Vi söker nu en finansiell koordinator till Alpha cell programmet på SciLifeLab - varmt välkommen med din ansökan! SciLifeLab söker en Finansiell koordinator för att stödja samordningen av anslagsfinansierade forskningsprogram. Ditt primära ansvar kommer att vara finansiell samordning av det nyligen lanserade KAW-finansierade SciLifeLab Alpha Cell-programmet samt EU MSCA SciLifeLab PULSE Post Doc-programmet. Om programmen Alpha Cell-initiativet är ett nytt strategiskt forskningsprogram som syftar till att utveckla en AI-modell av en mänsklig cell för att förutsäga viktiga cellulära funktioner. Det finansieras av Knut & Alice Wallenbergs Stiftelse (KAW) och koordineras av SciLifeLab, med planerad lansering 2026 (finansiering för första fas 370MSEK). Programmet innebär samarbete med nationella och internationella partners. SciLifeLab PULSE är ett omfattande Marie Skłodowska-Curie Actions (MSCA) Cofund postdoktoralt program som kommer att utbilda 48 framtida ledare inom biovetenskap. Det pågår 2025-2030 med en budget på 6,88 MEUR. Om SciLifeLab SciLifeLab (Science for Life Laboratory) är Sveriges nationella forskningscenter för molekylära biovetenskaper. Vi har ett uppdrag från regeringen och centret drivs utan vinstintresse som ett samarbete mellan de grundande universiteten KTH, KI, SU och UU och med verksamhet vid de flesta andra universitet i Sverige. Samarbetet över universitetsgränserna skapar synergier som driver forskningen framåt och de högteknologiska metoderna möjliggör forskning som annars inte skulle vara möjlig i Sverige. På SciLifeLab tillämpar vi inte bara den senaste och mest avancerade tekniken, vi utvecklar också nya tekniker och omvandlar den data de genererar till kunskap. Om avdelningen/gruppen Denna tjänst är en del av Operations Office, den avdelning som arbetar med ledning och operativt stöd för SciLifeLabs nationella uppdrag. Vi är totalt 35 medarbetare som är anställda på antingen KTH eller Uppsala universitet, varav 20 arbetar på vår avdelning på SciLifeLab (KTH). Vi främjar en samarbetsinriktad, framåtblickande miljö med starkt engagemang och varm kollegialitet. Alla uppmuntras att ta initiativ, bidra till kontinuerlig utveckling och växa professionellt, samtidigt som de alltid har stöd när det behövs. Rollen kan komma att utvecklas med utvecklingen av SciLifeLab som en nationell resurs, och ansvarsområden kan komma att förändras i enlighet med detta. På grund av vår mycket samarbetsinriktade miljö kan enstaka uppgifter utanför rollens primära omfattning också uppstå. Du kommer att vara anställd av KTH, och din primära arbetsplats kommer att vara på SciLifeLab i Solna, med viss närvaro krävs på KTH Campus och ibland i Uppsala. Du kommer att ha nära kontakt med controllergruppen på KTH som ger stöd och samordnar KTH:s ekonomihantering, vilket inkluderar budgetering, uppföljning, delar av KTH:s modeller för bidragsfördelning samt hantering av interna modeller för kostnadsfördelning. KTH är värdorganisation för SciLifeLab och är även värd för Alpha Cell- och PULSE-programmen. Då KTH kommer att ansvara för rapporteringen söker vi därför dig som har erfarenhet av projektredovisning. En viktig del av arbetet är den finansiella samordningen av projekt inom SciLifeLab, vilket sker i nära samarbete med flera universitet. Viktiga ansvarsområden - Finansiell samordning av projekt inom SciLifeLab i samarbete med flera universitet. - Budgetering, fördelning av medel samt utbetalningar - Fungera som kontaktperson mot projektpartners som rapporterar till dig - Förbereda och skicka in finansiella rapporter till finansiärerna - Utveckla och dokumentera processer och rutiner - Ha ett nära samarbete med projektledaren - Andra förekommande arbetsuppgifter inom SciLifeLab/DDLS efter behov Tjänsten är placerad på SciLifeLab Campus Solna, men även på KTH Campus. Vi erbjuder - En tjänst på SciLifeLab, Sveriges nationella organisation för att främja livsvetenskaper och tillhandahålla spetsteknologisk infrastruktur och datatjänster - En anställning vid ett ledande tekniskt universitet som bidrar till en hållbar framtid - En kreativ, internationell och dynamisk miljö - En statlig tjänst med goda arbetsvillkor - Möjlighet till ansvar, självständighet och professionell utveckling https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050samt våra https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932. Kvalifikationer Krav - Civilekonom/Högskoleekonom eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - Arbetslivserfarenhet av projektredovisning, rapportering och samordning mellan flera parter. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet. - Arbetslivserfarenhet av projektkoordinering. - Kompetens i Microsoft Office-verktyg. Meriterande - Erfarenhet av statlig redovisning. - Arbetslivserfarenhet ifrån lärosäte. - Arbetslivserfarenhet av projektledning. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund. Tester kan komma att tillämpas i denna rekryteringsprocess. För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Tillsammans, med mod, engagemang och flexibilitet gör vi skillnad. Så tänker vi i socialförvaltningen Järfälla. Tänker du också i de banorna? Socialförvaltningen i Järfälla ansvarar för områdena äldreomsorg, funktionsnedsättning och individ- och familjeomsorg (IFO). Inom IFO är vi 200 engagerade och kompetenta medarbetare som finns till för våra invånare och som vill erbjuda en socialtjänst med god kvalitet. Då en av våra socialsekreterare ska gå på föräldraledighet under hösten söker vi efter en vikarierande socialsekreterare till vår Mottagningsenhet för ekonomiskt bistånd. Hos oss kan du göra skillnad, växa och utvecklas i din yrkesroll. Vi jobbar tillsammans och engagerar oss för att hela tiden bli bättre och utveckla vår verksamhet tillsammans. Arbetet är omväxlande med allt från telefonkontakter till besök med klienter, du får vägleda, utreda och fatta beslut i nya ärenden. Du får även möjlighet till ett nära samarbete med kollegor från andra enheter för att tillsammans med den enskilde hitta de bästa lösningarna framåt. Vi har ett nära operativt ledarskap från enhetschef och två gruppledare och är en mindre enhet med totalt 16 anställda. Utöver socialsekreterare i mottagning arbetar även socialassistenter inom bosök/bostadsvägledning samt dödsbohandläggning. Som anställd hos oss får du förmåner som friskvårdsbidrag på 3 000 kronor, rabatter via vår förmånsportal, extern handledning och årsarbetstid. Vi har distansarbete med ca 1 dag per vecka. Vi ser fram emot att välkomna dig till vår enhet! ARBETSUPPGIFTER I mottagningen arbetar åtta socialsekreterare i två mindre team, med nära samarbete med varandra. Som socialsekreterare växlar du mellan en period av mottagningsveckor och av utredningsveckor. Dina arbetsuppgifter kommer att omfatta allt från att ta emot och utreda nya ansökningar avseende ekonomiskt bistånd till att fatta beslut. En viktig del i mottagningsarbetet är att klargöra vilka klienter som ska bokas in på nybesök och vilka som inte ska bokas in och motivera varför. Teamen arbetsleds av varsin gruppledare. Under mottagningsveckorna bemannar du telefonmottagningen, tar emot ansökningar, ger information och rådgivning, samt genomför mottagningsbesök för utredning och beslut. Arbetet innefattar kommuntillhörighetsutredningar, vräkningsförebyggande insatser, avhysningar, hantering av e-ansökningar och brådskande ärenden och hembesök. Under utredningsveckorna fokuserar du på nybesök, grundutredningar, hembesök och utredning av el- och hyresskulder. Arbetet är varierande och stundtals tempofyllt och kräver snabba beslut, gott bemötande och förmåga att hantera människor i olika situationer med ett gott bemötande. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: Har socionomexamen och gärna med erfarenhet av myndighetsutövning inom ekonomiskt bistånd. Erfarenhet av mottagningsarbete är meriterande. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, och är strukturerad och har god planerings- och organisationsförmåga. Du har god kunskap om myndighetsutövning och socialt arbete, samt förståelse för digitalisering, då vi ständigt arbetar för att förbättra våra e-tjänster och digitala processer. Du är stabil, kan hantera olika situationer med ett gott bemötande och behåller lugnet även vid högre arbetstempo. Du värdesätter samarbete, är tydlig i din kommunikation och lösningsorienterad och flexibel. Erfarenhet av Lifecare är meriterande, men inget krav. Körkort är önskvärt då hembesök förekommer i arbetet. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. Bakgrundskontroller genomförs endast i den utsträckning det är relevant för den aktuella tjänsten. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. Vi insamlar muntligt och skriftligt samtycke. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundskontroller, se www.jarfalla.se/bakgrundskontroller Urval och intervjuer sker efter den 27/7. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Verksamhetsstödets uppgift är att stödja universitetets utbildning och forskning. KTH:s verksamhetsstöd är inne i en spännande fas där vi tillsammans arbetar med utveckling av våra arbetsformer. Som medarbetare inom verksamhetsstödet bidrar du till KTH:s uppdrag att forska, utbilda och skapa samhällsnytta och får samtidigt möjlighet till egen professionell utveckling. Cybercampus Sverige är en nationell satsning och ett samarbete mellan universitet, forskningsinstitut, myndigheter och företag över hela Sverige. Cybercampus Sverige syftar till banbrytande och agil forskning, innovation och utbildning för cybersäkerhet och försvar, som stöd för alla samhällssektorer. Verksamheten ska möta behov som inte adresseras av någon av de andra aktörerna på cybersäkerhetsområdet. Målsättningen för verksamheten är att åstadkomma resultat bortom det möjliga för enskilda organisationer för att öka cybersäkerheten, stärka samhällets försvarsförmåga och Sveriges konkurrenskraft. Cybercampus Sverige ska, som samlande nationell kraft, bidra till att stärka Sveriges kapacitet och kompetens. Cybercampus verksamhet bedrivs idag huvudsakligen från Stockholm. Gruppen består av 15 kunniga kollegor, var och en med sina ansvarsområden, som jobbar mot ett gemensamt mål och som delar på arbetsuppgifter och erfarenheter. Cybercampus Sverige söker nu en (1) partnerskapskoordinator. Arbetsuppgifter I rollen som partnerskapskoordinator blir du en central aktör i att utveckla och fördjupa vårt partnerskap, med målet att skapa ett innehållsrikt och meningsfullt samarbete för alla inblandade parter. Din förmåga att verka i nära dialog med både interna team för forskning, utbildning och innovation samt med externa aktörer är avgörande för att lyckas i uppdraget. Du ansvarar för att stödja och främja våra partners engagemang i Cybercampus Sveriges kärnverksamheter – forskning, utbildning och innovation – samt att tillsammans med våra interna team omsätta våra samarbetspartners och andra nyckelaktörers behov och förväntningar i praktisk handling. Rollen innebär även att du aktivt kommunicerar vårt partnerskapsprogram externt och bidrar till ökad synlighet och kunskap om våra samarbetsmöjligheter. Du hanterar och följer upp hela livscykeln för medlemskap och partnerskap, från första kontakt till eventuellt avslut, i nära samarbete med juridisk kompetens. Tillsammans med både juridiska och finansiella experter ansvarar du också för att avtal upprättas, underhålls och följs upp på ett korrekt och professionellt sätt. Du kommer dessutom att skapa och publicera innehåll i våra olika kommunikationskanaler, såsom nyhetsbrev, sociala medier, artiklar och pressmeddelanden, samt delta i eller leda planering, genomförande och uppföljning av interna och externa aktiviteter såsom evenemang och konferenser. Tjänsten är dynamisk, och fler arbetsuppgifter kan tillkomma i takt med att verksamheten utvecklas – vilket ger goda möjligheter till professionell utveckling. Vi erbjuder - En unik möjlighet att arbeta i hjärtat av Sveriges satsning på cybersäkerhet. - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö. - Möjlighet till personlig och professionell utveckling inom ett viktigt och snabbt växande område. - En dynamisk arbetsmiljö där du kan göra verklig skillnad - Stort eget ansvar i din yrkesroll. https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050samt våra https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932. Kvalifikationer Krav - Lämplig bakgrund är högskoleexamen inom område som arbetsgivaren bedömer som relevant. - Minst 