Utredare inom handelsrelaterade livsmedels- och jordbruksfrågor
Kommerskollegium
Planerare och utredare m.fl.

Kommerskollegium är Sveriges myndighet för utrikeshandel, handelsrelaterat internationellt utvecklingssamarbete, EU:s inre marknad och handelspolitik och arbetar bland annat med frågor som EU:s frihandelsavtal, svenska företags möjligheter att importera och exportera och fattigdomsbekämpning genom handel. På Kommerskollegium befinner du dig i en internationell miljö där de stora handelspolitiska frågorna blandas med konkret problemlösning för enskilda företag och individer. Vår vision är en hållbar handel utan hinder. Hos oss arbetar cirka 100 medarbetare och vårt nya aktivitetsbaserade kontor är beläget centralt i Stockholm. Möt några av Kommerskollegiums medarbetare som berättar om hur det är att arbeta hos oss: https://www.kommerskollegium.se/om-oss/jobba-hos-oss/mot-vara-medarbetare/ Enheten för EU:s handelspolitik arbetar med frågor som rör handel med länder utanför EU, inom ramen för det multilaterala handelspolitiska systemet, i frihandelsavtal och andra handelsrelaterade samarbeten. Medarbetarna på enheten följer och analyserar arbetet i Världshandelsorganisationen (WTO) samt de regelverk och sakfrågor som faller under enhetens ansvarsområde. Detta avser främst olika tullfrågor, ursprungsregler, tekniska handelshinder, det internationella regulativa samarbetet, tjänstehandel, immaterialrätt, djur- och växtskydd, offentlig upphandling samt handelspolitiska skyddsinstrument (antidumpning-och antisubventionsåtgärder skyddsåtgärder). Betydande osäkerhet råder i den globala handelspolitiken och vi måste bidra med nya vägar framåt som motverkar protektionism och stärker frihandel. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu utredare för handelsrelaterade jordbruks- och livsmedelsfrågor där du arbetar med kvalificerad analys inom internationell handelspolitik. I arbetet följer du den handelspolitiska utvecklingen, analyserar trender och bidrar med analyser inför exempelvis EU-förhandlingar om regelverk som påverkar handeln med jordbruksvaror och livsmedel. Även analyser av handel och utvecklingsfrågor på området ingår. Vidare arbetar du med utredningar inom jordbruk- och livsmedelsfrågor, kopplat till frågeställningar inom internationell handel. Du bistår Regeringskansliet med underlag, besvarar remisser och deltar vid expertmöten.   Som Sveriges handelsmyndighet har vi ett brett uppdrag. Då det finns ett allt större fokus på kopplingen mellan handel och bistånd kan du också komma att inkluderas i arbetet med vårt handelsrelaterade bistånd. I det arbetet har du som expert en viktig roll i att samarbeta med partnerländer för att stärka deras möjligheter att implementera internationella handelsregler och beakta sina handelsintressen. Vid intresse kan möjlighet finnas till utstationering eller sekundering till något av våra partnerländer, beroende på verksamhetens behov. Arbetet inkluderar tjänsteresor, nationellt och internationellt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med akademisk examen inom juridik, statsvetenskap, nationalekonomi eller annat relevant kunskapsområde. Har du dokumenterad erfarenhet inom jordbruk- och livsmedelsfrågor ser vi det som meriterande. Det är även meriterande om ditt arbete eller dina akademiska studier har inkluderat relevanta EU- och WTO-frågor med koppling till denna tjänst.  Du har dokumenterad och aktuell erfarenhet av utredningsarbete inom internationella handelsfrågor på myndighet, internationell organisation eller annan relevant aktör. För att lyckas väl i arbetet är det viktigt att du har en mycket god analytisk förmåga, att du är driven, initiativrik och vill utvecklas genom utmaningar. Vidare är det viktigt att du är lyhörd, smidig i kontakten med andra och samarbetar väl. ÖVRIGT Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av att arbeta hos oss men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Utredare med fokus handelspolitisk analys
Kommerskollegium
Planerare och utredare m.fl.

