra relevanta regelverk  - representerar verksamheten i interna och externa sammanhang  - samverkar med Byggnadsnämnden och andra förvaltningar  Du har fullt ansvar för personal, budget, verksamhet och arbetsmiljö. Du ingår i ledningsgruppen för Bygg-, miljö- och räddning och rapporterar direkt till förvaltningschefen samt har ett nära samarbete med Byggnadsnämnden.   Din profil Vi söker dig som har: akademisk examen inom samhällsbyggnad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig (i undantagsfall kan relevant erfarenhet vägas in) ledarerfarenhet god kunskap om plan- och bygglovsprocessen mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift B-körkort digital kompetens och erfarenhet av att arbeta i olika verksamhetssystem och GIS Meriterande är om du dessutom har:  - utbildning inom PBL, kommunal- och förvaltningsrätt  - ledarskapsutbildning  - erfarenhet av myndighetsutövning i en politisk styrd organisation  Som person är du lyhörd, tydlig och lösningsfokuserad. Du trivs i händelsernas centrum och har förmåga att planera, organisera och samordna arbetet på ett realistiskt och strukturerat sätt. Du leder med delaktighet och engagemang, och skapar goda förutsättningar för samarbete – både inom teamet och med andra aktörer. Med en stark vilja att bidra till samhällsnytta bygger du trivsel, tillit och utveckling omkring dig.  Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Under sommaren kan svarstiderna vara något längre än vanligt på grund av semestertider. Vi återkopplar så snart vi har möjlighet och tackar för ditt överseende.   Varmt välkommen med din ansökan!   Om förvaltningen Vi släcker bränder. Vi mäter buller, fukt och radon. Vi jobbar för att minimera risker för människors hälsa och miljö genom kontroller av livsmedel, avlopp, kemikalier, alkoholservering, dricksvatten, hissar och ventilationer. Vi planerar kommunens framtid genom översiktsplaner och detaljplaner. Ska du bygga nytt, bygga om eller bygga till hemma ser vi över ditt bygglov. Vi arbetar med strandskydd, för tobak- och rökfria miljöer och kan vara ett stöd i frågor som handlar om din och andras säkerhet. Vi bidrar till en säkrare och tryggare kommun för de som lever, verkar och bor här. Vi är bygg-, miljö- och räddningsförvaltningen en del av Hudiksvalls kommun. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.  I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

1 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Biträdande rektor till Kungsholmens grundskola
Stockholms kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss på Kungsholmens grundskola Kungsholmens grundskolas vision är att vara en skola att längta till för våra elever, medarbetare och vårdnadshavare. Kungsholmens grundskola F-9 är en innerstadsskola bestående av grundskola, anpassad grundskola, fritidshem och fritidsklubb, med cirka 1150 elever. Vi har cirka 190 medarbetare, där andelen legitimerade lärare är hög. Våra jämförelsetal avseende elevprestationer, AMI och ekonomisk resultatuppföljning har varit höga och stabila över tid. Verksamheten bedrivs i två fastigheter, en vid Fridhemsplan och en vid Stadshagen. Utöver detta ansvarar vi även för en av Stockholms stads skolakuter. Skolan ligger nära flertalet kommunikationer och med korta avstånd till grönområden, närheten till Mälaren med omgivningar samt stadens kulturutbud används som kompletterande lärmiljöer i undervisningen. Skolledningen består av rektor och fem biträdande rektorer samt en administrativ chef. Genom att lägga en stabil grund under de tidiga skolåren tänker vi att eleverna ges goda förutsättningar för att lyckas under hela sin skolgång. Läs mer om vår skola: Kungsholmens grundskola, anpassad grundskola 1–9  Vi erbjuder Välkommen till en arbetsplats i en mångsidig och utvecklingsorienterad miljö där vi strävar efter att skapa en kreativ och trygg lärmiljö. Vår skola har ett starkt engagemang för elevernas lärande, välmående och framtida utveckling. Som anställd hos oss har du möjlighet till semesterväxling, flextid och friskvårdsbidrag.  Din roll Vi söker nu en biträdande rektor som kan bidra till att förverkliga vår vision och leda arbetet framåt tillsammans med ledningsgrupp och personal. Rollen som biträdande rektor innebär att du utövar ditt ledarskap nära elever och medarbetare. I det vardagliga arbetet hanterar du möten och kontakter med elever, vårdnadshavare och medarbetare, ofta i samverkan med andra professioner i skolan. Rollen innebär att i hög grad vara operativ under ett delegerat ansvar och att säkerställa att undervisningen utgår från vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Som biträdande rektor ingår du i skolans ledningsgrupp och bidrar där i arbetet med skolans strategiska och långsiktiga utveckling. Genom ett tillitsfullt ledarskap utvecklar du en pedagogiskt väl fungerande verksamhet med tydlig struktur, höga resultat och god arbetsmiljö. Skolledningen har ett gemensamt ansvar för att leda skolans arbetslag och verksamhet. Under läsåret 25/26 kommer denna tjänst vara inriktad mot F-3, men ditt chefsansvar kommer att variera över tid, beroende på behov och prioriteringar i verksamheten. Detta innebär att du behöver vara intresserad av, samt ha förmågan, att leda skolverksamhet för olika åldrar, områden samt skolformer. Din kompetens, erfarenhet och ledarskap Vi söker dig som har högskoleutbildning i pedagogik. Du har flerårig aktuell erfarenhet som biträdande rektor inom grundskolan med god kunskap om grundskolans styrdokument. Med flerårig erfarenhet av att leda och utveckla personal på både individ- och gruppnivå är du proaktiv som ledare och drivande i utvecklingsarbetet. Meriterande för rollen är avslutat eller pågående rektorsprogram samt ledarskapsutbildningar, exempelvis Stockholms stads ledarskapsutbildning. Meriterande är även god kännedom om läraruppdraget i grundskolans alla stadier. Vi söker dig som har förmågan att kommunicera klart och tydligt och ser till att budskap når fram och att alla inblandade har en gemensam förståelse för mål och förväntningar. Du planerar och organiserar arbetet på ett sätt som skapar tydlighet och effektivitet. Du inspirerar och motiverar andra genom att skapa delaktighet och engagemang. Du ger dina medarbetare förutsättningar att lyckas genom att fördela ansvar, samordna insatser och vara en tydlig och trygg referenspunkt i vardagen. Vi söker en biträdande rektor som tänker långsiktigt och strategiskt – du ser helheten, förstår konsekvenserna av beslut och anpassar dina handlingar därefter.  I ditt ledarskap har du förmåga att agera självständigt och fatta beslut med omdöme, även under tidspress. Du är trygg i att fatta beslut och du har en stark drivkraft att skapa goda förutsättningar för både elever, medarbetare och kollegor. Du är en lagspelare som trivs i samarbete och som ser värdet i att bygga relationer. Samtidigt har du förmågan att lyfta blicken, analysera verksamhetens behov och sätta en tydlig riktning framåt. För att trivas hos oss tror vi att du är en kreativ problemlösare som vågar tänka nytt – och som har förmågan att omsätta idéer i praktiken. Du växlar mellan det operativa och det strategiska, och du bidrar med både struktur och nytänkande i vardagen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, motivation och engagemang för tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

1 juli 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Gruppchef Systemintegration
SAAB AB
Produktionschefer inom tillverkning

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Din roll Är du en ansvarsfull, engagerande och initiativrik ledare som vill bidra till en säkrare värld? Då kan rollen som gruppchef på sektionen DHC & System Integration vara rätt nästa steg för dig. Som gruppchef leder du ett team på cirka 15 erfarna och drivna ingenjörer med bred kompetens inom teknisk utveckling, anskaffning och vidmakthållande av produkter och tjänster. Verksamheten riktar sig både mot svenska och internationella kunder och våra huvudsakliga fokusområden är sjukvårdssystem, CBRN (kemiska, biologiska, radiologiska och nukleära hot) samt systemintegration inom olika delar av försvarsmateriel. I rollen har du ansvar för att leda och fördela resurser i det dagliga arbetet, säkerställa operativ framdrift och bidra till att teamet har rätt förutsättningar för att leverera mot mål. Det innebär även att du har god verksamhetsförståelse och förmåga att se kopplingen från teknik till slutkund. Du förväntas vara närvarande i det operativa arbetet, samtidigt som du bidrar till utveckling på en strategisk nivå genom ditt deltagande i sektionens ledningsgrupp. Där driver du tillsammans med övriga chefer frågor som rör affärsmässiga mål, resursplanering och ett hållbart arbetsklimat. Rollen innebär ett nära samarbete med andra delar av organisationen, och vissa resor förekommer i tjänsten. Din profil Du har ett stort intresse för ledarskap och drivs av att skapa en miljö där människor utvecklas, mår bra och presterar tillsammans. Du leder på ett inkluderande och prestigelöst sätt, med tydlighet och omtanke, och har förmågan att anpassa ditt ledarskap efter både individ och situation. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av att leda andra, till exempel som projektledare, team- eller linjechef, men viktigast är att du har viljan och potentialen att fortsätta växa i ditt ledarskap. Du är ansvarstagande, lyhörd och nyfiken, och har lätt för att växla mellan operativa frågor och ett mer strategiskt helhetsperspektiv. För att trivas i rollen behöver du uppskatta samarbete, kommunikation och en miljö där det händer mycket. Du delar gärna med dig av din energi, bygger förtroende och skapar engagemang i det dagliga arbetet. Krav för tjänsten: * Några års erfarenhet av en ledande roll * Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift * B-körkort Meriterande är: * Erfarenhet av systemintegration * Erfarenhet från försvarsindustrin eller närliggande tekniska miljöer * Engagemang som tidvis tjänstgörande soldat eller reservofficer Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Observera att urvalsarbetet för denna rekrytering startar under vecka 33.

1 juli 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Platsansvarig till Nordic Wellness Sundbyberg Centrum
Sportlife M W AB
Chefer inom friskvård, sport och fritid

Är du en naturlig ledare som gillar att ta ansvar, jobba med människor och inspireras av träning? Då kan du vara vår nästa platsansvarig – en roll där du får kombinera team, utveckling och träningsglädje varje dag!  Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 350 klubbar och ett antal padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal – och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar, har över 500 000 medlemmar och fortsätter vår expansionsresa framåt. Vi söker nu en platsansvarig till vår klubb, Sundbyberg Centrum i Stockholm. Det här är en perfekt möjlighet för dig som är redo att ta ditt första steg in i ledarskap – eller kanske redan har provat och vill växa vidare i en fartfylld och positiv miljö. Om rollenSom platsansvarig är du klubbens ledare och förebild. Du ansvarar för att skapa en klubbmiljö där både medlemmar och medarbetare trivs. Du jobbar nära teamet i receptionen, coachar i service och sälj och ser till att klubben håller högsta standard. Ansvaret vilar på dig, men inte exklusivt. Du arbetar tillsammans med din distriktschef, divisionschef och andra platsansvariga. Dessutom har ni hjälp av gemensamma system och stöd för att briljera inom HR, sälj, ekonomi, marknad och IT. Du jobbar din största del av tiden i receptionen under klubbens öppettider, vilket också betyder att du behövs på plats minst två kvällar per vecka och minst en helg per månad. Exempel på vad du kommer göra: Leda och stötta ditt team i det dagliga arbetet Bemanna och schemalägga Jobba praktiskt i receptionen – service, försäljning och medlemskontakt Ha koll på budget, administration och klubbens resultat Skapa lokala event och inspirera till träningsglädje Vara med och forma klubbens kultur och stämning                                                        Vi söker dig som: Vi söker dig med stort ansvarstagande som kan driva medlemsutvecklingen och klubbens träningsupplevelse framåt. Du är flexibel, gillar att arbeta i ett högt tempo och tycker det är roligt med förändringar i ditt arbete. Sälj och service är arbetsuppgifter du trivs med och är van vid samt att du tycker om att motivera och leda dina medarbetare i det dagliga arbetet. Tjänsten som platsansvarig sätter din förmåga att arbeta självständigt på prov och som person är du lösningsorienterad, positiv och professionell i alla möten med såväl medlemmar, medarbetade och kollegor.  Vi ser att du har goda kunskaper i det svenska språket och kan använda det såväl i tal som skrift. Vad du får hos oss: En rolig och inspirerande arbetsplats där vi växer tillsammans Fri träning på alla våra klubbar Möjlighet att utvecklas – vi ser ofta våra platsansvariga ta nästa kliv inom företaget Stöd från chefer och kollegor som vill se dig lyckas Ett arbete där du gör skillnad – varje dag Ansökan Tjänsten är på 100 % Vi tillämpar 6 månaders provanställning Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Sök idag – vi vill höra från dig!Urval och intervjuer sker löpande – så vänta inte. Skicka in din ansökan idag och bli en del av Nordic Wellness-familjen, där vi tillsammans lever våra värdeord: Fun. Movement. Strong. Together.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Head of IT Enterprise Services till BAE Systems Sverige

Till våra företag som finns i Bofors och Örnsköldsvik söker vi nu en erfaren, strategisk och drivande IT-chef som vill ta helhetsansvar för våra centrala IT-tjänster i en organisation med höga säkerhetskrav och tillväxt. [PM1] I denna roll kommer du jobba både operativt och strategiskt där du säkerställer att[PM2]  verksamheten har en modern och stabil IT-miljö. Din framtida utmaning Som Chef för IT-avdelningen rapporterar du till CIO och ha ett nära samarbete med övriga avdelningar inom sektionen vilka är ”Business Solutions”, ”PMO Digitalization and Business Improvements” samt ”Cyber Security and Compliance”. Ditt ansvar är IT-avdelningen (Enterprise Services) där du ansvarar för en säker, stabil och effektiv IT-leverans av bland annat arbetsplats, service desk, nätverk och infrastruktur. Du leder och utvecklar IT-avdelningen för att säkerställa effektiva arbetsmetoder och supportprocesser. Avdelningen är primärt en beställarorganisation och jobbar främst med underleverantörer. Ansvarsområden Strategisk, taktiskt och operativt styra IT-leveransen. Leda och utveckla IT-funktionen för att säkerställa stabil, kostnadseffektiv och säker IT-drift. Säkerställa att IT-miljön är i linje med affärsmål och verksamhetsstrategier. Stödja och leda interna service delivery managers med struktur och riktning. Driva och säkerställa att digitala initiativ implementeras och anpassas framgångsrikt i verksamheten. Säkerställa tydlig och effektiv styrning av leverantörer. Samverka med interna och externa intressenter för att identifiera möjligheter för innovation och effektivisering. Ansvara för säkra och stabila OT-teknologier. Samverka med applikationsförvaltnings-, informationssäkerhets- och arkitekturorganisationen. Leda och ansvara för våra partners. Personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar ingår i tjänsten.  Vi söker dig som: Relevant akademisk examen inom exempelvis teknik, IT, ekonomi eller management. Har flera års erfarenhet av ledande roller inom IT-drift eller infrastrukturtjänster. Starkt affärssinne och förmåga att driva en outsourcad leverantörskedja. Kunskap om IT-arkitektur och driva långsiktig modernisering. Erfarenhet av ITIL och processutveckling i en multisourcad leverans. Djup förståelse för IT-säkerhet och informationssäkerhet, inklusive hur dessa tillämpas i driftmiljöer. God kommunikativ och pedagogisk förmåga för att skapa engagemang och tydlighet på alla nivåer i organisationen. Starka ledarskapsförmågor och vana att arbeta tvärfunktionellt. Flytande svenska och engelska i tal och skrift.  Vad du blir en del av Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer att få vara med när produkten blir till från idé till dess att den rullar ut till kund. Du kommer att få jobba med framtidens teknik i ett globalt företag där du har stora möjligheter till kompetens & karriärutveckling.   Om du inte kan se filmen, klicka på länken: https://youtu.be/sbvv-Jm2PhI BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 100 000 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur. Om BAE Systems Hägglunds  BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet. Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se - www.hogakusten.com/sv Om BAE Systems Bofors BAE Systems Bofors är ett högteknologiskt företag som utvecklar och integrerar vapensystem. Företaget har ca 650 anställda och har ett omfattande samarbete med underleverantörer både i närområdet och i övriga Europa. De huvudsakliga produkterna som tillverkas är artilleripjäser, marina pjäser, intelligent ammunition och fjärrstyrda vapensystem. Man tillhandahåller även teknologier och anpassat underhållsstöd. Företaget är en nationell resurs med unik spetskompetens vad gäller pjässystem inklusive avancerad ammunition. Här får du stöd att möta dina utmaningar på bästa sätt. BAE Systems Bofors är en del av en stor koncern vilket skapar globala möjligheter och internationella erfarenheter. Som anställd erbjuds du program för personlig utveckling och utbildning om du har ambitioner att växa både på ett personligt och ett kompetensmässigt plan. BAE Systems Bofors vill att du ska trivas både på och utanför jobbet, därför satsar man på områden som bidrar till att du kan hitta en god balans i livet Kontaktperson Har du frågor kring tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Ola Pettersson, Axö Consulting AB, 070 - 377 02 45. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum Vi arbetar med försvarssekretess, vilket innebär både legala krav samt speciella krav från våra kunder på oss som företag. Befattningen är placerad i säkerhetsklass, den som anställs ska därför genomgå säkerhetskontroll och drogtest. Tjänsten är tillsvidareanställning, placeringsort är Karlskoga eller Örnsköldsvik. Övrigt Resor förekommer frekvent i tjänsten till våra verksamhetsorter. Även resor till leverantörer förekommer samt enstaka utlandsresor.

1 juli 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Teamledare Fordon
SAAB AB
Produktionschefer inom tillverkning

Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Som Teamledare får du en central roll i att skapa en välfungerande och trivsam verkstadsmiljö. Du leder ett engagerat team av fordonstekniker och ser till att den dagliga driften flyter på smidigt. Tillsammans med teamet planerar och organiserar du arbetet, samtidigt som du bidrar med din egen tekniska kompetens när det behövs. I rollen ingår att utveckla arbetsrutiner, säkerställa hög kvalitet och driva förbättringar för att nå våra gemensamma mål. Vi erbjuder dig en varierad och utvecklande roll i ett team där samarbete, ansvar och yrkesstolthet står i fokus. På Saab får goda möjligheter att påverka och utvecklas, både som ledare och tekniker. Din profil För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har både teknisk kompetens och ett intresse för att leda och engagera andra. Du har en bakgrund som fordonstekniker och är trygg i din yrkesroll, samtidigt som du har erfarenhet av att leda andra i det dagliga arbetet. Du är van att arbeta lösningsorienterat, gillar ett högt tempo och har ett prestigelöst förhållningssätt. Som Teamledare deltar du i den dagliga verksamheten och ser till att laget fungerar som helhet. Som person är du kommunikativ, lyhörd och har lätt för att skapa ett gott arbetsklimat runt dig. Vi ser gärna att du har: * Relevant yrkesutbildning som fordonstekniker * Minst 5 års erfarenhet av arbete med personbilar och/eller tunga fordon * Erfarenhet av ledarskap eller teamledning * Goda kunskaper inom fordonsel, hydraulik, pneumatik och AC * Körkort klass B * Kunskap i Microsoft Office * Flytande svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: * Certifiering som fordonstekniker * Erfarenhet av Försvarsmaktens terrängfordon * Kunskap om arbetsmiljölagstiftning och säkerhetsföreskrifter * Körkort klass C eller CE Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Observera att urvalsarbetet för denna rekrytering startar under vecka 33.

1 juli 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Enhetschef Regiontransporter
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Inköps-, logistik- och transportchefer

Försörjningsförvaltningen är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i hela Västra Götaland med fokus på försörjning och logistik till regionens olika verksamheter. Vi utvecklar och levererar bland annat tjänster inom måltider, tvätt, läkemedelsnära produkter och hjälpmedel, samt lagerhåller och distribuerar produkter. Om oss Regiontransporter är Västra Götalandsregionens åkeri för transporter av prover, läkemedel, post, paket och mindre gods mellan alla Västra Götalandsregionens egna enheter, samt de externa enheter Västra Götalandsregionen har avtal med. Enheten har ca 40 turbilar/fordon och utgår från regionens större sjukhus. Inom enheten är vi ca 25 medarbetare, där de vanligaste rollerna är bilförare, koordinator och processledare. Framåt är ambitionen att avdelningen skall växa och arbeta mer förvaltningsövergripande. Avdelningen kommer verka i tätt samarbete med avdelningarna för Lager och Materialadministration. Om arbetet Som enhetschef för Regiontransporter säkerställer du tillsammans med dina medarbetare transporten mellan regionens verksamheter. Du har det övergripande ansvaret verksamhet, ekonomi och personalansvar för cirka 20 medarbetare som arbetar i rollen som bilförare. Tillsammans bidrar ni till att säkerställa en patientsäker vård i Västra Götalandsregionen. Du kommer ha ett nära samarbete med de flesta av Västra Götalandsregionens verksamheter och enheter. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Till ditt stöd i arbetet har du b la koordinatorer, processledare och en HR -och ekonomifunktion. Dina huvudsakliga arbetsområden: Ansvara för verksamhetens dagliga drift Utveckla struktur och arbetssätt som bidrar till ökad effektivitet och kvalitet för enheten Ansvara för enhetens ekonomi och budgetarbete Ansvara för kompetensförsörjning och kompetensutveckling inom enheten Personal- och arbetsmiljöansvar Tät kontakt med samarbetspartners kring behov och lösningar kring transporter Om dig Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete som chef med ansvar för verksamhet, ekonomi och personal (VEP). Det är meriterande om du har erfarenhet inom området logistik/transport samt erfarenhet inom offentlig verksamhet. Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, gärna med inriktning logistik/transportledning. Alternativt har du gymnasieutbildning med god arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Genom ett tydligt och entusiasmerande ledarskap stödjer, utvecklar och motiverar du enheten för att ni tillsammans ska nå verksamhetens mål och kundens krav. Med ditt ledarskap skapar du en god arbetsmiljö där medarbetarna utvecklas och vill vara delaktiga och kreativa. Du har fokus på kvalitet och har en tydlig kommunikationsförmåga både i tal och skrift. Du har mycket god förmåga att etablera samverkan och skapa förtroendefulla relationer och trivs med att ha ett brett kontaktnät inom regionen. Vidare följer du upp samt utvärderar verksamhetens kvalitet och måluppfyllnad på ett strukturerat sätt. Du har B-körkort. Där det är möjligt använder vi kollektivtrafik vid resande. Vi värdesätter våra chefer och kommer hjälpa dig att utvecklas. Vi erbjuder regelbunden utbildning och kompetensutveckling. Välkommen med din ansökan, senast 10 augusti! Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. I en senare del av rekryteringsprocessen kommer kapacitets- och arbetspsykologiska tester att genomföras. Efter sista ansökningsdag kommer vi att kontakta de kandidater som är aktuella för en första intervju. Med hänsyn till semestertider planerar vi för intervjuer den 21 och den 25 augusti, mer information får du under ansökningsförfarandet.    Chefsrekryteringsprocessen i Västra Götalandsregionen utgår från fyra chefskriterier; värdegrundsbaserat, mål- och resultatorienterat, kommunikativt och utvecklingsorienterat chefskap. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

1 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Enhetschef till Område Funktionsstöd, LSS
Omsorg i Bjuv AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?" Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle. Vad jobbar du för? Inom Omsorg i Bjuv arbetar vi för kvalité, trygghet och trivsel. Vi är medskapare, vi är nyfikna och ser möjligheter i förändringsarbete. Vi arbetar tillsammans för att skapa en god vård och omsorg för invånarna i Bjuvs kommun. "Så har vi aldrig gjort förr" används som beröm. Vill du vill du vara med att forma ett samhälle tillsammans med oss? Sedan våren 2021 organiseras verksamheterna inom vård och omsorg i ett kommunalt helägt bolag, Omsorg i Bjuv AB, som på uppdrag av förvaltningen ska arbeta hälsofrämjande och förebyggande för de invånare som behöver våra insatser kan leva ett värdigt liv och känna välbefinnande. ARBETSUPPGIFTER Söker du ett meningsfullt och utvecklande uppdrag som enhetschef inom Område Funktionsstöd där du får möjlighet att driva utvecklingen av verksamheten? Ser du som ledare kopplingen mellan hög trivsel och kompetens hos medarbetarna och kvaliteten som levereras och högt förtroende hos dem vi är till för? Är du ledaren som tillsammans med kollegor och medarbetare hittar kreativa vägar för att ta verksamheten vidare och förbi utmaningar och hinder? Ser du misstag som en möjlighet till lärande? Har du målet i sikte? Och sist men inte minst får du människor med dig? Om ja, då är du välkommen med din ansökan! Uppdraget är enhetschef för bostad med särskild service för vuxna enligt LSS § 9:9 och boendestöd enligt SoL. Du kommer att ingå i ledningsgrupp inom Område Funktionsstöd som idag består av verksamhetschef, enhetschefer och verksamhetsutvecklare där förtroende och tillit i ett öppet klimat är av stor vikt och där du ges möjlighet att vara med och påverka utvecklingen. Som enhetschef inom Område Funktionsstöd är du nära din medarbetare för att leda och utveckla verksamheten genom att vara en tydlig och synlig ledare. Uppdraget innebär att du planerar, driver och följer upp verksamheten för att hålla en hög kvalitet i de tjänster som levereras. Uppdraget innebär även att driva arbetet med en hög grad tillit för att utveckla medarbetarna och en god arbetsmiljö. Som enhetschef ska du också driva en effektiv verksamhet utifrån budget och resurser, analysera och vidta eventuella åtgärder vid avvikelser. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet som ledare med för uppdraget relevant högskoleexamen.  Vår verksamhet ska präglas av god kvalitet, trygghet och trivsel. Det innebär att du ska ha ett gott bemötande mot de personer som du möter i ditt arbete. De du träffar i ditt arbete ska känna sig trygga med stödet ifrån dig. Det arbete du utför innebär att du förmedlar förtroende till de du möter. Vår verksamhet präglas av inflytande och delaktighet för att bibehålla den enskildes självbestämmande och integritet. Därav behöver du arbeta bra med andra människor och relaterar till dem på ett smidigt och lyhört sätt. Du arbetar strukturerat, självständigt och uppnår resultat. Du är en person med tydligt verksamhetsfokus och intresse för utveckling. Ditt ledarskap präglas av prestigelöshet och god helhetssyn. Du leder, motiverar och ger befogenheter till andra för att nå gemensamma mål.  Du leder med exempel, skapar laganda, engagemang och delaktighet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt din vilja och intresse för att skapa ett positivt arbetsklimat genom tillit och delaktighet för dina medarbetare.  Vi ser gärna att du har kompetens, intresse och erfarenhet av arbete inom LSS verksamheter. Tjänsten kräver körkort. ÖVRIGT Välkommen med din ansökan, då urval och intervjuer kommer att ske löpande.  Vi undanber oss kontakt från andra annonsörer.  För att kunna komma i fråga för en anställning i Omsorg i Bjuv AB, Bjuvs kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Registerutdraget uppvisas först vid erbjudande om anställning.  Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare till en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Bjuvs kommun, där Omsorg i Bjuv är en del av koncernen, är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag. Känsla skapar Familjen Helsingborg. Vi är Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. familjenhelsingborg.se

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025