Kommunikatör sommarjobb
Infranord AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vill du få praktisk erfarenhet av kommunikation i ett företag som bygger framtidens järnväg? Vi på Infranord söker en nyfiken och driven kommunikationsstudent som vill vara med och bidra till vårt kommunikationsteam i sommar. Hos oss får du möjlighet att omsätta dina kunskaper i praktiken och få inblick i hur kommunikation fungerar i en stor organisation med ett viktigt samhällsuppdrag. För att leverera på vår strategi, Infraway 2027,  utvecklar vi nu både hur vi arbetar och hur vi kommunicerar. Som ett led i detta pågår ett stort varumärkesarbete som du kommer att få vara del av. Samtidigt pågår flera spännande förändringsprojekt internt och kommunikation spelar en central roll i att driva dem framåt. Därför söker vi nu förstärkning under sommaren. Sommarjobbet pågår mellan 21 juli och 29 augusti med placering på vårt huvudkontor i Sundbyberg. Vi tillämpar hybridarbete så du har möjlighet att arbeta delvis på distans. ARBETSUPPGIFTER Som kommunikatör blir du en del av vårt kommunikationsteam där du får arbeta nära både kollegor och verksamhet. Du får en handledare som stöttar dig längs vägen och möjlighet att testa dina kunskaper i praktiken. Rollen innebär främst att stötta i projekt kopplade till varumärkesutveckling, skapa innehåll till intranät och sociala medier samt hantera administrativa ad hoc-uppgifter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Studerar en eftergymnasial utbildning inom kommunikation, media eller marknadsföring. • Har ett gott öga för språk och gillar att skriva. • Har god systemvana och är van att arbeta i Office 365. • Är intresserad av sociala medier och hur de kan användas strategiskt. Det är meriterande om du har erfarenhet av: • Att arbeta i SharePoint, Adobe-program eller liknande system.  Vi är ett sammansvetsat team och tror att du kommer passa bra in om du värdesätter att ha kul på jobbet, är initiativtagande och prestigelös. Vi ser att du bor i Stockholm då placering för tjänsten är på vårt huvudkontor i Sundbyberg med möjlighet till viss del distansarbete.  Som anställd på Infranord erbjuder vi:  • 29-30 dagars semester årligen • Friskvårdsbidrag • Ersättning för läkarvård • Ersättning för receptbelagd medicin • Tjänstepension ITP • Föräldrapenningtillägg • Rabatter på privata hotellvistelser, större optikerkedjor och hyrbil • Rabatt på frivillig gruppförsäkring hos Skandia ÖVRIGT Om oss: Infranord är Sveriges största järnvägsentreprenör och en växande aktör i Norge. Vi bygger och underhåller järnvägen med hög kompetens, lång erfarenhet och ett starkt fokus på säkerhet och kvalitet. Vi finns på över 70 orter och är cirka 1 600 medarbetare varav 75 procent arbetar i produktionen. Främst som tekniker inom bana, el, signal och tele. Vi har en omsättning på cirka 5 miljarder kronor och vi ägs av svenska staten. Vår kultur präglas av samarbete, engagemang och lösningsorientering, alltid med säkerhet och kvalitet i fokus. Ta chansen att göra något nytt i sommar och bygg värdefull erfarenhet för framtiden. Urvalsarbetet sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig!  Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsgivare och välkomnar därför alla med sin ansökan. Våra medarbetare förväntas vara goda förebilder och bidra till en hållbar arbetsmiljö där alla respekteras för den de är. Vid urvalet lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. I vår rekryteringsprocess genomför alla nyanställningar alkohol- och drogtester. En del tjänster hos oss innebär placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning kan därför komma att genomföras i enligt med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) före beslut om anställning. Mer information om oss finns på https://www.infranord.se/

16 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Länsstyrelsen söker Juriststudenter - för extrajobb på deltid
Länsstyrelsen i Stockholms län
Förvaltnings- och organisationsjurister

