Serveringspersonal med blick för gäster och service
Grinda Wärdshus AB
Hovmästare och servitörer

Är du sugen på att träffa nya människor, jobba i ett högt tempo? Du förstår vad god service är och vill ha en rolig, spännande sommar med varierande arbetsuppgifter i en underbar skärgårdsmiljö? Då är Grinda rätt plats för dig! Har du en talang för att skapa magiska stunder? Är du självgående, sprudlande och redo för en ny utmaning? Vi söker dig som vill vara en del av vårt fantastiska team som serveringspersonal, där ditt öga för gästens upplevelse och passion för service verkligen kommer till sin rätt! Vem är du? Du älskar att träffa nya människor och det märks. Med erfarenhet inom servering vet du hur man balanserar service med ett leende, och du gör det naturligt. Har du utbildning inom hotell och restaurang, eller kanske barista-kunskap? Perfekt! Men lika viktigt är din energi och inställning. Din blick för detaljer och din förmåga att läsa av våra gäster gör att de känner sig välkomna och ompysslade. Vad erbjuder vi? Vi är ett team av gött folk som brinner för det vi gör – att ge våra gäster en härlig upplevelse varje gång de besöker oss. Som serveringspersonal hos oss får du: • Chansen att jobba i en härlig miljö med ett glatt och stöttande team. • Flextider som ger dig möjligt att få ihop ditt schema med vardagen i skärgårdsmiljö. • Boende i en av stockholm skärgårds vackraste destinationer. Dina uppgifter: • Servera mat och dryck med ett leende och på ett professionellt sätt. • Hantera beställningar och betalningar – och ibland kommer du att få glänsa som en expert på menyn. • Se till att alla gäster har det bra och hjälper till där det behövs. Ingen dag är den andra lik, och det är precis det som gör jobbet så kul! Vi söker dig som: • Har erfarenhet av servering och känner dig bekväm med att ta hand om gäster. • Behärskar svenska & engelska språket väl – både tal och skrift. Andra språk är meriterande. • Älskar att jobba i team och kan hantera stressiga situationer med ett leende. Känner du igen dig i detta? Då passar du perfekt in hos oss! Bli en del av vårt team och hjälp oss att fortsätta leverera oförglömliga upplevelser till våra gäster. Skicka in din ansökan idag och ta första steget mot en kul och fartfylld arbetsplats! Vi ser fram emot att höra från dig!

4 januari 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Farmaceuter sökes till kombinerad roll inom kundservice och apotek

Vi gör nu en ny satsning på Kronans Apotek kundservice där vi ger fler möjligheten att jobba med kundservice och stärka kundupplevelsen! I den här rollen får du möjligheten att kombinera kundservice och apoteksarbete – där du spenderar 50% av din tid i vårt härliga kundserviceteam och 50% på ett av våra apotek. Vill du, tillsammans med oss, utforma den bästa kundservicen inom apoteksbranschen i Sverige? Då ska du läsa mer 🌟 Din roll Vår kundservice kommer bestå av farmaceutkollegor placerade på våra apotek runt om i landet, som ger rådgivning och svarar på kundserviceärenden om recept och annat som rör kundens läkemedel både direkt i drift på apotek och genom vår kundservice. Hos oss blir du den viktiga länken mellan våra kunder, vår e-handel och våra 500 apotek, redo att guida och stötta i varje unikt kundmöte. Du kommer att ha ett hemapotek att arbeta på, både när du är i drift och i kundservice. Att växla mellan dessa två roller ger dig en inspirerande variation i arbetet och möjligheten att göra verklig skillnad där du behövs som mest. Gemensamma nämnare för rollerna är att du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. Men vad innebär det egentligen att jobba 50% inom vår kundservice? Första kontakt och hantera heltäckande kundserviceärenden - Hantering av receptrelaterade frågor: du kommer hjälpa kunder med bokning av recept på både lokala apotek och via e-handel. - Omsorgsförsäljning: lyssna in kundens behov, snabbt identifiera nya trender och efterfrågan och förbättra erbjudandet. - Jobba mot gemensamt uppsatta KPI:er: såsom NKI, NPS, AHT och ACW. - Allmänna RX-relaterade frågor: inkluderar dialog med våra apotek eller vår E-handel. Men vad innebär det egentligen att jobba 50% på ett av våra apotek? Rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter: du kommer att hjälpa kunder i både egenvården och på recept. - Omsorgsförsäljning: lyssna in kundens både synliga och dolda behov via behovsanalys - Jobba mot gemensamt uppsatta KPI:er: såsom NKI, NPS, egenvårdsförpackning/kund, EMV med mera. - Allmänna apoteksrelaterade arbetsuppgifter: Lagerhållning, kampanjarbete, revidering, hållbarhet med mera. Vi erbjuder en tillsvidareanställning med inledande provanställning. I din ansökan kommer du få ange ort/orter där Du önskar att jobba - Skicka i din ansökan så vi kan komma i kontakt med varandra och prata vidare om möjligheterna. Närmst ledare är en av våra fem Team Manager och du kommer att tillhöra vår kundserviceorganisation. I denna roll, med många kontaktytor inom hela företaget och hantering av ett stort inflöde av ärenden i olika plattformar, tror vi att du både besitter en god kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift och är trygg att arbeta i olika system. Då vi har många kunder som söker sig till både vår kundservice och våra apotek behöver du vara flexibel, lösningsorienterad och tycka om att jobba i en miljö där det händer mycket samt vara bekväm att parera två olika roller. Du är ansvarstagande och trivs med att jobba självständigt, men även tillsammans med kollegor. För att vara aktuell för rollen behöver du vara legitimerad farmaceut samt har arbetat minst två år på apotek. Meriterande om du tidigare har arbetat i en roll inom kundservice. Ansökan Skicka in ditt CV eller LinkedIn-profil! Vi tar enbart emot ansökningar genom denna annons. I ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor som hjälper oss att lära känna dig bättre och som blir en viktig del av din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vid frågor eller funderingen, vänligen kika efter kontaktperson längst ner i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan! Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀

3 januari 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Senior .NET Developer
Northab AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Job Description Are you a seasoned .NET developer with a passion for cloud technologies and a knack for building robust, scalable applications? Northab is seeking a Senior .NET/Azure Developer to join our dynamic team. With 6-9 years of experience, you will play a pivotal role in crafting high-quality, innovative solutions for our diverse range of clients. Key Responsibilities Develop and maintain RESTful APIs using ASP.NET and .NET Core. Leverage Azure services to design and deploy scalable cloud-based applications. Implement unit testing to ensure code quality and reliability. Participate in Agile development processes, contributing to sprint planning and retrospectives. Work with NoSQL databases to manage and store data efficiently. Utilize Docker for containerization and deployment of applications. Integrate authentication mechanisms such as OAuth or similar technologies. Collaborate with DevOps teams to streamline development and deployment pipelines. Required Skills 6-9 years of experience in .NET development. Strong proficiency in ASP.NET, .NET Core, and RESTful API development. Experience with Azure cloud services. Solid understanding of unit testing frameworks. Familiarity with Agile methodologies. Experience with NoSQL databases. Knowledge of Docker and containerization. Understanding of OAuth or similar authentication protocols. Basic familiarity with DevOps practices. Nice to Have Azure certifications. Experience with Kubernetes. Company Culture At Northab, we pride ourselves on fostering a collaborative and innovative work environment. Our team is dedicated to delivering precise, high-quality results, supported by a holistic project management approach. We value strategic expertise and are committed to helping our clients focus on their core business while we handle the complexities of IT project development. Join us and be part of a company that values your contributions and supports your professional growth.

2 januari 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Biomedicinsk analytiker, Klinisk patologi och cytologi
Unilabs AB
Biomedicinska analytiker m.fl.

På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. VAD Till vårt digitala patologilaboratorium i Solna söker nu nya medarbetare. Vi ligger i framkant och är bland de första i Sverige som utför all diagnostik digitalt under ackreditering. I vårt labb erbjuder vi etablerade analyser, men vi utvecklar och testar även nya metoder i samarbete med forskargrupper inom både akademin och pharma. Vi arbetar med hela processen från inregistrering av prover till diagnosticering. Hos oss arbetar du både självständigt där du tar egna beslut samtidigt som du arbetar i ett lag. Arbetet på patologen är brett och varierande. På histologilabbet kommer du att få arbeta med vävnadsprover. Arbetsmomenten består av nedläggning, utskärning, snittning, färgning, immunohistokemi, specialistutskärning och skanning av glas för att skapa digitala bilder för diagnosticering.Arbetet bygger på att man har en god insikt om sin del i den totala processen. Därför är det viktigt att man tycker om att samarbeta, både inom gruppen men även med andra yrkeskategorier. På patologen strävar vi ständigt efter att bli bättre på det vi gör och vi jobbar målmedvetet med att förbättra kvaliteten på det vi levererar för att överträffa våra kunders förväntningar med patienten i fokus. Vi var också första i Sverige som införde kvällspass på patologilaboratorium. Vi har därför 3 olika arbetspass (morgon, dag och kväll) och tjänsten hos oss innebär att ungefär 1 vecka per månad jobbar man kvällspass (t.o.m. kl 22). VEM Vårt mål är att vara ledande inom branschen. Vi utgår ifrån LEAN och arbetar fortlöpande med förbättringar vilket innebär att det är viktigt att du är öppen och intresserad av förbättringsarbete. Du kommer att arbeta självständigt samtidigt som du är en viktig del av vårt team. Vidare kan du arbeta självständigt såväl i grupp som med andra och du är kommunikativ med målet att samarbeta. För oss är det mycket viktigt att du har respekt och en känsla för kvalitet samt en förmåga att arbeta patientorienterat med patientprovet i fokus. Vi söker dig som: - Är biomedicinsk analytiker eller har annan högskoleutbildning inom laboratoriemedicin - Behärskar svenska i tal och skrift Det ses även som mycket meriterande om du har erfarenhet av arbete på patologiskt laboratorium. VAR Tjänsten är placerad på vårt helt digitala volymlaboratorium i Solna. På avdelningen kommer du arbeta tätt tillsammans med ett team om ca 35 andra kollegor, bestående av biomedicinska analytiker, laboranter, laboratoriebiträden, undersköterskor, cytodiagnostiker, medicinska sekreterare och patologer. Vi jobbar med daglig styrning och kontinuerligt med förbättringsarbete. Vid intresse tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt och vi kallar till intervju löpande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse, vi tillämpar provanställning. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, näraakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.

20 december 2024
Sista ansökan:
30 juni 2025
Inköpare
Unilabs AB
Inköpare och upphandlare

På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. VAD Till vår nordiska inköpsfunktion söker vi nu en engagerad och strukturerad inköpare. Här blir du en viktig del i vårt arbete med att utveckla och forma ett systematiskt arbetssätt med ökad digitalisering och systemstöd. Hos oss sätter vårt globala team strategier för våra största leverantörer medan all sourcing sker lokalt hos oss. Vi verkar i en matrisorganisation vilket innebär många stakeholders och en dynamisk arbetsmiljö. Rollen som inköpare hos oss är bred, med goda utvecklingsmöjligheter för dig med en entreprenöriell inställning och strukturerat arbetssätt. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Söka upp och förhandla med leverantörer för att få bästa villkor och priser - Utveckla och upprätthålla starka relationer med leverantörer - Upprätthålla ett systematiskt och processdrivet arbetssätt i en dynamisk miljö - Säkerställa efterlevnad av företagets policyer och rutiner i all upphandlingsverksamhet - Identifiera möjligheter till kostnadsbesparingar och processförbättringar Du kommer att vara en del av ett litet team som förutom du själv består av vår nordiska inköpschef och en strategisk inköpare. VEM På Unilabs väger inställning lika tungt som kompetens. Till den här rollen söker vi dig som har ett par års erfarenhet av upphandling och är en skicklig förhandlare Vi arbetar i en matrisorganisation, vilket innebär att du kommer att ha relationer med flera intressenter. Rätt person för den här möjligheten trivs med många sociala kontakter och har en förmåga att utmana status quo och hitta pragmatiska och effektiva win-win-lösningar. För att trivas i den här rollen behöver du ha en förmåga att arbeta självständigt och fatta välgrundade beslut med begränsad information. Är du en inköpare med ett entreprenöriellt driv och ett analytiskt tänk som trivs i en miljö med högt tempo? Ja, då vill vi gärna höra ifrån dig! Detta erbjuder vi dig: - En dynamisk och stödjande arbetsmiljö - Möjlighet att göra en meningsfull inverkan på patientvården - Möjligheter till professionell tillväxt och utveckling - Konkurrenskraftig lön och förmånspaket VAR Den här är en tillsvidareanställning med placering vid Unilabs huvudkontor i Huvudsta, Solna. Vi tillämpar provanställning. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.

20 december 2024
Sista ansökan:
30 juni 2025
Senior Business Controller
Unilabs AB
Controller

På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärde som vi skapar för samhället i stort. VAD Unilabs är en internationell organisation där du får möjlighet att påverka och utvecklas i din yrkesroll som en nära business partner till verksamheten. Som Business Controller arbetar du nära verksamheten där du tar ett stort eget ansvar för att utveckla det verksamhetsområde som du är ansvarig för. Arbetet genomsyras av att göra analyser utifrån stora datamängder och att strategiskt planera, driva och utveckla verksamheten mycket tätt tillsammans med verksamhetschefer och driftchefer. Vi vet att det finns en sak gemensamt hos oss alla inom Unilabs - den inneboende viljan att ge bästa förutsättningar för vård till varje enskild individ. Som vår blivande business controller har du en viktig inverkan på att bidra till vårt syfte, vårt slutgiltiga mål, att hitta rätt svar som hjälper till att förbättra människors liv. VEM För oss på Unilabs är inställning och personlighet lika viktigt som kompetens. Därför söker vi dig som är mycket affärsorienterad, analytisk och drivs av att hitta nya lösningar och tänka i nya banor samt utmana gamla sanningar. Du trivs med att arbeta i en expansiv organisation, trivs att arbeta i ett tight controllerteam med högt tempo och har en förmåga att dra slutsatser baserat på analys av stora datamängder. Du tar ett stort personligt ägandeskap över ditt ansvarsområde och driver ditt arbete på ett proaktivt, och självständigt sätt men också i ett gott samarbete med andra parter. Till tjänsten som Business Controller söker vi dig som: - Har relevant universitetsutbildning (Civilekonom eller motsvarande) och gedigen arbetslivserfarenhet av kvalificerade controlleruppgifter under minst 5–7 år. - Är mycket affärsdriven och proaktiv och van att ta eget ansvar. - Har goda kunskaper i redovisning. - Har god erfarenhet av att skapa och förbättra uppföljning, analyser och processer. - Gärna har erfarenhet från en personalintensiv verksamhet. - Har mycket goda kunskaper i Excel och Power Point, samt van vid att hantera KPI:er och stora datamängder. - Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska. - Du har gärna erfarenhet från Microsoft D365 samt olika analysverktyg tex Power BI. Vi ser det som meriterande med erfarenhet från en internationell organisation då Unilabs finns etablerat i flertal länder. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse, vi tillämpar provanställning. Du kommer att ingå i ett controllingteam där du rapporterar till vår Controllerchef. Vid intresse tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt och vi kallar till intervju löpande. VAR Vi sitter i fina och moderna lokaler på vårt huvudkontor i Solna, tillsammans med ett 30-tal kollegor från olika funktioner såsom företagsledning, ekonomi, HR, sälj, kommunikation & Legal. Huvudkontoret ligger i anslutning till ett av våra större labb. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.

20 december 2024
Sista ansökan:
30 juni 2025
SYSTEMSPECIALIST, MIKROBIOLOGI
Unilabs AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. VAD Vi söker en medarbetare till vårt IT team med uppgift att stötta våra laboratorier med system/objektsupport och verksamhetsutveckling. Unilabs är organiserat i en central system- och förvaltningsorganisation för IT-applikationsstöd inom laboratoriemedicin. Gruppen ansvarar för support, utveckling och förvaltning av laboratoriedatasystemen och tillhörande komponenter inom laboratoriemedicin. En viktig del i arbetet utgörs av olika typer av integrationer, dels mot våra kunder, dels mellan instrument och laboratoriedatasystem. Som systemadministratör bidrar du med din kunskap i arbetet med verksamhetsutveckling inom specialområdet klinisk mikrobiologi och dess behov av översättning till IT stöd. Du arbetar inom en förvaltningsorganisation såväl som i en projektorganisation. Unilabs Sverige AB är del av Unilabskoncernen så inom IT samarbetar vi inom Region North (Sverige, Norge, Finland). VEM För att lyckas i rollen behövs systemkompetens företrädelsevis inom laboratorieverksamhet. Du arbetar idag kanske som systemadministratör eller superanvändare i någon laboratorierelaterad verksamhet, antingen inom laboratoriemedicin, läkemedels- eller livsmedelsindustri. För det här vikariatet ser vi gärna att du har en bakgrund som biomedicinsk analytiker. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du trivs med nya utmaningar och som person är du strukturerad, nytänkande, problemlösande samt initiativtagande. Du arbetar självständigt men kan samtidigt på ett prestigelöst sätt arbeta i grupp har lätt att samarbeta och delar gärna med dig av dina kunskaper. Du har dessutom: - Högskoleutbildning - Några års arbetslivserfarenhet med IT-inriktning - God kommunikativ förmåga i tal och skrift. - Behärskar engelska i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av klinisk mikrobiologi och dess laboratorieprocesser samt erfarenhet av IT-arbete från laboratorierelaterad verksamhet ses som meriterande. Tjänsten är ett vikariat under en föräldraledighet med start efter överenskommelse. Vid intresse tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt och vi kallar till intervju löpande. VAR Här på Unilabs Laboratorie-IT arbetar vi i en central system- och förvaltningsorganisation för IT-applikationsstöd och teamets medarbetare är fysiskt lokaliserade till våra kontor i Skövde, Eskilstuna, Göteborg och Stockholm. Din placering blir på Unilabs på den ort det passar dig bäst, och med flexibilitet att arbeta hemifrån. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.

11 december 2024
Sista ansökan:
30 juni 2025
ArkDes söker en projektledare till Think Tank
Statens Centrum För Arkitektur och Design
Planerare och utredare m.fl.

Projektledare, Think Tank, diarienr AM2024-190 ArkDes är Sveriges nationella centrum för arkitektur och design och en statlig myndighet. Vi är ett museum, ett kunskapscenter och en arena för debatt och diskussion om framtidens arkitektur och design. Vi bjuder in allmänheten till att reflektera, debattera och påverka designens och arkitekturens roll i samhället. Vi är en förlängning av gatan, en del av staden, ett forum att lyfta de stora frågorna om vad det innebär att vara människa, hur strukturer formar våra beteenden och hur vårt agerande formar framtiden. Vi är en öppen plats för eftertanke och debatt, en plats för många röster att höras, en plats som synliggör systemet inifrån systemet. ArkDes söker en projektledare På ArkDes Think Tank arbetar tre projektledare, en strateg, en utredare, en koordinator och en enhetschef. Nu söker vi en projektledare för en statlig visstidsanställning (STAVA), med en arbetstidsomfattning om 50 %, för ett nytt projekt som startar 2025.  Think Tank bedriver externa samarbeten med ett flertal aktörer och verkar i nära samverkan med myndigheter inom ramen för Politik för gestaltad livsmiljö. ArkDes är en av myndigheterna i Rådet för hållbara städer och samhällen och har i uppdrag att koordinera noder och regionala nätverksnoder i en nationell samordningsgrupp. Enheten bedriver ett flertal praktiknära forskningsprojekt och koordinerar team inom områden som stads- och samhällsutveckling, mobilitet, återbruk och hållbar design. Med utgångspunkt från designmetodik utgår projekten från arkitekturens och designens möjligheter att bidra till en hållbar utveckling av våra gemensamma livsmiljöer. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med utveckling, framdrift och genomförande av projekt i nära samarbete med externa organisationer och personer från både ArkDes organisation, näringsliv och andra myndigheter. Du kommer att ansvara för projektledning, kontakter, kunskapsinsamling, dokumentation och utvärdering i praktiknära forskningsprojekt. Vidare kommer du att koordinera och samarbeta med ämnesexperter bestående av forskare och praktiker. En stor del av de projekt som bedrivs hos ArkDes presenteras i offentliga arrangemang som kunskapsseminarier, prototypbyggnation och utställningar. Det förväntas därför att du kan göra presentationer vid sådana arrangemang. Resor ingår i tjänsten. Kvalifikationer Vi söker dig som har bakgrund och erfarenhet av att bedriva och koordinera projekt i tätt samarbete med externa aktörer och att du säkerställer att projektets kunskapsmål uppnås. Du formulerar dig väl på svenska och i tal och skrift, anpassat för olika typer av mottagare. Du är noggrann, kreativ, lyhörd, analytisk och har en god förmåga att arbeta självständigt. Då rollen har många kontaktytor krävs det att du har god samarbetsförmåga och ett lösnings-orienterat angreppssätt. Du levererar god kvalitet även vid arbete i högt tempo. Vi ställer som krav att du ska ha: • Relevant akademisk examen exempelvis inom arkitektur, stadsplanering eller motsvarande. • Dokumenterad erfarenhet av arbete i privat och offentlig sektor i frågor rörande arkitektur, design och samhällsplanering • Dokumenterad kunskap i att inhämta, analysera och sammanställa praktiknära forskningsresultat • Dokumenterad kunskap om, och erfarenhet av, process- eller projektledning med tonvikt på praktiknära utforskande projekt • Dokumenterad erfarenhet av att arrangera workshops och seminarier • Dokumenterad erfarenhet av samarbetsprojekt Det är meriterande om du har: • Dokumenterad erfarenhet av liknande tjänst inom det statliga avtalsområdet • Kunskap om hållbarhetsfrågor • Kunskap om fastighetsekonomi och/eller fastighetsjuridik • Kunskap om cirkulär ekonomi, omvandling och förvaltning Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. ArkDes välkomnar sökande som kompletterar myndigheten avseende jämställdhet och mångfald. Anställning Anställningen är en statlig visstidsanställning (STAVA), med en arbetstidsomfattning om 50 %, fr.o.m. februari 2025 t.o.m. den 31 maj 2026. Tillträde Februari 2025, eller enligt överenskommelse. Arbetsplats Arbete sker på plats på Skeppsholmen och i våra projekt ute i landet. Viss flexibilitet finns kring arbete hemifrån. Ansökan Ansökan ska vara ArkDes tillhanda senast den 8 januari 2025. Ange diarienr AM2024-190. Kontaktpersoner Upplysningar lämnas av Jessica Segerlund, enhetschef för ArkDes Think Tank. Fackliga företrädare är Adolfo Vega och Stefan Mossfeldt för ST och Johanna Fogel för SACO-S. Samtliga nås via vår växel på telefon: 08-520 23 500.

5 december 2024
Sista ansökan:
31 maj 2026
Systemförvaltare till RIX-enheten
Sveriges Riksbank
Systemförvaltare m.fl.

Vill du vara med att driva utveckling och förvaltning av Sveriges betalningssystem? Då är det här en tjänst för dig. VI ERBJUDER DIG Utmanande arbetsuppgifter i en händelserik miljö där Sveriges betalningsinfrastruktur står i fokus. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor och mycket stor möjlighet till kompetensutveckling. DET HÄR GÖR DU HOS OSS Rollen ingår i RIX-enhetens förvaltningsteam och deltar i förvaltningsaktiviteter och forum tillsammans med den interna IT-avdelningen och externa internationella leverantörer. Ditt fokus kommer att ligga på förvaltningen av Riksbankens tjänster för betalningar och säkerheter. Du kommer bland annat att jobba med verksamhetens behovsanalys, kravställning mot externa leverantörer, implementering, konfigurering och test av ny funktionalitet i systemet samt information och support till deltagarna. Just nu pågår flera stora projekt inom betalningsinfrastrukturen där du kommer vara involverad. Viss schemaläggning och 24/7 beredskap förekommer då du kommer att vara en del av incident- och change/releaseorganisationen kring RIX systemet. DITT TEAM RIX-enheten tillhör avdelningen för betalningar med uppdraget att utveckla och förvalta Riksbankens betalningssystem (RIX) för betalningar i svenska kronor på ett säkert och effektivt sätt. Rollen ingår i teamet för vidareutveckling och förvaltning där 15 kollegor arbetar idag. Vi sitter på verksamhetssidan och ansvarar operativt för betalningsflöden och hantering av säkerheter. Här kan du läsa mer om Riksbankens organisation.   MER OM DIG Du har erfarenhet av arbete med verksamhetsnära systemförvaltning eller liknande roller, gärna inom bank och finans. Du har relevant högskoleutbildning i förhållande till tjänsten eller motsvarande erfarenhet. Vårt interna språk är svenska men vi arbetar mycket med internationella kontakter vilket ställer krav på att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet av arbete med värdepapper, säkerheter, betalningar eller avvecklingssystem inom finansiell infrastruktur, bank eller finansiell sektor väger tungt i urvalsprocessen.  Utöver ovanstående ser vi även erfarenhet av incidenthantering, avveckling/clearing, SWIFT och ISO20022 som meriterande.  Som person är du initiativtagande, serviceinriktad och är bra på och gillar att arbeta i team. Du är strukturerad, har ett starkt system/ekonomi-intresse och en god problemlösande analysförmåga. Vi ser gärna att du vill utvecklas på lång sikt i vårt team där vi kan ge dig goda utvecklingsmöjligheter och vara med att bidra till Sveriges betalningsinfrastruktur. MER OM TJÄNSTEN  Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningstyp: Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas Placering: Huvudkontoret Klara, Klarabergsgatan 31-33 Arbetstid: Fast arbetstid, viss schemaläggning  Möjlighet att jobba distans: 1 eller 2 dagar i veckan Förmåner: Generösa semestervillkor, löneväxling till pension, subventionerad lunch, friskvårdsbidrag, subventionerad massage och tillgång till gym och ledarledda träningspass.  Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande registerkontroll, säkerhetsprövningssamtal och särskild personutredning görs då för slutkandidaten. För vissa tjänster ställs krav på svenskt medborgarskap.  ATT JOBBA PÅ RIKSBANKEN Riksbanken är en myndighet under riksdagen som ser till att pengarna behåller sitt värde över tid och att betalningar kan ske säkert och effektivt. Vi ger också ut Sveriges sedlar och mynt. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för en stark och säker ekonomi. Här får du utmaning och utveckling varje dag i en händelserik miljö. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor och stor möjlighet till kompetensutveckling. Läs mer om hur det är att arbeta på Riksbanken här. ANSÖK Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev senast den 12 december 2024. Vi vill att du i denna rekrytering besvarar ett antal urvalsfrågor. På så vis kan du enkelt söka tjänsten och vi ges möjligheten att utvärdera våra kandidater på lika villkor. Logiska tester och arbetsprov kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Vi genomför också bakgrundskontroller på slutkandidaterna, vilket innebär att vi kontrollerar examensbevis eller annat dokument som styrker din utbildning.  Du kan läsa mer om hur det fungerar när du söker jobb på Riksbanken här. Vi ser fram emot att få kontakt med dig! Vi har valt annonseringskanaler och undanber oss försäljare av rekryteringstjänster och annonser. Kontaktperson Eva Billtén Gruppchef [email protected]

3 december 2024
Sista ansökan:
12 december 2025
Specialistläkare till mottagning med kunder från försäkring, företag och pr
Feelgood Svenska AB
Specialistläkare

Specialistläkare till Quality Care Quality Care är en privat vårdgivare och är sedan oktober 2023 en del av Feelgood. På mottagningen tar vi emot patienter med vårdförsäkring via försäkringsbolag, erbjuder privatläkarmottagning, avancerade hälsoundersökningar samt andra individanpassade och behovsstyrda vårdtjänster för privatpersoner och företag. Vi har ett stort fokus på hög kundnöjdhet och tillgänglighet. På vår mottagning jobbar idag sex specialistläkare med olika inriktning, sköterskor och administratörer. Totalt består arbetsgruppen av elva kollegor som arbetsar på mottagningen. Utöver dessa har vi även stödfunktioner såsom ekonomiavdelning, IT m.m. på vårt moderbolag Feelgood Vi sitter i fina lokaler på Riddargatan 16 på Östermalm och har mottagningen fördelad över två plan. Vi är nu i en fas där vi vill utveckla vårt erbjudande till kund ytterligare och söker därmed fler kollegor på hel- eller deltid. Vi söker dig som är Leg. Läkare - specialiserad inom företrädesvis allmänmedicin, reumatologi eller endokrinologi Vi ser att du: - Har en positiv inställning och upskattar teamarbete. - Är kommunikativ, ser vikten av ett högt fokus på kund och patientnöjdhet samt har ett affärsmässigt förhållningssätt - Är flytande i tal och skrift på både svenska och engelska då vi har en del internationella kunder. - Du har lätt för att lära dig nya IT-system och har goda kunskaper i Officepaketet. Verksamheten växer och utvecklas vilket gör att du behöver ha en positiv inställning till förändring och utveckling av arbetssätt för att trivas hos oss. Vi är alla viktiga tillsammans gällande att bidra till verksamhetens utveckling. Som läkare hos oss Arbetar du både med patienter som kommer via sjukvårdsförsäkring, privata kunder som söker sig till oss för enstaka- eller återkommande besvär samt via företag. Du jobbar med både sjukvård och hälsofrämjande insatser såsom uppföljning av större hälsokontroller, intyg av olika slag mm Ditt fokus är att se patienten i sin helhet. Meriterande är tidigare erfarenhet av vårdförsäkringar och privat sjukvård Anställningsform: Primärt vill vi anställa på del eller heltid men konsultverksamhet kan vara ett alternativ i vissa fall. Arbetstid: Arbete förläggs dagtid 8-17, måndag till fredag. Arbete på plats på mottagningen. Ansökan: Ansökan sker via Feelgoods hemsida, eller via Workbuster. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Vi vill att du beskriver vad som gör dig intresserad av att jobba hos oss och lite om dig själv samt CV. Har du frågor kontakta Verksamhetschef Andrea Tåhlin Mail: [email protected] Mobil: 070 606 01 38 Sista ansökningsdatum: Annonsen ligger ute så länge vi är intresserade av att bredda vår verksamhet. Urval och intervjuer sker fortlöpande. Samtal från annonsförsäljare och rekryteringsföretag undanbedes. Varmt välkommen med din ansökan! Leg. läkare med specialisering, primärt inom någon av följande områden: - Allmänspecialist - Reumatolog - Endokrinolog Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Vi har idag drygt 1 000 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 155 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 1,2 miljoner medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.

4 oktober 2024
Sista ansökan:
30 juni 2025