På Utbildningsförvaltningen i Järfälla kommun arbetar omkring 3 100 medarbetare i någon av våra 39 förskolor, 22 skolor, gymnasium, vuxenutbildning och central förvaltning. Vår verksamhet präglas av våra ledord: professionalitet, kollegialitet och utvecklingskraft. Med mod och kompetens driver vi verksamheten framåt, och vi värdesätter ömsesidig respekt och förståelse mellan kollegor. Tillsammans strävar vi efter att göra varandra bättre, för vi vet att när vi gemensamt utvecklas och ständigt förbättras, så tar vi Järfälla framåt. Skälbyskolan är en kommunal grundskola F-6 med sammanlagt ca 600 elever belägen i södra delen av Järfälla kommun. Skolan kännetecknas av en positiv och trygg miljö med engagerad personal samt med god måluppfyllelse bland våra elever. Vi arbetar aktivt för att ha en skola och fritidshem där både elever och pedagoger trivs och känner sig trygga. Vi hjälps alla åt att skapa goda förutsättningar för våra elevers lärande i en stimulerande arbetsmiljö. Vi kan erbjuda en väldigt trivsam arbetsplats med mycket goda utvecklingsmöjligheter och där vi månar och tar hand om varandra på bästa sätt. Viktigt för oss är att det råder en god balans mellan arbete och privatliv för alla medarbetare. Som anställd hos oss har du möjlighet till pedagogisk lunch samt ett årligt friskvårdsbidrag om 3000 kr. På enheten arbetar vi efter vår gemensamma 100 % - vision. Alla elever på Skälbyskolan: Kunskaper -Ges förutsättningar för att nå minst godtagbara kunskaper i varje ämne och årskurs -Förstår och tar ansvar över det egna lärandet och successivt utvecklar förmågan att se nästa steg i sitt lärande Trygghet och trivsel -Alla elever på Skälbyskolan upplever sig trygga i vår skolmiljö -Blir bemötta med respekt och omsorg -Ges förutsättningar att bli goda demokratiska medborgare ARBETSUPPGIFTER Arbete som undervisande lärare på skolans lågstadium inom årskurserna F - 3 med mentorsansvar för en klass. Ingår tillsammans med övriga pedagoger i ett gemensamt arbetslag. KVALIFIKATIONER Vi söker inför läsåret 2025-26 en behörig lärare för F - 3 med lärarexamen och lärarlegitimation samt gärna tidigare erfarenhet av pedagogiskt arbete. Ett krav är att du i din legitimation har behörighet att undervisa i ämnena Svenska, Matematik samt de Natur- och Samhällsorienterade ämnena. Som person är du kommunikativ och äger förmågan att entusiasmera elever samt har god förståelse för hur elever tar till sig kunskap utifrån deras olika förutsättningar. Du är mån om och förstår vikten av att skapa goda relationer med såväl elever som vårdnadshavare och kollegor. Din undervisning utgår från vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet samtidigt som du är väl förtrogen med styrdokumenten. Du är väl införstådd med ditt uppdrag och kan se till hela verksamhetens bästa i både agerande och beslut. Du är intresserad av och har goda kunskaper om likabehandlings- och värdegrundsarbete. Du vill och kan samarbeta med dina kollegor och är strukturerad i ditt arbete samt öppen och lyhörd för din omgivning. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Ett utdrag ur belastningsregistret krävs för arbete inom förskolor och skolor. Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. Bakgrundskontroller genomförs endast i den utsträckning det är relevant för den aktuella tjänsten. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundskontroller, se https://www.jarfalla.se/bakgrundskontroller
Plats: Jordbro Omfattning: Heltidsjobb Start: Så fort som möjligt Är du en erfaren lastbilsmekaniker som söker en trygg anställning i en mindre verkstad med god sammanhållning och omväxlande arbetsdagar? Då kan detta vara jobbet för dig! Om tjänsten Vi söker en lastbilsmekaniker till vår verkstad i Jordbro. Här arbetar vi med allt från service och reparation av lastbilar, skåpbilar med bakgavellyft och påbyggnationer – ibland även personbilar. Det mesta av arbetet sker på plats i verkstaden, men vissa utryckningar i fält kan förekomma. Vi erbjuder - Heltidsanställning, måndag till fredag 06:00–15:00 - Provanställning i 6 månader med möjlighet till tillsvidareanställning - Arbete i ett sammansvetsat och kompetent team - Omväxlande arbetsuppgifter med både moderna och äldre fordon - Konkurrenskraftig lön Vi söker dig som har: - Utbildning som lastbilsmekaniker - Minst ett par års erfarenhet inom yrket - B-körkort - Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift Meriterande: - C-körkort - Erfarenhet av hydraulik, pneumatik och fordonselektronik - Kunskaper i engelska Vem är du? Vi söker dig som är självgående, ansvarsfull och lösningsorienterad. Du trivs i ett mindre team där du både ger och får stöd, och du har en stark yrkesstolthet. Du är noggrann, lättlärd och har ett praktiskt sinne. Vi intervjuar löpande – vänta inte med att skicka in din ansökan!
Har du en passion för att hjälpa och utveckla barn med stort behov av stöd? – Då kan, en glad och busig 8-åring, bli din viktigaste arbetsdag. Om tjänsten: En glad, lekfull 8-årig pojke söker en trygg assistent som vill vara med och bygga en meningsfull och utvecklande vardag. Han är nyfiken, full av energi och kommunicerar med ljud, kroppsspråk och melodier. Som assistent är du hans stöd genom dagen – du skapar struktur, hjälper honom att förstå sin omvärld och möter honom med värme, lek och tålamod. Du behöver ha ständig närvaro, kunna avleda i tid och möta situationer med lugn – aldrig med motstånd. Vi söker dig som inte "bara" vill vara en assistent, utan som verkligen brinner för att bygga en trygg, utvecklande och glädjefylld vardag tillsammans. Har du erfarenhet av liknade arbete sedan innan är det ett plus, men viljan att lära är viktigast. Eftersom pojken är minderårig krävs ett utdrag från polisens belastningsregister innan anställning. För att göra processen smidigare rekommenderar vi att du beställer det när du skickar in din ansökan Beställ ett här! Vem söker vi till tjänsten? Vi letar efter dig som har rätt hjärta och vilja – resten kan vi lära tillsammans! Du är: Engagerad i hans utveckling – Du vill hjälpa honom att växa, kommunicera och ta plats i sin värld, och ser de små framstegen som stora vinster. Nyfiken och lärande – Erfarenhet är bra, men viktigast är att du vill utvecklas tillsammans med honom. Tålmodig och stabil – Du möter tuffa dagar med lugn, utan att tappa fotfästet. Trygg men lekfull – Din energi smittar, ditt lugn smittar – du kan både busa och ge trygghet. Lyhörd och flexibel – Du hänger med när behoven förändras. Fysiskt stark – Du orkar med ett aktivt jobb och klarar av att möta hans tempo och känslostormar. Talar flytande svenska – Du uttrycker dig tydligt i både tal och skrift. Meriterande erfarenheter: Erfarenhet av autism/intellektuell funktionsnedsättning. Kunskap i TAKK, PECS eller alternativ kommunikation. Lågaffektivt bemötande. Van att avleda fysiskt starka personer – inte möta med motstånd. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Sysselsättningsgrad: 50-100%. Avtal: Introduktionspass och cirka en månads timanställning innan ordinarie sysselsättningsgrad tilldelas, förutsatt att allt har gått bra. Detta ger dig en chans att känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Helger (morgon/kväll), ibland vardagar (eftermiddag/kväll). Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team
Plats: Bandhagen Anställningsform: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning Lönetyp: Fast lön enligt överenskommelse Start: Så fort som möjligt Är du en erfaren lastbilsmekaniker som söker en trygg anställning i en mindre verkstad med god sammanhållning och omväxlande arbetsdagar? Då kan detta vara jobbet för dig! Om tjänsten Vi söker en lastbilsmekaniker till vår verkstad i Bandhagen. Här arbetar vi med allt från service och reparation av lastbilar, skåpbilar med bakgavellyft och påbyggnationer – ibland även personbilar. Det mesta av arbetet sker på plats i verkstaden, men vissa utryckningar i fält kan förekomma. Vi erbjuder - Heltidsanställning, måndag till fredag 07:00–16:00 - Provanställning i 6 månader med möjlighet till tillsvidareanställning - Arbete i ett sammansvetsat och kompetent team - Omväxlande arbetsuppgifter med både moderna och äldre fordon - Konkurrenskraftig lön Vi söker dig som har - Utbildning som lastbilsmekaniker - Minst ett par års erfarenhet inom yrket - B-körkort - Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift Meriterande - C-körkort - Erfarenhet av hydraulik, pneumatik och fordonselektronik - Kunskaper i engelska Vem är du? Vi söker dig som är självgående, ansvarsfull och lösningsorienterad. Du trivs i ett mindre team där du både ger och får stöd, och du har en stark yrkesstolthet. Du är noggrann, lättlärd och har ett praktiskt sinne. Vi intervjuar löpande – vänta inte med att skicka in din ansökan!
En dag på jobbet Det är på enheten Gata & trafik som vi arbetar och utvecklar Södertäljes trafik- och gatumiljöer. Både genom långsiktig strategisk planering, beteendeförändrande arbete och genomförandeprojekt. Enheten är en del av Samhällsbyggnadskontoret och arbetar tillsammans med övriga kontoret och andra parter. Vi strävar efter en tryggare och mer hållbar trafikmiljö för alla som rör sig Södertälje. Detta genom vårt arbete med trafiksäkerhet, hållbart resande, strategiska trafikfrågor och gatubyggnad. Din kompetens kommer att vara en viktig del i arbetet. Dina arbetsuppgifter Som Gatuingenjör arbetar du med att se till att Södertäljes infrastruktur utvecklas och håller en hög kvalitetsnivå. Du är omvärldsorienterad, håller dig uppdaterad och är beredd att tänka nytt för att hitta den bästa lösningen. Du kommer att vara involverad i arbetet med vår beläggningsplanering, gång- och cykelvägar, dagvattenfrågor, syner och besiktningar. Du kommer även att arbeta med projektering av gatu- och anläggningsprojekt samt granska detaljplaner, bygglovshandlingar och andra ritningar. Du kommer att vara länken mellan Gata & trafik, allmänheten, våra entreprenörer och övriga enheter. I din roll kommer du att samarbeta med flera andra gatuingenjörer och du har tillgång till hela gruppens kompetens för att tillsammans lösa det uppdrag vi har. Du kommer att delta i projekt inom Gata & trafik men även inom andra enheters projekt samt driva egna. I gatuplaneringsgruppen arbetar vi med alla aspekter av trafik- och gatufrågor och det är i denna grupp som du kommer att bidra med din kompetens. Vem är du? Personliga egenskaper: - Du är en problemlösare med god förståelse för komplexa sammanhang. - Du har ett starkt driv och initiativförmåga, arbetar strukturerat och kan hantera flera frågor parallellt. - Du är förtroendeingivande, prestigelös, lyhörd, nyfiken, tänker nytt och utmanar invanda arbetssätt. - Du har lätt att både arbeta tillsammans med andra och med frågor på egen hand. - Du är beredd att möta medborgaren i det dagliga arbetet, och kan ta rollen som talesperson för dina frågor och projekt internt såväl som externt. Krav: - Du ska ha relevant akademisk examen med inriktning inom anläggning/gatubyggnad eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - Du ska kunna sätta in vår verksamhet i ett större sammanhang och kunna kommunicera detta med både allmänhet, entreprenörer och internt inom kommunen. - Du ska ha erfarenhet av beläggningsarbete och anläggning. - Du ska kunna projektera och granska anläggning- och gatuprojekteringsritningar - Du ska ha dokumenterad kunskap inom beläggningsarbete och beläggningstyper. - Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. I rollen ingår mycket kommunikation såväl inom projekt som med vår politiska organisation, media och med allmänheten. - Du ska ha minst 3 års relevant erfarenhet. - B-körkort Meriterande: - Erfarenhet från kommunal eller annan offentlig verksamhet och/eller från konsultbranschen inom gatu- och trafikområdet är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig - Årsarbetstid, vilket innebär att du i den mån verksamheten tillåter kan styra din egen arbetstid - Möjlighet att delvis kunna arbeta på distans - Generöst friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år - Möjlighet att växla in din semesterersättning till extra lediga dagar - Kompetensutveckling - En arbetsplats i moderna lokaler intill pendeltågsstation och centrum Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Enheten för Gata & trafik består av 19 medarbetare och en Enhetschef som ingår i Område Genomförande tillsammans med Byggprojektledning, Bygglov, Parkplanering, Parkering samt Mark och fastighet. I arbetsgruppen finns en bredd av kompetenser, bakgrunder och åldrar. Vi är ingenjörer av vitt skilda slag, samhällsplanerare och tekniker. Vi arbetar med hela samhällsplaneringsprocessen, från att skriva långsiktiga strategier till att besiktiga färdiga anläggningar. Vi planerar och projekterar nya vägar och GC-vägar, belysningar, broar och kajer. Vi har myndighetsutövning och beslutar om trafikföreskrifter, upplåtelser, dispenser och andra tillstånd. Välkommen till oss! Övrigt Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Dedicare söker specialistsjuksköterska inom intensivvård eller anestesi till Remeo Vill du följa patienten efter tiden på IVA och på väg tillbaka till livet? Nu söker vi dig som vill bidra i utvecklingen av framtidens högspecialiserade vårdkoncept för långvarigt kritiskt sjuka. Vilka är Remeo? Ungefär fem procent av de patienter som överlever intensivvården blir kvar på IVA under en längre tid, eftersom de är för sjuka för att kunna ta sig vidare i vårdkedjan. Där kommer Remeo in i bilden. Remeos intensivvårdsrehabilitering är en i Sverige ny och särskilt utvecklad vårdform för långvarigt kritiskt sjuka patienter. Remeo erbjuder högkvalificerad och högteknologisk vård och rehabilitering utanför den traditionella sjukhusmiljön. Med start utifrån intensiv-/intermediärvård gör vi en individuell vårdplan för varje patient, där rehabilitering och vård går hand i hand från dag ett. Vad är det bästa med att jobba hos Remeo? Du får bidra i utvecklingen av framtidens högspecialiserade vårdkoncept för långvarigt kritiskt sjuka patienter Du får utveckla dina kunskaper inom intensivvårdsrehabilitering Du får en grundlig introduktion samt fortlöpande utbildning Du har möjlighet att påverka både arbetstider och arbetssituationen i övrigt, genom bl.a önskeschema och arbetstidsförkortning, t.ex. veckoarbetstid 32h vid treskift Remeo arbetar med feedback, kontinuerligt lärande i arbetet, handledning och reflektion Remeo har kollektivavtal, tjänstepension ITP samt friskvårdsbidrag och andra förmåner Remeo erbjuder konkurrenskraftiga löner, nattillägg för specialistsjuksköterskor och 50% högre OB-tillägg än kollektivavtalet Goda chanser till utökat ansvar och vidare utveckling. Bland annat finns möjlighet att arbeta som weaningsjuksköterska där du arbetar med att driva arbetet framåt i urträningsprocessen. Vad kommer du att få göra? Med din erfarenhet och specialistkompetens fungerar du som stöd och rådgivare för övrig omvårdnadspersonal och har en central och arbetsledande roll Specialistsjuksköterskorna på Remeo fungerar som vårdledare på kliniken under jourtid tillsammans med kompetenta sjuksköterskor och undersköterskor. Naturligtvis finns alltid tillgång till läkare i hemmet. Vårda patienter med varierande diagnoser och komplexa omvårdnadsbehov. Tillsammans med övriga kollegor i det multiprofessionella teamet deltar du i omvårdnadsarbetet och rehabiliteringen. Vårda patienter med varierande behov av andningsstöd, såsom trakealkanyl, invasiv- eller noninvasiv ventilation och syrgasbehandling Hantera medicinteknisk utrustning Vem är du? Du har svensk sjuksköterskelegitimation Du har minst tre års erfarenhet som specialistsjuksköterska inom intensivvård eller anestesi Du är engagerad, prestigelös, trygg i din kompetens och sätter patientens behov i fokus Du har lätt för att samarbeta med andra, är flexibel och trivs med att stödja och undervisa kollegor Mer information och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Remeo kan erbjuda flera olika arbetstidsalternativ beroende på om du jobbar tvåskift eller treskift resp. hur ofta du arbetar helg. Tveka inte att kontakta mig om du blir nyfiken och vill veta mer, telefon 0730-881755 alternativt [email protected] Vi hanterar ansökningar löpande! Om Remeo Remeos medarbetare gör hela skillnaden Remeo har sedan starten 2013 utvecklats till ett kompetenscentrum för urträning ur ventilator, dekanylering och intensivvårdsrehabilitering och vi deltar även i vårdkedjan för nationell högspecialiserad vård för ryggmärgsskador. Under den tid kliniken har funnits har en unik kompetens byggts upp. Vi arbetar i multiprofessionella vårdteam där alla bidrar med sina specifika kunskaper och erfarenheter för att patienten ska få en trygg och säker vård och rehabilitering. En stark gemenskap är en del av Remeos vårdkoncept. Läs här om alla olika kompetenser i teamet som samarbetar kring patienten. Våra patienter Ca 2/3 av Remeos patienter remitteras från Stockholms sjukvård medan ca 1/3 remitteras från övriga Sverige. Den typiska patienten är mycket skör efter en lång intensivvårdstid och ofta finns flera komplicerande sjukdomar i bakgrunden. Vacker och modern miljö Kliniken finns i natursköna omgivningar i Stora Sköndal vid Drevviken och har för närvarande plats för 12 patienter. Lokaler och utrustning är utformade för att bedriva modern sjukvård i en inbjudande, ombonad miljö med möjligheter till träning, utevistelse och samvaro med anhöriga.
Utmärkelsen ”Sveriges modernaste myndighet 2023” vann Statens maritima och transporthistoriska museer (SMTM). Myndigheten driver och utvecklar Marinmuseum, Sjöhistoriska museet, Vasamuseet, Vrak-Museum of Wrecks samt Järnvägsmuseet. SMTM är en vänlig arbetsplats med en effektiv och ansvarsfull samarbetsorganisation som kännetecknas av nyfikenhet och tillit. Inom SMTM arbetar alla med det maritima och transporthistoriska kulturarvet med visionen om att vidga människors världsbild, genom kunskap, upplevelser och engagemang. Myndigheten är sedan 2009 miljöcertifierad enligt ISO 14001 och vill även inspirera andra till att också agera för en hållbar framtid. Vi söker en kunnig och engagerad medarbetare som vill arbeta med besöksmottagning och visningar för våra besökare i alla åldrar. Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en kulturhistorisk miljö med inspirerande, lärorika möten i vårt dagliga besöksflöde. Är du den vi söker? Om tjänsten Som museilärare blir du en viktig kugge i hjulet på Sjöhistoriska museet. Du är vårt ansikte utåt och bidrar till besökarens trivsel och lärande. Ditt bemötande är en viktig del av besökarens upplevelse och din entusiasm kan bli en viktig ingång till vårt ämnesområde. Arbetet som museilärare är varierande och innehåller en stor del praktiskt arbete. Du sköter entré och butik med kassa, försäljning och lagerhållning. Du ronderar även våra utställningar och lokaler och säkerställer att allt är snyggt, prydligt och säkert, samt informerar om verksamheten och servicefunktioner. Som museilärare har du även en aktiv roll i museets utrymningsorganisation. Självklart spelar du också en viktig roll i museets kunskapsförmedling. Du håller dagliga visningar av museet och/eller våra museifartyg för barn och vuxna, på både svenska och engelska. Du besvarar även frågor kring våra utställningar och inom museets ämnesområde. Din kompetens och erfarenhet Du ska ha minst ett års studier på högskolenivå i något kulturhistoriskt ämne, till exempel historia, etnologi eller arkeologi. Du ska ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift och god talad engelska. Det ses som meriterande om du dessutom har kunskaper inom maritim historia eller praktisk erfarenhet av fartyg eller båtar, men det viktigaste är att du är nyfiken på vårt ämnesområde och vill lära dig mer. Tidigare erfarenhet av pedagogiskt arbete, till exempel som guide på museum eller som ledare inom barnverksamhet, samt erfarenhet av servicearbete, från till exempel butik, ses även det som meriterande. Fler språk, inklusive teckenspråk, är meriterande. Dina egenskaper Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Du brinner för kunskapsförmedling och har förmåga att sätta våra besökare i främsta rummet. För att lyckas med detta krävs att du är utåtriktad, engagerad och initiativtagande. Du trivs med människor omkring dig och är inte rädd att hugga i med praktiska göromål där det behövs. Du ser till helheten och förstår vikten av gott samarbete och att alla hjälps åt för att hålla god struktur och ordning. Mer om Sjöhistoriska museet Sjöhistoriska museet ligger på Norra Djurgården i Stockholm och berättar om människans historia till sjöss. Museet verkar inom myndighetens uppdrag att samla, vårda och ställa ut minnen av handelssjöfart, skeppsbyggeri och sjöförsvar. I museet visas fartygsinteriörer, navigationsinstrument, vapen, galjonsfigurer, sjömansarbeten och konst. Under sommarsäsongen öppnar vi även upp våra museifartyg på Galärvarvet för besök och visningar. Anställning Vikariat på 50%, från och med 1 september 2025 till och med 31 augusti 2026. Schemalagd arbetstid där du arbetar mer under vissa perioder och mindre under andra perioder, men du har alltid har din fasta månadslön. Det innebär även arbete på kvällstid och helger. Lön Månadslön, vi tillämpar individuell och differentierad lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan. Kontaktpersoner Rebecka Falsäter, chef Publik- och pedagogikenheten: 08-519 549 70 Fackliga kontaktpersoner Martin Linde, ST: 08-519 558 74 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 6 juli, bifoga CV och personligt brev. Intervjuer planeras att hållas under juli månad. Övriga upplysningar Statens maritima och transporthistoriska museer är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. SMTM har som målsättning att i personalsammansättningen spegla den mångfald som finns i samhället. Har du rätt kompetens är du intressant för oss, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning sexuell läggning eller ålder. SMTM har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringsföretag och liknande.
Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på kvällstid. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och att ge bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska Du har även ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. Vi ser också att en av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har också förmågan att hantera de mer pressade situationerna. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på kvällstid kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Vi erbjuder kvällsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Kvällsschema: kl. 16:00 - ca 22:00. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du kommer utgå från vårt kontor i Österåker, där det finns möjligheter till utveckling. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat. Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Bli en del av vårt nya säljteam som B2B-Säljare! Nu bygger vi upp ett nytt, framgångsrikt säljteam för att hantera ett spännande samarbete med några av Sveriges mest välkända bolag! En av våra samarbetspartner är en ledande aktör inom digitala tjänster för kredit- och marknadsinformation, och du kommer att arbeta med affärsbeslutare inom ekonomi, marknadsföring och försäljning. Vad innebär rollen? Som B2B-Säljare kommer du att identifiera affärsmöjligheter, driva nyförsäljning och bygga långsiktiga kundrelationer. Du ansvarar för hela säljprocessen – från första kontakt till avslut – och utvecklar din egen kundportfölj bestående av små och medelstora företag. Vem är du? Vi söker dig som har en stark affärsdrivkraft och en passion för försäljning. Du trivs med kundkontakt, är relationsskapande och har erfarenhet av B2B-försäljning. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du: Har erfarenhet av att driva hela säljprocessen – från prospektering till avslut. Har tidigare arbetat med direktförsäljning Är målinriktad, resultatorienterad och älskar utmaningar. Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Vad erbjuder vi? Fast lön + provisions modell – Belöna din prestation! Heltidstjänst, Mån-fre 08-17 – Stabila arbetstider i en dynamisk miljö. Personlig utveckling – Vi erbjuder löpande säljutbildningar och coaching. Karriärmöjligheter – Möjlighet att växa inom bolaget och ta nästa steg i din säljkarriär. Om Impressive Relations Vi är ett etablerat sälj- och bemanningsföretag grundat 2012. Med stark närvaro i Norden jobbar vi med välkända varumärken inom Bank & Finans, IT och Solenergi. Hos oss får du arbeta i ett team som präglas av framåtanda, gemenskap och hög energi. Vi tror på att ha roligt på jobbet och att skapa en miljö där du kan växa både professionellt och personligt. Ansök snabbt och enkelt - Utan CV eller personligt brev! På Impressive Relations letar vi efter rätt person – inte det perfekta CV:t. Det viktigaste för oss är din vilja, inställning och ditt engagemang. Så även om du inte uppfyller alla kriterier, tveka inte att söka! För att göra rekryteringen så rättvis och träffsäker som möjligt har vi skippat CV och personligt brev. Istället använder vi oss av urvalsfrågor som hjälper oss att förstå vem du är och vad du kan bidra med. Vi tror att detta ger dig en bättre möjlighet att visa din potential och samtidigt skapar en mer objektiv och schyst process. Låter det som en spännande utmaning? Vänta inte – ansök redan idag, då vi gör urval löpande! Kontaktperson: Felicia Rullander 076 425 35 70 [email protected]
Sök ett flexibelt extrajobb på helger och vid behov! Är du social, driven och letar efter ett roligt extrajobb vid sidan av studier eller annat arbete? Då kan detta vara något för dig! Vi på Impressive Relations söker nu säljare till ett av Sveriges mest välkända varumärken – för helgpass och extra inhopp vid behov. OM ROLLEN Som säljare i vårt team arbetar du med face-to-face försäljning i välbesökta köpcentrum, matbutiker och varuhus. Du blir ansiktet utåt för varumärket och får chansen att skapa starka kundrelationer – samtidigt som du bygger värdefull säljerfarenhet. Det här är ett extrajobb med arbetspass främst förlagda till helger, samt vid behov på vardagar. Perfekt för dig som vill kombinera jobb med studier eller andra åtaganden! VI SÖKER DIG SOM: Gillar att prata med människor och skapa nya kontakter Har energi, driv och en vilja att utvecklas Är flexibel och öppen för att hoppa in när det behövs Är pålitlig, ansvarstagande och trivs med att jobba i team VI ERBJUDER: Fast lön + provision utan tak Utbildning och coachning – vi lär dig allt du behöver kunna Utvecklingsmöjligheter om du vill jobba mer på sikt Ett härligt och peppande team där vi har kul tillsammans OM IMPRESSIVE RELATIONS Vi är ett växande företag inom försäljning och bemanning och har sedan 2012 hjälpt stora aktörer inom bl.a. solenergi, finans och IT att växa. Hos oss får du en plats där du kan utvecklas i din takt – på dina villkor. Ansök utan CV eller personligt brev! Vi letar efter rätt person – inte rätt papper. Därför har vi tagit bort krav på CV och personligt brev. Istället får du svara på några snabba urvalsfrågor – enkelt och rättvist! Låter det här som något för dig? Tveka inte – vi gör urval löpande! Kontaktperson: Felicia Rullander 076-425 35 70 [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer