Forenede Care söker engagerade undersköterskor under sommaren till Halle...
Forenede Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi på Forenede Care söker dig som är undersköterska eller vårdbiträde och vill jobba under hela eller delar av sommaren på vårt hemtrevliga äldreboende Hallen i Solna! Som sommarvikarie hos oss har du goda chanser att få nya vikariat eller tillsvidareanställning. Som undersköterska eller vårdbiträde hos oss på Forenede Care arbetar du med att ge god omsorg, service och vård till våra boende. Om verksamheten Hallen är ett äldreboende som har inriktning mat och dryck. Med vår passionerade matinspiratör i spetsen är måltider och matglädje i fokus. Hallen ligger i Råsunda och erbjuder 69 lägenheter fördelade på fem enheter, varav tre enheter är för personer med demenssjukdom och två enheter har en somatisk inriktning. Det finns även två dagverksamheter samt ett café på Hallen. Hallen har ett bra läge för pendling, med gångavstånd till tunnelbanestation Näckrosen samt till bussar som går till pendelstationerna Solna och Sundbyberg. Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu 2-4 sommarvikarier som kan arbeta hos oss under sommaren.  I tjänsten ingår det att utföra vård och omsorg utifrån kundens önskemål, och i enlighet med gällande biståndsbeslut med stort fokus på kvalitet. Det görs exempelvis genom att utföra personlig hygien, hjälpa till vid förberedelser och servering av måltid, svara på larm och socialt umgänge. Socialt umgänge kan bland annat handla om samtal, spel, cykeltur, musikaktiviteter eller liknande. Du kommer också utföra delegerande arbetsuppgifter från legitimerad personal i form av läkemedelsgivning och träning. För att vara aktuell för tjänsten behöver du: Visa upp ett intyg från Socialstyrelsen som undersköterska. Ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Vi ser det även som meriterande ifall du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg och demensvård. Känner du igen dig i ovan? Sök redan idag, vi rekryterar löpande! Innan vi erbjuder anställning ska du uppvisa oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även uppvisning av giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som undersköterska får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss tillsammans för att tillsammans växa och nå företagets mål. Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med cirka 6500 medarbetare. Vi är företaget för dig som vill göra skillnad och samtidigt må bra, utvecklas och ha kul på jobbet. Vi har funnits i Sverige sedan 1998 och vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs. Ett fint kvitto på detta är att vi utsetts till ett Karriärföretag både 2024 och 2025 och listas som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Vår värdegrund med värdeorden ansvar, engagemang och omtanke är en naturlig del av vårt arbete. Vi arbetar för att alla människor ska få leva livet, hela livet och driver förutom äldreboenden verksamheter inom ASiH, palliativ vård, personlig assistans, LSS och hemsjukvård. Vill du vara med och forma framtidens vård och omsorg och ingå i ett sammanhang som gör skillnad för människor, samhälle och vår framtid? Då kan Forenede Care vara rätt arbetsgivare för dig! Sista ansökningsdag 27 juni 2025. Du är efterlängtad - välkommen till oss!

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025
IT Service Owner till Ambea
Ambea Sverige AB
Systemförvaltare m.fl.

Nu söker vi en IT Service Owner till Applications vid Ambeakoncernens huvudkontor i Solna. Ambea är Nordens kunskapsledande omsorgsföretag. Vi verkar genom varumärkena Nytida, Vardaga, Stendi, Altiden, Validia och Klara, och bedriver utbildningsverksamhet inom Lära. Genomgående i våra verksamheter erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Vi har cirka 38 000 medarbetare på mer än 1000 enheter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Hos oss kan du utvecklas samtidigt som du gör skillnad för andra.  Läs gärna mer här. Ditt uppdrag  Som IT Service Owner vid Applications blir du en viktig teammedlem i vår Nordiska grupp som består av seniora och mediora medarbetare. Vi arbetar Nordiskt med Applikationsförvaltning och utveckling enligt ITIL där vi utför operativa, taktiska och ibland strategiska aktiviteter – din erfarenhet gör att du förstår vad som skiljer ditt ansvar för att lösa dagliga ärenden och hur vi underlättar hantering genom lathundar eller kunskapsartiklar som påverkar applikationens status. Din arbetsvecka karaktäriseras av varierande arbetsuppgifter inom teamets domäner/områden med hantering av dagliga ärenden i vårt ärendehanteringssystem. Du jobbar smart genom att proaktivt analysera och påverka insatser för underhåll och utveckling av våra IT-system på koncernnivå i nära relation med kollegor vid Verksamhetsutveckling, Affärsområden eller koncerngemensamma stödfunktioner som Inköp, Marknad och Kvalitet. Din erfarenhet och kunskap Vi söker en verksamhetsnära applikationsförvaltare med relevant högskoleexamen i datavetenskap eller IT och minst sju års arbetserfarenhet, har du erfarenhet av CRM eller Kvalitetssystem är dessa kunskaper av stort intresse. Vi ser det som en fördel att förstå skillnader i förvaltningsbehov vid klassiska on-premise-system eller molnlösningar, du engagerar dig gärna i frågor om IT-säkerhet och kan påvisa relevanta utbildningar eller certifieringar inom projekt- och/eller IT förvaltningsmetodik ses som meriterande. Vi söker ytterligare en kollega som uppskattar vår kultur och inspireras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Stämmer ovan in på dig hoppas vi även du har ett glatt humör, spännande fritidsintressen och som person deltar i dialoger med lösningsfokus, analytisk förmåga och utmärkta kommunikationsfärdigheter. Vi erbjuder • Ledarskapsutbildade chefer – samtliga chefer går vårt ledarprogram.  • Karriär- och utvecklingsmöjligheter – vårt mål är att 7 av 10 personer ska kunna internrekryteras till chefs- eller specialistroller.  • Utbildning via vår egna utbildningsorganisation Lära – t ex att leda utan att vara chef, utbildning för dig som ska utbilda andra, rehabilitering, arbetsrätt, utvecklingssamtal och arbetsmiljö. Vi har självklart även kollektivavtal, förmånsportal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.  Om oss Vi har helt nya lokaler vid vårt kontor i Origo, Röntgenvägen 3, med närhet till kommunikationer i Sundbybergs centrum. Du kan läsa mer om de nya lokalerna här. Kontoret har utbildningslokaler och mötesplatser. Flera medarbetare uppskattar lunchpromenaderna i närområdet vid Bällstakanalen och närheten till affärer och service i Sundbyberg. Vi ses kontinuerligt i trevliga sammanhang såsom afterwork, fester, alzheimerloppet och andra tillfällen. Vi har omsorgstagare som praktiserar på vårt huvudkontor med allt ifrån administration till facility management för att få möjlighet till utveckling. Alla chefer genomgår ett gediget ledarskapsprogram där syftet är att skapa ett gemensamt språk och syn på ledarskap. Vi vill ha ledare som är ansvarstagande, skapar tydlighet och delaktighet, coachar, ger och tar emot feedback, är prestigelösa och affärsmässiga. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 31 augusti 2025 För mer information kontakta: dina kontaktuppgifter Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister ska uppvisas vid en eventuell anställning Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du blir kallad till intervju kommer det ingå tester för att främja en transparent och kompetensbaserad process. Du behöver även kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025
Bli en del av Tryggsam – Sälj trygghet, skapa säkerhet
Tryggsam i Sverige AB
Telefonförsäljare m.fl.

Säljare till Tryggsam – Ingen erfarenhet krävs, bara rätt inställning! Vill du arbeta med något meningsfullt – där du hjälper människor att skydda sin identitet och ekonomi? Hos oss på Tryggsam blir du en del av ett engagerat säljteam som arbetar med marknadens främsta tjänster inom kreditbevakning och ID-skydd. Om rollenSom säljare på Tryggsam kontaktar du privatpersoner via telefon och informerar om våra tjänster. Ditt jobb är att förstå kundens behov, skapa förtroende och erbjuda en trygghetslösning som verkligen gör skillnad. Du arbetar tätt tillsammans med ett team på cirka 20 personer, där gemenskap, stöd och glädje är en självklar del av vardagen. Vem söker vi? Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av försäljning. Det viktigaste för oss är att du är: Nyfiken och villig att lära dig Engagerad och gillar att jobba mot mål Social och kommunikativ – du gillar att prata med människor En lagspelare som även kan ta eget ansvar Vi erbjuder dig: En grundlig introduktion och utbildning Garantilön + provision utan tak Möjligheter till utveckling och karriärvägar inom företaget Tävlingar, AW:s och en riktigt härlig teamkänsla Låter det som något för dig? Sök idag – vi rekryterar löpande!

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025
Undersköterska under kvällen till hemtjänsten - Österåker
Aleo Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på kvällstid. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och att ge bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska Du har även ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. Vi ser också att en av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har också förmågan att hantera de mer pressade situationerna. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på kvällstid kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Vi erbjuder kvällsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Kvällsschema: kl. 16:00 - ca 22:00. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du kommer utgå från vårt kontor i Österåker, där det finns möjligheter till utveckling. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande.  Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat. Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.

16 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Undersköterska under dagtid till hemtjänsten - Österåker
Aleo Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på dagtid. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Vi ser att du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du är utbildad Undersköterska Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Vi ser även att du har ett genuint intresse för att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har en förmåga att också hantera de mer pressade situationerna som kan uppstå. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på dagtid kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Vi erbjuder dagsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Dagsschema: kl. 07:00 - 15:30. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du utgår från vårt kontor i Österåker. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande.  Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.

16 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Timvikarie inom hemtjänst - Österåker
Aleo Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Har erfarenhet ifrån arbete i hemtjänst? Eller du kanske har erfarenhet av att jobba inom hemsjukvård, akutvård eller mottagnings arbete och är redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Vi ser också att du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi är ett glatt gäng som utgår från vårt kontor i Österåker. Vi fokuserar på kunden och att ge bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. Vi jobbar på uppdrag i från Österåkers kommun och inom detta uppdrag så ingår det att utföra sedvanliga undersköterska uppgifter inom hemtjänst. Utöver detta så har vi ansvar för att hantera trygghetslarm mellan 07:00 - 22:00. Därför vore det mycket fördelaktigt om du har erfarenhet utav att jobba inom akuta verksamheter eller hemsjukvård. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift mycket bra Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta ensamt och självständigt Du har B-körkort och kan ta ansvar i din körning Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande gentemot kunder såväl som kollegor. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du bör ha vana av att dokumentera i social journal. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Och mycket annat Vi erbjuder olika varianter på scheman, just nu söker vi dig som vill ha en timanställning.  Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo- klicka här.

16 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Outlook - och Exchange specialist till Must
Försvarsmakten
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vill du ha ett meningsfullt arbete och bidra till ett säkrare Sverige i en osäker värld? Det förändrade omvärldsläget medför att vårt försvar behöver förstärkas och den ökade underrättelseverksamheten mot Sverige och Försvarsmakten är omfattande. Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (Must) bedriver försvarsunderrättelseverksamhet och militär underrättelse- och säkerhetstjänst till stöd för svensk utrikes-, försvars- och säkerhetspolitik samt i övrigt för kartläggning av yttre hot mot Sverige. Om enheten Must Informationshanteringskontor (IHK) ansvarar för informationshantering på Must-gemensam nivå samt planering, utveckling och vidmakthållande av IT-system. Kontoret arbetar för att stärka Musts flexibilitet och förmåga att svara upp mot verksamhetskrav på informationshantering och informationssystem. Vi söker nu en Outlook -och Exchange specialist till Must Informationshanteringskontor. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som Outlook- och Exchange specialist kommer du arbeta med utveckling, förvaltning och implementering av Microsoftprodukter med höga krav på säkerhet. I arbetsuppgifterna ingår bland annat planering och uppföljning samt utveckling av rutiner, arbetssätt och design från grunden. Avstämningar sker löpande med angränsande sektioner. Vanligt förekommande arbetsuppgifter kan vara att ansvara för konfiguration, uppgradering och patchning. Arbetet är omväxlande och för att lyckas i din roll arbetar du tillsammans med erfarna kollegor. I arbetsuppgifterna ingår också att delta och ge stöd till kontorets övriga verksamhet. Beredskapstjänstgöring och resor kan förekomma. Kvalifikationer Vi ställer som krav att du uppfyller följande kriterier: • Aktuell arbetslivserfarenhet av Microsoft Exchange/Outlook samt produkter som används i e-post-kedjan • Arbetat med Microsoft Windowsinfrastruktur • Erfarenhet av implementering av E-postlösningar • Aktuell erfarenhet av IT-infrastruktur • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska Meriterande Det är meriterande om du uppfyller några av dessa kriterier: • Erfarenhet från IT-infrastruktur från Försvarsmakten eller annan myndighet inom totalförsvaret • Relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Erfarenhet av projektledning • Erfarenhet av PKI, AD och Powershell lösningar Personliga egenskaper Våra medarbetare har olika bakgrund men med ett gemensamt intresse och kunskap inom IT. Du uppskattar att både självständigt och i samarbete med andra, anta utmaningar och förmedla lösningar. Detta innebär god förmåga att både sätta dig in i olika verksamheter och tekniska lösningar. Det är också viktigt att du är flexibel för att kunna hantera förändrade förutsättningar. Som person är du trygg i dig själv, har stor integritet och är naturligt säkerhetsmedveten. Du är en nyfiken och kreativ person som kan uppnå ett stort förtroende hos våra uppdragsgivare och tar ett stort ansvar för dina åtaganden. För att lyckas i rollen är du en strukturerad, uppsökande och självgående person. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Urval kommer att ske löpande. Tjänsten kräver arbete på plats och det finns därmed inte möjlighet till hemarbete. Ovan ställda kvalifikationer ska på begäran kunna verifieras genom intyg, referenser samt urvalstester. Tjänsten är placerad i Stockholm och är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. För upplysningar om befattningen eller rekryteringsprocessen kontakta: [email protected], vänligen ange ”Outlook och Exchange specialist” i ämnesraden. Fackliga företrädare Fackliga representanter nås via [email protected]. Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-08-28. Din ansökan ska innehålla CV och ett personligt brev. I det personliga brevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för en befattning hos oss. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (Must) är en del av Försvarsmaktens högkvarter i Stockholm. Vi ger regeringen och Försvarsmakten kvalificerade beslutsunderlag om omvärldsutvecklingen och hot mot Sveriges och Försvarsmaktens säkerhet. Vår vision är ”Ett säkrare Sverige i en osäker värld”. Must är en kunskapsorganisation och erbjuder både spännande och för Sverige angelägna arbetsuppgifter. Här arbetar både officerare och civila experter inom olika områden, t ex statsvetenskap, IT, ekonomi, teknik, matematik och HR. En stor del av Must verksamhet omfattas av sekretess och vi ber dig därför att inte berätta att du sökt jobb hos Must för andra personer än dina närmaste. Läs gärna mer om Must och vår verksamhet här Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

16 juni 2025
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Biträdande kontorschef till den tekniska avdelningen
Försvarets Radioanstalt
Övriga chefer inom samhällsservice

På FRA arbetar vi med något som ingen annan gör i Sverige, och det kan du bli en del av. Oavsett yrkesroll är vi med och gör samhällsnytta genom att bidra till ett meningsfullt syfte — tillsammans arbetar vi med unika uppgifter för Sveriges säkerhet och integritet. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka. Vill du göra samhällsnytta och bidra till Sveriges oberoende i världen? Vi söker nu en biträdande kontorschef till ett av kontoren på den tekniska avdelningen. På FRA är varje arbetsuppgift en del av något större. Är du den vi söker kan vi erbjuda ett varierande arbete i en kunskapsintensiv miljö där du får vara med och göra skillnad varje dag. Ditt uppdrag Som biträdande kontorschef hör du till MKT-kontoret på avdelningen för teknik. Avdelningen har till uppgift att förse FRA med de tekniska system som behövs för verksamheten. Avdelningen utvecklar, förvaltar och driftsätter nya tekniska system samt sköter drift och underhåll av befintliga system. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i den här rollen innefattar att biträda kontorschef i det löpande arbetet, både genom samarbete men också med att ta hand om egna ansvarsområden. Den biträdande kontorschefen ingår i kontorets ledningsgrupp, och rollen innebär att man går in som kontorschef vid den ordinarie kontorschefens frånvaro Du förväntas aktivt delta i verksamhetsutveckling genom att samarbeta inom och över kontors- och avdelningsgränser i olika sammanhang.   Du är trygg i ditt ledarskap, du är en förebild och tar ansvar, du röjer hinder, skapar och upprätthåller rutiner och förutsättningar för leveranserna. Kontoret har en expansionsplan som gör att mycket fokus kommer att behöva läggas på organisationsfrågor, övergripande rekryteringsfrågor samt koordinering av enheternas introduktion av nya medarbetare mm. Målet är att bygga en resilient verksamhet som utvecklar och utvecklas i takt med verksamhetens krav och behov. I rollen kommer du i samråd med kontorschefen i viss mån kunna anpassa dina arbetsuppgifter utefter erfarenhet, kompetens och intresse. Resor i tjänsten förekommer. Du kan Vi söker dig som har: Akademisk utbildning inom relevant teknikområde, t.ex. systemutveckling, radio, elektronik etc. alternativt motsvarande kunskap erhållen under arbetslivet Erfarenhet som personalansvarig chef Erfarenhet av teknikutveckling eller av att leda teknikutveckling Erfarenhet och/eller kunskap av förändringsledning, främst med avseende på agilt arbetssätt och organisationsförändringar Erfarenhet och/eller kunskap av samarbetsverktyg Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du har: Erfarenhet som personalansvarig chef över andra chefer Erfarenhet och/eller kunskap av förändringsledning vid införande av SAFe eller annat agilt ramverk Erfarenhet av teknikutveckling med både mjukvara och hårdvara inblandat   Du är Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi söker dig som har ett strategiskt tänkande. Du ser på sakers långsiktiga betydelse och kan anpassa dina beslut och handlingar därefter. Du trivs med att driva och implementera förändring där du har lätt att ta till dig nya arbetssätt och metoder. Du uppskattar samarbete av olika slag där vi ser att du har en förmåga att lyssna, kommunicera och konstruktivt lösa eventuella meningsskiljaktigheter. Utöver detta har du en analytisk förmåga där du trivs med att arbeta med komplexa frågeställningar. Du kan bryta ner problem i sina beståndsdelar för att analytiskt och strategiskt komma fram till den bästa lösningen. Om FRA FRA har omvärlden som sin arena där varje arbetsuppgift är en del av något större. På ett eller annat sätt får du som medarbetare vara med och bidra till att skydda Sveriges integritet och oberoende i världen. Du är med och gör skillnad på riktigt, varje dag. Vår uppgift som underrättelsetjänst är att skydda Sverige mot de allvarligaste hot som kan riktas mot ett samhälle – militära angrepp, terrorism och cyberattacker. Vi skyddar det viktigaste vi har – vår trygghet, vår demokrati och vårt sätt att leva. Vi är experter på cyberområdet och signalspaning samt en larmklocka för militära hot. FRA leder sedan 2024 Nationellt cybersäkerhetscenter, NCSC vars uppdrag är att utveckla och stärka Sveriges förmåga att förebygga, upptäcka och hantera cyberhot. Som nyanställd på FRA får du en omfattande introduktionsutbildning och kontinuerlig kompetensutveckling, vilket ger dig möjlighet att utveckla dina färdigheter och bli ännu bättre på det du brinner för. Vår organisation är mångfacetterad och består av olika kompetenser och personligheter, där varje individ har unika egenskaper och förutsättningar. Vi strävar efter att skapa en miljö där alla känner sig välkomna och trygga. Utöver en stimulerande arbetsmiljö erbjuder vi också ett attraktivt förmånspaket, som du kan läsa mer om på. För mer information om Nationellt cybersäkerhetscenter besök www.ncsc.se För din trygghet. För vår demokrati. Varje dag. Året om. Mer information Arbetsplatsen är belägen i närheten av Drottningholm, ca 10 min från Brommaplan. Svenskt medborgarskap är ett krav då anställning vid FRA innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi tillämpar sex månaders provanställning. För mer information är du välkommen att kontakta rekryterande chef på [email protected]. Fackliga företrädare nås på 010-557 46 00. Vi tar emot ansökningar via www.fra.se senast 2025-07-13 Referensnummer 2025FRA990-2 . Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

16 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Dutch-Speaking Sales Representative
The Place AB
Kundtjänstpersonal

Are you sales-oriented and fluent in Dutch? Do you see opportunities where others see problems and love helping customers find the right solution? We’re taking a step ahead and hope to match you with an upcoming assignment – join our network today! About the Role as Sales Representative  There are many exciting roles within sales – but the core is always the same: you drive results, build strong customer relationships, and help grow the business. In this role, you’ll represent the company and work proactively to identify and convert leads, support existing clients, and contribute to sales targets. Examples of tasks as a Sales Representative: Contact and follow up with potential customers via phone, email, or social channels Identify customer needs and recommend suitable products or services Manage incoming leads and turn them into sales opportunities Build long-term relationships with both new and existing clients Handle parts of the sales process from initial contact to closing deals Your Background: Fluent in Dutch and Swedish and/or English Previous experience in sales or customer-facing roles Basic computer skills, including Microsoft Office Who We Think You Are  To thrive in this role, we think you are someone who enjoys connecting with people, working towards goals, and solving problems with a positive attitude. You’re driven, communicative, and motivated by both personal and team success. The Application Process The first step is to submit your application – it’s quick and easy. Upload your CV and you’ll then be searchable by me and my colleagues. If you move forward in the process, the next step may be a short phone interview to clarify a few points or a digital or in-person meeting at our office. We also use testing tools like personality and logical reasoning tests in some of our processes. Can We Guarantee You a Job? Our ambition is to help as many people as possible find their dream job, but unfortunately, we cannot make any guarantees. This is a general and proactive advertisement, and we receive new assignments continuously. So don’t wait to submit your application – exciting opportunities can arise at any time! The Place - Where happy work happens Does this sound interesting and you still want to apply? Good - if you manage to get the spot, you will also become part of The Place! As an employee at The Place, you are offered a network, mentoring and secure conditions. In The Place, you have a Worklife Partner who is interested in following and developing your working life over time.

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025
Vi söker betongarbetare 15 st
Hagabetong bygg AB
Betongarbetare

Hagabetong Bygg AB söker 15 st betongarbetare. Sedvanlig betongarbetare arbetsuppgifter inom bygg såsom armera, gjuta mm.. Du ska vara ansvarstagande och noggranna. Kollektivavtalsenliga lön och arbetsvillkor. Heltid.

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025