Är du redovisningsekonom med ett par års erfarenhet från självständigt redovisningsarbete? Är du intresserad av att arbeta på ett fastighetsbolag och intresserad av en rekrytering till en spännande roll på ett trevligt bolag? Om kundenBolaget fokuserar på att äga, förvalta och utveckla fastigheter som är viktiga för samhället i Norden, samt hyresrätter i Sverige. De arbetar aktivt med kommuner och myndigheter för att skapa byggrätter som stödjer social infrastruktur. Med ett huvudkontor i centrala Stockholm och flera kontor runt om i Sverige och Helsingfors, har de en egen personal som hanterar förvaltningen. Organisationen är flexibel med korta beslutsvägar och har erfaren personal som är lyhörda för hyresgästernas behov. ArbetsbeskrivningI rollen som redovisningsekonom ingår du i ett team bestående av 18 redovisningsekonomer. Varje redovisningsekonom hanterar ekonomin för ett antal bolag. Rollen är bred och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta löpande bokföring, avstämningar, månads- och årsbokslut, årsredovisningar och deklarationer. Utöver de löpande, återkommande arbetsuppgifterna kommer du också bli insatt i de hyresavtal som gäller dina bolag samt hantera de ad hoc frågor som uppstår. Vem söker vi?Vi söker dig med relevant utbildning och matchande erfarenhet från ovan Arbetsbeskrivning. Meriterande är om du har systemvana från ett eller flera ekonomisystem. Har du erfarenhet från fastighetsbranschen är det mycket positivt. Ansökan och kontaktÄr du intresserad av följande rekrytering, tveka inte att ansöka om tjänsten. Vi presenterar kandidater löpande till kund och processen kan därmed gå snabbt. Vid frågor om tjänsten, kontakta Åsa Ollert på [email protected] / 070-752 48 16. Varmt Välkommen med din Ansökan! Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se
Vi söker en engagerad platschef till Werksta Gustavsberg, en mycket modern och fräsch bilskadeanläggning. En viktig del i tjänsten handlar om att skapa förutsättningar för en mycket hög kundnöjdhet samt att se till att planera och optimera arbetet på vår skadeverkstad. ArbetsuppgifterArbetsuppgifterna är varierande med främsta fokus på att ta hand om personal (ca 10 anställda) och kunder på bästa sätt. Du har det övergripande ansvaret för hela anläggningen, både arbetsflöde, mål för verksamheten, lönsamhet, budget och personal. Det gäller att säkerställa att den löpande verksamheten fungerar effektivt samt att lagar, processer och rutiner följs. Du kommer även arbeta operativt och göra skadebesiktningar osv. Din profil Vi söker en trygg, stark och stabil person som är resultatinriktad och drivande, som samtidigt har hjärtat på rätt ställe. Vi ser gärna att du kan visa på vilka resultat du åstadkommit i dina tidigare positioner. Vidare skall du vara en ledare som vill vara "hands on" och vill vara närvarande i det dagliga arbetet och som har erfarenhet av ledarskap. Tidigare erfarenhet från bilskadebranschen är ett stort plus. Det krävs en mycket god förståelse för siffror och ekonomi. Du har även en hög tillit till din samlade kompetens och är därmed initiativdriven och självgående med kraft att dra förbättringar i mål. Körkort är ett krav. Detta är en tjänst på heltid, med start så snart det är möjligt. Werksta som arbetsgivare Werksta erbjuder dig ett spännande jobb som utmanar allt du kan och bjuder på en utvecklingsresa. Vi har viljan och resurserna att ligga först med ny kunskap och teknik. Du blir del i en organisation med mycket engagerade medarbetare. Du blir också en del i ett företag som erbjuder stora utvecklingsmöjligheter och som expanderar och satsar framåt – Vår vision är att ”Vi är förstahandsvalet, betrodda av våra kunder och partners och älskade av våra medarbetare. Vi leder branschens utveckling och föregår med gott exempel.” Vid frågor om tjänsten, kontakta gärna Regionchef, Christoffer Wikström, 08-506 141 13 . Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Läs mer om vad vi kan erbjuda på vår karriärsida och läs mer om våra verkstäder på vår hemsida. Koncernen Werksta Werksta Stockholm Gustavsberg är en del av Sveriges ledande fristående skadeverkstadskedja. Sedan starten i juni 2015 har Werksta vuxit snabbt i Sverige och räknar idag till totalt 38 verkstäder med ca 700 anställda. Med starka positioner i de större städerna repareras årligen över 50 000 bilar. Vi vill med hög tillgänglighet och god service leverera branschens högsta kundnöjdhet och vara såväl försäkringsbolagens som slutkundernas förstahandsval vid skada. I Werksta ingår även Autoklinikka, Finlands ledande skadeverkstadskedja med ca 60 verkstäder samt 13 verkstäder i Norge. Werkstas huvudägare är investeringsfonden Procuritas.
Som Chef för Ekonomiservice har du en nyckelroll i att utveckla och leda våra finansiella processer för att stödja Apotekets övergripande mål. Vi söker en empatisk och trygg ledare som kommer att ansvara för ett team av 13 ekonomer som arbetar med leverantörsreskontra, kundreskontra och fakturamatchning. Rollen erbjuder möjligheten att kombinera operativt ansvar med strategiskt tänkande för att driva innovation och effektivitet i våra finansiella processer. Denna roll tillhör vår enhet Ekonomi och Affärsstyrning där du ingår i enhetens ledningsgrupp och kommer rapportera direkt till Apotekets CFO. DINA HUVUDSAKLIGA ANSVARSOMRÅDEN Leda Ekonomiservice teamet med ansvar för Leverantörsreskontra, Kundreskontra och Fakturamatchning. Leda arbetet kring finansiell rapportering samt budgetering, och säkerställa hög kvalitet och noggrannhet. Bidra till utvecklingen och implementeringen av företagets övergripande ekonomiska strategier. Leda och coacha teamet, säkerställa kompetensutveckling och främja en positiv arbetsmiljö. Identifiera och genomföra förbättringar av ekonomiska processer för att öka effektivitet och noggrannhet. Säkerställa att finansiell rapportering följer gällande lagar och standarder, samt hantera relationer med interna intressenter och externa parter, inklusive revisorer och myndigheter. Leda och implementera förändrings- och förbättringsinitiativ för att stärka företagets finansiella resultat. DINA KOMPETENSER Vi söker dig som har erfarenhet av leda team eller projekt i en liknande roll med stort fokus på att driva utveckling av finansiell rapportering, inklusive implementering av automatiserings- och digitaliseringslösningar. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad och har en stark förmåga att prioritera och navigera i en komplex kontext med många olika kontaktytor. Du brinner för ledarskap och har förmåga att skapa trygghet och engagemang i gruppen du leder. UTÖVER DETTA VILL VI ATT DU HAR Erfarenhet av olika större ekonomisystem (Oracle, SAP, Visma etc) Har akademisk utbildning inom ekonomi, finans eller motsvarande Har god kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Stort intresse för AI och digitalisering När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen till Apoteket!
