Är du en erfaren ledare med god förmåga till helhetsperspektiv? Är du driven och förutsättningsskapande, med förmåga att se utvecklingsbehov på kort- och långsiktig för den operativa- såväl som för den strategiska verksamheten? Som sektionschef på personskyddet har du möjligheten att vara med och skydda Sverige och vår demokrati. Välkommen med din ansökan! Vårt uppdrag, Sveriges säkerhet. Ort: Stockholm Sista ansökningsdag: 2025-08-11 Referensnummer: 2025-10820 Det här är ditt uppdrag Personskyddet har huvudansvar för Säkerhetspolisens uppdrag gällande säkerheten kring den centrala statsledningen. Uppdraget är komplext och består av flera delar där behovsanpassning och omprövning av åtgärder sker fortlöpande för att säkerställa att säkerheteten är anpassad efter aktuell situation. Den yttersta skyddsåtgärden är livvaktsskydd. Som sektionschef har du personal- och arbetsmiljöansvar för din sektion, områden du arbetar aktivt med. Du koordinerar sektionens arbete och uppdrag på indirekt nivå samt innehar arbetsgivaransvar för ett antal chefer på din sektion. Du utgör ett tydligt stöd för cheferna på sektionen samtidigt som du har ett helhetsperspektiv för såväl enheten som hela myndighetens uppdrag. Vidare är du en del i enhetens ledningsgrupp och ansvarar tillsammans med övriga i ledningsgruppen för att verksamheten bedrivs med en tydlig mål- och resultatinriktning. Du arbetar aktivt med att skapa de bästa möjliga förutsättningar för det operativa arbetet och du har ett strategiskt såväl som ett operativt utvecklingsansvar. Som sektionschef tillser du att arbetssätt och metoder ständigt utvecklas och följs upp samt att resurser används på bästa sätt i syfte att uppnå myndighetens operativa mål. I rollen har du många kontaktytor och det är viktigt att du trivs i den rollen. Det rör sig bland annat om att du arbetar i nära samverkan med företrädare för skyddspersoners organisationer. Din placering är på huvudkontoret i Solna och arbetet utförs på plats, vilket innebär att du inte har möjlighet att arbeta på distans. Resor inom och utanför Sverige kan förekomma. De här kvalifikationerna söker vi hos dig Det är endast du som uppfyller nedanstående krav som kan bli aktuell för tjänsten. Polisexamen eller annan akademisk examen som Säkerhetspolisen bedömer som relevant Minst tre års aktuell erfarenhet av arbetsledning på direkt nivå Erfarenhet av ledarskap på indirekt nivå Erfarenhet av arbetsmiljöansvar Aktuell erfarenhet av underrättelse- och/eller säkerhetsarbete God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande: Direkt eller indirekt chefsutbildning Erfarenhet av att leda operativ verksamhet Erfarenhet av metod- och utvecklingsarbete Erfarenhet av personskyddsarbete Erfarenhet av ledningsgruppsarbete Erfarenhet från andra delar av Säkerhetspolisens verksamhet Det här är kollegan vi söker Som chef på Säkerhetspolisen utövar du ett ledarskap i enlighet med vår ledarskapspolicy. Chefer och ledare förväntas verka för helhetssyn, handlingskraft, goda relationer och lärande i ansvarstagandet för myndighetens uppdrag och dess resultat. Det innebär bland annat att du har förmågan att se den egna verksamheten i ett större sammanhang och tar ansvar för din del av helheten. Du prioriterar och tar de beslut som behövs samt justerar dessa utifrån föränderliga förutsättningar. I din roll som chef agerar du som föredöme. Du ger medarbetare handlingsutrymme att ta ett aktivt ansvar inom tydliga ramar samt agerar på de problem som uppstår och undanröjer hinder. I din roll som chef stödjer du andra ledare och bidrar till ett enhetligt och tydligt ledarskap. Du främjar samarbete och har en positiv förväntan på andra samt skapar ett tryggt, öppet klimat med avsikt att förstå andras perspektiv och goda intentioner. Du coachar, stödjer, utmanar samt ger återkoppling med personlig omtanke. Vidare är du lyhörd och reflekterar över det egna ledarskapet, delar kunskap, erfarenheter och motiverar andra att göra detsamma. Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande. Anställningsvillkor Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. På vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner. Så tar du kontakt med oss Du är välkommen att ringa rekryterande chef. Under v. 27-v. 29 på tfn 010-568 77 63 och under v. 30-v. 33 på tfn, 010-568 73 36. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06. Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02. Så ansöker du Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se Ansökan ska ha kommit in senast 2025-08-11. Ansök genom att bifoga ditt CV (i den här rekryteringsprocessen önskar vi inget personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på frågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Vänligen bifoga ett separat dokument (pdf eller word) med svar på urvalsfrågorna nedan som du skickar in i samband med din ansökan. Urval och intervjuer kan ske löpande. Vi påbörjar urvalet under v. 34-v. 35 och räknar med att ta kontakt med dig som går vidare i rekryteringsprocessen runt v. 36.
