Enhetschef till enheten för Hälso-och sjukvård
Skara kommun
Chefer inom hälso- och sjukvård

Tillsammans ger vi vård och stöd till invånare som av olika skäl behöver det. I verksamheten ingår exempelvis särskilda boenden, socialtjänst, hemtjänst, personlig assistans och anhörigstöd. Vi sätter individen i fokus och har ett gott bemötande. Vi tar tillvara på önskemål från de vi finns till för och deras anhöriga. Med ett respektfullt och lyhört bemötande bygger vi trygghet och kvalitet i verksamheten. Arbetet innebär   Som enhetschef inom hälso- och sjukvården i Skara kommun ingår du i den övergripande avdelningen. Avdelningen innefattar enheter som på något sätt har ett ansvar som sträcker sig över hela omsorgsförvaltningens ansvarsområde. Dina närmaste kollegor är den nuvarande enhetschefen på sjuksköterskeenheten och enhetschef på rehabenheten, MAS (medicinskt ansvarig sjuksköterska) och verksamhetschefen i förvaltningens hälso- och sjukvård. Du har ett självständigt ansvar för verksamhet, ekonomi och personal och din närmaste chef är avdelningschef. Eftersom den kommunala hälso- och sjukvården befinner sig i en expansiv fas blir utvecklingsarbete och samverkan såväl internt som externt en viktig ingrediens i tjänsten. Ditt uppdrag är att leda och utveckla arbetet i omsorgsförvaltningen, på ett kvalitetssäkert sätt utifrån politiska visioner, inriktningar och mål. Tillsammans med medarbetarna verkar du för att skapa effektiva arbetsformer för att möta framtidens krav på arbetskraft och kompetens, ni har tillsammans ett öppet klimat med delaktighet, engagemang och kompetensutveckling som ett naturligt inslag i arbetet. Vem är du?  Vi söker dig som brinner för samhällets välfärd, utveckling och ledarskap! För att klara uppdraget behöver du vara en trygg person med god kunskap om hälso- och sjukvård. Du är en självklar förebild, lyhörd för arbetsgruppens behov och prestigelös i din roll som chef. Det är viktigt att du är lösningsorienterad och vill uppmuntra till delaktighet och kreativitet. Du skapar goda relationer och förtroende genom att visa tillit, visa vägen och vara tillgänglig. Som chef behöver du inspireras av att leda genom andra för att skapa välfärd, god service och resultat till våra medborgare. Ditt ledarskap präglas av närhet och öppenhet. Du är kommunikativ och arbetar för ett positivt arbetsklimat med dina medarbetares kompetens i fokus. Du är en inspirerande ledare med intresse för att dels arbeta självständigt, men också i nära kollegialt samarbete. Vi uppskattar om du har erfarenhet av Hälso- och sjukvård, gärna i kommunal regi. Vi söker nu efter ett närvarande ledarskap där enhetschefen har möjligheten att arbeta mer med verksamhetsutveckling inom den kommunala hälso-och sjukvården. Kvalifikationer   - För den här tjänsten söker vi dig med sjuksköterskeexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Vi ser gärna att du har goda kunskaper kring gällande lagstiftning inom HSL. - Har du legitimation enligt hälso- och sjukvårdslagen som till exempel sjuksköterska, arbetsterapeut eller sjukgymnast är det meriterande. - Även tidigare erfarenhet från arbetsledning, arbete i en politiskt styrd organisation och utvecklingsarbete är en efterfrågad kompetens. - Medarbetarna på enheten bemannar vår verksamhet dygnet runt och året runt, därav är erfarenhet av bemanningsekonomi och schemaläggning meriterande. - B-körkort är ett krav. Övrig information och förmåner  Rekrytering påbörjas omgående och tillsättning av tjänst kan ske under ansökningsperioden. Förmåner Med Skara kommun som arbetsgivare får du ett friskvårdsbidrag, i många roller tillämpar vi flexibel arbetstid med goda möjligheter till distansarbete och tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har under flera år arbetat strategiskt med hållbart yrkesliv, som betyder att vi kan erbjuda en arbetsplats där det finns goda utvecklingsmöjligheter, balans mellan fritid och arbete och hållbarhet genom hela arbetslivet. Vi förstår att kompetensutveckling är en viktig del för att du ska trivas i takt med samhällets förändringar.  Om Skara kommun I Skara kommun arbetar ungefär 1700 personer i många olika yrkesroller. Alla är viktiga för att vi ska kunna ge våra invånare så bra service som möjligt. Vi ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, samhällsplanering, individ- och familjeomsorg, parker, kost, miljö, kultur, fritid och mycket mer. Vi arbetar tillsammans mot FN:s globala mål, som handlar om social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet.   Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.  Vill du veta mer om Skara kommun, kan du hitta information på http://www.skara.se Skara kommun är en del av Skaraborg, vill du veta mer om livet i Skaraborg, läs här https://www.livetiskaraborg.se/

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Produktionschef till Årjäng/Töcksfors
Industri Support Värmland AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Om företaget Vår kund är ett familjeföretag med tre generationers erfarenhet och ett tydligt framtidsfokus. Företaget värdesätter långsiktiga relationer med både kunder och medarbetare, och strävar efter att vara det bästa alternativet inom branschen. Med en stabil och lönsam verksamhet finns här goda möjligheter till utveckling. Nu söker vi en produktionschef med uppgift att organisera och strukturera produktionen för ökad lönsamhet, leveranssäkerhet och trivsel. Detta är ett interrimsuppdrag året ut till att börja med. Fungerar det bra finns även möjlighet till rekrytering. Dina arbetsuppgifter Är du en organiserad och relationsskapande person som gillar struktur och ordning? Sök då denna tjänst som Produktionschef i Töcksfors! Detta är ett åkeri och som sådant består produktionen av ett antal rullande lastbilar. Det krävs inte erfarenhet av åkeribranschen sedan tidigare, men det krävs att du är lite driftig och har kunskap om hur produktionsdata samlas in, sammanställs och används. Du får ett fritt och ansvarsfullt arbete med möjlighet att vara med och forma verksamheten. I din roll kommer du att ha mycket kontakt med kunder, transportörer och förstalinjechefer. Du kommer att arbeta i ett väl sammansvetsat team och du rapporterar direkt till ägare/VD. Det här är en chefstjänst där du har andra ledare under dig, men där det är du som har det övergripande ansvaret för all produktionspersonal. Ditt uppdrag syftar till att organisera och strukturera för att skapa rutiner och arbetssätt som man känner igen från annan produktion. Har du gjort sådant tidigare och tycker det är roligt och intressant kommer detta att bli ett mycket givande och utvecklande uppdrag för dig. Som produktionschef får du en central roll i att strukturera och effektivisera företagets produktion, som består av ett 50-tal engagerade medarbetare och ett trettiotal rullande lastbilar. Du leder tre produktionsledare och har det övergripande ansvaret för hela produktionsorganisationen. Du kommer att: • Skapa och implementera tydliga rutiner och arbetssätt inspirerade av tillverkningsindustrin • Skapa system för schemaläggning av turer och förare •Arbeta nära VD, kunder och transportörer • Bidra till ökad lönsamhet, leveranssäkerhet och trivsel • Få stort handlingsutrymme och möjlighet att påverka Det här är en roll för dig som gillar att kombinera?struktur med ledarskap, och som trivs i en miljö där du får vara både strateg och operativ. Din profil Du har tidigare haft personalansvar, gärna inom tillverkningsindustrin, och trivs i en roll där du får kombinera struktur med engagemang. Du har minst gymnasieutbildning, god datorvana och lär dig snabbt nya system. Du uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift, och har B-körkort. Som person är du målmedveten, lösningsorienterad och har lätt för att bygga förtroende. Du gillar att planera, skapa ordning och samtidigt hålla ett öga på helheten. Du är en positiv kraft som sprider energi omkring dig och får med dig teamet mot gemensamma mål. Du erbjuds en nyckelposition i ett företag med stark tillväxt där du får möjlighet att påverka och utveckla både verksamhet och medarbetare, i en arbetsmiljö som präglas av samarbete, öppenhet och arbetsglädje – en chans till en långsiktig roll eller en spännande start på en karriär med interimsuppdrag. Låter det som något för dig? Vänta inte – vi intervjuar löpande och ser fram emot din ansökan! Om Industrisupport Denna platsannons gäller en inhyrning, vilket innebär att den mest lämpade kandidaten anställs av IndustriSupport men utför sitt dagliga arbete hos kundföretaget. Kundföretaget ansvarar för arbetsledningen, medan IndustriSupport är arbetsgivare och ansvarar för personalen. Båda parterna samarbetar kontinuerligt för att säkerställa ett gemensamt arbetsmiljöansvar. Ofta leder inhyrning till en anställning hos kundföretaget. I slutskedet av rekryteringsprocessen kan urvals- och drogtester förekomma. Även kontroll i belastningsregistret kan förekomma. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten? Varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, vars kontaktuppgifter finns i annonsen.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Teamledare till Skärande-avdelningen, Mekanotjänst i Järvsö
