Är du sjuksköterska med intresse för cancervård och vill vara med att utveckla onkologiska klinikens slutenvårdsavdelning? Vi söker nu en medarbetare till vår slutenvårdavdelning som tillsammans med oss vill vara med och utveckla cancervården. Vår vision är att skapa en så smidig och säker vårdprocess som möjligt. Trygghet, omtanke och respekt skapar vi genom hög yrkeskompetens, patientdelaktighet och nära samarbete mellan olika professioner inom kliniken. Onkologiska kliniken vid Södersjukhuset består av en vårdavdelning, mottagning, medicinsk behandling, klinisk forskningsenhet och strålbehandling. På kliniken ges behandlingar för cancer i bröst, tarm och urinvägar. Avdelningen har 12 vårdplatser och är en viktig del i klinikens totala omhändertagande av våra patienter. Vi är en arbetsgrupp på ca 25 medarbetare. På avdelningen vårdas patienter som är i behov av inneliggande cytotoxisk behandling och strålbehandling samt för komplikationer kopplat till sjukdom eller behandling. De vanligaste omvårdnadsproblemen är smärta, illamående, nutrition-, och eliminationssvårigheter. Vi kommer till hösten som ett led i att utveckla/förbättra omhändertagande av klinikens akuta patientflöde öppna upp en akut bedömningsenhet som kommer att inrymmas i avdelningens lokaler och ser här möjligheter till att kombinera arbete inom slutenvården med ett mer akut patientflöde. Arbetsbeskrivning Som sjuksköterska arbetar du tätt tillsammans med en undersköterska och i tvärprofessionellt team för att säkerställa bästa möjliga vård. I rollen som sjuksköterska på vårdavdelningen har du en central uppgift i att planera, leda och genomföra omvårdnadsarbete. I arbetet ingår också att ta stort eget ansvar för utveckling av verksamheten, handledning och introduktion. Kvalifikationer Vi söker dig som är ödmjuk, har förmåga att sätta sig in i någon annans perspektiv eller situation och har ett respektfullt bemötande. Du är även intresserad av att bidra med din kunskap och entusiasm, du tar egna initiativ och ser möjligheter till utveckling inom verksamheten. Du förenar självständigt arbete med god förmåga att samarbeta. Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kompetenskrav Legitimerad sjuksköterska med några års erfarenhet Svenskkunskaper motsvarande minst nivå C1 Specialistsjuksköterska med erfarenhet av onkologi, palliativ vård eller administrering av cytotoxiska läkemedel är meriterande. Personliga egenskaper Du kommer i ditt arbeta att möta svårt sjuka patienter och deras närstående. Detta kräver att du har en personlig mognad och empatisk förmåga för att möta människor i kris. Du är strukturerad och har förmågan att planera, organisera och prioritera. Du värdesätter ett personcentrerat förhållningssätt med fokus på teamarbete. Du ser möjligheter och önskar bidra med din kunskap och erfarenhet i verksamhetens utvecklingsarbeten/förbättringsarbeten både på enhets samt kliniknivå. Erbjudande Vi erbjuder goda möjligheter till påverkan och personlig utveckling, och vi uppmuntrar dig som har intresse för vidareutbildning och forskning. Medarbetarnas engagemang är en nyckel till vår framgång, och därför kommer du aktivt delta i vårt arbete med att förbättra och utveckla verksamheten. Vi som arbetar på Södersjukhuset har ett viktigt uppdrag, varje medarbetares insats behövs. För att kunna utföra vårt arbete på bästa möjliga sätt och hantera de utmaningar vi möter, arbetar vi tillsammans med att stärka vår kultur och arbetsmiljö. Läs gärna mer om vår Ledar- och medarbetarsyn Övrigt Södersjukhuset tillämpar