Bor du i Halland, är driven och noggrann? Vill du jobba i ett team med en stark laganda med 200 kollegor och en nära dialog med ledningen? Har du några års erfarenhet från byggbranschen som platschef eller liknande? Då hoppas vi att du blir vår nästa kollega. Om tjänsten, Vi söker nu en engagerad och driven Platschef byggentreprenad till vårt team. Som platschef på entreprenad leder och driver du den dagliga produktionen ute på byggarbetsplatsen. Du arbetar tätt tillsammans med arbetschef, arbetsledare och övriga medarbetare i våra projekt. Som platschef har du en nyckelroll i projekten, du ska säkerställa att projekten drivs effektivt från planeringsstadiet till slutbesiktning. Huvudsakligen kommer du att; Ansvara för planering och produktionsstyrning i projekten Ansvara för uppföljning av projektets tidsplan, kvalité- och arbetsmiljö samt för resursplanering och kontakt med beställare Ansvara för att projektinköp planeras, fördelas och genomförs i enlighet med gällande rutiner Ansvara för förhandlingar och uppmätningar och tilläggsarbete gentemot beställaren Leda och coacha medarbetarna, skapa arbetsglädje och engagemang på arbetsplatsen Utveckla goda och långsiktiga relationer med kunder, UE och beställare Upprätthålla en trygg och säker arbetsmiljö Vi tillsammans, För oss är det viktigt med samarbete, vi gör det ihop, inte du och du utan vi tillsammans, yrkesarbetare, tjänstemän och ledning. Vi trivs tillsammans. Hos oss är du inte bara ett anställningsnummer utan en kollega och en viktig pusselbit. Vi har egen personal, där alla är lika viktiga och har stora möjligheter att påverka utvecklingen av företaget. Om oss, Vi är ett familjärt och stort byggföretag som bl.a. bygger flerbostadshus, villor, industrier, lagerhallar, förskolor och äldreboende. Vi finns där om en vattenskada inträffar eller om kunden önskar att renovera. Vi fokuserar på det som är viktigt och krånglar inte till det i onödan. Vi värdesätter gemenskap både på och utanför arbetet. Vi bygger långsiktiga relationer med våra kunder och kollegor och har gjort så i över 60 år. Hos oss får du: Trygg anställning med kollektivavtal och bra villkor Balans mellan arbete och fritid Förmånsbil Mobiltelefon Friskvårdsbidrag Företagshälsovård Kompetensutveckling Trivselaktiviteter Arbetstidsförkortning Bonusprogram Bästa kollegorna Din profil För att lyckas i rollen tror vi att du har utbildning/erfarenhet från byggbranschen alternativt någon teknisk utbildning samt minst 3 års dokumenterad erfarenhet från liknande tjänst. Du är strukturerad och lösningsorienterad, en social person som har lätt för att samarbeta. Du är tekniskt kunnig, affärsinriktad och har en god administrativ förmåga. Arbetet är heltid. Tillträde snarast efter överenskommelse. B körkort God förmåga att utrycka sig på svenska i tal och skrift Ansökan Välkommen att söka tjänsten! Ansök senast 2025-08-15. Rekrytering sker löpande och därför kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Har du frågor om tjänsten kontakta: Victoria Johansson, 0346-737325 Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.
Vill du vara med på en spännande tillväxtresa? Hedin Automotive består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Med drivna, motiverade och engagerade medarbetare är det alltid roligt att komma till arbetet! Våra medarbetare är grunden till att Hedin Bil växt framgångsrikt under många år. Hos oss är sätter vi kunden främst - för att det som är bra för våra kunder i längden är bra för oss. Arbetsuppgifter Som försäljningschef ansvarar du för försäljningsteamet på anläggningen. I arbetet ingår att leda försäljningen mot uppsatta mål samt användning av strategier för hur försäljningsavdelningen ska arbeta framgångsrikt för att nå målen. Rollen innefattar också arbete i enlighet med företagets vision, affärsidé samt målbild. De dagliga arbetsuppgifterna innefattar vidare att stötta säljarna och ett kontinuerligt arbete kring kundkännedom och kundnöjdhet. Nyckelkompetenser/förmågor Ett par års erfarenhet inom bilförsäljning Erfarenhet från officiellt/inofficiellt ledarskap B-körkort fordras God förståelse för affärsfunktioner, kommunikationsförmåga och social kompetens Du har ett strategiskt tänkande och goda organisatoriska färdigheter. Förmåga att uppnå affärsmål, samt utveckla och förbättra processer för verksamheten Du är ambitiös, prestationsinriktad och vågar ta beslut Förmågan att självständigt organisera ditt dagliga arbete och du trivs i en roll med högt tempo och varierande arbetsuppgifter Brinnande intresse för att skapa affärer Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se
Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning. Beskrivning Enhet/Avdelning Hemmestaskolan är en F-9 skola med drygt 630 elever i årskursvisa arbetslag. Vi är en skola i förändring och ska alltid vara en organisation där alla barn är allas barn och där alla medarbetare tas på allvar och lyssnas på. På Hemmestaskolan arbetar vi aktivt med inkluderande lösningar som ska genomsyra både lektioner och rastaktiviteter samt skolans omgivningar. Vi har ett väl fungerande elevhälsoteam med bred kompetens som samarbetar nära med arbetslagen. Vi är en mobilfri och trygg skola, samtidigt som alla våra elever har tillgång till digitala verktyg som en del av undervisningen. Vi söker nu en biträdande rektor med ansvar för åk 6 - 9. Arbetsbeskrivning Rollen som biträdande rektor innebär ett både flexibelt och sammanhållet arbete. Du kommer att ingå i en ledningsgrupp bestående av rektor och två stycken biträdande rektorer. Din roll blir att leda årskurserna 6 - 9 och ha personalansvar för pedagogisk personal. Vi ser att du är synlig och delaktig i verksamheten och leder och stöttar det pedagogiska arbetet. Du driver aktivt utveckling av undervisning där elevernas utveckling står i fokus. Vi söker dig som har högskoleutbildning med pedagogisk inriktning, lärarlegitimation och rektorsutbildning. Du har en gedigen erfarenhet av skolans styrdokument och har erfarenhet av att leda ett högstadium. Du har förmåga att kombinera god kunskap om den pedagogiska verksamheten med ett gott ledarskap och kan omsätta tankar till pedagogisk praktik och utveckling. Du vill arbeta för en god skolkultur och har förmågan att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och personal samt tydlig struktur för arbetsprocesser. Du besitter även en god kommunikativ och strategisk förmåga, är lyhörd, positiv och drivande. För denna tjänst krävs uppvisande av giltigt utdrag ur polisens belastningsregister. Värmdö kommun erbjuder ett friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Vill du vara med och driva pedagogisk utveckling i en framåtlutad och nytänkande organisation? Då kan tjänsten som biträdande rektor på Hagaskolan vara ditt nästa karriärssteg! Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som ledare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet. Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar. Om verksamheten: Hagaskolan startade 2019 och är en kommunal grundskola för elever i årskurs F-9 med cirka 850 elever och 100 medarbetare. Skolan är belägen nära Vallentuna centrum med goda kommunikationer och naturen inpå knuten. Här finns ändamålsenliga och välutrustade lokaler, uteklassrum samt en fin skolgård som inbjuder till såväl socialt som kunskapsmässigt lärande. Hagaskolan är sedan våren 2022 en ackrediterad Erasmus+-skola. Skolans ledningsgrupp består av rektor och fyra biträdande rektorer, tillsammans bedriver vi ett aktivt systematiskt kvalitetsarbete för att kontinuerligt utveckla verksamheten för elevernas bästa. Trygghet och hög kvalitet i undervisningen är våra prioriterade fokusområden och för att uppnå höga resultat värderar vi samarbete och kollegialt lärande högt. Vår verksamhet präglas av högt medarbetarengagemang och en hög andel behöriga och legitimerade lärare. Våra resultat har ökat för varje verksamhetsår och det är en utvecklingsresa som vi är mycket måna om att fortsätta. Vi söker nu en biträdande rektor vars uppdrag blir att tillsammans med en annan biträdande rektor dela ledarskapet för skolans mellan- och högstadium. Aktuellt arbetslag har de senaste åren genomfört ett omfattande utvecklingsarbete och är idag ett välfungerande och högpresterande team. Då det ingår i uppdraget att leda, utveckla och utmana flera skickliga och erfarna medarbetare med karriärstjänster ställer uppdraget höga krav på din egna pedagogiska kompetens och trygghet i ditt eget ledarskap. Arbetsuppgifter: Som biträdande rektor på Hagaskolan har du ett stort mandat och förväntas självständigt leda och driva utveckling av processer inom det pedagogiska arbetet för att skapa gynnsamma förutsättningar så att verksamheten kan bedrivas i enlighet med styrdokumenten med elevernas bästa i fokus. Du gör personalen delaktiga i skolans systematiska kvalitetsarbete, utveckling av undervisningen och tryggheten på skolan. Du arbetar själv forskningsbaserat och är mån om att utveckla din egen kompetens inom såväl skolutveckling som ledarskap. Som biträdande rektor bidrar du med ett helhetsperspektiv och kvalitetstänkande för såväl dina egna ansvarsområden så som för hela skolan i ett F-9 perspektiv. Du förstår vikten av samverkan, samarbete och medarbetarnas och elevernas delaktighet i att utveckla skolan. Du leder personal i utvecklingsroller i enlighet med skolans modell för distribuerat ledarskap där vi arbetar aktivt med att hjälpa våra medarbetare i nyckelroller att växa i sina roller. Ditt ledarskap bidrar till trygghet, samhörighet och goda relationer mellan både elever, personal, vårdnadshavare och andra aktörer. Kvalifikationer: • Lärarexamen och flera års erfarenhet av undervisning • Flera års erfarenhet av pedagogiskt ledarskap inom skolutvecklingsuppdrag • Meriterande med erfarenhet av personalansvar • Meriterande med påbörjad eller genomförd rektorsutbildning • Meriterande med specialpedagogisk utbildningsbakgrund • Du är en skicklig kommunikatör • Väl utvecklad förmåga att leda strategiskt och resultatinriktat Personliga egenskaper: • Du är lyhörd, kommunikativ, nyfiken, flexibel och prestigelös. • Du försäkrar dig om att medarbetare, processer och resurser organiseras för att nå mål så effektivt som möjligt. • Du förbättrar och ökar medarbetarnas kompetens, bygger chefs- och medarbetarrelationen, skapar delaktighet med samsyn om verksamheten och Vallentuna kommun. • Du utvecklar, uppmuntrar innovation, lärande och skapar anpassning till externa förändringar • Du är länken och representerar din verksamhet och Vallentuna kommun. • Vallentunas värderingar syns i ditt och dina medarbetares beteenden. Information: Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ge så goda förutsättningar som möjligt har Vallentuna kommun en chefsakademi, för chefer och ledare, där du får utbildning och verktyg. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med start i januari 2026 eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Provanställning kan komma att tillämpas. Alla som anställs för arbete med barn och ungdomar ska lämna ett registerutdrag ur polismyndighetens belastningsregister, e-tjänst för ansökan via digitalt utdrag eller blankett hittar du här; https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623 Inför all nyanställning utför Vallentuna kommun bakgrundskontroll. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Har du några frågor är du välkommen att kontakta angiven person i annonsen. I den här rekryteringen använder vi oss av testning i urvalet för att på ett fördomsfritt sätt kunna bedöma de egenskaper som är viktiga för tjänsten. Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 13 augusti. För mer information kontakta: Anna Andreasson, rektor, [email protected] (tillgänglig v.27 samt v.32 och framåt). Mer information och fackliga representanter hittar du på https://www.vallentuna.se/naringsliv-och-arbete/arbeta-hos-oss/lokala-fackliga-foretradare/
Tänk dig de mest högteknologiska elektronikprodukterna du kan föreställa dig, och sen tänker du ett steg längre. Med världsledande produktionslösningar leder Mycronic elektronikindustrin och utvecklar några av världens mest avancerade produkter, men med en ödmjukhet inför att det viktigaste för att lyckas med detta är en passion för såväl affärer som teknik men framför allt människor. Mycronic befinner sig i en expansiv fas där de vill fortsätta etablera sig på fler marknader och i fler länder och för att göra detta söker vi personer som vill vara med på den fortsatta resan. Har du erfarenhet från en ledande produktionsroll och vill till ett företag i absoluta framkant där du både får utvecklas och göra skillnad? Läs vidare! OM TJÄNSTEN Mycronic är ett globalt högteknologiskt företag med visionen att vara den mest pålitliga partnern till skaparna av morgondagens elektronik, vars innovativa lösningar har utvecklat och tillverkat maskiner för elektronik och displaytillverkning i över 50 år. Mycronic fortsätter växa inom ett växande utbud av branscher och divisionen Pattern Generator (PG) har en unik position på marknaden som världens främsta leverantör av maskritare för tillverkning av avancerade fotomasker, vilka i sin tur används vid tillverkning av högupplösta skärmar och mikroprocessorer. Alla skärmar med hög upplösning du ser, oavsett om det är TV, telefon, surfplatta, Apple Watch etc. så är Mycronic:s maskiner en del av tillverkningsprocessen. Inom PG:s produktion i Täby jobbar idag runt 120 personer uppdelade på 5 team varav du kommer att leda ett av dessa bestående av runt 14 personer, både montörer, teamledare och supportmedarbetare. Tillsammans ansvarar gruppen för den del av produktionen som fokuserar på After Market & Variant Prodcution, dvs. reservdelsproduktion och produktion av produkter med varierad variantflora. Det kan exempelvis vara nya delar från R&D, industrialiseringar av produkter, nya verktyg som behöver testas eller produkter där det inte finns någon tidigare tydlig standard. Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att ha ett tydligt fokus på den dagliga driften och att driva kontinuerliga förbättringar i våra produktionsprocesser. Du kommer att ingå i den lokal ledningsgruppen i Täby, där du samarbetar nära med övriga gruppchefer, medarbetare, teamchefer, serviceorganisationen och R&D. Du har också ett nära samarbete med våra dotterbolag runt om i världen, vilket gör att rollen har en tydlig internationell dimension. Exempel på dina huvudsakliga ansvarsområden: - Driva utvecklingen av After Market & Production Variation, med fokus på ökad effektivitet, hög kvalitet och leveransprecision. - I nära samarbete med din närmsta chef, Head of Production & Logistics, formulera strategier och säkerställa genomförande inom ditt ansvarsområde. - Stärka samarbetet med serviceorganisationen för att förbättra gemensamma arbetsflöden och resultat. - Ansvara för rekrytering och teamets kompetensförsörjning. - Förbättra och implementera effektiva arbetssätt och processer i produktionen. - Säkerställa att verksamheten följer relevanta regelverk och standarder, exempelvis genom LEAN-principer. VI SÖKER DIG SOM Vi söker en nyfiken, relationsskapande och driven ledare som brinner för produktion och att samarbeta med flertalet olika funktioner och discipliner. Du trivs troligtvis i en roll där du får använda hela din kompetens – både tekniskt och strategiskt – och uppskattar att bygga upp något från grunden. Rollen har en tydlig internationell prägel och innebär stort inflytande på utvecklingen av vårt After Market-område – ett område som tidigare inte haft en egen struktur hos oss. Här ges du en möjlighet att påverka kundnöjdheten och vår framtida riktning och du kommer jobba i en roll där du verkligen kan göra skillnad! Utöver det har du… * En eftergymnasial utbildning inom produktion, logistik eller motsvarande * Minst några års erfarenhet av en ledande roll där du haft personalansvar * Erfarenhet från tillverkande företag * Goda kunskaper i såväl svenska som engelska då båda språken används i arbetet Övrig information * Start: Enligt överenskommelse * Omfattning: Heltid * Placering: Täby * Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryteringskonsult Johanna Sörell, [email protected] samt Rekryteringskoordinator Minna Loosaar, [email protected] * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Mycronics önskan är att alla frågor kring tjänsten går till Academic Work. Rekryteringsprocessen * Telefonintervju med Academic Work * Problem- och personlighetstest * Djupintervju med Academic Work * Intervjuer med Mycronic * Referenstagning + beslut INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Mycronic på deras hemsida: https://www.mycronic.com/
Håsta särskilda boende är ett modernt särskilt boende beläget centralt i Hudiksvall. Boendet är utformat för att möta behoven hos personer med omfattande omsorgsbehov, exempelvis demenssjukdom eller somatiska besvär. Totalt finns 88 lägenheter fördelade på åtta avdelningar. Verksamheten leds av tre enhetschefer. Äldreomsorgen i Hudiksvalls kommun genomgår för närvarande en större omställning, vilket kan innebära förändringar i enhetschefsuppdraget på Håsta särskilda boende framöver. Arbetsuppgifter Arbetet som enhetschef på Håsta särskilda boende innebär bland annat att du, utifrån gällande lagstiftning och mål skall leda och fördela arbetet på enheten, ha verksamhets-, personal- och budgetansvar samt ha kontakter med våra boende och deras närstående. Som enhetschef ska du samverka med en rad olika interna och externa kontakter, leda, motivera och stimulera dina medarbetare samt driva ett aktivt utvecklingsarbete som bidrar till att enheten når uppsatta mål. Administrativt stöd finns samt bemanningssamordnare för den dagliga vikarieanskaffningen. Din profil Vi söker dig som vill vara med och bidra till framtidens välfärd. Vi tror att du är en person som drivs av nya utmaningar, som trivs med att ha variation i ditt arbete och som vill vara med och driva äldreomsorgsfrågor framåt i en tid av omställning och förändring. Du är en trygg ledare och ett plus är om du har några års erfarenhet som chef. Du har en förmåga att leda och motivera andra för att på ett och effektivt sätt nå gemensamma mål. Du är lyhörd och kan snabbt bygga relationer och skapa engagemang och delaktighet. I dina tidigare chefspositioner har du haft verksamhets-, ekonomi- och personalansvar. Du är en flexibel person som har en förmåga att snabbt kunna sätta dig in i verksamheter. Du kan anpassa ditt ledarskap efter behov och har en förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter. På samma gång är du strategisk och har ett helhetsperspektiv. Du ser på sakers långsiktiga betydelse och trivs med att analysera och arbeta med komplexa problem. Du har en akademisk högskoleutbildning relevant för uppdraget. Det är meriterande om du har erfarenhet inom vård- och omsorgssektorn och/eller hälso- och sjukvårdssektorn. Vi hoppas att detta kommer bli en förhållandevis snabb rekryteringsprocess. Därför kan vi komma att göra urval och intervjuer löpande under ansökningstiden. Om förvaltningen Vi finns här för människor. Vi erbjuder olika typer av stöd till barn, unga, familjer och vuxna som på något sätt har behov av våra insatser. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller på annat sätt få hjälp för att utvecklas. Vi tar hand om våra gamla när de behöver stöd i sin vardag. Vi är en av få kommuner i Sverige som har en samlad socialtjänst. Det innebär att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar värde för våra kommuninvånare och bidrar till ett gott och värdigt liv – för alla, oavsett förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en lärande arbetsplats - Vi gör varandra bättre genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Vi är social- och omsorgsförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Vi söker en Varuhuschef! Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya varuhuschef till varuhuset i Borlänge. Det är ju i varuhusen slaget om kunderna står och nu behöver vi dig för att vinna detta slag. Din viktigaste uppgift blir att varje dag presentera ett välskött och tilltalande varuhus med positiva och hjälpsamma medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss! Din roll som Varuhuschef Som varuhuschef ansvarar du för den dagliga driften och inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du vill ständigt utveckla försäljningen och du vet att god lönsamhet är en förutsättning för ditt varuhus. För dig är kostnadsmedvetenhet, effektivitet och resultatfokus självklara hörnpelare i varuhusdriften. Ditt ansvar som Varuhuschef: • att uppnå försäljnings- och resultatmål i varuhuset – du ansvarar för effektivisering av kostnader och nyckeltal, optimering av omsättning och lönsamhet samt budgetering • personalansvar för alla medarbetare i varuhuset, från rekrytering och introduktion till utveckling och avslut • att säkerställa och genomföra koncept samt förankra och genomdriva centralt fattade beslut Din Profil Framför allt är du en person som trivs med ett högt tempo och som är trygg med att fatta beslut. Du är kommunikativ och närvarande i ditt ledarskap. Att engagera och utveckla dina medarbetare är något av det bästa du vet. Dina ambitioner är höga och du gillar att arbeta hårt. Raka puckar och ett glatt humör är självklart för dig. Dessutom har du: • flera års erfarenhet från ledande befattning inom handel, med personal- och budgetansvar • kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljöarbete • erfarenhet av försäljningsverksamhet, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer • lätt för att få med dig gruppen Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. De fungerar som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som ledstjärna i det dagliga arbetet. Det är viktigt för oss att du agerar och levererar i enlighet med våra värderingar. Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Välkommen att registrera CV och personligt brev! Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten som varuhuschef genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/ I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare. Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.
Vill du arbeta nära verksamheten och bidra till att våra resurser används på ett klokt och hållbart sätt? Som ekonomichef leder du en funktion som har en viktig roll i förvaltningens arbete i allt från budget och analys till uppföljning och utveckling. Ekonomin är en naturlig del av många av våra frågor, och ditt arbete påverkar både vardag och riktning. Du får en viktig roll i organisationen, där du kombinerar strategiskt tänkande med operativt arbete och verkar i en förvaltning med stort fokus på utveckling. Välkommen med din ansökan! Regional utveckling är en av Region Örebro läns förvaltningar och har ett brett ansvarsområde inom bland annat folkhälsa, utbildning, näringslivsutveckling, kultur, energi och klimat samt kollektivtrafik. Uppdraget kommer från riksdagen och regeringen och handlar om att samordna och samverka med aktörer på lokal, regional och nationell nivå för att skapa en hållbar regional utveckling och en god livskvalitet i Örebro län. Förvaltningen består av cirka 330 medarbetare som tillsammans skapar utvecklingskraft. Ekonomifunktionen är en del av förvaltningskansliet. Vi arbetar nära verksamheten och samarbetar både inom enheten och med kollegor i andra delar av organisationen. Ekonomichef till Regional utveckling Arbetsuppgifter Som ekonomichef har du det övergripande ansvaret för ekonomistyrning, budget, uppföljning, bokslut och verksamhetsplanering i hela förvaltningen. Du leder en enhet på sju erfarna medarbetare. Du är ett kvalificerat stöd till förvaltningschef, ledningsgrupp, politik och verksamhetens chefer och bidrar med analyser, underlag och perspektiv som stödjer verksamhetens utveckling och möjliggör välgrundade beslut. Tillsammans med dina medarbetare leder du det dagliga arbetet inom ekonomifunktionen och utvecklar både arbetssätt och processer. Arbetet är strategiskt och långsiktigt men kräver också operativt fokus för att hantera vardagens frågor. Du arbetar nära och är direkt underställd förvaltningschefen. Du är en självklar del av Regional utvecklings ledningsgrupp och deltar även i regionens ekonomichefsgrupp där du tillsammans med övriga ekonomichefer och ekonomidirektör samordnar regiongemensamma strategiska frågor. Övrig information Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings-och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Välkommen med din ansökan! Kvalifikationer Akademisk examen inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig Erfarenhet av arbete som ekonomichef med personalansvar Erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation För att lyckas i rollen behöver du vara trygg och ödmjuk i ditt ledarskap. Du är bra på att skapa engagemang och delaktighet genom ett tillitsbaserat ledarskap för att nå uppsatta mål. Du har en mycket god kommunikativ förmåga i olika sammanhang, såväl i skrift som vid personliga möten, och är bekväm vid att hålla föredrag och presentationer. Det är viktigt att du arbetar bra med andra och skapar goda och hållbara relationer. Du bygger tillit genom ett närvarande och prestigelöst förhållningssätt och du har lätt för att samarbeta både inom och utanför den egna organisationen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Meriterande: Erfarenhet av att arbeta med olika typer av verksamheter och finansieringsformer Erfarenhet av verksamhetsplanering Erfarenhet av utveckling av processer inom ekonomichefens ansvarsområde Förmåga att hantera flera parallella processer Ansökan Notera sista ansökningsdatum. Urval och intervjuer sker först i augusti. Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län, läs mer på vår hemsida. https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig För mer information om vår förvaltning Regional utveckling, läs mer på vår hemsida. https://utveckling.regionorebrolan.se/sv/
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda team, har god kunskap om arbetsrätt och personalansvar och som vill vara en nyckelperson i vår fortsatta verksamhetsutveckling. Om tjänsten Som Gruppchef för Utförargruppen ansvarar du för det dagliga ledarskapet och har både personal och budgetansvar. Du arbetar aktivt med att planera, följa upp och utveckla verksamheten, med fokus på struktur, kvalitet och lönsamhet. Rollen passar dig som har ett starkt driv för förbättringsarbete och som ser möjligheter till utveckling i både rutiner och arbetssätt. Du tar initiativ, skapar tydliga processer och säkerställer att organisationen fungerar effektivt och i enlighet med gällande regelverk. Dina huvudsakliga ansvarsområden: • Leda och utveckla din grupp • Ansvara för planering, bemanning och daglig styrning av verksamheten • Säkerställa att lagar och regler efterlevs i det dagliga arbetet • Tillämpa relevant lagstiftning inom arbetsmiljö och arbetstidsfrågor • Personalansvar inklusive medarbetarsamtal, arbetsmiljö och rehabilitering • Budget- och kostnadsansvar samt uppföljning av resultat • Initiera och driva strukturerade förbättringsinitiativ • Säkerställa en fungerande mötesstruktur och tydlig kommunikation • Samarbeta nära med andra avdelningar och stödfunktioner Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har: • Flerårig erfarenhet av att leda personal gärna inom tillverkning, verkstad eller industri (meriterande men inget krav) • Förmåga att prioritera, planera och skapa struktur i en miljö med många parallella uppgifter • Ett processorienterat arbetssätt och starkt intresse för verksamhetsutveckling • God förståelse för ekonomiska samband, kostnadsuppföljning och affärsmässighet • Tydlig kommunikationsstil och ett inkluderande, coachande ledarskap • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Engelska är meriterande • God datorvana och erfarenhet av att arbeta i Officepaketet (Excel, Word, Outlook m.m.) • B-körkort (resor i tjänsten kan förekomma) Meriterande: • Erfarenhet av kalkylering och beredning inom stål eller smidesarbete • Bakgrund inom industri- eller tillverkningsverksamhet • Eftergymnasial utbildning inom teknik eller ledarskap Vi strävar efter mångfald och en jämn könsfördelning i våra team. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund och perspektiv, särskilt kvinnor då de idag är underrepresenterade i vår verksamhet. Det här erbjuder vi dig Hos oss får du en central roll i ett företag med starka ägare, tydlig tillväxtstrategi och fokus på hållbar utveckling. • En fri och självständig roll med stort eget ansvar • Marknadsmässig lön och trygga anställningsvillkor • Möjlighet till kompetensutveckling genom utbildningar och utmanande uppdrag • Ett inkluderande och öppet arbetsklimat • En företagskultur som präglas av engagemang, samarbete och utveckling Vi tror på utveckling för våra kunder, vår teknik och våra medarbetare. Tillsammans bygger vi hållbara lösningar för framtidens industri. Ansökan Urval sker löpande – skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Observera att det kan ta något längre tid att få återkoppling under sommaren på grund av semestertider. Vi uppskattar ditt tålamod. Frågor om tjänsten? Kontakta gärna Johannes Johansson, Avdelningschef, på 0725-58 35 64. Välkommen med din ansökan vi ser fram emot att höra från dig! Jernbro-koncernen är Skandinaviens ledande leverantör inom industriellt underhåll och projekt och omsätter 2,7 miljarder. Varje dag, året om, hjälper vi industrin och ägare av samhällsinfrastruktur att producera säkrare, effektivare och mer hållbart. Med djup ingenjörs- och utförarkompetens inom underhåll och övriga teknikdiscipliner som mekanik, el, automation och energi bidrar vi till utveckling och effektivisering av kundernas verksamhet och därmed också till ökad konkurrenskraft. Vi finns lokalt och nära våra kunder på omkring 35 platser, där våra 1300 anställda har specifika kunskaper om deras olika processer och utmaningar. Bland våra många kunder finns små och medelstora lokala företag och stora internationella koncerner med verksamhet inom tillverkning, fordon, gruvor, järn, stål, livsmedel, läkemedel, energi, petrokemi, kemi, papper, massa, marin samt vatten och avlopp. I Jernbro-koncernen ingår Jernbro Industrial Services AB, Svenska GMK AB, Veltec AS och Jernbro Industrial Services i Gällivare AB. Som en del av vårt arbete för en trygg arbetsplats kan bakgrundskontroller genomföras inför anställning.
Välj ett jobb för att visa detaljer