Är du en kommunikativ, utvecklingsdriven och engagerad ledare som skapar förutsättningar för andra att växa och utvecklas? Vill du ha en roll där du får stor möjlighet att bygga upp ny verksamhet som påverkar samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig! Vi söker nu en enhetschef till enheten Utredning inom sektionen Uppdrag och samverkan. Om tjänsten Som enhetschef är du med och formar den nya avdelningen, Hälsa, vård och omsorg som ansvarar för myndighetens uppdrag att stödja den digitala transformationen inom sektorn. Avdelningen utvecklar produkter och digitala tjänster som underlättar för invånare och medarbetare inom hälso- och sjukvård, tandvård, socialtjänst, leder utrednings- och utvecklings-uppdrag samt samverkar med externa parter i taktiska och operativa frågor. Vi är en organisation i tillväxt och förändring och som enhetschef i vår linjeorganisation är du en nyckelperson i att skapa trygghet i riktningen framåt. Du leder 15-20 medarbetare och skapar förutsättningar för att dina medarbetare skapar värde i vår agila nätverksorganisation. Du arbetar nära dina chefskollegor och ni ger och får stöd av varandra. Inom avdelningen Hälsa, vård och omsorg drivs utvecklingsarbetet genom agila tåg. Som ledare i gränslandet mellan linje- och nätverksorganisationen är ditt viktigaste uppdrag att skapa förutsättningar för dina medarbetare, både som individer och som team, att arbeta och utvecklas i rätt riktning. Du behöver vara flexibel i din roll och ha förmågan att skapa förtroendefulla samarbeten både internt och med externa parter inom sektorn. För att bli framgångsrik i rollen behöver du ha god insikt i och förståelse för vilka krav som ställs inom statsförvaltningen och dess beslutsprocesser. Du har personal-, verksamhets- och budgetansvar för enheten. Du rapporterar till sektionschefen och är en självklar del i ledningsarbetet för avdelningens utveckling och riktning framåt. Om enheten Du blir chef över enheten Utredning. Arbetsuppgifterna på enheten omfattar allt från att uppdragsleda, bedriva utredningsarbete och skriva rapporter, svara på remisser samt strategiutformning. Enheten Utredning tillhör Sektionen Uppdrag och samverkan. Inom sektionen finns ansvar för verksamhetsområden som: • att utreda behov av nya verksamhetsnära tjänster inom hälsa, vård och omsorg och skapa beslutsunderlag baserade på dessa • ärendehantering och kundservice för digitala tjänster riktade mot medborgare • samverkan internt och externt med kunder och intressenter inom sektorn inklusive att facilitera externa möten, föredrag och workshops. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk examen inom relevant område • erfarenhet som ledare • flerårig erfarenhet av att utveckla och förändra verksamhet • erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet inom område som är relevant för rollen • goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande för tjänsten om du har: • erfarenhet av utredningsarbete och rapportframställan • erfarenhet av att ha arbetat med myndighetsstyrning • erfarenhet av digital utveckling i en agil organisation • erfarenhet av myndighetssamverkan. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Enhetschef Sofie Neckmar Arvidsson: 010-175 37 31 (tillgänglig fr o m 14/7) Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Elisabeth Axelsson: 010-106 08 98 Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 10 augusti 2025. Då det är semestertider kommer du ha möjlighet att söka tjänsten hela sommaren, dock senast den 10/8. Vi uppskattar om du skickar din ansökan så snart du har möjlighet då vi tittar på ansökningar löpande. Rekryteringsprocessen kommer att återupptas i augusti. Observera att under sommarperioden kommer vi att ha begränsad möjlighet att svara på telefon och mail. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de båda orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Om företaget Torell Pump AB är en specialist inom flödesteknik med över 60 års erfarenhet i branschen. Företaget erbjuder ett brett sortiment av högkvalitativa pumpar och vattenbehandlingsutrustning till industri och VA-verk i Sverige och Norge. Torell Pump samarbetar med ledande tillverkare och har sedan starten byggt upp en stark expertis inom sitt område. Förutom försäljning tillhandahåller de även service, reparationer och förebyggande underhåll av kunders utrustning. Läs mer om Torell Pump här. Sedan 2011 ingår företaget i den börsnoterade koncernen Indutrade. Läs mer om Indutrade här. Vi på Asta Agency samarbetar