5 års arbetslivserfarenhet från partnerbaserat och samarbetsinriktat arbete över organisationsgränser med goda vitsord. - Arbetslivserfarenhet av att planera och genomföra events. - Goda kunskaper att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska krävs i det dagliga arbetet. Personliga egenskaper För att lyckas som partnerskapskoordinator behöver du vara en naturlig relationsbyggare som smidigt navigerar mellan olika samarbeten och kulturgränser. Din kommunikationsförmåga och strategiska blick gör att du kan skapa förutsättningar för att utveckla långsiktiga partnerskap med starkt engagemang hos alla parter. Du fokuserar på att finna lösningar och positiva effekter och inspirerar och driver andra mot gemensamma mål. Du tar ansvar och arbetar proaktivt, ser möjligheter och säkerställer ett effektivt genomförande och uppföljning av initiativ. Du är strukturerad, kan planera och prioritera samtidigt som du är flexibel i förhållande till förändringar. Du har stor yrkesmässig integritet och förmåga att behålla lugnet i pressade situationer. Det är naturligt för dig att representera din arbetsgivare i professionella sammanhang. Meriterande - Tidigare arbetslivserfarenhet från att bygga upp partnerskap. - Tidigare arbetslivserfarenhet av forsknings-, innovations eller utbildningsorganisationer. - Tidigare erfarenhet av att arbeta i statlig verksamhet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
SHIS Bostäder är Stockholm stads bostadssociala resurs. Vårt uppdrag är att erbjuda trygga genomgångsboenden för etablerade och nyanlända stockholmare som av sociala eller ekonomiska skäl befinner sig utanför den ordinarie bostadsmarknaden. På SHIS bor hyresgäster under en begränsad tid och vårt uppdrag är att utbilda och handleda hyresgästerna i att komma vidare till ett eget bostadskontrakt. SHIS har ca 220 engagerade medarbetare, tillsammans arbetar vi med ett 40-tal fastigheter med ca 3700 lägenheter som vi bedriver verksamhet i där vi stöttar ett stort antal hyresgäster varje år. SHIS Bostäder söker nu en serviceinriktad bostadsvägledare med förmåga att skapa förtroende hos människor som lever i utsatthet. Motiveras du av att stötta människor på vägen till eget boende och vill jobba med ett samhällsviktigt uppdrag? Du kommer arbeta tillsammans med andra bostadsvägledare, boendestödjare, fastighetsvärd och lokalvårdare med vårt gemensamma uppdrag - att möjliggöra för våra hyresgäster att få nyckeln till sin egen dörr. I denna roll rapporterar du till sektionschef. Du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter och du tycker om att samarbeta med andra. Arbetsbeskrivning I rollen som bostadsvägledare ansvarar du för att vara behjälplig i de frågor våra hyresgäster kan tänkas ha under hela boendetiden samt bostadsvägledning. Stödet kan bestå av att besvara praktiska frågor vid in- och utflytt eller vid byte av bostad. Du behöver även vara behjälplig och vid behov följa med vid myndighetskontakter. Arbetet består även av att hantera felanmälningar till fastighetsägare och ge service till externa parter och våra hyresgäster. Det ingår även administration i tjänsten kopplat till in- och utflytt och hyresbetalningar m.m. Du kommer att planera och genomföra informationsmöten och uppföljningar tillsammans med socialtjänst och hyresgäst. Du kommer att planera och genomföra kontraktsskrivningar och uppföljningar tillsammans med hyresgäst samt samverka med stadsdelsförvaltningar. Du förväntas följa upp hyresbetalningar och stötta hyresgästen med dennes skulder under boendetiden för att underlätta för hyresgästens möjligheter på bostadsmarknaden, det kan innebära kontakt med budget och skuldrådgivare i Stockholm stad eller vår budget- och skuldrådgivare när det behövs. Dokumentation sker i vårt verksamhetssystem utifrån hyreslagen. Hyresgästens behov står i fokus och därav erbjuder vi även kvällsöppet enligt planering på sektionen. På SHIS arbetar vi utifrån metoden MI (motiverande samtal) Kvalifikationer Det är viktigt att du är flexibel och serviceinriktad med en god samarbetsförmåga. Du behöver ha god kunskap och förståelse för frågor om inkludering i relation till boendes olika bakgrund. En