Optiker Specsavers Sickla, Stockholm

Optiker som vill utvecklas på en av Sveriges bästa arbetsplatser Fokus på kliniskt arbete Fokus på ögonhälsa Fortbildning och möjlighet till vidareutbildning Vill du vara med och bana väg för en bättre ögonhälsa? Då har vi det perfekta jobbet till dig. Utföra synundersökningar med hög precision Som optiker i vår butik i Sickla, kommer du att arbeta för lokala entreprenörer med starkt varumärke och stort stöd från supportkontoret. Här får du arbeta i ett härligt gäng, som alltid sätter kunden i fokus. Vi har en glad och positiv inställning och bemötande mot både varandra och våra kunder. Det är mycket att göra hos oss och högt tempo. Din uppgift blir att utföra omfattande syn- och kontaktlinsundersökningar och vägleda och informera kunderna om vilka glas och bågar som lämpar sig bäst tillsammans med våra välutbildade assistenter. Vem du är En legitimerad optiker Kunnig, optiker som gärna tar sig tid och delar med sig av klinisk expertis och erfarenheter för dina medarbetare Du vill arbeta med och hjälpa våra kunder till bättre ögonhälsa Strävar efter att kunna erbjuda bästa möjliga kundupplevelse Trivs med ett högt tempo och är entusiastisk över möjligheten att arbeta inom ett innovativt företag vars mål är att förändra och utveckla landets optikbransch Och vad du får Tillgång till klinisk support i samarbete med ögonläkare Använda toppmodern utrustning så som OCT, perimeter, funduskamera, PC-foropter, autorefraktor och tonometer Arbeta med den senaste tekniken för att bidra till förbättrad ögonhälsa för alla våra kunder Arbeta med professionella kollegor som hjälper varandra att bli bättre. Fri tillgång till ny utbildning varje månad, en e-utbildningsplattform för optiker och inbjudan till vår årliga kliniska konferens. Ett förmånligt lönepaket inklusive lön som matchar dina kvalifikationer, gratis prenumeration på hälsoappen, Headspace, och möjlighet för att utbilda dig till mentor för mindre erfarna kollegor Möjligheten att gå med i vårt Partner-in-Development program, där du lär dig om ledarskap och affärsutveckling för att kunna bli partner och driva din egen butik. År efter år får vi utnämningen Great Place to Work ® och 2024 listades vi som en av Sveriges bästa arbetsplatser. Frågor du våra medarbetare beror det på vår unika familjekultur, oändliga utvecklingsmöjligheter och vår strävan efter bättre ögonhälsa till alla.

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Machine Learning Engineer
Sigma Connectivity WSI AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Machine Learning Engineer Are you an innovative and results-driven Machine Learning Engineer with a passion for cutting-edge AI applications? Do you thrive in optimizing algorithms, refining models, and collaborating with cross-functional teams to deliver impactful solutions? If so, we have an exciting opportunity for you! The Engineering business area at Sigma Connectivity WSI in Stockholm continues to grow. Here, we mainly work on exciting assignments at the client's site (on-site consulting). Your skills will develop through interactions and work at client companies. About the Role: As a Machine Learning Engineer, you will play a critical role in developing and optimizing machine learning models for real-world applications in different consultant assignments. You will work with our clients as an onsite consultant, where some tasks could be within Advanced Driver-Assistance Systems, enhancement of neural network performance, and implementation of strategies to mitigate class imbalances in datasets. Your experience of CI/CD, version control, and model deployment will be key in ensuring efficient workflow automation. Qualifications: Master's degree in Machine Learning or a related field. Strong proficiency in Python and deep learning frameworks. Experience with CI/CD tools, Git version control, and collaborative software development. Hands-on experience in active learning techniques, dataset analysis, and optimization methods. Strong analytical skills and problem-solving abilities, with a focus on model performance improvement. Ability to work effectively in a dynamic, cross-functional team environment. Preferred Experience: Prior work in Advanced Driver-Assistance Systems. Knowledge of Knowledge Distillation techniques and experience in semantic segmentation tasks. Experience digitizing handwritten records using AI-based text recognition methods. Why Join Us? We are looking for someone with the drive to learn new things and the curiosity to take on assignments at various client companies. You can easily clarify your skills and make yourself understood when diving deep into the tech world with technically knowledgeable people, but also when discussing technology with "technical dummies." If you are also proactive and have a passion for sharing your experience, as well as being able to work in a team, you are probably even more suited for us! We offer A complete insurance package with occupational pension 30 days of vacation Wellness benefits The possibility of car leasing An inclusive corporate culture where we support each other and gladly share experiences and knowledge Both junior and senior technically skilled colleagues who love to develop cool products Fun at work Team activities with WSI colleagues and trips with the entire Sigma Connectivity (our mothership) Our core values: "Committed, Inventive, Passionate, Always Together" Are you ready to take on this challenge and make a difference? Apply now!

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Senior iOS Engineer
Appostrophe AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Join us in creating world-class creativity apps used by millions of people. Appostrophe is a mobile app development company creating easy-to-use design tools that unlock people's creativity. Our top-listed app, SCRL, is used by millions of people worldwide. We’re a focused and ambitious team built on collaboration and transparency. We're looking for a Senior iOS Engineer who shares our passion for mobile products and wants to help shape the future of SCRL. Role overview We're looking for a talented Senior iOS Engineer to help build, maintain, and optimise our SCRL app as an integral part of a dynamic product development team. What you will do Create high-quality and robust features, owning the development process from planning to final delivery. Work closely with product managers, designers, and other engineers to plan and ensure high-quality results. Work with the engineering team to ensure best practices and code standards are followed. Leverage usage data and experimentation results to evaluate the performance and impact of released features, troubleshoot potential issues, and ideate new hypotheses for further iterations. Stay up-to-date with the latest developments in the iOS ecosystem (developer tools, new iOS APIs). Take an active role in roadmap planning, code reviews, problem solving, and testing sessions. You should have Extensive experience in iOS development and Swift. Experience working on consumer apps with large user bases. A proven track record of delivering excellent and reliable code. A talent for technical problem solving and designing effective and maintainable abstractions. An ability to communicate concepts and solutions clearly and effectively to internal stakeholders. An ability to work at a high pace without compromising quality. A can-do attitude. Be a self-motivated problem solver with an eye for details and an internal drive for excellence. We offer Freedom to be creative and test new ideas. Opportunity to make a direct impact on our products. Great colleagues and office in central Stockholm. Competitive salary and opportunities for professional development We will be continuously evaluating applicants.

19 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Terminalarbetare/Extra/ Bromma
Aleja AB
Lager- och terminalpersonal

Räddningspatrullen hos aleja söker nu nya rekryter. Vår patrulls funktion är att hoppa in när vi behöver akut hjälp ute hos kund – det vid t ex sjukdomar hos vår egen eller kundens personal, oförutsedda arbetstoppar eller andra akuta uppdrag. Viktigt är dock att du kan avsätta minst två hela vardagar i veckan, alltså ej helger eller håltimmar – allt för att vi ska ha möjlighet att erbjuda dig arbetstillfällen. Vi ser gärna att du som studerar och söker denna tjänst är inskriven på längre studier och att du minst har ett år kvar av dina studier. Om oss aleja ab är ett bemanningsföretag verksamt främst i Stockholm. Vi erbjuder dygnet runt-jour till våra kunder, vilket innebär att vi har uppdrag under alla timmar på dygnet. Vi bemannar inom en mängd olika branscher – bland annat inom transport och lager, bygg och rivning, sanering och renhållning samt andra tunga arbeten utan krav på större förkunskaper eller utbildning. Vad vi kan erbjuda dig Att arbeta hos oss innebär att du erbjuds möjligheter att dels kunna arbeta fast hos en och samma kund över en längre period, alternativt att på en kort tid få en bredare arbetslivserfarenhet genom många olika korta, intensiva uppdrag. Vad vi söker hos dig Vi söker dig som är morgonpigg, flexibel och inte rädd för att prova nya saker eller möta nya människor. Hos oss finns det även möjlighet att prova på olika typer av arbeten, bl a inom lager, sanering, montering, grovarbete och rivning. För att du skall kunna bli anställd som extra personal hos oss måste du vara studerande, och kunna visa upp ett giltigt studieintyg, alt försörja dig på annan huvudsaklig sysselsättning, tex ett annat deltidsarbete. Dina arbetsuppgifter Just nu söker vi för kundsräkning 12st terminalarbetare. Gillar du att arbeta under högt tempo, under extrema förhållanden? Tycker du om att pressa dig själv, utforska dina gränser och växa både psykiskt och fysiskt? Nu ökar trycket inom den spännande, expansiva branschen där gods förflyttas från ett ställe till ett annat.

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Operativ flödesoptimerare med systemvana till MarkisCity Jordbro
Markis City Service AB
Ordersamordnare m.fl.

Vill du vara navet i ett lager där logistik, teknik och hållbarhet möts? MarkisCity söker en strukturerad och lösningsorienterad operativ flödesoptimerare som vill vara med och utveckla vår verksamhet! Om oss MarkisCity är ett rikstäckande bolag som servar flera av Sveriges största varumärken inom dryck och snus. Vi erbjuder helhetslösningar inom transport, rekonditionering, renovering, lagerhållning, profilering och event – allt med fokus på återbruk och effektivitet. Vi har även ett växande erbjudande inom TopBox och tryck. 🧩 Om rollen Just nu befinner vi oss i en uppbyggnadsfas där vi nyligen vänt en förlust till vinst, men har en lång resa kvar mot en robust, välmående och processdriven organisation. Vi söker dig som tycker att ordning, tydlighet och struktur är grunden för en fungerande verksamhet. Du får en central roll i att bygga upp och ansvara för alla de delar som får det dagliga arbetet att flyta – från inköp av reservdelar och förbrukningsmaterial till smart lagerstruktur, artikelregister och rutiner för materialflöden. Du kommer att arbeta med både operativa inköp och långsiktig strukturuppbyggnad. Vårt mål är att rätt material alltid ska finnas på rätt plats – utan stress, misstag eller onödiga kostnader. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Bygga upp och underhålla vårt reservdelslager Administrera inköp och lagerhållning av material Koordinera profilering och tryckbeställningar Säkerställa att mottagning, inrapportering och lagerssaldon fungerar - fysiskt och digitalt Skapa artikelregister med artikelnummer, benämningar, prismodeller och tydliga flöden Leda och driva förbättringsprojekt kopplade till inköp och materialflöde – med särskilt fokus under första året Identifiera flaskhalsar, föreslå lösningar och säkra implementering i vardagen Du ansvarar även för leveransprocessen av våra sålda TopBox-enheter. Det innebär att du: Tar emot leveransen i Jordbro – mottagsbesiktning Samordnar eventuell ombyggnation eller profilering enligt kundens önskemål Du håller ihop hela kedjan – från beställning till leverans – och säkerställer att allt sker i tid, enligt specifikation och med hög kvalitet. ✅ Vi söker dig som: Har erfarenhet av lageradministration och/eller operativt flödesansvar Har god datorvana och erfarenhet av WMS- eller affärssystem (gärna Monitor ERP) Är strukturerad, självgående och gillar att skapa ordning – även där det saknas! Har ett praktiskt handlag och trivs i en fysisk arbetsmiljö Har förmåga att ta initiativ, driva egna projekt och samtidigt jobba nära andra. Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift Meriterande om du har truckkort 🌟 Vi erbjuder: Hos oss blir du en central nyckelspelare i en fas där det händer mycket. Du får stort mandat, nära till beslut och möjligheten att bygga något som verkligen gör skillnad. Vi jobbar mot tre tydliga mål: Lönsamhet Tydliga, fungerande processer En stabil organisation där människor trivs Vi vet att vi inte är färdiga – men vi är på väg. Och vi söker dig som gillar just det: att vara mitt i transformationen och bidra till något som växer på riktigt. 📩 Ansökan Skicka in din ansökan inklusive CV och personligt brev till [email protected]. Märk din ansökan med ”Lager- och leveransadministratör”. Urval sker löpande och sista ansökningsdag är 17 augusti. Observera att urval sker under semestertider, vilket kan påverka svarstiden.

19 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Lärare med lärarlegitimation i slöjd

Friskolan Stockholms Montessoriskola, Färgargårdstorget ingår i Montessori Sverige och Atvexagruppen. Vi finns på Södermalm i Stockholm. Skolan är en F - 3 och skolan bedriver Montessoripedagogik där även fritidshemmets verksamhet genomsyras av denna pedagogik. Vi söker nu en legitimerad lärare i slöjd till åk 3. Du är en stabil, flexibel och tålmodig person som har lätt för att samarbeta med både lärare och andra pedagoger. Tjänsten i slöjd är på deltid och omfattar i ca 5 %. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna annons.

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Senior Account Manager
Airission AB
Företagssäljare

About Airission Airission AB is a Swedish deep-tech company pioneering a new era in air purification through our proprietary Perpetual Filtration Technology (PFT). Our mission is to eliminate the global dependency on disposable air filters by delivering a maintenance-free, energy-efficient, and sustainable air cleaning solution for demanding environments. We aim to become the new global standard in air filtration — starting with our first vertical in commercial kitchen ventilation. Our ambition is not just to be a product supplier but to redefine how the world cleans its air — cutting waste, reducing CO₂ emissions, and protecting public health. Role Overview We are now seeking a Senior Account Manager to join our commercial team and lead sales efforts in the commercial kitchen and ventilation sectors. This role requires a consultative sales professional with strong technical aptitude, capable of managing complex B2B sales cycles, coordinating cross-functional teams, and building long-term customer relationships. You will also play a key role in delivering Airission’s mission to the market and shaping our position as the preferred partner for modern air filtration. Key Responsibilities Lead and manage the full sales cycle from prospecting and technical consultation to contract negotiation and project handover. Build long-term, trusted relationships with key accounts including restaurant chains, kitchen contractors, property developers, and ventilation service firms. Serve as a technical and commercial advisor, helping clients understand the advantages of Airission’s PFT technology vs traditional filters. Coordinate cross-functional project delivery, ensuring smooth transitions between sales, engineering, and installation teams. Map market opportunities and develop targeted sales approaches, campaigns, and engagement strategies for your assigned vertical. Attend and represent Airission at industry trade shows, partner events, and client meetings, both domestically and internationally. Maintain CRM accuracy, provide sales forecasts, and report performance metrics to CCO and broader management team. Support the development of marketing material, case studies, and customer reference projects. Qualifications Minimum 5+ years of B2B sales experience, ideally in HVAC, ventilation systems, or professional kitchen equipment. Demonstrated success in solution-based technical sales, with experience managing projects from prospect to commissioning. Excellent presentation, negotiation, and communication skills (Swedish and English required). Ability to translate technical value into clear commercial benefits for decision makers. Comfortable working in both startup and enterprise environments—structured yet hands-on. Valid driver’s license (required). Experience working with CRM tools (e.g., HubSpot, Salesforce). Highly Meriting Experience Sales experience within indoor air quality (IAQ), energy systems, or sustainable building technologies. Familiarity with indoor air quality regulations, energy audits, or ESG-driven sales processes. Network within the Nordic restaurant, real estate, or ventilation industries. Knowledge of TCO modeling, energy efficiency financing, or government procurement processes. Why Join Airission? You’ll be part of a mission-driven clean-tech company at the forefront of a massive industrial shift. Your work will contribute directly to improving air quality in demanding environments, reducing environmental impact, and driving global innovation in filtration technology. You’ll work closely with founders, engineers, and early customers—and play a defining role in building a category-defining company. We offer a competitive compensation package, including performance-based commission, stock options, and a company car (förmånsbil). Department: Commercial Remote status: Hybrid About Airission Airission is a Swedish deep tech company developing advanced air filtration systems for buildings and industrial environments. Through our maintenance-free, self-cleaning filtration technology, we enable cleaner indoor air with significantly lower energy consumption, total cost of ownership and environmental impact. We serve a wide range of commercial and industrial sectors where clean air, energy efficiency, and sustainable operations are critical. Founded in 2020 Co-workers: 13 and fast growing Stockholm HQ: Humlegården, Engelbrektsgatan 9

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Jag är en charmig 8-åring med tryck i stämbanden som behöver dig nu!
Nära AB
Personliga assistenter

Vår kund, en 8-årig flicka boendes i Norrtälje med sin mamma och syster, söker nu dig som är lugn, empatisk, barnkär, självgående och gillar att vara aktiv. Kunden har epilepsi och du behöver därför ha erfarenhet av det. Vi ser också gärna att du har utbildning/erfarenhet inom vård eller barn. Kunden är under 18 år och du behöver därför ha ett utdrag ur belastningsregistret. Då kunden är känslig för dofter behöver du vara rökfri och inte bära starka dofter. Vi ser helst kvinnliga sökande. Tjänsten är deltid med chans till heltid och passen är fördelade på helger, kvällar. För att söka denna tjänst behöver du skapa ett konto via följande länk, https://nara.primass.se/primass/Register.aspx Du fyller sedan i din rekryteringsprofil samt laddar upp ditt cv och personliga brev. Du kan sedan söka tjänsten under fliken ”lediga tjänster”. Vi ser fram emot din ansökan! Hos NÄRA har vi arbetat med personlig assistans sedan 1995. Vi vill att våra kunder ska uppleva kvalité i den personliga assistansen. Kvalité är inte lika för alla - vi uppskattar olika saker, har olika drömmar och framförallt sätt att vilja leva våra liv på. Personlig assistans hos NÄRA utförs därför med respekt för individens självbestämmande. Arbetet som personlig assistent är mångsidigt och kan vara både spännande och utvecklande. Hos NÄRA omfattas personliga assistenter alltid av kollektivavtal.

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Product Manager
Rasulson Consulting AB
Övriga civilingenjörsyrken

We’re seeking an experienced Product Manager to lead a cross-functional team within a digital product environment. The team, composed of over 15 professionals including engineers, data analysts, and designers, is focused on user engagement and discovery. Key Responsibilities: Facilitate daily stand-ups and support team collaboration Gather and interpret business and user insights to drive continuous improvements Manage sprint planning and maintain a well-groomed backlog Align product roadmap with overarching objectives and key results (OKRs) Requirements: Solid understanding of the software development process and ability to work closely with technical teams Proven background as a Senior Product Manager Confident leading larger teams in dynamic, agile environments About Rasulson Consulting Rasulson Consulting is a specialized staffing and recruitment firm focused on the IT sector. We collaborate with leading tech companies and innovative startups to provide exciting career opportunities for individuals passionate about digital development. With our deep technical expertise and extensive network, we efficiently match the right talents with the right assignments. At Rasulson Consulting, you’ll receive personalized guidance, regular feedback, and the chance to take the next step in your IT career.

19 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Family Manager sökes till familj i Sollentuna start i höst
Vivbon AB
Övrig hemservicepersonal m.fl.

En familj med två barn (och ett tredje på väg i mars) söker en trygg, organiserad och varm Family Manager för att underlätta vardagen i höst. Tjänsten är på deltid till att börja med (halvtid ca 4h/dag på eftermiddagar) men kan utökas längre fram. De bor i en lägenhet på 143 kvm i Sollentuna och har även en liten hund och en katt. Till en början består rollen mest av hushållssysslor (städ, matlagning, tvätt), men efter att bebisen föds i mars kommer även enklare barnpassning ingå. De äldre barnen går i förskola. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av hushållsarbete, städning och tvätt Är van vid små barn och har jobbat som nanny Gillar att hålla ordning och är självgående Tycker om att laga mat Ej allergisk mot djur Talar flytande svenska eller engelska Lön: 170 kr per timme plus OB Ansök redan idag via länken nedan, urval sker löpande! Vi gör en bakgrundskontroll innan anställning. --------------------------------------- A family with two children (and a third on the way in March) is looking for a reliable, organized, and warm Family Manager to help with everyday life this fall. The position is part-time to start (about 4 hours/day in the afternoons) but may be extended later on. They live in a 143 sqm apartment in Sollentuna and also have a small dog and a cat. Initially, the role will mainly involve household tasks (cleaning, cooking, laundry), but after the baby is born in March, some light childcare will also be included. The older children attend preschool. We are looking for someone who: Has previous experience with household work, cleaning, and laundry Is used to working with young children and has worked as a nanny Enjoys keeping things organized and is self-motivated Likes cooking Is not allergic to animals Speaks fluent Swedish or English Salary: 170 SEK per hour plus additional pay for inconvenient hours (OB) Apply today via the link below — selection is ongoing! A background check will be conducted before employment.

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025