Mekanotjänst i Järvsö AB
Försäljnings- och marknadschefer

Vill du ha en ledarroll där du får utveckla både människor och processer? Vi söker nu en driven och engagerad teamledare till Skärande-avdelningen vid Mekanotjänst i Järvsö. Mekanotjänst investerar kontinuerligt i ny teknik, maskiner och automation för att ligga i framkant inom branschen, och står inför en spännande framtid. Vi är en av Sveriges ledande legotillverkare med ett flertal spännande kontrakt inom bl a medicinteknik, försvarsindustri, entreprenad och elektronik. Idag är vi 140 medarbetare i Järvsö och Ljusdal.  Mekanotjänst är ett tillverkningsföretag med effektiv produktion inom avancerad tunnplåts-, rör- och skärande bearbetning. Mekanotjänst har samarbeten med välkända företag inom ett flertal branscher bl a medicinteknik, offshore, elektronik, försvar och entreprenad. Mekanotjänst verkar för långsiktiga relationer det är av högsta vikt att leverera lösningar av bästa kvalitet och konkurrenskraft. Om jobbet  Som teamledare på vår Skärande-avdelning är du en av två teamledare som tillsammans leder och fördelar det dagliga arbetet inom avdelningen. Den här tjänsten innebär ett särskilt fokus på svarvgruppen, som är den största personalgruppen du ansvarar för. Du har personalansvar för ett 20-tal medarbetare, där huvuddelen arbetar med svarvning. I rollen ingår bland annat att hålla medarbetarsamtal, arbeta med kompetensutveckling, stötta vid rekryteringar samt hantera frågor kring arbetsmiljö och rehabilitering. Du arbetar nära produktionsledningen och övriga teamledare, med möjlighet att bidra till utveckling och förbättring av verksamheten. Du rapporterar till produktionschef. Din profil  Du är en trygg person som har eget driv och förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Du vill stötta och uppmuntra medarbetarna i deras uppdrag, och har ett genuint intresse för att utveckla verksamhet och medarbetare. Du kan överblicka vad som behöver göras, och har förmåga att göra prioriteringar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ledarskap. Det är givetvis en stor fördel om du har erfarenhet av svarvning eller annan sorts bearbetning inom skärande, samt kunskap i Monitor och Excel.  Vi värdesätter ett aktivt och engagerande ledarskap, det är viktigt att alla mår bra på jobbet och ser sig som en del av helheten. Vi tror på att utvecklas tillsammans och det finns goda möjligheter till intern utbildning och karriär inom bolaget. Hos oss finns goda möjligheter till utveckling, både genom interna utbildningar och karriärvägar inom företaget. Vi erbjuder en trygg arbetsplats med kollektivavtal och förmåner som bland annat friskvårdsbidrag på 4000 kr/år. Varmt välkommen till oss! Vi gör alkohol- och drogtest i samband med rekrytering.

19 juni 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Malmö Opera söker konstnärlig ledare till Operaverkstan!
Malmö Opera och Musikteater AB
Övriga chefer inom samhällsservice

Malmö Opera är musikdramatikens hjärta och röst i Skåne. Huset invigdes 1944 och är centralt placerat i Öresundsregionen, bara 20 minuter från Köpenhamn. Scenen är en av de största i Europa och den amfiteaterformade salongen rymmer 1500 besökare. Vi spelar klassisk, modern och nyskriven musikdramatik. Malmö Opera har drygt 285 tillsvidareanställda och 500–700 pjäsengagerade per spelår. Under ett spelår producerar vi drygt 300 föreställningar för stora scenen samt för barn-, ungdoms- och turnéverksamheterna. Vi erbjuder dig anställning i en inspirerande miljö där vi gemensamt arbetar för att skapa optimala förutsättningar för att vår publik ska få ta del av musikteater i hela dess bredd. Vi tror att mångfald av kompetenser skapar de bästa förutsättningarna för Malmö Operas arbetsklimat, kreativitet och kvalitet. Vill du vara med och forma framtidens musikdramatik – för små barn, stora barn och vuxna barn? Operaverkstan, Malmö Operas experimentella laboratorium för barn och unga, söker nu en konstnärlig ledare med stark konstnärlig vision, lekfull nyfikenhet och passion för scenkonst i världsklass. Sedan 2002 har Operaverkstan varit platsen där barn och vuxna får upptäcka operans och musikens möjligheter tillsammans. Här möts klassiker i kärleksfulla tolkningar, nyskapande verk och oväntade samarbeten – alltid med respekt för publikens upplevelse och fantasi.  Arbetsbeskrivning Som konstnärlig ledare för Operaverkstan har du en central roll i att forma och utveckla dess konstnärliga profil. Du leder idéarbetet och repertoarvalet och får möjlighet att skapa och förverkliga musikdramatiska projekt för alla åldrar, med särskilt fokus på barn och unga. I din roll arbetar du i nära dialog med Malmö Operas övriga konstnärliga verksamheter, regionala samarbetspartners och teaterföreningar, liksom med externa aktörer som fria grupper, kulturskolor, skolor och andra kulturinstitutioner. Du bidrar aktivt till Malmö Operas övergripande mål att nå ut i hela regionen med relevant och nyskapande musikdramatik, och har ansvar för att ta fram och genomföra operahusets regionala produktioner på turné. Rollen innebär även att du ingår i både Malmö Operas ledningsgrupp och konstnärliga ledningsgrupp, där du är med och formar operahusets framtid. Du rapporterar direkt till VD/Teaterchef. Kvalifikationer • Har dokumenterad konstnärlig erfarenhet som regissör, dramatiker, tonsättare, eller liknande inom scenkonstområdet. • Är en visionär och trygg ledare med stark förankring i både tradition och förnyelse. • Brinner för barns och ungas rätt till kulturupplevelser av hög konstnärlig kvalitet. • Har vana av samverkan och gärna erfarenhet av arbete med olika målgrupper och konstnärliga uttryck. Anställningsförhållanden Tjänsten avser en konstnärlig anställning på heltid omfattande fyra år, med tillträde 1 januari 2026 alternativt enligt överenskommelse. Urval sker löpande, välkommen med din ansökan senast den 18 augusti 2025. Klicka på ansök-knappen nedan och bifoga CV och personligt brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar per epost. Vi undanber oss alla erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Välkommen med din ansökan – och bli en del av Operaverkstans fortsatta resa!

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Assistant Manager till Falun 30h/veckan, vikariat 1år
Espresso House Sweden AB
Restaurang- och kökschefer

Vi söker dig som vill bli Assistant Manager, och satsa på Espresso House! Brinner du för att ge den bästa servicen till världens bästa gäster? Drivs du av ett större ansvar i arbetet och gillar att utveckla dina kollegor? Då är det kanske dig vi söker!  Som Assistant Manager innebär ditt arbete att du, tillsammans med din Coffee Shop Manager, ska driva er Coffee Shop på ett så framgångsrikt sätt som möjligt. Du kommer att vara Coffee Shop Managerns högra hand när det kommer till försäljning, resultat och personalansvar. Du behöver kunna arbeta heltid och inte ha någon annan sysselsättning vid sidan om, så som studier eller annat arbete. Tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med medarbetarna och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel. Till denna roll söker vi en person som har som mål att växa inom företaget och gärna ser sig själv som Coffee Shop Manager inom ett år! För att läsa mer om rollen, klicka här Kom och jobba med oss! | Espresso House. Vi söker nu dig som: • Har tidigare erfarenhet inom café eller restaurangarbete och är redo för att ta nästa steg i karriären mot en ledande roll • Vill arbeta i drift tillsammans med teamet och leverera grym service till våra gäster • Drivs av att leverera resultat och samtidigt älskar att stötta och utveckla dina kollegor • Är trygg, lösningsorienterad och tar initiativ om problem uppstår • Värdesätter renlighet och rutiner högt i arbetet samt har ett öga för detaljer • Har erfarenhet från att jobba mot uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning • Älskar att arbeta med människor och värderar gemenskap och samarbete Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet. Utbildning är viktigt och alla våra medarbetare får genomgå en introduktion och Baristautbildning. Utöver detta erbjuder vi även mer utbildning för dig som arbetar som Assistant Manager, så som inom ekonomi, ledarskap, arbetsrätt och arbetsmiljö. Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss. Du kan läsa mer om våra olika karriärmöjligheter på vår hemsida. Tjänsten är ett vikariat på 1år med chans till förlängning. Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Montagechef
Industri Support Värmland AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Om företaget För kunds räkning söker vi en Montagechef till bolag med miljardomsättning. Just denna enhet är mindre, men utvecklingsmöjligheterna stora. Bolaget utvecklar, tillverkar och levererar utrustning till metallindustrin. På denna site finns konstruktions-, automations-, försäljnings-, service- och tillverkningsavdelningar. Ditt område blir inom produktion inklusive underhåll. Detta är en direktrekrytering och du blir direktanställd av vår kund i Karlstads-trakten. Dina arbetsuppgifter Ditt största verksamhetsområde är monteringen och där kommer du att arbeta med allt från rekrytering av kollektivanställda till att sy ihop komplicerade montage på andra sidan jordklotet. Du har möjlighet att få utbildningar och internationella kontakter. Resor blir ovanliga för din egen del, men dina underställda montörer kommer att resa i hela världen. Varje gång ett nytt projekt dragits i gång tar du in ytterligare ett trettiotal montörer från väl inarbetade leverantörer. Oftast handlar det om samma personer som på tidigare projekt. Du kommer även rekrytera montörer på fältet och då handlar det om firmor i hela världen. En stor del av ditt ansvar innebär att se till att du vet var material finns, att du har full koll på ritningar och montageprocessen, så att du kan hjälpa dina montörer när de har kört fast samt att du planerar montaget ute hos kund, följer upp FAT- och SAT-tester. Du ansvarar även för att attestera tider, kommunicera med ledningen och delta i interna möten m.m. Din profil Vi söker en strukturerad, trygg och ansvarsfull person till den här posten. Du skall ha erfarenhet av att leda stora montagearbeten och egen erfarenhet som montör, montageledare, arbetsledare, resemontör, underhållsmekaniker, underhållschef, FU-ledare eller liknande. Din förmåga att läsa och tolka ritningar skall vara på hög nivå och du skall ha erfarenhet av att på ett pedagogiskt sätt förmedla dessa till underställd personal samtidigt som du själv förutser eventuella problem och initierar åtgärder. Lämplig utbildning är yrkesskola med inriktning drift- och underhåll. Utöver ritningsläsning behöver du vara kunnig inom arbetsmiljö, säkerhet, hälsa och kvalitet. Vi söker dig som är organisatorisk och strukturerad samt bekväm med att leda andra. Du har koll på saker och ting, är beslutsfähig, kan delegera, har gott självförtroende och kan hålla huvudet kallt i krissituationer. Du är bekväm i projektmöten med kund, där du med integritet bevakar företagets intressen. Du kommunicerar med fokus på tydlighet, är prestigelös och bra på att skapa harmoni i gruppen. Du är bekväm med att vara operativ i monteringsarbetet och en god relationsbyggare. När ett projekt är över utvärderar du och analyserar samt drar lärdomar inför kommande montagejobb, vilket kräver god logisk slutledningsförmåga. Meriterande med truck- och traverskort, heta arbeten certifikat, SSG och att kunna administrera SSG. Känner du igen dig och är lite intresserad att veta mer? Skicka då in en anmälan, så bokar vi in ett förutsättningslöst möte där vi samtalar om tjänsten. Din ansökan behandlas med största diskretion. Planerat tillträde blir ca augusti 2025. Vid intresse bokar vi ett möte så du får komma och se anläggningen och ställa initierade frågor direkt till blivande chef. PS: Tipsa gärna en vän eller kollega om tjänsten, ifall den inte skulle tilltala dig! Om Industrisupport IndustriSupport är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med över 25 års erfarenhet av att skapa framgångsrika samarbeten mellan företag och kompetenta medarbetare. Vi är specialiserade på rekrytering och bemanning inom en rad olika yrkesområden, och erbjuder långa kontrakt både på kollektiv- och tjänstemannasidan. Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom att arbeta på olika arbetsplatser, lära dig nya arbetsuppgifter och bygga ditt eget nätverk av värdefulla kontakter – allt inom tryggheten av en stabil anställning. Vi tror på att personalen är företagets viktigaste tillgång och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsmiljö där varje individ kan växa och trivas. Vi erbjuder förmåner som kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag. Genom att satsa på din personliga utveckling i arbetslivet strävar vi efter att vara en arbetsgivare som du kan lita på och trivas med under lång tid. Vår framgång bygger på långsiktiga och starka relationer – både med våra medarbetare och våra kunder. Vår personal utmärker sig genom sin omfattande kunskap, sitt starka engagemang och sin genuina vilja att skapa framgång – för dig som kandidat och för de företag vi samarbetar med. Läs mer om oss på www.industrisupport.com

19 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Områdeschef, Linköping eller Norrköping
SAMHALL AB
Chefstjänstemän i intresseorganisationer

Om Samhall I Sverige saknar 250 000 personer med en funktionsnedsättning ett arbete att gå till. Det är därför Samhall finns – för att skapa meningsfulla jobb för dem som står utanför arbetsmarknaden. Vår vision är "En arbetsmarknad där alla ses som en tillgång" och vi tror att du som läser detta känner lika starkt för de orden som vi. För oss står inkludering och utveckling i fokus för allt vi gör. Oavsett var du jobbar i vår organisation är vårt syfte högst närvarande och tillgänglighet och tron på att alla människor har kompetens är en kompass och en drivkraft. Vi är 24 000 anställda, varav cirka 1500 chefer och specialister, med verksamhet över hela landet. Tillsammans arbetar vi för en mer inkluderande arbetsmarknad som gagnar individer, organisationer och samhället i stort. Välkommen till Samhall! Jobbet som områdeschef Att vara områdeschef på Samhall är att befinna sig i absoluta centrum av vår verksamhet. Du leder en grupp medarbetare som jobbar i olika kunduppdrag och din främsta målsättning är att dina medarbetare får möjlighet att upptäcka och utveckla sin kompetens för att på sikt lämna Samhall för en annan arbetsgivare. I ditt dagliga arbete har du också mycket kontakt med dina kunder och säkrar att allt fungerar som det ska. Genom goda relationer utvecklar du också affären och hittar möjligheter till fler arbetstillfällen för Samhalls medarbetare. Att skapa förutsättningar för våra medarbetares utveckling samt att våra kunder är nöjda är alltså själva kärnan i vårt uppdrag som företag. Därför är allas ansträngningar riktade mot att skapa plattformen för dig som områdeschef. Vad erbjuder vi dig? Som områdeschef påbörjar du din utvecklingsresa hos oss i vår egen Samhallskola och erbjuds en av Sveriges bästa ledarutbildningar. Här utvecklas du som ledare oavsett tidigare erfarenhet och bygger dessutom specifik kunskap inom flera områden, bland annat kring att leda personer med funktionsnedsättning. Du blir del i ett stort företag om 24 000 anställda och omgärdas av över 800 kollegor över hela landet som har samma roll som du. Här har du ett nationellt nätverk samtidigt som du lokalt ingår i ett distrikt där du har dina närmaste kollegor samt rapporterar till verksamhetschef. Du samarbetar också med olika stödfunktioner lokalt och centralt. Samhall befinner sig i viktig och spännande utveckling där du som områdeschef spelar en viktig roll och där dina perspektiv tas tillvara. Vad tar du med dig in i rollen? Som områdeschef är du operativ, närvarande och kan fatta beslut med hög integritet. Att du har erfarenhet från och trivs i en verksamhet som präglas av högt tempo och med människan i centrum är ett krav. Vi vet också att du är bekväm i ledarrollen och har god kunskap kring uppgifter som ingår i ett chefsuppdrag. Förutom gedigen kunskap är det dock vår värdegrund som gör att våra ledare trivs och gör ett bra jobb över tid. Din tro på alla människors lika värde, att alla människor har kompetens samt att jobbet har stor betydelse är det som motiverar i vardagen. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har: Ledarskapserfarenhet med personalansvar Administrativ erfarenhet och resultatorienterat fokus Erfarenhet från kundrelationer med goda resultat Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och personalutveckling Branscherfarenhet inom lokalvård är meriterande Lägst gymnasial utbildning (krav) God svenska i tal och skrift (krav) B-körkort (krav) Ansökan och praktisk information Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan! På Samhall arbetar människor med många olika bakgrunder och erfarenheter, det tror vi gör oss till en mer kreativ och rolig arbetsplats. Därför söker vi alltid efter personer som på olika sätt kan bidra till att bredda våra perspektiv. Rekryteringsprocessen består av flera steg som inkluderar möten, tester och referenskontroll. Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: snarast enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Befattningens placering: Linköping eller Norrköping Sista ansökningsdag: 2025-07-06 Kontaktpersoner: Verksamhetschefer (Linköping) Anna-Lena Karlsson, [email protected], Anna Augustsson, [email protected] och Lovisa Lindholm (Norrköping), [email protected] Fackliga kontaktpersoner: Siwert Ahlm, Unionen, 070-546 87 17 AsimZilic,SACO, 070-359 45 15 Robert Ekman, Ledarna 072-2064585

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Kommunchef
Alvesta kommun
General-, landstings- och kommundirektörer m.fl.

Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030. Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling? – Vill du fortsätta leda vår utvecklingsresa med invånaren i fokus? Vi i Alvesta kommunkoncern har kommit långt i vår förändringsresa. Nu söker vi dig som vill ta vid – inte för att förändra allt, utan för att förädla det vi har byggt upp tillsammans.  Vi söker en närvarande och engagerad ledare som kan fortsätta arbetet med att skapa en organisation som bygger på vår värdegrund delaktighet, engagemang och tillit. Men som också aktivt arbetar på en extern synlighet – mitt i samhället, för samhället. Om Alvesta – mitt i det gröna, nära det mesta Alvesta är en framåtlutad kommun i hjärtat av Småland, med kommunikationer i toppklass (inklusive snabbtåg) och ett rikt näringsliv. Här möts småländsk entreprenörsanda, ett levande kulturliv och en stark känsla av gemenskap. Vår kommun präglas av handlingskraft, närhet till besluten och en genuin vilja att skapa ett bra liv för alla. Vi har en tydlig framtidstro – med nya bostadsområden, satsningar på skola, infrastruktur och miljö, och ett näringsliv i utveckling.  Som kommunchef får du chansen att leda den här resan – och sätta din prägel på hur framtidens Alvesta ska se ut. ARBETSUPPGIFTER Som kommunchef är du inte bara den högsta tjänstepersonen du är en samhällsbyggare, kulturbärare och framtidsledare. Du blir en nyckelspelare i att förverkliga den politiska viljan och samtidigt ta ut riktningen för hur vi som organisation utvecklas. Ditt ledarskap påverkar hela samhället från barnens skolgång till företagens etablering och våra invånares livskvalitet. Du leder en organisation som spelar en avgörande roll i människors liv, varje dag. Du kommer att: ·       Driva kommunkoncernens övergripande utveckling och leda en samlad, stark och framåtblickande förvaltnings- och bolagsorganisation. ·       Vara strategisk rådgivare till politiken och säkerställa att besluten blir verklighet med kvalitet, ansvar och engagemang. ·       Utveckla en modern, samverkande och lärande organisation med fokus på hållbarhet, digitalisering och medborgarnytta. ·       Vara övergripande ansvarig för beredskapsfrågor ·       Skapa goda relationer med politiken, medarbetarna, näringslivet och det civila samhället. KVALIFIKATIONER Du är en erfaren ledare med modet att tänka nytt, förmågan att bygga förtroende och viljan att se andra växa. Du har: Gedigen erfarenhet av strategiskt ledarskap från offentlig sektor. Förmåga och erfarenhet av att omsätta visioner och politiska mål i praktisk handling och skapa resultat. Vana att arbeta nära politiken, samt förståelse för det demokratiska uppdraget. En strategisk höjd, men också ett operativt driv. Mycket god kommunikativ förmåga och vana att samverka med olika intressenter. Akademisk examen inom relevant område.   Varför välja Alvesta? Meningsfullhet: Ditt arbete gör skillnad varje dag. Nära ledarskap: Här är vägen mellan beslut och handling kort. Påverkanskraft: Du har en tydlig roll i att forma kommunens framtid. Gemenskap: En stark kultur av samarbete, utvecklingslust och handlingskraft.

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Områdeschef inom äldreomsorgen
Tingsryds kommun
Chefer inom äldreomsorg

I Tingsryds kommun vill vi att du känner dig välkommen och delaktig. Vi alla tar ansvar, är engagerade och visar respekt Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Där vi genom våra 1200 medarbetare ständigt utvecklas och trivs. Vi som arbetar inom kommunen gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva och att människor får en god och trygg omsorg. Vi arbetar också med att skapa förutsättningar för att det byggs hus, att vi har bra vägar, rent vatten och en fin miljö. Hos oss får du Sveriges viktigaste jobb! Vill du ha ett jobb där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss? Välkommen till Tingsryds kommun! ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta som områdeschef inom äldreomsorgen. Som områdeschef driver du utvecklingsarbetet och du ansvarar för personal, verksamhet, ekonomi och arbetsmiljö. Du kommer att ingå i en chefsgrupp med totalt 15 områdeschefer. Arbetet utgår ifrån en helhetssyn med omsorgstagaren i centrum där fokus riktas mot den enskildes självbestämmande och integritet. För närvarande ingår beredskap var femtonde vecka. Under introduktionstid kommer du få möjlighet att genomgå olika utbildningar i våra system, rutiner och riktlinjer i Tingsryd. Du kommer att få kompetensutveckling inom ledarskap och tillgång till kollegial handledning. Som områdeschef har du tillgång till stödfunktioner som till exempel HR-konsult och ekonom. I Tingsryds kommun är det inte långt från idé till beslut och hos oss har du goda möjligheter att skapa bra nätverk. Din närmsta chef blir verksamhetschefen för äldreomsorgen. KVALIFIKATIONER Du har socionomutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Erfarenhet av tidigare arbete som chef inom äldreomsorg eller omsorgfunktionsnedsättning är meriterande. Som chef och ledare är du trygg i dig själv och du kan planera, organisera och prioritera på ett självständigt och effektivt sätt. Du ska tycka om att arbeta med människor och vi förutsätter att du har ett gott samarbete med olika aktörer som har anknytning till din verksamhet. Du trivs med att axla rollen som ledare och chef och är lojal mot fattade politiska beslut. För dig är det en självklarhet med ett tillgängligt och närvarande ledarskap utifrån ett tillitsbaserat synsätt. Vi vill att du har en positiv och öppen inställning och att du ser möjligheter före hinder. Att arbeta utefter arbetsgivarens värdegrund för att nå de politiskt satta målen är en självklarhet för dig. Du är uthållig och har intresse av utvecklings- och förbättringsarbete. Det krävs att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för enskild person enligt 9 § 1 stycket lagen (1998:620) om belastningsregister. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Tingsryds kommun arbetar aktivt för en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i verksamheten. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss och därför har vi rökfri arbetstid på alla våra arbetsplatser. Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad vid Tingsryds kommun. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning. Välkommen med din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Enhetschef Försörjningsstöd till socialförvaltningen Nordost
GÖTEBORGS KOMMUN
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle. Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för! ARBETSUPPGIFTER Avdelning Försörjningsstöd i socialförvaltningen Nordost är i ständig förändring och vi söker dig som vill vara med och utveckla avdelningen tillsammans med oss. Ett viktigt mål för oss är att våra enhetschefer skall ha en god arbetsmiljö med ett rimligt antal medarbetare. Vi söker nu en engagerad enhetschef som vill vara en del i denna utveckling och vara med och göra skillnad för dem vi är till för. I förvaltningen arbetar vi med ett brett spektrum av sociala frågor. Avdelningen består av åtta enheter. Vi har ett aktivt samarbete mellan våra olika verksamheter med brukarens bästa i fokus. Omvärldsorientering och samverkan med såväl interna som externa aktörer och organisationer är viktiga framgångsfaktorer i verksamhetens utveckling. I rollen som enhetschef har du ett helhetsansvar för verksamhetsutveckling, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Ditt uppdrag innebär att du leder, planerar, utvecklar och följer upp enhetens arbete och uppdrag utifrån gällande lagstiftning, uppställda mål, planer och en rättssäker handläggning. Du ansvarar för att effektivisera arbetsprocesser samt att utveckla samarbetet och samverkan såväl internt som externt. Som enhetschef ansvarar du självständigt för enheten med uppdrag från avdelningschef och sätter den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Som enhetschef hos oss ingår du i en ledningsgrupp där vi tillsammans arbetar för helheten och stöttar varandra i olika frågor. Du ingår även i nätverk över staden med andra chefer för att hålla samman frågorna för Göteborgs Stad. Inom förvaltningen finns en mångfald av kompetens och vilja till att utvecklas tillsammans. Du har självklart även tillgång till våra stödfunktioner såsom verksamhetsutvecklare, HR, ekonomi och administration. Socialförvaltningen Nordost är en förvaltning med ett spännande utvecklingsarbete där du kan få möjligheten att vara en del av detta. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du som söker behöver också ha gedigen erfarenhet inom socialtjänstområdet som chef, arbetsledare eller förste socialsekreterare. Du behöver ha god kunskap om den lagstiftning inom området ekonomiskt bistånd men också inom områden som arbetsrätt, socialtjänstlagen och förvaltningslagen. För tjänsten krävs också att du har erfarenhet av arbete med myndighetsutövning inom socialtjänsten. Eftersom dokumentation är en central del av enhetschefens uppdrag krävs det att du har god vana att arbeta med dokumentation och uppföljning. Goda IT-kunskaper är ett krav och det är meriterande om du tidigare arbetat i stadens system som t.ex. treserva, personec m.m. Du behöver också ha god förståelse i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vi ser det som meriterande om du talar fler språk utöver detta. Har du gått en chefsutbildning som t.ex. morgondagens chef eller annan likvärdig utbildning är det meriterande. Följande kompetenser ingår i Göteborgs stad ledarkriterier; analytisk, förändringsorienterad, helhetssyn, lyhörd, mål- och resultatorienterad och påverka andra. Dessa kriterier kommer därför att vara av särskild vikt i urvalsarbete och i intervjusituation. - Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. - Du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. - Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Du är mottaglig för vad andra säger eller uttrycker och visar respekt, hänsyn och omtanke i ditt bemötande. - Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse. - Du är tydlig, får gehör för tankar och idéer och kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. - Du kan se ditt arbete som en del i ett större sammanhang och förstår hur det påverkar och påverkas av andra delar av organisationen. Du samverkar med andra i övergripande frågor för att skapa värde. Du tar hänsyn till olika perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten. Att arbeta hos oss förutsätter lyssnande och lärande, närvaro och lyhördhet. Det dagliga arbetet kan innehålla både oväntade och svårhanterade situationer och det är därför viktigt att du är trygg i din yrkesroll och kan ge råd och stöd till dina medarbetare. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT I denna rekrytering kan vi komma att genomföra bakgrundskontroller i samband med erbjudande om tjänst. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025