Vår kommun präglas av den välkända Gnosjöandan. Här finns entreprenörskap, hjälpsamhet och klurighet, som visar på att allt är möjligt. Familjeföretagandet finns i vårt DNA och barnen får testa att driva eget redan i skolan. På vår arbetsplats är kontaktvägarna korta, det finns en närhet som bara den lilla kommunen kan erbjuda. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete på en spännande plats. Här finns möjlighet till utveckling och nya modiga idéer. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten som livsmedelsinspektör i Gnosjö kommun innebär att du kommer ha ett spännande och varierande arbete. I arbetet som livsmedelsinspektör ingår att arbeta med både offentlig kontroll av livsmedelsföretag samt handläggning av inkommande livsmedelsärenden. Arbetet är omväxlande och innebär stort eget ansvar. Du ska själv kunna planera och genomföra tillsynsbesöken samt skriva beslut. Därtill ansvarar du även för viss tillsyn och kontroll enligt alkohollagen, och lagen om försäljning av vissa receptfria läkemedel. Arbetsuppgifterna innebär myndighetsutövning och du har kontakt med så väl andra myndigheter, verksamhetsutövare och privatpersoner. Du administrerar dina ärenden i vårt ärendehanteringssystem Lex och är föredragande i nämnd. Samhällsbyggnadsförvaltningen i Gnosjö har ett nära samarbete med grannkommunerna, och det kan i tjänsten även bli aktuellt att utföra arbetsuppgifter åt en grannkommun. Det kommer också finnas möjligheter att jobba med andra områden inom miljö- och hälsoskydd. Vi erbjuder en flexibel arbetsmiljö där vi försöker att anpassa arbetets innehåll utifrån dina tidigare erfarenheter och intressen. Det finns även möjlighet att arbeta delvis på distans, vilket ger dig friheten att planera din arbetsdag på ett sätt som passar dig. KVALIFIKATIONER Samhällsbyggnadsförvaltningen söker en positiv och serviceinriktad livsmedelsinspektör till vårt team. Du har en högskoleutbildning som miljö- och hälsoskyddsinspektör eller annan relevant utbildning. Det är meriterande om du har erfarenheter av liknande arbetsuppgifter och myndighetsutövning. Du har goda kunskaper i Livsmedelslagen, och har god förmåga att läsa och tolka lagtexter och domar. Du kan arbeta så väl självständigt som i grupp. Som person är du ansvarstagande, lösningsorienterad och initiativtagande med god samarbets- och serviceförmåga. Arbetet kräver att du är strukturerad och flexibel, så du kan organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Gott bemötande är viktigt i den här tjänsten och det är därför viktigt att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift på ett pedagogiskt sätt. Du har lätt för att möta människor och har förmåga att skapa förtroende. Samtidigt måste du vara trygg med att kunna ställa tydliga krav när det är befogat. Du har god datorvana och gillar att arbeta med människor. B-körkort krävs. Du är en viktig del av vår förvaltning, att du kan samarbeta och att du kan bidra till vårt positiva arbetsklimat är viktigt för oss. Vi lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gnosjö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen. Välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Gnosjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Som medarbetare på Domstolsverket har du möjlighet att aktivt bidra till utvecklingen inom hela Sveriges Domstolar, som utgörs av ett 80-tal domstolar, myndigheter och nämnder med omkring 7 000 medarbetare. På Domstolsverket arbetar cirka 400 medarbetare med att utveckla och stödja Sveriges Domstolar och huvudkontoret finns centralt i Jönköping, med lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och modern miljö. Vi erbjuder också möjlighet till distansarbete. Brinner du för hög service och samtidigt har förmågan och viljan att hitta tekniska lösningar på kundens problem? Trivs du att arbeta i en föränderlig miljö, då kan det här vara jobbet för dig! Om anställningen I rollen som tekniker i andra linjens IT-support kommer du ge snabb och effektiv support till våra användare inom Sveriges Domstolar. Arbetet är ansvarfullt och i denna roll är det viktigt att du har stor vilja att ta ansvar och lära dig nya saker. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera incident- och serviceärenden kring både mjuk- och hårdvara. Felsökning och felavhjälpning sker bl.a. via telefon och fjärrstyrningsverktyg. De supportärende som är mer komplexa utreder du vidare tillsammans med berörd expertkompetens. Till stöd i arbetet har du i första hand teamet för IT-support. Du och dina 3–4 kollegor jobbar under ledning av en teamledare. Arbetsuppgifterna är varierande över tid och det finns goda möjligheter att växa och utvecklas. Du kommer att fylla en viktig roll i arbetet med att förse Sveriges Domstolar med professionell service och stöd. Vilka är vi? Domstolsverkets IT-avdelning jobbar med moderna arbetssätt och tekniker för att lösa Sveriges Domstolars behov av digitalisering. Totalt är vi drygt 100 kollegor på avdelningen, som arbetar brett inom många olika områden. Vi bidrar med helhetssyn, innovation och kundfokus. I vårt engagemang ligger snabb rörlighet, tillgänglighet och samverkan för att nå resultat. Domstolsverket har en IT-miljö som består av ett antal standardsystem och många egenutvecklade webbapplikationer, både interna och e-tjänster. Våra egenutvecklade webbapplikationer är främst utvecklade med open source. Vi har all drift i egen regi med tillhörande infrastruktur inom Linux, Windows, nätverk, brandväggar och databaser. Vi hanterar också en PC-klientmiljö, Print och Mobiltelefoner för drygt 7 000 användare. Tillsammans med dina kollegor kommer du att realisera Sveriges Domstolars befintliga och kommande behov av digitalisering. Hos oss jobbar alla med ständiga förbättringar och arbetsglädje! Vem söker vi? Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet av IT-support i en dedikerad supportorganisation för en större verksamhet (mer än 1000 användare/kunder, gärna myndighet eller motsvarande). Vi ser det positivt om du har erfarenhet av att kombinera både tekniskt och kundorienterat arbete. Du förväntas ha genomfört minst gymnasiestudier (med godkänt resultat), gärna med inriktning på IT. IT-supporten arbetar med ständig utveckling samtidigt som det löpande arbetet inom supporten ska upprätthållas. Vi behöver dig som kan se förbättringar och utveckling i det dagliga supportarbetet och föreslå och genomföra dessa. Som person är du serviceinriktad, kommunikativ, analytisk och lösningsorienterad, vilket gör att du kan hantera en omväxlande vardag. Vidare är du ansvarsfull, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom följande tekniker/områden: • Supportinformation, användarguider m.m. • Windowsbaserad klientmiljö • Mircorosofts Office-applikationer och Edge • Grundläggande nätverkskunskaper • Print i nätverksmiljö, ”Follow me print” m.m. • Microsofts Configuration Manager • Active Directory • Powershell, Automatisering • Redigering & förvaltning intranät • Självbetjänings- och ärendehanteringssystem För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Övrigt Det är 1 tillsvidareanställning som ska tillsättas, 100 % tjänstgöringsgrad och tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Inför anställning kan det bli aktuellt med registerkontroller. Vi kommer att arbeta med löpande urval och intervjuer så du är välkommen med din ansökan redan idag! Några av våra befattningar kräver säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) i förekommande fall kommer att genomföras. Om det är aktuellt för den anställning du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede. Inför anställning kan det bli aktuellt med registerkontroller. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Frågor om tjänsten besvaras v.27 av Emil 036-155346, v.28, 29 av Besmir 036-155644.
Combitech växer i Jönköping och vi söker fler IT-arkitekter och lösningsarkitekter. Är du intresserad av en roll där du får utvecklas, ha många kontaktytor och hitta lösningar för våra kunder? Då kan detta vara rollen för dig! Din roll som IT-arkitekt Som IT-arkitekt hos oss är du ansvarig för planeringen och den tekniska inriktningen för komplexa system och utvecklingsprojekt. Du tolkar kundens behov och krav och omsätter dem till lösningsförslag som du sedan implementerar. Du har kontinuerlig kontakt med olika funktioner för att förstå behovs- och kravbilden samt verksamheten. Du upprättar dokumentation kring lösningsarkitektur och tar hänsyn till företagets övergripande infrastrukturella och arkitekturella utveckling i designbeslut. Jobbet kan innefatta strategiska teknikval, framställning av utvecklingsplaner, stöd till ledning, projektledar, utvecklingsteam samt kontakt med leverantörer. Rollen innebär att du kommer att utveckla tekniska lösningar på olika IT-relaterade problem och skapa grundläggande strukturer för system och integrationer med ett långsiktigt perspektiv. Du kommer att ha mycket kontakt med kollegor, kunder och externa aktörer. Vem är du? Vi ser gärna att du har en teknisk utbildning i grunden. Du bör ha några års erfarenhet som arkitekt, och om du har erfarenhet av utveckling, certifiering inom arkitektur, eller arbete med molnbaserade lösningar (Azure, GCP, AWS), ses det som meriterande. Vi söker dig som har strategier för att lösa eventuella problem på väg mot målet. Du är professionell i din yrkesroll och har hög kompetens inom området. Viktiga egenskaper är analytiskt tänkande, kreativitet, kommunikationsförmåga och ledarskap. Du bör trivas med att interagera med andra människor och ha förmågan att leda, samt kunna växla mellan teknik och organisation med ett holistiskt och tvärfunktionellt angreppssätt i ditt arbete. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker efter sista ansökningsdagen till följd av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan! Kom och gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson Susanne Lieberg, +46 734188769 Vi undanber oss rekryteringssamarbeten
Söker du en meningsfull roll där du gör skillnad på riktigt? Vi söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och forma framtidens Värnamo. Hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en arbetsdag som är värdefull, både för dig och för våra medborgare. Beskrivning Välkommen att söka tjänst som administratör på Gröndalsskolan. Skolan är en 7-9 skola med ca 450 elever uppdelade på tre arbetslag. Du möter ambitiösa elever med hög måluppfyllelse och får arbeta tillsammans med engagerade kollegor. Våra mål för läsåret är “En hållbar och hälsosam arbetsmiljö för hög elev- och personalnärvaro” samt “Alla elever ska ges möjlighet att nå sin fulla potential genom att bland annat utveckla sin språkliga förmåga i alla ämnen”. Arbetsuppgifter Arbetet hos oss innebär ett ansikte utåt och hanterar telefonsamtal, mail och post. Du kommer att ansvara för vår reception där du under arbetet servar personal, vårdnadshavare och elever i verksamhetsanknutna frågor. Du kommer ansvara för korttidsvikarie, ansvara för ärenden i Artwise, hantera postärenden samt vara ett stöd till skolledningen i olika praktiska ärenden. Kvalifikationer Du har god datorvana och lätt att sätta dig in i olika system samt är duktig på att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Vi söker sig som är serviceinriktad, har lätt att samarbeta och har ett interkulturellt förhållningssätt och ett bra bemötande. I skolans värld är det under perioder ett högt tempo vilket innebär att det är viktigt att du har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Det är meriterade om du har eftergymnasial utbildning inom administration eller annat område som vi bedömer relevant för uppdraget. Även erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller arbete inom förskolans och eller skolans verksamhetsområde är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du kommer att ingå i ett nätverk av skoladministratörer i kommunen. Villkor Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas. Barn- och utbildningsförvaltningen. Vår förvaltning ansvarar för förskolor, grundskolor, gymnasieskola, vuxenutbildning och kulturskola i kommunen. Tillsammans utbildar vi 7500 barn- och elever i en trygg och inspirerande miljö att växa och utvecklas på. Läs mer om oss på: https://kommun.varnamo.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/barn--och-utbildningsforvaltningen.html Värnamo kommun, kommunen med stort hjärta, mitt i Småland. Vi är en central del av den starka tillväxtregionen präglad av Gnosjöandan och hög sysselsättning. Här finns en anda av ständig rörelse och stora visioner för framtiden. Vi lyfter fram både stora och små framgångar, vilket stärker stolthet och gemenskap för alla som bor här. Som medarbetare hos oss har du människan i fokus och skapar värde för både dig själv och medborgarna, samtidigt som du bidrar till att göra Värnamo till en ännu bättre plats att leva och växa i. Läs mer om oss på: http://www.varnamo.se/
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du ha ett varierande och utvecklande arbete där en dag aldrig är den andra lik? Välkommen att söka tjänsten som socialsekreterare inom försörjningsstöd. Ditt nya jobb Hos oss jobbar vi med att utreda rätten till ekonomiskt bistånd. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge individuellt stöd och aktivt arbeta med motivationsarbete där varje individ är unik men målet alltid är att nå en självförsörjning. Vi erbjuder utbildning i MIX som är vår utredningsmall. I Jönköpings kommun har vi även börjat med e-tjänst där våra kommuninvånare som är i behov av ekonomiskt bistånd kan ansöka digitalt. Som socialsekreterare hos oss har du dessutom en rad olika stödfunktioner som ger dig trygghet i din arbetsroll. Stödresurser som finns att tillgå är bland annat försörjningsstöd resurs samt en kommunjurist med socialförvaltningen som sitt arbetsområde. I arbetsteamet finns en förste socialsekreterare som ger handledning och finns som stöd när du fattar beslut i ärenden. Vi har väl utarbetade rutiner och processer och många kollegor att samarbeta med. Dessutom finns stöttning av din närmaste chef. Din kompetens Vi söker dig som har socionomexamen och det är önskvärt om du som söker har erfarenhet av handläggning av ekonomiskt bistånd eller har erfarenhet av annat myndighetsutövande uppdrag. Du är väl insatt i socialtjänstlagen och har MI utbildning. Det är meriterande om du har ett B-körkort. Som person har du en god samarbetsförmåga, är flexibel och nyfiken. Du är van vid att arbeta i högt tempo och är intresserad av och har förmåga att motivera och stödja människor i processer som leder till självförsörjning. Du kan vidare prioritera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt och är mål- och resultatorienterad. Du har goda kunskaper i svenska språket, både gällande tal-, läs- och skrift. Vi lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig Som socialsekreterare hos oss erbjuder vi dig 7 timmars arbetsdag, flextid och en grundlig introduktion i arbetet. Länk till förmånslistan: https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss Välkommen till oss Hos oss inom område Försörjningsstöd i Jönköpings kommun lägger vi stor vikt vid att tillsammans arbeta framåt mot och utveckla framtidens socialtjänst. Vi hjälps åt, lär av varandra och stimuleras av att dagligen vara med och utveckla och ta ansvar för verksamheten. Vi finns i nyrenoverade lokaler på Slottsgatan 5, Jönköping. Bra att veta I denna rekrytering tillsätts en tillsvidaretjänst, heltid, med tillträde enligt överenskommelse och ett tidsbegränsat vikariat med start 1/9 2025 eller enligt överenskommelse. Vikariatet har avslut enligt överenskommelse, troligtvis avslut i mitten av augusti 2026. I din ansökan vill vi att det finns personligt brev, ett CV, bifogat examensbevis från socionomutbildningen samt tidigare tjänstgöringsintyg. All dina tjänstgöring ska kunna styrkas och det behöver framgå i vilken omfattning du arbetat, vilken anställningsform som varit aktuellt och vilken befattning du haft. Vi använder oss av löpande urval. Innan anställning är aktuell görs en registerkontroll där du ska uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. I denna rekrytering gäller utdraget som heter ”Kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”. Vill du veta mer? Rekryterande chef, se nedan. Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Söker du en meningsfull roll där du gör skillnad på riktigt? Vi söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och forma framtidens Värnamo. Hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en arbetsdag som är värdefull, både för dig och för våra medborgare. Beskrivning Vi söker legitimerade sjuksköterskor till hemsjukvården i ordinärt boende inom Värnamo kommun. Arbetsuppgifter Arbetet innebär att du ansvarar för hälso- och sjukvårdsinsatser i den kommunala sjukvården. Du ansvarar för både planerade och akuta hälso- och sjukvårdsinsatser för såväl yngre som äldre patienter. Som sjuksköterska gör du självständigt medicinska bedömningar, behandlingar och åtgärder. Då patienternas vårdbehov skiljer sig åt, varierar arbetsuppgifterna från vanligt förekommande insatser, så som läkemedelshantering, provtagning och sårbehandlingar till mer avancerade insatser som dialys, infusioner samt skötsel av trachestomi, CVK/venportar och dränage. Som stöd finns specialistkompetens inom områdena palliativ avancerad vård, sårsjuksköterska och psykiatrisamordnare. Vi har även tillgång till ett metodikum där en del utbildningar genomförs. Där kan du även förnya dina kunskaper. Tillsammans med kollegor arbetar du i team för att möjliggöra bästa kvalitet för dem vi är till för. Du behöver kunna arbeta självständigt samt ta egna beslut. Att vara lyhörd och empatisk är självklart för dig, likaså att ha helhetssyn i arbetet med människan. Ditt arbete utförs mestadels på dagtid, men viss kväll och helgtjänstgöring ingår. Enligt vår värdegrund behöver du kunna: Sätta behov och intresse hos den vi är till för i centrum. Ta ett aktivt ansvar för att utveckla verksamheten och sig själv. Samverka över gränser och ta tillvara varandras kompetenser. Verka för arbetsglädje, kunna sätta in sitt arbete i ett större sammanhang, trivas och känna yrkesstolthet. Kvalifikationer Som sjuksköterska i Värnamo Kommun behöver du ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Som person är du lugn och trygg samt har förmåga att skapa ett positivt klimat. Du är lyhörd och empatisk samt har lätt för att samverka både internt och externt. Du är bra på att planera och organisera och prioriterar ditt arbete självständigt på ett effektivt sätt. Patientdelaktighet och samverkan med närstående är för dig en självklarhet. Att skapa en god arbetsmiljö uppbyggt på en bra teamkänsla är viktigt för oss. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder När du börjar din tjänst som sjuksköterska hos oss så kommer du få en utsedd handledare. Introduktionstiden är individuell och anpassad efter dina erfarenheter och förkunskaper. Du kommer även att få en erfaren mentor som du alltid kan ställa dina frågor till. Välkommen att söka tillsvidaretjänst hos Vård och Rehab, Omsorgsförvaltningen Värnamo kommun Villkor Före erbjudande om anställning ska ett utdrag från polisens belastningsregister uppvisas. B-körkort som gäller för manuell växellåda är ett krav. Tillsättning enligt överenskommelse samt efter erforderliga beslut. Urval sker löpande under rekryteringstiden. Omsorgsförvaltningen. Vi ansvarar för våra äldre, personer med funktionshinder och kommunens hemsjukvård. Förvaltningen arbetar även med rehab och förebyggande för att våra medborgare ska kunna leva ett gott liv hela livet. Läs mer om oss på: https://kommun.varnamo.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/omsorgsforvaltningen.html Värnamo kommun, kommunen med stort hjärta, mitt i Småland. Vi är en central del av den starka tillväxtregionen präglad av Gnosjöandan och hög sysselsättning. Här finns en anda av ständig rörelse och stora visioner för framtiden. Vi lyfter fram både stora och små framgångar, vilket stärker stolthet och gemenskap för alla som bor här. Som medarbetare hos oss har du människan i fokus och skapar värde för både dig själv och medborgarna, samtidigt som du bidrar till att göra Värnamo till en ännu bättre plats att leva och växa i. Läs mer om oss på: http://www.varnamo.se/
Vill du jobba med teknik i framkant och vara med och utveckla automationen i en högteknologisk godisfabrik? Vi söker en erfaren automationstekniker som brinner för felsökning, programmering och förbättringsarbete. Efterfrågan på BUBS produkter är stor och trycket på produktionsanläggning i Jönköping är hög. För att möta den långsiktiga efterfrågan gör Orkla Snacks nu en större investering i utbyggnad av godisfabriken för fördubblad kapacitet. Om tjänsten: Som Automationstekniker arbetar du med att säkerställa att våra automatiserade system och maskiner fungerar optimalt. Du genomför felsökningar, uppdaterar el-ritningar, programmerar PLC-system och deltar i utredningar av avvikelser. Du får arbeta i en miljö med stark teknisk utveckling och hög förändringstakt, där du också bidrar med förbättringar och smarta lösningar. Du får möjlighet att arbeta med automation i framkant inom en framåtsträvande verksamhet som satsar på utveckling, kompetens och innovation som dessutom producerar Sveriges mest älskade godis. Du rapporterar till Underhållschefen och jobbar tätt ihop med produktionsteamen och övriga kollegor på underhållsavdelningen. Placering är på anläggningen på Torsvik i Jönköping. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Felsöka och åtgärda fel inom automation, el och styrsystem Programmera och uppdatera PLC-system Läsa, skapa och revidera el-ritningar Delta i rotorsaksanalyser och förbättringsarbete inom LIA (avvikelsesystem) Medverka i projekt kopplat till nyinstallation och teknisk utveckling Vem är du? Vi söker dig som har en KY-utbildning inom automation eller motsvarande teknisk bakgrund, samt minst fem års erfarenhet från tillverkande industri, gärna inom processindustrin. Du har gedigen kunskap inom PLC-programmering och felsökning, och är van vid att arbeta med el-dokumentation och ritningar. För att lyckas i rollen krävs ett strukturerat arbetssätt, ett starkt tekniskt intresse och en god problemlösningsförmåga. Som person är du lösningsorienterad, metodisk och har ett brinnande intresse för automation. Du trivs med att arbeta självständigt men uppskattar också värdet av samarbete och bidrar aktivt i teamet. Du är nyfiken, engagerad och drivs av att hitta förbättringar. Om Orkla Snacks Sverige: Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Koncernen har drygt 18 000 anställda och omsätter cirka 43 miljarder NOK. Orkla Snacks Sverige gör livets små stunder större, med älskade och starka varumärken inom kex, snacks och konfektyr såsom OLW, Cheez Doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Smash och BUBS. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad, Nöbbelöv och Jönköping. Bolaget, med cirka 370 medarbetare, omsätter ca 2,4 miljarder kronor årligen. På Orklas anläggning söder om Jönköping producerar man konfektyr under varumärket BUBS där du bland annat hittar Hallon-Lakrits Skallen. På anläggningen är man idag ca 70 anställda. Läs mer om oss på www.bubs.se. Bra att veta: I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Poolia. Ansvarig rekryteringskonsult är Halima Iman Barre ([email protected]). Vi tar gärna emot din ansökan redan idag, dock senast den 10/8. Då vi står inför en kommande semesterperiod kan vi komma att återkomma till dig från v33 och framåt. Varmt välkommen med din ansökan!
Junior System Safety Engineer Vi söker nu en System Safety Engineer till ett utvecklingsinriktat team inom tekniksektorn. Du kommer att bli en del av en grupp som arbetar med systemsäkerhet och logistiskt stöd, där säkerhet är en central del i hela produktens livscykel – från idé till färdig produkt. I rollen kommer du att samarbeta tätt med både utvecklings- och kundprojekt. Du får möjlighet att påverka produktdesignen och funktionaliteten samt bidra till att säkerställa att slutprodukten inte innebär oacceptabla risker för människor, egendom eller miljö. Våra produkter används i utmanande miljöer, vilket ställer höga krav på kvalitet och systemsäkerhet. Som System Safety Engineer är du involverad från start i utvecklingsprojekten. Du kommer att genomföra kontinuerliga analyser och utvärderingar av både prototyper och färdiga produkter, där din uppgift är att kritiskt granska konstruktionen och identifiera potentiella risker. Vi söker dig som har: Ingenjörsexamen inom ett relevant område, gärna med inriktning mot produktutveckling Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Det är meriterande om du har: Erfarenhet av att arbeta med riskanalyser, antingen genom utbildning eller yrkesliv Civilingenjörsexamen eller master inom produktutveckling Tidigare arbetslivserfarenhet inom systemsäkerhet eller liknande tekniska områden Om uppdraget: Start: 1 september Omfattning: Heltid Längd: 1 år Plats: Huskvarna Är du i början av din karriär och vill utvecklas i en roll där säkerhet står i fokus? Skicka in din ansökan redan idag! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Bring your life Are you passionate about creating user-focused products and growing global categories? Do you combine strong analytical skills with a hands-on mindset and a deep understanding of consumer needs? If you're ready to take an active role in shaping the future of Thule’s bags portfolio, this could be the right opportunity for you. What you’ll do at Thule In the role as International Product Manager – Bags, you will support the strategic development and execution of our global product portfolio within bags and packs. You will play an important role in identifying market opportunities, developing new product concepts, and managing the product lifecycle – always with the user experience, business impact, and brand alignment in mind. Working closely with the Director Category Management – Bags, you will help translate strategy into actionable roadmaps and product briefs. You’ll lead and support projects from concept through commercialization, ensuring product positioning, pricing, and features are optimized for target markets. In this cross-functional role, you’ll collaborate with internal teams such as Design, Engineering, Sales, and Marketing to ensure alignment throughout the development process. You’ll also stay informed about industry trends, consumer behaviors, and competitor activity to help ensure Thule remains a leader in the category. Your key responsibilities will include: - Supporting the development and implementation of the category strategy - Creating and maintaining product roadmaps, briefs, and positioning frameworks - Conducting market and competitor analysis to identify trends and new opportunities - Leading go-to-market planning and supporting the development of marketing and sales tools - Working closely with cross-functional teams throughout the product development process - Analyzing sales performance and recommending assortment and pricing adjustments What you bring To succeed in this role, we believe you have a strong foundation in product or category management, ideally within consumer goods, sports, or outdoor industries. You’re analytical, detail-oriented, and thrive in a collaborative, cross-functional environment. Additionally, you bring: - 3–5 years of experience in product management or a related role - A bachelor’s degree in business, marketing, or product development - Strong project management and communication skills - The ability to translate insights into actionable plans and clear product briefs - A user-centered mindset combined with commercial awareness - Experience working with international markets is a plus - A passion for well-designed, functional products Why you should join Thule At Thule, we believe in strong teamwork both within your own team and also cross-functional between teams. We strive to be an open and curious organization, sharing our knowledge and inspiring one another. Within Thule Group you will find people who have a passion for the products we make and the outdoor company we are. We share the same values, and we like to have fun. All our employees have a joint responsibility to maintain that spirit and contribute to it. Hiring Process Apply by submitting your application and resumé through “apply for position” at our Thule Career Site. The last day for applying is July 14, 2025. Please make sure to not wait to show your interest until the last application date as interviews are held continuously during the process, and the position might be filled before the last application date. Please also note that we do not accept applications by e-mail. For questions, please contact the Talent Acquisition Partner responsible, Oscar Persson at [email protected]. We look forward to hearing from you! About Thule Group Thule is a global sports and outdoor company. We offer high-quality products with smart features and a sustainable design that make it easy for people across the globe to live an active life. Under the motto Bring your Life— and with a focus on consumer-driven innovation and long-term sustainability — we develop, manufacture and market products within the product categories Sport & Cargo Carriers (roof racks, roof boxes and carriers for transporting cycling, water and winter sports equipment, and rooftop tents mounted on a car), Active with Kids & Dogs (car seats, strollers, bike trailers, child bike seats and dog transport), RV Products (awnings, bike carriers and tents for RVs and caravans) and Bags & Mounts (backpacks, luggage and performance mounts). Thule Group has about 2,800 employees at nine production facilities and 35 sales offices worldwide. The Group’s products are sold in 138 markets and in 2024, sales amounted to SEK 9.5 billion. http://www.thulegroup.com.
Bring your life Are you passionate about leading product strategy and growing global categories with a strong consumer focus? Do you have a strategic mindset, deep product understanding, and a collaborative leadership style? If you're ready to take on a key role in shaping the future of Thule’s bags business, this could be the perfect opportunity for you. What you’ll do at Thule In the role as Director Category Management – Bags, you will lead the strategic direction and global growth of Thule’s bags and packs portfolio. You will be responsible for developing and implementing long-term product strategies that are grounded in user insights, market data, and business objectives – ensuring strong commercial results and a clear alignment with the Thule brand. You’ll lead a team of experienced Product Managers and work cross-functionally with Design, Engineering, Sales, and Marketing to deliver a category roadmap that drives innovation, sustainability, and business growth. With full P&L responsibility, you will manage the product lifecycle from concept to end-of-life, ensuring a balanced assortment and competitive positioning across markets. Your key responsibilities will include: - Defining the strategic direction of the bags category, from positioning to pricing and long-term roadmap - Leading and mentoring a high-performing product management team - Driving consumer and market research to inform strategic decision-making - Identifying white space opportunities and guiding the development of new product briefs - Owning business performance and working cross-functionally to meet revenue, margin, and brand goals - Acting as the key representative for the bags category across the organization This is a leadership role with both strategic and operational responsibility, where your decisions will directly impact the product portfolio, global growth, and customer experience. What you bring To succeed in this role, we believe you have a proven track record in product or category management, preferably within the soft goods or outdoor industry. You’re a strong leader with a passion for building great products, leading teams, and aligning strategy with execution. Additionally, you bring: - 10+ years of experience in product/category management, including leadership responsibility - A bachelor’s or master’s degree in business, marketing, or a related field - Experience managing complex global portfolios and driving category growth - A strategic mindset with strong analytical capabilities - A hands-on, collaborative approach to leadership - Experience in the outdoor, lifestyle, or consumer goods industry is a strong plus You’re motivated by delivering customer-centric products and working with teams that are passionate about quality, innovation, and sustainability. Why you should join Thule At Thule, we believe in strong teamwork both within your own team and also cross-functional between teams. We strive to be an open and curious organization, sharing our knowledge and inspiring one another. Within Thule Group you will find people who have a passion for the products we make and the outdoor company we are. We share the same values, and we like to have fun. All our employees have a joint responsibility to maintain that spirit and contribute to it. Hiring Process Apply by submitting your application and resumé through “apply for position” at our Thule Career Site. The last day for applying is July 14, 2025. Please make sure to not wait to show your interest until the last application date as interviews are held continuously during the process, and the position might be filled before the last application date. Please also note that we do not accept applications by e-mail. For questions, please contact the Talent Acquisition Partner responsible, Oscar Persson at [email protected]. We look forward to hearing from you! About Thule Group Thule is a global sports and outdoor company. We offer high-quality products with smart features and a sustainable design that make it easy for people across the globe to live an active life. Under the motto Bring your Life— and with a focus on consumer-driven innovation and long-term sustainability — we develop, manufacture and market products within the product categories Sport & Cargo Carriers (roof racks, roof boxes and carriers for transporting cycling, water and winter sports equipment, and rooftop tents mounted on a car), Active with Kids & Dogs (car seats, strollers, bike trailers, child bike seats and dog transport), RV Products (awnings, bike carriers and tents for RVs and caravans) and Bags & Mounts (backpacks, luggage and performance mounts). Thule Group has about 2,800 employees at nine production facilities and 35 sales offices worldwide. The Group’s products are sold in 138 markets and in 2024, sales amounted to SEK 9.5 billion. http://www.thulegroup.com.
Välj ett jobb för att visa detaljer