Sjuksköterska till Villa Dalénum på Lidingö
Vardaga AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Det här är ett jobb för dig som är driven, vill utvecklas i din yrkesroll och bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Här får du bra arbetstider, jobba självständigt och ha frihet att utforma dina arbetsdagar. Om Villa Dalénum Villa Dalénum ligger i ett vackert kulturmärkt hus på Lidingös södra strand i området Dalénum. Här finns vackra promenadstråk vid vatten och närhet till kommunala färdmedel. Tvärbanan från Ropstens tunnelbanestation tar 9 minuter och stannar precis utanför Villa Dalénum. Pendelbåt stannar vid Dalénums brygga, 5 minuters promenad från Villa Dalénum. Från Nacka strand är det en båtfärd på 11 minuter till Dalénums brygga, från Ropsten är det en båtfärd på 15 minuter till Dalénums brygga. Villa Dalénum har 65 platser uppdelade på 4 avdelningar med somatisk inriktning och 3 avdelningar för personer med demenssjukdom. Din erfarenhet och kunskap Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har kunskap kring olika sjukdomar samt ett intresse för den åldrande människan. Vi önskar att du: Vill arbeta självständigt, är strukturerad och planerar dina arbetsdagar Är trygg i din roll som sjuksköterska, initiativtagande och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare Tycker om att ha en ledarroll, uppskattar teamarbetet och stöttar dina kollegor. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig Bra schema och arbetstider: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Endast dagtid med start 8.00, arbete var 4:e helg. Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner: Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet. Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Du har också möjlighet att ansöka om utbildningstjänst för att bli specialistsjuksköterska. Karriärmöjligheter: Som sjuksköterska kan du gå vidare och bli enhetschef eller verksamhetschef för ett boende. Bra ledning och korta beslutsvägar: Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. En av boendets sjuksköterskor sitter också alltid med i den lokala ledningsgruppen. Gemenskap och stöd: Du jobbar nära sjuksköterskekollegor, gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap. Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Samarbete och stöd Du ingår i ett team med omsorgspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt. I detta jobbar du nära boendets gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Våra gruppchefer coachar också och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet. Vi satsar på ledarskapsutveckling för dig som sjuksköterska. En kurs vi kan erbjuda dig att gå är ”Att leda utan att vara chef”. Demenscertifiering Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin. Ung Omsorg Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Djur i omsorgen Här arbetar vi med djur i vården och vi har regelbundna besök av terapidjur. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 20250404. Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected]. Observera att det inte går att ansöka via E-post. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vårdförbundet Mail: [email protected]

18 mars 2025
Sista ansökan:
4 september 2025
Extrajobb på läkemedelslager i Kungens Kurva
Tranpenad AB
Lager- och terminalpersonal

Är du en dedikerad lagspelare som gillar fysiskt arbete och trivs med att jobba mot uppsatta mål? Har du en annan huvudsaklig sysselsättning på 50%? Då tycker vi att du ska läsa vidare! Om tjänsten Vi på Tranpenad söker just nu fler arbetsamma kollegor till vårt glada gäng i Kungens Kurva! Arbetsuppgifter Plocka och packa orders Registrering av läkemedel Om dig som söker Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning! Du ska vara tillgänglig för att arbeta enstaka pass i veckan, och förstå vikten av att passa tider. Du behöver vara flexibel och kunna hoppa in med kort varsel. Du gillar att arbeta i högt tempo och har inga problem att hugga i! Krav Annan huvudsaklig sysselsättning/studier på minst 50% Du måste ha fyllt 18 år Svenska obehindrat i tal och skrift Du måste kunna arbeta måndagar och fredagar Meriterande Tidigare erfarenhet av att arbeta på lager Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkorArbetstider: Måndag-fredag med arbetstider förlagda mellan kl. 07.00-15.30 Start: Omgående Omfattning: Extra Lön: Enligt kollektivavtal Övrigt: Till denna tjänst kommer vi utföra drogtester innan anställningens start Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega. Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 60-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Ansökan Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Tranpenads värdegrund. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö och därför har vi nolltolerans mot alkohol och droger. För att säkerställa att våra policys efterlevs kan det förekomma alkohol- och drogtester, innan och under anställning.

18 mars 2025
Sista ansökan:
4 september 2025
Stockholms bästa utvecklare/low-code utvecklare ServiceNow
Sopra Steria Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Om oss: Sopra Steria är Europas ledande konsultföretag inom ServiceNow och digital transformation. Vi hjälper företag och organisationer att effektivisera sina verksamheter genom innovativa teknologilösningar. Med fler än 4000 ServiceNow-experter besitter vi marknadens största och mest framstående ServiceNow-team där får du möjligheten att arbeta med dem mest spännande projekten samt utvecklas i en dynamisk och framåtlutad arbetsmiljö. Nu tar vi nästa stora kliv och satsar ännu hårdare på vår ledande position inom ServiceNow. Hos oss får du chansen att vara med och driva utvecklingen framåt, forma framtidens lösningar och göra verklig skillnad. Vill du vara en del av vårt ledande team? Om rollen: Vi söker en driven Utvecklare/Low Code-utvecklare inom ServiceNow som vill vara med och skapa skräddarsydda digitala lösningar för våra kunder. I denna roll kommer du att arbeta med utveckling, konfiguration och anpassning av ServiceNow-plattformen, med fokus på att effektivisera och automatisera affärsprocesser. Du kommer arbeta i teamleveranser tillsammans med experter som utvecklar innovativa lösningar baserade på ServiceNow och low-code-teknologier. Dina arbetsuppgifter: - Utveckla och konfigurera ServiceNow-applikationer och arbetsflöden. - Implementera low-code/no-code-lösningar med hjälp av ServiceNow App Engine. - Anpassa och optimera affärsprocesser genom automation och integrationer. - Samarbeta med kunder och interna team för att identifiera och lösa affärsutmaningar. - Följa best practices och säkerställa kvalitet i kod och konfiguration. För att lyckas i rollen ser vi att du bör ha: - Minst 3 års erfarenhet av utveckling i ServiceNow eller andra low-code-plattformar. - Kunskap i JavaScript och webbutveckling (HTML, CSS). - Förståelse för olika ServiceNow-moduler och certifiering inom plattformen är starkt meriterande. - Förmåga att analysera och förbättra affärsprocesser med hjälp av teknik. - En stark vilja att utvecklas och arbeta i en konsultroll. - Flytande svenska och engelska i tal samt skrift. Vi erbjuder: - En spännande arbetsmiljö hos Europas ledande ServiceNow-konsultbolag. - Möjlighet att arbeta med innovativa lösningar och den senaste tekniken. - Kompetensutveckling genom certifieringar, utbildningar och mentorskap. - Hybrid arbetsmodell samt konkurrenskraftiga villkor och förmåner Sveriges bästa arbetsplats: Som Elitepartner till ServiceNow och en ledande aktör inom konsultbranschen har vi fått erkännande som Karriärföretag och utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser flera år i rad av Great Place to Work och Gartner. Med över 60 000 medarbetare runt om i över 30 länder har vi lyckats positionera oss som en av de främsta aktörerna inom digital transformation. Ansökan: Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av vårt framstående team, ansök genom att ladda upp ditt CV. Kontakta gärna ansvarig rekryterare, Teodor Nellvik ([email protected]) eller Business Owner Mikael Kroglund ([email protected]), för eventuella frågor om tjänsten. Välkommen till Sopra Steria - där din kompetens formar framtidens digitala lösningar

18 mars 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
Lagerarbetare till Bålsta
Tranpenad AB
Lager- och terminalpersonal

Som lagerarbetare bidrar du till att säkerställa att kundens lagerprocesser fungerar smidigt och effektivt. Du arbetar med mottagning, sortering, plockning och packning av varor, och ser till att rätt produkter alltid är redo för leverans. Din noggrannhet och ditt driv hjälper till att hålla lagret organiserat och att företaget når sina mål. Om tjänsten Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som lagerarbetare inkluderar mottagning och kontroll av inkommande varor, plockning och packning av beställningar, samt säker hantering av gods med hjälp av truck. Du ansvarar även för att hålla lagret organiserat och bidra till en effektiv och säker arbetsmiljö. Arbetsuppgifter Mottagning och kontroll av varor Plock och pack Truckkörning Om dig som söker Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och har en hög grad av precision i ditt arbete. Du trivs med att arbeta i team och har en god samarbetsförmåga, samtidigt som du är självgående och tar egna initiativ. Du är flexibel, lösningsorienterad och har en positiv inställning, vilket hjälper dig att hantera ett högt arbetstempo och hålla deadlines. Vi värdesätter din vilja att utvecklas och anpassa dig till företagets värderingar, där säkerhet och kvalitet alltid står i fokus. Tidigare erfarenhet av lagerarbete och truckkörning är meriterande. Krav Obehindrad svenska i tal och skrift Minst 18 år Meriterande Truckkort A1-4 samt B1-4 Tidigare erfarenhet av lagerarbete B-körkort och tillgång till bil Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkorArbetstider: Dagtid måndag-fredag alt. Kvällstid måndag-fredag Omfattning: Heltid. Lön: Enligt kollektivavtal. Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega. Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 60-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Ansökan Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Tranpenads värdegrund. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö och därför har vi nolltolerans mot alkohol och droger. För att säkerställa att våra policys efterlevs kan det förekomma alkohol- och drogtester, innan och under anställning.

18 mars 2025
Sista ansökan:
4 september 2025
Resande servicetekniker
Karisma Rekrytering AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Oleinitec Nordic AB är ett kunskapsföretag inom mätteknik och den kompetenta länken mellan innovativ teknik och funktion inom nordisk forskning och industri för material-, vätske- och gasanalys. Vi skapar driftsäkra lösningar med låga underhållskostnader genom kvalificerade behovsanalyser och kontinuerlig uppföljning under instrumentens hela livscykel. Bolaget har 10 anställda i Sverige och vi ingår i finska WEST Invest Group med ca 450 anställda och en omsättning på 85 miljoner . Läs mer på https://oleinitec.se/ Företaget expanderar och vi söker nu en: Resande servicetekniker Vi söker dig med teknisk utbildning, exempelvis inom elektronik, mekatronik, automation eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har en god förståelse och erfarenhet när det gäller service och felsökning av teknisk utrustning. Är du en aktiv och social personlighet som är bra på att lösa tekniska problem? Om tjänsten: I denna roll ansvarar du för installation, service, felsökning och support av avancerade mätinstrument hos våra kunder inom forskning och industri. Arbetet innebär ca 50-60 hotellnätter per år och resor inom främst Norden, men även vissa resor utanför regionen för utbildning hos våra leverantörer kan förekomma. Rollen kräver självständighet, teknisk förståelse och en stark serviceanda. Arbetsuppgifter: Installation och driftsättning av laboratorieinstrument hos kunder. Underhåll, service och reparation av befintliga system. Teknisk support och felsökning, både på plats och på distans. Kundutbildning i användning och underhåll av instrumenten. Dokumentation av utförda arbeten och rapportering till både kunder och interna system. Samarbete med våra leverantörer för teknisk support och uppdateringar. Kvalifikationer och erfarenhet: Teknisk utbildning, exempelvis inom elektronik, mekatronik, automation eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av arbete med laboratorieinstrument, analysutrustning eller precisionsmätning är meriterande. God förståelse för mekanik, elektronik och mjukvara. Intresse för kemi och fysik är meriterande. Erfarenhet av felsökning och service av teknisk utrustning. B-körkort. Personliga egenskaper: Problemlösningsorienterad och noggrann. Självständig och initiativrik. God kommunikationsförmåga och kundfokus. Flexibel och resvan. Språkkrav: Flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Vi erbjuder en varierande och utvecklande roll i en tekniskt avancerad bransch, där du får arbeta med högkvalitativa produkter och nära samarbete med ledande leverantörer. För rätt person finns möjlighet att utgå från bostaden en eller flera dagar i veckan. Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag! Ansökan: I denna rekrytering samarbetar vi med Karisma Rekrytering AB. Kontaktperson på Karisma är Kurt Ståhl som du når på telefon 0739-465 805. Vi kommer att göra intervjuer fortlöpande så skicka in din ansökan snarast möjligt. Ansökan gör du enkelt direkt på hemsidan www.karisma.se dock senast den 19 april.

18 mars 2025
Sista ansökan:
4 september 2025
Stockholms skickligaste Test/QA-specialist ServiceNow
Sopra Steria Sweden AB
Systemtestare och testledare

Om oss: Sopra Steria är Europas ledande konsultföretag inom ServiceNow och digital transformation. Vi hjälper företag och organisationer att effektivisera sina verksamheter genom innovativa teknologilösningar. Med fler än 4000 ServiceNow-experter besitter vi marknadens största och mest framstående ServiceNow-team där du får möjligheten att arbeta med de mest spännande projekten samt utvecklas i en dynamisk och framåtlutad arbetsmiljö. Nu tar vi nästa stora kliv och satsar ännu hårdare på vår ledande position inom ServiceNow. Hos oss får du chansen att vara med och driva utvecklingen framåt, forma framtidens lösningar och göra verklig skillnad. Vill du vara en del av vårt ledande team? Om rollen: I rollen som Test/QA-specialist kommer du att vara en nyckelspelare i kvalitetssäkringen av våra ServiceNow-lösningar. Du kommer att ansvara för att planera, genomföra och automatisera tester för att säkerställa att våra leveranser håller högsta standard. Som Elite Partner för ServiceNow har vi en av Skandinaviens största och mest kvalificerade konsultgrupper med närmare 500 dedikerade experter. Vi söker nu en erfaren Test/QA-specialist som kan leda teststrategier och kvalitetssäkring i våra teamleveranser. Dina huvudsakliga uppgifter: - Ansvara för teststrategi, testplanering och genomförande av tester inom ServiceNow. - Utveckla och underhålla automatiserade testskript för att effektivisera kvalitetssäkringsprocessen. - Identifiera och rapportera buggar samt säkerställa att de åtgärdas enligt bästa praxis. - Samarbeta med utvecklare, affärsanalytiker och andra intressenter för att säkerställa en högkvalitativ leverans. - Arbeta med prestanda-, integration- och regressionstester. - Implementera och förbättra testprocesser enligt agila arbetsmetoder. För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har: - Flerårig erfarenhet av testning och kvalitetssäkring inom IT, gärna inom ServiceNow eller andra SaaS-plattformar. - Erfarenhet av testautomatisering och verktyg som Selenium, TestNG eller liknande. - Kunskap om ITSM, ITIL och agila arbetsmetoder. - Förmåga att analysera testresultat och ge rekommendationer för förbättringar. - Relevant akademisk utbildning inom IT eller motsvarande. - Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi erbjuder: - En spännande arbetsmiljö hos Europas ledande ServiceNow-konsultbolag. - Möjlighet att arbeta med innovativa lösningar och den senaste tekniken. - Kompetensutveckling genom certifieringar, utbildningar och mentorskap. - Hybrid arbetsmodell samt konkurrenskraftiga villkor och förmåner. Om ServiceNow-teamet på Sopra Steria: Sopra Steria är Nordens ledande expert inom ServiceNow – vi har den största och mest specialiserade kompetensen på marknaden. Vårt starka och sammansvetsade team levererar omfattande och högkvalitativa lösningar, där flera av våra erfarna ServiceNow-konsulter samarbetar för att maximera värdet för våra kunder. Vi drivs av innovation, samarbete och kunskapsutbyte – tillsammans sätter vi nya standarder och skapar framtidens digitala lösningar. Vill du arbeta med de bästa? Då är Sopra Steria platsen för dig. Om Sopra Steria: Sopra Steria är en av Europas ledande aktörer inom digital transformation, med över 60 000 medarbetare i mer än 30 länder globalt. Vi driver innovation och hjälper företag och organisationer att effektivisera, utvecklas och skapa långsiktigt värde genom banbrytande teknologilösningar. Hos oss arbetar de främsta experterna inom sina områden i en dynamisk och framtidsorienterad miljö där samarbete, nytänkande och teknisk spetskompetens står i centrum. Ansökan: Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av en framstående arbetsplats, ansök genom att ladda upp ditt CV. Kontakta gärna ansvarig rekryterare, Teodor Nellvik ([email protected]) eller Business Owner Mikael Kroglund ([email protected]) för eventuella frågor om tjänsten. Välkommen till Sopra Steria – där din kompetens formar framtidens digitala lösningar

18 mars 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
Stockholms vassaste seniora utvecklare ServiceNow
Sopra Steria Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Om oss: Sopra Steria är Europas ledande konsultföretag inom ServiceNow och digital transformation. Vi hjälper företag och organisationer att effektivisera sina verksamheter genom innovativa teknologilösningar. Med fler än 4000 ServiceNow-experter besitter vi marknadens största och mest framstående ServiceNow-team där du får möjligheten att arbeta med de mest spännande projekten samt utvecklas i en dynamisk och framåtlutad arbetsmiljö. Nu tar vi nästa stora kliv och satsar ännu hårdare på vår ledande position inom ServiceNow. Hos oss får du chansen att vara med och driva utvecklingen framåt, forma framtidens lösningar och göra verklig skillnad. Vill du vara en del av vårt ledande team? Om rollen: I rollen som Senior Utvecklare inom ServiceNow kommer du att vara en nyckelspelare i att utveckla och implementera lösningar på ServiceNow-plattformen för våra kunder. Du säkerställer att tekniska lösningar håller hög kvalitet, är hållbara och anpassade efter kundens verksamhet. Som Elite Partner för ServiceNow har vi en av Skandinaviens största och mest kvalificerade konsultgrupper med närmare 500 dedikerade experter. Vi söker nu en erfaren Senior Utvecklare som kan ta en strategisk och operativ roll i våra teamleveranser. Dina huvudsakliga uppgifter: - Utveckla och konfigurera lösningar på ServiceNow-plattformen. - Säkerställa teknisk kvalitet och bästa praxis i lösningarna. - Fungera som rådgivare till kunder kring tekniska lösningar och plattformsutveckling. - Leda tekniska workshops och kravinsamling med kunder. - Samarbeta med processledare och andra roller för att säkerställa helhetslösningar. - Analysera och optimera befintliga lösningar samt identifiera förbättringsområden. För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har: - Flerårig erfarenhet av utveckling och implementation inom ServiceNow. - Gedigen kunskap i JavaScript samt god förståelse för webbteknologier som HTML och CSS. - Erfarenhet av att arbeta med moduler som ITSM, ITOM, HR eller SecOps. - Förmåga att leda tekniska dialoger och workshops med kund. - Relevant akademisk utbildning inom IT eller motsvarande. - Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi erbjuder: - En spännande arbetsmiljö hos Europas ledande ServiceNow-konsultbolag. - Möjlighet att arbeta med innovativa lösningar och den senaste tekniken. - Kompetensutveckling genom certifieringar, utbildningar och mentorskap. - Hybrid arbetsmodell samt konkurrenskraftiga villkor och förmåner. Om ServiceNow-teamet på Sopra Steria: Sopra Steria är Nordens ledande expert inom ServiceNow – vi har den största och mest specialiserade kompetensen på marknaden. Vårt starka och sammansvetsade team levererar omfattande och högkvalitativa lösningar, där flera av våra erfarna ServiceNow-konsulter samarbetar för att maximera värdet för våra kunder. Vi drivs av innovation, samarbete och kunskapsutbyte – tillsammans sätter vi nya standarder och skapar framtidens digitala lösningar. Vill du arbeta med de bästa? Då är Sopra Steria platsen för dig. Om Sopra Steria: Sopra Steria är en av Europas ledande aktörer inom digital transformation, med över 60 000 medarbetare i mer än 30 länder globalt. Vi driver innovation och hjälper företag och organisationer att effektivisera, utvecklas och skapa långsiktigt värde genom banbrytande teknologilösningar. Hos oss arbetar de främsta experterna inom sina områden i en dynamisk och framtidsorienterad miljö där samarbete, nytänkande och teknisk spetskompetens står i centrum. Ansökan: Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av en framstående arbetsplats, ansök genom att ladda upp ditt CV. Kontakta gärna ansvarig rekryterare, Teodor Nellvik ([email protected]) eller Business Owner Mikael Kroglund ([email protected]) för eventuella frågor om tjänsten. Välkommen till Sopra Steria – där din kompetens formar framtidens digitala lösningar!

18 mars 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
Assisterande Konditorchef
AB Nya Grand Hotel
Kafé- och konditoribiträden

ARBETE PÅ GRAND HÔTEL Grand Hôtel är ett klassiskt landmärke mitt i centrala Stockholm. Som ett av Skandinaviens ledande femstjärniga deluxe hotell kombinerar Grand Hôtel en rik historia med ständig utveckling och förfining. Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till FAM AB och det enda hotellet i Sverige som är med i Leading Hotels of the World. KONDITORIET Just nu söker vi efter en assisterande konditorchef till vårt team bestående av sex konditorer och en konditorchef. Vi söker efter dig som har en stor passion för konditor-yrket och som har tidigare erfarenhet av att leda och coacha ett team. Vårt konditori samarbetar nära med flera av våra andra kök och ansvarar för en mängd olika uppdrag, såsom afternoon tea, upplagda desserter för evenemang med upp till 1500 gäster, samt klassiska desserter till verandans populära team-bufféer. Konditoriet arbetar även i viss utsträckning med specialbeställningar som tårtor och chokladarbeten. Konditoriers fokus ligger på att kombinera kvalitet och kreativitet för att skapa en upplevelse utöver det vanliga, oavsett storleken på beställningen eller tillfället. OM ROLLEN I rollen som assisterande chefskonditor förväntas du ta ett stort operativt ansvar över produktionen för att säkerställa en smidig drift. Du är konditorchefens högra hand när det kommer till menyplanering, schemaläggning samt coachning och stöttning gentemot teamet. Huvudsakliga ansvarsområden: Kreativitet och innovation: Du förväntas skapa unika och högkvalitativa desserter och bakverk för både restauranger och evenemang. Fokus ligger på kreativitet, innovation och att hålla sig uppdaterad med de senaste trenderna inom branschen. 2. Ledarskap och personalansvar: Rollen inkluderar delat ledarskap och coachning av ett team av konditorer. Du ska vara en mentor och motivera teamet att uppnå kreativitet, samtidigt som du stöttar konditorchefen i schemaläggning, personalplanering och utvärdering av teammedlemmar. 3. Organisering och samarbete: Förutom att aktivt delta i produktionen, kommer du vara delaktigt i att organisera arbetet i konditoriet, samt samarbeta med andra avdelningar för att skapa fantastiska gästupplevelser. Inköp, beställning och inventering av varor är också en del av arbetsuppgifterna, tillsammans med att säkerställa att avdelningen följer hygien- och säkerhetsstandarder (HACCP). Arbetstiderna är förlagda enligt ett rullande schema med arbete cirka varannan helg. VI SÖKER DIG SOM ÄR: Kreativ och innovativ: Du bör vara en person med en passion för att skapa nya och spännande smaker och presentationer. Strukturerad problemlösare: Du ska kunna arbeta strukturerat och lösa problem effektivt. Lagspelare och ledare: Du trivs med samarbete och har förmågan att inspirera och utveckla ditt team. Kommunikativ och diplomatisk: God kommunikationsförmåga och förmåga att bygga goda relationer med gäster och kollegor är viktigt. Det kommer stundtals att krävas en del flexibilitet och hårt arbete och att vara stresstålig och lösningsorienterad är därför en klar fördel. För rätt person kommer det att vara både utvecklande, givande och framför allt roligt. Då vårt kök består av många olika avdelningar finns goda möjligheter för dig att både utveckla och utvecklas. Arbetstiderna varierar och förläggs till såväl dagtid, kvällar som helger. Vidare ser vi även att du har: Minst 6 års erfarenhet som konditor, gärna med erfarenhet av menyutveckling och ledarskap. Internationell erfarenhet och formell kulinarisk utbildning är meriterande, särskilt om du har arbetat på femstjärniga etablissemang. VI ERBJUDER: En möjlighet att arbeta på ett prestigefyllt hotell i Sverige med stor kreativ frihet och möjligheter att forma konditoriet. En utvecklande arbetsmiljö där ditt arbete uppskattas och belönas, med förmåner inom Grand Group. Tillsvidareanställning med provanställning på sex månader, lön och startdatum enligt överenskommelse. Som en del av vår rekryteringsprocess utför vi bakgrundskontroller. Sista ansökningsdag är 1/5, intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

18 mars 2025
Sista ansökan:
4 september 2025
Sjuksköterska timvikarie ASIH i Nacka Värmdö
Familjeläkarna i Saltsjöbaden AB
Grundutbildade sjuksköterskor

När Familjeläkarna startade år 2008 hade vi som mål att ge våra patienter samma vård som vi skulle ge vår egen familj. Denna vision har vi fortfarande. Vi är engagerade och bryr oss om människor. Vi tar ansvar, vill göra skillnad och hjälpa människor. Vår kommunikation och verksamhet präglas av kunskap, arbetsglädje, effektivitet och innovativ utveckling. Vi söker nu timvikarier till ASIH i Nacka Värmdö Vi söker dig som vill arbeta med avancerad sjukvård i hemmet; ett självständigt och stimulerande arbete med fokus på god omvårdnad och symtomlindring, t ex under pågående onkologisk behandling eller under livets sista tid. Du kommer att arbeta i ett väl sammansvetsat team med läkare, sjuksköterskor, arbets- och fysioterapeut, dietist och kurator. Söker du en arbetssituation där du kan påverka både din och verksamhetens utveckling? Där ditt engagemang och din drivkraft kan bidra till goda och mätbara resultat? En verksamhet med korta beslutsvägar där patienten står i centrum? Välkommen att söka tjänsten som sjuksköterska och bli en del av vårt team! Beskrivning av tjänsten Som sjuksköterska i avancerad hemsjukvård har du ett omväxlande och självständigt arbete med sedvanliga sjuksköterskeuppgifter i patientens hem. Du medverkar du till att patient och närstående blir delaktiga i vården och att de ska känna sig trygga i hemmet under en period av svår sjukdom. Vården ska tillgodose fysiska, psykiska, sociala och existentiella behov. Vi dokumenterar i journalsystemet Take Care och planerar vården i verktyget Mobil Klinik. Vi kan erbjuda en trevlig arbetsplats med möjlighet till utveckling och en konkurrenskraftig lön utifrån din kompetens. Vi välkomnar förbättringsförslag och vill alltid utveckla verksamheten framåt. Dina kvalifikationer Arbetet ställer krav på förmåga att arbeta självständigt och att ta egna initiativ. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, god samarbetsförmåga och ett genuint intresse för vård i patientens hem. Du är positiv, initiativrik, flexibel och känner dig säker i din yrkesroll. Du ser som ditt självklara ansvar att bidra till ett positivt arbetsklimat. Körkort är ett krav. Det är meriterande att ha erfarenhet av hemsjukvård eller avancerad sjukvård i hemmet. Adekvat specialistutbildning är meriterande, t ex i onkologisk vård, i palliativ vård eller som distriktssjuksköterska. Nu söker vi timvikarier och arbetspassen inkluderar dag- och kvällspass veckans alla dagar. Möjlighet finns för deltidsanställning. Vi arbetar för mångfald och jämställdhet och är en hälsofrämjande arbetsgivare som arbetar aktivt med att ständigt utveckla verksamheten. Familjeläkarna är kvalitets och miljöcertifierade enligt ISO. Låter det intressant, tveka inte hör av dig för vidare information! Varmt välkommen med din ansökan till oss, urval och intervjuer sker löpande. Bifoga gärna din sjuksköterskelegitimation och ditt examensbevis i din ansökan. Vi undanber oss vänligt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

18 mars 2025
Sista ansökan:
4 september 2025
Senior Redovisningsekonom
Hero AB
Controller

Senior Redovisningsekonom Om företaget Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där vi värdesätter teamwork, stödjande samarbete och korta beslutsvägar. Hos oss får du arbeta brett inom ekonomiområdet i en expansiv verksamhet med stora finansiella flöden och omfattande tillgångar. Om rollen Som Senior Redovisningsekonom spelar du en nyckelroll i att säkerställa hög kvalitet i redovisning och finansiell rapportering. Du arbetar nära verksamheten och har en central funktion i både analys och uppföljning av finansiella resultat. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Månads- och årsbokslut Analys av utfall samt ad hoc-analyser Bistå med input i prognos- och budgetprocesser Förbereda underlag vid revision Hantering av skatter, deklarationer, avstämningar och utredningar Upprättande av balans- och resultaträkningar samt managementrapportering Vem vi söker Vi söker dig med stark förståelse för redovisning och finansiella processer samt förmågan att arbeta självständigt och analytiskt. Du är kommunikativ, affärsinriktad och har en god samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst 5 års erfarenhet av kvalificerad redovisning Erfarenhet av att arbeta med stora finansiella flöden Mycket god förståelse för balans- och resultaträkning Stark analytisk förmåga och systemintresse Nyfiken, hjälpsam och lösningsorienterad inställning Erfarenhet från Telecom, Entreprenad eller annan projektintensiv verksamhet är meriterande Tillträde och omfattning Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Arbetstider är kontorstider, måndag till fredag, med möjlighet till flexibilitet och hybridarbete. Ansökan Vi tar emot ansökningar via vår hemsida. Klicka på knappen "Ansök" längst ner i annonsen för att registrera ditt CV. Vi går igenom ansökningarna löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor? Kontakta rekryteringsansvarig på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

18 mars 2025
Sista ansökan:
4 september 2025