Tjänsten som Gruppchef Som Gruppchef är du i hjärtat av verksamheten, där du leder och fördelar det dagliga arbetet för ditt team om cirka 30 personer. Du är en närvarande ledare som arbetar sida vid sida med ditt team för att säkerställa att vi håller våra deadlines och når våra mål. Du utvecklar och coachar cirka sex teamledare som alla strävar efter att vi tillsammans ska uppnå våra gemensamma mål. Med din operativa insats bidrar du aktivt med förslag på förbättringar av arbetssätt och processer. Du rapporterar direkt till driftchefen och samarbetar nära med dina Gruppchefs kollegor och Logistikchefen. Rollen är heltid med tillsvidareanställning, inledd med 6 månaders provanställning. Arbetstiden är dagtid med start redan från 06:45 vissa dagar. Vad söker vi hos dig? Som ledare hos oss är du en förebild som lever som du lär. Du trivs med att vara operativ och är inte rädd för att ta i där det behövs. Du har förmågan att leda både personal och processer framåt i en dynamisk och föränderlig produktionsmiljö. Vår verksamhet är omfattande och komplex, och du och ditt team ser förändring som en naturlig del av arbetet. För att lyckas i rollen tror vi att du har du : Erfarenhet från snabbrörlig produktionsmiljö med stora logistiska flöden. Erfarenhet av lager- eller logistikarbete. Minst tre års ledarerfarenhet med personalansvar. God simultankapacitet och förmåga att se helheten. Vad Apotea erbjuder dig På Apotea erbjuder vi en innovativ och digital arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med de senaste teknologierna. Vi erbjuder goda möjligheter till karriärsutveckling och en rad förmåner, såsom friskvårdsbidrag och personalrabatter. Vårt starka engagemang för hållbarhet innebär att du som anställd hos oss är en del av ett företag som aktivt arbetar för att minska sin miljöpåverkan och främja socialt ansvar. Hållbarhetsarbetet bedrivs genom hela organisationen och fokuserar på tre övergripande områden: miljömässiga och sociala aspekter på arbetsplatsen och i vår värdekedja. Vi strävar efter en jämlik och inkluderande värld där alla ges samma möjligheter och bidrar till lösningar som gynnar både människor och miljön. Därför samarbetar vi med organisationer som fokuserar på människors välmående, hälsa och miljöskydd. Om Apotea Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 31 000 receptfria varor och nästan 18 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2021. Med snabba leveranser och rådgivning underlättar vi vardagen för våra kunder. Apotea omsatte under 2023 5,5 miljarder kronor och har cirka 1000 anställda. Vi finns i Stockholm, på Lidingö och i Morgongåva. För mer information, se apotea.se. Apotea är en inkluderande arbetsgivare som värdesätter mångfald. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter att skapa en arbetsmiljö där människor oavsett bakgrund, kön, ålder, religion eller funktionsvariation kan trivas och utvecklas. Följ oss på sociala medier för att hålla dig uppdaterad kring allt som händer på Apotea LinkedIn Instagram Vi hoppas du vill bli en del av oss Skicka in din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen till Apotea – där innovation möter omtanke och varje dag är en möjlighet att göra skillnad!
Vi söker nu en driven och engagerad verksamhetschef till Nationellt kompetenscentrum anhöriga (Nka). Nka är en nationell resurs inom anhörigområdet och ligger organiserat inom Region Kalmar län kopplat till Regionstab lärande och förnyelse med utvecklingsdirektören som närmsta chef. Verksamhetens huvudsakliga uppgift är att vara ett kunskapsstöd till kommuner, regioner och enskilda utförare och därmed också bidra till likvärdigt stöd till anhöriga i hela landet. Kompetenscentrum ska verka för utveckling och högre kvalitet inom anhörigområdet avseende perspektiven individ, hälsa, vård och omsorg och samhälle. Nka:s verksamhetsidé är att skapa och utveckla möten mellan olika kunskaps- och erfarenhetsformer som tex förstahandserfarenheter hos anhöriga, brukare och deras organisationer, praktisk erfarenhet hos personal, organisatorisk- och policyerfarenhet samt vetenskaplig- och metodkunskap. Uppdraget avsåg ursprungligen anhöriga till äldre och har successivt utvecklats till att idag omfatta anhörigskap, anhörigomsorg och anhörigstöd för anhöriga i alla åldrar (barn, vuxna och äldre anhöriga) till personer med långvarig sjukdom, funktionsnedsättning och äldre personer. Nka är också en länk mellan forskning, praktik och beslutsfattare. Vi samverkar med FoU-verksamheter och universitet både nationellt och internationellt. Vi verkar för frågor inom området när det gäller nordiskt samarbete samt samarbete med andra länder och internationella organisationer. Nka har en forskningsgren vid Linnéuniversitetet, vars verksamhet består av externfinansierad forskning inom anhörigområdet. Nka har medarbetare spridda över landet. Det finns fysiska kontor i Kalmar, Borås och Stockholm. I nuläget sysselsätter verksamheten 25 medarbetare samt tjänsteköp av forskare, praktiker och konsulter. Om dig Som verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens planering, genomförande, innehåll, kvalité och uppföljning i samråd med Nka:s styrgrupp. Du ingår och samverkar med relevanta nätverk och organisationer regionalt nationellt och internationellt. I rollen kommer du bland annat arbeta för att skapa goda förutsättningar för dina medarbetare att leverera och utvecklas. Du kommer att omsätta aktuell forskning i lättillgängligt material. Du kommer även att ansvara för utbildning och handledning, konferenser, webbutbildningar, webbinarier och poddar. För oss är det viktigt att du har lätt för att bygga relationer, lätt kan skapa helhetssyn och förhålla dig till komplexa utmaningar samt att du är uthållig och långsiktig i ditt sätt att arbeta. Du har djup och bred kunskap inom området anhörigskap, anhörigvård och anhörigstöd. Du kan analysera resultat, sätta upp projekt och leda ett team, inspirera att ta nya steg samt tryggt guida genom förändring när resan till nytt mål börjar kännas motig. Du ser en självklarhet i att utgå från behov och fakta, involvera samt samla kunskap genom omvärldsbevakning Du har av arbetsgivaren bedömd relevant akademisk utbildning samt god förmåga att leda på distans och en god interpersonell förmåga att bygga och underhålla relationer. Vidare har du en god utbildnings- och handledningsförmåga och god förmåga att organisera och skapa struktur. Du trivs i den digitala världen – och ser digitala lösningar som naturliga möjligheter i ditt arbete. Du navigerar obehindrat i Office-paketet och vet hur du skapar en kommunikativ presentation. För att lyckas i rollen har du erfarenhet av brukarmedverkan och kunskap om att skapa möten mellan olika kunskapsbärare. Du har erfarenhet av arbete i externfinansierade forsknings- och utvecklingsprojekt på regional, nationell och EU-nivå. Du har god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på engelska och svenska samt erfarenhet av sociala medier. Särskild vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet samt erfarenhet och kompetens för att utveckla ett likvärdigt, evidensbaserat och förebyggande stöd till anhöriga i Sverige. Vi ser gärna att du även har en forskarutbildning inom ämne av betydelse för verksamhetens genomförande och genom det kunskap inom forskningsetik, data management i fältforskning samt kvalitativa och kvantitativa metoder. Du bör ha en forskarutbildning inom ämne av betydelse för verksamhetens genomförande och genom det kunskap inom forskningsetik, data management i fältforskning samt kvalitativa och kvantitativa metoder. Det finns möjlighet att bli affilierad som forskare till Linnéuniversitetet. Din framtida arbetsplats NKA arbetar med anhörigfrågor på uppdrag av Socialdepartementet via Socialstyrelsen och tillsammans med kommuner, regioner, enskilda utförare, idéburna organisationer och Sveriges Kommuner och Regioner. Nka är lokaliserat inom utvecklingsenheten för lärande och förnyelse vid Regiondirektörens stab, Region Kalmar län och som en forskningsgren vid Institutionen för hälso- och vårdvetenskap vid Linnéuniversitetet. Vår enhet är en del av Regionstaben som består av 140 medarbetare med kompetens inom bland annat ekonomi, juridik, HR, kommunikation, planering, samordning, hållbarhet och säkerhet. Alla arbetar för att utveckla organisationen och förbättra tillvaron för invånarna i Kalmar län. Inom våra respektive expertområden är vi även stöd till Region Kalmar läns ledning, chefer och förvaltningar. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Vill du vara med och leda utvecklingen av våra framtida grundskolor inom Jönköpings kommun? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande – varje dag, hela vägen. Vi kallar det lärglädje. Ditt nya jobb Som rektor på Attarpskolan F-6 skapar du goda förutsättningar för elevernas kunskapsutveckling och måluppfyllelse. Med ett verksamhetsnära ledarskap, som sätter eleven i centrum, driver och utvecklar du verksamheten tillsammans med dina medarbetare och våra elever. Som rektor har du ansvar för verksamheten, personal och ekonomi samt för det systematiska kvalitetsarbetet och du arbetar i nära samarbete med biträdande rektor, elevhälsan och personalen på skolområdet. Du ingår i grundskolans rektorsgrupp som löpande får kompetensutveckling för ett hållbart och kvalitetssäkert ledarskap. Du träffar regelbundet en mindre grupp skolledare och arbetar med utveckling av skolan som helhet ur ett F-16 års perspektiv. Som chef har du också stöd från förvaltningens olika stödfunktioner inom elevhälsoarbete, HR, ekonomi, juridik, digitalisering, elevadministration, lokaler och riktad skolutveckling. Som ny chef får du både en kommungemensam och verksamhetsspecifik introduktion utifrån tidigare erfarenheter och du erbjuds en mentor. Välkommen till oss Inom Jönköpings kommun arbetar cirka 12 000 medarbetare inom drygt 300 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Jönköping. Utbildningsförvaltningen är kommunens största förvaltning och vi arbetar för en tillgänglig skola för alla och att vara en organisation med lärglädje. Verksamheten präglas av engagerade pedagoger som genom reflektion och flexibilitet tar vara på och utmanar varje elevs förmåga och kompetens för att möta en föränderlig värld. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! Attarpskolan är en F–6 skola belägen i Bankeryd. På skolan går cirka 520 elever i åldrarna 6–12 år. På Attarpskolan månar vi om att alla ska trivas och göra sitt bästa. Våra ledord är värdegrund, kunskap, lärande och utveckling. Vi har tydliga pedagogiska ledare som har elevens behov i centrum. Attarpskolan tillhör skolområde väster och ligger i centrala Bankeryd med närhet till Attarpshallen, Attarpsbadet och Attarpsgården. På skolan finns fyra fritidshem. https://www.jonkoping.se/barn--utbildning/grundskola-anpassad-grundskola-och-fritidshem/grundskolor-och-anpassade-grundskolor-a-o/attarpsskolan-f-6 https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html Din kompetens Du är legitimerad lärare samt har gärna dokumenterad erfarenhet av tidigare rektorsuppdrag och att leda utvecklingsarbete. En förutsättning är att du som söker har en helhetssyn kring vad som främjar elevers lärande och utveckling. Du känner ett genuint engagemang för våra barn och ungdomar i Jönköpings kommun. Ditt ledarskap grundar sig i tillitsbaserad styrning där du visar stor tilltro till dina medarbetares kunskaper, engagemang och vilja att lyckas med sitt uppdrag. Som rektor ska du ha förmåga att se samband och kunna dra logiska slutsatser utifrån begränsad och ibland komplex information. Vi vill att du är utvecklingsorienterad och håller dig uppdaterad genom omvärldsbevakning. En god förmåga att skapa struktur i verksamheten är tillsammans med samarbetsförmåga och kreativitet viktiga egenskaper. Du är en kommunikativ ledare med förmåga att skapa goda relationer. Vi tror också att du är resultatinriktad och drivs av att arbeta mot måluppfyllelse. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Inför anställning av nya medarbetare på våra lärartjänster måste vi säkerställa att det finns en giltig lärarlegitimation. Vi ber dig därför att bifoga en aktuell lärarlegitimation som är hämtad från Skolverket under de senaste två månaderna. https://login.skolverket.se/idp/lleg-etjanst/select?returnUrl=https://lleg.skolverket.se/ Urval kan komma ske före ansökningstiden har gått ut. Intervjuer planeras att ske under v. 32-33. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan. Då semestertider infaller under publiceringstiden, kan det vara svårt att nå kontaktpersonerna. Från och med 4/8 är flera åter i tjänst. https://www.jonkoping.se/fackligaubf Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som rektor. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Nu söker vi på Villa Joneberg i Simrishamn en Verksamhetschef för en tillsvidareanställning. Vi erbjuder ledarskapsutbildning och flera förmåner. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarprogram via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag, skobidrag och arbetskläder Kollektivavtal Om rollen I rollen som verksamhetschef så leder och utvecklar du verksamhetens kvalitet på ett pedagogiskt och affärsmässigt sätt. För oss är det viktigt att du vill vara aktiv och närvarande i verksamheten. Detta för att du ska kunna följa upp att företagets värderingar, aktuella avtal och att gällande lagstiftning efterlevs. Det är också i verksamheten som du vårdar och utvecklar relationerna med medarbetare, boende och närstående. Du har även goda relationer med relevanta myndigheter. Du rapporterar till regionchef och ingår i hens ledningsgrupp samt har budget och resultatansvar för verksamheten. Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Det är självklart att du som Verksamhetschef lever våra värderingar: Respekt – Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar – Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder. Enkelhet – Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap – Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Om Villa Joneberg Med 800 meter till havet, strax utanför Simrishamns centrum, ligger det nya, moderna äldreboende Villa Joneberg (tidigare Joneberg Plaza). Boendet stod klart i december 2014. Dess tema är kultur, vilket bland annat återspeglas i boendets aktiviteter. I det gemytliga området Joneberg finns även nybyggda lägenheter och villor. Området är tryggt och attraktivt för både unga och äldre med närhet till Simrishamns centrum, naturen och Österlens lokala kulturliv. Därav har Villa Joneberg profilen "Kultur och natur på Österlen". Gruppchefer: Du har underställda gruppchefer som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Din erfarenhet och kunskap Vi önskar att du: är coachande och vill att dina medarbetare växer, utvecklas och tar ansvar. tycker om att ge och ta emot feedback samt bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. är prestigelös, självständig och samarbetsvillig är affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar. Du har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex vis socionom, sjuksköterska, social omsorg) och erfarenhet av äldreomsorg. Du har även några års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord gällande ledarskap. Alla Verksamhetschefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: 1 oktober 2025 eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 15 juli 2025 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Vision, [email protected] Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Att jobba i Folktandvården Skåne är att vara med och utveckla framtidens munhälsa. Vi är en plats för dig som tror på att bra munhälsa är viktigt för ett friskare liv och som tycker att det är roligare att jobba i lag än att vara ensam. Framför allt är vi en plats för dig som ser och bryr dig om varje människa du möter. Nu söker vi en gruppchef till Specialisttandvårdskliniken, Lund C. Vill du arbeta på en av Sveriges största specialisttandvårdsklinik? På kliniken i Lund tar vi emot patienter i alla åldrar och erbjuder avancerad tandvårdskompetens. Här arbetar cirka 80 medarbetare som erbjuder specialiserad tandvård inom områdena parodontologi, endodonti, protetik, ortodonti, bettfysiologi samt pedodonti. Förutom att förse skåningarna med god tandvård och en bättre munhälsa är ett viktigt uppdrag att samarbeta med och stötta allmäntandvården. Vi bedriver även ST-utbildning för tandläkare och några av våra medarbetare bedriver klinisk forskning på deltid. Kliniken ligger vid Lunds centralstation och har därmed goda pendlingsmöjligheter. ARBETSUPPGIFTER Ditt viktigaste uppdrag blir att entusiasmera, utveckla och leda medarbetarna. Som gruppchef kommer du bland annat att: • tillsammans med klinikchef ansvara för budget och verksamhetsutveckling • ha personalansvar för tandsköterskor och receptionister • arbeta för såväl klinikens mål som bolagets övergripande mål • uppföljning och strategisk planering • arbeta med schemaläggning och produktionsplanering • arbeta administrativt med HR/chefsstöd/beslut I rollen ingår även att arbeta med frågor som rör till exempel miljö och arbetsmiljö, lokal och säkerhet, IT, vårdhygien och beställningar. KVALIFIKATIONER Genom ett nära ledarskap har du förmåga att leda, motivera och engagera medarbetare. Du är bra på att kommunicera, kan skapa delaktighet och förståelse för det uppdrag och arbete som ska utföras. För dig är det självklart att du företräder verksamheten och arbetsgivaren. Det är: • en självklarhet att du har relevant utbildningsbakgrund eller erfarenhet som går att likställa med detta. • nödvändigt att du är en duktig och noggrann administratör och organisatör. • positivt om du har arbetat i liknande positioner tidigare och har ledarerfarenhet • meriterande om du har tandvårdsbakgrund • önskvärt om du har erfarenhet från organisationer med stort fokus på service och bemötande. För att du ska trivas som gruppchef hos oss behöver du tycka om att arbeta i en föränderlig organisation. Våra medarbetare är både vana vid och vill gärna vara med i utvecklingen av verksamheten. Detta innebär att du är ödmjuk för vad det innebär att leda i förändring, samtidigt som du är modig i ditt ledarskap. Vi söker dig som är målmedveten och med fast och trygg hand kan leda verksamhet och medarbetare. Du kommer att ges stort utrymme att lägga upp ditt arbete själv och vi förväntar oss att du är initiativrik, hittar kreativa lösningar för att utveckla verksamheten samt göra verklighet av dessa idéer. För att trivas hos oss är det viktigt att du känner igen dig i våra kärnvärden: Nyskapande, Öppna och Tillsammans. Vill du vara med och utveckla framtidens munhälsa? Vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIGT Fackliga företrädare: Lars Hagerström, Tjänstetandläkarna, 0721-99 82 14 Yllka Gashi Sejdija, SRAT 0725-858226 Karin Persson, Vision, 0725-70 70 35 Aida Aganhodzic, Ledarna, 0725-97 15 07 Folktandvården Skåne är ett av Sveriges tio största hälsoföretag. Vi har kraft att satsa på ny teknik, forskning och nya arbetssätt. Med Folktandvården Skåne Academy erbjuder vi alla medarbetare kompetensutveckling under hela karriären. Vi finns på 44 orter runt om i Skåne där våra drygt 1500 medarbetare ser till att varje skåning har tillgång till jämlik munhälsa och tandvård i världsklass. På våra ca 70 kliniker träffar vi varje år runt en miljon skåningar för allt från förebyggande insatser till allmän- och specialisttandvård.
Nu söker vi en driven och engagerad enhetschef till vår E-handel i Västerhaninge! Våran E-handel drivs som socialt företag och verksamheten gör en stor samhälls- och klimatinsats genom att skapa arbetstillfällen och minskar nyproduktion. Hos oss får människor möjlighet att närma sig, eller komma tillbaka till, arbetslivet genom praktik och arbetsträning. Samtidigt bidrar vi till minskad nyproduktion och därmed minskad påverkan av miljöresurser. E-handelns försäljning sker online genom egen Webshop och Tradera. Utbudet består av gåvor som är skänkta av privatpersoner och företag i form av kläder, accessoarer, möbler, husgeråd, böcker med mera. Våra webbshoppar hanterar all form av produkt/- lagerhantering, fotografering, skapande av digitala annonserna, försäljning över nätet, utleverans till kunder, kundkontakt och helpdesk. I rollen som enhetschef har du ett mångfacetterat arbete där ingen dag är den andra lik. Du har ansvar för det sociala företaget med personal- och budgetansvar samt utvecklar och effektiviserar verksamheten för att nå våra försäljningsmål. Du leder och fördelar det dagliga arbetet, bemannar, planerar och utvecklar verksamhetens rutiner och arbetsuppgifter. Värdegrunden är ett viktigt redskap i arbetet och tillsammans med dina medarbetare förmedlar du vår värdegrund till deltagare i arbetsträning, kunder, gåvogivare, volontärer och kollegor. Vi söker dig som - Har minst tre års erfarenhet av en ledande roll inom detalj- och e-handel alternativt inom annan relevant bransch som av arbetsgivaren bedömer likvärdig - Är resultatinriktad, affärsmässig, självgående, strukturerad och ekonomiskt medveten - Är en god ledare som motiveras av att utveckla och arbeta med människor - Är lyhörd med ett stort engagemang för människors olika egenskaper och erfarenheter - Identifierar dig med Stockholms Stadsmissions värdegrund - Goda kunskaper om fotografering - God datorkunskap Meriterande - Erfarenhet av en ledande roll som chef där du har arbetat med personal- och budgetfrågor inom detalj- och/eller e-handel alternativt inom annan relevant bransch som av arbetsgivaren bedömer likvärdig - Erfarenhet av att arbeta med start-up och/eller expansion av verksamhet - Utbildning inom eCommerce ÖvrigtTjänsten är ett vikariat på heltid i 6 månader med möjligheter till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan I denna rekrytering har Stockholms Stadsmission valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan för att få veta mer om din motivation/intresse samt hur väl du uppfyller tjänstens krav profil. Välkommen med din ansökan! Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa dem som hade det sämst i samhället. Vårt mål är att alla ska få nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Stockholms Stadsmission erbjuder människor akut hjälp, råd och stöd till sociala rättigheter, boende, arbetsträning samt utbildning för att förebygga och bryta utanförskap. Vårt främsta verktyg är att människor stärker sin tro på sig själva och sin egen förmåga. På så sätt skapar vi tillsammans ett hållbart och mänskligare samhälle för alla.
Ref: 20251626 Arbetsuppgifter Nu har du möjlighet att ta dig an en utvecklande tjänst som biträdande rektor på Dammfriskolan! Ledningsgruppen utgörs idag av skolans rektor, tre biträdande rektorer och en administrativ chef. Du blir en del av ett ledningsteam som tillsammans arbetar för att leda skolan mot gemensamma mål. Som biträdande rektor är du underställd rektor och har lednings-, utvecklings-, uppföljnings- och samverkansansvar. I din roll ansvarar du för och leder arbetet mot F-3 och fritidshem. Detta innebär ett pedagogiskt utvecklingsansvar för verksamheterna men även personalansvar för medarbetare inom enheten. Tillsammans med övriga chefer och ledare i Malmö stad ingår det i ditt uppdrag att verka för ett socialt hållbart Malmö där varje elev ges likvärdiga möjligheter att nå uppställda mål. Organisationen ska präglas av lärande, där erfarenheter och kunskap sprids och utvecklas mellan medarbetare, ledare och verksamhet. Du leder resultat- och kvalitetsarbetet i dialog med dina medarbetare. Som pedagogisk ledare är du med och driver skolans värdegrund och uppsatta mål. Samtidigt som du är pedagogernas stöd är du deras utmanare när det gäller att utveckla undervisningens kvalitet i relation till elevernas resultat och progression. Kvalifikationer Du som söker har en akademisk utbildning minst motsvarande fil kand 180 hp, i form av en lärarexamen. Har du gått någon ledarutbildning (för chefer/att leda vuxna) från högskola (ex. rektorsutbildning), KY-utbildning, facklig utbildning eller motsvarande ser vi det som meriterande. Ledarerfarenhet inom skola krävs och du behöver ha minst tre års erfarenhet av elevnära arbete inom skolverksamhet. Har du chefs/skolledarerfarenhet ser vi det som meriterande. Erfarenhet av att bedriva utvecklingsprocesser är också meriterande. Vi söker dig som är en trygg ledare som har förmågan att visa riktning. Samtidigt är du lyhörd gentemot din omgivning där du ser vikten av delaktighet, samarbete och att bygga öppna och tillitsfulla arbetsrelationer. Du är vidare organiserad, regelmedveten och målfokuserad. Du är en lagspelare och arbetar tillsammans med rektor och övrig skolledning för att Dammfriskolan ska bli Varje Elevs Bästa Skola. Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan! Om arbetsplatsen Dammfriskolan är skolan med hela Malmö i samma klassrum. Skolan ligger med närhet till både staden, Pildammsparken och havet. På Dammfriskolan finns engagerade och kunniga kollegor som tycker det är roligt att utvecklas och arbeta tillsammans. Kollegorna är hjälpsamma och stöttar varandra i sitt arbete. Vi tycker att vårt arbete är stimulerande och omväxlande. Dammfriskolan har spetsutbildning i matematik. Vi har kontinuerlig kompetensutveckling där vi använder varandras eller andras kompetenser. Det här läsåret arbetar vi framförallt med att vidareutveckla språkutvecklande undervisning i alla ämnen. Skolans ledning vill att all personal och alla elever ges möjlighet till individuell utveckling som bidrar till att stärka både jaget och laget. Vill du tillhöra ett starkt gäng och ha roligt på jobbet, där utveckling är en av hörnstenarna, är Dammfriskolan arbetsplatsen för dig. Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6500 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Förstaintervjuer är preliminärt planerade att hållas 11/8 och 13/8. Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om anstalten Kumlas verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/kumla/#verksamhet I Kumla ligger Sveriges största anstalt med kapacitet att ta emot drygt 700 klienter. Här finns flera olika verksamheter, bland annat en riksmottagning som utreder alla långtidsdömda män och kvinnor för bästa möjliga placering utifrån risker, behov och mottaglighet. Här finns även en av kriminalvårdens tre säkerhetsavdelningar, en omvårdnadsavdelning, program- och produktionsenhet m.m. ARBETSUPPGIFTER Inom Kriminalvården arbetar du med ett komplext och viktigt samhällsuppdrag där du kan göra nytta och skillnad. Du kommer till en arbetsplats som värdesätter samarbete och kollegialitet, flexibilitet och värdegrund. Som ledare hjälper du dina medarbetare att på olika sätt nå uppsatta mål inom en snabbt växande myndighet. Som chef leder, utvecklar och följer du upp verksamheten mot uppsatta mål samt utgör ett stöd för dina medarbetare och chefskollegor i det dagliga arbetet. Kriminalvård är ett lagarbete och du arbetar med god arbetsplatskultur, god arbetsmiljö och säkerställer att rutiner och arbetsmetoder är tydliga och välfungerande. En viktig del av ditt arbete är att vara uppdaterad och påläst på de lagar, regelverk och riktlinjer som reglerar Kriminalvårdens verksamhet. I arbetet ingår personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för cirka tjugo medarbetare. Du ingår i ledningsgruppen där kriminalvårdschefen samt dina kollegor utgör en viktig plattform för ditt ledarskap. Tillsammans förväntas du och dina kollegor ta ett gemensamt ansvar för såväl den egna enheten som helheten på anstalten. Läs gärna mer om hur det är att vara chef i Kriminalvården här: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/yrkesroller/kriminalvardsinspektor/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lätt för att samarbeta och förmågan att engagera andra. Du är tydlig i din kommunikation och kan anpassa ditt budskap utifrån mottagarens förutsättningar. Du är lugn och professionell även i krävande situationer och har förmågan att anpassa dig till förändrade förutsättningar. I din yrkesroll har du en analytisk blick, god problemlösningsförmåga och en förmåga att tillsammans med dina medarbetare driva utvecklings- och förändringsarbete inom ett av världens bästa kriminalvårdssystem. Självklart har du ett starkt samhällsengagemang och du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du har även förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar en själv och andra. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet • Chefserfarenhet (personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar) • Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete inom Kriminalvården • Erfarenhet av myndighetsutövande företrädesvis inom rättskedjan • Relevant erfarenhet från annan offentlig verksamhet • Kriminalvårdens chefsförsörjningsprogram eller annat chefsutvecklingsprogram • Språkkunskaper utöver svenska och engelska ÖVRIGT I ditt personliga brev vill vi att du reflekterar kring hur du skulle beskriva ditt ledarskap. Vilka är dina viktigaste erfarenheter och lärdomar i chefsrollen? För att bli aktuell för anställning inom Kriminalvården krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande lämplighet, omdöme, säkerhets- och sekretessmedvetande och att du följer gällande lagar. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som gäller för Kriminalvårdens verksamhet. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För vissa säkerhetsklassade tjänster krävs svenskt medborgarskap. Kriminalvården välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Arbetsbeskrivning Timrå kommun söker en förvaltningschef som förstår och attraheras av ledarrollens komplexitet samt besitter förmåga att framgångsrikt driva förbättringsarbete och strategisk verksamhetsutveckling. Som förvaltningschef har du det övergripande ansvaret att leda och utveckla verksamheten inom socialförvaltningen utifrån politiskt fastställda mål. Du är socialnämndens närmaste tjänsteperson och ansvarar för förvaltningens ekonomi, verksamhet, personal och arbetsmiljö. Som ledande tjänsteperson står du i nära och tät dialog med förtroendevalda såväl som fackliga parter med uppdraget att omsätta politiska beslut till den operativa verksamheten. Socialförvaltningen har ca 500 medarbetare och du leder förvaltningen tillsammans med fyra verksamhetschefer. Du ingår i kommunens ledningsgrupp där du förväntas ta ett övergripande helhetsansvar samt bidra till det strategiska arbetet inom kommunens samtliga verksamhetsområden. Du rapporterar direkt till kommunchefen. Du förväntas samverka både internt och externt i syfte att utveckla verksamheten och rusta denna för kommande utmaningar bl. a. gällande demografi och kompetensförsörjning. I uppdraget som förvaltningschef ingår att driva förvaltningen mot en ekonomi i balans, därför är det av vikt att du har stort fokus på de ekonomiska frågorna och att du har stor förståelse för hur olika aktiviteter påverkar det ekonomiska resultatet. Timrå kommun utgår ifrån en tillitsbaserad ledning och styrning där organisationen kännetecknas av dialog och delaktighet. Hos oss medverkar chefer och medarbetare gemensamt till att skapa en god arbetsmiljö och en effektiv verksamhet med god kvalité. Vi värdesätter modiga chefer som vågar utmana strukturer och tänka nytt och som samtidigt vågar utmanas, fråga, misslyckas och ta lärdom av sina erfarenheter. För att lyckas i rollen har du en relevant akademisk utbildning, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har flera års erfarenhet av att leda större komplexa verksamheter inom offentlig verksamhet och väldokumenterat goda ledarskapserfarenheter. Vidare har du erfarenhet av kvalificerade uppgifter inom ledarskap, organisation och offentlig förvaltning. Då din roll innebär många interna och externa kontaktytor krävs det att du har en god kommunikativ förmåga i det svenska språket och är van att uttrycka dig både i tal och i skrift. Du är trygg i mediala sammanhang och ditt sätt att kommunicera skapar förtroende. Du är tydlig och skapar engagemang, motivation och delaktighet både direkt och genom andra. Genom en god kommunikativ förmåga skapar och underhåller du goda relationer och verkar för dialog och gott samarbetsklimat. Du är kreativ och utvecklingsinriktad, trygg och stabil samt har erfarenhet av att ha lett framgångsrikt utvecklingsarbete. Rollen kräver både eget beslutsfattande och en förmåga att anpassa sig till politiskt fattade beslut, därför har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och att hitta nya arbetssätt och möjligheter när förutsättningarna förändras. Du trivs att arbeta i en organisation utan prestige, tvärfunktionellt på olika nivåer och du kan hantera arbetsuppgifter och frågor som spänner över en stor räckvidd, både operativt och strategiskt. Tjänsten är tillsvidare, heltid och placering i Timrå kommun. Tillsättning enl. överenskommelse. Denna tjänst är inplacerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med säkerhetsintervju och registerkontroll kommer att genomföras på slutkandidaten. Anställning sker därför under förutsättning att säkerhetsprövningen godkänns. I denna rekrytering samarbetar Timrå kommun med Randstad AB. Har du frågor om tjänsten eller processen kontakta rekryteringskonsult [email protected]. Då vi har en härlig sommar med semestertider framför oss är intresseanmälningen öppen under en längre tid, fram till 5 augusti, men du behöver inte vänta tills dess. För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din intresseanmälan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring ditt visade intresse ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. För både Timrå kommun och Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Driva förbättringsarbete och strategisk verksamhetsutveckling. Ytterst ansvarig för att leda Socialförvaltningen både på operativ och strategisk nivå. Vara socialnämndens närmaste tjänsteperson. Förvaltningens ekonomi, verksamhet, personal och arbetsmiljö. Omsätta politiska beslut till den operativa verksamheten. 4 verksamhetschefer och ca 500 medarbetare. Ingår i kommunens ledningsgrupp. Kvalifikationer Relevant akademisk utbildning, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Flera års erfarenhet av att leda större komplexa verksamheter inom offentlig verksamhet. Väldokumenterat goda erfarenheter av ledarskap och förändringsledning. God kommunikativ förmåga i det svenska språket i både tal och skrift. Trygg i mediala sammanhang. Förmåga till eget beslutsfattande och att anpassa dig till politiskt fattade beslut. Kan skapa engagemang, motivation och delaktighet både direkt och genom andra. Om företaget Timrå kommun Timrå är en plats som beskrivs som okrånglig, trygg och med en närhet till allt som är väsentligt. I Timrå finns möjligheten att skapa en vardag där livspusslet är lite mer lättlagt. För att lyssna på berättelser från inflyttare gå till https://www.fromtimrawithlove.se/. I Timrå finns många platser att bygga sin framtid på. För närvarande utvecklar kommunen ett nytt bostadsområde med byggklara villatomter, gå in och kika på https://www.solhojden.se/.
Medlearn startar ny skola i Jönköping och söker en verksamhetsansvarig rektor Vårterminen 2026 startar vi en ny skola för vuxenutbildning i Jönköping och söker dig med genuint intresse för vuxenutbildning, pedagogik och digital utveckling Medlearn har 25 års erfarenhet som en av landets främsta utbildningsaktörer inom hälsa, vård, omsorg och skola. Vi finns idag på flera olika platser runt om i Sverige med utbildningar på gymnasial- och yrkeshögskolenivå. Om uppdraget: Som rektor har du det övergripande ansvaret för verksamheten på plats i Jönköping. Skolan är under uppbyggnad och har elever inom SFI, kurser på grundläggande nivå samt gymnasiala kurser inom yrkesprogrammen inom vård och omsorg samt barn och fritid. Du samverkar med övriga rektorer i rektorsgruppen där vi har uppdelade ansvarsområden som berör hela Irisgruppen. Dina arbetsuppgifter * Leda och utveckla verksamheten med fokus på måluppfyllelse och kvalitet samt ständiga förbättringar * Du har resultatansvar för skolan vad gäller ekonomi samt ansvar för personal och arbetsmiljö * Verksamhetsansvarig rektor har det pedagogiska ansvaret och arbetar strategiskt med långsiktig utveckling inom området i nära samverkan med medarbetare, elever och uppdragsgivare. * Vem är du? Du har god förmåga att organisera och skapa struktur i verksamheten. Du har också förmågan att etablera och bibehålla goda relationer med medarbetare, kunder- och arbetsliv. Du har hög IT-kompetens och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Med tillitsbaserat ledarskap motiverar du dina medarbetare genom att sätta mål, delegera, samordna, följa upp resultat och utveckla verksamheten. Som person kännetecknas du av engagemang, gott omdöme, aktivt lyssnande, mod, kreativitet och affärsmässighet. Du har: * Har pedagogisk utbildning på högskolenivå och gedigen ledarerfarenhet. Gärna rektorsexamen eller pågående rektorsutbildning. * Har dokumenterad erfarenhet som rektor eller skolledare inom vuxenutbildning. * Har god kännedom om skollagen, vuxenutbildningens regelverk och det systematiska kvalitetsarbetet. * Är van att arbeta strukturerat, målinriktat och lösningsfokuserat. * Har förmågan att arbeta med digitala verktyg som officepaketet, lärplattform, AI och andra programvaror. * Har en stor nyfikenhet på digital utveckling och vad den kan göra för oss i framtiden. Ytterligare information -Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Start hösten alt. årsskiftet 25/26. Omfattning enligt överenskommelse. -Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför din ansökan redan idag, dock senast den 15 augusti. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. -Placeringsort: Jönköping Vid frågor kring tjänsten kontakta Christer Ivarsson Österberg: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer