Enhetschef LSS
Sandvikens kommun
Chefer inom äldreomsorg

I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fem verksamhetsområden. Dessa är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri, HSL och korttidsboenden samt ledningsstöd. Ledningsgruppen för verksamhetsområdet LSS/Socialpsykiatri utökas nu med en enhetschef - välkommen med din ansökan! Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - semesterväxling - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef har du resultatansvar för verksamhet, medarbetare och ekonomi. Du ansvarar för att leda, samverka och utveckla verksamheten inom givna ramar och för att nå uppsatta mål. Det är av stor vikt att du har förmåga att skapa ett gott samarbete genom tillit och engagemang. Vi förväntar oss att du kan coacha och leda förändring och utveckling inom din enhet. I samverkan med andra professioner arbetar vi tillsammans för att ge en god vård och omsorg för våra kommuninvånare. Du kommer med ditt engagemang och din kreativitet tillsammans med medarbetare skapa en meningsfull vardag för våra omsorgstagare. Du är ansvarig för gruppbostäder och för ett antal omsorgstagare med personlig assistans i ordinärt boende. Du kommer att ingå i ett team bestående av enhetschefer som har ansvar för verkställighet av bostad med särskild service, boendestöd, daglig verksamhet och personlig assistans enligt LSS i Omsorgsförvaltningen. Teamen har ett gott arbetsklimat och arbetar nära tillsammans. Känner du att detta låter som en verksamhet du vill vara en del av? I så fall är du varmt välkommen att söka till oss. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har för uppdraget lämplig högskoleutbildning och erfarenhet inom området funktionsnedsättning. Du har kunskap och erfarenhet inom ekonomi, personaladministration, IT och är väl förtrogen med de lagar och föreskrifter som styr verksamheten. Det är meriterande att du har ledarerfarenhet och att du har erfarenhet av att arbeta med människor. Du har lätt för att samarbeta, är självständig, flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter samt har en god förmåga att prioritera och organisera dina arbetsuppgifter. Du har förmåga att skapa delaktighet och en kreativ och öppen dialog. Genom ditt engagemang får du med dig och lyfter dina medarbetare och motiverar dem att arbeta utifrån verksamhetens och den enskildes behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

23 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Vi söker en chef för vår nya avdelning Teknik, Process och Miljö
Vingåkers kommun
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Sörmland Vatten och Avfall AB ansvarar för att producera och leverera dricksvatten av god kvalitet, omhänderta och rena avloppsvatten samt ta hand om hushållsavfall på ett ansvarsfullt sätt. Vi tar tillvara på våra restprodukter genom att producera och leverera klimatvänlig biogas samt återföra växtnäring till produktiv åkermark. För en hållbar samhällsutveckling arbetar vi resurseffektivt och kretsloppsanpassat med service och miljö varje dag. Det gör vi för dig som bor i, verkar i eller besöker vår region även kallat Sörmlands hjärta. Vi ägs av de tre kommunerna Flen, Katrineholm och Vingåker. Läs gärna mer om oss på www.sormlandvatten.se. ARBETSUPPGIFTER Som avdelningschef får du ett helhetsansvar för att samordna, prioritera och utveckla arbetet inom teknik, miljö och process. Du leder ett team av specialister och arbetar nära både drift, projekt och ledning. Ditt uppdrag är att skapa struktur, driva utveckling och säkerställa att vi möter framtidens krav på vattenkvalitet, miljö och teknisk effektivitet. Dina huvudsakliga ansvarsområden: • Leda och samordna uppdrag från VA-verk, drift och projekt. • Ansvara för uppföljning och analys av vattenkvalitet och miljökrav (inkl. HACCP och Revaq). • Stötta drift- och underhållsorganisationen med teknisk kompetens och processoptimering. • Delta i och leda projekt och utredningar inom VA KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen som avdelningschef för Teknik, Miljö och Process behöver du vara en trygg och inspirerande ledare med förmåga att skapa struktur i en komplex vardag. Du kommer att arbeta nära både specialister och driftpersonal, vilket ställer höga krav på din kommunikativa förmåga och ditt ledarskap. Vi ser att: • Du har en naturlig förmåga att leda, motivera och skapa engagemang i din grupp. • Du är tydlig i din kommunikation, lyhörd för andras perspektiv och van att fatta beslut som driver verksamheten framåt. • Du är trygg i dig själv och har god självkännedom. Du hanterar utmaningar med lugn och reflekterar över både egna och andras beteenden för att skapa en konstruktiv arbetsmiljö. • Du trivs i en dynamisk miljö där förutsättningarna kan förändras. • Du har lätt för att anpassa dig och ser förändring som en möjlighet till utveckling. • Du har förmågan att hålla fokus och driva långsiktiga processer i mål, även när det krävs tålamod och uthållighet. Du ger inte upp vid motgångar utan hittar nya vägar framåt. • Du bygger starka relationer både inom och utanför din avdelning. Du är prestigelös, inkluderande och ser värdet i att arbeta tillsammans för att nå gemensamma mål. Vi ser det som ett extra plus om du är en strukturerad person som gillar att skapa ordning och reda, och som har ett öga för att utveckla effektiva arbetssätt. Krav: • Eftergymnasial utbildning i form av högskola/universitet/YH eller motsvarande kompetens. • Dokumenterad erfarenhet av ledarskap. • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. • God datorvana, särskilt i Office-paketet. • B-körkort. Meriterande: • Utbildning inom VA, teknik eller process. • Erfarenhet från VA-branschen eller processindustri. • Erfarenhet av projektledning. • Kurser inom Ledarskap/beteendevetenskap/pedagogik ÖVRIGT Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

23 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Security Manager | EY Nordics | Stockholm
Ernst & Young AB
Övriga administrations- och servicechefer

The opportunity In EY, we aim to create a Better Working World and lead the Future of Work. A vital part of this mission is enhancing our unique Workplace Experience for employees and guests while ensuring safety and transparency regarding potential risks. We prioritize the security of our people and the confidentiality of client data with robust security measures in place. The Security Manager will play a crucial role in our Workplace Experience leadership team in the Nordics, overseeing security for over 9,500 EY employees across 110 offices in four countries. This position supports our commitment to providing the best Workplace Experience (WX) to empower our people in serving clients effectively. As a global pilot within EY, we strive to be the best among professional service firms. The Security Manager will report to the Nordic Head of Workplace Experience Operations and collaborate with the European Centre of Excellence for physical security, Nordic Risk Management, and key internal stakeholders. Your key responsibilities As the Security Manager, you will oversee the following processes at a Nordic level within physical security: Risk Management: Identify, assess, and mitigate security risks to protect assets, employees, and information. Incident Response: Develop and implement incident response plans, leading the response to security incidents and emergencies. Managing Security Operations: Oversee security operations across multiple facilities, ensuring effective implementation and maintenance of security measures. Training and Awareness: Conduct security training and awareness programs to foster a security-conscious culture. Being responsible entails developing and maintaining concepts, policies, and guidelines, while driving activities that enhance awareness and behaviors among our people and leadership. Close coordination and stakeholder engagement are essential for success in our complex organization, and some travel may be required. Skills and attributes for success An education or equivalent experience at bachelor’s or master’s degree level 5+ years of relevant professional experience Project management skills and a results-oriented mindset Empathy and great stakeholder management skills Good communication skills in English and one of the Scandinavian languages (verbal and written) Ideally, you’ll also Have relevant training and certifications in the security space What we offer you At EY, we’ll develop you with future-focused skills and equip you with world-class experiences. We’ll empower you in a flexible environment, and fuel you and your extraordinary talents in a diverse and inclusive culture of globally connected teams. Learn more. Are you ready to shape your future with confidence? Apply today. The application deadline is August 15th, 2025. We will start the interviewing process after the application deadline due to summer vacations. Please submit your CV and cover letter online. For inquiries about the position, contact Thomas Forchhammer at [email protected], and for recruitment process questions, reach out to Simon Aspler at [email protected]. Note that a background check will be conducted as part of the recruitment process. At EY, we celebrate diversity and encourage applications from individuals of all backgrounds. If you have any questions, require assistance, or need adjustments to the recruitment process due to a disability, please don't hesitate to reach out to us at [email protected]. We are here to support you. EY | Building a better working world EY exists to build a better working world, helping to create long-term value for clients, people and society and build trust in the capital markets. Enabled by data and technology, diverse EY teams in over 150 countries provide trust through assurance and help clients grow, transform and operate. Working across assurance, consulting, law, strategy, tax and transactions, EY teams ask better questions to find new answers for the complex issues facing our world today.

23 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Enhetschef LSS och Medicinsk enhet
Dorotea kommun
Chefer inom hälso- och sjukvård

I Dorotea kommun får du både frihet och närhet. Friheten finns i vår vänliga vildmark med fjäll, sjö och skog. Närheten hittar du i vår gemenskap av välkomnande och hjälpsamma människor. Utmärkande för Dorotea är medborgarnas samhällsengagemang och vårt goda näringslivsklimat med hög andel egna företagare. Hos oss som arbetsgivare är beslutsvägarna korta och aktivt utvecklingsarbete ständigt pågående. Som anställd i vår organisation ingår i din roll att se helheten och att ta ansvar. I vår organisation erbjuds du en bredd av möjligheter att delta och att vidareutvecklas. Dorotea kommun är ett samiskt förvaltningsområde och kunskaper i samiska är meriterande inom vissa yrkesområden. Vi söker en engagerad och trygg ledare som vill utvecklas, utveckla och har en drivkraft till att leda medarbetare i en dynamisk arbetsmiljö. Under 2026 sker en testperiod på en omorganisation med en ny roll, en kombinerad chefsroll som enhetschef för både LSS och medicinska enheten. Låter det som ett uppdrag för dig? Beskrivning Din huvuduppgift som enhetschef är att ansvara för verksamheternas personal, arbetsmiljö och budget. Tillsammans med dina medarbetare arbetar ni strukturerat och målinriktat för att fortsätta att utveckla verksamheterna. Som enhetschef ingår att leda, stödja och kompetensutveckla dina medarbetare. Du förväntas bidra till god samverkan med fackliga organisationer samt andra interna och externa parter. Du kommer att ingå i Vård- och stödverksamheternas ledningsgrupp. Som enhetschef över två verksamheter kommer det finnas ett förutbestämt internt stöd i chefsarbetet som gör att arbetet med förändringen är hållbart. Arbetsuppgifter - personal-, arbetsmiljö-, verksamhets- och budgetansvar. - rekrytera, utveckla, kompetens försörja och motivera medarbetare. - leda och fördela det dagliga arbetet. - utveckla verksamheten med fokus på boende och vårdtagare. - leda arbetet utifrån gällande rutiner, riktlinjer och mål. Kvalifikationer Denna tjänst passar dig som är öppen för nytänkande och ser möjligheter. Du är en flexibel person som har lätt för att anpassa dig. Eftersom du ska leda två enheter med skilda regelverk, krävs god förmåga för att sätta sig in och tillämpa relevant lagstiftning. Det här är en tjänst för dig som har: - Erfarenhet av ledarskap, personalfrågor och verksamhetsutveckling. - Erfarenhet och/eller intresse av att arbeta med ny digital teknik. - Förmåga att driva igenom förändringar med goda resultat - Strategisk förmåga att se helheten, sätta mål och prioritera. - Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är meriterande med: - Akademisk utbildning inom socialt arbete eller motsvarande utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. - Chefserfarenhet från vård och omsorg. Goda kunskaper inom LSS, HSL och SoL lagstiftningar. - Erfarenhet om förändringsarbete. Som person... - Är du resultatorienterad och initiativtagande. - Har du förmåga till relations skapande, bjuder du in till dialog, skapar delaktighet och inspirerar i ett arbetsklimat präglat av kreativitet och innovativa lösningar. - Är du trygg, har självinsikt och mod att agera. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet Eftersom Dorotea kommun är ett samiskt förvaltningsområde ser vi det som meriterande om du har goda kunskaper i den sydsamiska kulturen och sydsamiska som språk Villkor Tidsbegränsad anställning om 1 år med möjlighet till förlängning. Vill du flytta till kommunen? Vid eventuell anställning hjälper vi till att hitta bostad. Dorotea kommun erbjuder friskvård på arbetstid en timme per vecka. Rekrytering sker löpande. Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes.

23 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Vikarierande butikschef till Ivanhoe i Gällstad
Ivanhoe AB
Chefer inom handel

Vikariat på heltid i ett år, med start i oktober + två månaders introduktion Just nu söker vi en vikarierande butikschef till vår Ivanhoe-butik i Gällstad. Butiken ligger ett stenkast från fabriken där våra ullplagg stickas och du kommer ha nära dialog med alla som jobbar där. Som butikschef blir du vårt ansikte utåt och den självklara stöttepelaren för både kunder och kollegor. Du ansvarar för den dagliga driften i butiken, leder personalen (en fast anställd och flera timanställda), gör scheman och håller ihop det mesta som rör vår försäljning – både i butik och online. I rollen ingår bland annat att: Sköta den dagliga driften och kundservice i butiken Ha personalansvar och lägga schema Kontrollera tidrapporter inför lön Skicka månadsrapporter (försäljning och lager) till Ivanhoe och SNÖ Ha övergripande ansvar för butikens mejl och telefon – även som kundservice för vår webbshop Packa webborder, hantera returer och kontakta posten vid behov Förbereda och genomföra lagerflytt mellan huvudlager och butik (ca två gånger per år) Beställa påfyllning av sålda varor via plocklistor i Garp Lägga grundordrar för nya kollektioner Rea ut tidigare kollektioner och ta in nytt Inköp av butiksmaterial, Hestra-handskar och SNÖ-smycken Godkänna fakturor Ansvara för inventering Meriterande: Erfarenhet av kassasystemet HiCore och/eller affärssystemet Garp. Vi söker dig som: Har erfarenhet av butiksarbete eller liknande serviceyrken Har vana av att leda och engagera andra Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Är självständig och gillar att lära sig saker Tjänsten är ett vikariat på heltid med arbetstider både vardagar och helger. Start i oktober, med introduktion under augusti–september. Det finns ev möjlighet till förlängning av tjänsten. Låter det här som något för dig? Skicka gärna in din ansökan – kanske blir du en del av vår Ivanhoe-familj under en tid där ullen, människorna och traditionen står i centrum. Har du frågor eller vill skicka en ansökan - gör det till: [email protected]

23 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Driftchef till samhällsviktiga kommunikationstjänster

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega! Vi söker nu en driftchef för samhällsviktiga kommunikationstjänster – en ledare som vill ta ansvar för och bygga upp driften av våra samhällskritiska tjänster och bidra till en robust och pålitlig kommunikationsinfrastruktur. Ledarskapet hos oss utgår från tillit, medmänsklighet och viljan att arbeta tillsammans. Vi utgår från att vi gör vårt bästa och vill varandra väl. Att agera i linje med det innebär att medverka till ökad trygghet och ett hållbart arbetsliv. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som driftchef och tillika biträdande verksamhetschef ansvarar du för verksamhet, personal och budget. Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp och bidrar till utveckling för såväl driftenheterna som hela verksamheten. Som driftchef har du personalansvar för de fyra enhetscheferna och ingår i verksamhetens driftorganistion. Som chef ansvarar du för att driva verksamhetens frågor på en strategisk och operativ nivå tillsammans med dina medarbetare och chefer. Du ska leda och styra med verksamhetens, avdelningens och myndighetens mål och medarbetar- och ledarkriterier som utgångspunkt. I din roll ingår samverkan både internt inom MSB och externt gentemot andra organisationer. Som driftchef ansvarar du för att bygga upp den operativa leveransen av våra samhällsviktiga kommunikationstjänster – med fokus på hög tillgänglighet, stabil drift och ett långsiktigt underhåll. Du leder arbetet med att planera, implementera och förvalta vår nätverksinfrastruktur, med målet att skapa en teknisk miljö som är robust, pålitlig och optimerad för prestanda. I din roll säkerställer du att våra kundåtaganden uppfylls på ett strukturerat, resurseffektivt och förutsägbart sätt. Du ansvarar för att rätt insatser prioriteras vid rätt tidpunkt, så att aktiviteter ger önskat resultat och motsvarar användarnas och samhällets behov. Ditt arbete är avgörande för att våra tjänster ska fungera när de behövs som mest. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - Relevant akademisk utbildning inom telekommunikation, IT, nätverksteknik eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - Minst 5 års erfarenhet av ledande roller inom drift och underhåll av större IT-miljöer eller telekommunikationsnät. - Erfarenhet av chefsrollen och erfarenhet att leda verksamhet och medarbetare. - Erfarenhet av att styra verksamhet mot uppsatta mål och inom ekonomiska ramar. - Kunskaper och erfarenheter om IT-säkerhet, kontinuitetsplanering, risk- och sårbarhetsplanering inkl. katastrofhantering. - God förmåga att obehindrat tala och skriva på svenska och engelska.  Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av säkerhetsskyddsarbete. - Erfarenhet av leverantörsstyrning. - Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet. - Erfarenhet av att leda andra ledare. Som chef och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterad, utvecklingsinriktad, coachande och dialoginriktad, har god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Vi söker en ledare som motiverar och förser sina medarbetare med de befogenheter som krävs för att nå uppsatta mål. Du har en naturlig förmåga att samordna grupper, skapa engagemang och delaktighet samt fungera som en tydlig referenspunkt i organisationen. Du är beslutsam och har kapacitet att fatta snabba och välgrundade beslut, även under press och i situationer med begränsad information. Vidare uppvisar du gott omdöme i såväl prioriteringar som kommunikation och agerande, och har förmågan att väga samman komplex information och olika hänsynstaganden för att fatta balanserade och långsiktigt hållbara beslut. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning med ett tidsbegränsat chefsförordnande på fyra år. Din placeringsort kommer att vara Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss Inom avdelningen cybersäkerhet och säkra kommunikationer finns verksamheten för samhällsviktiga kommunikationstjänster som ansvarar för säkra, skyddade och tillgängliga kommunikationstjänster till samhällsviktiga verksamheter. I verksamheten ingår utveckling, utbyggnad, förvaltning, drift och kundanslutning av Rakel (Radiokommunikation för effektiv ledning), SGSI (Swedish Government Secure Intranet) och WIS (Webbaserat Informationssystem). Enheten drift och nätövervaknings uppgift är att säkerställa drift och nätövervakning för stabil operativ leverans avseende tjänsteleveranser och systemen i produktion.  Vi erbjuder flera förmåner som till exempel möjlighet till friskvårdstimme, friskvårdsbidrag och förmånliga semestervillkor och pensionsavtal. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta verksamhetschef Ronny Harpe. Fackliga företrädare är Carl Önne (Saco-S), Jan Herremo (ST) och Ann-Britt Paradis eller Leif Fröhlen (Seko). Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240 (SEKO).  Urvalsarbetet planeras att starta under vecka 33-34.  Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti 2025.

22 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Enhetschef till Röntgen i Helsingborg
REGION SKÅNE
Chefer inom hälso- och sjukvård

Gör skillnad. Varje dag Vill du vara med och leda sjukvården i nordvästra Skåne mot fortsatt framgång? Vill du satsa på oss tillsammans med två erfarna, drivna och utvecklingsorienterade chefskollegor, då kan tjänsten som enhetschef till röntgen i Helsingborg vara något för dig! Röntgenenheten i Helsingborg är en kreativ, förändringsbenägen och dynamisk arbetsplats med en god gemenskap. Vi arbetar aktivt med utbildning och kompetensutveckling för att både attrahera och behålla vår kompetenta personal. Just nu är vi inne i en spännande utvecklingsresa där förbättringsarbete och visualisering av verksamheten får ta stor plats. I verksamhetsområdet diagnostik ingår de medicinska specialiteterna röntgen, klinisk fysiologi och nuklearmedicin. Röntgenverksamheten inom Skånes sjukhus nordväst bedrivs i Helsingborg, Ängelholm och Landskrona som tillsammans erbjuder tillgång till diagnostik under dygnets alla timmar. Här utförs ultraljuds-, datortomografi- och magnetkameraundersökningar, samt traditionella röntgenundersökningar. Röntgen i Helsingborg består till ca 60% av akut verksamhet. Det är en dygnet-runt verksamhet med totalt ca 90 engagerade medarbetare. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta som chef i Region Skåne: https://www.skane.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-oss/utvecklas-med-region-skane/arbeta-som-chef-i-region-skane/ ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef på röntgen i Helsingborg ansvar du för verksamhet, ekonomi och medarbetare samt för att driva utvecklingsarbetet på enheten framåt. Vi vill att såväl chefer som medarbetare är delaktiga i våra processer, vilket skapar ett medansvar och en ökad vi-känsla. Det är ett tredelat ledarskap och du kommer att vara chef över ca 30 medarbetare som består av röntgensjuksköterskor, undersköterskor och sekreterare. Din roll är att coacha och utveckla dina medarbetare samt organisera verksamheten på ett strukturerat och resurseffektivt sätt. I ditt ledarskap ser du verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv där du planerar och organiserar samt följer upp beslut och resultat. Arbetet innefattar samverkan med sektionschefer och övriga enhetschefer inom verksamhetsområdet och som ytterligare stöd i ditt arbete har du en ekonom och HR-specialist. Du är direkt underställd områdeschefen och ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp. Vidare ger vi dig goda utvecklingsmöjligheter till fortlöpande utbildningar inom chef- och ledarskap. Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag med stora möjligheter att växa och utvecklas tillsammans med oss! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har avslutad högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot hälso- och sjukvård eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av arbete inom sjukvården samt goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du är utbildad röntgensjuksköterska, samt har utbildning inom ledarskap och erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete. I rollen som chef är du modig, trygg och drivs av att leda och utveckla människor. Genom din goda kommunikativa förmåga skapar du delaktighet och förståelse hos medarbetarna för det arbete som ska genomföras. Du kan såväl leda som delta i förändringsprocesser och är den trygga punkt som dina medarbetare känner tillit till. Vi ser även att du är resultat- och målinriktad och kan arbeta långsiktigt. Därtill har du god vana av att fatta samt genomföra beslut och det är naturligt för dig att företräda verksamheten. Givetvis arbetar du efter Region Skånes värderingar. Då vi är måna om att hitta rätt person kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Intervjuer planeras att hållas 15/8 samt 18/8. ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Helsingborgs lasarett är en mångsidig arbetsplats med puls. Här bedriver vi akutsjukvård och specialistsjukvård dygnet runt. De flesta medicinska specialiteterna är representerade och det finns både intensivvård, förlossning och neonatalvård. Vi har även verksamhet på sjukhusen i Ängelholm och Landskrona. I Ängelholm utför vi en stor del av våra planerade operationer. Vi är en lärande organisation i ständig utveckling. Hos oss får du goda möjlighet att växa och bredda ditt perspektiv i tvärprofessionella samarbeten med kollegor från olika verksamheter. Möjligheterna att kombinera forskning med kliniskt arbete är mycket goda och spännande forskningsprojekt bedrivs inom flera områden. Vi har ett omfattande utbildningsuppdrag, hos oss genomgår många av morgondagens kollegor sin kliniska utbildning. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

22 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Ekonomichef till Bodens kommun
BODENS KOMMUN
Ekonomi- och finanschefer

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Nu söker vi en Ekonomichef som vill vara med och leda samt vidareutveckla Bodens kommun – och samtidigt bidra till ett hållbart Boden för kommande generationer. Vi erbjuder dig:  • Tillitsbaserat ledarskap och en öppen arbetskultur  • Nära samarbete med politiska beslutsfattare och engagerade kollegor  • Attraktiva förmåner och trygg anställning ARBETSUPPGIFTER Som Ekonomichef har du ett övergripande ansvar för kommunens ekonomi-, verksamhetsstyrnings- samt inköps- och upphandlingsområdet. Du leder en Ekonomiavdelning med centraliserade processer och verksamheten organiserad inom fyra olika enheter.  Ditt uppdrag handlar om att bidra till en långsiktigt hållbar ekonomi och en effektiv verksamhet för kommunen som helhet samt vara ett kvalificerat stöd till såväl kommunledning som politik. Du har det fulla ansvaret för avdelningens egen verksamhet, budget och personal. Som Ekonomichef kommer du bland annat att arbeta med:  • Säkerställa en effektiv finansförvaltning, ekonomistyrning, offentlig upphandling samt målstyrning som ger mesta möjliga nytta för medborgarna i kommunen. • Leda och utveckla avdelningens processer samt bidra till kommunövergripande utvecklingsarbeten. • Vara ett strategiskt stöd till ledning och förvaltningar samt bidra med ekonomiska analyser och beslutsunderlag. • Säkerställa att ärenden hanteras med hög kvalitet, transparens och i linje med politiska mål. • Ha många kontaktytor och delta i olika samverkansformer, både internt och externt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har:  • Civilekonomexamen eller annan akademisk examen med inriktning ekonomi. Alternativt har du annan akademisk utbildning i kombination med för tjänsten relevant yrkeserfarenhet  • Flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete från politiskt styrd organisation • Erfarenhet av ledarskap och att driva förändrings- eller utvecklingsarbete • God kommunikativ förmåga och vana att arbeta nära både verksamhet och ledning • Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift Du är en trygg och erfaren ledare som har med dig en bred och djup kompetens från tidigare roller. Du är van vid att arbeta med ett helhetsperspektiv där du framgångsrikt kombinerar strategiskt tänkande med operativt ansvar. Du ser de långsiktiga konsekvenserna av vad olika förslag kan medföra för både ekonomi och verksamhet. Genom ditt ledarskap skapar du engagemang och delaktighet, och du har en stark förmåga att styra mot gemensamma mål. Du drivs av att göra skillnad och att leda förändringsprocesser med tydlighet och fokus. Du är trygg i att fatta beslut om ekonomiska omprioriteringar när förutsättningarna förändras, och du leder verksamheten med stabilitet och lugn. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. • Följ oss gärna på Facebook och Instagram • När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. • Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.

22 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Enhetschef psykiatrisk öppenvård Karlstad, mottagning 4
REGION VÄRMLAND
Chefer inom hälso- och sjukvård

Vill du vara med och forma framtidens psykiatri i Värmland? Vi söker nu en enhetschef till vår psykiatriska öppenvård på Mottagning 4 i Karlstad – en nyckelroll i vårt verksamhetsområde vuxenpsykiatrin i Värmland. Låter det intressant? Kanske är du vår nya kollega! Vuxenpsykiatrin i Värmland Sedan årsskiftet 2025 är vuxenpsykiatrin i Region Värmland en samlad organisation för den specialiserade psykiatrin inom både öppen- och slutenvård i hela länet. Vi är ungefär 460 medarbetare som jobbar för att erbjuda vård i världsklass – från första samtal till behandling och uppföljning. I Karlstad finns tre (snart fyra!) öppenvårdsmottagningar, men vi finns också i Hagfors, Torsby, Arvika, Kristinehamn och Säffle. Vårt team består av läkare, psykologer, kuratorer, sjuksköterskor, psykoterapeuter, skötare, arbetsterapeuter och vårdadministratörer – alla viktiga kuggar i vår tvärprofessionella samverkan. Vad erbjuder vi dig som chef? Hos oss får du inte bara en tjänst – du får ett uppdrag med mening och möjlighet att göra verklig skillnad. Vi ser dig som en nyckelperson i vår utvecklingsresa, och därför vill vi ge dig de bästa förutsättningarna: - En intern utbildning för dig som chef, så du får möjlighet att växa in i rollen - Individuell handledning – så att du växer i rollen - Ett stöttande nätverk i form av en engagerad ledningsgrupp Dina arbetsuppgifter Som enhetschef ansvarar du för personal, arbetsmiljö, kvalitet, patientsäkerhet samt produktion och budget på din mottagning. I mottagningens uppdrag ingår att bedöma, utreda och behandla specialistpsykiatriska tillstånd. Du ansvarar för cirka 25 medarbetare samt personal under utbildning och din roll är att arbeta aktivt för att utveckla och bibehålla ett redan etablerat teambaserat arbetssätt. Du leder utifrån angivna mål och uppdrag, utifrån givna resurser och följer upp resultat, samt har ett utvecklande ledarskap som bidrar till motiverade och engagerade medarbetare. Som enhetschef är du underställd verksamhetschefen och ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp. Där förväntas du att tillsammans med verksamhetschef och kollegor leda och utveckla psykiatrin i Värmland. Du bidrar till att kunna se helhetsperspektivet för den psykiatriska vården i länet. I uppdraget ingår även samverkan med våra vårdgrannar. Vem söker vi? Vi söker dig som har ett tydligt och närvarande ledarskap utifrån kunskap inom specialistpsykiatri. Du är en kommunikativ och relationsbyggande ledare som är strukturerad och med god uthållighet. Du har förmåga att delegera och få medarbetarna att växa med de utmaningar sjukvården står inför idag och i framtiden. Du har relevant högskoleutbildning inom hälso- och sjukvårdsområdet gärna med inriktning psykiatri. Erfarenhet av psykiatrisk verksamhet är meriterande. Rollen innebär visst resande inom länet – så B-körkort är ett krav. Urval sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Vill du veta mer innan du söker? Hör av dig – vi berättar gärna mer om hur det är att jobba hos oss! Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

22 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Enhetschef till Ortopedteknik, Sundsvall/Örnsköldsvik
REGION VÄSTERNORRLAND
Chefer inom hälso- och sjukvård

Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Inom Länverksamhet Ortopedi ingår den ortopedtekniska avdelningen med verksamhet på sjukhusen i Sundsvall och Örnsköldsvik. Här arbetar ortopedingenjörer, ortopedtekniker, fysioterapeut och administratörer i nära samarbete för att skapa individuellt anpassade hjälpmedel som proteser, stödförband och ortopediska skor. Nu söker vi en enhetschef till oss på Ortopedteknik! Vi är en mindre, sammansvetsad enhet där yrkesgränser suddas ut för patientens bästa. Tillsammans utvecklar vi lösningar som förbättrar liv. Anställningen är en tillsvidareanställning i grundprofessionen och chefsförordnandet är tidsbegränsat med Regionens ledarskapspolicy som riktmärke. Som chef i Region Västernorrland företräder du arbetsgivaren och utövar ett ledarskap som har sin grund i god självinsikt och präglas av ärlighet, öppenhet, ansvarskänsla och personligt mod. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Enhetschef till Ortopedteknik, Sundsvall/Örnsköldsvik Arbetsuppgifter Som enhetschef leder du verksamheten tillsammans med biträdande enhetschef. Du har ett övergripande ansvar för personal, ekonomi, kvalitet och arbetsmiljö. Du arbetar både operativt och strategiskt, med särskilt fokus på: Kompetensförsörjning Interna processer Utvecklingsarbete. Du är direkt underställd verksamhetschefen och ingår i ledningsgruppen för Länsverksamhet Ortopedi. Du förväntas vara närvarande på båda orter och hantera personal på distans. Rollen innebär resor mellan Sundsvall och Örnsköldsvik. Vi erbjuder dig goda möjligheter till ledarskapsutveckling genom chefshandledning och regionens chefsutbildningar. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har en akademisk examen inom hälso- och sjukvård eller annan jämförbar högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för rollen Har erfarenhet av ledarskap Har god förståelse för fysisk arbetsmiljö och riskanalyser Det är meriterande om du Har gått någon form av ledarskapsutbildning Har erfarenhet av arbete i verkstadsmiljö Är legitimerad ortopedingenjör För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Stabil Ledarskap Beslutsam Samarbetsförmåga Kvalitetsmedveten Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland.  Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

22 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025