Länsstyrelsens avdelning för rättsliga frågor söker två juriststudenter för tidsbegränsade anställningar med nuvarande placering på enheten för juridiskt verksamhetsstöd och överprövning Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling i Stockholms län? Vi söker juriststudenter som avklarat minst två terminer av sin utbildning. Du kommer att tillhöra avdelningen för rättsliga frågor med nuvarande placering på enheten för juridiskt verksamhetsstöd och överprövning. Länsstyrelsen prövar överklagade kommunala beslut, huvudsakligen enligt plan- och bygglagen, miljöbalken, livsmedelslagen och lagen om skydd mot olyckor. Dessa ärenden handläggs på enheten för juridiskt verksamhetsstöd och överprövning. Dessutom ansvarar enheten för den statliga kontrollen av beviljade kommunala strandskyddsdispenser. Enhetens jurister ger också internt juridiskt stöd till myndighetens egen verksamhet. Främst inom områdena naturvård, jakt- och artskydd, miljöskydd, vatten, plan- och byggrätt samt djurskydd. Vad ingår i rollen? I den här rollen som handläggare hos oss kommer du att förstärka enhetens beredningsgrupp där uppgifterna varierar mellan ärendeadministration till kvalificerad juridisk handläggning. Exempel på arbetsuppgifter är granskning av nyinkomna ärenden, expediering av beslut, rättidsprövning och överlämnande av ärenden till domstol samt hantering av begäran om allmän handling. Utifrån verksamhetens behov och inflödet av ärenden kan du också komma att få skriva fram beslut som föredragande i enklare ärenden inom ett eller flera av de ärendeslag som enheten hanterar. Som medarbetare på Länsstyrelsen kan du behöva arbetsledas till andra arbetsuppgifter inom enheten, avdelningen eller myndigheten. Det är således en förutsättning att du som person är samhällsintresserad och vill jobba med den bredd som Länsstyrelsen har att erbjuda. Är du den vi söker? För den här rollen ska du ha - Pågående studier på juristlinjen (som när den är klar ger 270 högskolepoäng) och ha avklarat minst två terminer av din utbildning - mycket god förmåga att uttrycka dig enkelt och pedagogiskt i tal och i skrift - förmåga att värdera information för att göra korrekta, avvägda och rättssäkra bedömningar och prioriteringar - mycket god samarbetsförmåga, hög integritet och personlig mognad - vilja och förmåga att bidra till en god arbetsmiljö För den här rollen ska du vara - van att prioritera bland flera arbetsuppgifter självständigt och samtidigt ha förmåga att arbeta i grupp - lösningsinriktad och flexibel - lyhörd, prestigelös och hjälpsam Som medarbetare på Länsstyrelsen behöver du - ha förmåga att fatta beslut med hänsyn till flera perspektiv (helhetssyn) - förstå att en central roll för Länsstyrelsen är att göra avvägningar mellan olika intressen - ha förmåga att prioritera och ställa om för att arbeta med nya uppgifter eller i nya sammanhang. Det är meriterande om du har - aktuell erfarenhet av ärendehandläggning, administration, arbetsuppgifter inom servicesektorn eller andra för tjänsten relevanta arbetsuppgifter. Vi fäster avgörande vikt vid personliga egenskaper. Anställning Antal tjänster: 2 Anställningsform: Särskild visstidsanställning 9 månader, september 2025- maj 2026. Omfattning: Deltid, 20 %, med möjlighet att styra upplägget utifrån studiebehov. Mer om oss Vi arbetar i centralt belägna lokaler i Stockholm. Möjlighet till distansavtal finns utifrån verksamhetens behov. På avdelningen för rättsliga frågor arbetar idag ca 110 medarbetare. Avdelningen består av fem enheter där enheten för juridiskt verksamhetsstöd och överprövning är en av dessa. Enheten har i dagsläget ca 35 medarbetare. Så rekryterar vi Du kommer att få svara på ett antal urvalsfrågor. Du behöver inte bifoga något personligt brev till den här ansökan. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser. Om du har frågor Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef, Lovisa Ristner, 010-223 12 35 Fackliga kontaktpersoner är Mia Askerlund för SACO, 010-223 15 35 Björn Pettersson för ST, 010-223 15 73 Sista ansökningsdag: 2025-08-10 Referensnummer: 112-32158-2025 Välkommen med din ansökan!   Om Länsstyrelsen Länsstyrelsen Stockholm är en samlande kraft för en växande och hållbar huvudstadsregion. Genom att ta ansvar för helheten hittar vi vägar framåt i komplexa samhällsfrågor. Helhetsbilden är en viktig utgångspunkt för oss när vi samverkar med kommuner, myndigheter, näringsliv och andra viktiga samhällsaktörer. På regeringens uppdrag verkar vi också för att nationella mål får genomslag i vårt län. Hos oss finns experter inom många olika sakområden och vår samlade kompetens har en häpnadsväckande bredd. Här lär du dig något nytt varje dag. Läs mer om oss på www.lansstyrelsen.se/stockholm/jobba-hos-oss.

16 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Engagerad butikssäljare ca 50% Skobutiken Cinnamon efter sommaren
Twosouls AB
Butikssäljare, fackhandel

Vill du bli en del av det svenska skomärket Cinnamon? Nu söker vi en butikssäljare på 50% (med chans till mer) i vår butik i centrala Stockholm. Butiksvana eller är ett krav och kassa- och datorvana är ett måste. Tidigare arbete med skor, kläder eller fötter är meriterande. Tillträde i augusti efter överenskommelse. Vi söker dig vill göra det lilla extra för att få Cinnamonbutiken i Stockholm att få fler nya kunder genom event, samarbeten och en fräsch butik och attraktiva skyltningar. I arbetet ingår att hålla butiken ren och snygg, packa order som kommer i vår webbshop och hålla kontakt med dina kollegor i de andra butikerna och på huvudkontoret i Alingsås. Som butikssäljare på Cinnamon förser du våra kunder med en exceptionell kundupplevelse där du guidar våra kunder genom vårt stora utbud av skor i många färger, modeller och med storlekar från 33–47, samt tipsar om väskor och andra tillbehör. Du kommer att få introduktion där du lär dig allt om Cinnamon och hur vi arbetar. Vad kännetecknar Cinnamons butikssäljare? • Du brinner för kundmötet • Du är stresstålig, flexibel och kan ta egna initiativ • Du är en driven och resultatorienterad person som gillar försäljning • Har lätt för att lära nytt och utveckla dina färdigheter • Strävar efter att erbjuda bästa möjliga kundupplevelse. • Trivs med många olika typer av arbetsuppgifter och förstår att din del är en viktig "kugge i kugghjulet". • Är entusiastisk över möjligheten att arbeta inom ett innovativt företag som tillhandahåller snygga skor som är bra för fötterna. Vill du vara med på vår resa och göra en verklig skillnad när det kommer till att hitta rätt skor för våra kunder? Är du den vi söker eller känner du någon som skulle vilja vara en del av vårt team? Välkommen att maila in ditt CV och personliga brev till [email protected] skriv ansökan 50% Stockholm i ämnesraden. Vi tillämpar löpande urval, tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag: 2025-07-16

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Gruppchef inom ekonomi till uppdrag i Stockholm!
Jurek Recruitment & Consulting AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du redo för nya utmaningar och vill ta dig an ett uppdrag som gruppchef inom ekonomi med fokus på personalansvar, arbetsledning och säkerställande av kvalitet? Då har vi uppdraget för dig! Arbetsbeskrivning För kunds räkning söker vi en erfaren och operativ gruppchef till deras ekonomi administrativa funktion. I rollen leder och stöttar du ett litet team av medarbetare som jobbar med ekonomiadministration på företaget, och du själv arbetar även operativt med: • Leverantörsreskontra • Överföringskontrakt • Betalningar och attestflöden • Skattedeklarationer och moms • SCB-rapportering • Kundreskontra (i mindre omfattning) Innehållet i uppdraget är brett, där du arbetar nära dina medarbetare men även fungerar som en viktig länk mellan medarbetarna och redovisningschefen. Vem är du? Vi söker en person som har erfarenhet av operativt ledarskap inom ekonomi eller ekonomiadministration med en god förståelse för leverantörsreskontra och relaterade flöden. Du har tidigare haft personalansvar och är trygg i ledarrollen. Som person är du prestigelös och lösningsorienterad samt kommunikativt och lyhörd. Du erbjuds Ett konsultuppdrag på 6 månader hos vår kund i centrala Stockholm. Du kliver in som teamledare för en liten grupp inom leverantörsreskontra och ekonomiadministration - Där du fungerar som den viktiga länken mellan medarbetarna och redovisningschefen. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sophie Hersvall på [email protected]     Om oss  Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfekt match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom att bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek. Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek     Sökord: jurist, interim, bolagsjurist, medierätt, kommersiella avtal, GDPR, marknadsrätt

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Brandkonsult till Brandsäkra
Professionals Nord Stockholm AB
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

"Jag har arbetat i rollen i åtta år och trivs jättebra. Det är ett härligt gäng med bra chefer och kollegor. Jag kan till stor del styra över min arbetstid själv och sitter inte fast på ett kontor åtta timmar om dagen. Sen är själva arbetet jätteroligt!". Så beskriver en av brandkonsulterna rollen på Brandsäkra som vi nu rekryterar till. Låter det intressant? Skicka in en ansökan!   Om företaget Brandsäkras huvudkontor är beläget i Danderyd, Stockholm, och dit söker vi nu en brandkonsult. Brandsäkra arbetar med att förebygga brand och deras vision är att ingen ska omkomma i bostadsbrand. På Brandsäkra utbildar de inom brandskydd, utför besiktningar samt installerar och underhåller brandskydd. Företaget består av ca 25 personer. Detta är en direktrekrytering där du kommer bli anställd direkt av Brandsäkra.  Om tjänsten I rollen som brandkonsult kommer du i huvudsak att arbeta med brandskyddsbesiktningar hos Brandsäkras kunder: bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag. Du kommer att åka ut på plats för att se över deras brandskydd och sedan skriva rapport över nuläget. Du kommer även att göra egenkontroller på föreningarnas brandskydd kontinuerligt utefter en checklista. Rollen är fördelad ungefär 50/50 mellan operativt arbete hos kund och administration. Det administrativa arbetet kan ske både hemifrån och från kontoret i Danderyd.  Organisationen beskrivs av medarbetarna som platt där det är enkelt att få sin röst hörd och där de har en god sammanhållning. I rollen kommer du att ges mycket frihet under ansvar där du själv planerar ditt arbete till stor del. Du kommer även ta del av tjänstepension, friskvård och företagsaktiviteter.    Vi söker dig som •  Innehar en gymnasieexamen• Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift då kommunikationen sker på svenska• Har tidigare erfarenhet från en roll där du haft arbetsplatsansvar, varit brandskyddsansvarig eller liknande • Har erfarenhet av att tidigare behövt kommunicerat på ett noggrant vis då det ställs höga krav på detta vid rapportskrivandet • Innehar körkort B Det är meriterande om du erfarenhet från exempelvis räddningstjänsten sedan tidigare samt om du har gått någon relevant utbildning, exempelvis Skydd mot olyckor eller tidigare erfarenhet från boverkets byggregler. Det är även meriterande om du sedan tidigare har SMO-erfarenhet.    Vi värderar högt dina personliga egenskaper och vi tror att du är: • Noggrann • Serviceinriktad • Ansvarstagande • Har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift   Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning Ort: Stockholm, Danderyd Urval: Löpande Du söker tjänsten enkelt genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

16 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Plåtslagare till Werksta Bromma
Werksta Sweden AB
Skadereglerare och värderare

Vill du arbeta i en modern och auktoriserad skadeverkstad med framtidens bilar? Nu söker Werksta Bromma en engagerad plåtslagare som har erfarenhet av BMW till vårt team. Hos oss får du utvecklas i en inkluderande arbetsmiljö med fokus på kvalitet, innovation och hållbarhet. Vi värdesätter mångfald och samarbete – oavsett kön, bakgrund eller erfarenhetsnivå. Din profil – Plåtslagare med BMW-kompetens och kvalitetstänk i Bromma Du har fordonsteknisk eller plåtteknisk utbildning, alternativt dokumenterad arbetslivserfarenhet inom kaross- och plåtarbeten på bilar. Flerårig praktisk erfarenhet av reparationer och plåtarbeten på BMW, gärna med auktorisation/certifikat för märket. Du arbetar noggrant och kvalitetsmedvetet och håller dig uppdaterad kring nya tekniker och arbetsmetoder inom plåtslageri. B-körkort krävs. Du behärskar svenska i tal och skrift. Engelska är meriterande. Du är flexibel, lösningsfokuserad och trivs i ett inkluderande team. Vana av digital dokumentation och arbetsordersystem ses som en fördel. Arbetsuppgifter – Professionellt plåtslageri på BMW med fokus på kvalitet och säkerhet Utföra kvalificerade kaross- och plåtarbeten enligt BMW:s och Werkstas kvalitetskrav. Genomföra riktbänksarbeten, svetsning, byte av plåtdetaljer, samt enklare aluminium- och plastreparationer. Demontering och montering av komponenter med hänsyn till BMW:s tekniska specifikationer och säkerhetsföreskrifter. Medverka vid skadebesiktningar, samt dokumentera arbetsmoment digitalt i våra system. Samarbeta nära med lackerare, mekaniker och kundmottagare för smidig arbetsprocess och högsta kundnöjdhet. Bidra aktivt till ständiga förbättringar, hållbarhetsarbete och en säker arbetsmiljö. Delta i interna utbildningar och vidareutveckla din BMW- och plåtslagarkompetens. Utveckling och utbildning – Plåtslagare hos Werksta Bromma Hos Werksta Bromma erbjuds du regelbunden utbildning direkt från BMW och fortlöpande kompentensutveckling inom plåtteknik, material och nya fordonsteknologier. Vi satsar på att du får de bästa verktygen och förutsättningarna för att lyckas och utvecklas tillsammans med oss. Vi erbjuder kollektivavtal, friskvårdsbidrag, trygga anställningsvillkor och möjlighet till karriär inom Sveriges ledande skadeverkstadskedja. Läs mer om våra anställningsförmåner på karriärsidan. Om Werksta Bromma – Auktoriserad skadeverkstad för BMW och andra ledande bilmärken Werksta Bromma är en del av Werksta, Sveriges största oberoende kedja inom skadeverkstad. Vår verkstad är auktoriserad för bland annat BMW och agerar samarbetspartner till landets största försäkringsbolag. Kundnöjdhet, ständig utveckling och ett hållbart arbetssätt står i centrum hos oss. Vid frågor om rollen, kontakta platschef Vhristopher Bülow på 0720 719 913. Urval och intervjuer sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag! Werksta – Kvalitet, hållbarhet och utveckling inom skadeverkstad Werksta har 44 verkstäder i hela Sverige och cirka 800 medarbetare. Vi erbjuder en trygg, inkluderande arbetsmiljö och möjlighet till avancerad utbildning, oavsett kön eller bakgrund. Som plåtslagare på Werksta Bromma är du avgörande för vår och kundens framgång – tillsammans formar vi framtidens skadeverkstad. Välkommen med din ansökan till Werksta Bromma!

