Vill du vara med att driva utveckling och förvaltning av Sveriges betalningssystem? Då är det här en tjänst för dig. VI ERBJUDER DIG Utmanande arbetsuppgifter i en händelserik miljö där Sveriges betalningsinfrastruktur står i fokus. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor och mycket stor möjlighet till kompetensutveckling. DET HÄR GÖR DU HOS OSS Rollen ingår i RIX-enhetens förvaltningsteam och deltar i förvaltningsaktiviteter och forum tillsammans med den interna IT-avdelningen och externa internationella leverantörer. Ditt fokus kommer att ligga på förvaltningen av Riksbankens tjänster för betalningar och säkerheter. Du kommer bland annat att jobba med verksamhetens behovsanalys, kravställning mot externa leverantörer, implementering, konfigurering och test av ny funktionalitet i systemet samt information och support till deltagarna. Just nu pågår flera stora projekt inom betalningsinfrastrukturen där du kommer vara involverad. Viss schemaläggning och 24/7 beredskap förekommer då du kommer att vara en del av incident- och change/releaseorganisationen kring RIX systemet. DITT TEAM RIX-enheten tillhör avdelningen för betalningar med uppdraget att utveckla och förvalta Riksbankens betalningssystem (RIX) för betalningar i svenska kronor på ett säkert och effektivt sätt. Rollen ingår i teamet för vidareutveckling och förvaltning där 15 kollegor arbetar idag. Vi sitter på verksamhetssidan och ansvarar operativt för betalningsflöden och hantering av säkerheter. Här kan du läsa mer om Riksbankens organisation. MER OM DIG Du har erfarenhet av arbete med verksamhetsnära systemförvaltning eller liknande roller, gärna inom bank och finans. Du har relevant högskoleutbildning i förhållande till tjänsten eller motsvarande erfarenhet. Vårt interna språk är svenska men vi arbetar mycket med internationella kontakter vilket ställer krav på att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet av arbete med värdepapper, säkerheter, betalningar eller avvecklingssystem inom finansiell infrastruktur, bank eller finansiell sektor väger tungt i urvalsprocessen. Utöver ovanstående ser vi även erfarenhet av incidenthantering, avveckling/clearing, SWIFT och ISO20022 som meriterande. Som person är du initiativtagande, serviceinriktad och är bra på och gillar att arbeta i team. Du är strukturerad, har ett starkt system/ekonomi-intresse och en god problemlösande analysförmåga. Vi ser gärna att du vill utvecklas på lång sikt i vårt team där vi kan ge dig goda utvecklingsmöjligheter och vara med att bidra till Sveriges betalningsinfrastruktur. MER OM TJÄNSTEN Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningstyp: Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas Placering: Huvudkontoret Klara, Klarabergsgatan 31-33 Arbetstid: Fast arbetstid, viss schemaläggning Möjlighet att jobba distans: 1 eller 2 dagar i veckan Förmåner: Generösa semestervillkor, löneväxling till pension, subventionerad lunch, friskvårdsbidrag, subventionerad massage och tillgång till gym och ledarledda träningspass. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande registerkontroll, säkerhetsprövningssamtal och särskild personutredning görs då för slutkandidaten. För vissa tjänster ställs krav på svenskt medborgarskap. ATT JOBBA PÅ RIKSBANKEN Riksbanken är en myndighet under riksdagen som ser till att pengarna behåller sitt värde över tid och att betalningar kan ske säkert och effektivt. Vi ger också ut Sveriges sedlar och mynt. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för en stark och säker ekonomi. Här får du utmaning och utveckling varje dag i en händelserik miljö. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor och stor möjlighet till kompetensutveckling. Läs mer om hur det är att arbeta på Riksbanken här. ANSÖK Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev senast den 12 december 2024. Vi vill att du i denna rekrytering besvarar ett antal urvalsfrågor. På så vis kan du enkelt söka tjänsten och vi ges möjligheten att utvärdera våra kandidater på lika villkor. Logiska tester och arbetsprov kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Vi genomför också bakgrundskontroller på slutkandidaterna, vilket innebär att vi kontrollerar examensbevis eller annat dokument som styrker din utbildning. Du kan läsa mer om hur det fungerar när du söker jobb på Riksbanken här. Vi ser fram emot att få kontakt med dig! Vi har valt annonseringskanaler och undanber oss försäljare av rekryteringstjänster och annonser. Kontaktperson Eva Billtén Gruppchef [email protected]
Specialistläkare till Quality Care Quality Care är en privat vårdgivare och är sedan oktober 2023 en del av Feelgood. På mottagningen tar vi emot patienter med vårdförsäkring via försäkringsbolag, erbjuder privatläkarmottagning, avancerade hälsoundersökningar samt andra individanpassade och behovsstyrda vårdtjänster för privatpersoner och företag. Vi har ett stort fokus på hög kundnöjdhet och tillgänglighet. På vår mottagning jobbar idag sex specialistläkare med olika inriktning, sköterskor och administratörer. Totalt består arbetsgruppen av elva kollegor som arbetsar på mottagningen. Utöver dessa har vi även stödfunktioner såsom ekonomiavdelning, IT m.m. på vårt moderbolag Feelgood Vi sitter i fina lokaler på Riddargatan 16 på Östermalm och har mottagningen fördelad över två plan. Vi är nu i en fas där vi vill utveckla vårt erbjudande till kund ytterligare och söker därmed fler kollegor på hel- eller deltid. Vi söker dig som är Leg. Läkare - specialiserad inom företrädesvis allmänmedicin, reumatologi eller endokrinologi Vi ser att du: - Har en positiv inställning och upskattar teamarbete. - Är kommunikativ, ser vikten av ett högt fokus på kund och patientnöjdhet samt har ett affärsmässigt förhållningssätt - Är flytande i tal och skrift på både svenska och engelska då vi har en del internationella kunder. - Du har lätt för att lära dig nya IT-system och har goda kunskaper i Officepaketet. Verksamheten växer och utvecklas vilket gör att du behöver ha en positiv inställning till förändring och utveckling av arbetssätt för att trivas hos oss. Vi är alla viktiga tillsammans gällande att bidra till verksamhetens utveckling. Som läkare hos oss Arbetar du både med patienter som kommer via sjukvårdsförsäkring, privata kunder som söker sig till oss för enstaka- eller återkommande besvär samt via företag. Du jobbar med både sjukvård och hälsofrämjande insatser såsom uppföljning av större hälsokontroller, intyg av olika slag mm Ditt fokus är att se patienten i sin helhet. Meriterande är tidigare erfarenhet av vårdförsäkringar och privat sjukvård Anställningsform: Primärt vill vi anställa på del eller heltid men konsultverksamhet kan vara ett alternativ i vissa fall. Arbetstid: Arbete förläggs dagtid 8-17, måndag till fredag. Arbete på plats på mottagningen. Ansökan: Ansökan sker via Feelgoods hemsida, eller via Workbuster. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Vi vill att du beskriver vad som gör dig intresserad av att jobba hos oss och lite om dig själv samt CV. Har du frågor kontakta Verksamhetschef Andrea Tåhlin Mail: [email protected] Mobil: 070 606 01 38 Sista ansökningsdatum: Annonsen ligger ute så länge vi är intresserade av att bredda vår verksamhet. Urval och intervjuer sker fortlöpande. Samtal från annonsförsäljare och rekryteringsföretag undanbedes. Varmt välkommen med din ansökan! Leg. läkare med specialisering, primärt inom någon av följande områden: - Allmänspecialist - Reumatolog - Endokrinolog Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Vi har idag drygt 1 000 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 155 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 1,2 miljoner medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 18511 till 18512 av 18512 jobb