Stärk Sveriges regionala tågtrafik – utbilda och vägled användare av fordonsförvaltningssystemet, FFS, hos Transitio i Stockholm! Vill du kombinera din tekniska förståelse med din pedagogiska förmåga i en samhällsviktig verksamhet? Som Superuser hos Transitio bidrar du till att utveckla och förvalta ett nytt nationellt system för fordonsförvaltning inom järnväg. Här får du en nyckelroll i att utbilda användare och ge funktionellt stöd över hela Sverige – i en värderingsstyrd organisation som värnar om samarbete och ansvar. Vi erbjuder dig • Ett betydelsefullt uppdrag där du bidrar till samhällsnytta och hållbarhet. • En central roll i ett nytt modernt systemstöd inom fordonsförvaltning med nationell betydelse. • En engagerad och hjälpsam arbetskultur där gemenskap och ömsesidig respekt är i fokus. • Flexibla arbetsförhållanden med möjlighet till distansarbete och stöd för hemmakontor. Det här gör du hos oss I rollen som Superuser får du en varierad vardag där du både utvecklar utbildningsinsatser och ger användarstöd i systemet FFS. I dina arbetsuppgifter kommer bland annat detta ingå: • Att ge funktionellt stöd och hantera användarfrågor i systemet • Utveckla innehåll i användarportalen och utbildningsmaterial • Genomföra utbildningar • Delta i kravhantering och tester av systemfunktioner • Dokumentera och uppdatera system- och användardokumentation Ditt team och arbetsplats Du tillhör gruppen Teknik & Projekt som består av elva kompetenta och engagerade kollegor. Du arbetar nära systemägare och projektledare, samt har många externa kontakter med användare – framför allt inom Transitio men även med användare över hela Sverige. Här kommer du till ett företag och en arbetsplats som präglas av hjälpsamhet, gemenskap och prestigelöshet. Placeringen är i centrala Stockholm med möjlighet till distansarbete två dagar i veckan. Transitio är certifierat av Great Place to Work och tillhör därmed en av flera unika organisationer som sätter sina medarbetare i första rummet. Certifieringen är ett bevis på företagets starka kultur av trovärdighet, respekt, rättvisa, stolthet och kamratskap – värden som gör Transitio till en arbetsplats där människor trivs och utvecklas. Mer om dig Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att sätta dig in i, bemästra och utbilda inom IT-system. Om du inte har arbetat med ett fordonsförvaltningssystem tidigare så har du ändå lätt att ta dig an och bemästra annat IT-förvaltningssystem. Du har erfarenhet av att planera, leda, driva och följa upp sakfrågor. Du har relevant högskoleutbildning inom IT/systemvetenskap eller motsvarande erfarenhet. Kunskap och erfarenhet av IT-processer såsom release-, change-, problem-, incident- och informationshantering eller järnvägsteknik är meriterande. Som person är du är självgående, kommunikativ och trivs i en roll med många kontaktytor. Du har god förmåga att planera och strukturera ditt arbete, och kan anpassa utbildning efter målgrupp. För att lyckas i den här rollen ser vi att du har god samarbetsförmåga och trivs med att stötta kollegor. Övrigt Observera att urvalsprocessen kan ta längre tid än vanligt på grund av sommarledigheter. Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på dagtid. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Vi ser att du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du är utbildad Undersköterska Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Vi ser även att du har ett genuint intresse för att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har en förmåga att också hantera de mer pressade situationerna som kan uppstå. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på dagtid kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Vi erbjuder dagsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Dagsschema: kl. 07:00 - 15:30. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du utgår från vårt kontor i Österåker. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Hej, om du vill jobba med ett härligt och glatt gäng då ska du kolla hit! MR Cake är ett kreativt, roligt och fartfyllt företag som alltid vill ligga i framkant genom att vi ständigt vågar att utveckla och utmana oss själva. Nu söker vi efter diskare till alla våra enheter. Vi ser gärna att du som söker: Har en positiv & glad inställning Tycker om att arbeta i team Är organiserad och strukturerad Är självgående Vissa dagar är det mer att göra än andra därför är det viktigt att du är en person som är framåt och som gillar när det blir högt tempo. Fördelar med att jobba hos oss Kollektivavtal Friskvårdsbidrag Flexibla arbetstider (ej sena kvällar) Tjänsten är heltid med start enligt överenskommelse. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Du ansöker snabbt och smidigt på några minuter genom att svara på några korta frågor varav några frågor besvaras i videoförmat. Du kan ansöka direkt i mobilen, inget CV eller personligt brev behövs!
Har du en inre tävlingsinstinkt, älskar att skapa relationer och vill ta nästa steg mot en framgångsrik karriär? På Konnect letar vi efter dig som vill göra skillnad – och samtidigt utvecklas i en positiv och energifylld miljö! Om rollen Du kommer jobba som bredbandssäljare. Som bredbandssäljare hos Konnect blir du en del av ett dynamiskt team där telefonen är ditt främsta verktyg. Du kommer att arbeta både med nyförsäljning och merförsäljning. Vi erbjuder en inspirerande miljö där personlig utveckling står i centrum – målet är att du ska bli den bästa versionen av dig själv, både som person och som säljare. Vi erbjuder dig: - En grundlön som kompletteras med en generös provisionsmodell. - En tydlig karriärstege där du kan avancera till roller som: - Säljcoach - Teamleader - Kvalitetsansvarig - En bonustrappa som belönar din prestation. - Gedigen utbildning inom försäljning och kontinuerlig coaching. - En arbetsmiljö med regelbundna aktiviteter, tävlingar och afterworks. Det här söker vi hos dig: - Du drivs av resultat och vill ständigt bli bättre. - Du älskar att tävla och ser varje mål som en utmaning. - Du sprider energi och trivs med att arbeta i team. - Du är 18 år eller äldre och bor (eller planerar att flytta) till Stockholm. Erfarenhet är inte allt – vi tror på att forma talanger och ge dig verktygen för att lyckas. Om Konnect Vi på Konnect är ett av Sveriges största kontaktcenter och en ledande aktör inom kundhantering. Med 15 års branscherfarenhet är vi en pålitlig partner för Sveriges främsta varumärken. Vi stödjer företag i deras tillväxt genom att leverera skräddarsydda lösningar med fokus på kvalitet, effektivitet och kundnöjdhet. Är du redo att göra skillnad?Skicka in din ansökan idag – din framtid börjar här! Vi är stolta över att vara det föredragna valet för Sveriges mest framstående varumärken. Med över ett decennium av erfarenhet inom kundhantering har vi inte bara etablerat oss som branschledande utan även byggt upp pålitliga partnerskap vid vår sida. Vår arbetsplats präglas av prestigelöshet och högt i tak. Vi strävar ständigt efter att överträffa kundens förväntningar och skapar en miljö där varje interaktion ses som en möjlighet att leverera exceptionell service. Genom att vara flexibla och kontinuerligt anpassa oss till kundernas behov, fortsätter vi att skapa meningsfulla och långsiktiga relationer.
Om Unika Kavlevägen Kavlevägen gruppbostad smälter väl in i det trivsamma villaområdet där den gröna fasaden möter naturens färger och den smakfulla exteriören ger en känsla av något extra! Gruppbostaden är byggd i ett plan och varje lägenhet har en öppen och modern planlösning samt egen uteplats. De gemensamma ytorna är väl tilltagna och erbjuder en trivsam miljö för de som tycker om socialt umgänge och gemensamma aktiviteter. Verksamhetens arbetssätt utgår ifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande där varje individs behov står i fokus. Om rollen som Stödassistent Som stödassistent kommer du att arbeta med att ge individuellt anpassat stöd till personer med funktionsvariationer, med målet att främja deras självständighet och välbefinnande i vardagen. Du kommer att stödja brukarna i deras dagliga rutiner och aktiviteter, utifrån deras behov och förmågor, och alltid ha deras personliga genomförandeplan som utgångspunkt. Vi arbetar med ett salutogent och pedagogiskt förhållningssätt, där vi utgår från varje individs unika styrkor och resurser. Målet är att brukarna ska uppnå så stor självständighet som möjligt och kunna leva ett meningsfullt liv med hög livskvalitet. Som stödassistent arbetar du utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande för att skapa trygghet och förutsägbarhet i brukarnas vardag. Samtidigt har vi ett starkt fokus på att arbeta professionellt och effektivt inom verksamhetens resurser och budget. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Gymnasial utbildning som tex barn-och fritidsprogram, vård-och omsorgsprogram, eller eftergymnasial utbildning tex stödpedagog, socialpedagog eller högskoleutbildning inom relevant område. Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande. Arbetat med komplexa stödbehov. Anställningsvillkor Anställningsform: Timvikariat Tjänstgöringsgrad: Efter behov. Arbetstid: Rullande schema som omfattar dagtid, kvällar och helger. Tillträde: Enligt överenskommelse, vi ser positivt på om du kan tillträda inom kort. Kollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Om rekryteringsprocessenUrval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Glöm inte att specificera hur din bakgrund och erfarenheter matchar de kvalifikationer vi söker för denna roll. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team på Unika! I samband med eventuell anställning behöver belastningsregister uppvisas. Om du kallas till intervju måste du även kunna styrka din rätt att arbeta i Sverige genom att uppvisa medborgarskap inom EU/EES eller giltigt arbetstillstånd. Om Unika Unika är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Hos oss finns många erfarna kollegor du kan lära dig av, och tack vare vår storlek som arbetsgivare kan vi erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal. Tillsammans har vi stora möjligheter att vidareutveckla en omsorg för en meningsfull vardag.
Tim- och sommarvikarier samt dagpersonal sökes till Allegio Omsorg i Sollentuna Vi söker dig som vill arbeta inom hemtjänsten och bidra till trygghet, kvalitet och ett gott bemötande i människors vardag. Du har tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska och har arbetat inom hemtjänst tidigare. Vi söker särskilt dig som är intresserad av att arbeta dagtid. Du behöver kunna cykla och ha B-körkort, eftersom våra insatser utförs både med cykel och bil. Det är även ett plus om du talar persiska, då flera av våra kunder har det som modersmål.
Brinner du för service och ta hand om gäster så är du välkommen att söka ledig tjänst hos oss på O'Learys Hötorget.
Hej, om du vill jobba med ett härligt och glatt gäng då ska du kolla hit! Nu söker vi butikspersonal som vill jobba hos oss. Vi ser gärna att du som söker: Är serviceinriktad Har en positiv & glad inställning Tycker om att arbeta i team och uppskattar att få arbeta med kvalitativa produkter gjorda på de bästa råvarorna Du ska vara kreativ, positiv, passionerad och stolt i din yrkesroll. Vissa dagar är det mer att göra än andra därför är det viktigt att du är en person som är framåt och som gillar när det blir högt tempo. Inget krav men ett plus i kanten om du har: Erfarenhet från andra cafe, butik eller restaurangjobb. Baristautbildning Fördelar med att jobba hos oss Kollektivavtal Friskvårdsbidrag Flexibla arbetstider (ej sena kvällar) Tjänsten är heltid med start enligt överenskommelse. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Du ansöker snabbt och smidigt på några minuter genom att svara på några korta frågor varav några frågor besvaras i videoförmat. Du kan ansöka direkt i mobilen, inget CV eller personligt brev behövs!
Alla våra utbildningar tar avstamp i vad eleven har med sig av kunskaper och erfarenheter och undervisningen utformas efter individens mål och förutsättningar så att hon/han ska få rätt kompetens för arbetsmarknaden. Personalen arbetar i arbetslag, där var och en tar sitt ansvar för att eleverna ska nå sina mål. Ambitionsnivån är hög och vi arbetar systematiskt med kvalitets- och utvecklingsfrågor. För dig är det självklart att gå den extra milen för alla elever, att alltid försöka göra mesta och bästa för varje individ. Till vår verksamhet i Högdalen söker vi dig som är utåtriktad, kreativ och lösningsfokuserad och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Eftersom all personal ingår i ett arbetslag lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper som flexibilitet, samarbetsförmåga och vilja att utveckla verksamheten. Du ska också kunna skapa en vuxenrelation i lärandet, där du bygger vidare på elevens tidigare kunskaper och erfarenheter. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med stort fokus på kvalitet och utveckling. KVALIFIKATIONER Du är behörig vårdlärare, alternativt under utbildning till vårdlärare eller är sjuksköterska med pedagogisk erfarenhet för hel- alt deltidsanställning. Du kommer att undervisa elever med olika bakgrund och kunskap och undervisningen anpassas efter individens behov och förutsättningar. deltid/heltid Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Cuben Utbildning AB grundades i Göteborg år 2010. Vår resa började med tre passionerade kvinnliga skolledare, alla med en djup kunskap och erfarenhet inom vuxenutbildning och med en gemensam dröm om att göra verklig skillnad. Nu, över ett decennium senare är vår affärsidé, vision och värdegrund lika stark och fortfarande inriktad på att skapa en värld av möjligheter för varje individ. Under de senaste årtiondena har vi förädlat och utvecklat vårt fokus för att erbjuda en unik utbildningsresa. Sedan 2021 tillhör vi Strigokoncernen och har med våra syskonbolag MoA Lärcentrum AB samt Veldi AB fortsatt att utvecklas på vår resa men med samma affärsidé som förut. Vår affärsidé handlar inte bara om utbildning; det handlar om att skapa en framtid av möjligheter för varje individ.
Om tjänsten Drivs du av att möta nya kunder och ge en god och kvalitativ service, och har det lätt att knyta nya relationer. Då kan tjänsten som hallvärd vara något för dig! Om du känner igen dig själv från tidigare punkter, då kan du vara den som blir vår nästa kollega! Tjänsten som hallvärd är en mångsidig roll som dels kommer innebära att man är ansiktet utåt för anläggningen och välkomnar nya och befintliga kunder. Uppgifter som annars kan förekomma är följande: Bistå andra områden på anläggningen, inledande av försäljning och tidsbokningar för servicearbeten. Vi söker dig som - Har en god förmåga att ta in ny information. - Har datorvana. - Har grundläggande teknisk kunskap om personbilar. Om oss Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag nischade inom fordonsbranschen. Vi har nära samarbeten med flera stora verkstäder och bilåterförsäljare i Stockholms län. Tjänsten är på heltid med arbetstider förlagda under dagtid, måndag till fredag. Du kommer att vara anställd som konsult hos Aura Personal och ha en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din anställning. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team!
Välj ett jobb för att visa detaljer