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025
H I Juristbyrå söker en Legal Assistant
H I JURISTBYRÅ AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

H I Juristbyrå arbetar med affärsrätt, familjerätt, franchise samt migrationsrätt. Vi söker nu en ny kollega som kan assistera våra jurister i deras dagliga arbete. Som Legal Assistent kommer ditt arbete bestå av: Ta emot samtal Administrera mail och byråns sociala medier Dokumenthantering Informationsstrukturering Boka klientmöten Assistera juristerna i det dagliga arbetet Vi på H I Juristbyrå kommer ge dig löpande coaching och support i syfte att förbereda dig inför mer djupgående juridiskt arbete. Intitial granskning av juridiska fall, innan ärendet handläggs av en jurist. Inhämta underlag och upprätta handlingar. Vi söker dig som kan hålla en hög servicenivå och prestera i en miljö med högt tempo. Det är en fördel om du tidigare arbetat i en assistentroll på en juridisk byrå. Ett krav är att du utöver svenska även behäskar engelska.

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Underhållsingenjör – Järnvägsfordon
PrimeComp AB
Övriga ingenjörer och tekniker

PrimeComp är ett teknikkonsultbolag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Genom vår kombinerade erfarenhet och unika utbud av teknikområden erbjuder vi tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar. Vi söker en kollega med erfarenhet av underhåll och besiktning av järnvägsfordon Är du en självgående teknisk specialist med god kunskap om järnvägsfordon? Nu söker vi en kollega som vill ta sig an konsultuppdrag hos våra kunder – med fokus på fordonsstatus, underhållsuppföljning och kvalitetsförbättring. Om uppdraget I det här uppdraget blir du en del av en linjeorganisation som ansvarar för det tekniska underhållet av både egna och inhyrda fordon, såsom lok och personvagnar. Ditt bidrag kommer vara viktigt för att säkerställa fordonens funktion, säkerhet och skick – både genom dataanalys och fysiska kontroller. Du kommer bland annat att: Följa upp och kontrollera fordonsstatus samt utfört underhåll Analysera information från underhållssystem Utföra fysiska fordonsbesiktningar Arbeta med nyckeltalsuppföljning för att förbättra kvaliteten i underhållet Skapa struktur och plan för återkommande kontroller Om rollen Rollen är viktig för att skapa en god överblick över fordonsflottans skick och initiera förbättringar. Du ansvarar för att planera, utföra och dokumentera besiktningar och följa upp nyckeltal relaterade till fordonsunderhåll. Vi söker dig som har: Erfarenhet av järnvägsfordon och tekniskt underhåll Vana att självständigt genomföra fordonsbesiktningar Mycket god datorvana – du behärskar system som SAP, FORD och Excel Förmåga att arbeta strukturerat och ta ansvar för planering och uppföljning Ett prestigelöst och lösningsorienterat arbetssätt Det är meriterande om du även har: Erfarenhet av kvalitetsarbete inom fordon eller underhåll Tidigare uppdrag inom järnvägsbranschen Förmåga att ta fram och analysera nyckeltal för drift och statusuppföljning Start och omfattning Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt – gärna innan semestern för att få en bra introduktion. Uppdragets omfattning och längd diskuteras utifrån dina och kundens förutsättningar. Vill du bli vår nästa kollega och vara med och bidra med din expertis i spännande uppdrag? Välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig.

16 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Sommarvikarier Eveo Botkyrka & Huddinge
Eveo AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Eveo AB är ett innovativt hemtjänstbolag som arbetar enligt devisen att alla är olika. Vi var en av de första privata utförarna som startade hemtjänst verksamhet i Botkyrka. Eveo finns i Södertälje, Huddinge, Stockholm och Sollentuna. Och vi växer. Därför söker vi fler medarbetare. Eveo grundades 2009 av släkt och vänner har som verksamhetsidé att erbjuda personcentrerad hemtjänst av hög kvalitet. Målet är leverera kvalitet genom en hög personalkontinuitet och personligt anpassad hemtjänst. Om du vill bli en del av ett fantastiskt gäng medarbetare och samtidigt bidra till att äldre och funktionshindrade i Botkyrka och Huddinge får bra omsorg, sök jobb hos oss. Vi söker dig som tycker om att arbeta med äldre, kan arbeta självständigt och som brinner för att göra ett bra arbete. Vi ser gärna att du har 1350 poäng omvårdnadsämnen på gymnasienivå, kan bra svenska (motsvarande svenska grund). Om du även kan andra språk och har körkort är det meriterande. Vi söker personal för dag- och tjänstgöring varannan helg. Vi söker även kvällspersonal. Man utgår från kontoret i Flemmingsberg och kör runt till kunder och hjälper dem med sådant som de inte kan göra själva. Arbetet innefattar alla omsorgsmoment och ansvar för socialjournal samt tidrapportering.

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Interim Gruppchef inom IT-infrastruktur – Konsultuppdrag

Vi söker nu en erfaren interim gruppchef till ett konsultuppdrag hos en av våra kunder i Stockholm. Uppdraget innebär ett operativt och strategiskt ansvar i en nyckelroll inom IT-organisationen, med fokus på att leda team, utveckla processer och säkra teknisk leverans i en föränderlig miljö. Din rollSom interim gruppchef kommer du att ingå i ledningsgruppen för en IT-sektion och rapportera till sektionschef. Du leder ett kompetent team som ansvarar för drift, förvaltning och utveckling inom ett flertal tekniska plattformar. Du förväntas arbeta med både kort- och långsiktiga planeringshorisonter, och driva förändring utifrån verksamhetens mål och strategier. Ditt ansvar Ansvara för personal, drift, budget och ekonomisk uppföljning inom gruppen Säkerställa hög kvalitet i leverans och framdrift i utvecklingsinitiativ Leda och coacha gruppens medarbetare med tydligt fokus på medarbetarskap och kompetensutveckling Delta aktivt i förändrings- och förbättringsarbete inom både sektion och IT-avdelning Arbeta nära interna beställare och användare för att omsätta strategi till verklighet Ansvara för processer och strukturer kopplade till leverans, kvalitet och säkerhet Kvalifikationer Dokumenterad erfarenhet som ledare med personal-, budget- och verksamhetsansvar Erfarenhet av att arbeta i ledningsgrupp och driva förändring i komplexa organisationer Stark kommunikativ förmåga och ett förtroendeingivande ledarskap Erfarenhet av att leda tekniska team inom infrastruktur, drift och säkerhet Van att arbeta med flera planeringsnivåer och hantera både operativa och strategiska frågor Meriterande erfarenheter Erfarenhet inom följande områden är särskilt värdefullt: Serverkapacitet och lagring Applikationsdrift Cloud operations Identitet och behörighetshantering Nätverk och nätinfrastruktur Operativ IT-säkerhet Tidigare uppdrag inom offentlig sektor Erfarenhet av att driva kompetens- och processutveckling i tekniska team Coachande ledarskap med tydligt fokus på resultat, struktur och samarbete Placering Placering är i Stockholm med kontor på Kungsholmen. Uppdraget möjliggör både distansarbete och arbete på plats, beroende på verksamhetens behov och överenskommelse med beställare. Tidplan och omfattning Start: 1 september 2025 Slut: 28 februari 2026 Omfattning: Heltid, 40 timmar/vecka Förlängningsoption: Möjlighet till förlängning med upp till 6 månader enligt befintliga kontraktsvillkor Är du en coachande ledare med tekniskt fokus och vana att driva förändring i komplexa miljöer? Då ser vi fram emot din ansökan! Transparens och ansvarsfull AI-användning På Edge of Talent strävar vi efter att arbeta effektivt och professionellt. Vi använder därför ibland AI-baserade verktyg som stöd i vår administration, exempelvis för att strukturera och sammanfatta information. Vi vill dock vara tydliga med att AI aldrig fattar beslut åt oss. Alla beslut om vilka kandidater som går vidare i våra processer fattas av en människa som noggrant utvärderar varje kandidat utifrån kompetenskriterier och hur dessa matchar kundens kravspecifikation för rollen. Vår ambition är att säkerställa en rättvis och transparent rekryteringsprocess där alla kandidater bedöms utifrån sina faktiska meriter och erfarenheter.

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025