Önskar du att ha mer inflytande över din karriärväg? Vad sägs om att få en trygg anställning hos Sveriges härligaste konsultföretag? Vi letar efter dig som är social, trevligoch vill ha möjlighet att utvecklas.Jobba hos oss Thalamus är experter på att erbjuda företag heltäckande personal och IT-tjänsterinom infrastruktur. Här ser vi individenspotential och skapar möjligheter för att du ska nå dina ambitioner. Vår strävan är att skapatrivsel, utrymme attväxa och få dig attnå framgång i din karriär. Vi hoppas nå dig som vill hitta enkarriär inom IT ochletar efteren roll som passar dig, vare sig de är att vara enmångsidig generalist eller en områdesspecialist. Här gör du jobbet medan vitillhandahåller certifieringarför att du ska nå dina IT-önskningaroch skaparmöjligheter baserat på din vilja och mål. Med vårasamarbeten har vi skapat tydligaval hur du går framåtutifrån dina karriärsmål. Du kommer blierbjuden certifieringar, utbildningsplaner och intressanta uppdrag. Dessutom får du tillgång till friskvårdsbidrag för att hålla dig hälsosam och i god form på vägen. Din nya tjänst Utvecklas ivarierande supportroller hos flera av våra fantastiska kunder i Stockholmsområdet, där du matchasefter din kompetens, erfarenhet och ambition. Du kommer supporteraintern användare, där kundernas IT-miljöer har varierande komplexitet, huvudsakligen inom Windows. Vi värdesätter din framtid och utveckling högt, så när du är ute på uppdrag har du chansen att påverka din egen karriär. Hos oss kan du följa en av våra utvecklingsplaner och få en tydlig väg framåt i din yrkesutveckling. Vi anser att alla anställda ska ha samma möjligheter att gå framåt, därför har vi tydliga riktlinjer för utbildning samtidigt som du har en trygg tillsvidareanställning. Det viktigaste för oss är att ha skickliga supporttekniker med rätt kompetens för att möta våra kunders behov. Där visamtidigt gerdig de bästa förutsättningarna för att du ska trivas hos oss. Supportteknikerrollen kan vara likartade mellan olika arbetsplatserna, men vi strävar efter att skapa något unikt, där du kan utmärka dig samtidigt som du har tydliga mål att sikta på. Vi tror att detta kan vara fördelaktigt för dig, för Thalamusoch ävenvåra kunder och ser fram emot att berätta mer vid en intervju! Din bakgrund Vi söker dig som har erfarenhet av IT-support för företagsanvändare och som vill fortsätta växa inom IT-infrastruktur, oavsett om du siktar på att vara generalist- eller specialist. Vi matchar olika kompetensnivåer med lämpliga uppdrag, och det viktigaste för oss är din erfarenhet och din personlighet. För att passa in i rollen ser vi gärna att du har skaffat digerfarenhet av IT inomexempelvis:Windows, Active Directory, o365,Azure, Intune, Ärendehanteringoch Teams. Så om du har erfarenhet inom IT-support och vill ha en plan för din karriärväg framåt, tveka inte att söka till oss. Du som person Vi är Thalamus, och det innebär att du som anställd blir en viktig tillgång och ansiktet utåt för våra kunder. Vi söker därför personer som är flexibla, sociala, hjälpsamma och trevliga, med en stark vilja att utvecklas. Du behöver inte ha en exakt plan för framtiden, men du ska ha en önskan att växa inom IT-infrastruktur. Vi kommer att finnas där för att stötta och guida dig på din resa. Din ansökan Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta [email protected] eller [email protected] Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter. För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc. Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester. En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver. Din nya arbetsgivare Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
En viktig del i tjänsten handlar om att skapa förutsättningar för en mycket hög kundnöjdhet samt att se till att planera och optimera arbetet på vår skadeverkstad. Om dig Vi söker dig som är erfaren skadeberäknare.. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och det är viktigt för oss att du passar in i gruppen och är prestigelös. Det är viktigt att du är en serviceinriktad person och har lätt för att socialisera och bygga förtroenden. Du har erfarenhet från bilskadebranschen och besitter kunskap i de olika affärssystemen, planeringsverktygen samt kalkyleringsprogrammen. Erfarenhet av Cabas är ett krav. Vi ser gärna att du har någon fordonsutbildning och det är meriterande om du har en bakgrund som plåtslagare, lackerare eller verkmästare. Du talar och skriver obehindrat på svenska och gärna engelska. Körkort är ett krav. Arbetsuppgifter Skadebesiktning av bokade bilar, fotobesiktningar samt drop-in och bärgat Kundmottagning samt kontakt med försäkringsbolag Övrig administration Vara andra enheter behjälplig Werksta som arbetsgivare Werksta erbjuder dig ett spännande jobb som utmanar allt du kan och bjuder på en utvecklingsresa. Vi har viljan och resurserna att ligga först med ny kunskap och teknik. Läs mer om vi som arbetsgivare kan erbjuda dig som anställd på vår karriärsidaoch läs mer om våra verkstäder på vår hemsida. Har du frågor om de lediga tjänsterna, kontakta Regionchef Christoffer Wikström, Tel: +46 8 506 141 13 Välkommen med din ansökan! Om koncernen Werksta Werksta ärSveriges ledande fristående skadeverkstadskedja. Sedan starten i juni 2015 har Werksta vuxit snabbt i Sverige och räknar idag till totalt 38 verkstäder med ca 700 anställda. Med starka positioner i de större städerna repareras årligen över 50 000 bilar. Vi vill med hög tillgänglighet och god service leverera branschens högsta kundnöjdhet och vara såväl försäkringsbolagens som slutkundernas förstahandsval vid skada. I Werksta ingår även Autoklinikka, Finlands ledande skadeverkstadskedja med ca 60 verkstäder samt 13 verkstäder i Norge. Werkstas huvudägare är investeringsfonden Procuritas.
En viktig del i tjänsten handlar om att skapa förutsättningar för en mycket hög kundnöjdhet samt att se till att planera och optimera arbetet på vår skadeverkstad. Om rollen Som Skadeberäknare på Werksta Norrtälje (fd Roslagens Karosservice)kommer du att spela en central roll i vår verksamhet genom att säkerställa korrekta kostnadsberäkningar av fordonsreparationer. Du blir en del av vårt starka team och arbetar tätt tillsammans med verkstadspersonal för att leverera högsta möjliga kundservice och nöjdhet. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet inom fordonsbranschen och gärna tidigare har arbetat med skadeberäkning eller liknande uppgifter. Det är viktigt att du har en analytisk förmåga och känner dig bekväm med att använda olika beräkningssystem och programvaror. Som person är du noggrann, ansvarstagande och har lätt för att kommunicera på ett tydligt sätt. B-körkort är ett krav. ArbetsuppgifterI rollen som Skadeberäknare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inkludera: Utföra noggranna skadeberäkningar och kostnadskalkyler för reparation av fordon. Samverka med verkstadsteamet för att säkerställa realistiska och ekonomiskt fördelaktiga reparationsprocesser. Kommunicera med försäkringsbolag för att säkerställa korrekta ersättningsprocesser. Uppdatera och underhålla databaser och system med aktuell information om skadeärenden. Varför arbeta hos oss? Werksta Norrtälje erbjuder en dynamisk arbetsplats där du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot gemensamma mål. Vi ger utrymme för personlig och professionell utveckling och anordnar regelbundna utbildningar för att säkerställa att du alltid är uppdaterad med det senaste inom vårt område. KontaktinformationHar du frågor om tjänsten? Kontakta gärna vår platschef, Alexander Rogby, på telefonnummer0176-15570 eller mail [email protected]ör mer information. Om WerkstaWerksta är Sveriges ledande oberoende skadeverkstadskedja. Sedan vår början 2015 har vi snabbt utökat vår verksamhet och nu består vi av 37 verkstäder med cirka 700 anställda. Vi fokuserar på att erbjuda hög kundnöjdhet och strävar efter att vara förstahandsvalet för både försäkringsbolag och kunder i hela Norden. Werksta-koncernen innefattar även Autoklinikka i Finland samt verkstäder i Norge, vilket stärker vår position på den nordiska marknaden. Besök vår karriärsida för att lära dig mer om hur du kan bli en del av Werksta-teamet!
Om oss Loggamera är ett svenskt Proptech företag som gör fastigheter smartare och mer hållbara. Vi hjälper fastighetsägare, BRF:er och samfälligheter att sänka energikostnader med hjälp av individuell mätning (IMD), dataanalys och energioptimering. Vi samarbetar också med installatörer – elektriker och tekniker – för att skapa helhetslösningar som inkluderar allt från laddboxar och solceller till datadriven energiövervakning. Kulturen på Loggamera Hos oss är ansvar och ägandeskap i fokus – vi tror på att ge människor frihet att driva sitt arbete framåt och utvecklas i sina roller. Här är det högt i tak, prestigelöst och inte toppstyrt. Vi värderar nyfikenhet och engagemang, och visar du driv finns det alltid utrymme att växa och ta större ansvar. Vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där alla mår bra, trivs och har de rätta förutsättningarna för att göra ett bra jobb. Din roll hos oss Som Customer Sucess Specialist är du länken mellan våra kunder, installatörer och vår plattform. Du hjälper våra kunder med onboarding, löser tekniska problem och ser till att våra lösningar skapar värde. Dina uppgifter: Onboarding: Sätta upp nya kunder i vår plattform och guida dem genom uppstarten. Support: Svara på frågor, felsöka tekniska problem och hitta lösningar med nyfikenhet och driv. Installatörskontakt: Samarbeta med elektriker och tekniker för att allt ska fungera smidigt. Dokumentation: Kort och tydligt dokumentera ärenden i vårt system Jira och följa upp att inget faller mellan stolarna. Vem är du? Vi tror att du är en problemlösare ut i fingerspetsarna som gillar att ta reda på svar och få saker att fungera. Du är: Kommunikativ och pedagogisk – du gör tekniska lösningar enkla att förstå. Nyfiken och strukturerad – du löser utmaningar och dokumenterar tydligt. Teknisk – du har grundförståelse för att konfigurera enheter, enklare nätverk och allmän felsökning av system. Erfaren inom kundsupport, gärna i ärendehanteringssystem som Jira. Det är ett plus om du: Har jobbat med installatörer eller i tekniska kundnära roller. Tidigare erfarenhet från Customer Success eller liknande kundnära roller. Har B-körkort. Varför Loggamera? Hos oss får du en vardag där ingen dag är den andra lik. Du blir en viktig länk mellan våra kunder och tekniken – och får vara med och skapa en smartare, mer hållbar framtid. Vi erbjuder: Ett innovativt företag där din insats märks. Ett stöttande team som värdesätter samarbete och skratt. Möjlighet att utvecklas i en spännande och växande bransch. Praktisk information Placering: På vårt kontor i Täby men med utrymme för flexibilitet. Omfattning: Heltid. Lön: 33 000 – 40 000 beroende på erfarenhet. Låter detta som du? Skicka in din ansökan direkt!
We are looking for new home cleaners to join our team in region Stockholm South.Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i regionStockholm Syd.Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 7 – 17. Ha ett giltigt B-körkort. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!
''Jag sökte rollen som sjuksköterska på OneLab för att få vara med och identifiera risker för ohälsa i tid. Här får jag dagligen stötta medarbetare till en bättre hälsa, och att arbeta preventivt är otroligt givande. Utöver det är vi ett peppigt team med mycket glädje, vi stöttar och finns där för varandra. Då alla har olika erfarenheter från sjukvården tar vi stor lärdom av varandra för vår utveckling framåt!''Julia Hendler, leg. Sjuksköterska på OneLab DITT SPÄNNANDE UPPDRAG HOS OSS Som sjuksköterska hos oss blir du en viktig del av den förebyggande vården med stort fokus på digitala möten och effektiva hälsoundersökningar. Du utför fysiska hälsoundersökningar ochföljer även med i patientresan via rådgivande samtal över video.Ditt arbete tar dig ut på resor i hela Sverige, med Stockholm somutgångspunkt, och när du inte är ute hos våra kunder är vårt kontor i centrala Stockholm din arbetsplats. Vi arbetar dagtid, måndag-fredag. I korthet kommer du att bland annat; Genomföra hälsoundersökningar hos våra kunders för deras medarbetare. Här kan du läsa mer om hur våra hälsoundersökningar går till. Följa upp resultat i rådgivande samtal via video – här gör du skillnad på riktigt! Samarbeta med kollegor för att planera och genomföra hälsoundersökningar. Förutom sjukskötersketeamet kommer du få möjligheten att arbeta nära härliga kollegor inom andra kompetensområden, exempelvis Customer Success, Tech och Sales! Varannan vecka är resorna inom Stockholmsområdet, och varannan vecka reser du i övriga landet/Norden, då övernattning ingår. VÅRT ERBJUDANDE TILL DIG Positivt arbetsklimat med fantastiska kollegor som stöttar och hjälper varandra. Kompetensutveckling med regelbundna utbildningar och workshops. Delta i en spännande resa med ett passionerat företag som förändrar företagshälsovård och hälsa i Sverige. VI SÖKER DIG SOM Förutom ett brinnande intresse för hälsa är minimikrav för att söka en tjänst som sjuksköterska hos oss följande: Minst ett års klinisk erfarenhet som legitimerad sjuksköterska. Körkort B och möjlighet att resa i tjänsten. Goda kunskaper i svenska och engelska. MAGISKT VORE DET OM DU HAR Erfarenhet av rådgivande samtal över telefon/video, framförallt med psykisk ohälsa eller övriga relevanta hälsoområden som huvudämne. MI-utbildning som du tillämpat i tidigare uppdrag. Erfarenhet från serviceyrken. Språkkunskaper i danska, norska eller finska. Intresse/utbildning inomhälsocoachning, hälsopedagogik eller kostrådgivning. För att lyckas i rollen ser vi att du brinner för att hjälpa människor och förstår vikten av personcentrerat bemötande men ävenhög standard vad gäller service, då vi arbetar medföretag i många olika branscheroch miljöer. Det är viktigt att du är en teamspelare och tar ansvar för att driva både ditt egna och teamets arbete framåt. I utbyte har du stor möjlighet att påverka och utveckla vårt gemensamma arbete. Vi har en vision om att skapa hållbar hälsa för alla medarbetare och våra sjuksköterskor är nyckelpersoner i arbetet att förverkliga OneLabs mission! Med rätt hälsoinsatser i rätt tid skapa förutsättningar för en hållbar framtid - för människan, företagen och samhället! ÖVRIG INFORMATION Start: Enligt överenskommelse. Plats: Utgångspunkt i Stockholm, resor till annan ort förekommer. Omfattning: Tillsvidare, 100% Ansökan: Skicka in Linkedin-profil eller CV och svara på frågorna när du klickar dig vidare på ‘’Skicka ansökan’’. Ersättning: Lön enligt överenskommelse. Arbetstider: Varierande mellan måndag – fredag 08.00-17.00 (övernattningar på annan ort förekommer). Varmt välkommen med din intresseanmälan!
Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Tyresö! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänstenVi söker fler assistenter till vår härliga kund i Tyresö.Han är en kille i 33 års åldern, han bor i ett lugnt område med nära kommunikationer. Som assistent hos honom kommer du vara behjälplig med förflyttningar som kan ske manuellt, personlig hygien, matlagning ochsköta om i hemmet. Han uppskattar det mesta i vardagen såsommusik, promenader,åka på utflykter och att fika på stan. Din svenska måste vara mycket bra och du får inte vara rökare.Personkemin är extremt viktig så samarbetet går smidigt och bra.Det händer att manarbetar med en kollega men ävenensam på sina arbetspass så det ärviktigt att du har lagkänsla då man ibland behöver ställa upp för sina kollegor vid oplanerad såsom planerad frånvaro. Vem är du?För detta arbetekrävs det att du kan tala och skriva svenska obehindrat. Det skadar inte om du har tidigare erfarenhet inom epilepsi och diabetes.Du som söker tjänsten är man, ålder spelar ingen roll men du ska vara ung i sinnet, empatisk,social, levnadsglad och positiv.Du är noggrann, ansvarsfull och strukturerad samt har förmågan att lyssna in andra personer och förstå din roll som personlig assistent. Det är också viktigt att du är ärlig, tycker om att arbeta och har förmåga att skapa en positiv atmosfär omkring dig. Du bör även vara icke pälsdjursallergiker eller rädd för hundardå kundens familjhar en hund som kanfinnas i hemmet.Du bör ha stor empati, vara självgående, kunna ta egna initiativ,ha tålamod samt kunna sätta dig in i en annan människas situation och vara mycket lyhörd. Det är viktigt att du förstår att du har birollen och att din uppdragsgivare som har personlig assistans har huvudrollen. Vad får du?Friskvård, utbildning och väl introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Timanställning, kan leda till fast tjänst. Arbetstiderna kan komma att variera mellan vardag och helg. Kväll,natt (jour) samt dag. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelseVad händer nu?Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke och av kundens anhöriga. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer