Servicetekniker till Sorma
Bravura Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Är du en person med stort tekniskt intresse och trivs i en roll med frihet under ansvar? Gillar du att arbeta varierat och med mycket kundkontakt? I rollen som servicetekniker hos Sorma erbjuds du en självgående och omväxlande roll. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sorma.  Om företaget Sorma Sverige AB startade år 2007 och har sedan dess utvecklats till en ledande leverantör av städmaskiner med starka varumärken. Huvudkontoret finns i Solna och sedan några år tillbaka har vi också lokalkontor i Norrköping och Norberg. Sorma arbetar mycket med hållbarhet och erbjuder ett brett sortiment av städmaskiner och marknadsledande miljötekniker. I deras erbjudande ingår allt från installation och utbildning till service och reservdelar. Arbetsuppgifter Som servicetekniker på Sorma är dina dagar omväxlande och arbetsuppgifterna innefattar reparation samt förebyggande underhållsservice på batteri- och dieseldrivna städmaskiner. Arbetet är varierande och innebär främst uppdrag inom Mälardalen, men resor med övernattning utanför regionen kan förekomma vid behov. Eftersom merparten av jobben utförs på plats hos kund så innebär rollen mycket kundkontakt. Du får tillgång till en egen servicebil och utgår hemifrån på morgonen och åker direkt ut till kund. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning, gärna med teknisk inriktning Tidigare erfarenhet av arbete som reparatör, montör eller liknande Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska B-körkort Erfarenhet av el- eller mekanik samt innehav av utökat körkort ses som meriterande För att trivas i rollen tycker du om att arbeta självständigt med varierade arbetsdagar. Vidare har du ett tekniskt intresse och är en person som tar stort ägandeskap över ditt arbete. Du är noggrann och har förmågan att skapa struktur bland dina arbetsuppgifter. Du trivs och är bekväm med att själv styra över dina dagar och kan prioritera rätt saker. Då tjänsten innebär mycket kundkontakt förstår du vikten av god kommunikation, uppskattar att hjälpa andra och sätter alltid kunden i fokus. Vidare är du flexibel i ditt arbetssätt och hjälper gärna till där det behövs. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse  Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

18 juni 2025
Sista ansökan:
8 november 2025
Kyltekniker
Active Search & Hr Consulting In Europé AB
Kyl- och värmepumpstekniker m.fl.

Vi på Indoor är ett framgångsrikt företag som jobbar med inomhusklimat. Vi har ett tydligt högre syfte kopplat till en samhällsnytta som gör skillnad för våra framtida generationer. Vårt fokus ligger på energieffektivisering på alla typ av fastigheter. Vi utgår alltid från en helhetssyn där kyla, värme och ventilation och styr och reglerteknik samverkar för att uppnå bästa energiprestanda. Vi har stort fokus på kvalité och hållbarhet. Det är viktigt för oss att ha Sveriges bästa medarbetare. Nu söker vi dig – Kyltekniker som vill vara med och utvecklas tillsammans med oss.  Är du certifierad kyltekniker som vill arbeta med alla typer av kylanläggningar i en varierad och dynamisk miljö? Indoor Energy erbjuder dig chansen att bli en del av ett härligt team som arbetar för en mer hållbar framtid genom energieffektivisering. Hos oss får du möjlighet att utvecklas, arbeta självständigt och i team samt bidra till att våra kunder har de mest energieffektiva fastigheterna. Vi värderar lagspel, engagemang och ägarskap – det är grunden i allt vi gör. Om rollen I rollen som kyltekniker kommer du att arbeta både självständigt och i nära samarbete med kollegor inom service, underhåll och installation av kylanläggningar. Uppdragen varierar från akuta serviceåtgärder till noggrant planerade underhållsarbeten, vilket gör att din vardag blir både spännande och utvecklande. Vi tror att du är en person som gillar ansvar, som är lösningsorienterad och som drivs av att leverera hög kvalitet och energieffektiva lösningar. Vi söker dig som är noggrann, engagerad och har ett starkt kundfokus. För oss är det viktigt att våra kunder känner sig trygga med den service vi levererar, och därför behöver du ha en god kommunikationsförmåga och kunna arbeta strukturerat för att säkerställa hög kvalitet i varje uppdrag. Om dig Vi söker dig som är certifierad kyltekniker i kategori 1 och har en god teknisk kunskap samt en lösningsorienterad inställning. Du har flera års erfarenhet av service av kylanläggningar och är van vid att arbeta med anläggningar som innehåller naturliga köldmedier. Du har god datorvana och behärskar svenska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav. Som person är du noggrann och har en stark förmåga att sätta kunden i fokus, vilket gör att du alltid levererar arbete med hög kvalitet. Vi erbjuder • En trygg anställning med kollektivavtal och bra arbetsvillkor. • Friskvårdsbidrag och möjlighet till förmånscykel. • Utbildning och vidareutveckling inom den senaste teknologin. • En bra arbetsmiljö där stolta och engagerade medarbetare stöttar varandra och har roligt tillsammans. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Indoor Energy med rekryteringskonsult Fanni Orestav på Active Search. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Active Search får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mejl då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Fanni på 073 - 852 79 63 eller [email protected] Mer om Indoor Indoor Energy har funnits sedan 1990, har idag drygt 200 medarbetare och är verksamma över hela landet Vi verkar inom området inomhusklimat. Vi utgår alltid från en helhetssyn, där kyla, värme, ventilation och styr- och reglerteknik samverkar och alltid med energiprestanda i fokus både ur ett service- och installationsperspektiv. Indoor Energy är specialiserade inom området energieffektivisering och hjälper våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål. Drivkrafterna handlar om både kostnadsbesparingar och skärpt lagstiftning. Vår vision är ”Våra kunder har de energieffektivaste fastigheterna”. Våra kunder är exempelvis fastighetsägare, fastighetsförvaltare, byggbolag, bostadsrättföreningar, offentlig sektor och industrier. Indoor Energy erbjuder rådgivning, löpande service och underhåll, installationsprojekt och alltid med stort fokus på kvalité och energieffektivitet. Att förstå och prata om energieffektivitet ur både ett tekniskt, ekonomiskt och hållbart perspektiv ser vi som självklart. Tillsammans med våra kunder bidrar vi till minskad miljöpåverkan och ett hållbarare samhälle. På Indoor Energy lägger vi stor vikt vid miljö och hållbarhet i allt vi gör.

18 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Bolagsekonom till Fastighetsägarna Service
Eclipse Sverige AB
Redovisningsekonomer

Hos Fastighetsägarna Service arbetar vi mot tydliga mål och söker nya vägar för att nå nya höjder. Hos oss finns alla förutsättning för att prestera, trivas och växa. Vi söker en serviceinriktad, lösningsorienterad och erfaren Bolagsekonom som vill vara en del av vårt dynamiska team. Du har en passion för ekonomi och vill arbeta i en miljö där du kan påverka och driva förbättringar. Om rollen: I rollen utgör du ankaret för just dina kunder och drivs av hög kundnöjdhet. Du kommer i nära samarbete med kunden hantera avancerade redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisningar samt rapportering till kund och myndigheter. Vidare är du del i att utveckla befintliga system och processer. Du trivs att jobba mot deadlines och att ansvara för egna arbetsuppgifter samtidigt som du delar med dig av dina kunskaper till teamet. Vi söker dig som: Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inkl. årsredovisning Har erfarenhet från fastighetsbranschen eller arbete från redovisningsbyrå Är en initiativrik person som trivs med frihet under ansvar Är en god kommunikatör och teamspelare Har erfarenhet av koncernredovisning och K2/K3/RFR2 Har du erfarenhet av Unit4/UBW är det meriterande. Flera av våra kunder har internationell prägel varför du behöver hantera engelska mycket bra i tal och skrift. Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och förändra. Du får frihet under ansvar och möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Du kommer att vara en del av ett engagerat och stöttande team med kontor på Kungsholmen. Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt framgångsrika team! I denna rekrytering samarbetar vi med Eclipse och hänvisar alla frågor till Anders Tegman, telefon 0709-481788. Om Fastighetsägarna Service Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare. Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.

18 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Specialistläkare i Akutsjukvård sökes till Danderyds sjukhus
Danderyds Sjukhus AB
Specialistläkare

Forma framtidens akutsjukvård – Bli en nyckelspelare på Danderyds Sjukhus! Akutmottagningen på Danderyds sjukhus är inte bara landets största – med över 100 000 patientbesök årligen – den är också en arbetsplats i ständig utveckling där din kompetens och erfarenhet verkligen gör skillnad, varje dag. Vi tar emot vuxna patienter med hela spektrumet av akuta och potentiellt akuta medicinska tillstånd. Med stark förankring hos sjukhusledningen och VO Akutsjukvård förverkligar vi nu visionen om en akutläkarledd akutmottagning. Vi har vuxit till ett team på 15 dedikerade läkare på VO Akutsjukvård. Nu, i juni 2025, tar vi nästa avgörande steg: vi startar vår akutläkarledda sektion för ett blandat patientflöde, samtidigt som vi inviger våra helt nya, toppmoderna lokaler. Detta är en unik chans att från grunden vara med och forma framtidens akutsjukvård. Du blir en del av ett starkt kollegialt sammanhang med etablerad samverkan med sjukhusets spetsfunktioner inom MAVA, IMA, IVA och HIA. Dessutom har vi en sjukhusgemensam Ultraljudsakademi i framkant, som säkerställer kontinuerlig kompetensutveckling inom POCUS för alla våra läkare. Parallellt med att vår linjelösa, akutläkarstyrda verksamhet växer och tar större plats, kommer de nuvarande specialsektionerna (hjärt, medicin, kirurgi/urologi, ortopedi, neurologi) successivt att kunna anpassas. Detta skapar en spännande dynamik och nya möjligheter att utveckla akutläkarrollen. Vi söker dig, specialist i akutsjukvård, som vill ta en ledande och gestaltande roll i denna transformation. Arbetsbeskrivning Som specialist i akutsjukvård hos oss får du inte bara en senior position, utan en central roll i att forma framtidens akutsjukvård på Danderyd. Du kommer att axla ansvar som ledningsläkare på en sektion eller för det akuta inflödet, och arbeta kliniskt i ett roterande jourschema där din expertis ständigt utmanas och utvecklas. En viktig del av ditt uppdrag blir att inspirera och handleda våra ST-läkare, både som huvudhandledare och i det dagliga, patientnära arbetet. Du får en unik möjlighet att, i nära dialog med läkarchef och ST-studierektor, aktivt driva och utveckla akutläkarverksamheten och sätta din prägel på dess framtida utformning. Vi är öppna för att diskutera lösningar som passar din karriärväg, inklusive möjligheter till delad tjänst, forskningsprojekt eller skräddarsydda rotationsscheman. Vårt anställningserbjudande Som anställd på Danderyds sjukhus får du ersättning för sjukvård, ett friskvårdsbidrag på 5000 kr per år och tillgång till det välutrustade personalgymmet Lyftet för endast 540 kr per år. Du erbjuds personalparkering till förmånligt pris samt personalbostad vid behov. Vi har förmånliga ersättningar för dig som är föräldraledig. Utöver det finns pension, semester, företagshälsovård, försäkringar och löneväxling. Allt om dina förmåner Ansökan LUS-tjänst Vid rekrytering av specialistläkare/biträdande överläkare/överläkare genomförs alltid en sakkunnigprövning vilket är en förutsättning för att erhålla specialisttjänst på Danderyds sjukhus. För att din ansökan ska beaktas behöver följande dokument bifogas:   CV Legitimationsbevis läkare Bevis på specialistkompetens från Socialstyrelsen Ev bevis på medicine licentiat/doktorsexamen Ev publikationsförteckning Vid rekrytering av medarbetare till verksamhet som kan komma att hantera barn och/eller ungdomar upp till 18 år tar vi utdrag ur belastnings- och misstankeregistret inför eventuell anställning. Om Danderyds sjukhus Danderyds sjukhus är ett av Sveriges största akutsjukhus med natur, vatten och t-bana runt knuten. Hos oss arbetar omkring 4500 medarbetare och vi tar emot 2000 studenter varje år. Här möts akutsjukvårdens puls med högkvalitativ vård och det nära omhändertagandet. Vi hjälper varandra och ger dig möjligheten att växa och utvecklas från student till erfaren medarbetare. Du som värnar patienten och du som vill driva patientnära forskning kommer trivas här. Danderyds sjukhus har en egen institution vid Karolinska Institutet vilket innebär ett omfattande uppdrag inom klinisk forskning och grundutbildning. Detta uppdrag är starkt integrerat med den kliniska verksamheten och sjukhusets utveckling. Vi vill vara en arbetsplats att längta till. Från och med den 1 januari 2025 är Danderyds sjukhus en förvaltning inom Akutsjukhusnämnden i Region Stockholm. https://www.ds.se/om-oss/om-ds/ Om verksamheten Danderyds sjukhus har en av landets största akutmottagningar och vi är drygt 200 medarbetare. Akutmottagningen för vuxna bedriver dygnet-runt-mottagning för allvarligt skadade och akut sjuka, främst från norra Stockholm. Vi tar emot cirka 95 000 patienter per år fördelat på Internmedicin, Neurologi, Hjärtmedicin, Allmän kirurgi inklusive Urologi och Ortopedi. Vår akutvårdsbyggnad (2019) ger oss goda förutsättningar att utveckla det akuta omhändertagandet av våra patienter. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

18 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Erfarna lönekonsulter sökes för interimsuppdrag
Andara Group AB
Löne- och personaladministratörer

Är du lönespecialist och redo för nästa uppdrag som interimskonsult? Just nu ser vi på Andara Group en ökad efterfrågan från våra kunder som söker erfarna lönespecialister – både för hel- och deltidsuppdrag, på kortare och längre tid. För många verksamheter är detta årets mest intensiva period – och lönefunktionen är avgörande för att allt ska flyta. Därför söker vi dig som snabbt kan kliva in, bidra med din expertis och skapa trygghet i löneprocessen. Exempel på uppdrag: Täcka upp under en rekryteringsprocess som drar ut på tiden Temporärt ersätta lönechef eller lönespecialist Leda specifika projekt, t.ex. lönekartläggning eller systembyte Vi söker dig med erfarenhet av: Löneberäkning, löneutbetalningar och lönespecifikationer Tidsredovisning, reseräkningar och utlägg Pensioner, försäkringar och årsskiftesrutiner Arbetsrätt, avtalstolkning och rapportering Myndighetskontakter, t.ex. med Försäkringskassan, Migrationsverket och SCB Att vara konsult via Andara Group innebär flexibilitet, utvecklingsmöjligheter och en trygg samarbetspartner som står vid din sida genom hela uppdraget. Som underkonsult hos Andara Group väljer du själv vilka uppdrag du vill ta. Du styr över din tid och vi hjälper dig att hitta uppdrag som passar din kompetens, tillgänglighet och ambition. Låter det intressant? Registrera ditt CV hos oss, så kontaktar vi dig när rätt uppdrag dyker upp. Frågor? Välkommen att höra av dig till Linda Gadd, ansvarig rekryterare, på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig!

18 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Software Engineer till Precis Digital
Professionals Nord Stockholm AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Software Engineer till Precis Digital – Stockholm eller Göteborg Vill du arbeta i ett kunnigt produktteam som bygger en plattform med verklig påverkan? Precis söker nu dig som är fullstackutvecklare med fokus på problemlösning – och som vill vara med och utveckla deras SaaS-produkt Alvie tillsammans med smarta och ambitiösa kollegor.   Om tjänsten Alvie är en SaaS-plattform som lanserades i slutet av 2024 och används redan av e-handels- och B2C-företag för att optimera sina marknadsstrategier. Precis utvecklar och förvaltar produkten internt och söker nu upp till fyra nya medarbetare till sitt techteam.Rollen är hybrid med placering i Stockholm eller Göteborg, och du förväntas vara på plats tre dagar i veckan. Professionals Nord söker för Precis räkning en Software Engineer. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Precis under sex månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Precis önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]   Arbetsuppgifter Som Software Engineer hos Precis kommer du att:Designa, utveckla, testa och underhålla mjukvarulösningar av hög kvalitet Arbeta tillsammans med produktägare, arkitekter och andra teammedlemmar Bidra i kodgranskningar och tekniska förbättringar Ta ansvar för egna projekt och leveranser Säkerställa hög prestanda och tillförlitlighet i dina lösningar   Vi söker dig som har Precis söker generalister som är bekväma i både frontend- och backendutveckling. Du är lösningsorienterad, självgående och nyfiken – någon som tar egna initiativ och inte väntar på att bli tillsagd.Du bör ha:Erfarenhet av att arbeta med både frontend och backend, gärna i mindre team Goda kunskaper i Python och React Erfarenhet av språk som Node.js eller TypeScript Kunskap om ramverk som Next.js, Flask, FastAPI eller Django Erfarenhet av både SQL- och NoSQL-databaser Vana vid molntjänster som GCP eller AWS och verktyg som Docker Förmåga att arbeta nära ett team och bidra till helheten Meriterande:Erfarenhet från annonsplattformar eller performance marketing-ekosystem Tidigare arbete i startup- eller scaleupmiljö   Om Precis Precis är ett företag med spetskompetens inom medieköp, marknadsanalys, kreativitet och teknik. Företaget har som mål att hjälpa sina kunder att lyckas i den digitala världen. Teamet består idag av cirka 20 personer, varav en del arbetar på distans från andra länder.Kulturen är inkluderande och bygger på tillit, innovation och samarbete. Här hittar du ett gäng drivna kollegor som brinner för tekniken!   Vi erbjuder En lärorik miljö med några av branschens skarpaste hjärnor En kultur som bygger på öppenhet, transparens och ansvar Årliga teamträffar, afterworks och sociala aktiviteter 30 dagars semester Flexibla helgdagar Föräldralön Pension och försäkring Kontorsförmåner: massage, hälsobidrag, bokbeställningar, snacks, kaffe, EAP och möjlighet att välja mellan PC och Mac

18 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Förrådsarbetare till Materielservicesektionen på Logistikenheten
Försvarsmakten
Lager- och terminalpersonal

Är du en positiv och noggrann person? Brinner du för service och vill arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö med varierande arbetsuppgifter och högt i tak, då är Logistikenhet Stockholm rätt enhet för dig. Om enheten: Logistikenhet Stockholm är en enhet vid Livgardet som understödjer militära förband från verksamhetsorterna Stockholm, Solna och Kungsängen. Enheten består idag av en Stab, en Teknisk Avdelning, en Mobiliseringsavdelning, en Försörjningsavdelning i Stockholm och en Försörjningsavdelning i Kungsängen. Logistikenheten bidrar till en starkare försvarsmakt genom en väl fungerande logistik, förbandsnära förrådshållning, förnödenhetsförsörjning och beställning av materielunderhåll i fred, vid beredskapshöjningar och i krig. Försvarsmakten och i synnerhet Logistikenhet Stockholm är under tillväxt inom flera olika områden. Som anställd inom försvarsmakten erbjuder vi: • Tre timmars fysisk träning i veckan på arbetstid • 28-35 semesterdagar/år beroende på ålder • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov • Tillgång till träningsanläggningar och motionsspår   Huvudsakliga arbetsuppgifter • Tillsammans vara med och utveckla arbetslaget. • Representera sektionen och/eller avdelningen vid olika forum. • Genomföra redovisning och inventering av förnödenheter i Försvarsmaktens redovisningssystem Lift, Prio (SAP) • Tillsammans med kollegor sköta kundkontakter mot samtliga kunder och funktioner i Försvarsmakten • Vara beredd på att stödja andra sektioner inom avdelningen • Delta vid övningar i hela Försvarsmakten   KRAV Kvalifikationer • Godkänd gymnasial utbildning • Flerårig erfarenhet av förråd/lagerarbete, inom ett serviceyrke eller annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Körkort lägst klass B (manuell) • Mycket god vana att arbeta i digital datormiljö • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska   Personliga egenskaper Vi söker dig som är strukturerad, ordningsam och har en känsla för service. Mötet med nya människor ska vara en självklarhet och du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du kommer arbeta i grupp så vi ser gärna att du kan samarbeta väl med andra och ha ett gott kamratskap, men även kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ och eget ansvar. Som person är du stresstålig, noggrann och lojal. Vi kommer att lägga stor vikt på din personlighet. Meriterande • Erfarenhet att hantera Försvarsmaktens redovisningssystem Lift, Prio (SAP) • Tidigare arbetat med Försvarsmaktens materiel • Kunskap och erfarenhet från Försvarsmaktens verksamhet • Militära förarbevis Lastbilskort • Truckbehörigheter • ADR grund     Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning, för dig som inte är anställd i Försvarsmakten. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Kungsängen, Upplands-Bro kommun Arbetstid: Dagtid, kvälls- och helgarbete förekommer. Resor i tjänst under kortare perioder kan förekomma. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Urval kommer att starta 2025-08-04. Det kommer att vara låg svarsfrekvens under tiden annonsen ligger ute.   Vid eventuell anställning på Logistikenhet Stockholm kommer du att bli krigsplacerad på vår enhet. Upplysningar om befattning: Lisette Eriksson och Anders Rosdahl, nås via växeln dagtid 08-584 540 00 För information om rekryteringsprocessen, kontakta Mirja Hamlin, nås via växeln dagtid 08-584 540 00   Fackliga företrädare Officersförbundet Sven Lundberg Försvarsförbundet Örjan Jansson SACO/Försvar Per Textorius SEKO Lise-lotte Larsson Samtliga nås via Försvarsmaktens växel: 08- 584 540 00 Välkommen med din ansökan senast 2025-08-01. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför just du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Livgardet är ett av Försvarsmaktens största förband med anor från 1521. Vi utbildar morgondagens soldater, liksom militärpoliser och personal som ska genomföra internationell insats. Vi bevakar de kungliga slotten, vi har säkerhets- och markstridsförband. Vi ansvarar också för att bevara och utveckla svensk militärmusiktradition. Vårt huvudsäte är i Kungsängen utanför Stockholm, men vi finns också i Sollentuna, i centrala Stockholm, Uppsala, Göteborg och Karlskrona. Inom Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

18 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Vi söker sjuksköterska till hemsjukvården i Södertälje för juli + augusti!
AB Big Care
Grundutbildade sjuksköterskor

Big Care x Medpeople söker SSK som vill jobba inom hemsjukvården i Södertälje till sommar 2025.   Ladda ned Medpeople-appen - Medpeople Information om uppdraget: Som sjuksköterska hos oss arbetar du i basala hemsjukvården. Arbetet är varierat och självständigt. Du kommer att arbetsleda ett färgstarkt team av undersköterskor. I huvudsak har du larmansvar främst från Vårdguiden men även planerade besök förekommer. Arbetsuppgifterna handlar bland annat om administrering av läkemedel, medicinska bedömningar, katetersättning/spolning, hantering av picc-line och CVK, trachvård och omläggningar. Arbetet innebär såväl direkt- som telefonkontakt med patienter, anhöriga och medarbetare samt dokumentation i vårt patientjournalsystem. Du har jourläkare som stöd vid behov. Du kommer under arbetet använda dig av PR Vårds egna miljöklassade bilar. Din bakgrund Du är legitimerad sjuksköterska. Är du distriktssköterska är det en merit liksom erfarenhet från hemsjukvård. Du är trygg i din yrkesroll och har tidigare erfarenhet av att arbetsleda andra. Du är flexibel som person och ser inte förändringar som ett hinder utan som en möjlighet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift samt B-körkort.   Du ansöker om uppdraget i vår app Medpeople. Där kan du även se arvode för uppdragen.  Ladda ned Medpeople-appen - Medpeople

18 juni 2025
Sista ansökan:
5 december 2025
Servicetekniker inom reservkraft till Coromatic
Coromatic AB
Distributionselektriker

Är du servicetekniker i början av din karriär eller söker nya utmaningar? Vill du vara med och bidra till samhällskritiska verksamheter som sjukhus och räddningstjänster kan driva sin verksamhet utan avbrott? Brinner du dessutom för service och har ett stort tekniskt intresse? Hos oss får du inte bara vara en del av ett kompetent team med djup teknisk expertis, utan även en stark gemenskap där vi stöttar varandra för att nå våra mål. Om rollen I reservkraftsteamet är vår uppgift att säkerställa kraft till våra kunder. Fokus ligger på service och felsökning, och gillar du att jobba med problemlösning, service och driftsättning kommer du att trivas här med oss. Din roll innebär: • Självständigt och ansvarsfullt arbete som servicetekniker inom reservkraft, där du utför service och underhåll av reservkraftsystem. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar felsökning av motorer och generatorer, motorstyrning samt styrsystem och elektronik. • Avhjälpande underhåll, installationer och batteribyten. • Vårdande och utvecklande av Coromatics kundrelationer, där din tekniska expertis gör dig till en viktig rådgivare för kunderna. Genom att bidra till att framtidssäkra och utveckla kundens anläggning spelar du en avgörande roll i deras framgång. Frihet under ansvar är vår filosofi. Vi i reservkraftsteamet är ett starkt team med mycket engagemang som ställer upp för varandra 24/7. Vi är ett glatt gäng som stöttar varandra och tycker om att ha kul på jobbet. För denna tjänst ser vi att du utgår från Stockholm med omnejd. Tjänsten innebär resor, främst inom området Mälardalen. Beredskapstjänstgöring kan förekomma. Vem söker vi? • Gymnasieutbildning eller KY-utbildning inom teknik, el, styr- och reglerteknik eller fordonsinriktning • B-körkort • Engelska & svenska i tal och skrift • Vana vid att arbeta i MS Office-paketet På Coromatic står utveckling i fokus – grunden för att vi ska kunna utföra vårt viktiga uppdrag är din kompetens och kompetensutveckling, och vi kommer att se till att du får alla nödvändiga certifikat och vidareutbildning som behövs. Du behöver ha intresse och engagemang för reservkraft, resten fixar vi! Vi letar efter dig som arbetar strukturerat och målinriktat, och som gillar att jobba tillsammans med kunder och kollegor. Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll. Säkerhetsprövningen görs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585). Om Coromatic Coromatic säkrar tillgång till kraftförsörjning och datakommunikation för verksamhetskritiska anläggningar. Vi tillhandahåller hög tillgänglighet och produktivitet för våra kunder, vi räddar liv genom oavbruten drift 24/7, och optimerar energianvändningen för minsta möjliga miljöpåverkan. Coromatic har mer än 800 anställda och har levererat lösningar och tjänster till mer än 5000 företag i Norden. Coromatic är en del av E.ON koncernen Låter vi som rätt match för dig? Välkommen in med din ansökan i formuläret nedan (inget CV behövs) eller ring rekryterande chef Patrik Sjögren på +46 73 695 50 00. Vi lägger för denna befattning stor vikt vid personlig lämplighet. Till alla rekryteringssäljare: Tack för att du tänker på och vill hjälpa oss. För att vi alla ska kunna använda vår tid på bästa sätt vill vi vara tydliga med att vi har kontakt med de samarbetspartners som vi behöver och i dagsläget inte är intresserade av fler.

18 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Orderadministratör till Compomill i Upplands Väsby
Andara Group AB
Ordersamordnare m.fl.

Vill du ha en roll där din känsla för service och ordning gör verklig skillnad? Compomill i Upplands Väsby söker en vass orderadministratör som gillar att ta initiativ och vill arbeta brett i en omväxlande vardag. Compomill Nordic Components säljer komponenter och testsystem till kunder som återfinns bland flera stora varumärken och industrier i Norden och Baltikum, framförallt inom telekom, försvar, forskning, laboratorier och elektrifiering samt inom mät- och testområdet. Compomill är ett entreprenörsdrivet företag med familjär stämning. Arbetsuppgifter I rollen som orderadministratör kommer du att arbeta med varierande administrativa arbetsuppgifter inom säljsupport, order, leverans, logistik och lite marknadsföring. Exempel på arbetsuppgifter kan vara: Svara på förfrågningar Skapa offerter och säljordrar Registrera beställningar till leverantörer Övervaka leveranser Kontroller och bekräfta leveranser Utleveranser till kund Kontakt och bokning av transportör Besvara frågor både via telefon och mail Administrera websida, e-post utskick, sociala medier m.m. För den som har erfarenhet och intresse av IT, ekonomi, sälj eller marknadsföring finns möjlighet att få utökade arbetsuppgifter inom något av dessa områden. Kvalifikationer Du bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har god förståelse för sälj-, order-, logistik- och leveransflöden. Du får gärna ha erfarenhet av orderläggning och lagerhantering i affärssystemet Microsoft NAV. Du trivs med att arbeta brett och varierat i en roll där du hanterar allt från ax till limpa. Du har god kommunikativ förmåga i både skrift och tal. Goda datorkunskaper är ett krav Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav Meriterande om du har erfarenhet av ISO certifiering & kvalitetssäkring Personliga egenskaper Du är en strukturerad doer som levererar med kvalitet och håller deadlines. Du trivs i en roll med många kontaktytor och har lätt för att kommunicera via både telefon och mejl. Vi söker dig som är lösningsorienterad, flexibel och van att snabbt sätta dig in i nya situationer. Du gillar att vara en del av ett mindre team och att vara den som håller ihop trådarna – en riktig spindel i nätet. Mer om Compomill Compomill ställer höga krav på kvalitet och service samt de tekniska lösningarna företaget erbjuder. Kvalitetssystem och policys styr alla beslut och hur Compomill hanterar sin verksamhet och de tillämpas i hela organisationen. Med hjälp av dessa riktlinjer vill Compomill skapa en säker och hälsosam arbetsplats, skydda miljön, använda resurser effektivt och se till att följa lagar och branschregler i hela verksamheten. Compomill har kontor i Upplands Väsby. På kontoret i Upplands Väsby arbetar 5 medarbetare. Compomill sitter i ett öppet kontorslandskap i trevliga lokaler. Mer om tjänsten Tillsättning: under andra hälften av augusti 2025 Omfattning: heltid, 38,75 timmars arbetsvecka där arbetstiderna är vardagar 8-16.30 Placering: Upplands Väsby Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår konsultchef på Ellinore Pereira på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan

18 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025