Konstintresserad personlig assistent sökes! Om mig: Jag är en kvinna på dryga 60 år som bor tillsammans med min dotter, hennes man och mitt barnbarn i Bergshamra i Solna. Jag har för ett tag sedan beviljats personlig assistans vilket innebär att jag kommer att få möjlighet att vara mormor, umgås med min familj, utöva mina intressen, sköta om mitt hem, mig själv och såklart mycket annat. Jag trivs ute i naturen där jag finner ro att meditera. Vore roligt om vi kan dela intressen så som konst, andlighet och filosofi. Om dig: Är du omtänksam, tålmodig och besitter en finkänslighet när det gäller att förstå att du assisterar mig i mitt liv? Du är kvinna mellan 40-60 år med god fysik, har humor, är noggrann lugn och trygg i dig själv. Du använder inte parfym eller andra produkter som doftar när du jobbar hos mig. Du talar bra svenska då jag emellanåt kommer att behöva dig för att kommunicera i både skrift och tal. Att du är noggrann och har sinne för detaljer är också två egenskaper som jag uppskattar. Laga mat, städa, tvätta och handla och allt som hör livet till ingår självklart i ditt uppdrag. Så också mina nära personliga behov. Självklart måste du tycka om barn, som mormor vill jag kunna vara behjälplig i mitt barnbarns liv. Tycker du att det låter intressant? Då hoppas jag att vi ses! Tjänsten: Du kommer att arbeta extra vid behov, exempelvis vid sjukdom, semester eller annan frånvaro i ordinarie personalgrupp. Arbetstider varierar mellan dag och kväll Vardagar och helger. Bemanning: Det ingår ett utökat (och arvoderat) bemanningsuppdrag i den här tjänsten som innebär att man vissa veckor måste vara anträffbar på annan tid än arbetstid, för att i situationer då ingripande krävs ringa in en vikarie eller själv hoppa in och assistera. Detta är Assistans i Balans sätt att säkerställa att våra uppdragsgivare alltid har en välbekant assistent vid sin sida. Uppdraget delas av alla assistenter som arbetar efter ett regelbundet schema. Om Assistans i Balans: Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal). Läs mer på www.assistansibalans.se
Välkommen till familjeföretaget Allegio Omsorg! Vi erbjuder omsorg och service till våra kunder genom biståndsbeslut eller som en RUT-tjänst. Utifrån kundens behov ser vi till att tillsammans utforma en trygg tjänst, som är anpassad utifrån behov och önskemål. Vi arbetar aktivt med kontaktmannaskap och för att tillgodose behov och rutiner hos våra kunder, på bästa möjliga sätt, prioriterar vi små arbetsgrupper med god kontinuitet. Vi har ett eget kvalitetsledningssystem och arbetar systematiskt med kvalitetssäkring i verksamheten – vi kan alltid bli bättre. Idag har företaget över 900 anställda undersköterskor, vårdbiträden och städare. Vi har specialkompetens inom demens och palliativ vård. Namnet Allegio kommer från latinets Legio som betyder ”utvalt manskap” – det är utifrån den devisen vi arbetar: vi vet att vi erbjuder den bästa tjänsten när vi också har den bästa och mest engagerade personalen! Är du den vi söker? Vi söker dig som brinner för att arbeta med den enskilda individen, att du respekterar våra kunder och ger den absolut bästa servicen är väldigt viktigt. Tidigare erfarenhet av arbete i hemtjänsten är meriterande men inte ett krav. Körkort är ett krav. Viktigt är att du hanterar svenska språket i både tal och skrift. Intervjuer sker löpande.
Är du utbildad socionom och vill jobba med vuxna? Har du tidigare erfarenhet av arbete med patienter med ätstörningar, eller är du intresserad av att jobba med ätstörningsvård? Då ska du söka tjänsten som kurator med särskilt uppdrag kring samverkan på vår Öppenvård Vuxna 2! Stockholms centrum för ätstörningar (SCÄ) är en av de största specialistklinikerna i världen för patienter med ätstörningar och tar emot patienter i alla åldrar. Vi har en välutvecklad verksamhet med öppenvård, dagvård och heldygnsvård för både vuxna, barn och ungdomar. Idag är vi drygt 270 anställda, vi har expanderat mycket under 2024 och kommer fortsätta göra det även under 2025. Sedan mars 2025 är alla våra tre heldygnsvårdsavdelningar samlade på Danderyds sjukhus medan öppenvården finns kvar på Södermalm i Stockholm. Läs gärna mer om vår verksamhet här. Öppenvård vuxna 2 är en mottagning som behandlar patienter från 18 år och uppåt med en komplex ätstörningsproblematik som de lidit av under en längre tid. Vår mottagning har ett individuellt behandlingsupplägg och vi arbetar som ett multidisciplinärt team kring varje patient. SCÄ har identifierat samverkan och samordningen kring våra patienter som ett utvecklingsområde och kommer rekrytera flera kuratorer med detta fokus som en del av sin tjänst. Dessa personer kommer bilda ett nätverk på SCÄ för att säkerställa kvalité och utveckling. Vi söker därför dig som har ett särskilt intresse för samverkan och att stötta patienter i alla delar av deras vardag. Denna tjänst är på Öppenvård vuxna 2 och du kommer även vara med och driva vår dagvård. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete, en spännande arbetsplats med mycket trevliga kollegor och en god arbetsgemenskap. Det kommer finnas goda möjligheter till kompetensutveckling och vidareutbildning utefter verksamhetens behov. Du kommer få möjligheten att på ett flexibelt sätt jobba med lång behandling. Arbetsbeskrivning Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att tillsammans med kollegor driva vår dagvårdsbehandling samt i individuella samtal ge kurativa och rehabkoordinerande insatser till våra patienter. Du kommer också ha ett samordningsansvar. På dagvården kommer du hjälpa till att hålla i assisterade måltider, ge stödsamtal, bistå vid eller hålla i gruppbehandling samt samarbeta med övriga behandlare som ingår i teamet runt patienten. Du kommer att delta i behandlingskonferenser, handledning och metodutveckling tillsammans med övrig personal. I tjänsten ingår även ett särskilt uppdrag att hålla i och organisera samordningsmöten med andra vårdgivare, exempelvis socialtjänsten annan psykiatri, habiliteringen, patientens arbetsgivare eller Försäkringskassan. Kvalifikationer: Du är utbildad socionom. Erfarenhet av samverkansarbete eller har jobbat som rehabkoordinator är meriterande, samt även erfarenhet av arbete med patienter med ätstörning. Personliga egenskaper: Du är engagerad, ansvarsfull och strukturerad Du har en god samarbetsförmåga, tar eget ansvar och är prestigelös. Du har helhetsperspektiv, är lyhörd och trygg med att möta människor i svåra livssituationer. Det är viktigt att du trivs att arbeta i team. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsform Tillsvidareanställning 40 timmar/ vecka. Måndag-fredag. Våra förmåner: SLSO skapar goda förutsättningar för att du som medarbetare ska utvecklas och bli riktigt bra inom din profession. Som medarbetare har du förmåner såsom fri sjukvård upp till högkostnadsskyddet, extra ersättning vid föräldraledighet, avtalspension samt försäkringar. Vi tillämpar även flextid, friskvårdstimme, samt 5000kr i friskvårdsbidrag/kalenderår. Följ din dröm jobba hos oss på Stockholms läns sjukvårdsområde Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan redan idag! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Om verksamheten Härmed erbjuds du en unik möjlighet att arbeta på en förskola som ligger i Norra Djurgårdsstan, med närhet till både natur och kultur. Vi på Djurgårdsvyn arbetar med hållbarhet ur flera olika perspektiv. Både ur ett samhällsperspektiv och omvärlden i stort där klimat, livsstil, omtanke och påverkan av natur och miljö, psykisk hälsa, fysisk hälsa skapar en helhet. Vi vill helt enkelt vara med och skapa en hållbar generation. Du erbjuds fria måltider, arbetskläder och friskvårdsbidrag. Om tjänsten Vi söker dig, utbildad och engagerad barnskötare som dagligen har energin att skapa lekfulla och lärande upptäcktsresor tillsammans med barn och kollegor. Du ska vara en medforskande pedagog med barnfokus, som kan utmana barnen i vardagen genom lek och fantasi. Du är en barnskötare som ska ta tillvara alla barns kompetenser och kan använda olika tillvägagångssätt för att nå de mål styrdokumenten anger i ett omsorgsfullt lärande. Din bakgrund Vi söker dig, utbildad barnskötare som har förmågan att samarbeta, kommunicera samt är flexibel och lyhörd. Det är meriterande om du har erfarenhet. Framförallt ska du vara en förebild i ditt pedagogiska förhållningssätt. Hos oss finns det möjligheter. Om du har viljan, vill vi ge dig förutsättningar att utvecklas. Vi erbjuder dig Härmed erbjuds du en unik möjlighet att arbeta på förskolan Djurgårdsvyn som ligger i Norra djurgårdsvyn , med närhet till både natur och kultur. Vi på Djurgårdsvyn arbetar med hållbarhet ur flera olika perspektiv. Både ur ett samhällsperspektiv och omvärlden i stort där klimat, livsstil, omtanke och påverkan av natur och miljö, psykisk hälsa, fysisk hälsa, skapar en helhet. Vi vill helt enkelt vara med och skapa den hållbara generationen. Du erbjuds fria måltider, arbetskläder och friskvårdsbidrag. Övrig information Denna tjänst är en tillsvidaretjänst med inledande provanställning på 6 månader. Tillträdesdag sker i överenskommelse med medarbetaren men senast den 20250811 Vi kommer att påbörja urvalsprocessen relativt omgående så skicka gärna in din ansökan redan idag. Tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag som är den 20250731Beställ gärna redan idag utdrag ur belastningsregistret då det vanligtvis tar två veckor att få det hemskickat. Är du den vi söker? Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till och just denna tjänst. Vi är tacksamma att få din ansökan så snart som möjligt och återkommer med besked till dig så snart vi har kommit vidare i rekryteringsprocessen. Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Pysslingen Förskolor är den del av AcadeMedia-koncernen som är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra barn, elever och deltagare att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på www.pysslingen.se eller www.academedia.se.
Om jobbet Är du student eller har annan sysselsättning på minst 50% omfattning? Vi söker nu flera engagerade och ansvarstagande terminalarbetare som trivs med varierande arbetstider och fysiskt arbete. Du kommer att arbeta på deltid och ha möjlighet att vara flexibel med kort varsel. Du får också chansen att själv planera och ange din tillgänglighet vecka för vecka. Arbetsbeskrivning Som terminalarbetare hos vår kund jobbar du dagligen med sortering av paket och gods, både med truck (ledstaplare - A2 eller Motviktstruck - B1) som hjälpmedel och vid sorteringsbanor. Du jobbar mot uppsatta hanterings- och kvalitetsmål. Rollen ställer stora krav på kvalitet och säkerhet. Det är av stor vikt att ha mycket god fysik då tunga lyft förekommer. I denna roll arbetar man efter gemensamma uppsatta mål tillsammans med ett sammansvetsat team. För att trivas i denna roll ser vi att du är engagerad, ansvarsfull och initiativrik. som ett team och bjuder på god energi och ”vi-känsla” på arbetsplatsen. Arbetstider: Varierande arbetstider, måndag-fredag passen fördelas mellan 4-8 timmar per dag. Kompetenskrav Du ska kunna arbeta minst 2-3 dagar i veckan Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Truckkort (ledstaplare - A2 eller Motviktstruck - B1) Erfarenhet av terminalarbete Körkort och tillgång till eget fordon är ett krav Vi arbetar löpande med intervjuer och urval därför kan tjänsten komma att bli tillsatt innan slutdatum om vi matchat rätt kandidater. Ansök därför så snart som möjligt! Observera att vi inte tar emot ansökningar eller CV via mail. Om Yourstaff Yourstaff är ett kompetensföretag med en kärnverksamhet inom produktion, teknik, logistik och industri, kundtjänst, reception, HR och ekonomi. Vi är specialister med 40 års samlad erfarenhet inom bemanning och rekrytering. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden genom att vara en trygg rekryteringspartner som får företag och medarbetare att växa genom rätt matchning. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden genom att ta tillvara på talanger och all kompetens på marknaden. På Yourstaff tror vi på mångfald, inkludering och välmående. Yourstaff är din trygga rekryteringspartner som satsar på rätt matchning och ser medarbetare som hjärtat i verksamheten.
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en glad kvinna med mycket humor som är bosatt i Vallentuna, Brottby, tillsammans med sin tonårsdotter. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat förflyttningar både inomhus och utomhus, läsning av diverse texter, matsituationer, personlig hygien samt andra dagliga sysslor. Det finns en bil att tillgå i kvinnans hem i syfte att kunna uträtta ärenden, därav ser vi det som viktigt att du innehar ett B-körkort för att kunna hitta på diverse aktiviteter. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 12.00-19.08, mån-sön. Om kunden Denna kvinna är 49 år och gillar att vara ute i naturen, shoppa, lyssna på intressanta föreläsningar på nätet och är djurvän. Kvinnan är positiv, vänlig och gillar djupa samtal. Hon har en synskada samt högfungerande autism nivå 1, och därför är det viktigt att du är strukturerad samt att du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort, Inte är allergisk mot pälsdjur, Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom vård och omsorg eller personlig assistans, Har genomgått en vårdrelaterad utbildning, Har erfarenhet av arbete med synskadade, Har erfarenhet av NPF-diagnoser, Har tillgång till egen bil. Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
På Utbildningsförvaltningen i Järfälla kommun arbetar omkring 3 100 medarbetare i någon av våra 39 förskolor, 22 skolor, gymnasium, vuxenutbildning och central förvaltning. Vår verksamhet präglas av våra ledord: professionalitet, kollegialitet och utvecklingskraft. Med mod och kompetens driver vi verksamheten framåt, och vi värdesätter ömsesidig respekt och förståelse mellan kollegor. Tillsammans strävar vi efter att göra varandra bättre, för vi vet att när vi gemensamt utvecklas och ständigt förbättras, så tar vi Järfälla framåt. ARBETSUPPGIFTER Järfälla språkcentrum söker nu en ny intendent som kommer att ingå i enhetens ledningsgrupp tillsammans med enhetschef och biträdande enhetschef. Eftersom vi är en enhet med många nationaliteter söker vi dig som har ett interkulturellt förhållningssätt. Det är även viktigt med mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och i skrift, men det betyder inte att svenska måste vara ditt modersmål. Vi sätter stor vikt vid personliga egenskaper som ledarskapsförmåga, flexibilitet, personlig mognad, självständighet och samarbetsförmåga. I arbetet ingår att ta eget ansvar och genomföra fattade beslut. Arbetsuppgifterna är i huvudsak • operativt ansvarig för enhetens ekonomiarbete, budget- och ekonomiuppföljning, lönearbete, anställningsavtal, elevadministration och övrig administration • ansvara för frågor rörande arbetsmiljö och fastighet • IKT-ansvar • personalplanering, viss schemaläggning och rekrytering • arbetsledaransvar för lärare med deltidstjänster • systematiskt arbetsmiljö- och kvalitetsarbete • kontakt med medborgare (främst vårdnadshavare) och samarbete med interna och externa aktörer. KVALIFIKATIONER Utöver att ha erfarenhet och behärska ovanstående områden behöver du också kunna hantera en rad datasystem såsom: • Edlevo (elevhantering, utveckling av mo/nyanlända-delen i samarbete med systemansvarig) • Lön och tid, Visma (lönehantering) • Anställningsguiden, Visma (anställningsavtal) • Hypergene (ekonomiskt budget- och prognossystem) • Raindance (ekonomi, fakturor) • V-klass (Skolportal för anställda och vårdnadshavare) Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter krävs. Välkommen med din ansökan! På grund av semester så kommer återkoppling på ansökan ske i början av augusti. ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Ett utdrag ur belastningsregistret krävs för arbete inom förskolor och skolor. Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. Bakgrundskontroller genomförs endast i den utsträckning det är relevant för den aktuella tjänsten. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundskontroller, se https://www.jarfalla.se/bakgrundskontroller
Är du en erfaren säljare som vill ta nästa kliv i karriären – och samtidigt göra verklig skillnad? Då är det här din chans. På Nexer Tech Talent söker vi dig som brinner för B2B-försäljning och vill vara med och driva framtidens kompetensförsörjning inom tech. Vi är ett företag där innovation, engagemang och passion för människor och tech står i centrum. Din roll hos oss Som Business Manager blir du en nyckelspelare i vår expansion. Du kommer arbeta nära marknaden och ha stort inflytande över både strategi och genomförande. I din vardag kommer du: Aktivt bearbeta nya och befintliga kunder och sälja våra lösningar – från skräddarsydda talangprogram till spetskompetens inom tech. Identifiera och driva nya affärsmöjligheter, och hjälpa kunder i deras tech-resa genom att säkra rätt kompetens. Bygga långsiktiga kundrelationer och bidra till hög kundnöjdhet. Möjlighet att ta över befintliga kundrelationer direkt från start. Varför Nexer Tech Talent? Vi är specialister på att hitta, utveckla och matcha framtidens tech-talanger med företag som vill ligga i framkant. Med över 80 genomförda talangprogram, 2000+ konsulter och en topplacering på YPAI (#17 över mest attraktiva arbetsgivare), har vi byggt ett starkt varumärke och levererar med hög kvalitet – 97 % av våra konsulter blir tillsvidareanställda hos kund. Vi är stolta över att bidra till en mer inkluderande techbransch, där 47 % av våra konsulter är kvinnor. Dessutom är vi en del av Nexer Group med starka ramavtal, många kunder, och partnerskap med bland andra AI Sweden, Microsoft och Nvidia. Hos oss blir du en del av ett kundorienterat team som gillar och får energi att göra affärer och ha kul tillsammans. Vi tror på en kultur med högt i tak, nyfikenhet, handlingskraft och lösningsfokus, där resultat inspirerar, framgångar firas och där varje medarbetare känner sig uppskattad och viktig. Och så gillar vi skratt, pingis, quiz och AW ihop. Vem är du? Vi tror att du har: Minst 3 års erfarenhet av B2B-försäljning från IT- eller konsultbranschen. Dokumenterad förmåga att bygga nya kundrelationer och skapa resultat. Stark förståelse för affär och hur vi kan skapa kundvärde. Ett stort driv, nyfikenhet och ett entreprenöriellt mindset. Du trivs i ett högt tempo, gillar att arbeta mot tydliga mål och ser KPI:er som ett verktyg för utveckling. Du är också en lagspelare med hög social kompetens som bidrar till vår starka kultur. Du kommunicerar obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska. Vad vi erbjuder: Möjlighet att påverka, bygga och växa – både i din roll och tillsammans med bolaget. Ett bolag med ett starkt renommé, hög leveranskvalitet och djup kunskap inom tech och talangutveckling. Kollegor som älskar det de gör och får saker att hända. En arbetsplats där din insats gör skillnad – varje dag. Konkurrenskraftig lönemodell. Redo att ta nästa steg i din säljkarriär? Låter detta som något för dig? Vi arbetar löpande med rekryteringen, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Om du har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta rekryterare Olivia Holm på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Tillsammans är vi över 2500 medarbetare i 15 länder som i mer än 35 år hjälpt våra kunder att ligga steget före både strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Läs mer om Nexer Tech Talent här.
NOFO Hotel NOFO Hotel & Wine bar är ett familjeägt hotell som ligger i den mest pulserande delen av Södermalm. Vi brinner för design och service, det sistnämnda skulle vi inte klara av utan våra underbara medarbetare. Vår ambition är att skapa en avslappnad och professionell miljö, där gästen är väl omhändertagen. NOFO Hotel är en del av WordHotels Crafted – en sammanslutning av noggrant utvalda hotell där förstklassig service, stil och komfort står i fokus. Förutom NOFO ingår andra Stockholmshotell i WordHotels Crafted, så som The Winery, Kung Carl, Hotel Franz och Hotel Ruth. Vår vinbar inriktar sig på att servera unika och noggrant utvalda viner från småskaliga producenter, lokalt öl och innovativ mat gjord med kärlek för närproducerade och säsongens råvaror. I vinbaren, såväl som i alla andra delar av hotellet, försöker vi alltid göra det lilla extra för att våra gäster ska känna sig speciella. Personlig profilVi söker dig som brinner för möten med nya människor och som kan konsten att skapa unika serviceupplevelser. Du har en positiv attityd, är genuin och tillmötesgående mot gäster och kollegor samt trivs att arbeta i ett högt tempo. När problem dyker upp så ska de lösas, vilket kräver att du är lyhörd och ödmjuk för vad gästen vill ha. Du är driven, van vid att ta eget ansvar och att ständigt sträva efter utveckling av service, gästupplevelser och bemötande. Du hanterar stressiga situationer med ett leende. Vi söker dig med tidigare erfarenheter från service och gärna från hotell/restaurang. Om ditt hjärta slår lite extra för Södermalm så är även det ett stort plus. Vad är din roll?I arbetsuppgifterna ingår att välkomna och finnas till för våra gäster. Receptionen är hotellets hjärta och du är den första som gästen möter när de kommer in. Du följer avdelningens checklista och ansvarar för att alla uppgifter utförs under arbetspasset. In och utcheckning, bokning och naturligtvis allt det härliga som händer i en reception; vägbeskrivningar, ge tips om restauranger, sevärdheter med mera. Du är även den sista personen som gästen möter innan avresa så att säkerställa att gästen haft en bra vistelse är av stor vikt då vi vill att alla våra gäster lämnar NOFO med en vilja att komma tillbaka. Goda datakunskaper är ett krav och du får gärna ha tidigare erfarenheter av Mews. Att hantera svenska och engelska både i tal och skrift är ett krav. TJÄNSTEN Tjänsten: Extra vid behov Tillträde: så snart som möjligt - vi intervjuar löpande Tjänsten innebär varierande arbetstider under dag, kväll och helger Om du är intresserad av blir en del av vår resa mot att bli ett av Stockholm häftigaste hotell, ansök via vår hemsida - https://career.nofohotel.se/ Varmt välkommen med din ansökan! Hälsningar, Sebastian Andersson
Vill du arbeta med att möjliggöra militär verksamhet i Sverige och i utlandet? Har du en god förmåga att organisera, strukturera och arbeta effektivt? Är du prestigelös och sätter gruppens gemensamma resultat främst? Trivs du i en arbetsmiljö med högt tempo i kombination med krav på stor noggrannhet och precision i det arbete du utför? Då är tjänsten som tillståndshandläggare något för dig! Nu söker vi handläggare för vikariat på heltid från snarast till 2026-02-28. Välkommen med din ansökan. Om enheten Genomförandeavdelningens tillståndssektion, J3 Tillstånd, har som huvuduppgift att hantera frågor rörande diplomatiska tillstånd för Försvarsmaktens verksamhet i andra länder liksom att handlägga och fatta beslut om tillträde till svenskt territorium för utländsk personal och statsfarkoster från andra länder. Arbetet sker i nära samverkan med andra enheter inom Försvarsmakten, med sidoordnade myndigheter liksom med Regeringskansliet och svenska utlandsmyndigheter. Sektionen hanterar ca 12 000 ärenden årligen och består av ett tiotal medarbetare med stark laganda och med fokus på gemensamma resultat. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Ansöka om diplomatiska tillstånd till andra länder samt handlägga ansökningar om tillträde till svenskt territorium • Vara kontaktyta mot ambassader, myndigheter och Regeringskansliet i tillståndsärenden • Leda utbildningar både internt inom Försvarsmakten liksom externt mot andra myndigheter om tillståndshantering KRAV Kvalifikationer • Lägst aktuell kandidatexamen inom det samhällsvetenskapliga området eller folkrätt • Aktuell och relevant erfarenhet av ärendehandläggning vid statlig myndighet • Goda kunskaper i MS Office • Mycket god förmåga att utrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska Personliga egenskaper För att både passa och trivas i rollen ser vi att du är noggrann, strukturerad och säkerhetsmedveten. Du har en god analytisk förmåga och förmåga att se mönster i stora informationsmängder. Vidare har du en mycket god samarbetsförmåga, en mycket god initiativförmåga och är både flexibel och prestigelös. Du har också hög arbetskapacitet och är stresstålig samt har en god förmåga att arbeta självständigt kombinerat med stort personligt ansvarstagande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Masterexamen • Erfarenhet av tjänstgöring i Regeringskansliet och/eller vid utlandsmyndighet För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Stockholm. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Tester förekommer i rekryteringsprocessen. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Erik Lindmark Fackliga företrädare Stefan Ungerth (SACO) Monika Danielsson (SEKO) Kjell Tetzlaff (Försvarsförbundet OFR/S) Arne Nilsson (Officersförbundet, OFR/O) Samtliga nås på telefon 08-788 75 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-11. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. ----------------------------------------------------- Information om det rekryterande förbandet: I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer