Välkommen till barn- och ungdomsavdelningen vid Hudiksvalls sjukhus en engagerad och familjecentrerad vårdmiljö där barnets bästa alltid står i fokus. Vi är en slutenvårdsavdelning med totalt sju vårdplatser som fördelas mellan allmänpediatrik och neonatalvård utifrån behov. Inom allmänpediatriken vårdar vi barn och ungdomar i åldrarna 0–17 år. Neonatalvården är en dygnet-runt-bemannad akutverksamhet som främst tar emot nyfödda från graviditetsvecka 32. Vi arbetar aktivt med noll-separation direkt efter födseln och utgår från barnkonventionens principer om delaktighet och trygghet. Just nu är vi tillfälligt placerade i nybyggda modullokaler i väntan på ett helt nytt barn- och kvinnohus som byggs på sjukhusområdet. ARBETSUPPGIFTER Som vårdenhetschef för barn- och ungdomsavdelningen har du ett övergripande ansvar för att leda, utveckla och följa upp verksamheten. Du arbetar tillsammans med ett engagerat team på cirka 35 medarbetare bestående av sjuksköterskor, barnsjuksköterskor, undersköterskor och barnsköterskor. Du ansvarar för arbetsmiljö, kvalitet, bemanning och ekonomi, och leder det strategiska förbättringsarbetet i nära samverkan med verksamhetens ledningsgrupp. Tillsammans med biträdande vårdenhetschef delar du på personalansvaret och skapar goda förutsättningar för ett närvarande och stöttande ledarskap i vardagen. Biträdande vårdenhetschef rapporterar till dig, och ni har ett nära samarbete kring den dagliga styrningen. Du har ett nära samarbete med chefskollegor från andra avdelningar och mottagningar i huset. Dessutom har du ett gott stöd i ledningsgruppen, både i det dagliga arbetet och i det strategiska utvecklingsarbetet. Du har också administrativt stöd av en chefssekreterare, bland annat i bemanningsplanering och andra löpande administrativa uppgifter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter • övergripande personal-, arbetsmiljö- och verksamhetsansvar • strategisk planering, utveckling och uppföljning av vårdens innehåll och kvalitet • ledarskap i förändring och förbättringsarbete • budgetansvar och resursplanering • samverkan inom och utanför verksamhetsområdet. Hos oss får du • en chefstjänst med stort mandat och inflytande i en verksamhet i utveckling • ett engagerat team och en kompetent ledningsgrupp som stöd • möjlighet att kombinera strategiskt ledarskap med närvaro i det dagliga arbetet. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Som vårdenhetschef är du en trygg och långsiktig ledare som har förmågan att skapa engagemang, arbetsglädje och delaktighet i gruppen, även i utmanande situationer. Du har en hög inre motivation, behåller fokus under press och ser värdet i att arbeta långsiktigt för att bygga en stabil och hållbar verksamhet. Genom tydlig kommunikation och god dialog med medarbetarna bidrar du till ett trivsamt arbetsklimat där inflytande, information och ansvar är självklara delar av vardagen. Du bygger tillitsfulla relationer, behandlar andra med respekt och skapar ett klimat där samarbete och informationsdelning främjas. Ansvarstagande är en självklar del av ditt ledarskap, både för egna beslut och för att hålla andra ansvariga för sina uppdrag. Du har god förmåga att delegera, tar stöd av andra när det behövs och uppmuntrar till delaktighet i förändringsarbete. Beslut fattar du med omdöme, även i komplexa eller tidspressade situationer och hanterar stress på ett sätt som skapar trygghet omkring dig. För att lyckas i rollen krävs • utbildning på minst gymnasial nivå, gärna med inriktning mot hälso- och sjukvård • chefserfarenhet eller dokumenterad erfarenhet av att leda andra • arbetslivserfarenhet från hälso- och sjukvården. Det är meriterande om du är legitimerad sjuksköterska eller har en annan eftergymnasial utbildning. För dig som är sjuksköterska ser vi positivt på om du har genomfört Region Gävleborgs ledarskapsutbildning. Då denna anställning innebär kontakt med barn, krävs godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister. Det sker i samband med anställningsförfarandet. ÖVRIGT Övriga kontaktuppgifter: Angelica Högberg, Ledarna Email: [email protected] Frida Göransson, vision [email protected] Michael Höfer, Vårdförbundet 0650-92317 [email protected] Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Malå kommun är en vacker och framåt kommun i södra Lappland. Máláge kommuvdna, är en samisk förvaltningskommun. Merparten av de boende är sysselsatta inom trä- och verkstadsindustri, georelaterad verksamhet, transportnäring och offentlig verksamhet. I kommunen finns en god offentlig service samt ett mångsidigt fritidsutbud. Malå är ett bra alternativ för såväl barnfamiljer som företagare och industrier. Flera framgångsrika små och medelstora företag med väl utvecklade produkter, som säljs på världsmarknaden, skapar ett klimat med framtidstro. Vår vision: Malå med allt så nära - en välkomnande och trygg kommun där utveckling sker. Mer info finns på Malå kommuns hemsida: http://www.mala.se och http://www.nykommun.se/mala Välkommen till Malå kommun och en arbetsplats där du får utvecklas och göra skillnad varje dag. Med respektfullt bemötande och hög tillgänglighet gör vi allt för att leverera välfärdstjänster som överträffar förväntningarna hos invånarna i vår kommun. Med utgångspunkt från vår vision och tydliga politiska mål bygger vi för tillväxt och ett starkt arbetsgivarvarumärke i kommunen. Socialchef till Malå kommun Malå kommun söker en engagerad och målmedveten socialchef som vill vara med och leda utvecklingen inom sociala avdelningen. Vi erbjuder en spännande och ansvarsfull roll i en kommun där närhet, kvalitet och utveckling står i fokus. Om tjänsten Som socialchef har du det övergripande ansvaret för sociala avdelningens verksamheter i Malå kommun. Du leder och samordnar arbetet inom socialförvaltningen och verkar för att skapa en hållbar, rättssäker och kvalitativ omsorg för kommunens invånare. Ditt uppdrag omfattar både strategiskt och operativt ledarskap, med ansvar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg, funktionsstöd och hälso- och sjukvård inom det kommunala ansvarsområdet. Sociala avdelningen har ca 170 medarbetare och arbetsplatsen präglas av ett öppet och trivsamt klimat, där vi värdesätter handlingskraft och en starkt samverkanskultur. Öppen och tydlig kommunikation, delaktighet och samverkan är avgörande för att vi tillsammans ska kunna möta framtidens sociala utmaningar. Som socialchef är du direkt underställd kommunchefen och ingår i kommunens ledningsgrupp. Dina arbetsuppgifter innefattar: I rollen som socialchef har du ett övergripande ledningsansvar för sociala avdelningen, där du: - arbetar både strategiskt och operativt tillsammans med chefer och medarbetare för att utveckla verksamheten. - ansvarar för ekonomi, personal och arbetsmiljö inom verksamhetsområdet. - driver förändringsprocesser, inte minst kopplat till nya socialtjänstlagen. - samverkar med både interna och externa aktörer i kommunala nätverk och andra samarbeten. - ansvarar för att säkerställa en trygg och hållbar arbetsmiljö, där friskfaktorer och organisatorisk samt social arbetsmiljö är i fokus. - presenterar och redovisar verksamheten i politiska sammanhang, såsom socialnämnd, kommunstyrelse och fullmäktige. - Deltar aktivt i kommunens övergripande utvecklingsarbete, med särskilt fokus på verksamhetsutveckling. Kvalifikationer och erfarenhet Vi söker dig som har en relevant högskole- eller universitetsutbildning inom socialt arbete, sociologi, psykologi eller ett närliggande område. Du har flerårig erfarenhet av ledarskap inom socialtjänst eller liknande verksamhet och är van att leda andra chefer. Du har en gedigen bakgrund inom budgetansvar, personalledning och strategisk planering samt god kunskap om arbetsrätt och facklig samverkan. Eftersom rollen innebär nära samarbete med politiska instanser, är det viktigt att du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och trivs med att samverka med olika intressenter. Du har en stark förmåga att driva projekt och leda verksamhetsutveckling. Vidare är du en skicklig kommunikatör, både muntligt och skriftligt. Meriterande: Det är meriterande om du har erfarenhet inom arbetsrätt, juridik, organisationspsykologi eller statsvetenskap. Kunskap om och erfarenhet av att implementera digitala lösningar är också en fördel. Ytterligare språkkunskaper utöver svenska ses som ett plus. Som person är du initiativrik, nytänkande och strukturerad. Du är modig och ansvarstagande med en stark samarbetsförmåga och har en naturlig fallenhet för att inspirera och leda medarbetare mot gemensamma mål. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som socialchef behöver du vara en trygg, närvarande och tydlig ledare med starkt engagemang för välfärdsfrågor. Du har ett strategiskt och analytiskt förhållningssätt och en god samarbetsförmåga. Du skapar förtroende genom dialog, lyhördhet och tydlighet i din kommunikation. Du tillämpar ett tillitsbaserat ledarskap där du motiverar och engagerar dina medarbetare att växa och utvecklas med verksamheten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Hos oss får du ett meningsfullt och samhällsviktigt uppdrag där du ges möjlighet att göra verklig skillnad för kommunens invånare. Som socialchef blir du en nyckelperson i vårt ledningsteam och får stort handlingsutrymme att påverka och utveckla verksamheten utifrån både professionella och politiska mål. Vi erbjuder dig: Ett strategiskt och utvecklingsinriktat chefsuppdrag i en organisation som värdesätter samarbete, delaktighet och nytänkande. En arbetsplats där det finns mod att pröva nya arbetssätt och där din kompetens och ditt ledarskap gör skillnad. Tydligt politiskt stöd och ett nära samarbete med engagerade kollegor i både förvaltning och nämnd. Möjlighet till kompetensutveckling och ledarstöd. En organisation med korta beslutsvägar och närhet till både kollegor och invånare. Vill du göra skillnad och bidra till ett tryggt och hållbart samhälle? Då är du välkommen att söka tjänsten som socialchef i Malå kommun.
Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.Jobba i Ekerö kommun Vill du arbeta strategiskt och långsiktigt med en av våra mest prioriterade samhällsfrågor – och samtidigt få stora möjligheter att påverka? Då kan detta vara rollen för dig. Som beredskaps- och säkerhetschef i Ekerö kommun får du en nyckelroll i att utforma och driva ett av kommunen prioriterade utvecklingsområden – med mandat att forma arbetssätt och påverka inriktningen framåt. Du arbetar nära kommunens ledning i en organisation som har både höga ambitioner och korta beslutsvägar. Här slår du inte i taket – här gör du skillnad på riktigt. Vi är en växande kommun med stark framtidstro och en unik geografisk placering i Mälaren. I Ekerö finns engagemang, vilja och mod att tänka nytt. Här är det enkelt att samarbeta, vi har nära till varandra och vi gillar att få saker att fungera – tillsammans. Välkommen till en roll med stor betydelse, där du får vara med och bygga vår gemensamma motståndskraft inför framtiden. Mer om rollen Som beredskaps- och säkerhetschef har du ett övergripande ansvar för att leda, samordna och utveckla kommunens strategiska arbete inom civil beredskap och säkerhet. Du arbetar tillsammans med säkerhetsenhetens tre medarbetare i nära samarbete med kommunens kärnverksamheter samt lokala externa aktörer. Rollen kräver god förståelse för kärnverksamhetens förutsättningar, ett lyhört och tydligt arbetssätt samt en stark pedagogisk förmåga och naturlig fallenhet för samarbete och relationsbyggande. Du behöver kunna arbeta både kortsiktigt och långsiktigt och ha erfarenhet av att metodiskt stärka organisationens robusthet och motståndskraft utifrån aktuellt läge. Tjänsten är placerad inom kommunledningskontorets stab. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Aktivt delta i arbetet med att sätta en strategisk inriktning för kommunens arbete med civil beredskap på kortare och längre sikt. • Samordna och driva kommunens arbete i linje med beslutad inriktning. • Leda och utforma utvecklingsinsatser för att stärka kommunens beredskap, samt driva och genomföra analyser, utredningar och förmågehöjande aktiviteter. • Personal- och arbetsledningsansvar för medarbetare inom säkerhetsenheten. • Säkerställa en välfungerande TiB-organisation och särskild organisation för hantering av samhällsstörningar. • Ansvara för omvärldsbevakning och analys av rådande omvärldsläge. • Deltaga i och utveckla relevanta samverkansstrukturer. Kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi att du har: • En relevant akademisk utbildning, exempelvis inom krisberedskap, statsvetenskap eller motsvarande. • Har eller har haft en roll med personalansvar eller arbetsledande funktion. • Flerårig erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete inom civil beredskap. • Erfarenhet av att planera och leda workshops samt genomföra utbildningar. • God kännedom om kommunens ansvar inom civil beredskap. • Erfarenhet av att bryta ner övergripande mål och strategier till insatser och uppdrag. Meriterande: • Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Personliga egenskaper Som person har du ett starkt helhetsperspektiv, är utvecklingsinriktad och har förmågan att driva arbetet framåt genom kreativitet och nyfikenhet. Du har en långsiktig strategi, hög ambitionsnivå och ser vikten av att följa upp och justera insatser över tid. Du är trygg och självständig, med förmågan att prioritera och behålla lugnet i pressade situationer. Dina kollegor beskriver dig som kommunikativ, samarbetsinriktad och inspirerande, med en genuin vilja att göra skillnad på riktigt. Ansök nu! Redo för nästa spännande steg i karriären? Om du vill kombinera ditt professionella kunnande med ett meningsfullt uppdrag i en kommun med framtidstro, ser vi fram emot att höra från dig. I denna rekrytering samarbetar Ekerö kommun med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare, Rutger Carlheim-Gyllenskiöld, Executive Recruitment Consultant - Jefferson Wells Anna Arborelius, Executive Recruitment Consultant - Jefferson Wells. Tillträde: Efter överenskommelse Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidare Så tar du dig till Ekerö kommun En anställning som Beredskaps- och säkerhetschef till Ekerö kommun, kan innebära placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med grund- och personutredning samt registerkontroll kan komma att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Om Ekerö kommun Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser. Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina. Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt. Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post. Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
CBRE Global Workplace Solutions is a leading global provider of Integrated Facilities and Corporate Real Estate management. The Site Lead will be responsible for leading the delivery of IFM services for our client. As the Site Lead, you will provide direct leadership to the operational FM team and create an environment of accountability to provide facilities management services across the site. You will interface with different groups across the organization to ensure timely and seamless delivery. The Site Lead will respond to a wide variety of on-site requests, providing proactive, knowledgeable, engaged service, while creatively exceeding expectations. YOUR RESPONSIBILITIES * Ensure the overall performance of the contract and required deliverables including contract compliance, performance management against KPI's, experience delivery, cost savings initiatives, and customer satisfaction. * Enabling experiences in the workplace ensuring client experience expectations, and support campaigns and programs across the site * Enable your team to deliver on their duties to exceed client expectations * You will collaborate with senior leaders and are the eyes and ears on the ground advocating for the workplace of the future and collecting insights to drive innovation and experiences. * Provide coaching, operational expertise and solutions * To ensure the successful implementation in the country of initiatives and programs including savings program, energy program, HSSE, playbooks, training & development, and succession planning. * To have a strong analytical and problem-solving approach applying value creation / innovation across FM services / supply chain. * To work in demanding environments, managing change, multiple projects and deadlines. * To establish effective business relationships with the local customers, and to interact with client personnel at all levels - Balance response to their needs whilst delivering CBRE commercial requirements. * Present client reports according to the schedule agreed with the customer. * Participate and contribute to the overall service and financial performance of CBRE. * Prepare country annual facilities management budgets and proactively manage the total facilities expenditure vs. budget. Experience of financial management is essential * Ability to review and analyze complex financial / business reports / data and generate innovative solutions / corrective action plans. * Accountable for the health, safety, security & environmental aspects of the delivery of facilities management. * Ensure that Facilities activities and procedures adhere to applicable laws, policies, and best practice guidelines. Day-to-day Facilities Management * Overall responsibility for the site FM services ensuring all services is delivered to the required services levels. * Be the liaison with the Landlord on the provision of the Landlord services, site changes and updates and any future projects. * Overall responsibility for the co-ordination and the logistics of the goods in and out service * Responsible for the CBRE EHS processes and procedures for the site always including reporting all near misses, incidents and accidents, delivering permit to work system for facilities and event suppliers and escalating any EHS concerns. * Report, manage and follow up on work orders, ensuring these are completed within the response and completion SLA and that of the team. * Complete the weekly, monthly site reports including the reporting of key data matrices such as waste reporting, CMMS stats, etc * Manage the supply partner management process through site inspection and monthly meetings Customer Focus * Overall responsibility for the delivery of a seamless, delightful, and superior welcome, workday, and departure experience for all building users. * Own the relationship with the client's teams to proactively communicate and prepare for all site events for our FM scope, including anticipating and addressing concerns to ensuring events operate without incident. * Consistently creating new opportunities or finding new innovations to bring delight into the facilities through engagement, events, and surpassing the expected. * Ensures that pertinent and on-brand communications are proactively crafted, posted, and distributed, as appropriate. * Serves as the connective tapestry across employee experience * Manages all purchasing and financial requirements for the facilities linked to scope of work YOUR QUALIFICATIONS * Demonstrate strong leadership qualities to drive the performance across this expanding business and team. * Ability to manage direct reports and corresponding teams. * Proven experience managing P&L and all associated financial processes * Considerable experience in Facilities Management with engineering or hospitality background is preferred. * Recognized commitment to Guest Service and exceeding guest expectations. * Good customer-facing skills * Demonstrated capacity to use curiosity to find opportunities to create amazing outcomes * Strong Technical knowledge / background. * Awareness of workplace Health & Safety * Business proficient in English * Excellent written and oral communication skills with the ability to write reports, analyze, and interpret complex business documents. * Self-motivation and organizational skills with the initiative and ability to complete projects in a timely manner and proven ability to work under pressure. * An operational knowledge and proficiency in Microsoft Office suite (Word, Excel, PowerPoint) and other management systems.
Nu söker vi en Butikschef till KICKS i Eskilstuna, Cityhuset! Brinner du för ledarskap och tror på att engagerade medarbetare är vägen till framgång? Har du dessutom ett affärsmässigt tänk och ett hjärta som klappar för service i världsklass? Då kan du vara den vi söker! Vår vision är att varje KICKS-butik ska vara den ultimata skönhetsdestinationen. Därför söker vi dig som har ett stort intresse för affären och som drivs av att se ditt team lyckas – både med försäljning och i sin personliga utveckling. Om rollen Som butikschef är du en tydlig, närvarande och coachande ledare. Du är en naturlig del av det säljande teamet och leder genom att vara operativ på butiksgolvet. Ditt ansvar: • Skapa en köpupplevelse i Top Class Service-klass för varje kund • Säkerställa att kampanjer och aktiviteter genomförs enligt marknadsplan • Följa upp och nå butikens mål, nyckeltal och budget • Arbeta aktivt med coachning och feedback, Schemaläggning, Medarbetarsamtal och teammöten, Mål- och resultatuppföljning Vem vi söker Vi letar efter en ambitiös, professionell, energisk och strukturerad ledare som vill ta KICKS Eskilstuna till nästa nivå. Du: • Är engagerad och motiverande – en förebild i alla lägen • Trivs i ett högt tempo och i ett dynamiskt företag • Motiveras av att se andra lyckas och utvecklas • Har ett genuint intresse för skönhet, försäljning och ledarskap Vi ser att du har: • Tidigare erfarenhet som butikschef eller liknande roll i detaljhandeln • Fullt budget- och personalansvar i tidigare tjänst • Erfarenhet av att coacha säljteam mot höga mål • God förståelse för detaljhandelsavtalet • Systemvana, gärna inom Office 365 • Tillgänglighet som ledare – du är närvarande för ditt team • Ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider – vi ser att du arbetar minst en kväll i veckan samt minst en helg i månaden. Vad KICKS erbjuder dig: • Möjlighet att utveckla dig som ledare • Påverka och leda utvecklingen av både butik och medarbetare • Tillgång till utbildningar från våra många samarbetspartners • En arbetsplats som värdesätter mångfald, jämlikhet och inkludering Övrigt Tjänsten är en heltidstjänst, med tillsvidareanställning och tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. I denna rekrytering samarbetar KICKS med Retail Recruitment. Har du frågor? Välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson. Vi intervjuar löpande – varmt välkommen med din ansökan redan idag! KICKS är Nordens ledande skönhetsaktör och är en del av Matas Group A/S. KICKS erbjuder ett holistiskt skönhetskoncept med makeup, doft, hudvård och hårvård. Med professionella skönhetsexperter och en unik omnikanal-modell erbjuder KICKS personlig service, vägledning och inspiration. KICKS har ca 230 butiker i Sverige, Norge och Finland samt e-handel på varje marknad. Vårt syfte inom Matas Group är att vi ska skapa förutsättningar för "beautiful lives". För oss handlar "beautiful" om mycket mer än bara utseende; det omfattar välmående, glädje, frihet, identitet, personlig utveckling och gemenskap. Vi önskar bygga livslånga relationer med våra kunder och vill vara relevanta och till nytta varje dag. Result, Relations & you är värderingar som präglar vårt arbete och allt vi gör.
Vill du bli butikschef? Kickstarta din karriär genom ett av Sveriges bästa utbildningsprogram för ledarskap inom retail! Genom JYSKs butikschefsprogram driver du din egen butik efter 10 månader. VAD VI ERBJUDER DIG Möjligheten att driva din egen JYSK-butik efter 10 månaders betald utbildning. Ett utbildningsprogram som ger dig alla verktyg du behöver för att driva en JYSK-butik. Erfarna retail- och HR-proffs som coachar dig under hela programmet. VAD PROGRAMMET INNEBÄR Vårt butikschefsprogram består av en vinnande kombination av praktisk erfarenhet och teoretisk kunskap. Du får erfarenhet från butiksdrift genom arbete i butik. Du får fem veckors teoretisk utbildning, fördelade över de tio månaderna, på vårt träningscenter i Nässjö. Modulerna består av scenarion och rollspel, grupparbete och teambuilding. Allt med målet att du ska kunna driva din egen butik efter 10 månader. Lär dig mer om JYSK Butikschefstrainee-programmet och träffa några av våra Butikschef Trainees här. VAD DU SKA BIDRA MED Erfarenhet av att leda, motivera och utveckla medarbetare. Engagemang för din egen utveckling. Resultatdriv. Du älskar att sälja och är dessutom en riktigt skicklig säljare. Du trivs med fysiskt arbete. Du tycker om att vara ledig en dag mitt i veckan och är redo för kunderna och ditt team under helgen. Pipeline för butiken i Norrtälje och Östhammar REKRYTERINGSPROCESSEN I SVERIGE: Vi behandlar ansökningar löpande och slutför rekryteringen när vi har hittat rätt kandidat. Vi genomför alltid intervjuer och du kan förvänta dig att genomföra tester och/eller en videointervju, där vi ser fram emot att höra varför du passar bra för jobbet. OM OSS Vi tror på att våra anställda är nyckeln till vår framgång. Det är därför vi strävar efter att erbjuda utveckling och möjligheter att växa inom JYSK, och vi är även stolta över att belöna engagemang och en bra insats bland våra medarbetare. På JYSK tror vi att en stor blandning av kompetenser, talanger och unika personligheter gör oss till ett starkare team. Därför ser vi fram emot just din ansökan. Har du särskilda behov som kräver anpassning i rekryteringsprocessen? Hör av dig till oss på [email protected].
Nu söker vi en Butikschef till KICKS i Eskilstuna, Cityhuset! Brinner du för ledarskap och tror på att engagerade medarbetare är vägen till framgång? Har du dessutom ett affärsmässigt tänk och ett hjärta som klappar för service i världsklass? Då kan du vara den vi söker! Vår vision är att varje KICKS-butik ska vara den ultimata skönhetsdestinationen. Därför söker vi dig som har ett stort intresse för affären och som drivs av att se ditt team lyckas – både med försäljning och i sin personliga utveckling. Om rollen Som butikschef är du en tydlig, närvarande och coachande ledare. Du är en naturlig del av det säljande teamet och leder genom att vara operativ på butiksgolvet. Ditt ansvar: • Skapa en köpupplevelse i Top Class Service-klass för varje kund • Säkerställa att kampanjer och aktiviteter genomförs enligt marknadsplan • Följa upp och nå butikens mål, nyckeltal och budget • Arbeta aktivt med coachning och feedback, Schemaläggning, Medarbetarsamtal och teammöten, Mål- och resultatuppföljning Vem vi söker Vi letar efter en ambitiös, professionell, energisk och strukturerad ledare som vill ta KICKS Eskilstuna till nästa nivå. Du: • Är engagerad och motiverande – en förebild i alla lägen • Trivs i ett högt tempo och i ett dynamiskt företag • Motiveras av att se andra lyckas och utvecklas • Har ett genuint intresse för skönhet, försäljning och ledarskap Vi ser att du har: • Tidigare erfarenhet som butikschef eller liknande roll i detaljhandeln • Fullt budget- och personalansvar i tidigare tjänst • Erfarenhet av att coacha säljteam mot höga mål • God förståelse för detaljhandelsavtalet • Systemvana, gärna inom Office 365 • Tillgänglighet som ledare – du är närvarande för ditt team • Ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider – vi ser att du arbetar minst en kväll i veckan samt minst en helg i månaden. Vad KICKS erbjuder dig: • Möjlighet att utveckla dig som ledare • Påverka och leda utvecklingen av både butik och medarbetare • Tillgång till utbildningar från våra många samarbetspartners • En arbetsplats som värdesätter mångfald, jämlikhet och inkludering Övrigt Tjänsten är en heltidstjänst, med tillsvidareanställning och tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. I denna rekrytering samarbetar KICKS med Retail Recruitment. Har du frågor? Välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson. Vi intervjuar löpande – varmt välkommen med din ansökan redan idag! KICKS är Nordens ledande skönhetsaktör och är en del av Matas Group A/S. KICKS erbjuder ett holistiskt skönhetskoncept med makeup, doft, hudvård och hårvård. Med professionella skönhetsexperter och en unik omnikanal-modell erbjuder KICKS personlig service, vägledning och inspiration. KICKS har ca 230 butiker i Sverige, Norge och Finland samt e-handel på varje marknad. Vårt syfte inom Matas Group är att vi ska skapa förutsättningar för "beautiful lives". För oss handlar "beautiful" om mycket mer än bara utseende; det omfattar välmående, glädje, frihet, identitet, personlig utveckling och gemenskap. Vi önskar bygga livslånga relationer med våra kunder och vill vara relevanta och till nytta varje dag. Result, Relations & you är värderingar som präglar vårt arbete och allt vi gör.
Gruppträningskoordinator (GTK) till distrikt Jönköping Vill du vara med och utveckla framtidens gruppträning hos Nordic Wellness? Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 350 klubbar, flera padelanläggningar och över 500 000 medlemmar. Vi erbjuder träning och välmående för alla åldrar – med hög kvalitet, stort hjärta och starkt driv. Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla vår gruppträning som Gruppträningskoordinator (GTK) i vårt distrikt i Jönköping. Din roll som GTK Som Gruppträningskoordinator är du navet för gruppträningen i ditt distrikt. Du ansvarar för att utveckla, koordinera och kvalitetssäkra utbudet på ca 13 klubbar – alltid med träningsglädje och medlemsupplevelse i fokus. Du arbetar nära distriktschef, platsansvariga och instruktörsteamet i ditt distrikt och är samtidigt en del av vårt nationella GTK-nätverk. Tillsammans lyfter vi gruppträningen till nya nivåer. Ditt ansvarsområde: Säkerställa och utveckla kompetensen hos våra instruktörer Optimera scheman utifrån medlemsbehov och kostnad Rekrytera, introducera och utveckla nya gruppträningsinstruktörer Vara kontaktperson för våra gruppträningsleverantörer Ansvara för Barn- och ungdomsträning i distriktet Planera och genomföra personalmöten och instruktörsevent Omvärldsbevaka trender och nyheter i branschen Hålla och arrangera utbildningar inom våra koncept Ansvara för HLR-utbildning inom distriktet Vara operativ och synlig i verksamheten – du jobbar nära våra klubbar Om tjänsten Tjänstgöringsgrad: 100 % Arbetstider: Dagtid med två kvällar/vecka samt var fjärde helg Placeringsort: Du arbetar ute på klubbarna i ditt distrikt Rapporterar till: Distriktschef Vem söker vi? Vi söker dig som: Har en bakgrund inom gruppträning och friskvård Har erfarenhet av ledarskap och teamutveckling Är strukturerad, självgående och lösningsorienterad Trivs med att vara operativ, synlig och närvarande i en fartfylld miljö Är utåtriktad, kreativ och en stark kommunikatör Har god lokalkännedom i distriktet (meriterande) Har B-körkort (krav – då resor mellan klubbar ingår) Vad erbjuder vi? Hos oss får du: En inspirerande roll med stort eget ansvar En chans att utveckla gruppträningen på riktigt Ett team där vi jobbar enligt våra värdeord: FUN MOVEMENT STRONG TOGETHER Möjligheten att vara med och forma något stort i ett företag som växer Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Bakgrundskontroll: Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Start: Enligt överenskommelse Sök idag! Urval och intervjuer sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig och kanske välkomna dig till vårt GTK-team på Nordic Wellness!
På Stenungsbaden Yacht Club söker vi nu en köksmästare som vill ta en nyckelroll i en spännande tillväxtresa. Vi står inför en ny fas med stora ambitioner – och du kommer spela en central roll i vår utveckling. Som köksmästare ingår du i hotellets ledningsgrupp och är med och formar framtiden för hela destinationen, inte bara köket. Här får du chansen att kombinera din passion för gastronomi med ett modernt och inkluderande ledarskap, i en miljö som bokstavligen andas hav, energi och upplevelser. Varför välja oss? Vi är inte bara ett hotell – vi är en plats att längta till, en livsstil och en upplevelse. Med ett unikt läge vid havet, ett marint koncept och en stark känsla av gemenskap skapar vi minnesvärda stunder för våra gäster – och för vårt team. Hos oss får du: • En strategisk roll i ledningsgruppen där du får vara med och fatta beslut som påverkar hela verksamheten. • En vardag i ständig utveckling – vi är nyfikna, förändringsbenägna och redo att växla upp. • Ett kök att forma – här finns utrymme att sätta din prägel på menyer, koncept och upplevelse. • Ett starkt team att leda och utveckla, i nära samarbete med hotellets andra avdelningar. • En genuin arbetsplats där vi bryr oss om varandra och våra gäster – på riktigt. • En miljö som inspirerar – havet, naturen och skärgårdsluften är alltid närvarande. Vem hoppas vi att du är? Du är en trygg, inspirerande och närvarande ledare som älskar att arbeta i driften – mitt i pulsen, nära teamet och gästerna. Du har ett stort hjärta för mat, människor och upplevelser, och du får energi av att coacha andra till att växa. Vi tror att du: • Är passionerad, prestigelös och nyfiken. • Har god erfarenhet av att leda team inom restaurang/kök. • Är kommunikativ, lyhörd och tydlig i ditt ledarskap. • Har stark ekonomisk förståelse och är trygg i att ansvara för budget, resultat och personal. • Brinner för kvalitet, hållbarhet och utveckling. • Trivs med att tänka nytt, ta initiativ och arbeta lösningsorienterat. • Förstår vikten av samarbete över avdelningsgränser. • Är flexibel vad gäller arbetstider – kvällar och helger är en naturlig del av jobbet. Ditt uppdrag hos oss Som köksmästare kommer du att: • Leda och utveckla köksteamet för att nå uppsatta mål. • Arbeta operativt i driften och vara en närvarande förebild. • Skapa menyer som speglar vårt koncept, vår miljö och våra gästers förväntningar. • Säkerställa effektiva arbetsrutiner och högsta kvalitet i allt vi gör. • Ansvara för budget, kostnadskontroll och lönsamhet inom köket. • Aktivt bidra till att skapa en hållbar, välmående och engagerande arbetsmiljö. • Vara en viktig röst i ledningsgruppen och bidra till hotellets helhetsutveckling. Om tjänsten • Omfattning: 100% tillsvidareanställning • Provanställning: 6 månader • Tillträde & lön: Enligt överenskommelse Är det dig vi söker? Vill du ta nästa kliv i din karriär, i en miljö som är lika levande som inspirerande? Har du viljan att påverka och förmågan att leda andra mot ett gemensamt mål? Då hoppas vi att du söker. Välkommen till Stenungsbaden Yacht Club – där varje dag är ett äventyr och varje måltid en upplevelse.
Arbetsbeskrivning TIP Group – one of the world’s leading providers of leasing, rental and maintenance solutions for heavy commercial vehicles – is looking for a results-oriented and commercially focused Country Sales Director to lead our Swedish operations. Based in Helsingborg, you will hold full sales responsibility for the Swedish market and play a key role in driving profitable growth in a strategically important country. The Role As Country Sales Director, you will take ownership of sales performance, market expansion and customer development in Sweden. You will lead and coach a team of experienced sales professionals and work closely with our largest customers to build strong, long-term relationships. You will also identify new business opportunities both within our core offering and in emerging segments, including new business areas such as waste truck leasing. Sweden is a growing and competitive market for leasing, with increasing demand for flexible and cost-efficient fleet investments. TIP highly values working closely with our customers to provide the best tailored solutions, at competitive prices. With access to a vast and diversified product portfolio including trucks, trailers, and specialized body builds we are uniquely positioned to meet diverse customer needs without being dependent on a single supplier. Key responsibilities: •Full sales ownership for the Swedish market •Develop and execute a national sales strategy aligned with TIP’s regional and global goals •Grow revenue and improve margins through proactive sales management •Lead, support and develop the Swedish sales team •Build strong, trust-based relationships with key customers and partners •Follow up on customer development and continuously improve solution offerings •Identify and develop new business areas and customer segments •Collaborate across functions to ensure operational excellence •Monitor market trends, competitor activities and regulatory developments Din Profil Your Profile We are looking for an experienced commercial leader with a strong background in B2B sales and business management. You understand the dynamics of the leasing and transport sector and have the ability to drive both growth and profitability through strategic sales execution and relationship-building. You likely bring: •Proven experience from senior sales leadership roles with full sales responsibility •Background in leasing, transport, financial services or related sectors •Strong business acumen with a track record of delivering profitable growth •Excellent leadership and coaching skills – with the ability to drive performance •A consultative, customer-centric sales approach •Fluent communication skills in Swedish and English Om företaget About TIP Group TIP Group is a global leader in trailer and truck leasing, rental and maintenance. With over 100,000 assets in our fleet, 3,000+ employees, and operations in 17 countries, we serve thousands of customers across Europe. Our solutions are designed to maximize uptime, improve cost-efficiency, and enable flexible transport operations in a rapidly changing market. We Offer •A senior management role with full business responsibility in Sweden •A competitive salary and performance-based bonus •Company car, pension and additional benefits •Strong international support and a well-established brand •The opportunity to shape growth in a dynamic and expanding market Kontaktuppgifter Contact and application In this recruitment, TIP Group is partnering with AutoExecutive. For further information, please contact: Rebecka Fihn – [email protected] / Clemens Döring – [email protected] Interviews are held on a rolling basis. We look forward to hearing from you.
Välj ett jobb för att visa detaljer