Kommerskollegium är Sveriges myndighet för utrikeshandel, handelsrelaterat internationellt utvecklingssamarbete, EU:s inre marknad och handelspolitik och arbetar bland annat med frågor som EU:s frihandelsavtal, svenska företags möjligheter att importera och exportera och fattigdomsbekämpning genom handel. På Kommerskollegium befinner du dig i en internationell miljö där de stora handelspolitiska frågorna blandas med konkret problemlösning för enskilda företag och individer. Vår vision är en hållbar handel utan hinder. Hos oss arbetar cirka 100 medarbetare och vårt nya aktivitetsbaserade kontor är beläget centralt i Stockholm. Möt några av Kommerskollegiums medarbetare som berättar om hur det är att arbeta hos oss: https://www.kommerskollegium.se/om-oss/jobba-hos-oss/mot-vara-medarbetare/ Enheten för EU:s handelspolitik arbetar med frågor som rör handel med länder utanför EU, inom ramen för det multilaterala handelspolitiska systemet, i frihandelsavtal och andra handelsrelaterade samarbeten. Medarbetarna på enheten följer och analyserar arbetet i Världshandelsorganisationen (WTO) samt de regelverk och sakfrågor som faller under enhetens ansvarsområde. Detta avser bland annat olika tullfrågor, ursprungsregler, tekniska handelshinder och internationellt regulativt samarbete. Enheten utvecklar också myndighetens stöd för företag som upplever hinder för handel avseende både export och import utanför EU. Ett sådant exempel är vår tulljour som upprättats med anledning av utvecklingen i den amerikanska handelspolitiken, för att stödja företag som behöver information i handeln med USA.  Betydande osäkerhet råder i den globala handelspolitiken och vi måste bidra med nya vägar framåt som motverkar protektionism och stärker frihandel. Särskilt viktigt under kommande åren blir vårt analytiska arbete för att stärka och utveckla EU:s och Sveriges handel med tillväxtländer. ARBETSUPPGIFTER Vi behöver förstärkning i form av en vikarie med anledning av en föräldraledighet. Därför söker vi nu en utredare, bland annat med anledning av den utökade efterfrågan av stöd till utrikesdepartementet för att analyser utvecklingen av EU:s frihandelsavtal. Arbetet innebär att du samarbetar med och ger stöd till kollegor som arbetar med analyser av Sveriges och EU:s bilaterala handelsrelationer. I arbetet tar du fram underlag från EU-kommissionen och från WTO och sammanställer information, bland annat om handelshinder som svenska företag möter i tredje land. Även framtagande av andra underlag och andra uppgifter kan förekomma, särskilt relaterat till vår handelsrelation med USA samt tjänstgöring vid vår tulljour kan komma att bli aktuellt. Som Sveriges handelsmyndighet har vi ett brett uppdrag vilket betyder att även andra arbetsuppgifter kan bli aktuella, till exempel inom vår biståndsverksamhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med akademisk examen inom nationalekonomi. Det är meriterande om dina akademiska studier och ditt arbete har inkluderat relevanta handelspolitiska frågor som har koppling till denna tjänst, bl.a. arbete med handelshinder och frihandelsavtal. För att lyckas väl i arbetet är det viktigt att du har en god analytisk förmåga, att du är driven, initiativrik och vill utvecklas genom utmaningar. Vidare är det viktigt att du är lyhörd och smidig i kontakten med andra och uppskattas för ditt sätt att samarbeta. ÖVRIGT Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av att arbeta hos oss men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

25 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Socialsekreterare försörjningsstöd
Lidingö kommun
Socialsekreterare

Vi tillhör omsorgs- och socialförvaltningen som är en av våra sex förvaltningar i Lidingö stad. Hos oss arbetar cirka 800 medarbetare med att stötta våra invånare i livets alla skeenden. Vi jobbar med äldreomsorg, socialpsykiatri, funktionsnedsättning samt individ och familjeomsorg. Vi sätter alltid individens behov i centrum. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter kommer delvis att bestå i att utreda och besluta om ekonomiskt bistånd inom ramen för lagstiftning och delegerad beslutanderätt. I arbetet ingår också att utifrån individuella planeringar arbeta för den enskildes möjligheter till självförsörjning, vilket bland annat innefattar att kontinuerligt följa upp beviljade insatser och arbeta med motiverande förändringsarbete. Du kommer arbeta nära kollegorna i enheten, men också med kollegor från andra enheter inom förvaltningen. En del av tjänsten avser arbete med felaktiga utbetalningar. För närvarande uppgår delen till cirka 20% men detta kan komma att ändras under tidens gång. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att utreda misstänkta felaktiga utbetalningar av ekonomiskt bistånd. Detta innebär att självständigt planera och genomföra utredningar, ta nödvändiga kontakter med olika myndigheter, samt göra nödvändiga kontroller. Under utredningen kommer du träffa klienter, göra hembesök, dokumentera och sammanställa utredningar samt fatta beslut om återkrav och skriva utredningar för polisanmälningar om bidragsbrott. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med försörjningsstöd / FUT. Det är meriterande om du har en socionomutbildning. Du uttrycker dig väl i svenska i både tal och skrift. Som person är du strukturerad, noggrann och har en god analytisk förmåga. Du trivs med att arbeta självständigt, ta ansvar och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du har lätt för att samarbeta och är duktig på att skapa förtroendefulla relationer. ÖVRIGT Staden tillämpar individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen till Lidingö stad! Här kan du njuta av närheten till natur & skärgård med endast 15 minuters avstånd till T-centralen. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utvecklingsmöjligheter. Vi vill ständigt förbättras och strävar efter att vara en lärande organisation i framkant. Om du delar vår passion för utvecklande ledarskap, ett aktivt medarbetarskap och en inkluderande arbetsplats är det till oss du ska söka för att bli en del av oss i Lidingö stad! Tillsammans kan vi skapa en meningsfull och berikande arbetsmiljö där vi kan växa och göra skillnad tillsammans. Lidingö stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering så att varje person bedöms utifrån sin kompetens och att vi motverkar diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Rektor Förskola Södertälje
Myca Utbildning AB
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

1 rektor till 2 mindre förskolor Tivoli Förskolor Södertälje Upptäck en spännande Förskole koncern där din vision och ambition blir ramen för vad som är möjligt. I rektorsteamet utvecklar vi våra ledarskapsförmågor och kompetenser tillsammans. Det ger stöd, mångfald och energi till det viktiga uppdraget vi delar; att ge en trygg, givande och lärorik utbildning till alla barn i Tivoli Förskolor Korta fakta om jobbet Omfattning: Heltid Varaktighet: Tillsvidare Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning Kvalifikationer Arbetslivserfarenhet Krav Förskollärare - Minst 3 års erfarenhet. Erfarenhet av ledarskap chefskap inom förskolan Utbildning Krav Legitimerad förskollärare Merit dock ej krav; rektorsutbildning Om Tivoli Förskolor Tivoli Förskolor är en dynamisk växande organisation där vi i framtiden behöver stärka vår organisation med en rektorer. Vi är idag 35 förskolor i och runt Stockholm. Idag räknas vi som en av de större aktörerna i Stockholm vår organisation drivs av tillit, våra värderingar och decentralisering. Varje enhet tar sina egna beslut och drivs av sina visioner vilket gör att känsla av småskalighet finns kvar. Detta klimat skapar utveckling och entusiasm. Varje rektor får ett introduktions år där vi introducerar våra arbetssätt, kvalitetsverktyg och ger ett extra handledning den första tiden som rektorer. Tivoli Förskolor har ett gediget backuppsystem till varje rektor och enhet med erfarna och rutinerade regionchefer som arbetat som rektor. Rektorn kommer samarbete med vår leding, löneadministration, It-support, HR, chefsnätverk samt ekonomi avdelning. Detta gör att du som rektor kan känna sig trygg och lägga fokus på att leda utbildningsverksamheten. Tivoli Förskolor är en organisation med utveckling och mångfald som drivkrafter. Möjligheterna är många för de som arbetar hos oss. Rektorerna hos oss är avgörande för en bra kvalité och därmed satsar vi stort med att ge de som vill ta ansvar, chansen att komma vidare i sin utveckling. Välkommen med din ansökan och ring gärna mig för vidare dialog! Anders Grahn VD ägare 0722-522353, [email protected] Om jobbet Vi har 2 förskolor i Södertälje, Förskolan Parken och Förskolan Polstjärnan med ca 50 barn på varje förskola. Du ska leda båda förskolorna och det med ett närvarande ledarskap. 50% av tiden är adm rektorstid och 50% av tiden är handledning och förskollärartid. Vi tycker det är viktigt att rektorn är med i processerna, utvecklar verksamheten och träffarna barn och föräldrar. Enheterna ska känna att rektorn är delaktig i verksamheten. Detta leder till Kvalet. Vi kommer att bearbeta ansökan omg då tjänsten ska vara tillsatt snarast. ARBETSUPPGIFTER Som rektor kommer du ansvarar för det systematiska kvalitetsarbetet, personal-, budget-, arbetsmiljö-, lokal- och verksamhetsfrågor. Du leder och fördelar arbetet och har ett övergripande ansvar för att förskolornas utbildning utvecklas och bedrivs i enlighet med skollagen och inom givna budgetramar. Du får ett gediget dokument och administrationsstöd från våra centrala stödfunktioner och samarbetar väll med vår ekonomiavdelning, HR och övriga funktioner. Du kommer också ingå i vårt rektorsnätverk där kompetensutveckling och samverkan inom Tivoli Förskolor sker kontinuerligt bl.a. via tre rektorsdagar per termin. Du kommer även att vara den personen som ansvara för de lokala marknadsföringsaktiviteterna för att göra förskolan intressant för barn och vuxna i stadsdelen. Som förskollärare leder du undervisningen och det gemensamma arbetet med barnen. Ditt uppdrag är att se och möta barnet, samt ge stöd och kraft till lek, fantasi och kreativitet så att varje barn kan lära och utvecklas till sin fulla potential. Du ser vikten av en god och stimulerande lärmiljö där det digitala uttryckssättet är en del av arbetet. Du skapar möjlighet till reellt inflytande för förskolans barn och familjer. TJÄNST: 1 tillsvidareanställning med start enlig överenskommelse. KVALIFIKATIONER Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig med stort engagemang för uppdraget och förmåga att engagera andra och inspirera till arbetsglädje. Som person är du målmedveten, kan leda medarbetare och bidra till deras utveckling. Du är en god kommunikatör och samverkar på ett förtroendefullt sätt med barn, vårdnadshavare, medarbetare och ledning. Du är ansvarstagande och tar aktivt tag i dina arbetsuppgifter och håller fokus på mål och kvalité. Du stimuleras av att arbeta i en organisation som växer och utvecklas. Du är tydlig och strukturerad och har förmåga att bilda dig en helhetssyn och utifrån det kunna fatta beslut och hitta lösningar. Du är väl inläst på styrdokument och barnkonventionen och van att arbeta med systematiskt kvalitetsarbete och digitala lösningar. Du värdesätter olikheter och är öppen för förändring och mångfald. Kvalifikationer Vi söker dig som har: · Högskoleexamen samt legitimation som förskollärare · God arbetserfarenhet inom förskola · Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift · Goda datorkunskaper · God vana att arbete med digitala verktyg Det är meriterande om du har: · Slutfört eller ett pågående rektorsprogram · Ledarerfarenhet av personal-, budget-, kvalitets- , lokalansvar eller platsansvar. VI ERBJUDER: · Introduktions år i Tivolis arbetssätt · Stödfunktioner för Adm. och ekonomi · Samarbete med Rektorsgrupp och it support · Kompetensutveckling · Rektorsdagar · Fria pedagogiska måltider · Friskvårdsbidrag Lön: Individuell lönesättning Arbetsplats: Ansökan: Välkommen med din skriftliga ansökan, gärna med löneanspråk och referenser. Rekryterings processen pågår även under svarstiden och vi återkopplar till de ansökningar som överensstämmer med de givna kraven. Om anställningsvillkoren Enligt kollektivavtal Kontaktinformation Anders Grahn VD 0722-522353 [email protected] Om ansökan E-posta din ansökan bestående av cv och personligt brev samt löneanspråk till mig. Om du går vidare i rekryteringen blir du kallad till intervju. Vid intervjutillfället vill vi att du tar med intyg och betyg på alla uppgifter som finns i din ansökan. Ansökningssätt E-POST [email protected] Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare.

25 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Personlig assistent | Tiohundra
Tiohundra AB
Personliga assistenter

Vill du kombinera arbete med den fantastiska känslan av att hjälpa andra? Vi söker nu en personlig assistent som kollega till en av våra verksamheter i Tiohundra. Hos oss ges du möjlighet till ett lärorikt och meningsfullt jobb inom vård och omsorg. Ta steget in i en givande karriär och ansök redan idag - välkommen! Om tjänsten Att arbeta som personlig assistent innebär att hjälpa en annan människa att leva sitt liv utifrån sina förutsättningar, det kan handla om allt från hjälp med personlig hygien och påklädning till hjälp att utföra fritidsaktiviteter. Vi arbetar tvärprofessionellt kring kunden, det vill säga i nära samverkan med andra yrkesgrupper. Arbetsplatsen är belägen utanför Hallstavik. Hund och katt finns i hemmet. Kunden röker utomhus. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: Att vara ett stöd i alla delar i vardagen. Utevistelse. Om vårt erbjudande: Vi erbjuder friskvårdsbidrag på 5000 kr för år 2025. Du kan läsa mer om våra förmåner här. Om dig För den här tjänsten behöver du: Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Kunskaper i att dokumentera. Körkort och körvana. Det är meriterande om du också har: Tidigare erfarenhet av assistans yrket. Vi söker dig som är ordningsam, ansvarsfull och lyhörd.  Du delar vår värdegrund som bygger på delaktighet, trygghet och respekt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om oss Personlig assistans utförs i kundens hem. Vi har kunder runt om i Roslagen. Vi är en del av Tiohundra – det kompletta vårdbolaget i Roslagen. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

25 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Bidragshandläggare till ekonomiskt bistånd – en viktig samhällsfunktion
Tyresö kommun
Planerare och utredare m.fl.

Vad vi gör och vill Vill du arbeta med människor, göra skillnad i vardagen och bidra till en rättssäker myndighetsutövning? Då kan detta vara en tjänst för dig. Om oss Arbetsmarknads- och socialförvaltningen är organiserad i elva enheter som alla leds av varsin enhetschef. Förvaltningen leds av en gemensam ledningsgrupp bestående av förvaltningschef och två avdelningschefer. Tjänsten som bidragshandläggare tillhör enheten för ekonomiskt bistånd. Inom avdelning Vuxen pågår just nu en organisationsförändring som innebär att enheten i januari 2026 ombildas till "Enheten för gemensam mottagning för vuxna och ekonomiskt bistånd". På enheten kommer fyra bidragshandläggare att arbeta. Utöver dessa kommer teamet bestå av fem socialsekreterare, en gruppledare, två budget- och skuldrådgivare (inklusive en uppsökare) samt en enhetschef. Handläggning av ekonomiskt bistånd kommer att utföras både av bidragshandläggare och genom automatiserade processer. Vi söker nu två bidragshandläggare till vår enhet. Hos oss får du arbeta i en verksamhet som gör verklig skillnad i människors livssituation – i ett team som präglas av engagemang, samarbete och professionellt stöd. Du kommer också att vara delaktig i det kontinuerliga utvecklingsarbetet med automatisering av ekonomiskt bistånd och bidra till ökad rättssäkerhet. Tillsammans i förvaltningen stöttar vi våra medborgare mot egen försörjning! Är du serviceinriktad, lösningsfokuserad och vill hjälpa människor i utsatta situationer – då är du rätt person för oss! Om tjänsten För att trivas hos oss behöver du tycka om att både arbeta självständigt och i team, och du värdesätter ett empatiskt och respektfullt bemötande. Du ansvarar för ett stort antal ärenden där fokus ligger på struktur, noggrannhet och god kommunikation. I rollen som bidragshandläggare kommer du att arbeta med: Handläggning av ekonomiskt bistånd, inklusive beräkningar, inhämtning av underlag, beslut enligt socialtjänstlagen (SoL) och hantering av överklaganden. Granskning och bedömning av inkomna underlag. Beslutsfattande enligt gällande lagstiftning och riktlinjer. Kontakt med klienter via telefon, mejl och digitala system. Genomförande av kontroller av utbetalt ekonomiskt bistånd. Samarbeta med andra handläggare och socialsekreterare. I tjänsten förekommer även handläggning av förmedlingsärenden – egna medel samt handläggning och utredning av dödsbo, begravningskostnader, dödsboanmälan samt förvalta dödsbo. I tjänsten kan även administrativa arbetsuppgifter förekomma, i nära samarbete med enhetschef, gruppledare och socialsekreterare. Exempel på sådana arbetsuppgifter är stöd i verksamhetssystem, förberedelse av administrativt underlag till politisk beredning, fakturagranskning, hantering av avgifter, administrativa sysslor kring anställning, telefoni, arkivering, gallring och statistik Tjänsterna är två tillsvidareanställningar på heltid med tillträde 1 september eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder flexibel årsarbetstid, friskvårdspeng och olika hälsofrämjande aktiviteter. Hos oss får du ett meningsfullt arbete i ett engagerat team. Vem är du? Du ska ha minst fullgjord gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot ekonomi eller administration. Du har arbetat inom socialtjänsten eller på annan myndighet. Du har mycket god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl både i tal och skrift. Du har mycket god datorvana, är bekväm med digitala system samt har god administrativ förmåga och känsla för struktur. Det är meriterande om du har: Erfarenhet av att arbeta med ekonomiskt bistånd eller som bidragshandläggare. Tidigare arbetat i verksamhetssystemen Treserva och LifeCare. Utbildning i att motivera människor till förändring, exempelvis MI (Motivational Interviewing) eller lösningsorienterat arbetssätt. Utbildning inom administration och ekonomi. Som bidragshandläggare behöver du trivas med att arbeta i högt tempo och ha en förmåga att planera och prioritera arbetet effektivt, även under stress. Du har en positiv inställning, tar ansvar för dina uppgifter och kan fatta beslut samt anpassa dig efter ändrade omständigheter. Eftersom vi arbetar med människor i utsatta situationer är det viktigt att du är trygg i mötet med personer i kris eller affekt och har en god förmåga att bygga relationer. Du uttrycker dig väl i skrift, är noggrann, stresstålig och serviceinriktad, med ett professionellt bemötande. Förmåga och vilja att samarbeta med kollegor och medborgare är en grundförutsättning. Du är nyfiken, vill utvecklas och har mod att fatta egna beslut inom ditt arbetsområde. Du arbetar bra både självständigt och i team och bidrar aktivt till verksamhetens utveckling. Inom arbetsmarknads- och socialförvaltningen utvecklar vi verksamheten gemensamt, med särskilda ansvarsområden för varje medarbetare. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med goda kollegor, där du får möjlighet att växa och ta eget ansvar. I Tyresö kommun värdesätter vi strukturerad samverkan och strävar efter att varje medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan Varmt välkommen med din ansökan senast 3 augusti 2025. Har du några frågor? Kontakta oss: Vecka 27-29: Marie Bjuggfält, handläggare ekonomiskt bistånd. Vecka 28-31: Erilein Anastasiou, gruppledare enheten för ekonomiskt bistånd eller Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna finner du här www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer. Tyresö är nära. Nära storstad, skog och skärgård, 20 minuter från Stockholm city. Tyresö kommun som arbetsplats kännetecknas av fokus på resultat, engagemang och nära ledarskap. Vi gör skillnad i Tyresöbornas vardag. Bli en av oss − här trivs nya tankar! Arbetsmarknads- och socialförvaltningens uppdrag är att på olika sätt hjälpa Tyresöbor som är i behov av extra stöd. Våra uppgifter omfattar bland annat barn- och ungdomsvården, missbruksvården, socialpsykiatri samt familjerätt och ekonomiskt bistånd till familjer och enskilda. Förvaltningen ansvarar dessutom för integration av nyanlända samt stöd och vägledning till personer som står utanför arbetsmarknaden. Vi som arbetar här har alltid individen i fokus och samverkar för att uppnå bästa resultat. Som medarbetare hos oss gör du en viktig insats för samhället – och dina medmänniskor. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

25 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Vikariera som köksbiträde i Stockholm med omnejd
BILDA personal i Stockholm AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vill du vikariera som köksbiträde i skolor, förskolor och vårdboenden där du själv bestämmer vilka dagar du ska jobba. Då är jobbet hos oss på BILDA perfekt för dig. BILDA personal är ett auktoriserat bemanningsföretag med över 20 års erfarenhet av uthyrning och förmedling av personal. Genom ett stort yrkeskunnande med hög kvalitet erbjuder vi våra kunder och personal ett genuint engagemang. BILDA är en upphandlad leverantör i de flesta kommuner i Stockholmsregionen och vi har dagligen många uppdrag inom kök. Att arbeta som vikarie på BILDA innebär att du får ett utvecklande, kul och flexibelt arbete. Du bestämmer själv hur mycket eller lite du vill jobba. Genom BILDAs app kan du se och ansöka om alla uppdrag som matchar din profil. Vi har just nu ett stort behov av att anställa fler vikarierande köksbiträden för arbete i skola, förskola, äldreomsorg och vårdboende. Vi erbjuder arbete vardagar (måndag-fredag) under dagtid (ca 6:30-16:00) och även vissa kvällar samt helger kan förekomma. Som vikarierande köksbiträde på BILDA arbetar du i kök på en förskola, skola, storkök eller vårdboende. I skola, äldreomsorg och vårdboende är det oftast ett större kök och flera personer tillsammans i köket. I förskolekök arbetar man oftast tillsammans med en kock. Du som köksbiträde ansvarar då för att självständigt eller med övrig personal förbereda och servera lunch till eleverna. Ibland ingår även andra måltider som till exempel frukost och mellanmål. I vissa kök ska maten tillagas från grunden och i andra kök är det endast uppvärmning av mat. Du ansvarar även för att köket hålls rent och snyggt där disk och avtorkning ingår. BILDA har kollektivavtal, erbjuder en introduktionsutbildning samt löpande coachande stöd och dialog med en tilldelad kontaktperson hos BILDA. För att arbeta som vikarierande köksbiträde behöver du: · Erfarenhet av att ha arbetet i kök · Intresse för mat och matlagning · Flexibel och lyhörd · Tala och skriva svenska · Ska kunna tänka sig resa ca. 1 timme till sitt uppdrag För att passa in i rollen som vikarie tror vi även att du har hög social kompetens och bra på att ta egna initiativ. Du bör även trivas i en energisk miljö samt vara engagerad och ansvarstagande i ditt arbete. Tycker du att detta passar in på dig? Sök då tjänsten via vår hemsida eller klicka på “sök jobbet” här i annonsen. Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post eller telefon. Urval och intervjuer sker löpande. För att arbeta inom skola behöver du enligt lag ha ett utdrag ur Polisen belastningsregistret. Via vår hemsida kan du hitta information och ladda ner blanketten "begäran om utdrag ur belastningsregistret för arbete med barn inom skola & förskola” https://bildapersonal.se/konsult/blanketter/ Beställ gärna belastningsregistret redan idag så går processen snabbare om du går vidare i rekryteringen. Vi ser fram emot din ansökan. Hälsningar Rekryteringsteamet på BILDA personal

25 juni 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Efaren lokalvårdare/Städare timanställning i Vällingby

Iscella Städ i Vällingby söker erfarna, noggranna och engagerade städare som vill vara med och skapa skinande rena hem med hemservice i toppklass. Vi erbjuder flera städuppdrag dagtid och ett arbetsklimat där kvalitet och kundnöjdhet står i fokus. Vi söker dig som: Är flexibel och söker timanställning. Har arbetserfarenhet av hemstädning. Bor i eller i närheten av Vällingby. Talar, läser och förstår svenska obehindrat? Meriterande om du Har körkort svenskt eller europeiskt (behörighet B). Har utbildning inom lokalvård Om ovan stämmer in på dig hoppas vi att du vill bli en del av vårt fantastiska team på Iscella Städ i Vällingby! Vi erbjuder en trygg och flexibel arbetsplats för dig som söker en Särskild tillsvidareanställning, timanställning med arbete vid behov, på timmar. För rätt person finns möjlighet att växa med företaget och komma upp i minst 50% Viktig information: Alla ansökningar tas emot via den angivna länken. Ansökningar via telefon eller e-post hanteras inte. Bli en del av vårt fantastiska team på Iscella Städ & Servicecenter! Vi ser fram emot att välkomna dig som städare och se dig glänsa i din roll.

25 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Taxi förare sökes Märsta
Benji Transport AB
Taxiförare m.fl.

Vi söker en ansvarsfull och serviceinriktad chaufför till vår taxi- åkeri. Du som söker ska vara punktlig, trevlig och ha ett gott bemötande mot kunder. Krav: Giltigt B-körkort (taxiförarlegitimation är ett krav) God lokalkännedom Svenska eller engelska i tal Ansvarstagande och noggrann Vi erbjuder: Trygg anställning Varierande arbetstider Trevlig arbetsmiljö Möjlighet till heltid eller deltid Låter detta intressant? Hör av dig till oss med en kort presentation och kontaktuppgifter. Välkommen med din ansökan Benji Transport AB

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Bygg anläggning
K&B service Sverige AB
Ställningsbyggare

Vi söker erfarna anläggningsarbetare , för arbete i Stockholm! om du har erfarenhet inom detta område , är redo att ansluta dig till ett dynamiskt team att detta erbjudande för dig ! ______ Krav Erfarenhet som anläggningsarbetare beredskap att arbete i Stockholm engagemang och noggrannhet , vi erbjuder attraktiva anställningsvillkor och möjlighet till professionell utveckling! Tveka inte hör av dig

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025