Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vill du kombinera tekniskt konstruktionsarbete med ett tydligt ledarskap och ett konkret förändringsuppdrag? Diamond Power söker nu en konstruktionschef som vill ta ansvar för att driva modernisering och effektivisering av deras konstruktionsavdelning – i nära samarbete med produktion och teknik. Om företaget Diamond Power Sverige AB arbetar med service och installation av teknisk utrustning för industriella anläggningar – ofta i kraft- och pappersindustrin. De har ett starkt fäste i Sverige men även internationellt. De har en kultur som präglas av yrkesstolthet, säkerhetstänk och respekt för deras kunders anläggningar. Hos dem är frihet under ansvar mer än ett uttryck – det är deras arbetsvardag. Om teamet & rollen Som projektkonstruktör hos Diamond Power har du en central roll i företagets tekniska leverans. Du arbetar både med konstruktion och projektledning – från offert och design till dokumentation och färdig installation. I din vardag kommer du att: Leda och driva flera projekt parallellt, från start till leverans, inom givna tidsramar. Ta fram tillverknings- och standardritningar för produkter som sotblåsare, spett och kameror. Ansvara för dokumentation, ritningsunderlag och teknisk specifikation. Vara tekniskt stöd till säljorganisationen vid nyförsäljning och offertarbete. Stötta installationsteamet med tekniska lösningar och anpassningar. Utveckla kundspecifika konstruktioner utifrån krav och användningsområde. Du arbetar nära både kontoret i Sollentuna samt med produktionen som är placerad i Skutskär. Samarbetet är tätt, och du har daglig kontakt med kollegor inom konstruktion, projektledning och produktion. Om dig Vi söker dig som är trygg i din tekniska roll och har naturligt ledarskap. Du trivs med att strukturera upp arbetssätt och har lätt för att få med dig andra. Du har troligtvis arbetat som konstruktör och redan haft en ledarroll inom konstruktion och projekt. Viktigast är att du är lösningsorienterad, prestigelös – och vågar ta plats. För att lyckas i rollen behöver du: Flera års erfarenhet av konstruktion och projektering inom processindustri, särskilt värmeverk samt pappers- och massabruk. Specialist på ångrörsystem: konstruktion, beräkning och dimensionering enligt gällande standarder. Mycket goda kunskaper i Inventor och Vault (inkl. PLM). Erfarenhet av att leda tekniska team i projektmiljö. Teknisk utbildning inom maskinteknik/mekanik (högskoleingenjör eller motsvarande erfarenhet). Stark förståelse för produktionsteknik och tillverkningsanpassad konstruktion. Goda kunskaper i ISO 3834 och standarder för tryckbärande system. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Okej med att resa: 20–30 resdagar/år. Meriterande: Kunskap inom automatiserade ritningsflöden eller användning av AI-stöd i CAD-processer Kunskap inom elritningar Förmåner & framtid Diamond Power erbjuder en roll med hög påverkan, stor frihet och mycket ansvar. Du får chansen att driva ett förändringsarbete från start och samtidigt vara en nyckelperson i företagets framtid. Detta är ett konsultuppdrag med start snarast, där det finns goda möjligheter till överrekrytering för rätt person. Ansökan Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag – så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen genomförs i samarbete med Ed:Za Group. Har du några frågor kring rollen eller processen är du varmt välkommen att kontakta oss. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Är du en trygg ledare med erfarenhet av transportplanering och logistik? Drivs du av att utveckla människor och vill göra världen mer hållbar? Sök tjänsten som arbetsledare för vår export och transport! Intervjuer görs löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Genom second hand, utvecklingssamarbeten och arbetsintegrering arbetar Artikel2 för en värld som håller, på riktigt. Vi är en ideell organisation, som är religiöst och partipolitiskt oberoende, med kollektivavtal och 90-konto. OM ROLLEN Som arbetsledare för transport och export ansvarar du för effektiva och hållbara transporter vid insamling, butiksleveranser och exportförsäljning. Du leder och planerar den dagliga driften med ditt team av 10 chaufförer utifrån inflöde och leveransplaner till våra butiker och exportkunder. Gruppen du leder består av både anställda och personer i arbetsmarknadsåtgärder. Rollinnehavaren behöver därför ha ett genuint intresse för människors utveckling och ser möjligheter framför begränsningar när krav ställs och förväntningar klargörs. Arbetsledaren har god överblick över hela varuflödet och arbetar i nära kontakt med produktion och butiker. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: Planera insamling, butiksleveranser och exportförsäljning. Uppföljning av fastställd budget och målsatta nyckeltal. Kontakt med samarbetspartners inom kommun, myndigheter och andra externa aktörer. Övergripande ansvarsområden: Introduktion, utveckling och uppföljning av avdelningens tilldelade personer i arbetsmarknadsåtgärder. Säkerställa effektiv lagerhållning. Underhåll av fordonspark och inventarier. Avtalsefterlevnad avseende insamling och export. Rollen är övervägande operativ men du har också ansvar för utveckling av processer och verksamhet i samråd med varuförsörjningschefen. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månader provanställning. Placering är på vår sorteringsanläggning i Hägersten, Västberga Industriområde, Stockholm. Artikel2 har kollektivavtal. Om dig Du har ett gott och tydligt ledarskap som präglas av lyhördhet och en positiv människosyn. Du delar vår vision om en arbetsmarknad där det finns förståelse för att människor har olika förmågor och förutsättningar – och att personer kan växa. För att trivas i rollen tycker du om snabb problemlösning och kan hantera det oväntade, detta då det inkommande second hand-flödet till stor del är oförutsägbart. Du kan självständigt prioritera mellan uppgifter beroende på situation och är både strukturerad och flexibel i din roll. Krav: B-Körkort Minst 2-års arbetslivserfarenhet av arbetsledning för 5 personer eller fler Erfarenhet och god förmåga inom logistik Mycket god administrativ och digital kompetens Flytande svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: Truckkort B Erfarenhet av bemanningsplanering och transportplanering Tidigare erfarenhet av att arbeta med arbetsintegration Vana att arbeta mot externa kunder och samarbetspartners Vana att underhålla en fordonspark Eftergymnasial utbildning inom relevant område (exempelvis logistik eller ekonomi) eller likvärdig erfarenhet
Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa. Välkommen att utvecklas med oss Fredrika Bremergymnasiet söker efter en drivande behörig lärare inom spanska. Ditt uppdrag Vi söker dig som vill att elever lyckas och ständigt försöker utvecklas i din undervisning. Du har goda ämneskunskaper och är duktig på att knyta relationer till såväl elever som kollegor. Du är en tydlig ledare i klassrummet och tycker att det är viktigt att samarbeta med såväl arbetslag som elevhälsa. För oss är det en självklarhet att du arbetar digitalt i din undervisning. Du förbereder eleverna med din kunskap och erfarenhet inom ditt ämne. Du gillar att arbeta med människor, är en god relationsbyggare som gärna skapar god laganda. Våra lärare är organiserade i programarbetslag med utgångspunkt i gemensamma elevgrupper och varje lärare är mentor för en klass. Mentorskap ingår i den aktuella tjänsten. Det här söker vi hos dig Du som söker tjänsten är engagerad och intresserad av ungdomar, du brinner för att utbilda och arbeta med ungdomar och du har varje elevs bästa i fokus, samt har kunnighet och erfarenhet av yrket. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi har fokus på hög kvalitet i undervisningen och vi arbetar aktivt med pedagogiskt utvecklingsarbete: formativ undervisning, gemensamma lektionsstrukturer, likvärdig bedömning och undervisning. Det är viktigt att du kan planera och strukturera upp ditt arbete självständigt. Du är engagerad och kunnig i dina ämnen och är en skicklig pedagog som gillar utmaningar, tycker om att samarbeta med kollegor, uppnår goda studieresultat i dina undervisningsgrupper och har god kommunikation med elever, vårdnadshavare och bransch. Du vill arbeta i ett arbetslag med engagerade och professionella lärare. Det är viktigt att du har lätt för att kommunicera och bygga relationer med elever såväl som andra vuxna. Du ska vara samarbetsvillig, lyhörd, driven och strukturerad. Du ska tala svenska flytande både skriftligt och muntligt. Omfattningen på tjänsten är 50%. . Kvalifikationer och meriter Vi söker dig som är legitimerad lärare på gymnasienivå med ämnesbehörighet spanska. Välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer. Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.
Efterfrågan av vårdpersonal i Norge har ökat de senaste åren och efterfrågan kommer bara att fortsätta. Därför kommer du som sjuksköterska att bli erbjuden goda villkor och konkurrenskraftig lön. Vi ansvarar även för resa till och från uppdraget samt kostnaden för boendet för perioden du jobbar. Nu ser vi efter operationssjuksköterskor till operation i Troms fylke, Norge 18/8-23/11, 2025. Fördel med DIPS Arena och Metvision erfarenhet. Kvalifikationer: *Operationssjuksköterska*Erfarenhet från sjukhus, minst 2 år*Norsk legitimation som sjuksköterska Som sjuksköterska önskar vi att du är engagerad och brinner för ditt arbete, att du har lätt att lära dig nya saker samt är van att arbeta självständigt. Vi kommer lägga stor vikt på dina personliga egenskaper. Vi erbjuder: *Goda villkor*Gratis boende*Gratis resa*Trivsam och stimulerande arbetsmiljö Sista ansökningsdag: Snarast Uppstart: Vecka 34, 2025 Plats: Nordland fylke, Norge Varaktighet: Vecka 35-40, 2025 Om du känner igen dig i ovanstående beskrivning, vill vi gärna höra från dig så snart som möjligt. Välkommen med sin ansökan!
Är du en trygg ledare med intresse av second hand? Har du erfarenhet av sortiment och försäljning? Drivs du av att utveckla människor och vill göra världen mer hållbar? Sök tjänsten som arbetsledare för vår varuförsörjning! Intervjuer görs löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Genom second hand, utvecklingssamarbeten och arbetsintegrering arbetar Artikel2 för en värld som håller, på riktigt. Vi är en ideell organisation, som är religiöst och partipolitiskt oberoende, med kollektivavtal och 90-konto. OM ROLLEN Som arbetsledare i produktionen hos Artikel2 ansvarar du för att varuförsörjningens drift och leverans sker enligt fastställda planer, budget och målsättning. Arbetsledaren har god överblick över hela varuflödet och arbetar i nära kontakt med transport och butiker. Gruppen du leder består av både anställda och personer i arbetsmarknadsåtgärder. Rollinnehavaren behöver därför ha ett genuint intresse för människors utveckling och ser möjligheter framför begränsningar när krav ställs och förväntningar klargörs. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: Säkra en effektiv och kvalitativ varuförsörjning till våra butiker. Planera, prioritera och fördela arbetet på bästa sätt utifrån dagens förutsättningar. Leda ditt team genom arbetet med varuframtagning (som exempelvis sortering, värdering och prismärkning) så att produktionstakt och -kvalitet hålls enligt mål. Följa upp nyckeltal och dess efterlevnad. Rollen är övervägande operativ men du har också ansvar för utveckling av processer, sortiment och verksamhet i samråd med varuförsörjningschefen. Övergripande ansvarsområden: Kvalitetsansvarig för sortiment och prissättning. Introduktion, utveckling och uppföljning av avdelningens tilldelade personer i arbetsmarknadsåtgärder. Säkerställa effektiv lagerhållning. Underhåll av inventarier. OM DIG Du har ett gott och tydligt ledarskap som präglas av lyhördhet och en positiv människosyn. Du delar vår vision om en arbetsmarknad där det finns förståelse för att människor har olika förmågor och förutsättningar – och att personer kan växa. För att trivas i rollen tycker du om snabb problemlösning och kan hantera det oväntade, detta då det inkommande second hand-flödet till stor del är oförutsägbart. Du kan självständigt prioritera mellan uppgifter beroende på situation och är både strukturerad och flexibel i din roll. Hos dig finns förståelse för affären, logistiken bakom och helheten. Du har ett genuint intresse av second hand och motiveras av utmaningen att nå leveransmålen oavsett hur dagen ser ut. Krav: Erfarenhet av varuflöde och försäljning. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbetsledning för 5 personer eller fler. God planeringsförmåga och ekonomisk förståelse. Initiativrik och lösningsfokuserad. God administrativ och digital kompetens. God kommunikativ förmåga. Flytande svenska och engelska, i tal och skrift. Meriterande: Tidigare erfarenhet av sortiment och prissättning inom second hand. Tidigare erfarenhet av att arbeta med arbetsintegration. Vana att arbeta mot interna kunder och tillhandahålla service med hög kvalitet. Tidigare erfarenhet av logistik. Eftergymnasial utbildning inom relevant område (exempelvis mode, inredning, ekonomi, hållbarhet) eller likvärdig erfarenhet
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten Vi söker nu en driven Procurement Coordinator som vill vara med och sätta strukturen för inköpsprocesser inom tech på en bank i Stockholm. Rollen innebär att koordinera flera avdelningar med fokus på avtal, regulatoriska krav, cybersäkerhet och riskbedömningar. Det handlar om att säkerställa att rätt personer är involverade i processen och att dokumentation hanteras korrekt. Du kommer vara navet mellan flera stakeholders och se till att inköp genomförs på ett tryggt och effektivt sätt. Dina framtida arbetsuppgifter I rollen som Procurement Coordinator blir du central i att driva inköpsprocesser framåt. Du ansvarar för att organisera och koordinera möten, hantera dokumentation och samarbeta tätt med flera nyckelfunktioner. Koordinera inköpsprocesser för tech, inklusive legala och regulatoriska delar. Samarbeta med avdelningar som Legal, Inköp, Risk, DPO, CTO och cybersäkerhet. Upprätta kommittéer med rätt beslutsfattare beroende på inköpet. Säkerställa att dokumentation är korrekt och att riskbedömningar genomförs. Coacha och stötta stakeholders i processen. Vi söker dig som har Vi söker dig som har erfarenhet av att koordinera projekt och processer, gärna inom inköp, tech, IT eller administration. Du kanske tidigare har arbetat som koordinator, projektledare, executive assistant eller liknande, då det viktigaste i denna roll är din förmåga att organisera, hålla ihop processer och kommunicera effektivt med flera parter, både på svenska och engelska. Personliga egenskaper som värderas högt är din förmåga att ta initiativ, skapa struktur i komplexa sammanhang och coacha olika stakeholders genom processerna. Du är lösningsorienterad, trygg i dialog med många parter och har ett intresse av att förstå teknikens roll i affären. Övrig information Start: Slutet av augusti eller början av september. Plats: Stockholm Omfattning: 50%, med eventuell möjlighet att det på sikt blir heltid. Anställningsform: konsultuppdrag. Säkerhetsklassning: blir du aktuell för rollen kan en bakgrundskontroll samt utdrag ur belastningsregistret genomföras. Om företaget Kunden är ett bolag med en fantastisk företagskultur där samarbete och omtanke om kollegor och kunder står i fokus. Här möts du av ett varmt klimat där alla hjälps åt. Uppdraget är spännande och viktigt för organisationens framtida processer. Genom ett gott arbete finns möjligheten att långsiktigt bli en nyckelperson i organisationen. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .
Familjen är en trygg och engagerad arbetsgivare med över 10 års erfarenhet inom personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsvariation. Vi arbetar personcentrerat, det vill säga att du som individ blir sedd och bekräftad i vår verksamhet oavsett om du arbetar, är anhörig eller har assistans. Vi har även samarbete med Egna arbetsgivare inom personlig assistans. Vi erbjuder ekonomiska och andra administrativa lösningar som vi tillsammans skräddarsyr för att nå varje individs olika behov. Samtliga samarbeten sker med arbetsgivare som är kopplade till kollektivavtal och därför kan vi tillsammans erbjuda trygga och stabila anställningar. Vi är verksamma i hela Sverige, från norr till söder men har vårt kontor i Stockholm. Vi väljer att vara det lite mindre och personliga valet för dig som söker en personligare assistans. Företagets grundare och ägare har tidigare arbetat som personlig assistent, detta ser vi som en extrakraft som hjälper oss att bygga stabila arbetsgrupper där vi levererar högkvalitativ, personcentrerad assistans. Vi söker nu några personliga assistenter till en tonårstjej som bor i TRÅNGSUND. Beskrivning av arbetsplatsen och tjänsten Vi söker flera assistenter till en härlig och glad tjej på snart 16 år boendes med sin familj i villa, som tycker om musik, film, utflykter och promenader. Enligt önskemål så söker vi endast kvinnliga personliga assistenter. Hon går i skolan till vardags där ingen assistans utförs av hennes assistenter. Så arbetstiderna som är tillgängliga är under eftermiddagar, kvällar och vaken natt på vardagar och helger. Vi erbjuder fasta schemarader heltid/deltid gällande vaken natt samt arbetspass på helger och eftermiddagar. Då hon använder rullstol, har autism och epilepsi så blir din roll att assistera henne med allt hon behöver hjälp med. Du kommer assistera i all typ av omsorg, ADL och även medicinering. Du som person behöver vara lugn, väldigt lyhörd och positiv. Du behöver även vara noggrann. Vi önskar gärna att du känner hur viktigt det är att denna tjej får leva som en vanlig tonåring efter hennes behov och förmågor. Integritet och omtänksamhet är dina ledord i ditt arbete. Något vi ser positivt på är att du som söker har tidigare erfarenhet av assistans till barn/ungdomar. Vi kommer att begära utdrag från belastningsregistret. Det är viktigt för oss att bygga stabila och trygga arbetsrelationer som håller långsiktigt, därför ser vi gärna att du ser detta jobb som något hållbart under en längre tid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Fritidsklubben Mellis ligger i Enskede skola. Det är en trygg och kreativ plats för barn i åldrarna 10–12 år. Här har du möjlighet att skapa en meningsfull fritid efter skoldagens slut, med skapande som ansvarsområde. Vi arbetar aktivt med att skapa roliga och meningsfulla aktiviteter, både inomhus och utomhus. Arbetstid: Måndag-fredag ca. 13-17. Under lov ca. 9-16. Ditt uppdrag: Som fritidsledare/barnskötare kommer du att planera, leda, utvärdera och utveckla fritidsklubbsverksamheten tillsammans med dina kollegor. Vi ser att du som söker brinner för att driva och utveckla skapandet i verksamheten. Du arbetar för att skapa en meningsfull och trygg fritid för våra brukare. Du förväntas arbeta aktivt med skapandet samt med att skapa goda relationer och arbeta med ett lågaffektivt bemötande. Som person är du flexibel och kan se möjligheter i förändringar. Du har förmåga att skapa goda relationer till såväl barn som kollegor. Vidare är du kommunikativ och flexibel. Jobbet passar dig som är kreativ och kommer med idéer. Dessutom har du lätt för att samarbeta. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Ryser Kindezi, Enhetschef [email protected]
Olivia Solution AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av personal inom yrkesområden lager-logistik, transport, industri och bygg. Olivia Solution AB är medlem i Almega Bemanningsföretagen och Svenskt näringsliv, har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Arbetet hos oss ska genomsyras av ansvar, engagemang och kvalitet. Du är ambassadör för vårt företag hos kund och representerar Olivia Solution AB på ett professionellt sätt. Till din hjälp har du en erfaren konsultchef som ditt bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag och i din utveckling. Till vår kund i Stockholm söker vi nu erfarna skjutstativsförare. Vi söker personer som har erfarenhet av att arbeta på lager.Vi söker dig som är en positiv, arbetsvillig och flexibel person , samt har lätt att samarbeta med andra människor. Arbetsbeskrivning: Ordersammanställning och truckkörning. Krav Truckkort ( B skjutstativ) God Fysik Erfarenhet av ordersammanställning samt truckkörning Erfarenhet av skjutstativstruck Personliga egenskaper Ansvarsfull Punktlig / Noggrann Flexibel Tillsättning sker löpande, välkommen med din ansökan omgående. Ansökan skickas till [email protected]
Vi på Submit söker nu efter flera lagerarbetare till vår samarbetspartner i Älvsjö.Arbetsuppgifter: Som plockare kommer du huvudsakligen att arbeta med färska varor, vilket innebär arbete i kyla. Erfarenhet av arbete i kyllager är därför mycket meriterande. Du kommer att plocka enligt en orderlista och använda armar och ben för att plocka. Vilket kräver en god fysisk. Plockning och paketering Hantering av in- och utleveranser Andra relaterade arbetsuppgifter förekommer Profil: Vi söker en driven och engagerad lagspelare som trivs med att arbeta i högt tempo. Du fungerar bra i grupp, bidrar med en positiv inställning och strävar alltid efter att leverera arbete av hög kvalitet. Noggrannhet och ansvarskänsla är en självklarhet för dig. Krav: Tidigare erfarenhet av lagerjobb Flytande svenska i tal och skrift Tidigare jobbat natt regelbundet Tjänsten beräknas pågå fram till 29 augusti. Det kommer finnas stor chans till att få förlängt även efter sommaren. Intervjuer sker löpande tills dess att tjänsten är tillsatt. Plats: Älvsjö, Stockholm Start: Omgående Lön: Enligt kollektivavtal Arbetstid: Sön - tors: 22:00-06:30 Låter detta som något för dig? Ansök idag! Observera att vi tar inte emot ansökningar vi mail.
Välj ett jobb för att visa detaljer