Verksamhetschef till Sveriges största avdelning för kommunal vård- och omso
GÖTEBORGS KOMMUN
Chefer inom äldreomsorg

Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande.   Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!  ARBETSUPPGIFTER Bli en del av oss. Våga leda där livet händer. Här, i hjärtat av vår stad, formas varje dag berättelser om värdighet, omsorg och livsglädje. Berättelser hämtade av de insatserna som vi alla tillsammans gör för de vi är till för. Nu söker vi två verksamhetschefer som vill stå mitt i detta och samtidigt bana väg för morgondagens äldreomsorg. Vår resa fortsätter: vi växer, vi förnyar och vi säger farväl till några fantastiska kollegor som tar nya kliv i sina karriärer. Därför kliver du in just nu, när förändring blir möjlighet och när vi bygger vidare på något större än oss själva. Som verksamhetschef är du inte bara en ledare, du är en kulturbärare. Du leder din egen grupp av enhetschefer och bidrar till hela avdelningens utveckling, sida vid sida med 3700 kollegor som varje dag sätter människor främst. Hos oss är du nära verksamheterna och de människor du leder, från vårt kontor på Zirkongatan, Vågmästaregatan eller Gårdavägen och hela vägen ut till boendena där livet levs, av både hyresgäster och medarbetare. Du finns där när det behövs som mest: i samtal, i svåra beslut och i stunder av skratt. Tillsammans med oss tar du nästa steg i en förändringsresa vi kallar ÄVO 2.0. Det stärker både dig, dina chefskollegor och alla medarbetare, och ger bättre förutsättningar att göra verklig skillnad varje dag. Du får ett förtroende. Du får ett ansvar. Och du får vara en del av visionen som bär oss alla: att varje hyresgäst ska leva gott, med självbestämmande, varje dag hela livet. Är du redo att lämna avtryck som märks långt bortom arbetsdagen? KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen behöver du ha en relevant högskoleexamen och gedigen erfarenhet som chef. Det är en fördel om du har arbetat på strategisk nivå, gärna i en politiskt styrd organisation, och har erfarenhet av att leda andra chefer, gärna i rollen som chef över chef. Vi söker dig som med trygg hand skapar riktning, väcker engagemang och bygger förtroende, både i din närmaste grupp och i hela organisationen. Du kommunicerar klart och tydligt, går gehör för idéer och kan motivera andra. Du står stadigt när det blåser och fattar beslut, som både gör skillnad och är kloka på både kort och lång sikt. Din styrka ligger i att se helheter, sammanhang och hur allt hänger ihop. Du skapar värde genom samarbete och delar gärna din kunskap för att lyfta andra. Med nyfikenhet och drivkraft vill du, precis som vi, fortsätta utveckla framtidens äldreomsorg. Tillsammans kan vi nå nya höjder och forma morgondagens vård och omsorgsboende och korttidsenheter. Hos oss får du möjlighet att använda hela din erfarenhet, utmana invanda arbetssätt och bidra till en kultur där delaktighet och engagemang är en självklarhet. Tillsammans gör vi skillnad varje dag. Är du redo att anta utmaningen? Sök idag! ÖVRIGT För denna rekrytering är de preliminär planerade intervjutiderna den 7 och 8 augusti. Intervjuerna kommer att vara digitala. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef, Lisbeth Olsson fram till vecka 27. Därefter kan du kontakta verksamhetscheferna angivna ovan utifrån veckorna du ser där. Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du: • En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens • Trygg anställning • Meningsfulla arbetsuppgifter • Karriärmöjligheter och kompetensutveckling • Heltidsanställning med möjlighet till deltid • Goda semestervillkor • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete. Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

24 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Stationschef Preem Örebro
Drivmedelsstation Preem AB
Chefer inom handel

Vill du följa med på en bättre resa tillsammans med dina kollegor? Om så är fallet så kan vi erbjuda dig en plats i bilen på väg mot en bättre resa. På våra cirka 100 bemannade stationer så är ingen dag den andra lik och du kommer att ha ett otroligt varierande arbete, likväl som lika stor variation i människor som besöker nån av våra stationer. Lite kort om Preem Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier som är belägna i Göteborg och Lysekil räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Läs allt om detta på preem.se Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 drivmedelsstationer för privat- och yrkestrafik. Det är till ett av dessa drivmedelsstationer som vi nu söker en Stationschef! Om rollen som Stationschef Är du en driven och engagerad blivande Stationschef på Preem? Vi söker dig som vill vara med och utveckla en självklar och trivsam mötesplats på vår station i Örebro. Vi söker dig som vill ta en anställning hos oss med chans att senare ta steget att bli franchisetagare och bli din egen chef. Som Stationschef på Preem får du fullt ansvar för lönsamhet, försäljning och att du driver din station som om det vore din egen samtidigt som du får möjligheten att representera ett välkänt och starkt varumärke i branschen. Du följer Preems butikskoncept och får stöttning av Preem för verksamhetsstyrning, HR, marknadsföring, administration, sortiment, kategoristyrning, butiksmiljö och utbildning. Som stationschef är du ansvarig för personal, rekrytering, inköp och myndighetskrav för butiksverksamheten. Du driver försäljning och aktiviteter kopplade till kampanjer, budget samt resultat och service. Förutom att du kan ta hjälp av medarbetare på Preem finns det även ett etablerat nätverk av franchisetagare och stationschefer inom Preem som delar erfarenheter med. Du blir en viktig del av Preems varumärke För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, ansvarstagande, nyskapande och inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör. Som stationschef är du Preems ansikte utåt. Du är en viktig ambassadör för vårt varumärke och ser vikten i att skapa starka kundrelationer! Vad ser vi att du behöver för att lyckas? Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap, sälj och service. Du har förmågan att kunna utveckla dina medarbetare och butiken. Har du erfarenhet av att driva eget företag är detta starkt meriterande. Du har minst gymnasial utbildning. Du behöver vara ekonomiskt sinnad och kunna ta ansvar för stationens omsättning och resultat. Vi lägger stort vikt på dina personliga egenskaper. Är det här du? Som Stationschef hos oss är du driven, prestigelös och deltar i det dagliga arbetet, är inte rädd för ”att kavla upp armarna”. Du har förmågan att skapa en god arbetsmiljö och får dina medarbetare att trivas på arbetet vilket kommer återspeglas i en trivsam och lönsam station. Vidare är det viktigt att ha ordning och struktur då det är många frågor att hantera som myndighetstillstånd, budget, schemaläggning etc. En drivmedelsstation för alla På Preem är mångfald och inkludering en av våra viktigaste frågor. Varje person bidrar genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet till att vi ständigt ska kunna bli bättre. Vi på Preem ser mångfalden som en förutsättning för att vi hela tiden ska utveckla det vi gör och vara en ledande aktör i omställningen till ett hållbart samhälle. Vi lägger ett stort värde i våra olikheter där vi som bolag kan spegla samhället och våra besökare på station. Anställningsvillkor Lön: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare med inledande 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: 100% Startdatum: Enligt överenskommelse Arbetstider: Vardagar, men helg- och kvällsarbete kan förekomma Ta reda på mer! Om du är nyfiken på Preem som bolag så kan läsa mer på Preem.se. Urval och Intervjuer kommer att ske löpande så dröj inte med din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Chef Godsmottagning till expansiva Eurenco
Oak Consultant Group AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Eurenco är en av Europas ledande tillverkare av krut och sprängämnen. Koncernen har ca 1400 medarbetare och verksamhet i Frankrike, Belgien och Sverige. Eurenco i Karlskoga har ca 420 anställda och har en plan att vara ca 600 medarbetare år 2028. Eurenco utvecklar och tillverkar krut och sprängämnen för både civil och militär marknad. Bolagets kunder finns spridda i hela världen, med fokus på Europa och USA. Eurenco en av få aktörer på marknaden som producerar både krut och sprängämnen, och detta gör dem till en viktig del av Sveriges export. Bolaget drivs av innovationsanda och utvecklar, producerar och levererar innovativa produkter och lösningar. Du som söker den här tjänsten har chansen att få vara med och vidareutveckla vår Supply Chain organisation! Eurenco erbjuder Vi söker nu en ny Chef till vår Godsmottagning. Du som söker får möjligheten att bli en del av en organisation i stark tillväxt som väntar på att få ta del av din kunskap och erfarenhet och Eurenco vill utvecklas tillsammans med dig. Utöver intressanta uppdrag, friskvårdsbidrag, vinstdelning, kollektivavtal och andra förmåner erbjuds du även ett starkt socialt sammanhang där alla hjälps åt att bidra till känslan av trygghet, utveckling och arbetsglädje. Allt för att du ska trivas på jobbet! Rollen som Chef Godsmottagning Som Chef för Godsmottagningen ansvarar du för att leda arbetet gällande inkommande och utgående gods. Ditt team består av tre medarbetare och du rapporterar till Head of Supply Chain i Karlskoga. I gruppen jobbar totalt 16 personer. Du kommer aktivt driva förbättringsarbete inom funktionen, följa våra värderingar och vårt verksamhetssystem för berörda processer och delta i arbetsuppgifter som är av vikt för bolaget när så behövs. Du kommer även vara företagets säkerhetssamordnare för frågor som berör farligt gods. Exempel på andra ansvarsområden: · Personalansvar för ditt team · Föreståndaransvar och budgetansvar för avdelningen · Att lagändringar som berör farligt gods blir implementerade i verksamheten · Ansvara för inre- och ytter miljöarbete inom avdelningen · Att lagren uppfyller de regler och lagar som finns samt att de är i gott skick Vem söker vi? Du som söker har grundläggande logistikkunskaper och är van att jobba i Officepaketet. Du innehar B-körkort och truckkort. Kunskaper om transport av farligt gods (ADR) och klassificering av produkter är ett måste för tjänsten. Har du dessutom erfarenhet av tullhantering och kunskaper om logistikplanering för båtar och lastbilar är det mycket meriterande liksom om du har kännedom om våra produkter inom krut och sprängmedel. Även utbildning inom FEX och KEX är meriterande (avser olika nivåer gällande explosiva varor). Vi kommer lägga stor vikt vid dina egenskaper i den här rekryteringen. Två av våra grundvärderingar är "Säkerheten först" och "Kundnöjdhet", vi ser därför att du som person är noggrann, strukturerad, lösningsorienterad och kan anpassa dig till olika situationer. Du har en förmåga att hålla flera bollar i luften, samtidigt som det är viktigt att du är ordningsam. "Stark laganda" är också en av Eurencos grundvärderingar, så god samarbetsförmåga ses som en självklarhet men du arbetar även bra självständigt. Vi sätter stort värde på intresse för arbetet och ansvarskänsla. Vi ser fram emot dig som vill vara med och bidra på vår utvecklingsresa! För dig som känner igen dig i den här beskrivningen – sök redan idag! Visst låter det spännande? Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Helena Fiedler, på tel 070-5919033 eller HR-konsult Jennifer Jonsson, på tel. 073–059 31 91. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 17 augusti.

24 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Administrativ chef
Sollentuna kommun
Övriga administrations- och servicechefer

Vi söker en administrativ chef som vill ta ansvar för det administrativa ledningsstödet och det praktiska dagliga stödet inom samhällsbyggnadsavdelningen på kommunledningskontoret. Att vara administrativ chef hos oss är ett brett uppdrag och ska bidra till att samhällsbyggnadsavdelningens processer kännetecknas av hög kvalitet och ständiga förbättringar. Du kommer att ha fullt chefsansvar för den administrativa gruppen inom stabsenheten, du ingår i enhetsledningen och rapporterar till ekonomichef. Administrativa gruppen består av 10 medarbetare med olika funktioner såsom kommunantikvarie, IT-förvaltningsledare, arkivarie/informationshanterare, trygghet- och säkerhetssamordnare samt samhällsbyggnadskoordinatorer. Stabsenheten är en av fyra enheter på kommunledningskontorets samhällsbyggnadsavdelning som totalt omfattar drygt 100 medarbetare. Enheten har cirka 23 medarbetare fördelat på tre grupper.   Exempel på arbetsuppgifter som ingår: - Leda den administrativa personalens arbete och tillse att verksamhetens kvalitet, effektivitet och resultat upprätthålls och utvecklas genom ett löpande förbättringsarbete - Samhällsbyggnadsvdelningens företrädare i digitaliseringsfrågor, i kommunens administrativa chefsnätverk, samt kontaktperson för samarbetet med de centrala stödfunktionerna såsom HR, IT, kanslienhet, internservice och kontaktcenter - Ansvar för avdelnings gemensamma rutiner och huvudansvar för kontorets miljö och säkerhet - Planering, presentation och representation av samhällsbyggnadsavdelningen både internt och externt, i samband med genomförande av konferenser och event, samt i olika externa samarbeten - Krisberedskap och civilt försvar - Ledning av remisshantering för avdelningen Som chef i Sollentuna kommun tar du ansvar för att din verksamhet levererar i rätt tid och med rätt kvalitet och i linje med politiska beslut. Du arbetar aktivt för att utveckla samarbetet inom kommunkoncernen och identifiera helhetslösningar med kunden och platsen i fokus. Som chef utvecklar du också våra externa relationer och dialogen med intressenter inom samhällsbyggnadsprocessen samt är en god representant för Sollentuna kommun. Du säkerställer en attraktiv arbetsplats och en god arbetsmiljö genom ett utvecklande ledarskap. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant högskoleexamen, eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du behöver chefserfarenhet eller arbetsledning i liknande roll i mer än ett år och erfarenhet av verksamhetsutveckling och digitalisering samt mycket god svenska i tal och skrift.  Det är meriterande om du också har: - Erfarenhet av att leda på strategisk och operativ nivå - Erfarenhet av politiskt styrd organisation, eller offentlig verksamhet - Arbete med att ta fram beslutsunderlag inom offentlig verksamhet - Erfarenhet av samhällsbyggnadsverksamhet - Kunskaper och erfarenhet av arbete med verksamhets och teamutveckling - Kunskaper i Stratsys Ledarskap i Sollentuna kännetecknas av att nå resultat och få andra med sig i arbetet och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du är stabil som person, har ett gott ledarskap, är affärsmässig, har hög samarbetsförmåga och kommunicerar tydligt.  Övrigt  Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi kommer att genomföra intervjuer löpande under annonseringstiden. Vi erbjuder Stabsenheten är navet på samhällsbyggnadsavdelningen. Här hålls avdelningens budget- och verksamhetsplanering ihop. Vi ansvarar för kvalitativ uppföljning och analys av avdelningens verksamhet med syfte att nå en sammanhållen samhällsbyggnadsprocess av hög kvalitet och kostnadseffektivitet. Staben erbjuder service och stöd till övriga enheter i nära samverkan med centrala stabsfunktioner i kommunen. Vi samordnar avdelningens informationshantering och arbetet med en digital samhällsbyggnadsprocess. Liksom tar ansvar för att samordna avdelningens arbete med krisberedskap och att svara upp mot kommunfullmäktiges utvecklingsuppdrag Inga utsatta områden 2030. Staben har ett övergripande ansvar för kommunens arbete med geografiska informationssystem och geografiska analyser och utför mät- och kartuppdrag. Medarbetarna har kompetenser inom geografiska informationssystem, mätnings- och kartteknik, informationshantering, systemförvaltning, administration, krisberedskap och kulturmiljö. För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, distansarbetsmöjligheter, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling. https://www.sollentuna.se/jobb--foretagande/jobba-hos-oss/formaner/ Arbetsplatsen ligger i vårt nyrenoverade kommunhus i centrala Sollentuna. Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun!

24 juni 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Ekonomichef
Lunds Universitet
Ekonomi- och finanschefer

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Den utlysta tjänsten är under 2025 placerad vid verksamheten CGB-kansli inom Naturvetenskapliga fakulteten, för att från och med 1 januari 2026 överföras till den nybildade Miljö- och geovetenskapliga institutionen inom samma fakultet. Genom att samla tidigare verksamheter från Centrum för miljö- och klimatvetenskap, Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap samt Geologiska institutionen kommer den nya institutionen att stärka kopplingen mellan olika forskningsfält, utveckla nya utbildningsprogram och främja samarbetet med samhället. Du kommer att arbeta inom ett nytt, samlat institutionskansli där alla institutionens gemensamma administrativa och tekniska stödfunktioner samt nätverksverksamheter finns. Dina närmaste kollegor kommer att finnas bland de som arbetar med att stötta grundutbildning samt forskarutbildning samt lärare och studierektor, där ni alla givetvis arbetar nära institutionens studenter. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos osshttps://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss Arbetsuppgifter Ekonomiarbetet vid Lunds universitet är i stor omfattning decentraliserat till bl.a. institutionerna. Universitetets centrala ekonomisektion arbetar med universitetets ekonomi- och inköpsprocesser samt systemstöd och är en verksamhet som ger utbildningar, råd, stöd och håller i nätverk inom Lunds universitet. På institutionen sker resursfördelning, budget, bokslut, prognoser, ekonomiska uppföljningar samt redovisningar. Som Ekonomichef på den nybildade institutionen kommer du ha verksamhets- personal- och arbetsmiljöansvar för ekonomifunktionen. Ekonomichefen leder, samordnar och utvecklar det ekonomiska arbetet inom MGeo. Rollen är ny och i den ingår att kommunicera, implementera och förankra ekonomiarbetet inom institutionen. Du har ansvar för institutionens löpande ekonomihantering och interna rutiner för ekonomisk planering, upprättande av budget, budgetuppföljningar, prognoser och ekonomiska analyser samt återrapportering uppåt i organisationen inom Lunds universitet. I arbetet har du stöd av en operativ avdelning som för närvarande består av sju kvalificerade ekonomer. I arbetsuppgifterna ingår även framtagande av ekonomiska rapporter och beslutsunderlag till institutionens ledning och styrelse. Ekonomichefen rapporterar både till den administrativa chefen och institutionens prefekt. Kvalifikationer Vi söker en person som har en god kommunikativ förmåga och förmåga att samarbeta med många olika parter. Du har ett lyhört ledarskap och förmåga att skapa engagemang, trovärdighet och delaktighet hos medarbetarna. Du samverkar genom att främja och utveckla andras idéer, med stöd av din kunskap, kompetens och erfarenhet av ekonomiarbete. Du tvekar inte att anta utmaningar och förmedlar energi och optimism i kommunikation med andra. Du ska ha: - Ekonomiutbildning med ekonomisk examen eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. - Flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomi- och redovisningsarbete, såväl operativt som strategiskt. - Erfarenhet och kunskap om olika ekonomisystem och finansieringsmodeller - Erfarenhet av hantering och rapportering av finansiella projekt. - God kommunikativ förmåga och förmåga att kommunicera ekonomi med de som inte är ekonomer.  - Du har chefs – och/eller ledarerfarenhet. - Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. - Goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är initiativtagande och har förmåga att delegera och organisera arbetet på ett utvecklande sätt. Hänsyn kommer att tas till engagemang och driv samt hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det ekonomiska arbetet inom institutionen. Arbetet innebär många kontakter på olika nivåer i organisationen och du förväntas kunna skapa goda relationer. Det är meriterande om du även har: - Kunskap om och erfarenhet av ett processorienterat arbetssätt. - Erfarenhet av universitetets ekonomi- och rapporteringssystem. - Erfarenhet av hantering och redovisning av EU-projekt inom universitets- och högskolesektorn. - Kvalificerat ekonomi- och redovisningsarbete inom universitets- och högskolesektorn.  Villkor Anställningen är tillsvidare med omfattningen 100 procent med tillträde så snart som möjligt, enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. Intervjuer planeras att genomföras i våra lokaler 26 och 27 augusti.  Så här söker du Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla - personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. - CV, - examensbevis eller motsvarande - övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.)   Vid Naturvetenskapliga fakulteten bedrivs forskning och utbildning inom biologi, astronomi, fysik, geovetenskap, kemi, matematik och miljövetenskap. Verksamheten bedrivs vid åtta institutioner samlade inom norra universitetsområdet. Fakulteten har ca 1 500 studenter, 360 forskarstuderande och 700 anställda. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Enhetschef Individ- och familjeomsorgen (IFO)
Karlsborgs kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Här gör ditt ledarskap skillnad – varje dag. Som IFO-chef får du chansen att forma och utveckla det sociala arbetet för dem som behöver det mest. Arbetsplatsen Socialförvaltningen i Karlsborg ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning samt kommunal hälso- och sjukvård. Förvaltningen har ca 250 medarbetare. Individ- och familjeomsorgen ansvarar för all myndighetsutövning inom socialtjänsten, öppenvård samt verkställighet av boendestöd. Vi möter människor i alla åldrar, när de är i behov av stöd i vardagen. Vårt team är engagerat i att skapa en trygg och respektfull miljö som främjar tillväxt och utveckling, både för de individer vi stödjer och för våra medarbetare. Som IFO-chef har du två arbetsledare som stöd i ditt arbete och enheten har drygt 20 anställda.   Du kommer att arbeta tillsammans med ett passionerat och kompetent team som värdesätter samarbetsförmåga och delaktighet. Tillsammans strävar vi efter en helhetssyn där vi ser till individens hela livssituation för att ge det mest effektiva stödet.  Arbetsuppgifter Som chef i Karlsborgs kommun är du arbetsgivarens företrädare och har det övergripande ansvaret för personal, ekonomi, verksamhet samt omvärldsanalys inom ditt ansvarsområde. Du förväntas leda och utveckla verksamheten utifrån fastställda mål, riktlinjer och budget. Du leder, motiverar och ger förutsättningar för dina medarbetare att uppnå gemensamma mål samt skapar engagemang, delaktighet och främjar en god arbetsmiljö. I denna roll kommer du även att vara en nyckelperson i det stora omställningsarbetet som pågår i och med ny socialtjänstlag. Som enhetschef inom Individ- och familjeomsorgen (IFO) spelar du en central roll i att leda och utveckla våra tjänster för att säkerställa en högkvalitativ och individanpassad omsorg. Socialchefen är din närmsta chef och du ingår i socialförvaltningens ledningsgrupp samt regionala nätverk. Till din hjälp finns stödfunktioner inom både HR och ekonomi, samt administrativt stöd på enheten.   Du arbetar även nära andra enheter och externa aktörer, vilket innebär att du aktivt bidrar till ett tvärprofessionellt samarbete för att skapa de bästa förutsättningarna för våra individer och familjer.  Kvalifikationer Vi söker dig med socionomexamen eller annan likvärdig utbildning som har en god förmåga att planera och driva ditt arbete framåt mot uppsatta mål. Du ska ha ett professionellt förhållningssätt och vara trygg och stabil i din ledarroll samt vara en ansvarstagande och närvarande ledare som ger medarbetarna det stöd de behöver för att utföra sitt arbete. För att nå framgång i uppdraget är det avgörande att du har en mycket god samarbetsförmåga och trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus. Du behöver också ha en förmåga att se hela bilden och kunna prioritera insatser utifrån ett helhetsperspektiv.  Tjänsten förutsätter att du är väl förtrogen med verksamhetens uppdrag, liksom den lagstiftning som är relevant inom området. Erfarenhet från tidigare chefstjänster är ett krav, chefstjänst inom socialtjänsten är meriterande.   Övrigt För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Karlsborgs kommun använder vi oss av rekryteringsverktyget Varbi. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Varbi genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Intervjuer kommer att ske under vecka 33. Karlsborgs kommun som arbetsgivare Karlsborgs kommun med sina ca 7 000 invånare hälsar dig välkommen till en fantastisk boendemiljö och rika rekreationsmöjligheter! Karlsborg är den lilla kommunen med det storslagna läget vid Vätterns strand. Det fantastiska landskapet, närheten till Tivedens skogar tillsammans med sjöarna och vattendragen ger Karlsborg dess alldeles unika prägel - En guldplats helt enkelt, vilket du kan ta del av via film https://youtu.be/aiKLf7PYHiQ Hos arbetsgivaren Karlsborgs kommun är det viktigt att varje medarbetare kan känna stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och medverka i förbättrings- och utvecklingsarbetet.  Det finns bra pendlingsmöjligheter till och från bl a Skövde, för dig som inte är redo att flytta hit än. Kommunen har ungefär 500 anställda. Kika gärna in och ta del av vår vardag på vårt https://www.instagram.com/karlsborgs_kommun/

23 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Enhetschef HR-Teknologi och support-Regeringskansliets HR- avdelning
Regeringskansliet
Personal- och HR-chefer

Regeringskansliets HR-avdelning, Förvaltningsavdelningen Förvaltningsavdelningen arbetar för att effektivisera den stödjande verksamheten genom att förbättra befintliga tjänster och utveckla nya. HR-avdelningen ska bidra till denna utveckling. Som en del i det arbetet omorganiseras HR-avdelningen i syfte att skapa bättre förutsättningar för det fortsatta utvecklingsarbetet. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Regeringskansliet befinner sig i en utvecklingsfas där HR kan bidra på många olika sätt till den fortsatta utvecklingen. För att lyckas med det behöver även HR avdelningen utvecklas för att bidra på bästa sätt. HRs målbild är att Regeringskansliets HR är en värdeskapande och strategisk partner för verksamheten. Vi skapar förutsättningar för att Regeringskansliet ska vara en attraktiv arbetsgivare för att klara sitt uppdrag och möta framtidens behov. HR Tech ska vara en möjliggörare för en modern, digital och strategisk HR-funktion som skapar värde för verksamheten. Enheten ska driva utveckling av och förvalta digitala HR-lösningar som bidrar till effektivitet, användarvänlighet och datadrivet beslutsstöd. Som enhetschef ansvarar du för att utveckla, planera, leda, följa upp, samordna och företräda enhetens verksamhet samt driva och bidra till att utveckla hela HR avdelningen mot den framtagna visionen. Som enhetschef har du personalansvar för enhetens sektionschef och för de medarbetare som finns inom enheten, dvs de som inte finns i sektionen. Du har budgetansvar för enheten. Du rapporterar till HR-direktören. Du förväntas säkerställa att samverkan och samarbete sker med våra fackliga parter, men även att verka för att samverkan och samarbete sker såväl inom HRs avdelning som inom Regeringskansliet. Som enhetschef företräder du också verksamheten i många olika sammanhang, såväl internt som externt. Läs mer om vår verksamhet på: www.regeringen.se.  Din bakgrund Vi söker dig som har relevant akademisk examen, alternativt annan utbildning som i kombination med arbetslivserfarenhet bedöms likvärdig för tjänsten. Har du genomgått relevanta ledarskapsutbildningar är det meriterande. Du har flera års erfarenhet som chef med personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar samt har erfarenhet av att leda direktrapporterande chefer. Vidare har du erfarenhet av förändringsledning samt av att leda verksamhetsutveckling. Du har även erfarenhet av att driva arbete med användardriven utveckling och digitalisering samt har relevant erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet/större statlig myndighet. Det är meriterande om du har erfarenhet från relevant arbete inom Regeringskansliet samt om du har erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation. Det är även meriterande med erfarenhet av att samverka med drift- och serviceorganisationer inom IT samt med erfarenhet av medarbetarsamverkan. Erfarenhet av att etablera funktioner och processer för mötet mellan IT och verksamhet, samt av automatisering av processer är också meriterande. Vi ser det även som meriterande med erfarenhet av AI-utveckling och relevanta regelverk samt med kunskap om regelverk inom AI-området. Du behöver kunna uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och ha goda kunskaper engelska. Dina egenskaper Som chef har du helhetssyn och kommunicerar övergripande mål, involverar andra tidigt och främjar samarbete för en enhetlig ledning. Du driver utveckling av verksamhet och arbetsmiljö, leder förändring med mod och uppmuntrar lärande och initiativ till utveckling, samtidigt som du utvecklar din egen kompetens och ditt ledarskap. Du har fokus på resultatet genom att prioritera, fatta beslut och visar tillit till medarbetares kompetens genom att stötta och coacha samt hantera problem i tid. Vi ser även att du har en förmåga att skapa förtroendefullt samarbete på alla nivåer både internt och externt samt att du värdesätter goda relationer. Som person är du även omdömesgill och har god självinsikt. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Läs mer på: Medarbetarskap och ledarskap i Regeringskansliet - Regeringen.se Övrigt Du anställs tillsvidare som departementsråd med ett tidsbegränsat förordnande som chef. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Regeringskansliets HR-direktör Daniela Eriksson på 08- 405 92 76. Du är också välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Siri Hågefalk på 08-405 87 83. Frågor om tjänsten besvaras v.26-v.27 samt v.30. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco och Jan Wahlströmför ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 15:e juli.  Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

23 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Enhetschef äldreomsorg
Karlsborgs kommun
Chefer inom äldreomsorg

Som enhetschef är du nära både människor och verksamhet och skapar varje dag förutsättningar för en trygg och kvalitativ omsorg. Vi söker en ledare som får både medarbetare och verksamhet att växa! Vi erbjuder Som chef i Karlsborgs kommun erbjuder vi ett varierande och meningsfullt arbete. Hos oss är det viktigt att varje medarbetare kan känna stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och medverka i förbättrings- och utvecklingsarbetet. Du som chef har tillgång till stödfunktioner inom ekonomi, HR och digitalisering. Givetvis får du som anställd i Karlsborgs kommun ta del av förmåner såsom betald semester från första anställningsåret och individuell lönesättning. Du är vår viktigaste resurs och vi vill ge förutsättningar till ett välmående liv. Det gör vi genom att satsa på ett brett friskvårdsutbud med gratis motionssim och vattengympa, kostnadsfri massage samt friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme utifrån dina förutsättningar. Det finns också möjlighet till extra semesterdagar genom semesterväxling liksom en rad andra förmåner som du kan ha rätt till. Läs gärna mer om dem https://karlsborg.se/naringsliv--arbete/jobba-hos-oss/formaner/  Arbetsplatsen Socialförvaltningen i Karlsborg ansvarar för äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning, kommunal hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningen har ca 250 medarbetare. Som enhetschef ingår du i Vård och omsorgs ledningsgrupp.  En av våra enhetschefer går vidare till nya uppdrag och vi söker därför dig som kommer att vara ansvarig för Haganäsets särskilda boende för personer med kognitiv svikt. Enheten har strax över 30 medarbetare och som enhetschef får du möjlighet att vara med och utveckla verksamheten i nya spännande riktningar, då vi inför sommaren tagit beslut om att 2026 påbörja arbetet med att bli en Stjärnmärkt enhet.  Arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett mångsidigt, stimulerande och meningsfullt arbete med många nära och personliga möten. Som enhetschef inom kommunens äldreomsorg ska du i samverkan med vård och omsorgs ledningsgrupp och tillsammans med övriga medarbetare, utveckla samt driva kommunens äldreomsorg in i framtiden. Till din hjälp finns kompetenta kollegor och medarbetare. Du är arbetsgivarens företrädare och har det övergripande ansvaret för personal, ekonomi, verksamhet samt omvärldsbevakning inom ditt ansvarsområde. Du leder, motiverar och ger förutsättningar för dina medarbetare att uppnå gemensamma mål samt skapar engagemang, delaktighet och främjar en god arbetsmiljö.  Kvalifikationer Vi söker dig som har en examen från högskoleutbildning inom socialt arbete eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har chefserfarenhet från vård och omsorg och erfarenhet inom området kognitiv svikt. Du arbetar strukturerat och målinriktat, med förmåga att driva processer framåt. Ditt ledarskap präglas av stabilitet, professionalism och ett tydligt ansvarstagande. Du är en närvarande chef som stöttar dina medarbetare i vardagen och skapar förutsättningar för dem att göra ett bra jobb. Du samarbetar väl med andra och ser värdet i att samverka över professionsgränser, alltid med individens bästa i centrum. Förutom ett stort engagemang inom verksamhetsområdet ställer vi krav på erfarenheter inom ledarskap och personalfrågor samt verksamhetsutveckling. Vi vill att du ser möjligheter, är öppen för nya idéer och har förmågan att kommunicera och inspirera dina medarbetare samt leda förändringsarbete som ger resultat. Du bjuder in till dialog för att skapa delaktighet och uppmuntrar till ett arbetsklimat präglat av kreativitet och innovativa lösningar.  Övrigt För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt en god kommunikation använder vi oss av rekryteringsverktyget Varbi. Du ansöker digitalt via ansökningslänken i annonsen.  Du som funderar på att söka tjänsten är varmt välkommen att höra av dig till oss, men vi undanber oss kontakt från försäljnings- och rekryteringsbolag.  Intervjuer kommer att ske vecka 33. Karlsborgs kommun som arbetsgivare Karlsborgs kommun med sina ca 7 000 invånare hälsar dig välkommen till en fantastisk boendemiljö och rika rekreationsmöjligheter! Karlsborg är den lilla kommunen med det storslagna läget vid Vätterns strand. Det fantastiska landskapet, närheten till Tivedens skogar tillsammans med sjöarna och vattendragen ger Karlsborg dess alldeles unika prägel - En guldplats helt enkelt, vilket du kan ta del av via film https://youtu.be/aiKLf7PYHiQ Hos arbetsgivaren Karlsborgs kommun är det viktigt att varje medarbetare kan känna stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och medverka i förbättrings- och utvecklingsarbetet.  Det finns bra pendlingsmöjligheter till och från bl a Skövde, för dig som inte är redo att flytta hit än. Kommunen har ungefär 500 anställda. Kika gärna in och ta del av vår vardag på vårt https://www.instagram.com/karlsborgs_kommun/

23 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Vård- och omsorgschef
Karlsborgs kommun
Chefer inom äldreomsorg

Nu växer vi! Socialförvaltningen utvecklas och stärker vår organisation med en ny chefstjänst. Kom, var med och utveckla framtidens vård och omsorg i Karlsborgs kommun! Vi erbjuder Nu har du chansen att bli en del av vår spännande resa! Socialförvaltningen i Karlsborgs kommun växer och söker nu en drivande och inspirerande Vård- och omsorgschef. Tillsammans kommer vi att forma framtidens vård och omsorg och säkerställa att vi erbjuder våra medborgare den bästa kvalitén vi kan. Som anställd i Karlsborgs kommun tar du självklart del av förmåner såsom betald semester från första anställningsåret och individuell lönesättning. Du är vår viktigaste resurs och vi vill ge förutsättningar till ett välmående liv. Det gör vi genom att satsa på ett brett friskvårdsutbud med gratis motionssim och vattengympa, kostnadsfri massage samt friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme utifrån dina förutsättningar. Det finns också möjlighet till extra semesterdagar genom semesterväxling liksom en rad andra förmåner som du kan ha rätt till. Läs gärna mer om dem https://karlsborg.se/naringsliv--arbete/jobba-hos-oss/formaner/.   Arbetsplatsen Välkommen till en meningsfull arbetsplats där du har möjlighet att göra en verklig skillnad i människors liv! Här får du chansen att driva förändring och förbättringsarbete inom vården, och vara en nyckelperson i utvecklingen av verksamheten. Med den utökade chefsfunktionen stärker vi ledarskapet och förutsättningarna för verksamheterna. Socialförvaltningen i Karlsborg ansvarar för äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning, kommunal hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningen har totalt ca 250 medarbetare och vi är i en spännande fas av utveckling.  Som vård- och omsorgschef kommer du att leda och stödja sex enhetschefer med olika ansvarsområden inom vård och omsorg samt administrativ personal. Samtliga av dina medarbetare har sin arbetsplats på Haganäsets äldreboende, där också du kommer att ha din arbetsplats.  Du kommer att ingå i socialförvaltningens ledningsgrupp tillsammans med individ- och familjeomsorgens enhetschef, enhetschefer funktionsstöd samt centraliserad administrativ personal, som leds av Socialchefen.  Som chef har du självklart tillgång till stödfunktioner inom ekonomi, HR och digitalisering. Arbetsuppgifter Som vård- och omsorgschef kommer du att spela en avgörande roll i att leda och utveckla vår organisation. Du kommer att ansvara för att säkerställa högkvalitativ omsorg och vård, vilket innebär att du arbetar aktivt med personalledning och utveckling inom området. Ditt initiativtagande och ledarskap kommer att vara centralt i att skapa en positiv och strukturerad arbetsmiljö där medarbetarna trivs och presterar på bästa sätt. Du har i din tjänst det övergripande ansvaret för verksamhetens ekonomi, personal och arbetsmiljö samt den administration som kommer med dessa ansvarsområden. Inom uppdraget ligger ansvaret att utvärdera kvaliteten i de tjänster som erbjuds och säkerställa att vi uppfyller alla lagkrav och riktlinjer. Kvalifikationer Vi söker en Vård- och omsorgschef med en stark vilja att skapa en trygg och utvecklande miljö för både medarbetare och vårdtagare. Du är en driven initiativtagare med förmåga att samarbeta och bygga meningsfulla relationer. Ditt ledarskap är tydligt och strukturerat och du uppmuntrar dialog, delaktighet och gemensamt ansvar. Du som söker har universitets- eller högskoleexamen inom vård och omsorg, socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du ska ha chefserfarenhet inom vård och omsorg och det är meriterande om det ingått att leda chefer. Du är trygg i din roll som ledare och har modet att tänka nytt och utmana invanda arbetssätt. Du har förmågan att organisera, prioritera och anpassa dig till förändrade förutsättningar. Ditt ledarskap bygger på kommunikation, öppenhet och förtroende. Vi värdesätter självständighet, samarbetsförmåga och ett närvarande ledarskap. Om du vill vara med och utveckla vård och omsorg med kvalitet och omtanke, så ser vi fram emot din ansökan! Övrigt För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Karlsborgs kommun använder vi oss av rekryteringsverktyget Varbi. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Varbi genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Intervjuer kommer att ske under vecka 34. Karlsborgs kommun som arbetsgivare Karlsborgs kommun med sina ca 7 000 invånare hälsar dig välkommen till en fantastisk boendemiljö och rika rekreationsmöjligheter! Karlsborg är den lilla kommunen med det storslagna läget vid Vätterns strand. Det fantastiska landskapet, närheten till Tivedens skogar tillsammans med sjöarna och vattendragen ger Karlsborg dess alldeles unika prägel - En guldplats helt enkelt, vilket du kan ta del av via film https://youtu.be/aiKLf7PYHiQ Hos arbetsgivaren Karlsborgs kommun är det viktigt att varje medarbetare kan känna stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och medverka i förbättrings- och utvecklingsarbetet.  Det finns bra pendlingsmöjligheter till och från bl a Skövde, för dig som inte är redo att flytta hit än. Kommunen har ungefär 500 anställda. Kika gärna in och ta del av vår vardag på vårt https://www.instagram.com/karlsborgs_kommun/

23 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Butikschef - Stockholm

. Infinity HR är ett rekryterings- och konsultbolag med en enkel filosofi. Vi tror på rätt person, med rätt pannben till rätt företag! I alla rekryterings- och search-processer vi gör är vårt jobb att identifiera kandidater som har rätt mind-set, energi, driv, vision och värdegrund! För kunds räkning söker vi en engagerad, resultatinriktad och stilsäker butikschef till Stockholm! Som butikschef hos en av Sveriges ledande retailkedjor inom fashion får du chansen att driva en butik med starkt varumärke, trendigt sortiment och ett fantastiskt team. Om rollen Som butikschef är du ansvarig för att skapa en inspirerande butiksmiljö, motivera medarbetarna och säkerställa att varje kund får en förstklassig shoppingupplevelse. Du arbetar nära både dina medarbetare och regionchef för att utveckla butiken och driva försäljningen framåt. Ditt ansvar: • Leda och utveckla ett team av säljare och assisterande chefer • Ansvara för butikens försäljning, resultat och nyckeltal • Säkerställa visuella riktlinjer och ett attraktivt butikskoncept • Skapa ett arbetsklimat där alla känner sig sedda, inkluderade och engagerade • Planera bemanning, schemaläggning och rekrytering Vi söker dig som: • Har tidigare erfarenhet av ledande roll inom retail, gärna inom fashion • Är en naturlig ledare som inspirerar genom ditt engagemang • Har stark känsla för kundservice, stil och trend • Trivs i ett högt tempo och har god struktur i ditt arbete • Kommunicerar tydligt och professionellt på svenska (och gärna engelska) Ansök idag! Infinity HR är framgångsrika i rekrytering av spetskvalitet till kulturstarka bolag. För mer info om tjänsten eller urvalsprocessen, vänligen kontakta Mårten Näsvall på e-mail; [email protected]. Sök tjänsten via formuläret nedan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025