Har du förmågan att se helheten, ta ansvar och leda andra mot gemensamma mål? Är du lösningsorienterad, trygg i din roll och van vid att ha kundkontakt? Då kan rollen som platschef hos oss på Fidior Bygg vara något för dig! Platschef, Stockholm Som platschef hos Fidior Bygg har du det övergripande ansvaret för projektens ekonomi, planering och genomförande. Du är länken mellan beställare, arbetsledare och övrig personal på plats, och ansvarar för att alla delar i projektet samverkar effektivt. Du driver projekt framåt och ser till att såväl tidplaner som budget och kvalitetskrav hålls. Rollen kräver en person med tydligt ledarskap och god byggteknisk kompetens. Vi arbetar i huvudsak med projekt inom vård och sjukhusmiljöer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Övergripande ansvar för projektens ekonomi och måluppfyllelse Framtagande av tidsplaner och ansvar för löpande projektplanering Löpande kontakt och samarbete med beställare Personalansvar för arbetsledare och all personal på plats Ansvar för brandskyddsarbete enligt gällande regelverk Säkerställa att projektet drivs effektivt enligt rutiner och lagkrav För att trivas i denna roll behöver du ha: Dokumenterad erfarenhet som platschef inom bygg God byggteknisk kunskap och förståelse för hela byggprocessen BAS-U och BAS-P Meriterande med erfarenhet av Byggsamordnaren Flytande svenska i tal och skrift B-körkort Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är en naturlig ledare med ett starkt affärsdriv och en positiv inställning. Du trivs i mötet med människor, bygger gärna relationer och har alltid kundens bästa i fokus. Du har förmåga att hantera ett högt arbetstempo med flera parallella processer och känner dig trygg i att fatta snabba beslut. Du erbjuds: Ett ekonomiskt stabilt bolag med lång erfarenhet i branschen Ett hjälpsamt och sammansvetsat team där vi stöttar varandra En öppen och inkluderande arbetsmiljö där idéer och initiativ uppmuntras Om Fidior Bygg Fidior Bygg är ett engagerat bygg- och entreprenadbolag med heltäckande service. Vi är specialiserade på byggverksamhet och framför allt hyresgästsanpassning. Huvudinriktningen är kommersiella fastigheter för handel, industri och kontor samt bostäder i Stockholm. Vårt arbetsklimat kännetecknas av samarbete och prestigelöshet, där du tillsammans med engagerade kollegor och samarbetspartners arbetar mot gemensamma mål. I denna rekrytering samarbetar Fidior Bygg med Jobway rekrytering. Eventuella frågor besvaras av Celina Sundberg, [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.
Om tjänsten Vill du ta nästa steg i din karriär och vara med och driva en verksamhet med högt säkerhetsansvar och strategisk betydelse? Forcit Explosives söker nu en Verksamhetsansvarig till vår verksamhet i Karlskoga – en nyckelroll med ansvar för både personal, säkerhet och verksamhetsutveckling. Du har huvudansvaret för SEVESO-enheten som inkluderar produktion och lagerhållning av råvaror och sprängämnen. Du får möjlighet att ta en central roll i ett bolag med höga ambitioner, där säkerhet, utveckling och människorna står i fokus. Som del av ledningsgrupp ger rollen stort handlingsutrymme och en chans att påverka både organisation och samhällsnytta. Tjänsten är placerad i Karlskoga. Bakgrundskontroll i belastnings- och misstankeregister genomförs enligt branschregler. Arbetsuppgifter Som verksamhetsansvarig har du ett brett och utvecklande uppdrag som omfattar: Leda och utveckla verksamheten inklusive personal, arbetssätt, rutiner och processer, med ett kontinuerligt förbättrings- och utvecklingsfokus. Fungera som rådgivare till VD genom analys av verksamheten ur ett lönsamhets-, kostnads- och effektivitetsperspektiv samt coacha organisationen i operativa och strategiska frågor. Driva strategiska initiativ och investeringar, inklusive förändringsprojekt och utvecklingsinsatser inom hela företagsorganisationen. Ansvara för HMS- och SBA-frågor, inklusive hälsa, miljö, säkerhet och det systematiska brandskyddsarbetet. Säkerställa efterlevnad av myndighetskrav, inklusive inrapportering och deltagande vid tillsyn, i samarbete med relevanta interna funktioner. Om dig Vi söker dig som har: Civil- eller högskoleingenjörsexamen, i kombination med relevant arbetslivserfarenhet med dokumenterad förmåga att leda och utveckla processer. Gedigen erfarenhet av projektledning, både av mindre initiativ och större, komplexa projekt – med särskilt fokus på projektägarskap och genomförandekraft. Bred organisatorisk erfarenhet, med insyn i och förståelse för olika roller och funktioner inom en verksamhet. Bakgrund inom producerande eller tillverkande industri är starkt meriterande, särskilt i roller nära produktion, teknik eller logistik. Goda kunskaper i affärssystem, gärna med vana från implementation eller systemförvaltning i komplexa miljöer. Erfarenhet eller intresse av att använda AI i affärsprocesser, samt intresse för att utveckla arbetssätt med hjälp av AI-drivna verktyg. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort. Personliga egenskaper: Trygg och stabil i dig själv – Du har god självkännedom och fattar beslut med integritet, även under press. Strukturerad och ansvarstagande – Du har en naturlig fallenhet för att skapa ordning, planera framåt och hålla deadlines, särskilt i komplexa eller reglerade miljöer. Ledarskapsstark – Du är en tydlig och coachande ledare som får andra att växa, samtidigt som du kan sätta gränser och fatta nödvändiga beslut. Säkerhetsmedveten – Du har hög integritet, ett analytiskt sinne och förståelse för vikten av sekretess och säkerhetsrutiner. God kommunikatör – Du är lyhörd, pedagogisk och tydlig, både i dialog med medarbetare och i kontakt med externa myndigheter. Om oss Forcit Explosives är en del av FORCIT Group, Nordens ledande aktör inom sprängteknik, försvarssystem och säkerhetskritiska konsulttjänster. FORCIT har över 600 anställda och verksamhet i flera nordiska länder, med huvudkontor i Finland och stark närvaro i Sverige och Norge. Forcit Explosives är den främsta leverantören av sprängämnen på den nordiska marknaden. Vi erbjuder ett omfattande sortiment av produkter och tjänster inom gruv- och entreprenadsektorn, med fokus på sprängningsarbeten och andra tjänster genom hela projektets livscykel. I Sverige ligger huvudkontoret i Karlskoga och företagets verksamheter finns utspritt över hela Sverige med tyngdpunkt mot Karlskoga, Stockholm, Göteborg och gruvverksamhet i Norrland. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Elin Skau på 073-529 69 67. Välkommen in med din ansökan senast 4 augusti!
Vill du göra karriär inom snabbmatsbranschen och få en av marknadens bästa ledarskapsutbildningar? Som biträdande restaurangchef är du restaurangchefens högra hand och ansvarig för restaurangens drift när restaurangchefen inte är närvarande. Det här är ett första steg för dig som vill driva en egen restaurang en dag. Du bräddar och fördjupar dina ledarkunskaper, och lär dig restaurangchefens alla arbetsuppgifter. Vem söker vi? Dig som har dokumenterad erfarenhet av arbetsledarroll och budgetansvar inom restaurang, hotell, handel eller annan liknande personalintensiv bransch. Erfarenhet från snabbmatsbranschen ser vi som en fördel. Du ska vara serviceinriktad och klarar av att behålla helhetsgreppet i ett högt arbetstempo. Du är noggrann, driftig och är bra på att leda och utveckla människor. Vad erbjuder vi En ledarroll i ett av Sveriges mest framgångsrika snabbmatsföretag med expansion i Sverige och utomlands. Du jobbar tight ihop med restaurangchefen och driver restaurangen. Du kommer att få lära dig alla arbetsuppgifter en restaurangchef har. Det är dina intressen, ambitioner och resultat som avgör hur långt du avancerar hos oss. Vi erbjuder en tydlig karriärstege med internutbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde, vi lanserade i våras våra värderingar Mod, Passion och Gemenskap. Vi har varierande arbetstider, dagar, kvällar, helger. Lön och villkor enligt kollektivavtal. Praktisk information och nästa steg Kandidater som går vidare i processen kontaktas löpande och du som går vidare får göra psykometriska tester (personlighets- och logiktest). Vi genomför bakgrundskontroller som en del av rekryteringsprocessen, då rollen som Biträdande restaurangchef innebär ansvar för både minderåriga medarbetare samt budget och ekonomi. Vi ser fram emot din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd
Tycker du också om närhet och gemenskap? Som när man tilltalar varandra med förnamn, och när alla använder samma fikarum och kaffekoppar. Och tycker du också om trygghet och frihet? Som när man är sedd och bekräftad, men har så högt i tak så att man kan prova sina vingar ibland. Det gör vi. Hitta hem till oss som Enhetschef Individ- och familjeomsorgen med placeringsort i Hammarstrand! Ibland säger man att saker inte är hela världen. Men för den som behöver hjälp i sin vardag är det verkligen hela världen att vården och omsorgen fungerar. Där kan du bli den eftersökta pusselbiten som gör bilden komplett. Eller en hörnbit som stagar upp. Förutom vården består vår familj på Stöd- och omsorgsavdelningen av LSS, kostenheten, Arbetsmarknad och Integration (AMI) samt Individ- och familjeomsorg (IFO). Ragunda kommun är en liten kommun och den lilla kommunens styrka är bland annat korta beslutsvägar och nära till samverkan. Vi värderar samarbete och samverkan högt, både internt inom den egna verksamheten och andra verksamheter inom kommunen samt med externa samverkansparter. Vi erbjuder en arbetsplats där du får växa i rollen. ARBETSUPPGIFTER Vi söker ny chef till Individ och familjeomsorgen. Som enhetschef för individ- och familjeomsorgen har du ansvar för att leda och utveckla verksamheten. Det inkluderar ledarskap, arbetsmiljö, verksamhetsutveckling och personal-, budget- och ekonomiansvar samt aktivt samarbete med andra myndigheter, organisationer och samarbetspartners. Vidare innefattar tjänsten kvalitetssäkring, krishantering samt rapportering och dokumentation. Som enhetschef inom individ- och familjeomsorgen är du chef för biträdande IFO-chef samt 15 underställda inom IFOs alla områden inklusive biståndshandläggare och LSS handläggare. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och är direkt underställd socialchefen. Vi står inför stora förändringar inom socialtjänsten, den nya socialtjänstlagen som innefattar en omställning till en långsiktigt hållbar, mer förebyggande och kunskapsbaserad socialtjänst. Som enhetschef på IFO behöver du ha ett starkt intresse av att hänga med i den nationella utvecklingen och ha förmågan att omsätta den till kommunens verksamhet. Vi ser därför att du som enhetschef har förmåga att inspirera, motivera och leda medarbetare i förändring. Du har ett synligt ledarskap som präglas av tydlighet, öppenhet, närhet, mod och pålitlighet. Du är strukturerad, kan fatta och följa upp beslut och har erfarenhet och kunskap kring utvecklingsarbete och gruppdynamik. Samverkan och dialog är viktiga verktyg i ditt ledarskap. Tillsammans med biträdande IFO-chef utgör du IFO i Ragunda kommuns ledningsgrupp och ni kommer tillsammans med övrig personal fortsätta arbetet med att vidareutveckla verksamhetens alla områden. Tjänsten är en tillsvidareanställning, ev provanställning på heltid. Vi ser fram emot din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har akademisk examen som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har erfarenhet av att vara ledare i inom socialtjänst och god kännedom om dess regelverk. Du har god förmåga att prioritera, delegera och följa upp mål och resultat. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda och utveckla verksamhet. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation. Du är bra på att kommunicera, är förtroendeingivande och skapar goda relationer. Att du är tydlig, lyhörd och engagerad med förmåga att entusiasmera dina medarbetare är förutsättningar för jobbet. Vi sätter stor vikt vid personliga egenskaper. Tjänsten kräver att du har B-körkort. ÖVRIGT Hitta hem till oss! Att hitta hem till sig själv är väl det vi alla vill. Men vad ingår i känslan hem? Närhet till jobbet? Känslan av att göra skillnad? Skidspåret runt knuten? Kanske har ditt hem faktiskt bytt plats. Kanske ligger det någon annanstans. Kanske hittar du det här i Ragunda kommun! Ragunda kommun ligger i östra Jämtland, och gränsar mot bland andra Sollefteå, Sundsvalls och Östersunds kommuner. Vi är drygt 5000 invånare fördelade på ett 40-tal byar, samt de tre tätorterna Bispgården, Hammarstrand och Stugun som alla ligger längs Indalsälven. I öster ligger bebyggelsen koncentrerad till älvdalen, medan den västra delen även bjuder ett skogsland som genomströmmas av den Natura 2000-klassade Ammerån. Nyfiken på Ragunda? https://ragundadalen.se/ragundadalen/hitta-hem.html Nyfiken på jobb? https://www.ragunda.se/kommunochpolitik/jobbahososs.1235.html Inför rekryteringsarbetet har Ragunda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Region Norrbotten söker enhetschefer till vår länsgemensamma rättpsykiatriska verksamhet i Öjebyn. Välkommen med din ansökan! Om oss Vi är Norrbottens enda rättpsykiatriska klinik och vi bedriver både heldygnsvård och öppenvård för personer som dömts till rättpsykiatrisk vård. Vår slutenvård omfattar cirka 50 vårdplatser fördelade på fem avdelningar med säkerhetsklass 2 och 3, samt en särskild intagningsavdelning. Öppenvården ansvarar för omkring 30 patienter utspridda över hela länet. Vården bedrivs multiprofessionellt, där olika yrkesgrupper samverkar för att ge patienterna en trygg, säker och individanpassad vård av hög kvalitet. Vi samarbetar med övriga psykiatriska verksamheter, hälso- och sjukvården i regionen samt länets kommuner – allt för att säkerställa en trygg, sammanhållen och högkvalitativ vårdkedja. För att ytterligare stärka vår förmåga att erbjuda trygg, säker och högkvalitativ vård kommer vi bygga nya, moderna lokaler. Dessa kommer att skapa ännu bättre förutsättningar för både patienter och personal – och bidra till en vårdmiljö som främjar återhämtning, säkerhet och utveckling. Vi söker Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning, gärna inom hälso- och sjukvård, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet som chef och ledare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en trygg, tydlig och närvarande ledare som bygger förtroendefulla relationer och skapar engagemang genom att uppmuntra till samarbete, delaktighet och nytänkande. Du skapar en arbetsmiljö där medarbetarna trivs, utvecklas och känner sig trygga och som är präglad av öppenhet, tillit och delaktighet. Med tydliga mål och kontinuerlig dialog och återkoppling leder du teamet framåt. Din förmåga att fatta beslut även under press, samt att anpassa dig till förändrade förutsättningar, gör dig till en nyckelperson i vår verksamhet. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det här får du arbeta med Som enhetschef har du ett helhetsansvar för personal, arbetsmiljö och budget – men också för att leda det systematiska kvalitetsarbetet inom verksamheten. Tillsammans med dina kompetenta, erfarna och engagerade medarbetare och chefskollegor driver du utvecklingen av vården och patientsäkerheten - med fokus på ständiga förbättringar. Du arbetar i nära samarbete med ett dedikerat team och har tillgång till ett starkt stöd i form av ledningsgrupp, HR-partner, controller och andra stödfunktioner. I det dagliga arbetet samarbetar du också med medicinsk och psykologisk specialistkompetens, vilket bidrar till ett tryggt och kunskapsdrivet ledarskap där komplexa frågor hanteras tillsammans. Du rapporterar till verksamhetsområdeschef och ingår i ledningsgruppen för rättspsykiatrin. Här får du vara med och forma framtidens rättspsykiatriska vård i Norrbotten. Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänsten Annonsen avser två heltidstjänster. Du blir anställd i din grundprofession med ett tidsbegränsat chefsförordnande på tre år. Anställningen är placerad på rättpsykiatrin i Öjebyn. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. På grund av semestertider kommer vi att kalla på intervju först efter annonstiden löpt ut. Tjänsten är inom psykiatrin, därför kan du bli ombedd att lämna utdrag ur belastningsregistret. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Tibro är en västsvensk kommun med ca 11 400 invånare som präglas av engagemang, samverkan och utveckling. Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och att erbjuda invånarna en hög nivå på den kommunala servicen. Tibro har den lilla kommunens fördelar; nära till varandra, till idéerna och till besluten. Vi som arbetar här gör det för att vi vill ge bästa möjliga service till våra medborgare. Nu söker vi en strategisk och drivande HR-chef! Vill du vara med och forma framtidens arbetsplats i en kommun som satsar på utveckling, ledarskap och hållbarhet? Då kan detta vara din nästa utmaning och möjlighet att göra verklig skillnad. Tibro kommun intar en viktig position i Skaraborg och arbetar aktivt för att vara en modern, utvecklande och attraktiv arbetsplats där medarbetarna ges ansvar, utvecklas och växer i sina roller. Arbetsbeskrivning Som strategisk och drivande HR-chef tar du en central roll i att fortsätta utveckla och forma en självgående HR-funktion. Med en stark utvecklingsvilja och ett helhetsperspektiv bidrar du aktivt till organisationens framgång och arbetar strategiskt tillsammans med kommunledningen för att utveckla organisationen. Du skapar strukturer som främjar initiativkraft och ansvarstagande – där HR blir en dynamisk och värdeskapande kraft. Du leder och utvecklar arbetet inom HR-området och blir en viktig drivkraft för organisationens kompetensförsörjning, ledarskapsutveckling, arbetsgivarvarumärket och arbetet med en ansvarstagande och utvecklande kultur. Du är föredragande i olika mötesformer, verkar nära de politiska processerna och stöttar de kommunala bolagen vid behov. Du leder och ansvarar för HR-enheten som består av tre HR-konsulter. Tillsammans arbetar ni med stöd, service och styrning gentemot verksamheterna inom både operativa och strategiska HR-frågor. Du rapporterar till kommunchefen och ingår i kommunledningsgruppen, där ni tillsammans tar ett gemensamt ansvar och helhetsperspektiv att driva kommunövergripande utvecklingsprocesser. I rollen som HR-chef ansvarar du för enhetens ekonomi, personal och arbetsmiljö. Ditt uppdrag är utåtriktat, med en central roll både inom organisationen och i regionala samt nationella HR-nätverk. Du bygger långsiktiga relationer och driver strategiska frågor som främjar utveckling och samarbete över organisationsgränserna. Kvalifikationer Vi söker dig med en akademisk utbildning inom personalvetenskap, HR eller annan relevant högskoleexamen som vi bedömer som likvärdig. Du har gedigen kunskap om offentlig förvaltning och det kommunala uppdraget samt värdesätter samverkan med kommunledning, verksamhet och förtroendevalda. Din kompetens inom strategisk HR, ledarskap och organisationsutveckling gör att du aktivt kan bidra till kommunens långsiktiga utveckling. Vi ser gärna att du är intresserad av och har erfarenhet av att jobba med digitalisering och utvecklande stödprocesser inom HR samt att du har erfarenhet av att leda i dialog och samverkan med fackliga organisationer. Som person och ledare är du trygg, kommunikativ, inspirerande och får medarbetare och kollegor att växa – du både ger och skapar energi i mötet, och bidrar till ett drivande och samarbetsinriktat klimat med ett tydligt fokus på organisationens syfte och behov. I dina tidigare roller har du framgångsrikt skapat en positiv, inkluderande och engagerande organisationskultur. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och ditt engagemang för uppdraget. Det är meriterande om du har haft personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar. Vi ser fram att höra ifrån dig som med handlingskraft och driv, vill vara med och bidra till Tibro kommuns fortsatta utveckling – både som attraktiv arbetsgivare och samhällsaktör. Välkommen för intresseanmälan och kontakt! Vi ser fram emot din ansökan redan nu och allra senast den 11 augusti 2025. Intresseanmälan och konfidentiell kontakt I den här rekryteringen samarbetar Tibro kommun med Solum Search. För frågor om rekryteringsprocess, kravprofil och för en konfidentiell kontakt är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ylva Dahl, Solum Search, mobil 0730–263834, e-post [email protected]
Vill du vara med och bygga framtidens energilösningar tillsammans med ett sammansvetsat team? På Skara Energi söker vi en elnätschef som trivs med att ta ansvar, driva utveckling och samtidigt vara en naturlig del av vårt positiva arbetsklimat. Hos oss är varje röst viktig, och vi ser fram emot att välkomna en nyckelperson som kan leda både människor och projekt med passion och engagemang. Är det dig vi söker? DIN VARDAG Som elnätschef blir du navet i vårt härliga team på 5 dedikerade personer. Vi jobbar tätt tillsammans med korta beslutsvägar och med ett leende på läpparna. Du kommer inte bara leda och stötta ditt team i vardagliga frågor, utan även vara med och fatta viktiga beslut i spännande projekt. Med korta beslutsvägar och en kultur där alla åsikter räknas, skapar vi en arbetsplats där varje medarbetare känner sig värdefull. Vi söker en ledare som aktivt stödjer och involverar sig i sina kollegors arbete. Flexibilitet och stöd där det behövs är nyckeln till vårt framgångsrika samarbete. Dina närmaste kollegor blir Anton, Sebastian och Thomas som arbetar med elnät och Claes och Fredrik som arbetar med mätning. Din närmaste chef är Magnus som är VD. Elnätsavdelningen ansvar för: Elnät Planering och genomförande av underhåll och investeringar Utredningar med kostnadsberäkningar Dokumentation av ledningsnät i vårt GIS-system (för närvarande Trimble NIS) Kundkontakter/kundmöten vid nyanslutningar, felanmälan, driftstörningar, reklamationer mm. Mätning av el, vatten och fjärrvärme. Som elnätschef kommer du inte bara ha det övergripande ansvaret för affärsområde elnät och dess tjänster, inklusive resultatansvar, utan också vara en viktig del av ledningsgruppen. Du förväntas kunna kliva ur din chefsroll och delta i det strategiska utvecklingsarbetet för hela bolaget. Utifrån din bakgrund och erfarenhet kan du även komma att ansvara för affärsområde stadsnät (Teamledare Christan tillsammans med Henrik och Fredrik). VEM ÄR DU? Vi söker dig som delar vår entusiasm och passion för att skapa en hållbar och effektiv elnätsverksamhet. Att arbeta proaktivt och ta initiativ är egenskaper vi värdesätter högt. Struktur, analys och förmågan att bygga starka relationer är viktigt då vi alltid har samarbete och kunden i fokus. Du har relevant teknisk utbildning på högskolenivå eller likvärdig erfarenhet. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, samt B-körkort är ett krav. Tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter ses som meriterande. SKARA ENERGI ERBJUDER DIG En trevlig och lättsam arbetsmiljö där skrattet aldrig är långt borta. Ett ansvarsfullt uppdrag med varierande utvecklande arbetsuppgifter. Vi är ett litet företag men vi är breda och mångsidiga och alla rycker in där det behövs. Stora möjligheter för dig som vill växa tillsammans med oss. En fin och trivsam miljö både i och kring våra arbetslokaler. VILL DU VETA MER? Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du kan passa in i vårt positiva arbetsklimat, ser vi fram emot din ansökan! I den här rekryteringen samarbetar Skara Energi AB med Nexer Recruit. Kontakta gärna ansvarig rekryterare Stefan Larsson på telefonnummer: 073 08 46 816 eller via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-02-26. OM SKARA ENERGI ABSkara Energi är ett kommunalägt bolag med cirka 39 medarbetare och en omsättning på ca 170 miljoner kronor. Vi är stolta infrastrukturbyggare för kommunen och ansvarar för elnät, fjärrvärme, vatten och avlopp samt bredband. På Skara Energi är våra medarbetare hjärtat i vår framgång. Vi är smarta, känner tillit och har passion för vårt arbete. Tillsammans skapar vi världens bästa liv i Skara. Välkommen att bli en del av vårt positiva och kompetenta team!
Vill du bidra till en hållbar framtid för Sveriges skogar med hjälp av teknik i framkant? Vi söker nu en gruppchef till vår IT-enhet som är en central aktör i arbetet med att omvandla verksamhetens behov till moderna och hållbara IT-lösningar. Hos oss får du vara med och utveckla lösningar som stärker balansen mellan bevarande och nyttjande av Sveriges viktigaste naturresurs – skogen. Skogsstyrelsen IT-miljö innefattar bland annat världsledande bildanalys, AI-modeller för detektering av skogsskador, egenbyggda webbaserade IT-system, datawarehouse samt inköpta standardsystem. Du blir dessutom en del av ett nära samarbete med både Enheten för verksamhetsutveckling och Geodataenheten – tillsammans driver vi utvecklingen av myndighetens arkitekturstyrning framåt. Din roll och arbetsuppgifter IT-enheten söker nu en gruppchef inom systemutvecklingsområdet som rapporterar direkt till enhetschefen. Som gruppchef ansvarar du övergripande för gruppernas arbete och utvecklar verksamheten tillsammans med medarbetare. Du har personalansvar och samarbetar med övriga chefer på IT-enheten för att driva enheten strategiskt framåt. Du arbetar med att vidareutveckla agila metoder och arbetssätt inom myndigheten. Du har även leveransansvar för några av de systemutvecklingsteam som finns på IT-enheten. På IT-enheten arbetar vi med agila processer, ITIL och just nu ser vi över vår systemförvaltningsmodell. Kvalifikationer och dina egenskaper Som gruppchef inom systemutveckling kommer du ha en avgörande roll att utveckla och förvalta systemutvecklingsprocessen och dess metoder. Du har ett brett ansvarsområde, allt ifrån de tidiga faserna, kodutveckling till leverans, och det är därför viktigt att leda genom andra samt skapa arbetssätt och strukturer för att medarbetare ska kunna lyckas i sitt arbete. Du behöver ha goda ledarskapsförmågor där samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga är viktiga. Önskvärt är att du har erfarenhet av att leda personal inom IT samt att du har relevanta kunskaper inom systemutveckling för att kunna leda gruppernas ansvarsområden. Meriterande om du har kunskap inom agila metoder. Du har högskoleexamen inom IT eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har ett tillitsbaserat ledarskap och en förmåga att leda i förändring. Du är resultatinriktad och tror att gruppen kan prestera mer än individen. Givetvis delar du den statliga värdegrunden med oss samt vår ledaridé som står för gemenskap, respekt, ansvar och nyfikenhet. Vi tillämpar personlighetstest som ett led i tillsättningen. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper utifrån en helhetsbedömning. Villkor För uppdraget gäller ett gruppchefs-förordnande vilket kan komma att förlängas. Du har en tillsvidareanställning i grunden på Skogsstyrelsen. Mer information lämnas av enhetschef Malin Wilsson. Fackliga kontakter är för SACO Rebecca Hunt och för ST Rickard Åman, samtliga nås via växel nummer 010-172 10 00. Eftersom vi går in i semestertider ber vi att få återkomma till dig så snart vi kan om du lämnar dina uppgifter till vår växel. Välkommen med din ansökan som du skickar via länken senast 17 augusti 2025. Det här är Skogsstyrelsen Skogsstyrelsen är en myndighet för frågor som rör skog. Vår vision är Skog till nytta för alla. Vår uppgift är att verka för att skogen sköts så att vi kan nå de skogspolitiska mål som riksdagen har beslutat. Vi finns i hela landet med kontor från Pajala i norr till Hässleholm i söder. Huvudkontoret finns i Jönköping. Tillsammans arbetar vi för att vår myndighet ska vara en vänlig arbetsplats där alla medarbetare trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Allt vårt arbete vilar på den statliga värdegrunden. Som nyanställd genomförs din introduktion i tre steg kompletterat med utbildningar som stärker dig som anställd såväl på Skogsstyrelsen som statsanställd. Vi har en ledaridé med följande värdeord: gemenskap, respekt, ansvar och nyfikenhet. Oavsett om du är ledare eller inte, hoppas vi att du delar dessa värdeord med oss. Extra arbetsförmåner som kan göra stor skillnad för dig. Vi hoppas du kommer att trivas hos oss! Är du nyfiken eller har en fråga, tveka inte att höra av dig om du inte finner svar på vår hemsida: https://skogsstyrelsen.se/om-oss/ samt https://skogsstyrelsen.se/om-oss/var-verksamhet/jobba-hos-oss/ Välkommen till Skogsstyrelsen!
Are you a strategic leader on a senior level who uses data to solve workforce challenges? Do you excel at optimizing staffing models based on CBA and strategic planning for the long term? If you combine big-picture thinking with a strong strategical mindset and great leadership competencies — we want to hear from you! We are seeking a Strategic Crewing Manager to drive crewing optimization across Stena Line’s regions and to manage the crewing team in Scandinavia. This is a high-impact leadership role with a clear focus on strategic workforce planning, compliance, and data-driven decision-making. Together with your team, you will ensure we have the right people onboard, at the right time — now and in the future. Some of your key responsibilities: Strategic & cross- European Focus - Design and implement long-term strategic workforce plans grounded in operational reality and legal requirements. - Use data analytics, planning tools, and KPIs to forecast crew needs, close skill gaps, and ensure staffing readiness. - Lead the transformation of crewing processes to be more digital, efficient, and future-focused. - Optimize scheduling and crewing operations to ensure cost-efficiency while maintaining compliance with global CBAs and labor regulations. - Proactively monitor labor law developments to stay ahead of compliance risks. - Collaborate closely with Legal-, Fleet-, People department, and other stakeholders to ensure alignment and operational integration. - Standardize and elevate workforce planning across regions using a fact-based approach. Regional Focus – Scandinavia - Lead and develop the Fleet Crewing team in Scandinavia with a focus on performance, efficiency, and service excellence. - Lead efficient and compliant crew scheduling and manning across vessels. - Oversee personnel certification, training, and development in line with MLC, ILO, STCW, and Flag State regulations. - Drive continuous improvement through data insights and digital tools in planning and crewing coordination. - Act as a strategic advisor on crewing-related matters to both regional and corporate leadership. What you will experience You will lead an experienced and collaborative team of 10, based in Gothenburg and supported by our Crewing Team Lead. Together, the team manages all crew planning for our Scandinavian fleet of 8 Swedish-flagged vessels operating out of Gothenburg, Halmstad, and Trelleborg. In addition, you will collaborate closely with our crewing teams across other regions—traveling regularly to foster alignment and ensure seamless operations. As a Stena Line employee in Sweden, we offer you an additional benefits package consisting of travel discounts, health allowance, well-being activities, access to a benefits portal, and much more. Who you are At Stena Line, your personality matters just as much as your skills and expertise. Regardless of your role, being welcoming, caring, and reliable guides you in your everyday work and the challenges you face. We believe you thrive on clear leadership and have a strategic mindset, using data-driven insights to make informed decisions that deliver real results. You are collaborative yet confident, actively fostering strong teamwork and open communication across departments and regions. You navigate complexity while keeping a strong focus on long-term workforce planning and operational excellence. You’re comfortable traveling regularly across our regions. Qualifications: - Bachelor's degree in HR, Business, Maritime Studies, or a related field. - Extensive experience in strategic HR and workforce planning. - Expertise in scheduling, forecasting, and operational optimization. - Strong analytical skills and familiarity with workforce planning, different CBA structures and data analytics tools. - Strong leadership skills with experience managing and developing teams. - Proficient in Swedish and English. - International working experience with workforce management It is a plus if you also have: - Understanding of maritime labor regulations, crewing operations, workforce planning, and CBAs. - Knowledge of international maritime labor standards (MLC, STCW). - Experience leading teams through change and driving operational improvements. Interested? This is a full-time, permanent position based in Gothenburg within our Crewing department. To apply, please register your profile and send in your CV in English as soon as possible but no later than July 9th, 2025. We are having an ongoing selection, so do not wait with your application. Please note that due to GDPR we do not accept applications via e-mail or postal service. We have collective bargaining agreements with Unionen, among others, who you can contact for more information. If you have any questions regarding the position you are welcome to contact Svenja Kosminiski, Group Head of People & Crewing Transformation at [email protected] or about the recruitment process you are welcome to contact Hanna Gustavsson, Talent Acquisition Partner, [email protected]. Please note that we kindly decline any offers from recruitment or staffing agencies regarding this recruitment. About Stena Line As a leader in sustainable shipping, Stena Line has Europe’s most comprehensive route network focusing on transportation of both passengers and freight. We have over 6,100 employees in our Stena Line family across Scandinavia, around the UK and the Baltics, making a contribution to our company. Stena Line exists to be a trusted link between people, places and societies. We play a vital role in keeping everything connected. We make sure people and goods arrive where they need to be, enabling business to thrive and societies to grow. We connect family and friends, and make it possible to explore new destinations or revisit favourite places. We are committed to maintaining and developing a sustainable working environment, free from harassment, that gives equal opportunities to everyone. We embrace equality, diversity and inclusion – and welcome all applicants.
Inom Skanska Väg och Anläggning Norr bedrivs olika mark-, energi-, och anläggningsprojekt åt näringsliv, stat och kommun. Vi har som ambition att vara en förebild inom branschen vad gäller säkerhet och grönt byggande och vi ser en stor marknad i den gröna omställningen i Norr. Vi söker nu en produktionschef som vill leda vårt team, leverera högkvalitativt arbete och skapa framgångsrika projekt. Om du har ledarskapserfarenhet, gillar att utveckla nya projekt och en vilja att ta dig an nya utmaningar, så är det här din chans att vara med och bidra till ett bättre och mer hållbart samhälle. Vi söker dig som vill vara med och skapa en spännande framtid tillsammans med oss. Om rollen Som produktionschef på Skanska leder du mark- och anläggningsprojekt med fokus på hållbarhet, säkerhet och lönsamhet. Du ansvarar för planering, produktion och ekonomistyrning samt ser till att arbetsmiljö- och säkerhetsrutiner följs. Rollen innebär också att utveckla effektiva arbetssätt och säkerställa god kommunikation inom projekten. Ledarskap är en central del i rollen. Du arbetar också med budgetering, prognos och uppföljning I arbetet ingår också till exempel: - Produktionsmöten - Samordna och koordinera arbetet - Upprätta och uppdatera projektplan - Ansvara för arbetsberedningar och dokumentation - Leda och coacha medarbetarna Den vi söker Den här tjänsten passar dig som har en god förmåga att skapa relationer och god samarbetsförmåga, samtidigt som du har ett nära ledarskap och är tydlig i din kommunikation och van att ta beslut. Du håller deadlines och har ett entreprenörstänk i ekonomiska frågor och viktigast av allt – du är nyfiken och har en vilja att lära nytt! För att vara framgångsrik i rollen bör du självklart också ha hög kompetens inom mark och anläggning. Kvalifikationer: - Utbildning inom bygg och anläggning alternativt förvärvat motsvarande kunskaper genom produktionserfarenhet inom mark och anläggning - Tre års erfarenhet som produktions/platschef för mark och anläggningsprojekt - Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift - God IT-vana och erfarenhet av att jobba med digitala hjälpmedel i projekt - AMA / MER anläggning - B-körkort - Meriterande med mobilitet (resor i arbetet), Betong klass 1 el 2, samt om du arbetat i samverkansprojekt Ansökningar tas emot under sommaren! Vill du ha tid att skriva på ditt CV? Inga problem, vi tar emot ansökningar under sommarveckorna och sista ansökningsdag är den 10 aug. Genomgång av ansökningar och kontakt med kandidater tar vi först framåt mitten av augusti. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Urban Qarlsin from 11 aug på tel: 010-448 9706. Trevlig sommar! Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.
Välj ett jobb för att visa detaljer