med Torell Pump i denna rekrytering och söker nu en chef för deras innesäljavdelning med placering på deras kontor i Hammarby Sjöstad i Stockholm. Du kommer ansvara för ett team om fyra personer och du rapporterar direkt till VD. Om tjänstenSom Chef för innesälj har du personalansvar för ett team på fyra personer som arbetar med teknisk försäljning, orderhantering och eftermarknad. Du kommer att ta ett helhetsansvar för innesäljavdelningen, både i det dagliga arbetet, personalen och i dess långsiktiga utveckling av funktionen. Torell Pump är inne i en spännande fas med fokus på tillväxt, och i rollen får du vara med och forma hur ni arbetar framåt, tillsammans med övriga i ledningsgruppen. Därtill är du delaktig i det dagliga arbetet där du ansvarar för att hantera hela kedjan från offert till order, och bidrar till att skapa smidiga, affärsmässiga lösningar tillsammans med både utesälj, leverantörer och interna produktansvariga. Ditt uppdrag: Leda och coacha teamet inom innesälj och eftermarknad Säkerställa tydliga processer för samarbete mellan innesälj, utesälj och projekt Utveckla rutiner och struktur för offertflöden, orderhantering och leverantörsdialog Ansvara för resursplanering och kompetensutveckling inom teamet Vara operativt delaktig i kunddialog, affärsstöd och offerthantering Kvalifikationer och egenskaperDu har förmåga att arbeta självständigt och driva utvecklingsarbete framåt. Med en strukturerad och lösningsorienterad inställning skapar du engagemang genom att vara lyhörd och tydlig i din kommunikation, för att nå gemensamma mål. Du trivs i nära samarbete med både kunder och kollegor och har ett intresse för såväl teknik som affärsutveckling. Samtidigt är du strukturerad och noggrann, med en stark känsla för ordning och uppföljning. Du blir en del av ett sammansvetsat team i en platt organisation där du får mycket eget ansvar, möjlighet till utveckling och en stark sammanhållning. Hos Torell Pump får du arbeta med teknik i framkant och i en vardag där du snabbt ser resultatet av dina insatser. Därtill söker vi dig som har: Eftergymnasial utbildning inom ett tekniskt område, exempelvis från en yrkeshögskola, högskola eller högre utbildning. Tidigare erfarenhet från teknisk försäljning, offertarbete eller projektledning. Flytande kunskaper i svenska och engelska, det är meriterande med kunskaper i tyska. God systemvana, det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Pyramid. B-körkort. Tidigare ledarerfarenhet är meriterande, men inte ett krav. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Hammarby Sjöstad Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Övriga förmåner: Kollektivavtal, bonus, friskvårdsbidrag, semester och hybrid arbetsplats Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan annonsen avpubliceras. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected]. Om Asta AgencyAsta Agency är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag att hitta rätt tjänstemän i hela Sverige med fokus på Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi rekryterar och hyr ut specialister och generalister inom försäljning, marknad, HR, kundservice, ekonomi, administration, IT och tech. Med fokus på kvalitet, långsiktighet och smarta lösningar stöttar vi både företag och kandidater i nästa steg. Läs mer om hur vi arbetar med rekrytering, bemanning och hyrrekrytering på astaagency.se.
Om tjänsten Vill du leda utvecklingen av framtidens socialtjänst för barn och deras familjer? 1 juli 2025 träder en ny socialtjänstlag i kraft – en lag som sätter fokus på förebyggande arbete, tillgänglighet och kunskapsbaserade insatser. I Kävlinge kommun ser vi detta som en unik möjlighet att förnya och förstärka vårt arbete – och vi söker nu en modig och strategisk chef som vill vara med och leda den förändringen inom området barn och familj. Som chef för insatser riktade till barn och deras familjer får du en nyckelroll i att forma en kunskapsbaserad socialtjänst som bygger på vetenskap och beprövad erfarenhet med ett starkt barnrättsperspektiv. Du leder ett engagerat team och ansvarar för att utveckla och implementera insatser som gör verklig skillnad – tidigt, träffsäkert och tillsammans med andra aktörer i samhället. Tjänsten är placerad i sektor arbetsliv och fritid som utöver individ- och familjeomsorg innefattar kultur och fritid, arbetsmarknad och integration samt gymnasie- och vuxenutbildning. Vill du vara med oss och bygga en socialtjänst i framkant? Välkommen till Kävlinge. Är du den vi söker? Vi söker dig som har ett starkt intresse för ledarskap, innovation och social hållbarhet. Du är trygg i att fatta beslut, van att arbeta strategiskt och har ett genuint engagemang för att skapa värde för både medarbetare och medborgare. Du är socionom och har erfarenhet som chef och ledare. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och även arbeta med ett löpande urval så vänta inte med att ansöka. Preliminärt datum för intervjuer planeras till den 4 juli. Vi bryr oss! Välkommen till en arbetsplats där du får utvecklas och göra skillnad varje dag. Med stort engagemang och omtanke om varandra, gör vi allt för att skapa en bättre vardag för alla i vår kommun. Vårt fokus på utveckling och kvalitet märks hos våra många nöjda invånare. Till Kävlinge kommun tar du dig snabbt och enkelt, oavsett var du bor. Den goda stämningen och de många utvecklingsmöjligheterna är andra anledningar till att våra medarbetare trivs så bra. Vill du bli en av oss? Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss i Kävlinge? Gå in på jobb.kavlinge.se för att läsa vad våra medarbetare tycker om att jobba hos oss, våra förmåner och se alla våra lediga jobb.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Socialförvaltningens uppdrag är att arbeta med socialtjänsten och tillhandahålla stöd, för att alla i kommunen ska känna sig trygga och ha samma möjlighet i livet. Vi vill att alla ska kunna vara aktiva och delaktiga i samhället. Med fokus på respekt för individens rätt att bestämma över sitt eget liv, ansvarar vi för tre viktiga områden: vård och omsorg, stöd för personer med funktionsnedsättning, samt hjälp till individer och familjer. Vårt mål är att alla ska få det stöd och den omsorg de behöver. Arbetsplatsen Den nya avdelningen Förebyggande, hälsa och omsorg inom socialförvaltningen kommer vara uppdelad i fyra enheter, myndighetsenhet, sjuksköterskeenhet, rehabenhet, samt öppen verksamhet. Till myndighetsenheten söker vi nu två sektionschefer som kommer att vara ansvariga för två sektioner. Enheten består av 25 handläggare som handlägger ärenden inom SoL, LSS och Färdtjänst. Den närmsta chefen är Enhetschef och som sektionschef hos oss är du förstalinjens chef för handläggare med begränsat beslutsmandat. Vad vi kan erbjuda dig - Möjligheter att påverka utvecklingen av enheten - Bästa kollegorna - Omväxlande arbete - Kompetensutveckling - Kommunövergripande förmåner Arbetsuppgifter I rollen som sektionschef har du ett operativt ledningsansvar med fokus på kvalitet, medarbetarskap och utveckling. Ditt uppdrag omfattar: - Att leda och utveckla sektionens arbete i linje med avdelningens mål och visioner - Personal- och arbetsmiljöansvar inklusive systematiskt arbetsmiljöarbete, arbetsrättsliga frågor och kompetensförsörjning - Att coacha och stötta medarbetare i det dagliga arbetet, särskilt i komplexa ärenden - Att bidra till struktur, kvalitetssäkring och effektiva arbetssätt - Att samverka internt och externt, samt driva förändrings- och utvecklingsarbete inom myndighetsområdet - Att säkerställa ett gott samarbete med övriga chefer och stödfunktioner Sektionschefen är första linjens chef och leder det operativa arbetet utifrån sektionens mål. Det direkta budgetansvaret ligger hos myndighetschef, vilket ställer krav på att du har mycket god samarbetsförmåga och en tydlig förståelse för ekonomistyrning. Du behöver kunna navigera i ett ledarskap där du inte själv har det direkt beslutande mandatet i budgetfrågan men ändå förväntas ta ett aktivt ansvar för att verksamheten bedrivs inom givna ekonomiska ramar. Du arbetar nära medarbetare och det förväntas en mycket hög grad av fysisk tillgänglighet för att kunna bidrar till att skapa en hållbar och lärande organisation. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Socionomexamen - Minst tre års erfarenhet av att ha haft ett formellt ansvar i operativ ledning, handledning och kvalificerad handläggning inom LSS och/eller SoL - Gedigen erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet - Dokumenterad erfarenhet av att leda i förändring och driva verksamhetsutveckling - God kännedom om aktuell lagstiftning inom socialrätten - Förmåga att arbeta strategiskt och operativt samt att fatta välgrundade beslut - Mycket stor erfarenhet av att utveckla digitala verktyg - Lång erfarenhet av implementering av Life Care och IBIC på myndighet - Utbildning i och erfarenhet av förändringsledning är ett krav Personliga egenskaper som vi eftersöker: - Du har ett tryggt och tillitsfullt ledarskap - Du är tydlig, kommunikativ och prestigelös - Du har lätt för att skapa struktur, engagemang och samverkan - Du har god analytisk förmåga och ett lösningsfokuserat förhållningssätt - Du ser helheten och arbetar för organisationens bästa Vi ser fram emot din ansökan! Löpande urval och intervjuer kan komma att ske under ansökningsperioden. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Är du en driven och erfaren ledare inom fastighetsområdet? Har du dessutom kunskap och erfarenhet för att förvalta och utveckla vårt fastighetsbestånd? Då behöver vi dig! Välkommen till vårt team på Samhällsbyggnadsförvaltningen. Arbetsuppgifter I rollen som Fastighetschef leder du en avdelning vars medarbetare ansvarar för förvaltning, underhåll, renoveringar och verksamhetsanpassningar av det befintliga fastighetsbeståndet samt leder utvecklingen av nya verksamhetsfastigheter. Fastighetsavdelningen arbetar i nära samverkan med hela kommunens organisation. Dina ansvarsområden omfattar: • personal, arbetsmiljö och ekonomi inom delegationens ramar • att organisera arbetet så att rätt kvalitet säkras i alla leveranser • att tillvarata och utveckla dina medarbetares kompetens Om arbetsplatsen Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för att förvalta och utveckla Nynäshamns fysiska miljö. Förvaltningen samlar hela kommunens samhällsbyggnadskompetens Vi ansvarar för strategisk samhällsplanering, plan- och bygglovsverksamhet, kommunen fastigheter, VA-frågor och stadsmiljöfrågor Vårt mål är att skapa en hållbar, levande och attraktiv kommun som möter invånarnas behov. Fastighetsavdelningen inom Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för förvaltning, utveckling och nyproduktion av kommunens verksamhetsfastigheter som förskolor, skolor, särskilda boenden för äldre samt kultur- och idrottsanläggningar. Avdelningen har idag drygt 10 medarbetare som förvaltare, projektledare, byggledare och tekniska specialister. Fastigheternas dagliga drift, skötsel och service sköts på fastighetsavdelningens uppdrag av avdelningen Teknisk drift och service inom Samhällsbyggnadsförvaltningen. Fastighetsavdelningens mål är att främst kommunens verksamheter har de lokaler de behöver och att dessa lokaler är anpassade till verksamheternas behov. Det här söker vi hos dig För att lyckas i rollen har du: • Högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten • Erfarenhet som chef för fastighets- och/eller teknisk verksamhet inom offentlig förvaltning • Erfarenhet av att leda en teknisk organisation med verksamhets-, budget- och personalansvar • Erfarenhet av projektledning Det är meriterande om du har: • Projektledarutbildning • Erfarenhet från fastighetsbranschen • Erfarenhet av arbete med kommunala fastigheter Personliga egenskaper vi letar efter Vi söker dig som leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektiv nå gemensamma mål. Du samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra. Du arbetar aktivt för att skapa engagemang och delaktighet. För dig är det självklart att arbeta mot tydliga mål och fokusera på resultatet. Du styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Du har också förmåga att förändra din inriktning när målen ändrar sig. I den här rollen är det viktigt att arbeta bra med andra människor och att relatera till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du kan lyssna, kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. Som företrädare för en central funktion i organisationen så ser du helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du har full förståelse för din roll, och ser samtidigt till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Det här erbjuder vi dig • Hos oss får du göra skillnad i människors liv. Här har du nära till din chef och dina kollegor, påverkan och beslut. • Nynäshamn är en lugn och trygg kommun. Tryggheten finns även i våra team – vi är prestigelösa, uppmuntrar och backar upp varandra när det behövs. • Nynäshamns kommun är en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Vår resa ger dig möjlighet till utmaningar och varierande arbetsuppgifter. • Vi erbjuder fri tillgång till gym. Du får även friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag. • Du har möjlighet till semester- och pensionsväxling. • Vi har en aktiv personalförening där du kan hyra stugor i fjällen och i skärgården. Du kan också delta i olika aktiviteter som till exempel padel, kajak och ridning. • Här har vi flextid och kortare arbetstid under sommaren. Det finns också möjlighet till distansarbete. Vår rekryteringsprocess Vi tillämpar löpande urval och använder en kompetensbaserad rekryteringsmetod för en rättvis och objektiv bedömning. Mångfald är en tillgång, och vi välkomnar alla sökande. Vissa tjänster kan kräva utdrag ur belastningsregistret. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill bli en del av vårt team! Information om tjänsten Tillträde: enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: KS/2025/0344/023
Framgång firar vi tillsammans. Vill du vara med och bidra? Välkommen till TTM, ett företag där engagemang, ansvar och enkelhet präglar allt vi gör. Vi har en stark vilja att skapa en trivsam arbetsmiljö, där medarbetare trivs, utvecklas och ges möjlighet att påverka. Hos oss kombinerar du teknik och affärstänk med en tydlig riktning – att lösa våra kunders utmaningar med smarta, hållbara och effektiva lösningar. Just nu befinner vi oss i en spännande tillväxtfas och söker dig som vill vara med och forma framtiden tillsammans med oss. Nyckelroll i ett företag med framtidsfokus Vill du ta nästa steg i karriären och vara med och driva kvalitets- och miljöarbetet i ett företag där hållbar utveckling, smarta processer och kundfokus står i centrum? Vi vid TTM söker dig som vill vara en del av vår spännande tillväxtresa. Hos oss får du en central roll där du tillsammans med hela organisationen utvecklar vårt ledningssystem, driver förbättringsarbete och säkerställer att vi lever upp till högt ställda krav, från både kunder, lagstiftare och miljön. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Ansvar, inflytande och utveckling Som Kvalitets- och Miljöansvarig blir du en viktig kugge i vårt maskineri. Du representerar kundens röst internt och säkerställer att våra produkter håller högsta kvalitet, från inkommande material till färdig leverans. Du jobbar nära produktion, inköp, ledning och processägare, och är delaktig i såväl strategiskt utvecklingsarbete som praktisk problemlösning i vardagen. Dina huvudsakliga ansvarsområden: - Ansvara för och utveckla vårt kvalitets- och miljöledningssystem, ISO 9001 & 14 001 - Planera och leda interna revisioner samt medverka vid externa revisioner och kundaudits - Driva förbättringsarbete inom processer, produktkvalitet och dokumentation - Säkerställa att kvalitetskontroller genomförs, från ankomstkontroll till leverans - Göra leverantörsbedömningar och genomföra audits tillsammans med inköp - Leda orsak/verkan-analyser vid avvikelser och reklamationer - Vara rådgivande i materialbeslut, dispenser och godkännanden - Samla in, följa upp och analysera KPI:er samt kalla till månatliga uppföljningsmöten - Utbilda och stötta organisationen i miljöfrågor samt ansvara för miljödokumentation och myndighetskontakter. Din profil Analytisk, lösningsorienterad och kommunikativ Du är en trygg och nyfiken person med förmåga att både se detaljer och lyfta blicken mot helheten. Du är van att arbeta strukturerat och driva processer framåt, men har också en jordnära och prestigelös inställning. Du gillar att samarbeta över avdelningsgränser, kommunicera tydligt och stötta dina kollegor i att göra rätt från början. Vi söker dig som har: - Eftergymnasial utbildning inom teknik, miljö, kvalitet eller motsvarande - Några års erfarenhet av arbete inom kvalitet/miljö, gärna i tillverkande industri - Goda kunskaper om ISO 9001 och 14 001 - Vana av internrevisioner, avvikelsehantering och processkartläggning - God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift Vad erbjuder vi? Hos TTM får du vara med och påverka, på riktigt. Vi är ett värderingsstyrt företag där engagemang, ansvar och enkelhet genomsyrar allt vi gör. Här får du en bred och omväxlande roll med stor frihet under ansvar, samtidigt som du får stöd av engagerade kollegor i ett öppet och lösningsfokuserat arbetsklimat. Vi erbjuder: - En spännande och utvecklande roll i en framtidsbransch - Möjlighet att forma och förbättra viktiga processer - Ett inkluderande arbetsklimat där du får växa - En arbetsplats där vi firar framgångar – och stöttar varandra på vägen dit Ansök redan idag! Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare; Selma Sabanovic och nås på 0727120405 eller på [email protected] Väl mött! Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite
Bli en nyckelperson i Göteborgs vägassistans! Vi söker nu en Driftchef med engagemang för ledarskap, kvalitet och service. Ansök idag och bli en del av ett växande team! Om tjänsten Som Driftchef kommer du att ansvara för daglig drift och utveckling av operativa verksamhet inom vägassistans i Göteborgsområdet. Du leder ett team av engagerade medarbetare och säkerställer att service håller högsta kvalitet, med fokus på snabba och trygga insatser för kunder i behov av vägassistans. Rollen innebär både strategiskt och operativt ansvar där du är länken mellan verksamhet, medarbetare och kund. Arbetsuppgifter för Driftchef Personalledning: Schemaläggning, coachning och utveckling av medarbetare inom vägassistans och kundservice. Driftsäkerhet: Säkerställa att samtliga insatser sker effektivt, tryggt och enligt företagets processer samt kvalitetsstandarder. Kundansvar: Upprätthålla och utveckla goda relationer med kunder och samarbetspartners. Resultat- och budgetansvar för driften inom Göteborgsområdet. Rapportering och uppföljning av nyckeltal rörande arbetsmiljö, säkerhet och kundnöjdhet. Implementera rutiner och förbättringsinitiativ för ökad effektivitet och kvalitet. Kvalifikationer och krav Erfarenhet av ledande roll, gärna inom transport, vägassistans, logistik eller närliggande branscher. God administrativ förmåga och erfarenhet av schemaläggning samt personalplanering. Goda kunskaper i svenska & engelska, både tal och skrift. C-körkort är ett krav. Erfarenhet av att arbeta med arbetsmiljö, säkerhet och kvalitetsarbete ses som meriterande. Vana att arbeta resultatinriktat och hantera budgetansvar. Personlig profil Du är en lösningsfokuserad och trygg ledare som brinner för att skapa engagemang och utveckling. Du trivs i en roll där kundfokus, struktur och flexibilitet är viktiga ledord. Att planera, organisera och motivera är naturligt för dig – och du har ett starkt driv för förbättring och teamwork. Du arbetar proaktivt och bidrar till en säker och inkluderande arbetsmiljö. Det här erbjuder vi dig En ledande roll i ett företag med genuint fokus på service och trygghet. Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten. Kompetenta och engagerade kollegor samt goda möjligheter till vidareutveckling. Kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Tydliga processer och utbildning för att du ska lyckas i rollen. Ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss via e-post: [email protected] Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag, så ansök redan idag. Om FordonsakademinFordonsakademin är en ledande aktör inom rekrytering och bemanning för fordonsindustrin. Vi erbjuder långsiktiga matchningarmellan arbetsgivare och arbetssökande över hela landet. Som en del av Arenakoncernen fokuserar vi på hållbara och kvalitetssäkrade bemanningslösningar för branschen.
Har du gedigen erfarenhet av controlling och redovisning – och är redo att ta nästa steg i karriären? Nu söker vi en driven Finance Manager till ett Serwent - ledande inom kritisk VA-struktur. Vi söker dig som har mycket god erfarenhet av controlling och redovisning samt några års erfarenhet av ledarskap. I rollen kommer du att vara med på en tillväxtresa som ställer krav på att du är datadriven, proaktiv och vill jobba affärsnära. Du kommer att ingå i Serwents ledningsgrupp, agera strategisk partner till VD samt ha ansvar för ett ekonomiteam på sex personer. Vi går löpande igenom urvalet - så skicka din ansökan redan idag! Övergripande ansvar Finance Manager, Sweden har det övergripande ansvaret för bolagets finansiella funktion i Sverige, med särskilt fokus på controlling, affärsstöd och lönsamhetsstyrning. Rollen säkerställer att ekonomistyrning, redovisning och rapportering håller hög kvalitet och att ekonomifunktionen aktivt bidrar till företagets tillväxt, effektivitet och finansiella mål. Rollen är även en strategisk partner till VD i beslutsfattande och affärsutveckling, men omfattar också gemensamma initiativ och leveranser över landsgränserna. I det dagliga arbetet rapporterar du till VD i Sverige, och inom ramen för vår matrisorganisation rapporterar du funktionellt till koncernens CFO. Huvudsakliga arbetsuppgifter Leda, stötta och utveckla ekonomiteamet i Sverige. Säkerställa korrekt, proaktiv och regelbunden rapportering av KPI:er, månadsutfall, avvikelser och prognoser till ledning, styrelse och koncernfunktioner. Utveckla och driva processer för budget, prognoser och flerårsplaner i nära samarbete med region- och segmentschefer. Vara ett ekonomiskt bollplank till affärsverksamheten – identifiera förbättringspotential, analysera risker och möjligheter. Ta ett helhetsansvar för ekonomifunktionen i Sverige – redovisning, controlling, fakturering och kundreskontra. Initiera och leda förbättrings- och automatiseringsprojekt inom ekonomiprocesser. Säkerställa efterlevnad av legala krav, interna regelverk och god redovisningssed (K3). Ansvara för relationer med externa parter som revisorer och myndigheter. Mer om dig och det vi söker Kvalifikationer Ekonomexamen från universitet eller högskola. Minst 8–10 års erfarenhet från liknande roll, gärna inom ett medelstort eller internationellt bolag. Erfarenhet av att stötta affärsverksamheten genom analyser, kalkyler och lönsamhetsarbete. God förståelse för redovisning (K3), rapportering och finansiella processer. Van att arbeta nära ledning och vara en aktiv del av beslutsfattandet. Erfarenhet av koncernrapportering och arbete i internationell miljö är meriterande. Mycket god systemvana – gärna större ERP-system och BI-verktyg (ex. Power BI). Flytande svenska och engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper Du är en analytisk och strategisk person med stark kommersiell förståelse och högt driv. Trygg i att både utmana och stötta affären med skarpa ekonomiska insikter, samtidigt som du är prestigelös och operativ när situationen kräver det – hands-on och lösningsorienterad. Som kommunikativ ledare skapar du förtroende, engagerar och utvecklar ditt team. Du är proaktiv, tar ansvar och trivs i en föränderlig miljö där du gärna driver förbättringar. Vad erbjuder Serwent dig? En stimulerande arbetsmiljö där entreprenörsandan genomsyrar allt de gör En unik chans att vara med och påverka företagets fortsatta tillväxt och framgång Kul tillsammans! Frukostar, sommar- och julfester m.m. En trygg anställning med kollektivavtalad pension, försäkringar och semester Friskvårdsbidrag och olika hälsoaktiviteter Förmånsbil Om Serwent Serwent har lång erfarenhet inom branschen och har varit verksamma sedan 1996. Under dessa år har vi byggt upp ett brett utbud av tjänster, med huvudfokus på vatten- och avloppslösningar. Serwent samlar åtta framstående företag under en enhetlig plattform och befäster därmed sin position som den näst största aktören inom sektorn för underhåll av underjordisk infrastruktur i Skandinavien. Företaget omsätter cirka 350 MSEK och har ett engagerat team på ca 180 medarbetare som är baserade i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Västerås och Gävle. Vi befinner oss i en mycket positiv utveckling och har en stor efterfrågan på våra tjänster. Vi har nu ett behov av fler kvalificerade medarbetare som vill vara med i vår tillväxtresa och utveckla oss vidare som bolag. Serwent - ledande inom vatten- och avloppsindustri The Place – Sveriges enda Worklife Partner För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
Vill du arbeta i en meningsfull roll där du gör skillnad – både för vårdgivare och vårdpersonal? Klara söker nu en senior konsultchef med starkt engagemang och bred erfarenhet av vårdsektorn. Om tjänsten Som senior konsultchef hos Klara blir du en nyckelperson i vårt arbete med att matcha kompetenta vårdkonsulter med uppdrag inom hälso- och sjukvården. Du ansvarar för att bygga och vårda relationer med både kunder och konsulter, samt säkerställa en hög kvalitet i våra leveranser. Du arbetar nära ditt team och har ett helhetsansvar för bemanningsprocessen – från behovsanalys till uppföljning. Tjänsten innefattar även rekrytering av vårdkonsulter samt ansvar för intern bemanning inom koncernen, vilket gör rollen både operativ och strategiskt viktig. Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Trollhättan. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska – ett krav Har tidigare erfarenhet som konsultchef inom vårdbemanning – meriterande Har arbetat i Intelliplan eller annat CRM-/bemanningssystem – meriterande Är strukturerad, lösningsorienterad och har en stark kommunikativ förmåga Trivs med att ta ansvar, arbeta självständigt och samtidigt vara en lagspelare Vad vi erbjuder: • En fartfylld och varierande arbetsvardag • Ett engagerat och stöttande team • Möjlighet att bidra med din erfarenhet och påverka rutiner och arbetssätt • Ett företag som satsar på medarbetare, trivsel och långsiktiga relationer Om företaget: Klara ingår i företagsgruppen Ambea Sweden Group som är ett av Nordens ledande omsorgsföretag. Klara är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag. Det innebär bland annat att vi tillämpar kollektivavtal, att vi har ansvarsförsäkring, att vi följer etiska regler och allmänna leveransvillkor och att vi har en fastställd jämställdhetsplan. Det betyder i klartext fungerande rutiner men också värme, gemenskap, kompetensutveckling och omtanke. Vården behöver vår kompetens – på flera sätt. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan Har frågor om den utannonserade tjänsten är du välkommen att kontakta oss. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroll innan anställning. Detta för att säkerställa trygghet och kvalitet för våra kunder och uppdragsgivare. Besök gärna vår hemsida www.klarakompetens.se samt följ oss på Facebook och Instagram
Har du några års erfarenhet från säkerhetsbranschen? Har du dessutom haft en ledande roll i branschen och är redo för nästa steg? I rollen som projektledare driver du projekt från kalkyl till slutbesiktning där du utvecklar både projekt och medarbetare. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Assemblin Säkerhet. Om företaget Assemblin Säkerhet är en av Sveriges största aktörer inom säkerhet. De arbetar med allt från projektering och konstruktion till installation, service och underhåll av säkerhetstekniska system. Deras uppdrag spänner över nyproduktion, ombyggnation, industri, offentlig sektor och myndigheter med säkerhetsskyddsavtal. Hos Assemblin Säkerhet finns möjligheter för dig som är tekniker, konstruktör eller projektledare att arbeta i tekniknära roller med tydligt ansvar – i projekt som ställer krav på både precision och helhetsperspektiv. Verksamheten bedrivs lokalt med starka team, men med styrkan från en rikstäckande organisation. Assemblin Säkerhet söker nu flertalet projektledare med bakgrund inom säkerhetsbranschen till flera av sina kontor! Arbetsuppgifter Som projektledare driver du projekt inom brand och säkerhet från start till mål med fullt ekonomiskt ansvar. Du leder team genom installationer inom fastigheter, anläggningar och industri, från planering till slutbesiktning. Din vardag innebär att bygga relationer med kunder och leverantörer, coacha medarbetare och lösa utmaningar tillsammans med teamet. Du ansvarar för projektets ekonomi, bemanning och inköp samtidigt som du säkerställer säker arbetsmiljö. Du deltar i kalkylering och offertgivning, följer projektframsteg tätt och agerar snabbt vid förändringar. Som ledare engagerar du teamet i problemlösning, bryter ner projekt i tydliga delmål och uppmuntrar förslag från medarbetarna. I rollen rapporterar du till filial-, plats- eller avdelningschef beroende på hur teamet är organiserat. Rollen passar dig som vill ha stort eget ansvar, bygga kundrelationer och leda team mot konkreta resultat. Du får påverka både projektgenomförande och medarbetarutveckling med stöd från en erfaren organisation. Arbete i säkerhetsskyddsupphandlade avtal och projekt kan förekomma. Driver projekt inom brand och säkerhet från start till mål med ekonomiskt ansvar Leder team genom installationer inom fastigheter, anläggningar och industri från planering till slutbesiktning Bygga relationer med kunder och leverantörer, coacha medarbetare och lösa utmaningar med teamet Ansvarar för projektets ekonomi, bemanning och inköp samt säkerställer säker arbetsmiljö Deltar i kalkylering och offertgivning, följer projektet och agerar vid förändringar Engagerar teamet i problemlösning och tar fram delmål Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet från säkerhetsbranschen Erfarenhet av en ledande roll, såsom arbetsledare, ledande montör eller motsvarande B-körkort Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att trivas i rollen ser vi att du är en person med ett starkt entreprenörskap och drivs av att nå dina och företagets uppsatta mål. Vi ser även att du är avslappnad i sociala situationer och gillar att ha många kontaktytor. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team och därför är det viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Vidare tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar systematiskt. Du tycker om att göra saker ordentligt och har en grundlig arbetsprocess så att inget lämnas ogjort. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Kontoret i Linköping, Mariestad, Norrköping, Nyköping och Södertälje Lön: Enligt överenskommelse Som en del av rekryteringsprocessen görs en UC-kontroll och utdrag ur belastningsregistret kommer efterfrågas. För slutkandidater görs även en säkerhetsprövning. Under anställningen görs slagningar regelbundet i motsvarande system av både Assemblin Säkerhet och deras kunder. Tjänsten annonseras under sommaren där Bravura genomför telefonavstämningar och intervjuer löpande. Vecka 32-33 följs urvalet upp med Assemblin Säkerhet som börja träffa kandidater från vecka 34. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Välj ett jobb för att visa detaljer