av de viktigaste delarna i vårt arbete är även samarbetet med våra uppdragsgivare, stadsdelsförvaltningarna, vilket kräver att du är kommunikativ och har en god förmåga till samarbete. Du förväntas därför ha ett helhetsperspektiv, både utifrån ditt arbete med hyresgäst men också utifrån SHIS samhällsuppdrag. Vi söker dig som har: eftergymnasial utbildning exempelvis yrkeshögskola eller utbildning med beteendevetenskaplig inriktning/socialt arbete/omsorg eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig erfarenhet av att ha jobbat inom eller samverkat med socialtjänst eller offentlig sektor exempelvis som samhällsvägledare erfarenhet av arbete med målgruppen datorvana och systemvana (Officepaketet) god förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du även har: eftergymnasial utbildning som socialpedagog kunskap om eller erfarenhet av arbete med hyreslagstiftning erfarenhet av arbete med tillämpning av hyreslagstiftning och vana att dokumentera i verksamhetssystem kunskap om eller arbetat med motiverande samtal (MI), lågaffektivt bemötande eller likvärdiga metoder förståelse för HBTQ-relaterade frågor. I rekryteringsprocessen ska du kunna uppvisa att du har rätt att arbeta i Sverige genom uppvisande av svenskt medborgarskap, medborgarskap i annat EU-land eller annat underlag som intygar rätten att arbeta i landet. Vi erbjuder dig SHIS erbjuder dig ett utvecklande arbete där ingen dag är den andre lik. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad. Du möter många olika människor i din roll vilket ger dig nya perspektiv och med det är SHIS en stimulerande arbetsplats. Vi ser till alla människors lika värde och värderar varje anställds enskilda kompetens. Hos oss har vi en välkomnande stämning och en trevlig arbetsmiljö. Vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag och möjlighet till friskvård på arbetstid. Det här är en Tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse. Placering är Södermalm, Stockholm. En varm hälsning från din blivande chef Jag som rekryterar heter Sirwan Sharif och arbetar som sektionschef på Sektion 5. Denna tjänst är placerad på Magnus Ladulåsgatan på Södermalm. Du kommer vara en del av ett sammansvetsat team tillsammans med mig andra bostadsvägledare, boendestödjare, fastighetsvärd och lokalvårdare. Jag har själv mångårig erfarenhet inom socialt arbete, min uppgift som chef är att du ska känna dig trygg i din roll. Du kommer få ta stort ansvar redan från början men tillsammans hjälps vi åt att på bästa sätt säkra SHIS uppdrag med hyresgästen i fokus. Välkommen till oss på SHIS! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Ansökningshandlingar hanteras enbart i rekryteringssystemet. Välkommen med din ansökan!
Vi söker erfarna snickare till vårt växande team! Har du passion för hantverk, öga för detaljer och vill vara en del av ett engagerat och kompetent byggteam? Då vill vi gärna höra från dig! Om oss Vi är ett väletablerat byggföretag med stark lokal förankring och nöjda kunder inom både nybyggnation, renovering och tillbyggnad. Vårt mål är att leverera hög kvalitet i varje projekt – stora som små. Vi arbetar i hela Stockholmsområdet och har en stabil efterfrågan på våra tjänster. För att möta den ökande arbetsbelastningen söker vi nu fler snickare till vårt team. Dina arbetsuppgifter Som snickare hos oss kommer du att arbeta med varierande projekt inom: Renoveringar och ombyggnationer Köks- och badrumsmontering Golvläggning och trapprenovering Dörrbyte och fönsterbyte Finsnickeri och specialanpassade lösningar Vi söker dig som: Har yrkesbevis som snickare eller motsvarande erfarenhet Är självgående, noggrann och ansvarstagande Erfarenhet av renoveringsarbeten Trivs med att arbeta både i team och självständigt Har B-körkort (krav) Talar och förstår svenska obehindrat (krav) Engelska är meriterande Vi erbjuder: Fast anställning med konkurrenskraftig lön Möjlighet till vidareutveckling och utbildning Varierande arbetsuppgifter och spännande projekt i hela Stockholm Ansökan Skicka din ansökan och CV till [email protected]. Urval sker löpande, så vänta inte med att höra av dig! Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!
Studie- och yrkesvägledare / Administratör Om Amerikanska Gymnasiet Amerikanska Gymnasiet grundades utifrån en stark pedagogisk idé. Vår Ledstjärna är att ”vi arbetar för att våra elever och medarbetare skall nå sin fulla potential”. Vi arbetar därför med både kunskapsutveckling och personlig utveckling. Vår kultur kännetecknas av tydliga spelregler med omtanke. Vi kallar det ”Ramar och Kramar”. Skolverksamheten organiseras så att eleverna förbereds för en internationell arbetsmarknad i en snabbt föränderlig värld, i vår logotype kan man därför läsa “Get ready for the world”. Allt som sker på skolan utgår från våra fyra grundvärderingar: Courage, Kindness, Knowledge & Curiosity och Grit. I klassrum och i korridor så kännetecknas möten mellan elever och personal av beteenden som härleds från dessa. Vi arbetar elevnära och sätter alltid elevernas bästa i första rummet. Om Amerikanska Gymnasiet, Stockholm - Campus Frescati Hage Vid Brunnsviken i natursköna Norra Djurgårdsstaden startade vi en gymnasieskola hösten 2023. Skolan går till hösten in på sitt tredje läsår och kommer då ha cirka 470 elever som studerar på Natur- , Ekonomi- eller det Samhällsvetenskapliga programmet. Undervisningen bedrivs på både engelska och svenska av ett kompetent lärarlag med en stark gemenskap. Om tjänsten Som studie- och yrkesvägledare arbetar du med individuell coachning och vägledning till våra elever. Du hanterar inskrivning av nya elever, följer upp vår skolkö, samt har kontakt med nya elever och vårdnadshavare. Du ansvarar för arbetet kring kontinuerlig uppföljning av elevernas examensprognos i varje årskurs, sköter rapporteringen till CSN, samt hanterar andra arbetsuppgifter som ingår i SYV-uppdraget. Du ingår i skolans elevhälsoteam och arbetar med det främjande och förebyggande arbetet. I EHT ingår skolsköterska, kurator och specialpedagog, samt biträdande rektor och rektor. I rollen ingår också en viss del administration och arbete i olika administrativa system såsom Admentum, StudyBee, Royal Schedule och Google Drive. Som studie- och yrkesvägledare/administartör arbetar du i första hand från front desk där du har de flesta av dina samtal med eleverna. Du kommer också ha tillgång till ett back office för arbete med vissa administrativa uppgifter. Du kommer arbeta nära skolans andra administratör och skolledning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, med inledande provanställning på 6 månader. Startdatum 4 aug eller enligt överenskommelse. Din profil Vi söker dig som är utbildad studie- och yrkesvägledare, med examen, samt företrädelsevis dig som också har minst ett par års erfarenhet av att arbeta som studie-och yrkesvägledare. Det är också meriterande om du har arbetat med gymnasieelever. Du har erfarenhet av att coacha och vägleda elever, samt också erfarenhet av att arbeta i ett elevhälsoteam. Du förväntas ha god kommunikation på både svenska och engelska, i både tal och skrift och du har en stabil digital kompetens. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i system som Admentum, StudyBee och Royal Schedule. Du har ett professionellt förhållningssätt i mötet med elever, kollegor och vårdnadshavare och god insikt om människors olika förutsättningar. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda arbetsrelationer med ett coachande och handledande arbetssätt. Som person är du lösningsorienterad, prestigelös och flexibel. Du ser möjligheter och du leder alltid utmaningar och problem mot lösningar. Du har ett alltigenom positivt förhållningssätt. Vi söker dig som leder i linje utifrån vår devis “Ramar & Kramar”, som innebär ett tydligt ledarskap och tydliga spelregler i kombination med en stark omsorg om varje elev. Med hjälp av din energi, lyhördhet och uthållighet har du lätt för att engagera och skapa delaktighet mot gemensamt satta mål. Teamwork och transparens är ledord. Du har ett stort engagemang för att jobba för elevernas bästa och vill vara med och utveckla verksamheten tillsammans med ett starkt team av medarbetare. Du delar också vår pedagogiska syn: https://www.amerikanskagymnasiet.se/om-skolan/tankar-om-skola/. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! www.amerikanskagymnasiet.se Ansökan Sista ansökningsdag: 15 augusti 2025. Intervjuer sker huvudsakligen i augusti. Tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstiden har löpt ut. Kontaktuppgifter Rektor Maria Glifberg Forsberg, [email protected] HR-ansvarig Elin Fagerberg, [email protected]
Vill du få möjligheten att arbeta tillsammans med ett härligt team där lagandan står i fokus? Är du även den som har förmågan att se när något behöver göras och strävar efter att ge en service i världsklass? Om du svarade ja på frågorna ovan och dessutom uppskattar en Big Mac nästan lika mycket som oss – då kanske vi är helt rätt för varandra! Hos oss är det av största vikt att varje kund får en unik upplevelse och det är naturligtvis inte möjligt utan våra medarbetare. McDonald’s erbjuder ett omväxlande och fartfyllt arbete med varierande arbetsuppgifter, alla med fokuset att leverera en ultimat restaurangupplevelse för våra gäster. Arbetsuppgifterna kan variera från att tillaga och servera vår goda mat till att säkerställa att matsal och kök är i toppskick. En anställning på McDonald’s ger dig erfarenheter som du har nytta av resten av livet och för den som vill utvecklas finns en tydlig karriärtrappa med stora möjligheter. Våra förväntningar på dig: - Att du är en team player som sätter laget före jaget - Att du vill lära dig nya saker och utvecklas - Att du har rätt inställning och vill ha roligt på jobbet - Att du älskar burgare nästan lika mycket som vi Tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav, vi ser till att du får den utbildning du behöver för att kunna utföra ett arbete av högsta kvalitet. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Med våra ca 12 000 medarbetare är vi Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Twitter.
Om Amerikanska Gymnasiet Amerikanska Gymnasiet grundades utifrån en stark pedagogisk idé. Vår Ledstjärna är att ”vi arbetar för att våra elever och medarbetare skall nå sin fulla potential”. Vi arbetar därför med både kunskapsutveckling och personlig utveckling. Vår kultur kännetecknas av tydliga spelregler med omtanke. Vi kallar det ”Ramar och Kramar”. Skolverksamheten organiseras så att eleverna förbereds för en internationell arbetsmarknad i en snabbt föränderlig värld, i vår logotype kan man därför läsa “Get ready for the world”. Allt som sker på skolan utgår från våra fyra grundvärderingar: Courage, Kindness, Knowledge & Curiosity och Grit. I klassrum och i korridor så kännetecknas möten mellan elever och personal av beteenden som härleds från dessa. Vi arbetar elevnära och sätter alltid elevernas bästa i första rummet. Om Amerikanska Gymnasiet, Stockholm - Essingen - Skolan går till hösten in på sitt femte läsår. - Skolan har cirka 600 elever som studerar på Natur- och teknikprogrammet, Ekonomiprogrammet eller det Samhällsvetenskapliga programmet. - Skolan kännetecknas av ett kompetent lärarlag och en stark gemenskap. Om rollen Vi söker en skolbibliotekarie/lärarassistent till Amerikanska Gymnasiet, Essingen. Du kommer att ha en nyckelroll i vår organisation, där du får vara med och forma bibliotekets innehåll och stötta upp i skolans administrativa arbete. Du kommer att arbeta nära skolledning, pedagoger och annan personal – men också självständigt med stort eget ansvar. Din insats kommer att vara avgörande för att skapa en tillgänglig och pedagogiskt inspirerande biblioteksmiljö för våra elever. I rollen ansvarar du för bibliotekets dagliga drift – från bemanning och utlåning till katalogisering och mediehantering. Du planerar och genomför läsprojekt och andra aktiviteter som stärker elevernas läslust, informationskompetens och källkritiska tänkande. Du är ett stöd i undervisningen, särskilt vid temaarbeten eller projekt, och har en viktig roll i att integrera skolbiblioteket i det pedagogiska arbetet. Speciellt kommer du att vara ett stöd för våra treor i deras gymnasiearbeten. Utöver dina uppgifter i biblioteket kommer du även att vara ett administrativt stöd till verksamheten och stötta våra lärare på olika sätt. I dina arbetsuppgifter ingår också att vid behov vikariera på lektioner, där material är förberett av ordinarie lärare. Du kommunicerar dagligen på både svenska och engelska. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75%, med inledande provanställning på 6 månader. Startdatum enligt överenskommelse. Din profil Vi söker dig som har examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller innehar annan relevant högskoleutbildning, exempelvis litteraturvetenskap. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta inom skol- eller folkbibliotek och har god kännedom om litteratur, informationssökning och källkritik. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift, är van att arbeta digitalt och har erfarenhet av bibliotekssystem. För att trivas i den här rollen behöver du vara en person som uppskattar en dynamisk miljö med högt tempo, där arbetsuppgifterna är varierande och där relationer och samarbete står i centrum. Du är prestigelös, lösningsfokuserad, noggrann och har ett stort engagemang för ungdomars utveckling. Du tar initiativ, har struktur i arbetet och tycker om att bidra med idéer som utvecklar verksamheten. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete i skolmiljö och god erfarenhet av att arbeta i olika administrativa system. Pedagogisk utbildning och förståelse för skolans styrdokument är också ett plus. Vi söker dig som leder i linje utifrån vår devis “Ramar & Kramar”, som innebär ett tydligt ledarskap och tydliga spelregler i kombination med en stark omsorg om varje elev https://www.amerikanskagymnasiet.se/om-skolan/tankar-om-skola/. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Varmt välkommen med din ansökan – hos oss får du vara med och göra skillnad på riktigt! Ansökan Sista ansökningsdag: 25 augusti 2025. Intervjuer sker huvudsakligen i augusti och tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstiden har löpt ut. Kontaktuppgifter Rektor Erica Nordmark, [email protected] HR-ansvarig Elin Fagerberg, [email protected]
Om företaget Avaron AB är ett entreprenörsdrivet konsultbolag som kombinerar spetskompetens inom systemutveckling och projektledning med ett genuint engagemang för kundens resultat. Hos oss får du den lilla firmans snabba beslutsvägar och personliga atmosfär, men arbetar med projekt som gör stor skillnad i både industrin och samhället. Vi värnar om kontinuerlig kompetensutveckling och ser till att våra konsulter alltid har de verktyg som krävs för att lyckas. Arbetsuppgifter Som Program Manager leder du ett omfattande lager- och logistikinitiativ hos en av våra större uppdragsgivare. Du kommer att: ta fram vägkartor och milstolpar som stödjer programmets övergripande mål identifiera risker, beroenden och proaktivt hantera dem genom hela livscykeln skapa en samarbetsinriktad kultur mellan tvärfunktionella team samordna leveranser från ett 40-tal produktteam inom IT-organisationen följa upp programmets ekonomi och säkerställa att budgeten hålls rapportera status, risker och resultat till styrgrupp och övriga intressenter balansera och förankra intressenters förväntningar mot programmets mål Kvalifikationer (Ska-krav) Dokumenterad erfarenhet av att driva program eller större projekt inom IT-utveckling Gedigen kunskap om etablerade projekt- och programmetodiker (t.ex. Agile, Waterfall) Erfarenhet av program eller projekt kopplade till lager/logistik Flerårig bakgrund i program- eller projektledning av mjukvaruutveckling Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift Meriterande (Bra att ha) Erfarenhet av att leda fleråriga transformationsprogram med många parallella leveransteam Certifieringar inom SAFe, PMI eller liknande ramverk Tidigare arbete med budgetansvar över 100 MSEK Erfarenhet av att implementera automatiserade lager- eller distributionslösningar Bakgrund i roll som produktägare eller linjechef inom IT-organisation Ansökan Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt. Mejla personligt brev och CV till [email protected] och ange ”Ledande Program Manager inom lager och IT-leveranser (13750)” i ämnesraden. Vi ser fram emot att höra från dig!
Vi söker nu en erfaren Bas-U Handläggare för att säkerställa en säker och regelrätt arbetsmiljö i projektet Förbifart Stockholm. Rollen innebär att arbeta operativt med arbetsmiljöfrågor på byggarbetsplatser, granska leverantörers efterlevnad och samordna säkerhetsåtgärder mellan flera entreprenörer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Genomföra skyddsronder och säkerställa att arbetsmiljöregler följs på arbetsplatserna. Delta i och leda möten kring byggarbetsmiljösamordning. Granska arbetsberedningar och riskhantering hos leverantörer. Uppdatera och förbättra arbetsmiljöplaner, brandskyddsplaner och beredskapsplaner. Planera och genomföra kris- och utrymningsövningar i samarbete med räddningstjänst och andra aktörer. Följa upp incidenter och säkerställa att "Lessons Learned" dokumenteras. Stoppa otillåtna arbeten som bryter mot säkerhetsregler eller riskerar att orsaka skador. Ska Krav Erfarenhet: Minst 3 års erfarenhet inom bygg, anläggning eller installation (varav minst 1 år i anläggning/installation). Minst 1 års erfarenhet av arbetsmiljöarbete. Utbildning: Genomgången Bas-U-utbildning (max 5 år gammal). Språk: Goda kunskaper i svenska och engelska (både tal och skrift). Övrigt: B-körkort. Vad vi erbjuder En central roll i ett av Sveriges största infrastrukturprojekt. Möjlighet att arbeta med proaktiv arbetsmiljöförbättring i en dynamisk miljö. Kollegialt stöd och upplägg där juniora handläggare får växa under mer erfarna medarbetares ledning. Placeringsort: [Kungens Kurva/Lovön/Vinsta] Är du den vi söker? Skicka då din ansökan till [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer