Restaurangchef
Nordic Service Partners AB
Restaurang- och kökschefer

Välkommen till Burger King! Vi söker dig som gillar omväxling, att arbeta i ett högt tempo och som vill vara en del av vårt härliga team! Hos oss finns möjlighet till allt från ett extrajobb till att göra en komplett karriär. Vi älskar att se våra medarbetare utvecklas och växa med oss. Ett arbete hos oss på Burger King innebär flexibla arbetstider vilket gör att det går utmärkt att kombinera med till exempel studier. Om du värderar service, kvalitet och team-work är detta jobbet för dig! Vill du utvecklas och få nya erfarenheter? Vill du ge våra gäster fantastisk service och servera riktigt grymma burgare? Vill du ha kul på jobbet med härliga kollegor? Nu har du chansen – sök jobbet idag! Sök jobbet nu direkt på endast några minuter. Ansökningsprocessen består endast av några snabba urvalsfrågor och tre korta frågor som skall besvaras via video. Vi värdesätter attityd och inställning framför arbetslivserfarenhet och meriter. Vi lägger därför stor vikt på videosvaren och värdesätter att du tar din tid för att besvara dessa. Lycka till!

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Transportchef Örebro
Dollarstore AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Vi söker en engagerad transportchef till Dollarstores centrallager i Örebro. Som transportchef på vårt centrallager kommer du att ständigt arbeta med utveckling och förbättring inom operativ transport. Du kommer även att driva och utveckla ett samarbete mot åkerier, där behöver du ha förmågan att utveckla befintliga rutiner. Ytterligare kommer du att ha ett ansvar för optimering och förbättringsarbetet inom transportverksamheten. I chefsrollen ingår ett övergripande ansvar för att leda, fördela och följa upp arbetsuppgifterna inom din personalgrupp allt för att uppnå produktivitet och effektivitet i enlighet med företagets målsättningar, strategier och riktlinjer. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: - Ansvara för uppföljning och övergripande planering/optimering av tågfrakter, bilfrakter och sjötransport - Löpande kommunicera med medarbetare i den operativa verksamheten för att identifiera behov och erbjuda stöd i deras dagliga operativa arbete - Löpande utföra benchmarking avseende Dollarstores priser och avtal avseende transporter. - Bidra till att sprida och öka kompetensen om transportfunktionen inom och utom supply chain funktionen - Medverka i utveckling av arbetssätt och arbetsmetoder - Verka för en bra arbetsbalans och en god hälsa - I samverkan med chef driva den egna utvecklingsplanen - Föra en dialog på en övergripande nivå med berörda åkerier i avseende på ständiga förbättringar. - Ansvara för en bra och professionell dialog med butiker och transportörer. - Ansvara för ett optimalt varuflöde från och till våra lagerenheter och butiker. - Ansvara för att effektiviseringar och sänkta kostnader bedrivs inom hela transportfunktionen. - Övergripande ansvarig i lastbärar frågor Kvalifikationer: Vi söker dig som har minst 5 års ledarerfarenhet inom distrubiton/transport. Du ska ha en erfarenhet av ett optimalt transportflöde för transportprocessen gällande både in- och utflödet för lagerverksamhet i kombination med stor kostnadsfokus. Som transportchef är du självgående och har du en god vana att driva och utveckla samarbetet med åkerier, likaså att utveckla och uppdatera rutiner, arbetssätt och metoder. För den här rollen ska du ha förmåga att driva och delta i projekt samt ha ansvar för avdelningens budget. Du kommer ingå i lagerledningsgruppen och ta ett aktivt ansvar på förbättringsarbete och optimering. Du har en mångårig erfarenhet av ledarskap och är duktig på planering och arbetsfördelning. Vi ser också att du är flexibel i ditt förhållningssätt och har lätt att anpassa dig till snabbt ändrade omständigheter. Vi söker en transportchef som även har god samarbetsförmåga och för att lyckas i rollen krävs att du är strukturerad och arbetar på ett effektivt sätt. Du har en förtroendeingivande personlighet, kan bygga starka relationer såväl internt som externt, där din förmåga att skapa tillit och trygghet är nyckeln till framgång. Du har tidigare erfarenhet av ledarskap och en vana av att hantera personalfrågor och samtidigt vara en tydlig och trovärdig ledare. Förmågan att vara effektiv och noggrann är viktigt, liksom förmågan att skapa en välbalanserad arbetsfördelning. Att vara en aktiv förespråkare för företagets värderingar och kultur är en central del av den här rollen. Vi ser att du behärskar det svenska språket obehindrat i tal och skrift. Goda kunskaper i engelska är av stor vikt. Anställningen är en tillsvidaretjänst med inledande provanställning. Du anställs som tjänsteman. Hur du ansöker: Skicka ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är rätt person för rollen som Transportchef senast 2025-08-07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor ang tjänstens innehåll kontakta Logistikchef Magnus Hallin, mejladress: [email protected] eller HR Business Partner: Sara Arlebo: [email protected] Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och bli en del av vår fortsatta framgångsresa. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och leda ett fantastiskt team, ser vi fram emot din ansökan! Dollarstore är en av Sveriges största lågprisaktörer och vi fortsätter växa. Idag har vi över 130 butiker i både Sverige och Danmark där vi erbjuder våra kunder glädje, gemenskap och fantastiska priser. Sedan augusti 2023 ingår Dollarstore i finska Tokmanni Group och tillsammans med dem är vi en av de ledande lågprisaktörerna i Norden och är listade på finska börsen. Tillsammans med våra 2000 medarbetare brinner vi för försäljning och mötet med kunden. Välkommen till Dollarstore!

19 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
HR-chef till Lessebo kommun
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB
Personal- och HR-chefer

Om tjänsten Som Lessebo kommuns HR-chef ansvarar du för att leda, driva och utveckla HR-arbetet inom kommunens organisation. Du spelar en viktig roll i arbetet med att uppnå vårt mål om att vara en attraktiv arbetsgivare för att säkra vår kompetensförsörjning. HR-avdelningen arbetar brett med alla delar inom HR-området och för alla förvaltningar. Tillsammans med dina fyra medarbetare driver och utvecklar du arbetssätt inom HR-området, som stödjer kommunens chefer i vardagen. HR-chefens ansvar omfattar helheten, från strategisk riktning till operativ rådgivning. Du kommer ha ett nära samarbete med chefer på alla nivåer samt med representanter för de fackliga organisationerna. Lessebo har också extern samverkan genom regionala nätverk och lönesamverkan med andra kommuner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och utveckla HR-avdelningen för att säkerställa en framåtriktad och stödjande funktion för hela kommunen (inklusive personal-,arbetsmiljö-, och budgetansvar). Stötta chefer i HR-frågor. Samarbeta med fackliga organisationer och vårda en god lokal samverkan. Vidareutveckla strategier och processer inom olika områden, såsom kompetensförsörjning, arbetsmiljö och ledarskapsutveckling. Säkerställa att arbetsrätt, avtal och policys följs och kontinuerligt förbättras. Hantera förhandlingar och arbetsrättsliga ärenden i enlighet med delegation. Du rapporterar till kommunchefen och ingår i kommunens ledningsgrupp där vi arbetar gemensamt för att utveckla kommunen. Du är ansvarig tjänsteperson för Lessebo kommuns politiska personalutskott. Placeringsort är Lessebo. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.   Kvalifikationer Vi söker dig som har: För uppdraget en relevant akademisk examen, med inriktning mot HR eller annan relevant utbildning. Du har gedigen kunskap inom HR-området och flerårig erfarenhet av att arbeta brett inom området inom kommun eller region. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav då det förekommer resor i tjänsten. För att lyckas tror vi också att du är lösningsorienterad och har lätt för att bygga förtroende både i dialogen med chefer och i samverkan med fackliga parter. Du arbetar aktivt med delaktighet och engagemang. Du har ett tydligt ledarskap som tar organisationen framåt samtidigt som du har förmåga att coacha och vägleda både dina medarbetare och chefer inom organisationen i komplicerade och ibland känsliga frågor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Rollen kräver en god strategisk förmåga, men den är också en stödfunktion med eget operativt ansvar och det är viktigt att du trivs med båda delarna. Du är utvecklingsinriktad, främjar nytänkande och ser möjligheter till ständiga förbättringar. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som chef. Tjänsten kräver vidare en godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilket även innebär ett krav på svenskt medborgarskap.   Vi erbjuder dig: Korta beslutsvägar och nära till kollegor på alla nivåer, och du får stora möjligheter att påverka arbetet framåt. Möjlighet till löneväxling samt semesterlöneväxling. Friskvårdsbidrag. Kostnadsfri parkering. Möjlighet att köpa årspendlarbiljett med Länstrafiken genom nettolöneavdrag. En arbetsplats med hög trivsel och gott kamratskap.   Om arbetsgivaren Lessebo kommun finns mitt i Glasriket. Vår verksamhet finns i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. Läs mer här: https://www.lessebo.se/ Idag är vi cirka 8 300 invånare. Vi har ca 900 anställda. En miljon besökare varje år. 415 kvadratkilometer fyllt med småländska skogar och sjöar. Strategiskt läge, knappt 20 minuter med tåg från Lessebo till Växjö och 45 minuter från Lessebo till Kalmar.   Hur du visar ditt intresse I denna rekrytering samarbetar Lessebo Kommun med Telin Rekrytering & Konsult. Om Du är intresserad av rollen, så tveka inte att ladda upp din intresseanmälan via www.telinrekrytering.se Vi tar ej emot handlingar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Eva Kalén på telefon 070-377 45 56 eller e-post [email protected]   Välkommen med din intresseanmälan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Kontorschef Linköping/Norrköping
Jobway AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Är du en driven och lösningsorienterad ledare med bakgrund inom VVS och energi? Har du erfarenhet av att leda team och vill vara med och bygga upp nya kontor? Då kan denna roll som kontorschef hos ENGI vara något för dig. Läs vidare och sök redan idag! I denna nyinrättade roll kommer du att spela en central roll i företagets expansion och etablering av nya kontor i Linköping och Norrköping. Du kommer att vara ansvarig för att bygga upp verksamheten från grunden med fokus på att utveckla affärer inom energieffektivisering och VVS-lösningar. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att säkerställa hög kvalitet på leveranser, bygga relationer med kunder och fastighetsägare samt leda och coacha ditt team. För att trivas i rollen ser vi att du har en bakgrund inom VVS, gärna som VVS-konsult eller med erfarenhet av att leda VVS-projektörer. Du har en god förståelse för fastigheters energitekniska system och har arbetat med komplexa projekt. Vidare är du en naturlig ledare med förmåga att bygga upp nya affärsområden och skapa långsiktiga kundrelationer. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst 5 års erfarenhet inom VVS eller Energi. Ett stort intresse för energi- och klimatfrågor och en vilja att göra skillnad genom att minska fastigheters energianvändning och koldioxidutsläpp. Ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt. Erfarenhet som VVS-konstruktör är meriterande. Vana att skriva rapporter, göra analyser och utredningar. En naturlig ledarskapsförmåga och erfarenhet av att bygga och leda team. Erfarenhet av personalansvar är meriterande men inget krav. Svenska, flytande i tal och skrift. B-körkort. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och trivs med att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har ett genuint intresse för service och sätter kundens behov i fokus, vilket gör att du strävar efter att leverera lösningar av högsta kvalitet. Du uppskattar nära dialog med både kollegor och kunder och kommunicerar effektivt för att bygga långsiktiga relationer. ENGI erbjuder dig: Ett varierande och stimulerande arbete. Möjligheten att få arbeta inom en framtidsbransch som gör skillnad. Ett välmående företag med en platt organisation och högt i tak. Trevliga kollegor och en god arbetsmiljö. Konkurrenskraftiga löner. Välkommen med din ansökan: Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Då ser vi fram emot att höra från dig! Vi gör löpande urval av ansökningar, så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt. I denna rekrytering samarbetar ENGI med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor kan riktas till Jeanett Zara via e-post: [email protected] eller telefon: 072 071 87 94, eller Celina Sundberg via e-post: [email protected] eller 070 394 38 32. Om ENGI: ENGI grundades 2012 med visionen att erbjuda både bred och djup kompetens inom energieffektivisering. Målet är att hjälpa kunder att öka sin lönsamhet samtidigt som klimatpåverkan från deras fastigheter minskas. ENGI levererar skräddarsydda lösningar baserade på kundens specifika behov och arbetar med helhetskoncept som täcker hela processen – från utredning och åtgärdsförslag till konstruktion, entreprenad och förvaltning. ENGI är stolta över att ha förtroendet att arbeta med några av Sveriges största och mest välrenommerade kommersiella fastighetsägare, såsom Alecta, AMF Fastigheter, Atrium Ljungberg, Castellum, Citycon, Corem och Fabege. Den långvariga och återkommande kundbasen är ett bevis på engagemanget för att leverera lösningar av högsta kvalitet och långsiktiga resultat.

19 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Kontorschef Örebro/Västerås
Jobway AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Är du en driven och lösningsorienterad ledare med bakgrund inom VVS och energi? Har du erfarenhet av att leda team och vill vara med och bygga upp nya kontor? Då kan denna roll som kontorschef hos ENGI vara något för dig. Läs vidare och sök redan idag! I denna nyinrättade roll kommer du att spela en central roll i företagets expansion och etablering av nya kontor i Örebro och Västerås. Du kommer att vara ansvarig för att bygga upp verksamheten från grunden med fokus på att utveckla affärer inom energieffektivisering och VVS-lösningar. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att säkerställa hög kvalitet på leveranser, bygga relationer med kunder och fastighetsägare samt leda och coacha ditt team. För att trivas i rollen ser vi att du har en bakgrund inom VVS, gärna som VVS-konsult eller med erfarenhet av att leda VVS-projektörer. Du har en god förståelse för fastigheters energitekniska system och har arbetat med komplexa projekt. Vidare är du en naturlig ledare med förmåga att bygga upp nya affärsområden och skapa långsiktiga kundrelationer. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst 5 års erfarenhet inom VVS eller Energi. Ett stort intresse för energi- och klimatfrågor och en vilja att göra skillnad genom att minska fastigheters energianvändning och koldioxidutsläpp. Ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt. Erfarenhet som VVS-konstruktör är meriterande. Vana att skriva rapporter, göra analyser och utredningar. En naturlig ledarskapsförmåga och erfarenhet av att bygga och leda team. Erfarenhet av personalansvar är meriterande men inget krav. Svenska, flytande i tal och skrift. B-körkort. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och trivs med att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har ett genuint intresse för service och sätter kundens behov i fokus, vilket gör att du strävar efter att leverera lösningar av högsta kvalitet. Du uppskattar nära dialog med både kollegor och kunder och kommunicerar effektivt för att bygga långsiktiga relationer. ENGI erbjuder dig: Ett varierande och stimulerande arbete. Möjligheten att få arbeta inom en framtidsbransch som gör skillnad. Ett välmående företag med en platt organisation och högt i tak. Trevliga kollegor och en god arbetsmiljö. Konkurrenskraftiga löner. Välkommen med din ansökan: Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Då ser vi fram emot att höra från dig! Vi gör löpande urval av ansökningar, så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt. I denna rekrytering samarbetar ENGI med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor kan riktas till Jeanett Zara via e-post: [email protected] eller telefon: 072 071 87 94, eller Celina Sundberg via e-post: [email protected] eller 070 394 38 32. Om ENGI: ENGI grundades 2012 med visionen att erbjuda både bred och djup kompetens inom energieffektivisering. Målet är att hjälpa kunder att öka sin lönsamhet samtidigt som klimatpåverkan från deras fastigheter minskas. ENGI levererar skräddarsydda lösningar baserade på kundens specifika behov och arbetar med helhetskoncept som täcker hela processen – från utredning och åtgärdsförslag till konstruktion, entreprenad och förvaltning. ENGI är stolta över att ha förtroendet att arbeta med några av Sveriges största och mest välrenommerade kommersiella fastighetsägare, såsom Alecta, AMF Fastigheter, Atrium Ljungberg, Castellum, Citycon, Corem och Fabege. Den långvariga och återkommande kundbasen är ett bevis på engagemanget för att leverera lösningar av högsta kvalitet och långsiktiga resultat.

19 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Enhetschef till enheten för Hälso-och sjukvård
Skara kommun
Chefer inom hälso- och sjukvård

Tillsammans ger vi vård och stöd till invånare som av olika skäl behöver det. I verksamheten ingår exempelvis särskilda boenden, socialtjänst, hemtjänst, personlig assistans och anhörigstöd. Vi sätter individen i fokus och har ett gott bemötande. Vi tar tillvara på önskemål från de vi finns till för och deras anhöriga. Med ett respektfullt och lyhört bemötande bygger vi trygghet och kvalitet i verksamheten. Arbetet innebär   Som enhetschef inom hälso- och sjukvården i Skara kommun ingår du i den övergripande avdelningen. Avdelningen innefattar enheter som på något sätt har ett ansvar som sträcker sig över hela omsorgsförvaltningens ansvarsområde. Dina närmaste kollegor är den nuvarande enhetschefen på sjuksköterskeenheten och enhetschef på rehabenheten, MAS (medicinskt ansvarig sjuksköterska) och verksamhetschefen i förvaltningens hälso- och sjukvård. Du har ett självständigt ansvar för verksamhet, ekonomi och personal och din närmaste chef är avdelningschef. Eftersom den kommunala hälso- och sjukvården befinner sig i en expansiv fas blir utvecklingsarbete och samverkan såväl internt som externt en viktig ingrediens i tjänsten. Ditt uppdrag är att leda och utveckla arbetet i omsorgsförvaltningen, på ett kvalitetssäkert sätt utifrån politiska visioner, inriktningar och mål. Tillsammans med medarbetarna verkar du för att skapa effektiva arbetsformer för att möta framtidens krav på arbetskraft och kompetens, ni har tillsammans ett öppet klimat med delaktighet, engagemang och kompetensutveckling som ett naturligt inslag i arbetet. Vem är du?  Vi söker dig som brinner för samhällets välfärd, utveckling och ledarskap! För att klara uppdraget behöver du vara en trygg person med god kunskap om hälso- och sjukvård. Du är en självklar förebild, lyhörd för arbetsgruppens behov och prestigelös i din roll som chef. Det är viktigt att du är lösningsorienterad och vill uppmuntra till delaktighet och kreativitet. Du skapar goda relationer och förtroende genom att visa tillit, visa vägen och vara tillgänglig. Som chef behöver du inspireras av att leda genom andra för att skapa välfärd, god service och resultat till våra medborgare. Ditt ledarskap präglas av närhet och öppenhet. Du är kommunikativ och arbetar för ett positivt arbetsklimat med dina medarbetares kompetens i fokus. Du är en inspirerande ledare med intresse för att dels arbeta självständigt, men också i nära kollegialt samarbete. Vi uppskattar om du har erfarenhet av Hälso- och sjukvård, gärna i kommunal regi. Vi söker nu efter ett närvarande ledarskap där enhetschefen har möjligheten att arbeta mer med verksamhetsutveckling inom den kommunala hälso-och sjukvården. Kvalifikationer   - För den här tjänsten söker vi dig med sjuksköterskeexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Vi ser gärna att du har goda kunskaper kring gällande lagstiftning inom HSL. - Har du legitimation enligt hälso- och sjukvårdslagen som till exempel sjuksköterska, arbetsterapeut eller sjukgymnast är det meriterande. - Även tidigare erfarenhet från arbetsledning, arbete i en politiskt styrd organisation och utvecklingsarbete är en efterfrågad kompetens. - Medarbetarna på enheten bemannar vår verksamhet dygnet runt och året runt, därav är erfarenhet av bemanningsekonomi och schemaläggning meriterande. - B-körkort är ett krav. Övrig information och förmåner  Rekrytering påbörjas omgående och tillsättning av tjänst kan ske under ansökningsperioden. Förmåner Med Skara kommun som arbetsgivare får du ett friskvårdsbidrag, i många roller tillämpar vi flexibel arbetstid med goda möjligheter till distansarbete och tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har under flera år arbetat strategiskt med hållbart yrkesliv, som betyder att vi kan erbjuda en arbetsplats där det finns goda utvecklingsmöjligheter, balans mellan fritid och arbete och hållbarhet genom hela arbetslivet. Vi förstår att kompetensutveckling är en viktig del för att du ska trivas i takt med samhällets förändringar.  Om Skara kommun I Skara kommun arbetar ungefär 1700 personer i många olika yrkesroller. Alla är viktiga för att vi ska kunna ge våra invånare så bra service som möjligt. Vi ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, samhällsplanering, individ- och familjeomsorg, parker, kost, miljö, kultur, fritid och mycket mer. Vi arbetar tillsammans mot FN:s globala mål, som handlar om social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet.   Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.  Vill du veta mer om Skara kommun, kan du hitta information på http://www.skara.se Skara kommun är en del av Skaraborg, vill du veta mer om livet i Skaraborg, läs här https://www.livetiskaraborg.se/

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Produktionschef till Årjäng/Töcksfors
Industri Support Värmland AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Om företaget Vår kund är ett familjeföretag med tre generationers erfarenhet och ett tydligt framtidsfokus. Företaget värdesätter långsiktiga relationer med både kunder och medarbetare, och strävar efter att vara det bästa alternativet inom branschen. Med en stabil och lönsam verksamhet finns här goda möjligheter till utveckling. Nu söker vi en produktionschef med uppgift att organisera och strukturera produktionen för ökad lönsamhet, leveranssäkerhet och trivsel. Detta är ett interrimsuppdrag året ut till att börja med. Fungerar det bra finns även möjlighet till rekrytering. Dina arbetsuppgifter Är du en organiserad och relationsskapande person som gillar struktur och ordning? Sök då denna tjänst som Produktionschef i Töcksfors! Detta är ett åkeri och som sådant består produktionen av ett antal rullande lastbilar. Det krävs inte erfarenhet av åkeribranschen sedan tidigare, men det krävs att du är lite driftig och har kunskap om hur produktionsdata samlas in, sammanställs och används. Du får ett fritt och ansvarsfullt arbete med möjlighet att vara med och forma verksamheten. I din roll kommer du att ha mycket kontakt med kunder, transportörer och förstalinjechefer. Du kommer att arbeta i ett väl sammansvetsat team och du rapporterar direkt till ägare/VD. Det här är en chefstjänst där du har andra ledare under dig, men där det är du som har det övergripande ansvaret för all produktionspersonal. Ditt uppdrag syftar till att organisera och strukturera för att skapa rutiner och arbetssätt som man känner igen från annan produktion. Har du gjort sådant tidigare och tycker det är roligt och intressant kommer detta att bli ett mycket givande och utvecklande uppdrag för dig. Som produktionschef får du en central roll i att strukturera och effektivisera företagets produktion, som består av ett 50-tal engagerade medarbetare och ett trettiotal rullande lastbilar. Du leder tre produktionsledare och har det övergripande ansvaret för hela produktionsorganisationen. Du kommer att: • Skapa och implementera tydliga rutiner och arbetssätt inspirerade av tillverkningsindustrin • Skapa system för schemaläggning av turer och förare •Arbeta nära VD, kunder och transportörer • Bidra till ökad lönsamhet, leveranssäkerhet och trivsel • Få stort handlingsutrymme och möjlighet att påverka Det här är en roll för dig som gillar att kombinera?struktur med ledarskap, och som trivs i en miljö där du får vara både strateg och operativ. Din profil Du har tidigare haft personalansvar, gärna inom tillverkningsindustrin, och trivs i en roll där du får kombinera struktur med engagemang. Du har minst gymnasieutbildning, god datorvana och lär dig snabbt nya system. Du uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift, och har B-körkort. Som person är du målmedveten, lösningsorienterad och har lätt för att bygga förtroende. Du gillar att planera, skapa ordning och samtidigt hålla ett öga på helheten. Du är en positiv kraft som sprider energi omkring dig och får med dig teamet mot gemensamma mål. Du erbjuds en nyckelposition i ett företag med stark tillväxt där du får möjlighet att påverka och utveckla både verksamhet och medarbetare, i en arbetsmiljö som präglas av samarbete, öppenhet och arbetsglädje – en chans till en långsiktig roll eller en spännande start på en karriär med interimsuppdrag. Låter det som något för dig? Vänta inte – vi intervjuar löpande och ser fram emot din ansökan! Om Industrisupport Denna platsannons gäller en inhyrning, vilket innebär att den mest lämpade kandidaten anställs av IndustriSupport men utför sitt dagliga arbete hos kundföretaget. Kundföretaget ansvarar för arbetsledningen, medan IndustriSupport är arbetsgivare och ansvarar för personalen. Båda parterna samarbetar kontinuerligt för att säkerställa ett gemensamt arbetsmiljöansvar. Ofta leder inhyrning till en anställning hos kundföretaget. I slutskedet av rekryteringsprocessen kan urvals- och drogtester förekomma. Även kontroll i belastningsregistret kan förekomma. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten? Varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, vars kontaktuppgifter finns i annonsen.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Teamledare till Skärande-avdelningen, Mekanotjänst i Järvsö
Mekanotjänst i Järvsö AB
Försäljnings- och marknadschefer

Vill du ha en ledarroll där du får utveckla både människor och processer? Vi söker nu en driven och engagerad teamledare till Skärande-avdelningen vid Mekanotjänst i Järvsö. Mekanotjänst investerar kontinuerligt i ny teknik, maskiner och automation för att ligga i framkant inom branschen, och står inför en spännande framtid. Vi är en av Sveriges ledande legotillverkare med ett flertal spännande kontrakt inom bl a medicinteknik, försvarsindustri, entreprenad och elektronik. Idag är vi 140 medarbetare i Järvsö och Ljusdal.  Mekanotjänst är ett tillverkningsföretag med effektiv produktion inom avancerad tunnplåts-, rör- och skärande bearbetning. Mekanotjänst har samarbeten med välkända företag inom ett flertal branscher bl a medicinteknik, offshore, elektronik, försvar och entreprenad. Mekanotjänst verkar för långsiktiga relationer det är av högsta vikt att leverera lösningar av bästa kvalitet och konkurrenskraft. Om jobbet  Som teamledare på vår Skärande-avdelning är du en av två teamledare som tillsammans leder och fördelar det dagliga arbetet inom avdelningen. Den här tjänsten innebär ett särskilt fokus på svarvgruppen, som är den största personalgruppen du ansvarar för. Du har personalansvar för ett 20-tal medarbetare, där huvuddelen arbetar med svarvning. I rollen ingår bland annat att hålla medarbetarsamtal, arbeta med kompetensutveckling, stötta vid rekryteringar samt hantera frågor kring arbetsmiljö och rehabilitering. Du arbetar nära produktionsledningen och övriga teamledare, med möjlighet att bidra till utveckling och förbättring av verksamheten. Du rapporterar till produktionschef. Din profil  Du är en trygg person som har eget driv och förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Du vill stötta och uppmuntra medarbetarna i deras uppdrag, och har ett genuint intresse för att utveckla verksamhet och medarbetare. Du kan överblicka vad som behöver göras, och har förmåga att göra prioriteringar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ledarskap. Det är givetvis en stor fördel om du har erfarenhet av svarvning eller annan sorts bearbetning inom skärande, samt kunskap i Monitor och Excel.  Vi värdesätter ett aktivt och engagerande ledarskap, det är viktigt att alla mår bra på jobbet och ser sig som en del av helheten. Vi tror på att utvecklas tillsammans och det finns goda möjligheter till intern utbildning och karriär inom bolaget. Hos oss finns goda möjligheter till utveckling, både genom interna utbildningar och karriärvägar inom företaget. Vi erbjuder en trygg arbetsplats med kollektivavtal och förmåner som bland annat friskvårdsbidrag på 4000 kr/år. Varmt välkommen till oss! Vi gör alkohol- och drogtest i samband med rekrytering.

19 juni 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Malmö Opera söker konstnärlig ledare till Operaverkstan!
Malmö Opera och Musikteater AB
Övriga chefer inom samhällsservice

Malmö Opera är musikdramatikens hjärta och röst i Skåne. Huset invigdes 1944 och är centralt placerat i Öresundsregionen, bara 20 minuter från Köpenhamn. Scenen är en av de största i Europa och den amfiteaterformade salongen rymmer 1500 besökare. Vi spelar klassisk, modern och nyskriven musikdramatik. Malmö Opera har drygt 285 tillsvidareanställda och 500–700 pjäsengagerade per spelår. Under ett spelår producerar vi drygt 300 föreställningar för stora scenen samt för barn-, ungdoms- och turnéverksamheterna. Vi erbjuder dig anställning i en inspirerande miljö där vi gemensamt arbetar för att skapa optimala förutsättningar för att vår publik ska få ta del av musikteater i hela dess bredd. Vi tror att mångfald av kompetenser skapar de bästa förutsättningarna för Malmö Operas arbetsklimat, kreativitet och kvalitet. Vill du vara med och forma framtidens musikdramatik – för små barn, stora barn och vuxna barn? Operaverkstan, Malmö Operas experimentella laboratorium för barn och unga, söker nu en konstnärlig ledare med stark konstnärlig vision, lekfull nyfikenhet och passion för scenkonst i världsklass. Sedan 2002 har Operaverkstan varit platsen där barn och vuxna får upptäcka operans och musikens möjligheter tillsammans. Här möts klassiker i kärleksfulla tolkningar, nyskapande verk och oväntade samarbeten – alltid med respekt för publikens upplevelse och fantasi.  Arbetsbeskrivning Som konstnärlig ledare för Operaverkstan har du en central roll i att forma och utveckla dess konstnärliga profil. Du leder idéarbetet och repertoarvalet och får möjlighet att skapa och förverkliga musikdramatiska projekt för alla åldrar, med särskilt fokus på barn och unga. I din roll arbetar du i nära dialog med Malmö Operas övriga konstnärliga verksamheter, regionala samarbetspartners och teaterföreningar, liksom med externa aktörer som fria grupper, kulturskolor, skolor och andra kulturinstitutioner. Du bidrar aktivt till Malmö Operas övergripande mål att nå ut i hela regionen med relevant och nyskapande musikdramatik, och har ansvar för att ta fram och genomföra operahusets regionala produktioner på turné. Rollen innebär även att du ingår i både Malmö Operas ledningsgrupp och konstnärliga ledningsgrupp, där du är med och formar operahusets framtid. Du rapporterar direkt till VD/Teaterchef. Kvalifikationer • Har dokumenterad konstnärlig erfarenhet som regissör, dramatiker, tonsättare, eller liknande inom scenkonstområdet. • Är en visionär och trygg ledare med stark förankring i både tradition och förnyelse. • Brinner för barns och ungas rätt till kulturupplevelser av hög konstnärlig kvalitet. • Har vana av samverkan och gärna erfarenhet av arbete med olika målgrupper och konstnärliga uttryck. Anställningsförhållanden Tjänsten avser en konstnärlig anställning på heltid omfattande fyra år, med tillträde 1 januari 2026 alternativt enligt överenskommelse. Urval sker löpande, välkommen med din ansökan senast den 18 augusti 2025. Klicka på ansök-knappen nedan och bifoga CV och personligt brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar per epost. Vi undanber oss alla erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Välkommen med din ansökan – och bli en del av Operaverkstans fortsatta resa!

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Assistant Manager till Falun 30h/veckan, vikariat 1år
Espresso House Sweden AB
Restaurang- och kökschefer

Vi söker dig som vill bli Assistant Manager, och satsa på Espresso House! Brinner du för att ge den bästa servicen till världens bästa gäster? Drivs du av ett större ansvar i arbetet och gillar att utveckla dina kollegor? Då är det kanske dig vi söker!  Som Assistant Manager innebär ditt arbete att du, tillsammans med din Coffee Shop Manager, ska driva er Coffee Shop på ett så framgångsrikt sätt som möjligt. Du kommer att vara Coffee Shop Managerns högra hand när det kommer till försäljning, resultat och personalansvar. Du behöver kunna arbeta heltid och inte ha någon annan sysselsättning vid sidan om, så som studier eller annat arbete. Tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med medarbetarna och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel. Till denna roll söker vi en person som har som mål att växa inom företaget och gärna ser sig själv som Coffee Shop Manager inom ett år! För att läsa mer om rollen, klicka här Kom och jobba med oss! | Espresso House. Vi söker nu dig som: • Har tidigare erfarenhet inom café eller restaurangarbete och är redo för att ta nästa steg i karriären mot en ledande roll • Vill arbeta i drift tillsammans med teamet och leverera grym service till våra gäster • Drivs av att leverera resultat och samtidigt älskar att stötta och utveckla dina kollegor • Är trygg, lösningsorienterad och tar initiativ om problem uppstår • Värdesätter renlighet och rutiner högt i arbetet samt har ett öga för detaljer • Har erfarenhet från att jobba mot uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning • Älskar att arbeta med människor och värderar gemenskap och samarbete Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet. Utbildning är viktigt och alla våra medarbetare får genomgå en introduktion och Baristautbildning. Utöver detta erbjuder vi även mer utbildning för dig som arbetar som Assistant Manager, så som inom ekonomi, ledarskap, arbetsrätt och arbetsmiljö. Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss. Du kan läsa mer om våra olika karriärmöjligheter på vår hemsida. Tjänsten är ett vikariat på 1år med chans till förlängning. Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025