Schakt och transport är en del av Region Special inom Skanska Väg och anläggning. Vi är specialister på entreprenadmaskintjänster, masshantering och massförflyttning. I Göteborg står vi redo att ta nästa steg mot en ännu mer affärsmässig, hållbar och effektiv verksamhet. Nu söker vi dig som vill vara med på resan – och bli en del av ett starkt team med stor laganda och gemensamma mål! Är du en engagerad ledare som vill bidra till Skanskas fortsatta framgång? Som produktionschef inom masshantering har du ett övergripande ansvar för att samordna och leda verksamheten. Du arbetar nära våra kunder, främst inom Skanska Väg och anläggning, och har en nyckelroll i att skapa effektiva, hållbara och lönsamma projekt. Rollen innebär ett brett ansvar där du både leder produktionen och driver utveckling, samtidigt som du säkerställer att verksamheten bedrivs enligt gällande lagar och interna riktlinjer. Dina främsta ansvarsområden: - Planera, leda och följa upp produktionen mot uppsatta mål - Organisera och bemanna produktionen utifrån projektens behov - Säkerställa efterlevnad av lagar, regler och krav inom arbetsmiljö, kvalitet och miljö - Ansvara för verksamhetens ekonomi – budget, prognos och uppföljning - Skapa och vårda relationer med beställare, leverantörer och kunder Utöver detta är du en aktiv del i verksamhetens utvecklingsarbete och leder enligt Skanskas värderingar, uppförandekod och etablerade arbetssätt. Du är en nyckelspelare som driver arbetet framåt och ser till att teamet når målen på ett ansvarsfullt sätt. Har du intresse för hållbara lösningar inom masshantering och återbruk? Vi söker dig som är en erfaren produktionschef som vill fortsätta utvecklas i din roll, eller en driven arbetsledare som är redo att ta nästa kliv i karriären. Du har minst fem års erfarenhet inom bygg- och anläggningsbranschen eller motsvarande för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet. Du har även minst tre års erfarenhet i en arbetsledande roll och ett intresse av att förädla och återanvända massor. Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av masshantering. För att trivas hos oss är det viktigt att du får energi av att lösa kundens utmaningar med hjälp av din lokalkännedom och ditt affärsdriv. Du har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt och värdesätter hög leveranssäkerhet. Om du dessutom har ett intresse för återbruk och vill arbeta i en verksamhet där teknik, affär och miljö möts – då har du hittat rätt. Det är krav på flytande kunskaper i svenska i tal och skrift samt B-körkort. Tjänsten utgår från vårt kontor i Göteborg och resor inom regionen förekommer. Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via länken senast 10 augusti. Vi kommer att gå igenom samtliga ansökningar efter sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta projektchef Johanna Ruul på telefon 010-448 69 33. I samband med denna rekrytering kommer det att genomföras alkohol- och drogtester. Vi ser fram emot din ansökan! Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.
SweMaint i Malmö söker nu en utvecklingsorienterad Produktionschef med helhetsansvar för vår produktion av underhållstjänster för vagn och lok vid våra 12 verkstäder i Sverige. Du ansvar för 9 Verkstadschefer och totalt ca 230 medarbetare. Bakgrunden till rekryteringen är en pensionsavgång och tillträdesdatum är beräknat till vintern/våren 2026. Är du en erfaren ledare med tekniskt intresse, och brinner för att utveckla både människor och produktion? Vill du arbeta i ett framtidsinriktat företag med lång järnvägstradition och samtidigt vara med och forma framtidens underhållstjänster för vagnar och lok? Då kan detta vara din nästa utmaning! Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer. Om tjänsten Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst i Sveriges ledande företag underhålls-tjänster för vagnar och lok. Tjänsten innebär många kontaktytor både internt och externt, samt en del resor i tjänsten. Som Produktionschef är du en nyckelperson i SweMaints ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Du ansvarar för att leda, driva och utveckla hela produktionsverksamheten inom affärsområdet vagn och lok, i nära samarbete med våra verkstadschefer och stödfunktioner. Du har en central roll i att säkerställa: • Effektiv produktion, leveransprecision och hög kvalitet • Ständiga förbättringar och optimering av processer • Kompetensförsörjning och bemanningsplanering • Hög säkerhetsnivå och god arbetsmiljö • Uppföljning av budget, investeringar och nyckeltal Du kommer även att företräda företaget externt mot kunder, affärspartners och myndigheter. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Övergripande ansvar för produktionens resultat och utveckling • Personalansvar för verkstadschefer inom vagn och lok • Koordinering mellan kundkrav och verkstadsresurser i samråd med KAM • Rapportering till ledning och styrelse om produktion, kapacitet och projekt • Driva investeringar och reinvesteringar i produktionsresurser • Aktivt arbeta med arbetsmiljö och säkerhetsfrågor • Delta i strategisk planering och framtidsfrågor för verksamheten Vem är du? Vi söker dig som har: • Minst 5 års erfarenhet av en ledande befattning, gärna inom verkstads- eller tillverkningsindustri. • Har du tidigare erfarenhet av produktion av underhållstjänster är det värdefullt • Troligen är du högskole- eller civilingenjör alternativt att du har motsvarande kompetens. • Dokumenterad vana av att leda genom andra chefer • Stort tekniskt intresse och god teknisk förståelse • Erfarenhet av budget-, leverans- och resultatansvar • Goda IT-kunskaper, intresse för digitalisering/AI och erfarenhet av affärssystem • Flytande svenska och god engelska i tal och skrift. Tyska är meriterande. Som person är du: • Strategisk men samtidigt operativ – du ser både helhet och detaljer • Målmedveten, strukturerad och lösningsorienterad • En tydlig, inspirerande och coachande ledare som skapar engagemang • Utvecklingsorienterad • Affärsinriktad • Kommunikativ och samarbetsinriktad, med förmåga att bygga starka team Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat. Körkort B krävs för tjänsten. Om verksamheten SweMaint med huvudkontor i Göteborg, omsätter ca 600 Mkr, har runt 300 anställda fördelat på hjulverkstaden i Göteborg samt 12 vagnverkstäder vid de stora järnvägsknutpunkterna i Sverige. Med dessa verkstäder samt 40 mobila servicefordon och lagerhållning av färdiga utbyteshjul på 30 olika platser i landet, erbjuder SweMaint snabb och effektiv hjälp med hjulbyten, reparationer och övrig service. Företaget var fram till 2007 i svenska statens ägo och har sitt ursprung i Statens Järnvägar (SJ). Sedan 2007 ägs företaget av moderbolaget Kockums Industrier. Läs mer på https://www.swemaint.com/se
Vill du vara med och utveckla framtidens hållbara brandskydd i ett svenskt specialistbolag med stor innovationshöjd och tillväxtpotential? Protega söker nu en R&D and Business Development Manager som vill ta helhetsansvaret för produktutvecklingen och leda arbetet i gränslandet mellan teknik, affär och strategi. Det här är en nyckelroll i ett litet men kunnigt team där din insats får stort genomslag – både på företagets utveckling och på hållbart brandskydd i byggbranschen. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos PROTEGA AB. Om Protega Protega har sedan 1988 tillverkat svenskt brandskydd i absolut världsklass från sin egen produktionsanläggning i Trelleborg. Företaget har vuxit långsamt men stabilt – från ett smalt sortiment till ett heltäckande utbud inom passivt brandskydd, med produkter som brandskyddsfärg för stål- och träkonstruktioner, brandsäkra ytskikt och brandtätningar för hela byggnaden. Bakom produkterna ligger omfattande forskning och utveckling, och flera av dem uppnår branschens högsta miljöbedömningar. Företaget är inne i en tillväxtfas, med stark export till Australien och Nya Zeeland och stor potential i Storbritannien och Irland. Med ett erfaret team och tydlig riktning fortsätter Protega att utveckla framtidens hållbara brandskyddslösningar. I dag består bolaget av 13 personer som tillsammans ansvarar för utveckling, tillverkning, marknadsföring och försäljning – allt under samma tak. Den nära samverkan möjliggör korta beslutsvägar, stark kvalitetskontroll och stor flexibilitet. Som lokal aktör i Skandinavien arbetar Protega nära sina kunder och erbjuder svensktillverkade produkter som kombinerar teknisk funktion med estetiskt uttryck – med en finish som liknar dekorativ färg. Läs mer om dem här och följ gärna dem på Linkedin för mer information! Arbetsuppgifter Protega söker en affärsdriven och tekniskt kunnig R&D and Business Development Manager till en nyckelroll i företagets framtida tillväxtresa. Du får ett helhetsansvar för att driva produktutveckling och projektledning i nära samarbete med både marknad och sälj – med målet att skapa lösningar i framkant inom passivt brandskydd. I rollen har du ett ben i kundunika och affärsdrivna utvecklingsprojekt, det andra i projektstyrning och strategisk planering. Du leder en aktiv projektportfölj där utvecklingsprojekten varierar från mindre modifieringar till större kundlösningar. Du ansvarar för den strategiska planeringen av utvecklingsarbetet – vilka produkter som ska provas, när det ska ske och hur det kopplas till affärsbehov, certifieringskrav och förändrade regelverk. I nära samarbete med marknad och försäljning säkerställer du att projektportföljen är rätt prioriterad och att teknikutvecklingen möter framtida krav. Du driver projekt enligt plan, följer upp testresultat tillsammans med Technical Support och utvecklar rutiner och processer. Du samordnar externa audits, leder certifieringsarbete och bidrar aktivt i marknads- och konkurrentanalyser. Tjänsten innebär personalansvar för ett mindre tekniskt team och du rapporterar direkt till VD. Du ingår i företagets ledningsgrupp och förväntas bidra aktivt till Protegas övergripande utveckling. Leder produktutveckling och affärsnära projekt inom passivt brandskydd Ansvarar för strategisk planering, certifieringar och processutveckling Ingår i ledningsgruppen och har personalansvar för ett mindre tekniskt team Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Civil- eller högskoleingenjör, exempelvis inom brand-, byggnads- eller motsvarande tekniskt område Flera års erfarenhet av att leda tekniska utvecklingsprojekt – från idé till lansering Erfarenhet av affärsnära produktutveckling i ett tillverkande bolag Meriterande med en bakgrund som brandingenjör Meriterande om tidigare chefs- eller personalansvar Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift God systemvana och trygg i digitala arbetsverktyg B-körkort (tillgång till egen bil är en fördel) För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är nyfiken och drivs av att både utveckla lösningar och utvecklas själv. Du har en stark egen motor och är van att arbeta självgående, men ser samtidigt värdet i att samarbeta nära kollegor, kunder och externa partners. Eftersom rollen innebär att du leder projekt, coachar medarbetare och samordnar flera intressenter krävs god struktur, tydlig kommunikation och ett naturligt ledarskap. Du har förmåga att växla mellan operativ närvaro och strategisk höjd – och trivs i en roll där teknik, affär och människor möts. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Trelleborg Lön: Enligt överenskommelse Övrigt: Resor med övernattning förekommer ca. 20 dagar / år, inom Europa. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Chef
Gör skillnad. Varje dag. Vill du göra skillnad varje dag? Har du ett tryggt och engagerande ledarskap samt en passion för akutsjukvård? Välkommen till Akutmottagningen vid Lasarettet i Ystad! Lasarettet i Ystad är ett akutsjukhus med dygnet runt-verksamhet och ett brett utbud av specialiserad elektiv vård. Som ett medelstort sjukhus erbjuder vi korta beslutsvägar, närhet till andra verksamhetsområden och en varm gemenskap. Vi brinner för att ge våra patienter vård av högsta kvalitet med fokus på tillgänglighet, helhetssyn och omtanke. Inom verksamhetsområde akut och medicin arbetar cirka 390 engagerade medarbetare, bestående av sjuksköterskor, läkare, undersköterskor, medicinska sekreterare, kuratorer och andra nyckelpersoner inom vården. På Akutmottagningen tar vi emot cirka 35 000 besök per år inom specialiteterna medicin, kirurgi, urologi, ortopedi och gynekologi. Det mindre akutsjukhusets närhet till många specialiteter skapar en unik arbetsmiljö där samarbete och teamkänsla står i fokus. Hos oss finner du en arbetsplats där hjälpsamhet, hög kompetens och ett ständigt framåtsträvande präglar vardagen. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta som chef i Region Skåne: https://www.skane.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-oss/utvecklas-med-oss/ledarskap-som-gor-skillnad/ ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en engagerad enhetschef, i ett delat ledarskap, som vill vara med och driva och utveckla Akutmottagningen tillsammans med enhetschefskollega och våra kompetenta medarbetare. Som enhetschef har du det övergripande ansvaret för verksamhet, personal och ekonomi. Ditt ledarskap spelar en central roll i att skapa delaktighet och engagemang i utvecklings- och förbättringsarbeten. Du arbetar för att säkerställa effektiva akutflöden, hög patientsäkerhet och en god arbetsmiljö där medarbetarnas kompetens och engagemang tas tillvara på bästa sätt. I rollen som enhetschef får du möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt. Du har tillgång till stöd från HR, ekonomi, kommunikation och patientsäkerhetssamordnare, vilket ger dig förutsättningar att utvecklas i ditt ledarskap. Vi erbjuder dig: • En spännande och utvecklande ledarroll inom akutsjukvården. • En arbetsplats med stark gemenskap och korta beslutsvägar. • Möjlighet att driva och utveckla verksamheten tillsammans med engagerade kollegor. • Stöd och kompetensutveckling anpassad efter dina behov. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Du har språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Erfarenhet av akutsjukvård och tidigare ledarskapserfarenhet är meriterande, liksom genomförd chefs- och/eller ledarskapsutbildning. Som ledare är du trygg, engagerad och lyhörd. Du har en förmåga att skapa delaktighet och engagemang hos dina medarbetare samt en strategisk förståelse för verksamhetens behov. Därtill är du kommunikativ och relationsskapande och trivs i en roll där du kombinerar operativt arbete med långsiktiga utvecklingsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vill du bli en del av vårt team? Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Utbildningsförvaltningen är kommunens största förvaltning med cirka 600 medarbetare och 4400 elever i våra grundskolor. Tillsammans ansvarar vi för det livslånga lärandet, från förskola till Komvux. Sedan 2023 har vi arbetat i process med medarbetare, skolledning och förvaltning kring organisering av våra framtida skolledare. Vi har vi landat i det vi tror starkt på - vi organiserar oss i hållbara, skickliga team där involvering och prestigelöshet står i fokus! Nu söker vi en fjärde spelare i vårt F-6-team i Nödinge. Arbetsuppgifter För att nå våra högt uppställda förväntningar och mål är vi organiserade i ett ledningsteam F-6, där vi har en rektor F-6 och tre biträdande rektorer med olika inriktning i sina uppdrag. Ni samverkar för helheten men har också tydliga ansvarsområden som ni ansvarar för. Er närmsta chef är verksamhetschef F-6 och ni förväntas samleda på ett transparant och prestigelöst sätt - tillsammans är nyckelordet! Du kommer att ansvara för en del av helheten på vår skola. I uppdraget för F-3 kommer du att ansvara för den dagliga verksamheten, det systematiska kvalitetsarbetet inom verksamhetsområdet. En stor del av uppdraget blir att hitta god samverkan mellan de olika delarna i skolan för att vi ska hitta vägar för alla våra elever att nå målen. Utöver det så fokuserar vi på en ökad elevnärvaro och att våra elever får en stabil och stadig grund i sin läs-, skriv- och matematikutveckling. I Ale kommun har vi valt att satsa på en stark organisation kring er som skolledare, där frirummet att skapa er inre organisation är stort. Tillsammans gör vi skillnad för Ales elever! Kvalifikationer Vi ser gärna att du har jobbat som biträdande rektor eller i annan chefsbefattning inom utbildning i några år. Du har pedagogisk högskoleutbildning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Rektorsutbildningen har du med fördel avslutat eller så är den pågående. Du har genomgått eller genomgår någon form av chefs- eller ledarprogram där fokus ligger på det kommunala och statliga ansvaret som skolledare. Vi ser också att du har erfarenhet av att arbeta systematiskt och långsiktigt med skolutveckling, verksamhetsutveckling och kvalitetsarbete. I Ale kommun värnar vi en god arbetsmiljö för alla våra anställda, därför ser vi att du har tidigare erfarenhet och/eller förståelse för hur man driver ett systematiskt arbetsmiljöarbete. Vi söker dig som är en tydlig ledare och kan och vill vara med och samleda i grundskolan i Ale ur ett långsiktigt perspektiv. Övrigt I vår process tillämpas personlighets- och logiktest som en del i urvalsprocessen. I samband med en eventuell anställning behöver du ha utdrag ur belastningsregistret. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Vi kommer bjuda in till en första digital intervju måndag och tisdag vecka 32 så tveka inte - sök redan idag! En eventuella andra intervju planerar vi för våra slutkandidater under vecka 33 eller eventuellt vecka 34. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Om Kitron Kitron, som är Skandinaviens ledande EMS företag, arbetar med utveckling, industrialisering och tillverkning av elektronik för ledande företag inom marknadssegmenten offshore/marin, medicinsk utrustning, försvar/aerospace, energi/telekom och industri. Företaget har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckiska Republiken, Indien, Kina, Malaysia och USA. Kitron har cirka 2500 anställda. Våra värderingarLocation: Jönköping Deadline: 31 augusti 2025 Vi söker nu ytterligare en produktionsledare. Att vara produktionsledare innebär att du har ansvar för någon/några av våra produktionsavsnitt. Du kommer att ansvara för daglig ledning och styrning som omfattar ca 30-45 medarbetare Du har även teamledare/produktionstekniker inom dina grupper. Tillsammans med dina medarbetare strävar ni efter att uppnå de produktionsrelaterade målen inom arbetsmiljö, leveranssäkerhet, kvalitet och effektivitet. Du tänker lösningsorienterat och utanför boxen i arbetet med att automatisera flödena på det mest optimala sättet för att nå de uppsatta effektiviseringsmålen. En viktig del i rollen är att vara drivande i ständiga förbättringar, systematisk problemlösning samt införande av Lean Production. Just nu är vi 7 produktionsledare inom olika områden som rapporterar till Produktionschef. Vi ser fram emot att utöka teamet. Söker du en ny, spännande utmaning där du är med och gör skillnad på riktigt? Vill du göra det tillsammans med engagerade medarbetare i ett internationellt bolag som växer? Bakgrund:Du har sannolikt 4-årig teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande. Erfarenhet från tillverkande industri är ett krav och vi ser gärna att du har minst tre års erfarenhet från någon form av chefs- eller ledarbefattning. Du brinner för att utveckla andra genom ditt ledarskap! Som person är du drivande, profficionell i ditt agerande, nyfikenhet och en stor lagspelare med ett utpräglat tekniskt intresse. Du tycker det är lika roligt att utveckla verksamhet och produktion som att utveckla människor och se dem växa. Då vår verksamhet är kundstyrd krävs en stor flexibilitet i att kunna ställa om för att anpassa verksamheten efter vad marknaden och kunden kräver. Vi ser därför att du trivs att arbeta i en föränderlig miljö där prioriteringar och omställningar är vardag. Vi tror därför att en grundläggande struktur och ordning hjälper dig i ditt dagliga arbete och är något som du prioriterar att ha. Vi erbjuder: Hos oss får du möjlighet att utvecklas tillsammans med engagerade och duktiga medarbetare; Vi arbetar inom flera olika affärsområden med spännande och utmanande projekt i en internationell miljö; Trevlig arbetsmiljö och god hälsa bland våra medarbetare är viktigt för oss, därför får du tillgång till friskvårdsbidrag samt andra förmåner. För mer information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Produktionschef Igor Ledic 072-9681676.
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Till vårt område Quality and Airworthiness söker vi en erfaren och driven chef för Airworthiness Office inom Aeronautics, Special Mission & Regional Aircraft. Airworthiness office är en viktig del i vår verksamhet som fungerar som en kontaktpunkt för samordning av luftvärdighetsfrågor mellan Designorganisationen och berörda myndigheter. Som chef för Airworthiness Office kommer du att leda sektionen som arbetar med certifiering och luftvärdighet för våra flygande produkter och modifieringar. I rollen kommer du ha personal- och verksamhetsansvar för sektionen där rollen luftvärdighetsingenjör ingår. Medarbetarna ingår i tre olika av civil och militär myndighetgodkända designorganisationer. Du kommer arbeta med rekrytering och utveckling av medarbetare och teamen inom sektionen samt ha yttersta ansvaret för tidplan och ekonomi för sektionens verksamhet. Du kommer ingå i områdets ledningsgrupp där du är med och utvecklar hela organisationens förmåga i form av strategier och stöttning mellan sektionerna. Några av dina ansvarsområden är: * Leda och coacha dina medarbetare * Skapa förutsättningar för att gruppen ska kunna prestera optimalt * Utveckla samarbetet med andra delar av organisationen för att säkerställa arbetssätt, tidplaner och efterlevnad av kravbilden * Tillse att vår verksamhet bedrivs effektivt och med god kvalitet * Budgetansvar Special Mission & Regional Aircraft utvecklar och underhåller Airborne Early Warning & Control Systems (AEW & C), samt underhåller Saabs civila flygplan (Saab 340 och 2000). I uppdraget ingår det att både utveckla nya lösningar till nya och gamla kunder samt att vidmakthålla och uppgradera redan sålda system. I sektionens uppgifter ligger bland annat: * Säkerställa att våra flygande produkter är godkända/certifierade inom våra civila och militära designtillstånd. * Ansvara för certifieringsarbetet och rapportering av händelser till luftfartsmyndigheter. * Projektleda arbetsuppgifter kopplade till certifiering och luftvärdighet inklusive kontakt mot berörd luftfartsmyndighet. * Driva och hantera uppdrag och varierande frågeställningar. * Ha breda kunskaper inom flera områden genom att arbeta med vårt interna regelverk och närliggande områden. * Vidareutveckla vår verksamhet kopplat till sektionens uppgifter och avdelningens mål och vision och att arbeta med ständiga förbättringar Din profil Vi söker dig som har erfarenhet från en tidigare ledande befattning. Gärna med personalansvar med insyn i vad det innebär, dock inget krav. Det är meriterande att du har erfarenhet av att arbeta med myndigheter och/eller deras regelverk, kvalitetsarbete inklusive relevant kvalitetsmetodik, verksamhetsutveckling och förbättringsarbete inkl. metodik och verktyg. Du behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift. Som ledare drivs du av att se människor utvecklas och lyckas. Du använder din kommunikativa förmåga för att skapa tillit och bygga förtroende. Du utmanar och ifrågasätter, för att vi ständigt ska bli bättre och utvecklas tillsammans. Du ser individerna och deras potential, samt hur de tillsammans bidrar på bästa sätt till helheten och kommer till sin rätt i arbetet. Förutom din förmåga att se varje individ behöver vi samtidigt dig som arbetar systematiskt med hög kvalitet och affärsfokus. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi söker en ledare som; * Skapar trygghet genom att bygga gemenskap och främja samarbete. * Leder med tillit och ger utrymme för beslutstagande på alla nivåer. * Tydliggör mål, roller och ansvar - och står stadigt även när det blåser. * Fokuserar på leverans och hjälper teamet att våga prioritera rätt. * Ser värdet i att både lyckas och misslyckas tillsammans, och stöttar sina kollegor längs vägen. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Har du erfarenhet av att leda andra och drivs av att se dina medarbetare lyckas? Varmt välkommen med din ansökan! Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Om tjänsten Som COO på MattiasMat har du det övergripande ansvaret för den operativa helheten i verksamheten. Det innebär att du leder och utvecklar arbetet inom verksamhetens restauranger, catering, event och konferens. Dina huvudsakliga ansvarsområden i rollen: Operativ verksamhet Du kommer ha det övergripande ansvaret för den dagliga driften i samtliga enheter och säkerställer att enheterna når uppsatta mål gällande kvalitet, service, personal och ekonomi.I nära samarbete med Business Controller/HR ansvarar du för att skapa och följa upp rutiner och standarder samt ansvarar för arbetsmiljön. Personal och ledarskap Som ledare är du närvarande och stöttande, och arbetar aktivt med att utveckla nyckelpersoner och säkerställa en god arbetsmiljö, trivsel och samarbete mellan enheterna. Ekonomi & Uppföljning Du kommer arbeta nära business controller/HR för att ta fram månadsrapporteringar, följa upp nyckeltal och analysera resultat.I rollen kommer du delta i budgetarbete och affärsplanering samt identifiera förbättringsområden inom konstadseffektivitet, bemanning och inköp. Kvalitet & Gästupplevelse Du arbetar aktivt med att säkerställa och utveckla kvaliteten i alla delar av verksamheten. Det inkluderar att följa upp kundnöjdhet, införa förbättringsåtgärder och skapa rutiner för en stark gästupplevelse, samt ser till att varumärket MattiasMat genomsyrar alla enheter, både i känsla och utförande. Utveckling & Tillväxt Rollen innebär även att du bidrar till företagets strategiska tillväxt, driver operativa projekt som nyöppningar och investeringar, samt leder hållbarhetsinitiativ som stärker både verksamheten och varumärket. Du ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Övrigt Du kommer att utgå från kontoret i Skövde, men ha en stark närvaro ute på verksamhetens enheter. Tjänsten är på heltid och du kommer arbeta dagtid. Vi ser även att du vid tillfällen intresseras av att närvara vid större evenemang som kan infalla på kvällar/helger. Du kommer bli erbjuden en tillsvidareanställning hos MattiasMat, med start enligt överenskommelse. Observera: På grund av sommarsemester kommer vi inte återkoppla till kandidater under veckorna 28–32. Vi återupptar urvals- och kontaktprocessen från och med vecka 33. Tack för ditt tålamod och förståelse – vi ser fram emot din ansökan! Din profil Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi, hotell- och restaurang, ledarskap eller motsvarande erfarenhet som kan bedömas som likvärdig. Du har minst 5 års erfarenhet av att leda personal och driva verksamhet inom restaurang, hotell, catering eller liknande, gärna med fleranläggningsdrift. För att lyckas i rollen har du tidigare haft ansvar för budget, resultat och arbetsmiljö, samt är van vid att arbeta strukturerat med uppföljning, nyckeltal och KPI:er. Som ledare är du coachande, tydlig och trygg i din kommunikation. Du är en närvarande och positiv person som drivs av att utveckla både människor och verksamhet. Du ser möjligheter snarare än problem samt har en helhetssyn och förmåga att skapa struktur och tydlighet i en växande organisation. I övrigt har du en god digital kompetens och är van att arbeta med planeringssystem, bemanning och uppföljning. Med en stark affärsmässig förståelse kan du koppla gästupplevelsen till lönsamhet och du har både förmågan att verkställa beslut och driva utveckling framåt. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten samt god datavana. Körkort och tillgång till bil är ett krav. Om MattiasMat MattiasMat är den självklara platsen för smakfulla möten! Inom vårt varumärke MattiasMat ingår fem restauranger - Restaurang Orangeriet belägen i Science Park i Skövde, Skövde Golfrestaurang vid Skövde Golfbana, Restaurang Mode i Regionens hus Skövde, Restaurang Tradition på Skaraborgs Sjukhus och den senaste satsningen Restaurang Tranan på Aurobay Skövde. På alla våra restauranger kan du äta välkomponerade luncher med något för alla smaker. Vi tillhandahåller även serveringen av mat och dryck på Axevalla Travbana och i Arena Skövde i samband med event och den dagliga driften i Relaxen och badcafét. Inom vårt varumärke ingår även en hel del cateringverksamhet. Ansökan I denna rekrytering samarbetar MattiasMat med OnePartnerGroup och du är välkommen att söka tjänsten via onepartnergroup.se.På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail, utan hänvisar till vår hemsida. Du visar ditt intresse genom att enkelt ansöka via vår hemsida. Som ett första steg kommer du kort efter du ansökt få ett sms och e-post från vår AI-kollega Sara (avsändare Kiku) med en länk för att besvara några urvalsfrågor för tjänsten, därefter kontaktar vi dig via mail eller telefon för återkoppling. Vi arbetar med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.För frågor är du välkommen att ta kontakt med Jennifer Lindvall på 073-425 56 41 alternativ [email protected] Välkommen med din ansökan!
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Till vårt område Quality and Airworthiness söker vi en erfaren och driven chef för Operation Development inom Aeronautics, Special Mission & Regional Aircraft. Som chef för Operation Development kommer du att leda sektionen som arbetar med kvalitet och verksamhetsutveckling för vår avdelning. I rollen kommer du ha personal- och verksamhetsansvar vilket innebär att du kommer arbeta med rekrytering och utveckling av medarbetare och teamen inom sektionen samt ha yttersta ansvaret för tidplan och ekonomi för sektionens verksamhet. Du kommer ingå i områdets ledningsgrupp där du är med och utvecklar hela organisationens förmåga i form av strategier och stöttning mellan sektionerna. Några av dina ansvarsområden är: * Leda och coacha dina medarbetare * Skapa förutsättningar för att gruppen ska kunna prestera optimalt * Utveckla samarbetet med andra delar av organisationen för att säkerställa arbetssätt, tidplaner och efterlevnad av kravbilden * Tillse att vår verksamhet bedrivs effektivt och med god kvalitet * Budgetansvar Special Mission & Regional Aircraft utvecklar och underhåller Airborne Early Warning & Control Systems (AEW & C), samt underhåller Saabs civila flygplan (Saab 340 och 2000). I uppdraget ingår det att både utveckla nya lösningar till nya och gamla kunder samt att vidmakthålla och uppgradera redan sålda system. I sektionens uppgifter ligger bland annat: * Ansvara för avdelningens verksamhetsutvecklingsmetodik samt uppföljning av verksamhetutvecklingsprojekt * Säkra kvalitet och effektiva processer och rutiner kopplat till avdelningens designverksamhet * Leda, driva och deltaga i verksamhetsutvecklingsprojekt * Leda, driva och deltaga i kvalitetsprojekt * Bistå med kunskap och verktyg för kvalitet och förbättringsarbete * Utveckla och skapa arbetssätt för avdelningen * Koordinera arbetet med Processes, Methods & Tools för avdelningens designarbete (AEW&C) * Facilitera Workshops kopplat till förbättringsarbete eller lessons learned * Vidareutveckla vår verksamhet kopplat till sektionens uppgifter och avdelningens mål och vision och att arbeta med ständiga förbättringar Din profil Vi söker dig som har erfarenhet från en tidigare ledande befattning. Gärna med personalansvar med insyn i vad det innebär, dock inget krav. Det är meriterande att du har erfarenhet av att arbeta med myndigheter och/eller deras regelverk, kvalitetsarbete inklusive relevant kvalitetsmetodik, verksamhetsutveckling och förbättringsarbete inkl. metodik och verktyg. Som ledare drivs du av att se människor utvecklas och lyckas. Du använder din kommunikativa förmåga för att skapa tillit och bygga förtroende. Du utmanar och ifrågasätter, för att vi ständigt ska bli bättre och utvecklas tillsammans. Du ser individerna och deras potential, samt hur de tillsammans bidrar på bästa sätt till helheten och kommer till sin rätt i arbetet. Förutom din förmåga att se varje individ behöver vi samtidigt dig som arbetar systematiskt med hög kvalitet och affärsfokus. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift. Vi söker en ledare som; * Skapar trygghet genom att bygga gemenskap och främja samarbete. * Leder med tillit och ger utrymme för beslutstagande på alla nivåer. * Tydliggör mål, roller och ansvar - och står stadigt även när det blåser. * Fokuserar på leverans och hjälper teamet att våga prioritera rätt. * Ser värdet i att både lyckas och misslyckas tillsammans, och stöttar sina kollegor längs vägen. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Har du erfarenhet av att leda andra och drivs av att se dina medarbetare lyckas? Varmt välkommen med din ansökan! Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
A World-Class British Education School The British School in Gothenburg will offer the prestigious UK National Curriculum from Reception through A-Levels, providing world-class education in a nurturing, inclusive environment .With a dedicated team of UK-trained teachers and a purpose-built modern campus, the school aims to serve both local and international families seeking academic excellence and a global outlook. Why Choose Us? At The British School in Gothenburg we resolutely believe that success stems from exceptional teaching practices, attentive administration, wonderful families and responsible students. Great teachers inspire great students. That’s why at The British School in Gothenburg, we pay close attention to how we train and support both our new and experienced educators. We know just how rewarding a teaching career can be, when educators have the right support and opportunities to develop. About Position As a Vice Principal of https://www. britishschool.se/, your role is to assist the Principal in managing and overseeing the daily operations of the school. You will work closely with teachers, staff, students, parents, and community members to ensure that the school is functioning effectively and providing a high-quality education for all students. Some of the key responsibilities of a Vice Principal of a school may include: - Curriculum Development and Implementation - Student Management - Staff Management - Budgeting and Planning - Community Relations - Academic Oversight - Professional Development - Liaising with various departments and forwarding any issues or suggestions to the principal. - Helping with the development and review of budgets, school policies, and rules and regulations. - Attending and participating in meetings with staff, parents, and other officials. - Assisting with recruitment, training, and onboarding of all new staff. - Planning and organizing school events and field trips as well as assisting with various committees. - Establishing rapport and maintaining relationships with parents, staff, and students. - Sitting in on disciplinary hearings and providing advice for at-risk students. - Updating student and school records. - Addressing concerns raised by students, staff, and parents. - Remaining active and visible on field trips and during school functions. Overall, the Vice Principal plays a critical role in the success of a school. They work closely with the Principal to ensure that the school is functioning effectively and providing a high-quality education for all students. TO APPLY Application for the position of Principal should include the following: - A full Curriculum Vitae - A covering letter inclusive of a strong supporting statement - The name of two referees and their contact details Please also upload a covering letter on how you demonstrate the competencies outlined in the advertisement but also what your key priorities would be prior to opening and the first year of the school. https://www.britishschool.se/
Välj ett jobb för att visa detaljer