Om rollen Nu söker vi en Head of Fleet & Inventory som får en central roll i att driva utvecklingen av en effektiv, hållbar och framtidssäkrad hyrbilsflotta. I rollen kombinerar du strategiskt ansvar med operativt ledarskap – där du leder ett erfaret team, utvecklar nya arbetssätt och bygger strukturer som stärker Hertz på lång sikt. Du får ett övergripande ansvar för hela vår svenska hyrbilsflotta. Det innebär att säkerställa rätt fordonsmix utifrån kundernas behov, kostnadseffektivitet och geografisk placering, samtidigt som du optimerar bilarnas livscykel i verksamheten. En viktig del i uppdraget är också att nära samverka med och vara ett proaktivt stöd till den operativa verksamheten, för att säkerställa att flottan möter affärens behov på bästa sätt. Detta är delvis en ny roll och du får möjlighet att vara med i bolagets förändringsarbete för att skapa ännu större konkurrenskraft för framtiden och driva arbetet inom ett av våra nyckelområden – fleet. Du blir chef för vår Fleetavdelning och leder ett engagerat team med hög kompetens och lång erfarenhet i bolaget. Tjänsten rapporterar till vår COO. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Ansvara för planering och optimering av flottans sammansättning och placering. Säkerställa kostnadseffektiv hantering av inköp, transporter, försäkringar, däck och underhåll. Förhandla och följa upp avtal inom service, verkstad, bilprovning och andra flottrelaterade tjänster. Analysera och följa upp flottans totala kostnader – inklusive bränsle, reparationer och försäkringar – samt identifiera förbättringsområden. Arbeta med budgetplanering och kostnadsoptimering för att stärka lönsamheten. Driva utvecklingen av telematik, säkerhetsrutiner och digital styrning av flottan. Säkerställa att varje ort har rätt fordonstyper baserat på efterfrågan – ”rätt bil på rätt plats”. Implementera nytt fleetsystem och leda arbetet med att etablera effektiva processer och arbetssätt. Dina erfarenheter och egenskaper För att lyckas i rollen som Head of Fleet & Inventory tror vi att du har: Eftergymnasial utbildning inom till exempel ekonomi, logistik, försäljning eller annat relevant område. Erfarenhet från bilbranschen, logistik eller annan verksamhet med komplex varuflödes- eller fordonsstyrning. Några års erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Erfarenhet av inköp, upphandling och förhandling, gärna i en större organisation. Erfarenhet av att driva strategiskt arbete – till exempel inom logistik, fordonsflotta, inköp eller affärsutveckling. God vana av att arbeta med budget, kostnadsuppföljning och affärskritiska beslut. Mycket god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska, i tal och skrift. Meriterande är om du också har: Erfarenhet av leasingkalkyler, prissättning eller arbete kopplat till fordonsfinansiering. Kunskap om försäkringslösningar och riskhantering i fordonsflottor. Utöver din erfarenhet värdesätter vi dina personliga egenskaper högt. Du är en strukturerad och affärsdriven ledare som skapar ordning även i komplexa sammanhang. Du samarbetar väl, är kommunikativ och trygg i att fatta beslut som gynnar både affär och långsiktig hållbarhet. Du har ett starkt driv, tar ansvar och agerar lyhört utifrån organisationens behov. Som ledare visar du vägen genom tydlighet, tillit och fokus på helhet. Hos oss får du stöd av andra chefer, HR och kollegor – och vi hoppas att du vill vara med och stärka det engagemang vi bygger tillsammans. Observera att bakgrundskontroller genomförs på slutkandidater! Det här är Hertz Hertz är Sveriges största hyrbilsföretag med 220 kontor i landet och en ledande aktör inom mobilitet. Vi erbjuder allt från personbilar och minibussar till skåpbilar och släp. Företaget grundades 1918 i Chicago och etablerade sig i Sverige 1960. Hos oss möts du av ett familjärt företag med ett starkt samhällsengagemang – vi stödjer bland annat Red Locker, Maskrosbarn, Childhood och Röda Korset. Vi tror på mångfald, ansvar och delaktighet. Därför kallas alla våra medarbetare för Medansvariga – med möjlighet att påverka både sin egen utveckling och arbetsvardag. Har vi väckt ditt intresse? Vi tar inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Testerna görs tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här – https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/ Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Oscar Dahl på [email protected]. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!
Vår verksamhet ligger naturskönt till i Perstorp, nordvästra Skåne. Vi välkomnar flickor i åldern 15-21 år som är placerade enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lag med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU). På Åsbo erbjuder vi enskild vård för de flickor som behöver ett mindre sammanhang och mer omfattande stöd. I samarbete med socialtjänst har vi möjlighet att skräddarsy upplägget kring den specifika ungdomen. Vårt behandlingsarbete bygger på evidensbaserade metoder där Motiverande Samtal (MI) och Dialiektisk Beteendeterapi (DBT) utgör en central del. Om rollen som föreståndare Vi söker en trygg och kompetent ledare som vill vara med och vidareutveckla vår verksamhet. Som föreståndare ansvarar du för den dagliga driften och säkerställer att verksamheten bedrivs enligt gällande lagar, föreskrifter och kvalitetskrav. Du leder, motiverar och stöttar ett team av behandlingsassistenter och har en viktig funktion i att planera och följa upp det dagliga arbetet. Ditt ledarskap ska präglas av tydlighet, värme och ett engagemang för målgruppen. Arbetet innebär också ett nära samarbete med socialtjänst, hälso- och sjukvård samt andra aktörer. Rollen innefattar verksamhetsutveckling, personalansvar samt systematiskt kvalitetsarbete och dokumentation. Vidare ingår visst budgetansvar. Tjänsten är förlagd till dagtid, mån- fre. I tjänsten igår även chefsberedskap. Vi söker dig som har: · Socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning (minst 180 hp) som är förenlig med krav från IVO. · Flerårig erfarenhet från HVB eller liknande vårdverksamhet · God kunskap om SoL, LVU och andra relevanta regelverk. · Flerårig erfarenhet av målgruppen · Meriterande är kunskaper i MI, DBT · Erfarenhet av arbetsledning. Du är trygg i ditt ledarskap, har en god kommunikativ förmåga och arbetar strukturerat. Vidare värdesätter vi ett lösningsfokuserat förhållningssätt och en förmåga att balansera både individens behov och organisationens krav. Ansökan Låter detta som rätt nästa steg för dig? Välkommen med din ansökan! Övrig information Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Vi begär utdrag från polisens misstanke- och belastningsregister före anställning. B-körkort är ett krav. Intervjuer kommer hållas löpande så vänta inte med att skicka in dina handlingar.
Vill du vara med och forma framtidens hälso- och sjukvård i Norrbotten? Region Norrbotten befinner sig i ett spännande förändringsskede där vi stärker och omorganiserar våra vårddivisioner för att bättre möta framtidens behov. Fem vårddivisioner blir tre – och i samband med detta söker vi nu två verksamhetsområdeschefer till nyckelroller inom Primärvården och Psykiatrin i division Nära. Det här är ett tillfälle för dig som vill bidra till utvecklingen av en nära, tillgänglig och hållbar vård – för både medborgare och medarbetare. Om oss Region Norrbotten ansvarar för hälso- och sjukvård, regional utveckling inklusive kollektivtrafikfrågor och kultur på en fjärdedel av Sveriges yta. Med cirka 7 300 medarbetare arbetar vi varje dag för att ge patienterna tillgång till vård av hög kvalitet. Vi bygger en organisation som är nära, tillgänglig och hållbar – både för invånare och medarbetare. Om verksamhetsområdena Primärvården Det nya verksamhetsområdet Primärvård omfattar cirka 1 100 medarbetare med 24 hälsocentraler i egen regi, ungdomsmottagningar, barn- och mödrahälsovård samt 1177. Primärvården är fortsatt en del av nuvarande division Nära. Psykiatrin Det nya verksamhetsområdet Psykiatri omfattar cirka 700 medarbetare. I verksamhetsområdet samlas länets barn- och ungdomspsykiatri, vuxenpsykiatri samt rättspsykiatri. Vi sökerVi söker dig som är en erfaren och strategisk ledare med starkt engagemang för hälso- och sjukvård. Du har tidigare lett både verksamheter och chefer samt är van vid att driva förändringsarbete i komplexa organisationer. Med en tydlig och trygg ledarstil skapar du förtroende, bygger relationer och får människor att växa. Ditt ledarskap kännetecknas av ett långsiktigt och hållbart synsätt där kvalitet, effektivitet och utveckling går hand i hand. Du ser helheten och är samtidigt handlingskraftig och lösningsfokuserad. God kommunikation, retorisk förmåga och samarbetsvilja är självklara delar av din verktygslåda. Vi ser gärna att du har intresse för digitalisering och teknikens möjligheter i vården, och att du kan omsätta dessa i praktiken. Du har en relevant akademisk examen och erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård. En förutsättning för den här tjänsten är att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Har du erfarenhet av arbete inom psykiatrin alternativt inom primärvården och har arbetat som chef inom politiskt styrda organisationer ser vi det som särskilt meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det här får du arbeta med Som verksamhetsområdeschef har du ett övergripande ansvar för verksamheten inklusive budget och medarbetare. Du leder och samordnar arbetet i nära samarbete med dina chefskollegor, och du är en viktig del av divisionsledningen. Genom ett tydligt, närvarande och tillitsfullt ledarskap skapar du goda förutsättningar för engagemang, samverkan och resultat i hela organisationen. I rollen ingår att: ansvara för styrning och utveckling av verksamhetsområdet leda genom andra chefer och driva mot gemensamma mål säkerställa en kostnadseffektiv verksamhet med hög kvalitet bidra strategiskt till Division Näras fortsatta utveckling företräda verksamheten i interna och externa sammanhang Som verksamhetsområdeschef rapporterar du till divisionschefen och ingår i divisionsledningen. Det här erbjuder vi dig - Ett meningsfullt och utvecklande uppdrag där du bidrar till samhällsnytta varje dag - Möjlighet att påverka och forma framtidens vårdstruktur i en region med stark förändringsvilja - En arbetsplats som värnar om hälsa, med tillgång till friskvårdsbidrag och hälsofrämjande insatser - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi söker två verksamhetsområdeschefer, en till Primärvården och en till Psykiatrin. Tjänsterna är tillsvidareanställningar i Region Norrbotten med ett chefsförordnande på tre år med möjlighet till förlängning. Placeringsort är Luleå. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. * Information om ansvarig rekryterare: Ulrika Sundquist är kontaktperson för tjänsterna som annonseras ut tills dess att nästa divisionschef är på plats. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Välkommen att vara med att forma framtidens socialtjänst där vi tillsammans ska arbeta med kommuninvånarnas behov i fokus! Inom vår verksamhet möter vi alla åldrar, bland annat barn, unga, föräldrar, personer med beroende, missbruk eller socialpsykiatrisk funktionsnedsättning, våldsutsatta och personer i behov av försörjningsstöd. Vi arbetar med myndighetsutövning, biståndsbedömda insatser men även med förebyggande och rådgivande insatser för att nå människor tidigt. Vår organisation ställer om till en första linjens socialtjänst med en väg in för medborgare, vilket innebär att alla ärenden initialt hanteras av en ny gemensam mottagningsenheten. Därefter sker utredningar och vidare insatser i en andra linje. Detta arbetssätt syftar till att göra socialtjänsten mer tillgänglig och effektiv för alla som behöver stöd. Samarbete är en central del i vårt arbetssätt eftersom vi ser vikten av att stötta varandra för att uppnå bästa möjliga resultat för dem vi är till för. Vi är en sektor som drivs av ett genuint intresse för vårt uppdrag där vi genom kunskapsbaserade insatser vill skapa förutsättningar för jämlika och jämställda levnadsvillkor i Skövde. ARBETSUPPGIFTER Är du redo att göra skillnad? Vår organisation ställer om till en första linjens socialtjänst med en väg in för medborgare, vilket innebär att alla ärenden initialt hanteras av en ny gemensam mottagningsenheten. Därefter sker utredningar och vidare insatser i en andra linje. Detta arbetssätt syftar till att göra socialtjänsten mer tillgänglig och effektiv för alla som behöver stöd. Samarbete är en central del i vårt arbetssätt eftersom vi ser vikten av att stötta varandra för att uppnå bästa möjliga resultat för dem vi är till för. Vi söker nu en enhetschef till enheten utredning barn! Har du förmåga och vana att leda och inspirera medarbetare, skapa en positiv arbetsmiljö och driva verksamhet framåt? Skicka då ditt CV till oss! På enheten utredning barn finns 16 socialsekreterare fördelade i två grupper som arbetar med att utreda barns behov och fatta beslut om insatser för barn och föräldrar. Varje grupp har en förste socialsekreterare som ansvarar för arbetsledningen i det dagliga arbetet. Utöver detta finns två socialadministratörer som stöttar enheten samt en SUA, som ansvarar för arbetsplats- och yrkesintroduktion när vi anställer nya handläggare. Som enhetschef kommer du att leda verksamhetsutvecklingen och det systematiska förbättringsarbetet inom enheten, samt ha ansvar för arbetsmiljö, personal och budget/ekonomi. Skövde kommun erbjuder friskvårdsbidrag och en rad förmåner via förmånsportalen My Benefit, exempelvis rabatt på Västtrafikkort. Som ny chef får du ta del av ett introduktionspaket och en rad utbildningar som skapar goda förutsättningar för dig i ditt nya jobb! KVALIFIKATIONER För rollen som enhetschef söker vi dig som har: • Socionomexamen, eller annan utbildning som motsvarar dessa krav. • Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänst, gärna som chef/ledare och med fokus på barn och unga. • God kunskap om relevant lagstiftning. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av och god kunskap kring budgetarbete, ekonomi och ledarskap. Vi värdesätter även vana av arbetsmiljöarbete och samverkan med fackliga parter. Du behöver ha förmågan att arbeta långsiktigt för att utveckla verksamheten i linje med nya lagkrav och riktlinjer. Du tänker strategiskt och har ett helhetsperspektiv på frågor. Det är också viktigt att du har ett genuint engagemang för barn och unga. Du är lyhörd och har förmåga att förstå och bemöta medarbetarnas och medborgarnas behov på ett respektfullt sätt. Du har en god förmåga att kommunicera, både med medarbetare, kollegor och medborgare. Du är skicklig på att hantera oväntade utmaningar och kan justera dina planer för att möta nya krav och förutsättningar. Din förmåga att vara smidig och anpassningsbar gör att du kan arbeta effektivt även när förutsättningarna förändras. Du är bra på att hitta kreativa lösningar, ser sammanhang och prioriterar rätt frågor. ÖVRIGT Vi planerar att hålla en första teamsintervju med utvalda kandidater under vecka 33. Vi kallar till intervjuer via systemet där du får boka dig på en av tiderna som passar dig. I Skövde kommun jobbar vi med allt från omsorg, stöd och utbildning till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Hos oss finns hundratals yrken och 5500 medarbetare. Arbetet ser olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun, och vårt gemensamma uppdrag är att vara välfärdsleverantör, samhällsutvecklare och arbetsgivare. Jämställda, jämlika och inkluderande verksamheter är en självklarhet för oss. Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder kompetensutveckling och förmånliga pensionsvillkor. Och det bästa av allt, vi har plats för fler. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Är du en affärsdriven inköpare med passion för trä och en vilja att påverka på riktigt? Trivs du i en snabbfotad och entreprenöriell organisation och lockas av möjligheten att spela en nyckelroll i en stark och växande organisation? Då kan rollen som kategoriansvarig för Sveriges Fria Bygghandlares enskilt största kategori – virke – vara nästa steg för dig. Om Sveriges Fria Bygghandlare Sveriges Fria Bygghandlare, f.d. Woody Bygghandel, är ett delägarägt och delägarstyrt bolag med 34 lokalt förankrade bygghandlare som tillsammans har ca 70 anläggningar och skapar ett alternativ till centralstyrda kedjor. Styrkan ligger i självständigheten – varje bygghandel är unik, men med gemensamma fördelar och avtal som skapar lönsamhet för alla. Som en del av Sveriges Fria Bygghandlare blir du en del av ett team med högt engagerade och kunniga personer med stor branscherfarenhet och en stark entreprenörsanda som brinner för förändring och förbättring. Det är en glädjefylld arbetsplats med högt i tak och korta beslutsvägar där medarbetarna ställer upp för varandra och arbetar tillsammans för den övergripande målsättningen – delägarföretagens lönsamhet. Rollen utgår från huvudkontoret i Nacka Strand. Om rollen Som Kategoriansvarig för virke har du ett helhetsansvar för den enskilt största kategorin och arbetar aktivt med att driva kategorins strategiska utveckling. Genom förhandlingar, avtalsarbete och affärsutveckling säkerställer du ett konkurrenskraftigt sortiment och goda villkor som skapar tillväxt och ökad lönsamhet för bolagets delägare. Du skapar starka relationer med leverantörer och handlare, säkerställer attraktiva avtal och rätt sortiment samt stöttar aktivt delägarna i affärer och upphandlingar. Som kategoriansvarig har du stora möjligheter att påverka affären och driva utvecklingen framåt. Du blir en del av ett dynamiskt team med korta beslutsvägar och rapporterar till VD. Om dig Vi söker dig som har en stark drivkraft och ett genuint intresse för trä och trävarumarknaden. Du är analytisk och har lätt för att fatta strategiska beslut, samtidigt som du är en skicklig förhandlare med erfarenhet av inköp. Du bygger långsiktiga affärsrelationer med lätthet och trivs i en roll där struktur, prioritering och samarbete är avgörande. Du är flexibel, anpassar dig snabbt till förändringar och har en ödmjuk inställning – för dig går laget alltid före jaget. Du är van att arbeta i verksamhetssystem och har goda kunskaper i Excel. B-körkort och tidigare erfarenhet av inköpsarbete är ett krav. Ansökan Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Rakel Lilja på [email protected]
Om tjänsten Är du nyfiken som person och tycker om att motivera andra? Då är detta rollen för dig! Vi söker just nu en Teamledare till en av våra kunder! Som Teamledare hos vår är du en central del av verksamheten och ansvarar för arbets- och kvalitetsledning inom din personalgrupp. Du kommer att spela en avgörande roll i den dagliga ledningen av ditt team, där din förmåga att planera, schemalägga och kommunicera effektivt både med ditt team och med våra kunder kommer att vara av stor betydelse. Din ambition är att skapa optimala förutsättningar för ditt team att utföra sitt arbete på bästa sätt och säkerställa högkvalitativa kundmöten. Dina arbetsuppgifter I din roll ingår bland annat: - Daglig operativ arbetsledning av teamet med fokus på schemaläggning och resursfördelning. - Leda möten och följa upp teamets prestationer. - Hanteringen av serviceärenden och säkerställa högsta kvalitet i kundmötet. - Identifiera utvecklingsmöjligheter för teamet. - Ansvara för utbildning och kontinuerlig utveckling av personalen. - Agera som en länk mellan kunderna och ditt team för att förbättra kundupplevelsen. Din profil Vi söker dig som har: - Utmärkt behärskning av svenska och engelska i tal och skrift. - Ledarskapserfarenhet och en förståelse för komplexa kundärenden. - Förmåga att arbeta strukturerat och noggrant i en ibland stressig miljö. - En kommunikativ och coachande förmåga som skapar en positiv arbetsmiljö. - Drivkraft att ständigt utvecklas och bidra till en inkluderande och handlingskraftig företagskultur. Om företaget Vår kund är en ledande aktör i sin bransch och du kommer med tjänsten få möjlighet att bidra till vår kunds fortsatta tillväxt i Sverige och Helsingborg. Månadslön: 33 000 kr Om oss Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås. Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och pensionsavsättningar. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!
VD till Hasopor i Hammar Vill du vara med och bygga framtiden med ett av marknadens mest cirkulära material? Hasopor tillverkar skumglas – ett lättfyllnadsmaterial skapat av 100 % återvunnet glas – som spelar en avgörande roll i utvecklingen av hållbara lösningar inom bygg och infrastruktur. Som enda producent i Sverige är Hasopor både pionjär och föregångare. När nuvarande VD går mot nya utmaningar, söker vi en VD som kan leda bolaget in i nästa tillväxtfas – med fullt ansvar för affär, personal och resultat i en verksamhet där cirkularitet, innovation och samhällsnytta hänger ihop. Ett tydligt mandat i ett bolag i rörelse Hasopor är ett mindre bolag med stor betydelse. Här får du fullt affärs-, personal- och resultatansvar för en verksamhet där strukturer ska förstärkas, kultur fortsätta formas och marknadspotential fortsätta förverkligas. Med ett tydligt tillväxtmål på över 300 000 m³ volym per år krävs ett starkt sälj- och marknadsdriv, förmåga att paketera kundvärde – och viljan att gå från idé till genomförande. VD-rollen på Hasopor innebär att bygga vidare på en verksamhet i förändring. Det är en roll för dig som gillar när det är på riktigt: nära verksamheten, fullt mandat, bredd i uppgifterna och stort handlingsutrymme. Rollen innebär ett nära och operativt ledarskap. Du leder en sammansvetsad ledningsgrupp och stöttar dem att ta fullt ansvar inom sina respektive områden. Samtidigt finns det delar av bolaget där du själv förväntas ta initiativ – exempelvis inom logistik, marknad och affärsutveckling. Stödfunktioner är begränsade, vilket kräver en pragmatisk och handlingskraftig inställning. Del av en koncern under utveckling – med möjlighet att påverka mer Hasopor är en del av Foamit Group – Världens ledande skumglasproducent med verksamhet i Sverige, Finland och Norge. Koncernen växer och utvecklas, och VD Sverige är en viktig del av gruppens ledningsarbete. På sikt kan du komma att spela en nyckelroll i koncernens fortsatta expansion, men initialt ligger fokus på Hasopors stabilisering och tillväxt. Här finns möjligheten att bidra till något större – inte genom hierarki, utan genom tydligt ledarskap, samverkan och resultat. Det här söker vi Det vi ser att du måste ha med dig in i rollen: - Minst gymnasieexamen - Minst tre års erfarenhet av att leda andra chefer - Erfarenhet från industriell tillverkning, processindustri eller geoteknisk verksamhet - Kommersiell erfarenhet – kundnära arbete, paketering och relationsbyggande - Dokumenterad erfarenhet av förändringsledning - Vana vid uppföljning, prioritering och operativ planering - God ekonomisk förståelse och vana att styra med KPI:er - Flytande svenska och mycket god engelska i tal och skrift - B-körkort Som person tror vi att du: - Är affärsmässig och helhetsorienterad - Har mod att ta kalkylerade risker och driva förändring - Är lyhörd, tydlig och trygg i ditt ledarskap - Gillar operativ närvaro och får energi av att få saker att hända - Bygger engagemang och tillit genom närvaro och kommunikation Vi tror att du bäst kompletterar koncernens mer analytiska, strukturella ledarskap med värme, engagemang, delaktighet och kommunikationsstyrka i den lokala verksamheten. Du navigerar lika väl i strategisk kontext som i vardagens praktiska utmaningar. Du erbjuds: Ett tydligt mandat, en verksamhet i rörelse och en möjlighet att sätta din prägel – på riktigt. Hasopor är en del av en koncern med stark hållbarhetsagenda och höga ambitioner. Här får du kombinera operativt ansvar i ett konkret bolag med möjligheten att påverka ett större sammanhang – idag och i morgon. Här får du göra skillnad på riktigt varje dag. Placeringsort: Hammar (Askersund) Ansök redan idag! För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja arbetspsykologiska tester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. OBS! Vi önskar att få dina ansökningshandlingar på engelska. Under v.29–32 kommer inget urval att ske i processen och vi kommer ha begränsad möjlighet att svara på frågor under denna period. Anastasia Almasidis, [email protected], 0790–984164 Daniel Edqvist, [email protected], 0721-426923 Väl mött! Unik Resurs Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite
Skara stift: Domprost Svenska kyrkan i Skara pastorat Domprost sökes i Skara pastorat som utgörs av Skara domkyrkoförsamling, Valle församling och Ardala församling. Är det du Som en trygg teolog och erfaren ledare tar du ansvar för ett kommunikativt och tydligt ledarskarskap. Med helhetssyn och strategisk förmåga leder och fördelar du pastoratets mångfacetterade arbete. Som domprost är du också en andlig ledare, grundad i Svenska kyrkans tro, bekännelse och lära. Du är närvarande i församlingarna, pastoratet, stiftet och samhället. Du verkar såväl för församlingarnas unika karaktär som för att bilda nätverk med andra samhällsaktörer. Som domprost i Skara förväntas du utveckla verksamheten med stöd av kompetenta och engagerade medarbetare, förtroendevalda och ideella krafter. Om uppdraget Som domprost får du en strategisk och viktig roll att leda pastoratet i en gemensam riktning. I uppdraget ligger ett övergripande ansvar för verksamhet, personal, arbetsmiljö och ekonomi. Du är biskopens ersättare i stiftsstyrelsen, ledamot i domkapitlet, del av prostmötet, deltar i präst- och diakonexamen. I uppdraget ingår ansvaret för den församlingsvårdande verksamheten och stödjande funktioner såsom ekonomi, administration, IT och kommunikation samt fastighets- och kyrkogårdsförvaltning. I dagsläget finns en personalgrupp om cirka 60 anställda inklusive ledningsgrupp som du har till din hjälp. Kvalifikationer Du har en helhetssyn och ett strategiskt förhållningssätt där du ser bredden i uppdraget som domprost i stiftet. Vi vill att du är en välgrundad teolog och god gudstjänstledare som är empatisk och trygg i dig själv som genomsyrar ditt ledarskap. Din stora styrka ligger i att bygga och utveckla goda relationer och du har förmåga att skapa förtroende, inspirera och engagera medarbetare: anställda, ideella och förtroendevalda och låta dem växa i sina roller. Du är närvarande och tillgänglig för församlingar, pastorat och stift. Du har ett tydligt och kommunikativt ledarskap med intresse för utveckling och förbättringsarbete. Du vågar fatta beslut och gör det med både hjärta och hjärna. Genom ödmjukhet och prestigelöshet skapar du förutsättningar för en kultur där arbetsglädje får råda. Med tillit leder du pastoratets chefer och har förmågan att delegera. För att trivas och lyckas i uppdraget har du ett kommunikativt ledarskap med helhetssyn och strategisk blick. Du har god kunskap om roller, ansvarsfördelning och hur människor motiveras. Om tjänsten Tillsvidareanställning 100% Till din ansökan vill vi att du bifogar • Personligt brev i vilket du beskriver hur du tänker kring uppdraget som domprost i Skara • CV • Prästbrev • Intyg enligt Kyrkoordningen Av 34 kap 9 § 4 p. Kyrkoordningen följer att endast den som förklarat sig beredd att i alla uppgifter tjänstgöra tillsammans med andra som vigts till ett uppdrag inom kyrkans vigningstjänst oavsett deras kön är behörig att anställas som kyrkoherde. • Intyg om teologisk examen • Intyg från Svenska kyrkans utbildningsinstitut/motsvarande • Intyg från behörighetsgivande kyrkoherdeutbildning För mer information om tjänsten: Skara pastorat strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten. Mer upplysningar om arbetet och om tjänstens innehåll lämnas av tillsättningsnämndens ordförande biskop Ulrica Fritzon, kontakt genom biskopens sekreterare Marie Barrljung 0511-262 05, [email protected] Kyrkorådets ordförande Fredrik Öhrberg [email protected] Frågor om rekryteringsprocess besvaras av HR-specialist Elin Wikström 0511-262 39. Fackliga kontaktpersoner är Björn Carlstedt, Vision, 0511–28530 Anna-Lisa Saar, Kyrk A 070-515 00 22 Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi senast den 3 september. Intervjuer är planerade att äga rum den 26 september. För mer information om Skara pastorat, se vår hemsida: https://svenskakyrkan.varbi.com/center/tool/position/836127/edit/tab:1/Svenska kyrkan Skara pastorat
Växjö Energi, som är en del av Växjö kommun, erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster inom el, fjärrvärme och fjärrkyla. Genom dotterbolaget Wexnet erbjuder vi även bredband på flera orter i Kronobergs län. Hos oss blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens energisystem. Med stort engagemang och starkt miljöfokus skapar vi prisvärda och samhällsnyttiga tjänster som gör vardagen enklare för våra kunder – idag och i framtiden. Vi tror på att en arbetsplats med jämställdhet och mångfald utvecklar oss och vår verksamhet. Vi månar om våra medarbetare och jobbar för en god balans mellan arbete, familj och fritid. ARBETSUPPGIFTER Som driftchef ansvarar du för att leda driftorganisationen som består av en driftstab, sex skiftlag samt dagtidsgående drifttekniker. Sammantaget ett ledaransvar för ca 40 medarbetare inklusive gruppchefer. Som driftchef har du ansvar för att driva affärsområdets produktionsanläggningar på ett effektivt sätt med fokus på följande: • Tillse att produktionsanläggningarna följer de lagar, förordningar och miljötillstånd som åligger oss • Säkerställa tillsammans med kraftverkschef att vi har en fungerande nödläges- och krisberedskap • Ansvara att operativ styrning genomförs och utvecklas för att driva och följa upp det dagliga arbetet • Leverera resultat i enlighet med gällande strategier och uppsatta mål för verksamheten. • Utveckla verksamheten genom att forma och följa upp handlingsplanen för att nå överenskomna mål i styrkort • Ekonomisk planering och uppföljning genom framtagande av budget samt prognoser för driftavdelningen • Främja gott arbete i utvecklingsteam och förbättringsteam främst i form av beställare av uppdrag • Motivera och inspirera medarbetare mot uppsatta mål samt planera deras kompetensutveckling Som driftchef har du ett nära samarbete med samtliga berörda verksamheter inom bolaget. Du rapporterar till kraftverkschefen inom affärsområdet Kraft & Värme och ingår i kraftverkets ledningsgrupp. I din roll ingår personal-, budget- och arbetsmiljöansvar. Detta är ett spännande arbete, där du dagligen hanterar strategiska och operativa arbetsuppgifter tillsammans med en engagerad och kompetent driftgrupp. KVALIFIKATIONER Du som söker har en utbildning som högskoleingenjör eller motsvarande inom Drift, Processteknik, Energi- och miljöteknik eller Maskinteknik. Du har mångårig erfarenhet av drift och underhållsarbete inom processindustri eller energiproduktion. Erfarenhet av entreprenadverksamhet och processutvecklingsarbete är också viktigt för att lyckas i rollen som driftchef. Vi söker dig med gedigen erfarenhet av ledarskap, någon som är trygg med att leda chefer och specialister inom ett komplext område. Som person är du kommunikativ, lyhörd och har lätt för att samarbeta och skapa relationer. Du är tydlig, målmedveten och är inte rädd för att ställa krav och fatta beslut. Du har förmåga att kunna prioritera och arbeta strukturerat för att hålla i gång verksamheten och nå uppsatta mål. Som Driftchef hos oss får du ett roligt, omväxlande, intressant och kvalificerat arbete i ett framgångsrikt företag med tydligt framtids- och hållbarhetsfokus. Du gillar att vara med där det händer och kan samtidigt lyfta blicken och jobba visionärt. Det är en fördel om du har erfarenhet av ekonomiuppföljning i löpande verksamhet eller från större investeringsprojekt. B-körkort är ett krav. På grund av Växjö Energis verksamhet och arbetsuppgifternas natur kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll genomföras som en del av rekryteringsprocessen. ÖVRIGT Välkommen med din ansökan!
Välkommen till ett företag där vi lägger stort fokus på vår gemensamma värdegrund att agera klokt, kreativt och med stort hjärta. Hos oss arbetar alla under ett stort mått av eget ansvar. Utrymmet för egna idéer är generöst och det är kort väg till besluten. Vi befinner oss i en spännande tid och söker dig som har ett starkt engagemang för att ta ansvar i din roll, för din grupp och för att utveckla verksamheten. Ditt ansvar Som platschef har du ansvar för allt som operativt händer på arbetsplatsen – från igångsättning fram till överlämnandet. Din övergripande uppgift är att se till att det som kunden beställt levereras på rätt sätt och i rätt tid. Rollen innebär ledning av personal, inhyrda konsulter och underentreprenörer samt ansvar för ekonomiska avstämningar, vissa inköp och ÄTA-hantering. I tjänsten som platschef ingår ansvar för: att lagar och förordningar följs projektets totala ekonomi och framdrift att kvalitets- och arbetsmiljömål uppnås att samspelet med kunden fungerar på bästa möjliga sätt arbetsmiljö (Bas-U) resurs- och tidsplanering samt samordning av UE Vem är du? Vi söker dig med många års erfarenhet som platschef där du genom åren har drivit ett antal byggprojekt inom bostad, kommersiellt eller samhällsbyggnad. Din arbetslivserfarenhet gör att du känner dig trygg i ditt byggtekniska kunnande. Dina kunskaper om entreprenadjuridik och lagkrav är goda och du talar och skriver svenska obehindrat. Då vi arbetar i hela Mälardalen förutsätter rollen att du har B-körkort. Som person kommer ledarskapet naturligt och du får med dig ditt team och motiverar andra. Kommunikation och information är en naturlig del i ditt ledarskap för att skapa delaktighet. Du har en god planeringsförmåga och ser till att driva arbetet framåt även när projektet möts av utmaningar och ändrade förutsättningar. Fokus på affärsmässighet är en stor del av rollen där det krävs en kostnadsmedvetenhet och en marknadsförståelse för att kunna driva våra projekt på ett framgångsrikt sätt. Om oss Wästbygg, som ingår i Wästbygg Gruppen, är ett bygg- och utvecklingsbolag specialiserat på fastigheter inom bostad, kommersiellt och samhällsbyggnad. Efter många år i branschen är vi ett tryggt val som kan leverera såväl mindre som större mer komplexa projekt, specifikt anpassade till våra kunders behov. Vi är en erfaren och långsiktig partner som oavsett vad vi bygger, bygger förtroende. Vår verksamhet bedrivs med lokal närvaro på de mest expansiva marknaderna i södra och mellersta Sverige. Läs gärna mer om oss på www.wastbygg.se Övrigt Sista ansökningsdag: 2025-08-15. Urval sker löpande, med uppehåll under v 28 – 32, vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Rollen är placerad på vårt kontor i Västerås och innebär resande ut till våra projekt. Vi tillämpar tester, digital referenstagning och bakgrundskontroll i slutfasen av vår rekryteringsprocess. Wästbygg Gruppen omfattas utav kollektivavtal mellan Sveriges Byggindustrier och Ledarna, Sveriges Ingenjörer och Unionen (Tjänstemannaavtalet) samt med Byggnads (Byggavtalet). Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer