Om Tjänsten Information om uppdraget: Som sjuksköterska hos Sanandum kommer du att ha möjligheten att arbeta inom olika vårdmiljöer i Kiruna på sjukhus eller olika kommuner och närliggande regioner. Du har flexibilitet att välja arbetsplats beroende på dina preferenser. Dina arbetsuppgifter kan variera och inkludera allt från akutsjukvård till äldreomsorg, vilket ger dig en bred och varierande erfarenhet. Arbetstid: Variera beroende på uppdrag Boende: Vi kan hjälpa dig med boende om du är bosatt på annan ort. Sanandum ombesörjer hela boendeprocessen åt dig. Kvalifikationer: Vi ser att du som söker till detta uppdrag har minst 2 års erfarenhet som sjuksköterska. Som person är du positiv, arbetsam och har lätt för att ta till dig ny information och nya riktlinjer. Ersättning: Vi tillämpar individuell ersättning. Vi tar hänsyn till antal år i yrket, specifik kompetens, vidareutbildningar, tillgänglighet samt behov av resa och boende. Vi ser möjligheterna som goda att detta uppdrag kan ge lite extra hög ersättning om tillgänglighet och kompetens bedöms som god. Vi ser fram emot din ansökan och att du blir en del av oss på Sanandum i Uppsala! Företagsbeskrivning Företag inom vårdbemanning är olika. Liksom människorna vi jobbar med. Som anställd hos Sanandum ska du känna dig som en del av just Sanandum. Vi gör det genom regelbundna träffar mellan dig och din konsultchef, från formella möten, informella middagar och fikastunder till AW´s och gemensamma utbildningar. Vårt mål är att utbilda dig i vad vi jobbar med, nämligen vårdbemanning. Kunskap är makt att välja rätt. Utan kunskap riskerar du att ta fel beslut. Med hjälp av kunskap får magkänslan stöd av hjärnan, och då är vi övertygade om att du kommer välja att jobba för Sanandum. För att läsa mer om våra personalförmåner som - Tjänstepension - Boende - Friskvårdbidrag - Resor - etc. Besök vår hemsida Vill du med på resan? Sanandum´s 5 budord till dig som sjuksköterska: · COMPETENCE Vi är nyfikna. Vi förstår och kan identifiera kompetens när vi ser den. Allt för många bemanningsföretag brister i kopplingen mellan den kompetens en vårdgivare söker och den kompetens du som sjuksköterska besitter. Vi vet skillnaden och säkerställer att din kompetens tas tillvara på så att vårdgivaren får exakt den hjälp denne behöver för stunden. · PEOPLE Arbete är världens äldsta anledning att träffas, att samarbeta. Vi vill investera i människor som är lika bra som oss. Eller vill bli. Företrädare för Sanandum är i alla lägen professionella, ansvarstagande med en hög grad av social och klinisk kompetens. · QUALITY Systematiskt kvalitetsarbete är en naturlig del av Sanandums arbetssätt. Intet kvalitetsarbete, ingen förbättring. Ingen förbättring, inget framåtskridande. Vi är sedan star certifierade enligt ISO 9+001 samt 14001 (Kvalitet och miljö). · KNOWLEDGE Kunskap är makt att välja. Välja rätt. Utan kunskap riskerar du att ta fel beslut. Med hjälp av kunskap får magkänslan stöd av hjärnan, och du väljer Sanandum som din arbetsgivare. Vårt mål är att utbilda dig i vårt arbete, nämligen vårdbemanning. Hur tänker vi? När det dags att ta steget? Vart vänder man sig om man vill ha den högst ersättningen eller det mest intressanta uppdraget? Vi är transparenta och delar gärna med oss av vår kunskap om branschen. · EXPERIENCE Din upplevelse som anställd hos Sanandum betyder allt för oss. Vi mäter därför din upplevelse av oss som arbetsgivare löpande för att utvärder arbtsätt i vår ständiga jakt efter bättre och kvalitetssäkrade processer.
Teamleader Kök Dagtid Vi söker en driven Teamleader till vårt Produktionskök. Tjänsten är på heltid med start i mitten på augusti. Vi söker även dig som vill arbeta extra vid behov. Skriv i din ansökan, vilken tjänst du är intresserad av. Vi erbjuder: • Trygga anställningsvillkor med tjänstepension och försäkringar genom våra kollektivavtal med HRF • 40 % personalrabatt och subventionerad lunch • Friskvårdsbidrag via Epassi • Aktiesparprogram och mycket goda karriärmöjligheter Om tjänsten Du arbetar i den dagliga driften i Produktionsköket, men är den som leder och fördelar arbetsuppgifterna under skiftet. Arbetsuppgifterna är vanligt förekommande arbetsuppgifter inom restaurangkök, så som beredning av mat, smörgåsar, sallader bakverk m.m, disk, städning, packa upp varor. Du lagar lunchen mån-fre som följer Craft n’ Drafts koncept. Du ser till att arbetet utförs enligt överenskomna avtal och standards. I arbetsuppgifterna ingår också introduktion av nyanställda, beställning av varor, uppföljning av egenkontrollprogram/städrutiner i vårt digitala verktyg Get Compliant, inventering och eventuella personalfrågor under skiftet. Du rapporterar till Avdelningschef. Din profil Som person är du glad, noggrann och har en stor portion humor och ett säljande sätt. Du klarar av att arbeta både självständigt och i team. Du tycker om att arbeta med människor och du trivs med att arbeta i restaurangkök. Du har erfarenhet av att laga både a la carte + husmanskost och du har haft hand om beställningar tidigare. För att lyckas i den här rollen är du van att arbeta i ett omväxlande tempo. Du är en person som tar egna initiativ och du tar ett personligt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har god samarbetsförmåga och att kommunicera med både kollegor och chefer är inga problem för dig. Vidare är ordning och reda en självklarhet för dig. Arbetet är fysiskt krävande och du är inte rädd för att hugga i. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som kommunikation och förmåga att ta personligt ansvar. Krav Relevant restaurangutbildning eller motsvarande Minst 3 års arbetslivserfarenhet från att arbeta i restaurangkök och då lagat både a la carte och husmanskost Du har erfarenhet av att beställa varor till restaurangkök. Du talar och läser god svenska obehindrat För att få arbeta på flygplatsen krävs en godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll, vilket bl.a. innebär att du kan styrka din sysselsättning under de fem senaste åren. Detta ska styrkas i form av intyg eller betyg, säkerställ att du kan få fram detta och förbered den dokumentationen så gott du kan inför en eventuell intervju. I din ansökan ska du ange medborgarskap och du ska kunna uppvisa pass som styrker ditt medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schewiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Övrig info Du arbetar dagtid mån-fre Vänta inte med att skicka in din ansökan, intervjuer sker löpande. Vid frågor kontaktar du Sara Sandqvist, [email protected]
Är du strukturerad, kommunikativ och trivs i en varierad administrativ roll? Då kan du vara den vi söker till ett spännande projekt inom industrisektorn via Licab. Vi söker nu en noggrann och självgående koordinator som vill bli en del av ett projektteam inom ett större industriprojekt i Luleå. Du kommer att stötta Licabs konsulter i deras dagliga arbete och bidra med ordning, uppföljning och dokumentation. I rollen som koordinator kommer du arbeta nära projektgruppen och ansvara för att säkerställa struktur och kommunikation inom projektet. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera: -Samordning av projektet och stöd till befintliga konsulter -Hantering och uppdatering av teknisk dokumentation -Implementering av nya arbetssätt, rutiner och system -Mötesdeltagande och dokumentation i form av anteckningar och uppföljningar Tjänsten är initialt på deltid, cirka 50 %, med möjlighet till utökning upp till heltid längre fram. Startdatum är planerat till augusti 2025, med preliminär start den 17 eller 24 augusti. Arbetet är förlagt i Luleå, där du har möjlighet att arbeta antingen från Licabs kontor i centrala Luleå eller ute hos projektpartnern, beroende på behov och arbetsuppgifter. Du blir anställd av StudentConsulting och arbetar på uppdrag hos Licab. Arbetet som konsult hos StudentCosnulting ger dig ett brett kontaktnät och goda karriärmöjligheter. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som nyligen har avslutat en KY-utbildning eller en kortare universitetsutbildning, gärna med inriktning mot administration, teknik eller projektledning. Vi ser att du har grundläggande kunskaper i Office-paketet, särskilt i Excel och PowerPoint. Du är socialt trygg, kommunikativ och vågar ta egna initiativ. Du har en positiv inställning till varierande arbetsuppgifter och är van att arbeta självständigt. Att driva uppgifter i mål på ett strukturerat och ansvarsfullt sätt är något du gör med självklarhet. Skicka in en ansökan redan idag! Om du har frågor kring tjänsten så maila till ansvarig rekryterare, [email protected] OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Silver Resort - navet i turism- och biltestverksamheten i Arjeplog är en hotellkedja med fokus på testindustri, konferenser, event och vinterturism. Vårt syfte är att ge våra gäster en helhetsupplevelse med bästa service, det bästa boendet och spännande event. Sommartid är vår camping den naturliga samlingspunkten för fjällvandrare, fiskare och de bilburna besökarna - med utebad, aktiviteter, stugor och campingmöjligheter. Vi söker personal till vår vintersäsong 25/26. Receptionist Som receptionist samverkar du med kollegor från andra avdelningar och sköter det dagliga receptionist-arbetet i enlighet med ledningens och din närmsta chefs direktiv. Ditt arbete är förlagt till receptionen i något av våra hotell, Kraja eller Silverhatten. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Hotellreceptionist är Silver Resorts ansikte utåt och har mycket kundkontakt och det är därför viktigt med ett trevligt bemötande. Det är viktigt att kunna samarbeta med hotellets övriga personal. Att kunna koncentrera sig på flera arbetsuppgifter samtidigt. Vissa tider på dagen kan många personer behöva hjälp samtidigt, det är bra att trivas med arbete i högt tempo. Vem är du? Du är serviceinriktad, lyhörd och flexibel. Du som receptionist jobbar med internationella gäster och kollegor därför bör du vara social och ha goda språkkunskaper i tal och skrift. Du är tillmötesgående och har lätt för att anpassa dig till olika situationer som kan uppstå i mötet med gästen. Du har en välutvecklad förmåga att bemöta kunder och gäster med olika behov och förväntningar. Du hanterar feedback på ett bra och professionellt sätt. Vi erbjuder Du erbjuds ett aktivt och omväxlande arbete där du har möjlighet till eget ansvar, varierande arbetsuppgifter, personlig utveckling och utbildning anpassad till dig och dina arbetsuppgifter. Tjänsten är en säsongsanställning under perioden januari 2026 till mars 2026. Intervjuer sker löpande. Silver Resort har kollektivavtal och det finns personalboende att hyra. Detta är ett uppdrag som passar dig som vill upptäcka Sveriges norra del och jobba mot företagskunder med högt ställda förväntningar. Körkort är ett krav, då våra anläggningar ligger en bit ifrån varandra och du kan komma att behöva åka mellan. Varmt välkommen med din ansökan!
Job Posting End Date / last application date: 2025-08-15 Are you passionate about mine planning and want to be part of our work in one of the world's most high-tech underground iron ore mine? We are seeking a Senior Mining Engineer to join our Mine Planning team in Kiruna, Sweden. Shaping the future At LKAB, we are leading the transformation of our industry toward a sustainable future. Just as we aim to reshape the world, we are committed to developing every individual on our team, both personally and professionally. Are you ready to help shape the future of the mining and mineral industry? Your role As we mine at greater depths, we face new and complex challenges that require more efficient ways of working. That is why continuous improvement is essential. As a Senior Mining Engineer, you will be a key driver of improvement initiatives — from reconciliation processes to identifying and proposing measures that enhance productivity, efficiency, and cost-effectiveness. You will be part of a diverse and multicultural mine planning department and report directly to our Group Manager. In addition, you will: Ensure that mine planning deliverables meet the planning calendar requirements following the company’s interest. This includes the LOMP through to the monthly plan. Contribute significantly to the development and updating of the cave management plan Implement and maintain mine planning standards, in collaboration with strategic planning group regarding mine design and mine schedule guidelines Coaching and technical development of the mine planning-design team. What you bring We are looking for a Mining Engineer with a minimum of a B.Sc. and at least five years of relevant experience in mine planning – preferably in a caving environment – and ideally around ten years of overall experience in the mining industry. You are someone who enjoys thinking ahead, taking initiative, and working in a setting where things can shift quickly. You value teamwork and open communication, and you know that good collaboration across departments and with external stakeholders is key to getting things done well. In addition, we believe you bring: A solid understanding of the full mine planning process, including ground control management, planning software, cut-off grade (COG) calculations, and modifying factors A valid driver’s license equivalent to a Swedish B-class license Fluency in English, both spoken and written. Swedish is meritorious, regardless of proficiency level What we offer Relocation support for you and your family. Excellent conditions for settling in. We guide you through the official procedures necessary to settle in the country if you come from outside Sweden. We also provide temporary accommodation for a reasonable period and help you find a permanent place to live according to your personal needs. LKAB helps you learn Swedish, a tool for a better understanding of Swedish culture. The Swedish vacation law entitles all employees to five weeks of vacation per year, and four consecutive weeks during June, July, or August. Your contract may include extra vacation days. Reward program. Free access to LKAB’s own gym and our partners’ facilities in Norrbotten. Wellness allowance and educational support, along with access to an art association, leisure club, mountain cabins, and family activities. Enhanced parental pay with up to 90% of your regular salary for up to six months (after one year of employment). Support and assistance in cases of illness or questions about work environment, health, wellness, and rehabilitation. Compensation for dental care and protective eyewear, including terminal glasses. Opportunity to apply for scholarships for both your and your children’s studies Access to our pension and insurance program with favourable rates. Additional information: Please submit your application by August 15th 2025. We review applications on an ongoing basis and may fill the position before the deadline. This is a full-time job and the job is based in Kiruna. Kiruna is located in Swedish Lapland above the Arctic Circle, offering great opportunities for fantastic outdoor activities both in summer and winter. For more information, please visit the website Kiruna Sweden - Kiruna Tourist Information - Visit Kiruna. For more information about the position, please contact our hiring manager Theofanis Apeslidis at [email protected]. Union representatives: Unionen, Sakari Alanko, 0980-725 08, Akademikerföreningen, Peter Johansson, 0980-718 79, Ledarna, Ingegerd Kyrö, 0980-710 50. About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus. Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application. Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.
Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Marknadsområdeschef till Fastighetsförvaltning Norr Marknadsområde Norr ingår i affärsområde Fastighetsförvaltning, vilket är ett av Riksbyggens två affärsområden. Riksbyggen erbjuder teknisk förvaltning, ekonomisk förvaltning, fastighetsdrift, utemiljö samt verksamhetsservice inom fastighetsförvaltning till bostadsrättsföreningar, kommersiella fastighetsägare och andra verksamheter som äger fastigheter. Verksamheten för marknadsområde Norr bedrivs i Norrbotten samt Skellefteå med omnejd. Kontor finns i Gällivare, Kiruna, Luleå och Skellefteå med ett antal mindre driftsställen på orter där vi har uppdrag. Ditt uppdrag – att väx affären, utveckla människor och stärka vårt varumärke Du har ett tydligt tillväxtfokus. Du vet hur man förvaltar affärer, men framför allt hur man får dem att växa. Som chef för ca 60 medarbetare får du arbeta både strategiskt och operativt – med fullt ansvar för resultat, affärsplan, budget och ledarskap. Du coachar dina chefer, bygger kundrelationer på plats – och får hela marknadsområdet att röra sig i samma riktning: framåt. Med kunden och affären i centrum identifierar du nya affärsmöjligheter, ökar kundnöjdheten och utvecklar erbjudandet, samtidigt som du bidrar till att vi som medlemsägt företag gör skillnad i samhället. Du är en ledare som skapar affärsvärde Vi söker dig som: • Har gedigen erfarenhet av ledarskap, gärna med vana att leda andra chefer • Har dokumenterat goda resultat av att utveckla affärer och driva förändringsarbete • Trivs i en roll med tydligt ansvar för tillväxt, lönsamhet och kundrelationer Erfarenhet inom fastighetsförvaltning eller relaterad bransch är starkt meriterande. Du är en ledare som har: • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet från omfattande relevant arbetslivserfarenhet • Gedigen ledarskapserfarenhet, med vana att leda chefer som leder chefer • God erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter samt driva förändringsarbete, med affären och kunden i fokus Det är meriterande om du har bakgrund inom fastighetsbranschen och erfarenhet från fastighetsförvaltning För att lyckas i rollen behöver du: • Ha ett strategiskt och övergripande perspektiv samt handlingskraft att föra verksamheten och medarbetarna framåt • Vara affärsmässig, resultatorienterad, engagerad med initiativförmåga • Stimuleras av nya möjligheter och se dessa på ett kreativt sätt • Ha en social och kommunikativ förmåga samt vara öppen, förtroendeingivande och prestigelös • Vara relationsbyggande och vårda goda relationer både externt och internt. Därför ska du välja Riksbyggen Hos oss får du: • Påverka – du får utrymme att driva förändring och göra skillnad på riktigt • Utvecklas – både som ledare och som en del av en lärande kultur • Bidra – vi bygger hållbara samhällen, både ekonomiskt, miljömässigt och socialt • Balans – vi tror på frihet under ansvar och möjligheten att få ihop livets alla delar Du kommer att utgå från Luleå eller Skellefteå med ansvar för hela marknadsområdet – en roll som kräver närvaro och resor, men också ger stora möjligheter att skapa verkligt värde. Tjänsten är tillsvidareanställning. Tjänsten kräver körkort och tillgång till egen bil. Vill du ta klivet vidare i karriären – med fullt fokus på affär, ledarskap och medlemsvärde? Då ser vi fram emot att höra från dig. Välkommen till Riksbyggen! Vi önskar ha din ansökan senast 10 augusti 2025. Vi beaktar ansökningar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se I rekryteringen samarbetar vi med AXÖ Consulting. Kontakta rekryteringskonsult Johan Rosenqvist 070-326 7856 eller Cathrine Lind, 070-577 0618 vid frågor om tjänsten. Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.
Är du en person som brinner för att ge utmärkt service? Vill du arbeta för ett bolag i tillväxt? Delar du vår tro på att engagemang, kompetens och samarbete är grundstommen för framgång? Då kan det var precis dig som vi letar efter, som tillsammans med oss vill skapa ett kundbemötande i världsklass inom den växande Alligo koncernen! Ditt anställningserbjudande Du blir en viktig nyckelperson i Alligos fortsatta tillväxtstrategi. Som medarbetare hos oss får du ett intressant och omväxlande arbete där du kommer få möjligheter att utveckla dig själv och dina kunskaper inom försäljning, exponering och våra produktområden. Du omfattas av kollektivavtal och dess förmåner som försäkringar, tjänstepension och semester. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och förmånliga personalpriser i våra butiker. Om avdelningen Här arbetar vi i team och tillhandahålla vårt sortiment, hela tiden med kunden i fokus. Vi arbetar relationsbyggande och en väldigt viktig del i arbetet är att vilja ge service samt att träffa nya och återkommande kunder dagligen. Om tjänsten I rollen som butiksmedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara: Försäljning och service till kund i butik Uppackning och exponering av varor Klädtryck efter beställning Ansvarig över ett produktområde med ansvar för inventering, beställning samt varuexponering Registrera kundernas köp i kassan samt ta betalt eller fakturera Om dig Alligos värdegrund vilar tungt på tre nyckelord – Engagemang, Kompetens och Samarbete. Dessa värdeord är styrande i våra beslut, vår kommunikation och våra dagliga handlingar. Viktiga ord som vi vill skall lysa igenom hos alla våra medarbetare. För att vi skall trivas ihop ser vi att du är en person som brinner för att ge en utmärkt service. Som person är du driven, ansvarsfull, resultatinriktad, kommunikativ samt en lagspelare. Utöver din personliga profil behöver du följande: Utbildning på gymnasial nivå Förstå, tala och skriva god svenska Tidigare erfarenhet av service Erfarenhet av försäljning B2B är meriterande Om din Ansökan: Vänta inte med din ansökan, med personligt brev och CV då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vi tillämpar bakgrunds kontroller på samtliga slutkandidater. Kontakt Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jörgen Thörnberg på [email protected] Sista ansökningsdag:2025-07-31 Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Tillsvidare Vi tillämpar 6 månaders provanställning och bakgrunds kontroll på alla slutkandidater. Alligo tror på mervärdet av mångfald och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.
Var med och utveckla Trygghetsteamet inom Barn- och ungdomspsykiatrin, BUP är en medicinsk specialistverksamhet för barn och ungdomar i åldrarna 0-17 år. Vi söker nu en engagerad och erfaren kollega till vårt team som har stort medmänskligt engagemang och brinner för psykiatrisk vård och behandling. Vi sökerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, specialistsjuksköterska, psykolog, utbildad socionom eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har vidareutbildning inom psykiatri och motiverande samtal, det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete inom barn- eller vuxenpsykiatri. Det här får du arbeta medDina arbetsuppgifter hos oss är varierande, det utgörs av att tillsammans med oss i teamet ansvara för barn- och ungdomspsykiatrins akuta funktion under dagtid. Du kommer att arbeta med person- och familjecentrerad vård och omvårdnad då patient- och anhörigperspektivet är centralt i vårt arbete. I din roll kommer du bland annat att utföra barnpsykiatriska bedömningar, suicidriskbedömningar och vårdplanering vid akut psykisk ohälsa. Du deltar i även vård och behandling för barn och unga i hemmamiljö utifrån trygghetsteamets uppdrag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du är strukturerad i ditt arbetssätt och har god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du bör även ha en helhetssyn där du tar hänsyn till det större perspektivet och ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut. Det här erbjuder vi dig- Individanpassad introduktion - Möjlighet att påverka och delta i att utveckla arbetssätt och riktlinjer - Stöttande kollegor och nära samarbete med engagerade medarbetare i hela länskliniken - En viktig och meningsfull roll i en verksamhet som gör skillnad för barn och unga - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiden är förlagd till dagtid 8-17, tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tillämpar registerkontroll före beslut om anställning enligt bestämmelser i lagen (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Vi söker två Rörelsechefer med ansvar att leda och utveckla bankens kontors- och affärsrörelse, område norra och södra. Engagemang, affärsmässighet och lyhördhet är viktiga ledord. Bankens Rörelsechefer är övergripande ansvariga över bankens kontorsrörelse, med det strategiska och övergripande resultat-, försäljnings- och personalansvaret. Kontorsrörelsen omfattar Piteå, Öjebyn, Älvsbyn, Arvidsjaur, Arjeplog, Kiruna, Gällivare, Jokkmokk, Östra (Pajala, Övertorneå, Överkalix) och vårt Digitala Kontor. Som Rörelsechef ansvarar du för ett antal kontor utifrån en geografisk uppdelning i norra/södra, men utvecklingen av hela kontors- och affärsrörelsen driver du tillsammans med den andra Rörelsechefen, i nära dialog med Kontorschefer och övrig rörelseledning. Om rollen I rollen som Rörelsechef driver och möjliggör du bankens fortsatta tillväxt och framgång samt vårt viktiga uppdrag som stark regional bank och samhällsaktör. En betydande del av arbetet består i att utveckla affären tillsammans med kontorscheferna samt att skapa och bibehålla goda relationer på den regionala marknaden med samarbetspartners och kunder. I ditt uppdrag har du också ansvar för att säkerställa regelefterlevnad, hög kvalitet och effektiva arbetsprocesser. Du rapporterar till VD och ingår i bankens ledningsgrupp. Din profil Som person besitter du en god förmåga att skapa laganda och att bygga engagemang genom ett lyhört och inspirerande ledarskap. Förutom en hög grad av affärsmässighet behöver du ha förmåga att säkerställa en god kvalitet och struktur. Då du kommer att arbeta i nära samverkan med den andra Rörelsechefen krävs att du är en utpräglad lagspelare som tar initiativ och ansvar för ett gott samarbete. Vi tror att du har examen från universitet eller högskola, gärna inriktad mot ekonomi, eller så har du med din arbetslivserfarenhet förvärvat motsvarande kunskaper. Ledarerfarenhet är meriterande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, tillträde efter överenskommelse. Placering vid något av bankens kontor. Om Sparbanken Nord Sparbanken Nord har en lång och gedigen historia som sträcker sig tillbaka till 1852. Vi är en av Sveriges största självständiga sparbanker och har idag en affärsvolym på drygt 72 miljarder kronor och cirka 200 medarbetare fördelade på 11 fysiska och ett digitalt kontor. Vi har en stark lokal förankring i Norrbotten och vi verkar för att skapa ekonomisk trygghet och möjligheter för både privatpersoner och företag. En stor del av vinsten avsätter banken till hållbar utveckling på olika nivåer och i olika områden i lokalsamhället. Huvudkontoret är placerat i Piteå. Vi arbetar för att vara en attraktiv arbetsgivare och lägger stor vikt vid våra värderingar: närmare, tryggare och ansvarsfulla. För mer information och ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Culpeo, People and Culture Partner. Har du frågor så är du välkommen att kontakta Executive Search konsulter; Karin Larsson 070-627 43 32, [email protected] John Bergmark 070–238 62 95 [email protected] Vi fram emot din ansökan! Sista ansökningsdag är 10 augusti 2025
Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Som ekonom inom Riksbyggen kommer du att arbeta i en rådgivande roll med många kundkontakter. Du kommer arbeta i nära samarbete med våra tekniska förvaltare och övriga leveransenheter för att ni tillsammans skall kunna leverera långsiktigt bra förvaltningstjänster som skapar mervärde åt våra kunder. Hos oss gör du skillnad Du kommer att vara ekonom för ett antal av våra kunder som framför allt består av bostadsrättsföreningar men även kommersiella fastighetsägare och kommuner. Du kommer att ha mycket kontakt med bland annat bostadsrättsföreningars ordförande och styrelser. För våra kunder kommer du ansvara för den löpande bokföringen, upprättande av budget och bokslut, ekonomisk uppföljning av verksamheten, låneupphandling, finansiell planering samt att presentera budget och prognos för styrelserna. I arbetet ingår även att fånga upp nya behov och därifrån utveckla det långsiktiga samarbetet med kunden. Du kommer vidare att vara kontaktperson gentemot styrelser, bostadsrättsmedlemmar, leverantörer, myndigheter med flera gällande ekonomiska frågeställningar. Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Du har ekonomisk utbildning från universitet/högskola eller motsvarande. Vi ser att du har arbetat med olika delar inom ekonomi och har flera års erfarenhet från bokslutsarbete/redovisning. Vi söker dig som är intresserad av kundkontakter och har förmåga att se och möta kunders behov samt agera professionellt. Du har en förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog samt ett gott samarbete internt som externt. Vidare är det viktigt att du kan lyfta blicken och arbeta fram långsiktigt hållbara strategier för kundens ekonomiska förvaltning. Du behöver vara strukturerad och självgående. Tjänsten är en tillsvidaretjänst och kräver B-körkort. I rollen ingår en del möten på kvällstid. Placeringsort för tjänsten är Luleå men arbete kan förekomma inom hela marknadsområdet. Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete med många kontakter, ett gott arbetsklimat och goda möjligheter till utveckling. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. Låter detta spännande? Skicka då gärna din ansökan till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb. Urvalsprocessen sker löpande så sök redan idag. Tjänsten kan komma tillsättas innan senaste ansökningsdatum som är 2025-07-20. Kontakt Om du har frågor, kontakta gruppchef ekonomisk förvaltning Daniel Gardelin, Epost: [email protected]. Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.
Välj ett jobb för att visa detaljer