kontroll i belastningsregistret före beslut om anställning. I denna rekrytering arbetar vi löpande med urval och intervjuer. Välkommen med din ansökan! Södersjukhuset är ett av Nordens största akutsjukhus, vi finns i hjärtat av samhället, dag som natt för våra patienter. Hos oss står akutsjukvården i centrum och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna vår specialitet. Vi bedriver omfattande klinisk forskning och utbildning, för oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära och personliga patientkontakten. På Södersjukhuset är alla en del i en större helhet där vi tillsammans skapar morgondagens vård. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Montageledare till Ekmans Ståldörrar AB Vill du leda projekt från start till mål och vara ansiktet utåt mot våra kunder? Vi söker en strukturerad och lösningsorienterad Montageledare till vårt team. Du är med från offertstadiet – måttar, projekterar och planerar – samtidigt som du har ett tydligt kundansvar. Du planerar genomförandet tillsammans med kunden, samordnar med övriga entreprenörer och kan leda flera montage samtidigt. Som montageledare ansvarar du för: · Kundkontakt och rådgivning i samband med förfrågan · Måttning och teknisk genomgång inför offert/order · Planering och koordinering av montageinsatser · Löpande kontakt med kund och entreprenörer · Att projekt levereras enligt tidplan, budget och kvalitetskrav Vi söker dig som: · Har erfarenhet av montageledning eller liknande roll i bygg-/entreprenadbranschen · Trivs med kundkontakt och att ha en ledande roll · Är affärsdriven och relationsskapande · Har god planeringsförmåga och är van att arbeta strukturerat Vi erbjuder: · En nyckelroll i ett växande företag med kvalitetsprodukter · Variation i arbetsdagen med stor frihet under ansvar · Möjlighet att påverka och utveckla affären med egna kunder Självklart har vi kollektivavtal, friskvårdsbidrag och mkt annat.. Låter det intressant? Skicka din ansökan till [email protected] så snart som möjligt. Vi tackar vänligt men bestämt nej till rekrytering- och bemanningsföretag. Om Ekmans Ekmans Ståldörrar är en ledande leverantör av svenskproducerade brand- och säkerhetsklassade ståldörrar och luckor. Vi är ett fullserviceföretag som erbjuder mer än bara en dörr – vi tar ansvar för hela processen. Från första mått och projektering till montage, installation och samordning levererar vi en komplett och trygg lösning. Med teknisk spetskompetens, hög kvalitet och starkt kundfokus skapar vi säkra och hållbara dörrmiljöer över hela Sverige.
Lekfull fritidslärare / barnskötare till fritidshemmet i årskurs 1 och förskoleklass söks till Viggbyskolan Om oss Täby kommun är en fantastisk arbetsgivare som verkligen bryr sig om sina anställda. Här är det inte bara ett jobb, det är en möjlighet att göra verklig skillnad i barns liv. Vi fokuserar på service, bemötande och skapar ett hälsofrämjande arbetsklimat med en bra balans mellan arbete och fritid. På Viggbyskolan är vi stolta över våra moderna och ny renoverade lokaler och vår erfarna personalgrupp. Vi arbetar i arbetslag F-1, åk 2-3 och åk 4-6. Är du en person som älskar att leka, upptäcka och skapa magiska ögonblick tillsammans med barn? Då har vi drömjobbet för dig! Vår skola är en plats där kreativitet, nyfikenhet och glädje står i fokus, och nu söker vi en ny superhjälte till vårt team – en fritidslärare eller barnskötare som vill vara med och forma framtidens äventyrare i årskurs 1 och förskoleklass. Din vardag hos oss Som vår nya förskollärare på fritidshemmet kommer du att: • Leka och Skapa: Delta i roliga lekar, pyssel och utforskande aktiviteter som stimulerar barnens fantasi och lärande. • Upptäcka och Utforska: Ta med barnen på spännande upptäcktsresor, både i vår fantastiska skolgård och på utflykter. • Bygga Trygghet: Ge barnen en trygg och kärleksfull miljö där de kan växa och utvecklas i sin egen takt. • Samarbeta och Inspirera: Jobba nära våra härliga lärare och annan personal för att skapa en magisk skolmiljö. Du kommer att tillsammans med dina kollegor skapa aktiviteter för eleverna. Arbetslaget består av lärare i fritidshem, barnskötare och klasslärare. Vem är du? Vi tror att du är: • Energisk och Lekfull: Du älskar att vara aktiv och har en förmåga att inspirera barn genom lek. • Kreativ och Nyfiken: Du har en stor portion fantasi och är alltid redo att hitta på nya, spännande aktiviteter. • Omsorgsfull och Ansvarsfull: Du har ett stort hjärta och bryr dig om varje barns välmående och utveckling. • Utbildad förskollärare eller motsvarande: Du har utbildning som förskollärare eller motsvarande erfarenhet, gärna från arbete med barn i förskoleklass och/eller årskurs 1. Vad vi erbjuder • En Lekfull Arbetsmiljö: En skola full av glada och nyfikna barn som längtar efter att upptäcka världen tillsammans med dig. • Möjligheter att Växa: Fortbildning och utvecklingsmöjligheter inom aktuella pedagogiska metoder. • Kreativa Kollegor: Ett varmt och stödjande team som älskar att hitta på nya, roliga aktiviteter. Ansökan Låter det här som jobbet för dig? Skicka din ansökan med CV. Vi går igenom ansökningar och håller intervjuer löpande, så vänta inte för länge med att höra av dig! Kontakt Har du frågor om tjänsten? Hör av dig till Marie Johansson, Tf rektor via e-post [email protected] Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt magiska team och skapa underbara äventyr tillsammans med våra fantastiska barn! Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av en positiv och utvecklande arbetsplats, så är det här chansen för dig! Sök redan idag och ta det första steget mot en spännande resa tillsammans med oss på Viggbyskolan och Täby kommun. Välkommen med din ansökan Om Täby kommun Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation. Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden. Inom utbildnings verksamhetsområde arbetar vi mot högt uppsatta verksamhetsmål och meritvärdena för Täbys kommunala grundskolor ligger i toppskiktet i landet. Täby akademi för pedagogisk professionsutveckling, i samarbete med nationella och internationella lärosäten såsom Harvard, bidrar till att kommunens pedagoger och skolledare tillhör spetsen i Sverige. Vi arbetar långsiktigt och systematiskt för att Täby ska ha Sveriges högsta utbildningskvalitet där lärandet är tillgängligt för varje elev.
Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Har du tidigare erfarenhet inom försäljning? Då kan du vara rätt för oss! Nu söker vi dig som vill vara med och driva företaget framåt. I ditt arbete kommer du ha daglig kontakt med potentiella företagskunder över telefon och hjälpa de med deras befintliga mobilabonnemang. Hos oss får du: Jobba med marknadens mest eftertraktade produkter och välkända varumärken Påverka din egna lön utan något lönetak Ett familjärt team som jobbar tillsammans Kontor på 8:e våningen i Alviks Strand med en otrolig utsikt Krav: Du pratar flytande svenska Tidigare erfarenhet av försäljning Arbetstider: måndag-fredag, mån-tors 09:15-17:45, fredagar 09:15-16:00 Är du vår nya kollega? Skicka in din ansökan så kontaktar vi dig!
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten: Ett globalt teknikföretag som utvecklar lösningar för digital identitet och säker kommunikation söker nu en noggrann och engagerad produktionsmedarbetare. Du kommer att stötta teamet i tillverkningen av personliga säkerhetsprodukter i en teknisk produktionsmiljö där kvalitet, leveransprecision och förbättringsarbete är centralt. Dina framtida arbetsuppgifter: Du får en viktig roll i att säkerställa att produkterna tillverkas enligt högt ställda krav på kvalitet och leveranstid. Arbetet innebär att följa etablerade processer, hantera produktionsutrustning och bidra till utveckling av produktionsavdelningen. Exempel på arbetsuppgifter: Tillverkning av produkter enligt rätt kvantitet, kvalitet och kostnad Följa rutiner för drift av produktionsutrustning Utföra enklare felsökning och justering av maskiner Rapportera avvikelser och föreslå förbättringsåtgärder Delta i förbättringsarbete Följa interna riktlinjer och policys Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet från produktions- eller tillverkningsmiljö, gärna inom teknik eller elektronik. Du är noggrann, strukturerad och trivs med att arbeta i team. Krav: Tidigare erfarenhet av arbete i produktion God teknisk förståelse Förmåga att följa processer och instruktioner Flytande kunskaper i svenska Meriterande: Erfarenhet av enklare maskinunderhåll Kunskap inom förbättringsarbete, exempelvis Lean Som person är du lösningsorienterad, ansvarstagande och har god samarbetsförmåga. Du bidrar till en positiv och effektiv arbetsmiljö. Övrig information: Start: Omgående Plats: Stockholm Omfattning: Heltid, med möjlighet till flexibla arbetstider Anställningsform: Tillsvidare Vi arbetar med löpande urval, välkommen med din ansökan! Om uppdragsgivaren: Företaget är en del av en internationell koncern inom digital identitet och säker kommunikation. Deras lösningar används av både privata och offentliga aktörer världen över. I Sverige har verksamheten ett starkt fokus på innovation, säkerhet och kvalitet. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi söker dig som jurist till oss på Frilans Finans! Är du nyexaminerad jurist och vill få praktisk erfarenhet av avtalsgranskning? Då har vi jobbet för dig! Vi söker en jurist till rollen som avtalscontroller till en tillsvidareanställning. Denna roll är perfekt för dig som nyligen tagit juridisk examen och som vill arbeta inom avtalsrätt. Du kommer att få en unik möjlighet att tillämpa dina teoretiska kunskaper i verkliga situationer och utveckla dina färdigheter. Om tjänsten Som avtalscontroller kommer du att vara en del av vårt engagerade supportteam (Klientstöd), som består av cirka 20 hängivna medarbetare. Vårt team arbetar för att ge bästa möjliga råd och stöd till egenanställda som kontaktar oss med en mängd olika frågor. Du kommer att få kontinuerligt stöd från vår bolagsjurist för att säkerställa att avtalsgranskningen håller högsta kvalitet, samtidigt som du är en integrerad del av supportteamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: Granska, korrigera och signera avtal av varierande omfattning och komplexitet. Ge juridisk rådgivning och stöd till våra egenanställda via telefon, chatt och e-post. Hantera allmänna supportärenden när avtalsgranskning inte förekommer, exempelvis fakturafrågor, löneärenden, avdrag samt momsrelaterade frågor. Vi erbjuder stor flexibilitet i arbetstiderna så att du kan kombinera jobbet och privatlivet på bästa sätt. För att samarbetet med vårt supportteam, som arbetar vanliga kontorstider, ska fungera smidigt ser vi gärna att du är tillgänglig på kontoret (Stockholm eller Uppsala), minst två gånger i veckan under kontorstid. Din personlighet Frilans Finans värdeord är caretaking, ansvarstagande, möjliggörande och premium tech. Caretaking är något vi värderar högt och som står för hög serviceinställning, empati, noggrannhet, och god kommunikation. Vi bryr oss om varandra och det är därför viktigt att vara förstående och lyssna av kollegor och tillsammans hitta en bra väg framåt. Som person tror vi att du är bra på att samarbeta samt att skapa och bibehålla förtroendefulla relationer. Du trivs med att arbeta både självständigt och med ditt team för att nå de gemensamma målen i teamet. Du är ansvarstagande och strukturerad samt att du har en god samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du har Nyligen avlagd examen inom juridik. Ett brinnande intresse för avtalsrätt och juridik. Tidigare erfarenhet inom support, kundtjänst eller service. Förmåga att uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Stort engagemang samt förmåga att arbeta noggrant och strukturerat. Meriterande om du talar och skriver obehindrat på ytterligare språk. Trivsam arbetsplats Hos oss får du jobba i ett roligt och kreativt team där du dagligen möter många människor och hjälper dem att lösa varierande problem. Rollen är både lärorik och utvecklande, med möjlighet att bygga en bred kunskap inom ekonomi och egenanställning. Du får insyn i många olika branscher och yrken, samtidigt som du bidrar till att göra skillnad för våra egenanställda. Vi sätter medarbetarnas välmående först, eftersom motivation och trivsel skapar en bättre arbetsplats och starkare resultat. Därför erbjuder vi: Upp till 37,5 timmar arbetsvecka, beroende på om du arbetar heltid eller deltid. Upp till 5 000 kronor i friskvårdsbidrag per år för att stötta din hälsa. Friskvårdstimme, upp till en timme i veckan för att träna eller röra på dig – på arbetstid. Massage på arbetsplatsen. (utöver friskvårdsbidrag) Upp till 10 000 kronor per år för kompetensutveckling inom ditt område. Upp till 10 % av din lön under föräldraledighet Vilka vi är och vad vi gör Frilans Finans har sedan starten 1999 hjälpt fler än 100 000 egenanställda att fakturera utan att ha eget företag. Genom egenanställning kan man till exempel ta betalt för arbete som utförs vid sidan av sitt ordinarie jobb, testa om en affärsidé lyfter utan att starta företag, eller bedriva verksamhet utan att behöva lägga energi på administration och pappersarbete – man behöver bara göra sin grej! Att arbeta hos Frilans Finans Under 2021 omsatte vi drygt 1,4 miljarder men vi är fortfarande en liten och familjär organisation med drygt 60 medarbetare. Vi är en idéburen och värdestyrd organisation där beslutsvägarna är korta och avstånden mellan avdelningarna likaså. Beslut sker ofta genom en rådgivningsprocess men ibland kan det också bli ad-hoc då läget snabbt kan förändras. Vi tror därför på medarbetare som är möjliggörande och ser lösningar istället för problem. Vår organisationskultur genomsyras av viljan att hjälpa varandra och våra egenanställda. Vi får energi från våra egenanställda och den nytta vår verksamhet skapar, för dem och för samhället. I Sverige där vi är marknadsledande inom egenanställning, där denna form att jobba blir allt mer etablerad. I Norge börjar hjulen snurra allt snabbare och i Frankrike, Finland och Danmark är vi på väg upp ur startblocken. Så vår resa har bara börjat… Vill du följa med? Geografisk placering Du har möjlighet att arbeta delvis på distans efter upplärning, men vi ser gärna att du arbetar på något av våra kontor i Uppsala eller Stockholm, resor till respektive kontor kan förekomma. Villkor Start enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Välkommen in med din ansökan!
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Företagspresentation Nator Entreprenad är ett passionerat och engagerat företag inom bygg & anläggning. Nu letar vi efter en arbetsledare med inriktning Betong som vill vara med på deras spännande tillväxtresa. Nator Entreprenads projekt utförs mestadels i Storstockholm och deras huvudkontor ligger på smidigt gångavstånd från Helenelunds station i Sollentuna. Om tjänsten Som arbetsledare kommer du få möjligheten att ansvara för att leda, fördela arbetsuppgifter och samordna resurser inom deras Betong projekt. När så krävs kommer du själv arbeta operativt som utförare vilket kommer ge dig en bra variation i din vardag. Utöver att ibland arbeta operativt kommer du överse 5-10 medarbetare/UEs och koordinera den dagliga produktionen. Dina arbetsuppgifter Du är bryggan mellan kunden och dina kollegor ute på projekten. Du vägleder och coachar dina medarbetare. Vid behov arbetar du själv operativt i utförandet. I samråd med ledningen kan du vid behov ansvara för inköp av tjänster och varor Du gör kontinuerliga avstämningar med kunden och är behjälplig med att lösa problem som uppstår. Du tar ansvar för att projektet håller tidsplan och har en förståelse för hur eventuella avvikelser bör hanteras. Vem är du: För att trivas som arbetsledare hos Nator Entreprenad behöver du vara affärsdriven och lösningsorienterad. Du är trygg i din roll som ledare och gillar att leda dina medarbetare mot gemensamma mål. Du är även en tydlig ledare som förstår hur alla delar i ett projekt operativt utförs. Med ditt engagemang får du personalen motiverad att utföra arbetet i tid med högsta kvalité utefter kundens önskemål. Du har även minst 5 års erfarenhet av praktiskt arbete från Betong arbeten. Du behöver känna dig trygg i din roll som utförare och det är meriterande om du kan hänvisa till en varierad yrkeserfarenhet då projekten kan variera i karaktär. Vi erbjuder Du kommer få möjligheten att ingå i Nator Entreprenads lag där din personliga utveckling blir en del av företagets utveckling Marknadsmässiga lönevillkor och förmåner Möjlighet att vara med och påverka företagets framtid En anställning hos ett respekterat och tryggt företag med ett bra rykte i branschen För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter i företaget Ansökan Känns detta som nästa steg? Sök idag! Denna rekrytering görs i samarbete med Nator Personal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens sista publiceringsdatum. Alla frågor kring denna rekrytering hänvisas till [email protected]. Notera att vi endast tar emot frågor, alla ansökningar görs via vår karriärsida.
Are you a skilled Linux professional with network experience? Are you looking for a position where you can share your knowledge and mentor junior talent? Then this position at Important Looking Pirates can be something for you! About Important Looking Pirates (ILP) Important Looking Pirates (ILP) is a multiple VES and Emmy award winning studio and have created animation and visual effects for some of the greatest storytellers. ILP was founded by artists in 2007 with the vision of becoming one of the top international suppliers of VFX in terms of quality, professionalism and service. With amazing projects such as Lost in Space, Mandalorian, Westworld, Black Sails, Jurassic World: Fallen Kingdom and Star Wars: The Last Jedi in ILP’s backlog, and more recent work such as The Last of Us, Shogun, Ronja the Robber’s Daughter and Avatar The Last Airbender, they can proudly say that they are one of the most successful studios in the world. During the last 15 years, they have assembled one of the best visual effects teams in the business with talents from all corners of the world. All of their artists, technicians and support personnel are driven by passion for what they do and always strive to push the limits of what can be accomplished. About the position as Lead Platform Engineer In the position as Lead Platform Engineer you'll be working with managing on-prem data centres and Linux administration such as installation, configuration, troubleshooting and maintenance. You'll be working with virtualization and container orchestration using tools such as VMware, Proxmox, Kubernetes and Rancher. Additionally, you'll be working with automation and scripts to eliminate repetitive tasks using tools such as Ansible, Puppet or Terraform and Python or Bash. You'll be monitoring and logging the health and performance of the systems using technologies such as Grafana and Prometheus; and ensure that the systems are up to date with Information Security Changes and ensure compliance with auditory requirements. You'll help design and maintain the on-prem network infrastructure, including physical switches and firewalls. You’ll ensure security through access controls and segmentation, and manage core network services to support a scalable, secure platform. Additionally, since you'll be working as the Lead Platform Engineer, your responsibility will include mentoring and coaching Platform Engineers, fostering ongoing skill development and feedback. You'll be working closely and collaborating with management and senior leadership to set best practices for system architecture, infrastructure design and deployment of processes to ensure scalable, reliable and secure environments. You own the planning of tasks, prioritization and execution of critical infrastructure projects and ensure a high-quality standard of the department. Your main responsibilities Managing on-prem data centers and Linux administration. Virtualization and container orchestration. Automation and scripts to eliminate repetitive tasks. Monitoring and logging health and performance and ensuring Information Security. Managing network infrastructure and network security. Mentoring other Platform Engineers, task planning and execution as well as collaboration with management and senior leadership to set best practices for system architecture. About you To be successful in the position as Lead Platform Engineer we believe that you have several years of experience administrating Linux platforms and on-prem infrastructure. Additionally, you are familiar with tools such as Ansible, Terraform, Puppet and VMware or Proxmox and have scripting knowledge using Python or Bash. You have hands-on experience with network infrastructure and security and have experience working as the Lead Engineer in platform or infrastructure projects. If you previously have led a team of engineers, this is considered as a bonus. As a person we believe that you have a growth mindset and want to learn. You are a prestigeless team player willing to share knowledge. You are approachable, service minded and communicative. Lastly, you are fluent in English, both written and spoken. Important for the position Several years of experience in Linux administration and on-prem infrastructure. Familiar with tools such as Ansible, Terraform, Puppet and VMware or Proxmox. Scripting knowledge using Python or Bash. Hands on experience with network infrastructure and security. Experience leading projects or tasks. If you have experience leading a team, this is considered as a bonus. Fluent in English, both spoken and written. ILP’s offer Work life balance and having a good time while working is something that ILP values. At ILP you will have the opportunity to be part of a fun, friendly and a tight team, where you will be working with systems and technologies used to produce the best Visual Effects in the world. ILP’s head office is located in the famous Norstedts building in the heart of Stockholm. The office is designed to inspire creativity and provide the best possible work environment for creating spectacular visual effects. To get a glimpse of the feeling onboard the ship, check out the following link: https://howarkitekter.se/work/important-looking-pirates/ Details Start: By agreement. Extent: Full time, 100%. Location: Stockholm Salary: By agreement. Does the position as Lead Linux Platform Engineer sound interesting? We are doing an ongoing selection but due to summer vacation the process might be slightly delayed. We at Needo are looking forward to hearing from you!
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Därför är detta jobb för dig Enkelt, du vill vara kreativ och innovativ i att lösa tekniska problem. Och det är precis vad vi erbjuder dig. Du är experten; du berättar för oss vilken lösning som du anser är bäst. Du kommer inte att vara ensam, nyckelordet är samarbete. Tvärfunktionella team skapas för att lösa projekt, snarare än att välja projekt för en redan befintlig grupp. Produkter och affärsområden kommer att skilja sig åt och du kommer att bygga nya spännande lösningar. Din utveckling är vår utveckling. Det vi erbjuder dig är ingen förutbestämd väg att följa. Vi gör saker på vårt eget sätt. Du har kontroll över din utveckling, oavsett vilken riktning du vill ta. Oavsett om det handlar om att nå en ny roll i framtiden eller fördjupa dig inom en specifik teknik, finns vi här för att hjälpa dig framåt. Du kommer att arbeta inom vårt affärsområde Hardware & Design där vi kombinerar bred ingenjörskompetens med djup specialistkunskap och ett användarcentrerat förhållningssätt – för att utveckla fysiska produkter och digitala upplevelser hela vägen från koncept till storskalig produktion. Arbetsuppgifter Konstruktion i produktutvecklingsprojekt, antingen vidareutveckla befintliga produkter eller skapa något helt nytt Samarbeta med tvärfunktionella team för att lösa komplexa problem Kommunicera med både experter och icke-experter om komplexa tekniska frågor Kvalifikationer Vi söker dig som trivs med att brottas med knepiga tekniska utmaningar och att analysera. Du tycker om att tillsammans med teamet bryta ner dessa utmaningar för att nå den bästa lösningen. Du är en person som tycker om att dela med dig av dina kunskaper samtidigt som du självständigt kan driva ditt eget arbete framåt. Utöver dina personliga egenskaper behöver du ha följande: Ingenjörsexamen inom maskinkonstruktion eller produktutveckling Minst 4 års erfarenhet av att arbeta som mekanikkonstruktör, inom konstruktion och produktutveckling Goda kunskaper i CAD och PDM-system Du kommunicerar flytande på svenska och engelska En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Stockholm, Rättarvägen 3 (Solna). Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-07-16. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Paola Banegas, Talent Acquisition Partner. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!
Vi söker nu en Tekniker för anställning. Arbetsuppgifter kommer i huvudsak bestå av service, felsökning, reparation på bergvärme, luftvatten, frånluft, luft/lift Arbetet utförs i stor-Stockholm med omnejd. Egen arbetsbil kommer tillhandahållas. Lön ca 27-33t kr start beroende på erfarenhet. Erfarenhet av arbete med ovan aggregat är ett krav. Sök denna tjänst på: [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer