Administrativ stjärna till klimatdrivet techbolag!
Tng Group AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vill du ha en central roll i ett företag som gör skillnad för klimatet? Vi söker dig som trivs i en administrativ roll. I den här tidsbegränsade deltidsrollen får du ett varierat administrativt uppdrag där du blir en viktig del i att hålla ihop den dagliga verksamheten på vår kunds huvudkontor. Trivs du med att skapa ordning, ta ansvar och växla mellan olika uppgifter? Då vill vi gärna höra från dig! Välkommen med din ansökan! Ditt anställningserbjudande Det här är ett konsultuppdrag på 50 % med önskad start i augusti/ september. Uppdragets längd är 12–18 månader och du kommer att arbeta på plats hos kunden i Kista. Du blir en del av en internationell arbetsmiljö där klimatfrågor står högt på agendan och där du får en gedigen introduktion till både system och arbetssätt. Dina arbetsuppgifter Du kommer att ha en varierande roll där administration står i fokus. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta: • Samordna e-post, kalendrar och möten för ledningen. • Ordna resor och praktiskt stöd för teamet. • Säkerställa smidig kontorsdrift och hantera kontakter med leverantörer. • Stötta med dokumentation, rapporter och presentationer. • Planera events och samordna interna aktiviteter. • Hantera avtal och underlag för upphandlingar. • Ge stöd till CFO och HR, inklusive platsannonsering och onboarding. • Ansvara för posthantering och diverse dagliga administrativa uppgifter. Värt att veta Vi ser gärna att du kan tillträda rollen i augusti/september. Uppdraget är ett konsultuppdrag på 50 % och utgår från vårt kontor i Kista. Du kommer att vara anställd som konsult via TNG och erbjuds en trygg anställning med kollektivavtal genom Unionen. Det innebär rättvis lön, försäkringar, tjänstepension, semester och friskvårdsbidrag. Vi erbjuder ett stimulerande uppdrag där du får möjlighet att utvecklas, bli en del av vårt engagerade konsultteam och få det stöd du behöver för att lyckas i rollen. Våra förväntningar Vi söker dig som har en kandidatexamen inom företagsekonomi eller liknande och minst fem års erfarenhet från en liknande administrativ roll. Du är en noggrann person som gillar att ta ansvar och får energi av att skapa struktur och service i vardagen. Du behöver ha hög integritet, vara flexibel och kunna hantera flera uppgifter samtidigt utan att tappa helheten. Vi tror att du har en god kommunikativ förmåga, trivs i samarbete och har lätt för att skapa förtroende i olika delar av organisationen. Har du jobbat inom ett internationellt bolag är det meriterande. Intresserad? Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Enhetschef vård- och omsorgsboende
Södertälje kommun
Chefer inom äldreomsorg

Enhetschef till vård- och omsorgsboende En av våra resultatenhetschefer går efter många år i Södertälje kommun vidare till nya utmaningar. Vill du vara med i omställningen för att möta framtidens äldreomsorg? Med ett samledarskap får du goda förutsättningar för nära ledarskap som bidrar till ett gott arbetsklimat. På de boenden som har många medarbetare har vi två till tre enhetschefer. Målet är omkring 30 anställda per chef. Du får god kompetensutveckling samtidigt som vi tillsammans skapar förutsättningar för att leda utifrån det nära ledarskapet. Detta innebär: Transformerande ledarskap där alla chefer erbjuds utbildning, ett utvecklingsprogram, coachning, kollegial chefshandledning och mentorstöd Styrning och ledning som genomsyras av ett salutogent förhållningssätt där vi bedriver ett intensivt arbete för att skapa en kultur med större engagemang och stolthet Det här är en unik möjlighet att tillsammans med din nya kollega vara med att forma och utveckla verksamheten. Nu söker vi enhetschefer till Heijkensköldska gården vård- och omsorgsboende. Här kan du läsa mer om respektive boende: Våra äldreboenden - Södertälje kommun (sodertalje.se) Ledarskap i Södertälje   Som chef i Södertälje kommun skapar du motivation och engagemang för uppdraget hos dina medarbetare. I ditt ledarskap har du förmågan att omsätta den politiska inriktningen till bra verksamhet med fokus på Södertäljeborna. Du kommunicerar mål och skapar delaktighet i arbetet genom att uppmuntra och tillvarata goda idéer.   I ditt ledarskap ger du dina medarbetare ett professionellt stöd och möjligheter till utveckling. Du är en självklar förebild och en god ambassadör för kommunen. Ditt ledarskap utgår från vår värdegrund samt de krav och förväntningar vi ställer på dig som chef och ledare i Södertälje kommun.   Uppdraget I rollen som enhetschef är det viktigt att se till att de boendes delaktighet och självständighet värnas liksom att dina medarbetare har en god arbetsmiljö. För att lyckas med det behöver du fokusera på kvalitet, medarbetares arbetsmiljö och ekonomi. Självklart ser du också till att Södertälje kommuns värderingar och riktlinjer efterlevs och att omsätta den politiska inriktningen till bra verksamhet. För att trivas och lyckas hos oss så tror vi att du trivs med att jobba med ett mångsidigt och ett utvecklingsinriktat uppdrag. Som enhetschef har du tillsammans med din enhetschefskollega ett helhetsansvar för att leda, utveckla och följa upp resultatenhetens verksamhet. Tillsammans med dina enhetschefskollegor och utifrån vårt omställningsprogram är du med och får möjlighet att påverka utvecklingen inom äldreomsorgen och dess kompetensförsörjning. Vi jobbar mycket med kompetensutveckling av befintlig personal och har ett utvecklande samarbete med exempelvis Telge Tillväxt och arbetsförmedlingen.     Vem är du? För att lyckas som enhetschef vill vi att du är vad vid att driva och följa upp verksamhet. Du får möjlighet att jobba tätt med en erfaren kollega för att utvecklas i uppdraget. Genom din personlighet och ledarskap är du bra på ledarskap och se sammanhang. Du är bra på att se sammanhang och ta ansvar för helheten. Du är uppmuntrande och positiv till nya försalg och ideér där du får andra att må bra och möjlighet till utveckling. Krav Förmåga och kompetens att utmana och frigöra kraften hos dina medarbetare samtidigt som du är tydlig, strukturerad och kommunikativ Högskole- eller universitetsexamen som till exempel socionom, sjuksköterska eller beteendevetare Vi ser att du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Meriterande Chefserfarenhet inom vård- och omsorg eller för området funktionsnedsatta Erfarenhet av digitalisering och välfärdsteknik inom omsorgen Erfarenhet av att arbeta i en miljö där olika kulturer och förhållningssätt möts och/eller erfarenhet av arbete i politiskt styrd verksamhet Utbildningar inom arbetsmiljö, arbetsrätt och ledarskap Erfarenhet av att jobba i systemen Timecare, Combine och Självservice   Vi erbjuder dig                                                           Som en av oss är du med och skapar förutsättningar för en god omsorg och vård till våra medborgare. Vi ser olikheter som en styrka i vårt arbete. Det ger oss en bredd och kompetens att ge stöd till människor för att kunna leva ett så tryggt och självständigt liv som möjligt. Inom våra verksamheter är ambitionen att arbeta hållbart genom ett systematiskt kvalitetsarbete, digitalisering och kompetensutveckling. Omsorgskontoret består av totalt ca 1700 medarbetare som nu hoppas på att du vill bli en av oss. Vi erbjuder dig ett arbete som berör och har betydelse!   Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag, flexibilitet vad gäller arbetstid och arbetsformer samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Vi har även ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som ledare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid.   Välkommen till oss!   Övrigt Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.   Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

17 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Betongarbetare sökes till kommande uppdrag

Betongarbetare inför sommaren Vi är på jakt efter flera betongarbetare till uppdrag i hela Stockholm med omnejd. Det är flera kunder som behöver förstärkning inför sommaren. Tveka inte, ansök nu!Arbetsuppgifter kommer vara varierande beroende på projekt. Du ska kunna armera och gjuta enligt ritningar. Krav är svenska som arbetsspråk. Körkort och tillgång till bil är meriterande men inget krav. Som person bör du ha hög arbetsmoral och en god samarbetsförmåga. Tveka inte att ansöka redan idag! Om oss Helpman är sedan starten en av de ledande aktörerna på marknaden när det gäller bemanning inom byggbranschen. Sedan år 2000 hjälper vi våra kandidater att hitta byggjobb och uppdrag genom oss. Alla som sökt jobb eller anställt personal vet att det inte är lätt att uppfylla alla förväntningar. Så har och är det även för oss. Men vi vill att vårt varumärke ska beröra! Att alla våra målgrupper - byggföretag, konsulter och medarbetare - ska få positiva associationer och känna trygghet och stolthet med att förknippas med vårt företag, kultur och varumärke. Vad erbjuder vi? · kollektivavtal: betald semester, tjänstepension, årliga löneförhöjningar, mm· reseersättning: för alla, oavsett om du åker bil eller kollektivtrafik· kläder: nya varselkläder för alla våra anställda, klass 1, 2, 3 beroende på arbetsplats· ID06: endast seriösa och stabila byggarbetsplatser· boende: för anställda som vill jobba på traktamente Du placeras på uppdrag som bäst matchar din egen kompetens! Ansök! Registrera dig på www.helpman.se och ladda upp ditt CV (gärna i PDF).Det måste tydligt anges i ditt CV vilken erfarenhet du har av denna typ av arbete, dina tidigare anställningar samt referenser. Skicka in din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.Vi kontaktar kandidater som matchar kravprofilen. Är du inte en av personer som gått vidare får du återkoppling via e-post.

17 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Leasingadministratör till väletablerat företag
Svensk Autorekrytering AB
Butikssäljare, fackhandel

Arbetsbeskrivning En väletablerad och välrenommerad aktör inom fordonsbranschen i Stockholm Norrort söker nu en driven och strukturerad person till en administrativ roll med kundkontakt. Har du arbetat inom bilbranschen - kanske som försäljningsadministratör, på ett leasing- eller finansbolag, eller som servicerådgivare hos en återförsäljare? Då kan det här vara rätt tjänst för dig! Om rollen Du kommer att spela en viktig roll i företagets verksamhet kopplat till bilaffärer och fordonsflottor. Arbetsuppgifterna innefattar både administration och kundkontakt. Rollen innebär bland annat: • Hantering av leasing- och finansdokumentation • Pris- och kalkylberäkningar • Stöd till säljteamet och andra interna funktioner • Kontakt med samarbetspartners och kunder Det här är en tjänst för dig som har ett öga för detaljer, gillar siffror och trivs med ordning och struktur i ett högt tempo. Din Profil Vi söker dig som: • Har erfarenhet från bilbranschen, gärna inom leasing, finans eller försäljningsadministration • Alternativt har arbetat som servicerådgivare eller i en liknande roll i fordonsbranschen • Är van att göra noggranna kalkyler och ekonomiska beräkningar • Har god datorvana och systemförståelse • Är bilintresserad och har god förståelse för fordon och bilaffärer • Trivs i en administrativ roll med mycket kundkontakt Om företaget Detta är en direktrekryterig till vårt kundföretag i Stockholm Norrort. Mer information om företaget och rollen ges längre fram i processen. Autorekrytering är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag nischat inom motorbranschen. Vi ser med stolthet tillbaka på vår utveckling sedan starten 2005 och jobbar ständigt med att överträffa våra kunders, kandidater och medarbetares förväntningar. Att förmedla rekrytering och bemanning till den svenska motorbranschen är fantastiskt spännande! Våra kunder representerar flera av de mest kända återförsäljarna, verkstäderna och generalagenterna i denna dynamiska bransch. Vi mycket glada över förtroendet vi fått från vårt stora kontaktnät av intressanta kunder och kompetenta kandidater. Vår gedigna erfarenhet gör att vi kan hålla en konsultativ framtoning mot såväl kund, medarbetare, konsult och kandidat. Autorekrytering finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping och vi utför uppdrag i hela Sverige. Kontaktuppgifter Frågor om tjänsten och processen besvaras av June Pärnänen, tel. 070 622 60 19, mail [email protected]. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan avslutat ansökningsdatum, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Trainee med ansvar för vår digitala försäljning.
Bromma Stål AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vill du vara med och skapa framtidens digitala affärsmodell? Bromma Stål söker en driven Trainee som vill forma vårt nya digitala affärsområde! Är du nyutexaminerad ekonom eller har cirka ett års erfarenhet, gärna med inriktning mot marknadsföring eller entreprenörskap? Har du ett stort intresse för digitala möjligheter och vill vara med och bygga något helt nytt? Då är detta den perfekta möjligheten för dig att kickstarta din karriär i ett växande och framåtblickande bolag! Om rollen: I rollen som Trainee hos oss får du en ovärderlig möjlighet att ta ansvar för att utveckla och driva ett helt nytt affärsområde – digital försäljning. Ditt huvudfokus är att bygga upp och driva denna satsning, vilket ska bli en av våra viktigaste intäktskällor framöver. Du får vara med från start och skapa en bestående digital närvaro samt en kraftfull försäljningskanal. Det innebär att du kommer att: Ta helhetsansvar för alla våra digitala kanaler – hemsidor, sociala medier och andra digitala plattformar. Utveckla och optimera innehåll, samtidigt som du kravställer och följer upp på vår externa digitala byrås arbete. Bygga strategier för att attrahera, engagera och konvertera kunder online. Samarbeta med våra sälj- och produktteam för att ta fram paketlösningar och förbättra användarupplevelsen för våra tre kärnområden: stållager, stålverkstad och montage. Skapa en skalbar och framgångsrik digital försäljningsmodell som ger oss långsiktig tillväxt. Vad vi söker hos dig: En kreativ och affärssmart person, med ett stort intresse för digital marknadsföring och försäljning. Grundläggande kunskaper inom digital content-hantering, sociala medier och kravställning. En problemlösare med driv att skapa resultat och utveckla nya affärsmöjligheter. En entusiastisk lagspelare som är beredd att ta ansvar och arbeta självständigt för att nå framgång. Gärna erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg eller projekt, men det är inget krav – viktigast är viljan att lära och utvecklas! Bitvis kommer du projektvis understödja VD, COO och Ekonomichef med vissa uppgifter. Vad vi erbjuder: En unik möjlighet att skapa något helt eget och bidra till Bromma Stål’s digitala framtid. En dynamisk arbetsmiljö med ett engagerat team på cirka 40 personer som alla arbetar mot ett tydligt sälj- och tillväxtfokus. Kompetent stöd från vår externa digitala partner, samtidigt som du får stor frihet att innovera och testa nya idéer. Chansen att utvecklas professionellt i ett stabilt, men samtidigt innovativt bolag som värnar om sina medarbetare. En spännande plattform för att bygga en karriär inom digital försäljning och marknadsföring i ett företagsområde som växer snabbt! Är du rätt person att driva vår digitala revolution? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra hur du kan vara med och skapa Bromma Ståls digitala tillväxtresa! Välkommen till oss – tillsammans bygger vi framtidens stålhandel!

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Är du telefonförsäljare/mötesbokare och vill ta nästa steg?
Svensk Autorekrytering AB
Telefonförsäljare m.fl.

Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet inom försäljning och drömmer om att få komma in i bilbranschen? Vi söker nu en engagerad säljare som har erfarenhet av uppsökande försäljning, gärna från telefonförsäljning eller som account manager. Är du van vid att skapa långsiktiga kundrelationer och drivs av att skapa resultat, så är detta rätt möjlighet för dig! Som säljare hos vår kund, en välkänd och attraktiv bilhandlare i Södertälje, kommer du att arbeta mot både privatpersoner och företag. Din huvuduppgift kommer att vara att aktivt kontakta potentiella kunder via telefon, skapa nya affärsmöjligheter och sälja bilar. Du kommer vara en viktig del i teamet där målet är att erbjuda exceptionell service och skräddarsydda lösningar för varje kund. Dina arbetsuppgifter: • Aktivt prospektera och kontakta potentiella kunder via telefon • Genomföra uppsökande försäljning mot både privatpersoner och företag • Skapa och upprätthålla långsiktiga kundrelationer • Förhandla och slutföra affärer • Arbeta med att följa upp leads och säkerställa hög kundnöjdhet Din Profil Vi söker dig som: • Har erfarenhet av uppsökande försäljning, gärna från telefonförsäljning eller som account manager • Är målmedveten och driven av resultat • Är van vid att arbeta i högt tempo och hantera många kontaktytor samtidigt • Har en hög aktivitetsnivå och är bekväm med att sätta och nå egna mål • Är kommunikativ och duktig på att bygga relationer både via telefon och i personliga möten • Erfarenhet från bilbranschen är meriterande men inte ett krav Vi erbjuder: • En spännande och varierad arbetsmiljö • Alla förutsättningar för att lyckas i rollen med kontinuerlig support och utbildning • Ett starkt och energiskt team där vi hjälps åt för att nå våra mål • Möjlighet att arbeta på en attraktiv arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter • Konkurrensmässig lön och förmånspaket Placering: Södertälje Om företaget Mer information om kundföretaget ges vid en eventuell intervju. Hos Autorekrytering, Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag inom fordonsbranschen, hjälper vi dig att hitta uppdrag som passar din kompetens, erfarenhet och ambition. Vi ser med stolthet tillbaka på vår utveckling sedan starten 2005 och jobbar ständigt med att överträffa våra kunders, kandidater och medarbetares förväntningar. Att förmedla rekrytering och bemanning till den svenska motorbranschen är fantastiskt spännande! Vi samarbetar med branschens mest välrenommerade företag – från återförsäljare och generalagenter till leasing- och finansbolag. Oavsett om du är en erfaren ledare, specialist inom kundservice och administration, eller kommer från en helt annan del av motorbranschen, så kan vi erbjuda dig spännande och utvecklande uppdrag. Varför välja Autorekrytering? • Vi har ett brett nätverk i fordonsbranschen och starka relationer med marknadens ledande aktörer • Trygghet & flexibilitet – Vi hanterar alla praktiska delar, så att du kan fokusera på ditt uppdrag • Personlig matchning – Vi ser till att du hamnar i en roll där din kompetens verkligen gör skillnad • Branschkunskap – Våra rekryterare har djup insikt i fordonssektorn och förstår vad som krävs för att lyckas i olika roller Vi mycket glada över förtroendet vi fått från vårt stora kontaktnät av intressanta kunder och kompetenta kandidater. Vår gedigna erfarenhet gör att vi kan hålla en konsultativ framtoning mot såväl kund, medarbetare och kandidat. Autorekrytering finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping och vi utför uppdrag i hela Sverige. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult June Pärnänen på tel. 070 622 60 19 eller mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Shop Manager - Vällingby Centrum
Rituals Cosmetics Sweden AB
Övriga förmedlare

Om rollen Som Rituals nya butikschef ansvarar du för butikens kundupplevelse och försäljningsmål. Detta innebär bland annat att du: Har ett nära samarbete med Area Manager för att driva butikens försäljning, uppsatta KPI:er och framgång i din butik. Månadsvis utveckla planer baserade på produktivitetsmål. Säkerställer optimal butiksadministration (HR och rekrytering, schemaläggning kassakontroll och säkerhet), samt hantera butikens budget. Hanterar produktsaldo och vardagliga butiksrutiner som att hålla ordning på lagret och se till att butiken är ren och fräsch. Driver välmående och engagemang bland anställda genom regelbundna, personliga möten som skapar genuina relationer med butiksteamet. Du organiserar även butiksmöten för att fira framgångar och reflektera över punkter som kan utvecklas vidare. I gengäld vårdar vi din utveckling genom att kontinuerligt utbilda dig utefter din kunskapsnivå för att ta dina ledaregenskaper till nästa nivå. Du kommer vara omringad av dedikerade, positiva och serviceinriktade kollegor som verkligen jobbar med Heart & Soul. Kravspecifikation Som butikschef är du en inspirerande, stöttande och resultatinriktad ledare. Du förstår vikten av utmärkt kundservice och brinner för att stötta och driva andra att nå sin fulla potential. Utöver detta har du: Minst 3 års relevant butikschefs - erfarenhet inom detaljhandel eller kundservice. Kunskaper inom ledarskap (t.ex. kommunikation och coachning samt utveckla andra). Förmåga att vara lösningsorienterad och fatta beslut. Samarbetsvillig, lyhörd och kommunikativ. Goda system- och datakunskaper. Flytande språkkunskaper i svenska och engelska. Du är 18 år eller äldre. Ytterligare information Är du intresserad? Vi erbjuder en tjänst på heltid 38,25 tim/vecka. Startdatum: augusti / september Vi strävar efter att bli det snabbast växande företaget inom well-being och bryr oss om dig lika mycket som vi bryr oss om miljön. Bli en del av vår resa och sök tjänsten idag, vi går igenom ansökningar och håller intervjuer löpande. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till vårt rekryteringsteam [email protected]. Stort lycka till i vår rekryteringsprocess! I enlighet med GDPR accepterar Rituals endast ansökningar via vår karriärhemsida!

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Socialsekreterare till Familjeenheten Täby
Täby kommun
Socialsekreterare

Vill du vara med och bidra till utvecklingen av framtidens socialtjänst?  Gillar du tanken på att jobba i en kommun där förändring och utveckling står högt på agendan? Då är Täby kommun rätt plats för dig! Vi söker nu två socialsekreterare som vill göra skillnad för barn och unga. Om jobbet Familjeenheten är en del av avdelningen individ- och familjeomsorg. Vi är 58 medarbetare fördelade i mottagningsgrupp, två utredningsgrupper, familjehemsgrupp, uppföljningsgrupp, barnsäkerhetsteam och ungdomsbrottsjour. Enheten leds av två enhetschefer.   Som socialsekreterare i utredningsgrupp arbetar du med att utreda ärenden gällande barn och unga 0 - 20 år enligt Socialtjänstlagen och handlägga ärenden enligt LVU. Vi lägger stor vikt vid samarbete internt och externt, med klientens bästa i fokus. Utredningsgrupperna består av totalt 16 socialsekreterare och två gruppledare. Vi använder Signs of Safety som kvalitetsmetod och har utvecklat vår organisation med små arbetsgrupper och nära ledarskap. Vi satsar på kompetensutveckling och ingår bland annat i Yrkesresan och NUSO. Inom IFO finns ett team av utvecklingsledare och administratörer som stöttar oss i utvecklingsfrågor och handläggning.  Familjeenheten sitter i moderna, aktivitetsbaserade lokaler vid Täby centrum.  Vem är du? Vi söker dig som har: • socionomexamen • arbetslivserfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga.  Det är meriterande om du har kunskap om eller erfarenhet av, BBIC och Signs of Safety. Har du körkort ses även det som meriterande. Tjänsten ställer höga krav på förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Du måste kunna göra tydliga bedömningar och bemöta människor i många olika situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet med vilja att bidra till utveckling av arbetet. Du behöver även ha god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Täby kommun erbjuder Vi erbjuder dig ett intressant, utmanande och meningsfullt arbete där du är med och gör skillnad i människors liv.  Våra medarbetares hälsa är viktig för oss och vi arbetar aktivt med att skapa en hälsofrämjande arbetsplats där man kan växa i en bra balans mellan arbete och fritid. Vi satsar på kompetensutveckling och månar om att våra medarbetare är rätt rustade för sitt arbete.  På vår hemsida kan du läsa mer om hur det är att arbeta i Täby kommun www.taby.se Övrigt Låter det intressant? Registrera din ansökan på vår hemsida genom knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail eller brev. Sista ansökningsdag är 2025-08-09. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Tjänsten är en tillsvidareanställning, på heltid. Tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.  Om rekryteringsprocessen I Täby kommun genomförs rekrytering utifrån metodiken kompetensbaserad rekrytering. Rekryteringen omfattar även olika typer av bakgrundskontroller för en kvalitetssäkrad process. Innan en eventuell anställning i Täby kommun ombeds du som kandidat verifiera relevanta utbildningar och arbetslivserfarenhet samt uppvisa ett utdrag ur Polisens belastningsregister ”Utdrag från belastningsregistret för enskild person enligt 9 § 1 stycket lagen (1998:620) om belastningsregister”. Utdraget ska uppvisas i obrutet kuvert och går att  beställa på Polisens hemsida Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se). Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Behandling av personuppgifter När du registrerar din ansökan kommer Täby kommun att behandla dina personuppgifter för att administrera din ansökan. Kommunstyrelsen i Täby kommun är personuppgiftsansvarig för dessa behandlingar. Läs gärna mer om hur Täby kommun behandlar personuppgifter på Personuppgifter - Täby kommun (taby.se). Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen, vilket innebär att dina ansökningshandlingar kan begäras ut.   Om Täby kommun Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation. Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden. Social omsorg är ett av Täby kommuns verksamhetsområden. Här ger vi stöd och service till Täbyborna inom områdena äldreomsorg, individ- och familjeomsorg och funktionsnedsättning.

17 juni 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Area Construction Manager
Pinnacle Sweden AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Meta is seeking an experienced Area Construction Manager to join our Data Center Design, Engineering, & Construction (DEC) Team. Our Infrastructure family builds, operates, and retrofits the Meta data centers in service to the Meta family of Apps and it is the DEC Delivery Construction Management team that oversees the Construction activities. The DEC Delivery Construction Management (CM) organization is responsible to manage the construction execution for our Data Center fleet including new build (greenfield), retrofit (live environment changes), and onsite fiber installations (trunk to top of rack) through handoff of data halls to be provisioned with racks and servers. The Area Construction Manager (ACM) reports to the Area Manager (AM) and is a people manager responsible for managing retrofits, techmods, and site-based DEC teams in mature regions within the Area. Key responsibilities include managing Land Ready Sites, providing pre-construction support, new hire onboarding, and assuming additional duties as assigned by the Area Manager. The ACM will have 4-8 direct reports and provide leadership by influencing a matrixed team of Safety, QAQC, and Project Controls professionals to achieve predictable outcomes. This role also involves building high-quality internal and external partnerships. The ACM typically supports 6-8 regions, each with 2-6 Full Time Employees (FTE), and due to the dispersed nature of the sites, significant travel is required, 50% or more, to ensure effective support and collaboration. An execution focus is essential, prioritizing incorporating lessons learned, team health, and project success, while maintaining high financial stewardship, collaboration, and partnership within our matrixed DEC organization. Area Construction Manager Responsibilities Responsible for the financial health and wellness of the projects within the assigned Area. Monitoring the Key Performance Indicators (KPI) to ensure the health of the team and project Responsible for providing people management to site teams within their Area. At Meta this includes modeling and growing the company values, developing and empowering teams, and driving execution and collaboration Responsible for providing support and guidance to the project team, particularly during contract and change order negotiations, and helping them prepare for successful presentations at Contract Change Order Approval Meetings (CCAM). As needed, engaging directly in negotiations to ensure a favorable outcome and drive successful results Responsible for reviewing and approving contracts and Change Orders within signing authority. Review and advise on contracts and change orders above signing authority Responsible for coordinating efforts with other Area Construction Managers to ensure consistency and alignment of priorities and sharing Lessons Learned and Best Practices Responsible for ensuring the timely and appropriate resolution of issues on the sites Responsible for the onboarding of new hires within the Area as well as supporting the recruitment, interviewing, and hiring decisions across all the Areas Develops high impact relationships with internal and external cross functional stakeholders to understand current opportunities for process optimization and create strategy across the Areas Request and provide fast feedback when appropriate in support of continuous improvement of projects, partners, and peers Other duties as assigned by the Area Manager (AM) Accountable for managing land ready sites, providing pre-construction support, managing retrofit and techmod projects, onboarding new hires, supporting programmatic initiatives as needed, and implementing lessons learned to drive continuous improvement and ensure project success Accountable to provide clear, concise, and timely communications to the Area Manager (AM) and broader organization when delivery of capacity will be impacted. Ensures the correct elevation of issues for awareness and escalation of issues for leadership action/involvement Minimum Qualifications Bachelor's degree in Construction Management, Engineering, or equivalent degree Minimum of 15 years professional experience in construction and project planning of complex, mission critical projects Experience with various contract delivery methodologies, legal considerations, IP, and commercial terms Experience in engineering, design, commissioning, and operations and ground up new build site development and construction as well as retrofit work in live environments Experience prioritizing & rapidly change direction and adapt as needed to support a rapidly growing business model Possess clear communication and presentation skills, effective negotiation skills, and able to collaborate with cross-functional teams to provide solutions to complex problems under pressure Experience in large scale construction management (excess of $500M/year Construction spend) required Experience in design and construction supply chain and processes Preferred Qualifications Experience in data center engineering, design, commissioning, operations, telecommunications, network infrastructure, and ground-up new build site development and construction, as well as retrofit work in live environments, is highly desirable Advanced Degrees in engineering and or business administration Experience with a variety of construction models (Design-Build, Integrated Project Delivery (IPD), Lump Sum, Cost Plus, Fixed Fee, etc.) Experience in Capital Budget Management Successful experience with Guaranteed Maximum Price (GMP) delivery About Meta Meta builds technologies that help people connect, find communities, and grow businesses. When Facebook launched in 2004, it changed the way people connect. Apps like Messenger, Instagram and WhatsApp further empowered billions around the world. Now, Meta is moving beyond 2D screens toward immersive experiences like augmented and virtual reality to help build the next evolution in social technology. People who choose to build their careers by building with us at Meta help shape a future that will take us beyond what digital connection makes possible today—beyond the constraints of screens, the limits of distance, and even the rules of physics. Equal Employment Opportunity Meta is proud to be an Equal Employment Opportunity employer. We do not discriminate based upon race, religion, color, national origin, sex (including pregnancy, childbirth, reproductive health decisions, or related medical conditions), sexual orientation, gender identity, gender expression, age, status as a protected veteran, status as an individual with a disability, genetic information, political views or activity, or other applicable legally protected characteristics. You may view our Equal Employment Opportunity notice here. Meta is committed to providing reasonable accommodations for qualified individuals with disabilities and disabled veterans in our job application procedures. If you need assistance or an accommodation due to a disability, fill out the Accommodations request form.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Fordonstekniker till Torvalla Bil Sätra - KIA
Svensk Autorekrytering AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Arbetsbeskrivning Har du några års erfarenhet som Tekniker och vill fortsätta utvecklas tillsammans med oss på Torvalla Bil och arbeta med KIA? Då ser vi fram emot att du ska bli en del av vårt team! På Torvalla Bil genomsyrar den familjära känslan vår kultur tillsammans med vår värdegrund. Vi tror på att låta medarbetare växa tillsammans med oss och erbjuder därför ett certifierat utbildningsprogram genom KIA så att du kan fortsätta utvecklas i ditt yrke som Tekniker. Som Tekniker kommer du att arbeta med varierande typer av arbeten med fokus på felsökning och diagnostik. I takt med att vårt produktutbud utvecklas kommer du som Tekniker även få arbeta med senaste tekniken, vilket exempelvis inkluderar moderna hybrider och el-bilar. Vi erbjuder dig en viktig, social och varierad roll i ett stabilt familjeföretag där vi behandlar alla lika. Du kommer att arbeta både självständigt och i grupp där vi hjälper varandra för att tillsammans skapa goda resultat med nöjda kunder i fokus. Vi har en platt struktur med bra och öppen kommunikation inom teamet på plats. Som Tekniker hos oss får du möjlighet att arbeta i en ny, ljus verkstad med moderna lyftar och avancerad utrustning. Din Profil Vi söker dig som är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. För att lyckas väl i rollen är du vetgirig och med viljan att utföra arbete av hög kvalitet lär du dig gärna nya instruktioner. Du är driven och en trivs med problemlösning. Vi tror att du som söker har ett intresse för bilar och teknik och söker ständigt ny kunskap för att fortsätta utvecklas i ditt yrke. Du arbetar självständigt men trivs med att ha ett nära samarbete med dina kollegor. Grundläggande krav: - Fordonsteknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet - Erfarenhet som Tekniker - B-körkort (manuellt) - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: - Erfarenhet av el- och hybridfordon - Erfarenhet av KIA Om företaget För oss är det viktigt att alla som jobbar hos Torvalla Bil mår bra, därför erbjuder vi friskvårdsbidrag men även andra förmåner som rikskort och förmånliga rabatter. Vi säkerställer bra arbetsvillkor och du omfattas av kollektivavtal. Som en del av vår företagskultur erbjuder vi hobbykvällar, lokala aktiviteter, samt årlig kick-off med företaget! Torvalla Bil fortsätter växa. 2022 utökade vi vår verksamhet i Sätra med ytterligare en anläggning som enbart fokuserar på KIA. Tillsammans med två till KIA anläggningar är Torvalla Bil Stockholms största återförsäljare av KIA. Anläggningen har en del med försäljning och en verkstadsdel där vi utför service samt felsökningar och hantering av dessa. Hos oss arbetar du i ett tajt team med korta vägar till beslut, vi arbetar tillsammans mellan avdelningar där våra relationer driver oss framåt! Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare June Pärnänen på telefonnummer 070 622 60 19. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vi ser fram emot din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025