Vill du jobba för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad? Vi är Sveriges största vatten- och avfallsbolag som tar ansvar för stockholmarnas och miljöns bästa i allt vi gör, både nu och för kommande generationer. Hos oss får du jobba med samhällsviktiga frågor som är viktiga för både människa och miljö. Vi söker nu en Teknikområdesansvarig Elkraft till Lovö vattenverk – en plats där du får möjlighet att utveckla och påverka elkraftsystemen i en spännande och dynamisk verksamhet. Här blir du en del av ett kompetent team med experter inom olika teknikområden som tillsammans driver utvecklingen framåt. Om du vill ta nästa steg i din karriär och göra verklig skillnad – då är detta jobbet för dig! ARBETSUPPGIFTER Som Teknikområdesansvarig Elkraft har du det övergripande ansvaret för elkraftsystemen på Lovö vattenverk. I nära samarbete med kollegor och interna beställare planerar och driver du utvecklingen inom elkraftsområdet för anläggningarna. Du spelar en aktiv roll i samtliga projekt som berör elkraft, där du bidrar med expertis inom referensbeteckningssystem, anläggningskunskap och kravställning för att säkerställa effektiva och välfungerande lösningar. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Lovö vattenverk, Ekerö. I din roll ansvarar du för att • Planera och leda driftprojekt, raminvesteringar inom elkraftsområdet • Skapa och upprätthålla rutiner inom teknikområdet • Ta fram beställningsunderlag och utföra de beställningar som krävs för arbetets genomförande • Medverka vid upphandling av teknisk utrustning, konsulter och entreprenader • Vara teknikstöd till drift- och underhållsorganisationerna inom elkraft • Ansvara för att beställargranskningar genomförs av ritningar och dokumentation vid projekt och nyinstallationer inom teknikområdet • Delta som sakkunnig och kravställare vid idrifttagningar och slutbesiktningar • Godkänna överlämning av projekt • Kunna bistå gruppchef vid budgetarbete, prognoser, månadsuppföljningar och bokslut • Specifika uppdrag, ansvar och uppgifter som tilldelas av chef KVALIFIKATIONER Som person tror vi att du har en gedigen teknisk kompetens inom elkraft och trivs med att arbeta i komplexa anläggningsmiljöer, där säkerhet alltid står i fokus. Med en strukturerad och lösningsorienterad arbetsstil planerar och organiserar du effektivt, tar initiativ och kommunicerar tydligt med olika intressenter. Vidare har du en god förmåga att hantera beslutsprocesser på ett affärsmässigt sätt, där du framgångsrikt samverkar med projektgrupper, intressenter, styrgrupper och linjeorganisationen För att lyckas i den här rollen ser vi att du har följande kvalifikationer: • Civilingenjör-, högskoleutbildning med inriktning mot Elkraft eller annan relevant utbildning/erfarenhet som bedöms lämplig • Minst 10 års arbetslivserfarenhet inom elkraftsområdet • Erfarenhet från tung processindustri, energi-, elförsörjning eller liknande • Goda kunskaper inom ESA • B-körkort • Goda kunskaper i Officepaketet • Mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift • Mycket god förmåga att arbeta självständigt Det är meriterande om du har • Auktorisation som elinstallatör • Grundläggande CAD-kunskaper • Grundläggande kunskaper i MS Project • Grundläggande kunskaper inom arbetsmiljö, CE-märkning och BAS-P/U (grundläggande kurs) Då du i din tjänst kommer att vara placerad på Lovö vattenverk, kommer även en säkerhetsprövning att genomföras i samband med anställning. Svenskt medborgarskap är därför ett krav för denna tjänst. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. ÖVRIGT Låter det här som en spännande utmaning för dig? Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-08-31 och bli en del av Stockholm Vatten och Avfalls framtid! Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För ytterligare information om tjänsten kontaktar du rekryterare Naomi Korang via mejl: [email protected] eller via telefon: 0739142383 Våra fackliga representanter för Kommunal, Vision, Saco och Ledarna når du via Stockholm Vatten & Avfalls kundtjänst på telefon 08-522 120 00. För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi valt att jobba med rekryteringstester i vår urvalsprocess. Eftersom vi strävar efter en trygg arbetsmiljö och har en samhällsviktig funktion genomför slutkandidater ett drogtest. Vi är en lärande organisation med mycket erfarenhet och kunskap till ditt stöd. Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande jobb med intressanta arbetsuppgifter, duktiga kollegor och ett mycket bra arbetsklimat. Dessutom erbjuder vi goda anställningsvillkor, digitala och flexibla arbetssätt, kontinuerlig kompetensutveckling samt en rad hälsofrämjande fördelar. Läs mera om oss och träffa några av våra medarbetare på svoa.se/jobb
About Abios Abios is a Stockholm-based esports data provider, founded in 2013. We distribute industry-leading esports data and technology across the globe. Our customers include world-famous esports teams, search engines, and sportsbooks. We provide our customers with data APIs, data visualisation iframes and odds on top of which they can build the next generation of esports products. Being a tech scaleup, our engineering team has a significant business impact and makes important decisions for the direction of our company. We work in small agile teams with clear missions and end-to-end ownership of our product development, utilising a modern tech stack to create novel data-based esports products. Role description Our quantitative analysis team face a lot of novel and interesting challenges. We are looking for someone who is driven by the challenge of building robust and performant models and applications, where "best in class" is the given standard to go by. It is also important that you are open to new challenges and have the willingness to learn from colleagues as well as research new topics. We are a tight-knit team who works closely together to solve novel and complex problems in sports modelling. Many esports games have complicated match structures which are not seen in ordinary sports modelling. Consequently, we are looking for someone that is communicative and open to both helping colleagues and ask for help and input, as needed. As a senior quant, it is also your responsibility to drive modelling and development practices in the team. This includes introducing new methods and frameworks that ensure high product quality as well as coaching less senior team members. To be able to work efficiently as a part of our team, we would like to see that you have some practical experience in a few of these areas (personal or professional). Sports (Esports) models Probability theory, stochastic processes and estimations thereof Bayesian inference Python, R, SQL (Golang is a big plus) Efficient Monte Carlo methods (e.g. variance reduction methods) What we can offer you: Culture Abios is an esports startup at its core, with employees sharing a love for esports and gaming. As such, our Stockholm office has gaming computers and consoles, perfect for in-house tournaments or an after-work CS2 full-stack. For those interested, there are events on the social calendar including exercise days, breakfast on Fridays and after work with colleagues. Work-life balance We care about our employees' well-being and recognize that life can be unpredictable. To help everyone balance work and personal life, we offer the flexibility to work from home one day per week, whenever needed. Compensation Our competitive salaries and benefits include a generous parental leave program, health benefits and pension. We offer 30 days of paid leave a year because we believe everyone deserves a healthy work-life balance. Learning We believe in the continued learning and development of all our colleagues. This is why we have access to extensive learning/educational materials via providers such as LinkedIn Learning (formerly Lynda). We also look positively at people aspiring to try out new roles in the company. Office Our brand-new offices are located near Torsplan, complete with different complimentary beverages and snacks in the fridge, new shuffleboard and calm open office spaces. There are also several smaller rooms to work in peace, and meeting rooms named after popular esports genres (FPS is the largest one). Are you up for the challenge? Get ready to join us and bring your A-game!
Vill du ha en meningsfull roll där du hjälper elever att utveckla och bevara sitt modersmål? Lockas du av att vara en del av ett engagerat team som brinner för modersmålsundervisning? Vill du ha ett omväxlande arbete där du får möjlighet att själv styra och ta ansvar för din tid och dina arbetsuppgifter? Sök då rollen som modersmålslärare i bosniska, kroatiska och serbiska redan idag! Tjänsten är en visstidsanställning på 95 procent med tillträde augusti och avslut juni 2026. Möjlighet till förlängning kan finnas. Ditt uppdrag I rollen som modersmålslärare undervisar du grundskole- och gymnasieelever med modersmål i bosniska, kroatiska och/eller serbiska. Du är ansvarig för planering, genomförande och utvärdering av undervisningen utifrån läroplanen. Du använder digitala hjälpmedel samt anpassar undervisningen utifrån elevernas behov, intressen och förutsättningar. Du följer upp, bedömer, betygsätter och dokumenterar elevers kunskapsutveckling. Vidare ingår närvarorapportering, dialog med vårdnadshavare samt vid behov studiehandledning för nyanlända elever. Som lärare på Modersmålsenheten i Nacka är du ambulerande och har arbetsplatser på flera olika skolor i kommunen. Du styr och ansvarar själv för din tid och dina arbetsuppgifter. Fjärr- eller distansundervisning är inte aktuellt. Din erfarenhet För denna tjänst krävs att du har: - lärarutbildning - bosniska, kroatiska och/eller serbiska som modersmål - erfarenhet av att undervisa elever i och anpassa undervisningen utifrån olika åldrar och kunskapsnivåer - god kunskap och förståelse för läroplanens värdegrund och kunskapssyn - god digital kompetens med god vana av att arbeta med IT som pedagogiskt verktyg - god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du även har: - legitimation som modersmålslärare i bosniska, kroatiska och/eller serbiska, alternativt svensk eller utländsk lärarexamen - kunskap om kursplanen i ämnet modersmål - erfarenhet av och kunskap i pedagogisk planering, bedömning och betygssättning. Är det här du? För att lyckas i rollen som modersmålslärare är det viktigt att du har både intresse och förmåga att samarbeta, kommunicera och skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare, kollegor och skolor. Du är tydlig och kommunikativ, både skriftligt och verbalt. Du har förmåga att självständigt planera och ansvara för din tid och dina arbetsuppgifter. Eftersom undervisning sker utanför elevernas ordinarie schema och på olika skolor i kommunen, är det viktigt att du är flexibel. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Modersmålsenheten i Nacka är en kommunal enhet som tillhör Sickla rektorsområde. Vi arbetar för att upprätthålla och utveckla flerspråkighet hos barn och ungdomar. Vårt uppdrag är att ge elever med ett annat modersmål än svenska de bästa förutsättningarna att nå sina mål. Genom undervisningen får eleverna möjlighet att utveckla sitt tal- och skriftspråk, vilket stärker tilltron till den egna språkförmågan samt ger verktyg att uttrycka sig i olika sammanhang och för olika syften. Undervisningen främjar även ett jämförande perspektiv på språk och kulturer. Lär mer om oss https://www.nacka.se/valfard-skola/modersmalsenheten/ Som modersmålslärare hos oss erbjuder vi dig ett spännande, inspirerande och omväxlande arbete där du har stor möjlighet att själv planera din arbetsdag. Du blir en del av ett härligt gäng där alla brinner för modersmålsundervisning och att elever ska få ta del av och fortsätta utveckla sitt modersmål. För att du ska få bästa start hos oss erbjuder vi dig även en mentor som arbetar som modersmålslärare. Intresserad? Om du vill bli en del av Nacka kommun, tveka inte att skicka in din ansökan! Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta biträdande rektor Amna Hurtic på [email protected] eller 070-431 90 69. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi ser fram emot att få din ansökan senast 2025-07-01! Observera! Utdrag ur Polisens belastningsregister för skola och förskola krävs i samband med anställning. Vi ber dig att välja "digitalt registerutdrag" för snabbare hantering. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/. Bakgrundskontroll kan komma att tillämpas. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering. Besök gärna Nackas kommunala skolor och förskolors karriärsida https://www.nacka.se/valfard-skola/nackas-kommunala-skolor/arbetahososs/jobba-hos-oss/ Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.
Eatery Sverige AB som driver konceptrestauranger för mat och möten med en lokal prägel. Här finns idag 16 restauranger och konferensställen från Åre i Norr till Malmö i söder (egenägda och Franchise). Under 2023 öppnade även Eatery Garden på Arlanda som är en variant av konceptet. Här finns även våra företagsrestauranger, t.ex. Social kitchen som drivs i samarbete med Schibstedt. Totalt har Eatery enheterna mellan 5000 och 6000 gäster per dag. Besök Eaterys hemsida här Tillsvidare Tillträde så snart som möjligt Vi söker dig! Nu söker vi en driven kock som tillsammans med befintligt team vill tillaga och servera fantastisk mat till våra fantastiska gäster! Om rollen I rollen som kock arbetar du i köket och säkerställer en hög kvalitets- och servicenivå gentemot våra gäster. Du kommer att arbeta nära Köksmästaren och dina arbetsuppgifter kommer att vara tillagning av dagens lunchrätter. Du kommer även att laga mat till och middagsgäster vid kväll- och helgarrangemang. I rollen hos oss på Eatery ingår mycket gästkontakt vilket ställer krav på din servicekänsla. Du måste kunna integrera med gästen, framför allt under lunch då det är du, som kock, som serverar gästerna. Rollen innefattar även hantering av livsmedel säkert och korrekt samt vara behjälplig med disken, varuhantering och städning. Om Restaurangen Vi är ett glatt gäng på 7 kollegor som lagar och serverar lunch varje dag. Vi skickar även skollunch till våra mottagningskök. Utöver det serverar vi även frukost. Hos oss arbetar vi enligt årsabetstid, där arbetstiden är förlagt till måndag-fredag, helgarbete kan förekomma. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant restaurangutbildning och dokumenterad erfarenhet från restaurangkök. Du har goda matlagningskunskaper i både kall- och varmkök. Du har mycket goda färdigheter i både svenska och engelska. Du precis som vi ger ett positivt kundbemötande för varje ny gäst du möter. Du har en känsla för smak, service och kvalité. Du är stresstålig och har en positiv inställning där du stimuleras av att hitta lösningar för våra gäster. Du har förmågan att arbeta självständigt och har ett genuint mat-intresse. Du gillar nytänkande och drar dig inte för egna idéer du då som oss alltid vill ligga i framkant. Som person har du lätt för att samarbeta, är serviceinriktad och flexibel, har ett gott ordningssinne och en god kommunikations- och organisationsförmåga. Vi värdesätter engagemang och dig som gillar att göra det lilla extra!. Om oss på Incontro Eatery har på kort tid etablerat sig som en modern fullserviceaktör inom restaurang och konferens samt som leverantör av måltider till offentlig sektor. Vi brinner för mat och service och har idag 14 restaurang- och konferensenheter i Stockholm, Skåne och Göteborg samt franchise i Åre och på Arlanda. I koncernen Teser Group som driver Eatery ingår även Incontro som är en av landets ledande leverantörer av skolmat, konceptrestaurangerna Eatery som erbjuder god mat för alla tillfällen, från morgon till kväll. Fest- och mötesaktören Memorio som skapar upplevelser som överraskar och inspirerar. Magnus Johansson Bageri & Konditori som drivs med stor kärlek för det genuina hantverket och Godsmak, Sveriges ledande B2B leverantör av mat och fika. Som medarbetare hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. Hos oss får du en familjär arbetsplats med glädje och omtanke där du kan leva och stå för våra kärnvärden: Vi är hjärtliga, Vi är effektiva och Vi är ansvarsfulla. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida www.tesergroup.com Rekrytering på Eatery Rekryteringen sker löpande så varmt välkommen in med din ansökan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. Varmt välkommen med din ansökan!
Städpulsen är ett företag som specialiserat sig på främst Svanenmärkt hemstädning, kontorsstädning samt andra hushållsnära tjänster. Företaget eftersträvar att minska klimatpåverkan, därmed transporterar sig de anställda i största möjliga mån med kommunaltrafik. I det dagliga arbetet används miljömärkta rengöringsmedel och material för att minska på förbrukningen av kemikalier och vatten. Företaget har kring 200 medarbetare som dagligen levererar service till organisationer och privatpersoner i hela Sverige, från Uppsala till Skåne. Beskrivning Brinner du för att hålla rent och fint? Vill du arbeta på deltid? Bor du eller kan tänka dig arbeta i TNorraStockholm så som täby, Sollentuna, Vallentuna med omnejd? Då kan du vara den vi söker! Städpulsen söker nu efter nya kollegor som vill jobba på deltid. Vi är väldigt flexibla när vi bygger schemat eftersom vi tar hänsyn till dina förutsättningar samtidigt som vi kombinerar detta med vårt behov av personal. För att arbeta hos oss är det viktigt att du har sinne för detaljer, är självgående, vågar ta initiativ och brinner för kvalitet. Vi värderar positiv attityd och god service eftersom du som anställd hos oss kommer att bli en del av våra kunders vardag. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med hemstädning hemma hos våra privata kunder. Vissa dagar befinner du dig hos samma kund, och andra dagar har du flera kunder. Du transporterar dig med kollektivtrafik eller bil mellan kunderna. Arbetet kan komma ske individuellt eller i grupp. Kvalifikationer Vi ser gärna att du: * Kan arbeta ensam och i grupp * Kan arbeta i ett hem där det kan finnas husdjur så som hund och katt * Talar svenska eller engelska för att kunna kommunicera med kunderna och läsa instruktioner * Har dator/telefonvana för att kunna läsa digitala scheman och instruktioner Meriterande * B-körkort samt tillgång till bil * Tidigare erfarenhet av hemstädning eller lokalvård * Tidigare erfarenhet av fönsterputs Stämmer detta in på dig? Inkom med din ansökan snarast då intervjuer och rekrytering sker löpande! Villkor * Varierande arbetstider på vardagar mellan klockan 7-17 * Friskvårds bidrag * Vid anställning får du tillgång till vår egna utbildningsportal * Start omgående eller enligt överenskommelse * Avtalsenliga löner
Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 1 Ålder: 4 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg
Är du en person som vill vara med från sälj till nöjd kund? Gillar du att komma till jobbet och känna att det du gör idag kommer påverka någon positivt i morgon? Då kan detta vara en tjänst för dig! OM TJÄNSTEN Vi växer och behöver en social och driven säljare till vårt team i Bromma. Som säljare hos oss på DirectPartner Stockholm AB kommer du att arbeta med försäljning av våra säkerhetsanläggningar. Anläggningarna innefattar bland annat inbrottslarm, kameraövervakning, passagesystem, överfallslarm . Arbetet är självständigt där du på egen hand kommer att planera dina dagar tillsammans med dina kollegor vilket gör att du har stort inflytande över din egen arbetssituation. Våra kunder är till majoriteten företag men kan även vara privatkunder med speciella önskemål/krav. I rollen ingår eget resultatansvar samt ansvar för kundaktiviteter och uppföljningar. Vidare kommer du att ansvara för affärsrelationer med såväl blivande som befintliga kunder och arbeta med Securitas Directs produktportfölj. Kontoret ligger i Bromma och ditt arbetsområde är Stockholm city och Västerort med omnejd. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med månadslön som består av en fast del samt en rörlig provision. OM DirectPartner Stockholm DirectPartner Stockholm AB är en partner till Securitas Direct AB vilket innebär att vi säljer, installerar och utför service på samtliga Securitas Directs anläggningar i vårt upptagningsområde. Vi grundades 1989 och har sedan starten haft som målsättning att vara det självklara valet för företag i Stockholm att säkra sina verksamheter och har med förtroende byggt upp en stor kundbas. Vi har med våra dryga 700 installationer årligen ett högt tempo där samarbete och gemenskapen är en hörnsten för oss och vår verksamhet. OM DIG Du är ansvarstagande, driven, serviceinriktad samt har stor social kompetens. Du har drivet att lyckas och har inga problem med att ta kontakt med andra människor. Du som har ett genuint intresse av försäljning och som har lätt att hitta kundens behov kommer passa bra i rollen. Är du en person som skapar struktur och är uthållig i ditt försäljningsarbete har du goda möjligheter att lyckas som företagssäljare och med åren bygga upp en stadig kundbas. Vi har inga krav på tidigare erfarenheter inom försäljningsyrket, men det kan vara meriterande. Det viktiga är att du själv genuint tror på din förmåga. Har du tidigare erfarenhet eller utbildning inom försäljning till företag (B2B) är det meriterande. SPECIALKRAV Då vi är ett säkerhetsföretag får du inte ha anmärkningar eller förekomma i RPS brottsregister. Kontroll från belastningsregistret kommer att göras under processen. Du behärskar svenska både i tal och skrift. Du gör dig förstådd på engelska. Du har körkort behörighet B. UTBILDNING FÖR TJÄNSTEN Vi ser till att du får den utbildning som kvävs just för dig. Du kommer att utbildas både hos oss på DirectPartner Stockholm AB och hos Securitas Direct AB i olika steg. OMFATTNING Plats: Bromma Omfattning: Heltid Anställningsstart: Omgående Lön: Månadslön som består av en fast del samt en rörlig provision. Anställningsform: Tillsvidareanställning ANSÖK OM TJÄNSTEN Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till [email protected]. Eller ansök via länken.
About Abios Abios is a Stockholm-based esports data provider, founded in 2013. We distribute industry-leading esports data and technology across the globe. Our customers include world-famous esports teams, search engines, and sportsbooks. We provide our customers with data APIs, data visualisation iframes and odds on top of which they can build the next generation of esports products. Being a tech scaleup, our engineering team has a significant business impact and makes critical decisions for the direction of our company. We work in small agile teams with clear missions and end-to-end ownership of our product development, utilising a modern tech stack to create novel data-based esports products. For this role, we only consider candidates based in Sweden. What You'll Do As a Backend Engineer, your primary responsibility is to design, develop and maintain an application or software's server-side logic and systems. This involves working with different technologies and tools to build scalable, secure, and efficient solutions that meet the needs of the end users. Your role requires a deep understanding of REST and WebSocket APIs, cloud-based services and infrastructure, microservices and databases. Our main programming language is Golang, previous experience with it is not mandatory. Familiarity with AWS services such as EKS, RabbitMQ, Redis, Lambda, Aurora, etc., is also essential. To be successful in this role, you must possess strong analytical and problem-solving skills, have a passion for delivering high-quality code and be a great communicator. You should also be comfortable working in a team environment, collaborating with other developers, testers, and project managers to ensure that projects are delivered on time. You will: Build amazing end-to-end API's and developer experiences. Work in small autonomous teams with short release cycles and a fail-fast approach. Ensure that our APIs are robust, dependable, and high-performing by implementing the necessary measures to ensure their security, reliability, and performance Use state of the art technologies to solve real problems for our customers at vast scale. Work closely with various cross-functional teams to develop and deliver tools or data structures to measure, optimise and scale our product offerings. Share your knowledge and expertise to help the team evolve best practices; be a mentor and a mentee. You may be a fit for this role if 3+ years of industry experience building high quality code and infrastructure. A passion for APIs:s, infrastructure and building amazing developer experiences. A desire to work closely with the developers depending on your libraries to deliver value in the product portfolio. Strong problem solving ability. Experience shipping high-quality products from start to finish. Growth mindset and bias for action. Attention to detail, especially around performance, accessibility, reliability, and security. Projects you may work on Building the future of the Abios public API's and contributing to projects with significant outreach, serving tens of millions of user requests daily. Building and scaling Abios software infrastructure. Working with product teams to extend the capabilities of our API's. Complex systems that operate at a high frequency and with high stakes for all stakeholders. What we can offer you: Culture Abios is an esports startup at its core, with employees sharing a love for esports and gaming. As such, our Stockholm office has gaming computers and consoles, perfect for in-house tournaments or an after-work CS:GO full-stack. For those interested, there are events on the social calendar including exercising days, breakfast on Fridays and after work with colleagues. Work-life balance We care about our employees' well-being and recognize that life can be unpredictable. To help everyone balance work and personal life, we offer the flexibility to work from home one day per week, whenever needed. Compensation Our competitive salaries and benefits include a generous parental leave program, health benefits and pension. We offer 30 days of paid leave a year because we believe everyone deserves a healthy work-life balance. Learning We believe in the continued learning and development of all our colleagues, which is why we have access to extensive learning/educational materials via providers such as LinkedIn Learning (formerly Lynda). We also look positively at people aspiring to try out new roles in the company. Office Our brand-new offices are located near Torsplan, complete with different complimentary beverages and snacks in the fridge, new shuffleboard and calm open office spaces. There are also several smaller rooms to work in peace, and meeting rooms named after popular esports genres (FPS is the largest one).
1958 grundade Bröderna Frank och Dan Carney från Kansas Pizza Hut. De lånade 600 dollar av sin mamma och de slog upp dörrarna till sin första restaurang i Wichita. Det blev succé! Idag finns vi, Pizza Hut, i över 100 länder. Ett starkt varumärke, känt för sina spännande smaker och unika deg. Vill du vara med och fortsätta succén och lära dig att tillaga en äkta Pan Pizza? Vi söker dig som är en strukturerad arbetsmyra. Med ett leende, stolthet och i högt tempo genomför du alla dina arbetsuppgifter oavsett om du tillagar den äkta Pan Pizzan, förbereder i köket, städar eller diskar. Du förstår att din roll är avgörande för att vi ska få nöjda kunder som kommer tillbaka med sina bästa vänner. Du sprudlar och har en speciell förmåga att skapa en god atmosfär både hos våra härliga gäster och kollegor. Du lär dig nya saker och tar hela tiden initiativ att göra det lilla extra som gör skillnad. Dina arbetsuppgifter: Preparering och tillagning av pizzor samt annan mat Diskning, städning och planering av ditt arbete. Vi önskar att du är noggrann och ansvarstagande samt förstår vikten i våra tydliga rutiner och policys kring matsäkerhet. Du behärskar svenska eller engelska i tal och skrift. Vi utbildar dig internt så behöver du ingen tidigare erfarenhet eller utbildning. Dina arbetstider varierar med betoning på kvällar och helger. Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med härliga kollegor, fantastiska pizzor, givande utbildningar och mycket goda utvecklingsmöjligheter. Förutom lön enligt HRF gröna avtal, erbjuder vi friskvårdsbidrag till våra medarbetare.
Vi söker nu en ekonomiassistent för ett deltidsuppdrag (50 %) hos ett företag beläget i centrala av Stockholm. Uppdraget sträcker sig över 12 månader med start i september. Om rollen Som ekonomiassistent kommer du att tillhöra redovisningsavdelningen på företaget och rapportera till redovisningschefen. Dina arbetsuppgifter inkluderar: - Hantering av kundreskontra - In- och utbetalningar - Avstämningar och viss fakturering Vi söker dig som: - Har tidigare erfarenhet av att arbeta med redovisning, alternativt är nyutexaminerad med relevant utbildning - Det är meriterande om du arbetat deltid med ekonomi vid sidan av studierna - Är nyfiken, självgående och tycker om att sätta dig in i processer - Har en god samarbetsförmåga och vill bidra till teamets gemensamma mål Omfattning & start: Deltid, 50 % (ca 20 timmar/vecka) Start: September 2025 Längd: 12 månader Välkommen med ansökan! Vi presenterar kandidater löpande till kunden. [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer